פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
פתקים לכותל
פתקים לכותל / יהונתן קלינגר (יום ראשון, 08/02/2004 שעה 2:59)


פתקים לכותל, פתקים לכותל


יהונתן קלינגר




מה מיוחד בו, בכותל הזה, שגורם לכל כך הרבה מלחמות? למה אנשים מוכנים להקריב חיי אדם, רק כדי לדבר אל הכותל?
כותל שלא מקשיב, שמתעלם? מה יש לו שגרם לכל כך הרבה מוות, סכסוכים, אתוסים שנוגעים לכל הדתות?
בעצם אולי, האתוסים הם לא של הדתות, הם של האנשים.

כמו הכותל, כך גם החברה. אנשים חורטים על דגלם מטרות שלא מקדשות את החיים. כל צד בסכסוך, הן מבחוץ והן מבפנים, נלחם על דברים שלאחר שישיגם- המצב יוותר בעינו.
כולם רוצים בטובת העם; ה'חילוניים', ה'דתיים', ה'ימין' וה'שמאל', כולם ביחד רוצים טוב, אך כל אחד יש דרך אחרת (שני יהודים שלוש דיעות).

אז שרון החליט לצאת סוף סוף עם תוכנית ההפרדות החד-צדדית, שהיא המשך מכוון של תוכנית גדר ההפרדה שלו. אני רק יודע שרוב (כן כן, רוב) העם מתנגד לגדר ולהפרדות החד צדדית. התמיכה היחידה שתהיה לשרון היא מיוני העבודה ויוני הליכוד, חברי הכנסת של 'פרווה', אלה שלא מקבלים יותר מדי כותרות, אלה שלא באמת יושבים אידיאולוגית.

הדעתנים האמיתיים, יודעים שאין מקום לגדר הפרדה. הימין מסיבותיו והשמאל מסיבותיו. הגדר לא תביא לשום דבר. היא לא תביא לשלום אלא לגבול, גבול אלים ועקוב מדם. גם הימין וגם השמאל יודעים שהגדר לא תפסיק את הפיגועים. הגדר תגדע את חזון ארץ ישראל השלמה (על שתי גדותיה) מהימין ותגרום לו רק לאנטגוניזם יותר גדול כלפי שרון. היא תביא לשיתוק כלכלי של ההתנחלויות ולעלויות מטורפות בכל הנוגע לתקציב הביטחון.

בעלות הקמתה של הגדר יכולנו לסבסד 4,000 ₪ לכל פלשתיני או 15,000 ₪ לכל מתנחל. עם כסף זה יכולנו או לפנות את ההתנחלויות או לשפר את מצבם הכלכלי של הפלשתינים כך שלא יצטרכו לצאת למלחמה – כששבעים יש פחות תמריץ להלחם. בעלות הקמתה של הגדר יכולנו למממן מערכת חינוך ערכי, להחזיר את הציונות לבנינו ובנותינו, יכולנו לעשות דברים אחרים.

אבל שרון? הוא מנסה לצאת חד-צדדית, עכשיו, אחרי 50 שנה שהוא נאבק בפלשתינים. אני אישית לא קונה זאת. שרון מתחיל עם כל הויתורים המדיניים, כמו שצבי הנדל אמר 'כעומק החקירה כך עומק הנסיגה'. אני מסכים, וגם אני חושב שצריך, אחת ולתמיד להביא את החקירה הזאת לסיומה.

לעם לא אכפת אם שרון עשה את מה שהוא עשה או לא. המשפט הציבורי האמיתי של שרון יבוא בקלפי, בעוד 3 שנים (או בעוד שנה), המשפט הציבורי של שרון יראה לנו שלעם לא אכפת משחיתות, אכפת לו אם הוא חי במקום טוב או לא. בין אם שרון קיבל כסף, ובין אם לא, זה לא משנה, שרון שולט ביד רמה ושולט רע. שרון מקבל החלטות על בסיס פוליטי ולא על בסיס ערכי וזהו לא ראש הממשלה שאנו צריכים.

הקלפי הוא הכותל החילוני, בו אנו יכולים ללכת ולבקש את מה שאנו רוצים. משאלותינו יתגשמו אם יתקיים הכלל של אחרי רבים להטות. אנו כולנו נוכל לקבל מקום יותר טוב בעזרת השם, ובעזרת עצמנו. אבל ליהודים, יש מנטליות כזו של כותל, הם שמים את פתקיהם ומקווים לטוב, הם לא פועלים למען השגת מטרתם.

אל תטילו פתקים לכותל, הוא לא יענה לכם- מקסימום תקבלו קנס מפקח על השלכת פסולת. דברו עם הבעיות שלכם. הפיגועים מפריעים – דברו עם הפלשתינים, הכלכלה לא חברתית/חברתית מדי – דברו עם המעסיק – אל תשבתו.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  תפקידה של הגדר היא להגביר אלימות  (בננה ספליט)
  עוד חוכמולוג. אז מה אתה מציע ?  (חזי)
  מיצידי שתעמוד להם הגדר באבו אבוה כעצם בגרון  (סוריא)
  יפה מאוד  (לא ממש)
  פתק וירטואלי בכותל  (רמי נוידרפר) (14 תגובות בפתיל)
  תגובה למאמר  (זאת שמגיבה)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי