פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
אדוני ראש הממשלה: ארץ-ישראל איננה 'אי יווני'!
חֲמוֹר כָּחֹל לָבָן / אריה פרלמן (יום שישי, 19/12/2003 שעה 7:47)


אדוני ראש הממשלה: ארץ-ישראל איננה 'אי יווני'!


אריה פרלמן




1. ברוך שפטרנו

אושר גדול היה לשמוע על לכידתו של סדאם חוסיין, אחד מגדולי הרוצחים והפושעים של המזרח התיכון והעולם כולו. אושר גדול אף יותר היה לראות את פרא-האדם כפי שהוא: מגודל שיער, מגודל זקן, פרוע, מבטו בלתי-ממוקד וחושף את שיניו...
העולם הערבי הושפל – כך אומרים, לחזות ב''מנהיג ערבי'' שבוי בידי האמריקנים. אז שיושפל קצת, מה יש? לאחר עשרות שנים שבהם עולם זה משפיל את העולם המערבי בחרמות נפט, בהסתה ושנאת המערב, בטרור ובביזוי האו''ם – שיושפל קצת, מה יש?

יהיו כאלה שיאמרו: ''בנפול אויבך אל תשמח'', ויגלגלו עיניים השמיימה בתואנה שמי ששמח נוגד את המסורת היהודית. אז איך אומרים אצלנו במסורת היהודית? ''פתפותי ביצים'', כיוון ששבעים פנים לתורה – ונאמר גם: '' בטוב צדיקים תעלוץ קריה - ובאבוד רשעים רינה'' (משלי י''א, י').

ומה עכשיו? ''זבנג וגמרנו''? לא ולא.
יש צורך להמשיך במאבק למען השרשת הדמוקרטיה בעיראק – למען שלום המזרח התיכון ושלום העולם.
אך בכל מקרה, עצם לכידתו של סדאם חוסיין נותנת תוקף לביטוי האידישאי הידוע: ''כול כלב ביג'י יומו''.

הבא בתור: יאסר ערפאת.



2. מאחזים בלתי מורשים

ישנם כמה אישים בצמרת המדינה, ובכלל זה אחד אריאל שרון – שמקיימים מזה זמן – יותר מדי זמן – מאחזים בלתי מורשים במוסדות השלטון. הרבה יותר קל לעקור את האנשים המיותרים הללו מכסאותיהם המיותרים – מאשר לעקור יהודים מאדמתם.

שלא יובן לא נכון: אני מכבד את שרון, את אולמרט, את ליבני ואת לבנת, שאיכזבה במיוחד לאחרונה. אבל ישנם מצבים בחיים שבהם כל הכבוד נעלם כלא היה – ברגע שהמכובד מנסה את כוחו בתחום לא-לו, או מרים את ידו על רכוש לא-לו.

אז עם כל הכבוד, מי זאת הליבני הזאת, מי זה האריק הזה, ומיהו האולמרט הזה – שירימו יד על ארץ-ישראל? אני כבר שומע הדים בנוסח: ''שרון בנה את ההתנחלויות... שרון המציא את יש''ע... וגו'''. באמת כל הכבוד... אז האם עליי להבין מכאן שאב שהוליד את ילדיו רשאי גם לקטוע להם איברים כאוות עיוועי רוחו?

מדיניותו החדשה של שרון החדש, דומה יותר מדי לבגדי המלך החדשים, שרק חכמים מסוגלים להבין את הגיונה ואת יופיה, שעליה עמדתי כבר במאמר אחר.


3. לזכרו של אדם מיוחד

היום נערכה בבנייני האומה בירושלים, בהשתתפות שרים, אנשי ציבור, אמנים רבים וקהל רב – עצרת זיכרון לזכר האלוף והשר רחבעם (גנדי) זאבי ז''ל. עוד רבות ידובר, יסופר ויושר על האיש הזה ופעלו, אך הפעם אסתפק – בשילוב מילוי בקשתו של אליצור סגל, בתמצית ובציטוט מתוך מאמר של הההיסטוריון החדש המתיישן ד''ר בני מוריס:

מוריס טוען שללא העתקה מאסיבית של אוכלוסיה ערבית בתוך ארץ-ישראל וממנה, לא היה יכול – למעשה – להתקיים הפרוייקט הציוני. אפשר לחלוק עליו – אבל זה מה שהוא טוען. הוא סוקר את התפתחות רעיון הטרנספר בתנועה הציונית – ומציין בצדק שהוא מלווה אותה משחר ימיה. הציטוט הראשון הוא מתוך יומנו של הרצל, כפי שהבאתי במאמר אחר – אודות עידודם של חסרי-הפרוטה לצאת מהמדינה היהודית אל עבר הארצות השכנות, על-ידי מניעת עבודה בארץ וסידור עבודה בארצות השכנות.

לאחר מכן הוא דן באריכות ביחסם החיובי והנלהב של בן-גוריון וחיים וייצמן לרעיון הטרנספר שהוצע על-ידי ועדת פיל, ומקדיש מקום נרחב במיוחד (כיאה למאמר שפורסם בעתון בריטי) לתמיכתם של מוסדות ואישים בריטיים חשובים בטרנספר, כגון ועדת פיל כאמור; מפלגת הלייבור; הדוכס מדבונשייר; משרד המודיעין הראשי של בריטניה; לורד בווין; גנרל ג'ון גלאב; סיר קירקברייד (השגריר בעבר-הירדן) ועוד.

במיוחד מעניינת סקירתו של מוריס אודות תמיכתם של מנהיגי עיראק ועבר-הירדן בחילופי-אוכלוסין, ולמרבה ההפתעה אין שום גילוי מסעיר שמדובר למעשה בשמוליק ודודיק – סוכנים סמויים של הסוכנות היהודית, אשר התחזו למנהיגים ערביים על-מנת לגרום לעולם לחשוב שערבים תומכים בטרנספר [גם] לערבים...

ולסיום, אצטט את הפיסקה המסיימת של ד''ר מוריס – שאיננה תובעת פירוש נוסף:

''ניתן לתהות מה היה עושה מכל זה בן-גוריון – אשר היה מסוגל ככל הנראה להוציא אל הפועל ב-‏1948 טרנספר מלא ולא חלקי אך נמנע מכך – אילו היה באיזשהו אופן קם לתחיה. ייתכן שהיה מתחרט על ריסונו. ייתכן, שאילו היה הולך עד הסוף, המזרח התיכון של היום יכול היה להיות מקום יותר בריא, פחות אלים, עם מדינה יהודית בין הירדן לים התיכון ומדינה ערבית פלשתינאית בעבר-הירדן. לחילופין, הצלחה ערבית במלחמת 1948, עם השלכת היהודים לים, היתה משיגה את אותה המטרה המרגיעה מבחינה היסטורית. ייתכן שהיתה זו עצם התוצאה הבלתי-מוכרעת של מלחמת 1948 מבחינה גיאוגרפית ודמוגרפית, שעומדת בבסיסה של טרגדיית ארץ-ישראל.''

יהי זכרו של גנדי ברוך.

ושיהיה רק טוב ליהודים.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  מה בקשר להקמת ארגון שיעודד הגירה ?  (חזי) (5 תגובות בפתיל)
  מי אמר למי  (מושה) (2 תגובות בפתיל)
  היכן פורסם המאמר של מוריס?  (רון בן-יעקב) (13 תגובות בפתיל)
  עוצו עיצה ותופר  (עמיש) (2 תגובות בפתיל)
  (ללא כותרת)  (ארול טרלו)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי