|
מעריב של סוף השבוע - תמונת מצב | |||||
טורקיז קטן / יובל רבינוביץ (יום חמישי, 18/12/2003 שעה 9:34) | |||||
|
|||||
הצגת המאמר בלבד |
משעשע ןמעורר הרהורים | |||
|
|||
במיוחד שזה בא בעיתון כמו מעריב... לא ידעתי שאפשר לצרף תמונות במאמרי ארץ הצבי. יש הסבר איך לעשות את זה? | |||
_new_ |
צירוף תמונות | |||
| |||
ברבים מהמאמרים כאן יש תמונות. הדרך *היחידה* לבצע זאת היא לשלוח את המאמר בצירוף התמונות למערכת. רק המערכת יכולה לצרף תמונות למאמרים. | |||
_new_ |
מהמרים | |||
|
|||
לק''י קודם כל אני מבין שהתכונת להימורים - ובכן קודם כל זה נכון. מהמר פסול לעדות. ויתכן שלא רק מהמר כרוני פסול לעדות אלא גם מהמר אקראי. באשר לפיס וללוטו כיון שהם מוסדרים בחוק המדינה הרי יש מקום להקל כיון שהחוק מכסה את רוב הפרצות שהללכה חוששת להם. אבל גם לגביהם רבים אומרים שהם פסולים. באשר לעד מדינה - מי שמקבל שכר על עדותו פסול על פי הדין כיון שיש לו נגיעה בעדותו. הרב עובדיה יוסף פסק עוד לפניט חמישים שנה שעד מדינה פסול לעדות כי הוא מקבל שכר על עדותו. יתכן אולי שניתן להקל במקרים מסויימים אבל עד שהרווח שלו אם יעיד לפי רצון המשטרה הוא חופש מוחלט במקום סדרת מעצרי עולם הרי בודאי ובודאי שנגיעה ברמה כזו פוסלת אותו לעדות אליצור | |||
_new_ |
עדי מדינה - העמדה שלך לא מוסרית אליצור | |||
|
|||
יותר מדויק - אם הבררה היא בין הרשעת חלק מהשותפים לעברה לבין אי הרשעת כולם , לדעתי עד מדינה הוא הכרח בל יגונה. ואךתדאג - סניגוריו של נאשם שעד מדינה מעיד נגדו , ינצלו את כל הפרצות בעדות עד המדינה כדי להביא לזיכוי הנאשם ,וכבר היו דברים מעולם. קח לדוגמה את נהגה המסכן של בלומנטל. הוא בא מרצונו למשטרה , אחרי שהיא זרקה אותו ,והסכיםלהעיד נגדה תמורת חסינות. במקרה כזה ,לדעתי לא רק שעדותו כשרה ,אלא אף רצויה ומוסרית. במקרה של הרוצח אטיאס, המשטרה עצמה ביטלה את ההסכם עימו,שכן סעיף ראשון בהסכם עם כל עד מדינה הוא התחייבות של העד לומראת כל האמת. ברגע שהוכח שהוא שיקר, עדותו כמובן אינה שווה מאומה. ובעניין ההלכה - אל תביא לי דוגמאות משם שכן בהלכה גם אשה פסולה לעדות | |||
_new_ |
עדי מדינה - העמדה שלך לא מוסרית אליצור | |||
|
|||
לק''י א - זו אינה העמדה שלי. ב - מי שתומך בגרוש יהודים שלא ידבר על מוסריות. הוא ממילא בתחתית הביוב. אליצור | |||
_new_ |
אליצור, אתה מזכיר לי תגובת ילד כועס ... | |||
|
|||
הילד כועס כי מישהו אמר עליו חמור (''העמדה שלך לא מוסרית'') ולכן הוא עונה, עם הסלמה, אתה חמור חמורותיים (משהו כמו, המוסריות שלך בתחתית הביוב). מאחר ואתה עוסק בהגדרת המושג מוסריות הייתי רוצה לשאול: 1. אם טרנספר של יהודים הוא לא מוסרי איך טרנספר של ערבים הוא מוסרי? 2. כמה מוסרי הוא הטרנספר הקודם של אותם יהודים (המעבר מזרחה אחרי מלחמת ששת הימים). | |||
_new_ |
על איזה טרנספר יהודים אתה מדבר? | |||
|
|||
מישהו גירש, איים או הפחיד את היהודים והניעם להתיישב באדמתם? אם כן, תספר לנו על כך. טרנספר בכלל הוא לא מוסרי במידה והוא מייצר בעייה. אך במידה והוא פותר בעייה, או אפילו את חלקה, הוא מוסרי במידה ואין פתרונות אחרים טובים יותר. טרנספר בוצע במליונים לאורך ההיסטוריה האנושית, בחלקו ייצר בעייה ובחלקו פתר בעייה. 'גלות ישראל' היא טרנספר שיצר בעייה ומכאן שאני מחשיבו כבלתי מוסרי. טרנספרים של הגרמאנים מאדמותיהם ההיסטוריות ברוסיה, פולין ואוקראיינה ומצ'כיה וחלקית מטרנסילבניה, לאחר מלחמת העולם השניה - אני מחשיבם כמוסריים. שכן הם באו לפתור את הבעיה שהגרמנים בעצמם הציבו לפני עמי אירופה, בעיה של דיקטטורה רצחנית הכופה מלחמה וטרור על אחרים. וגם אם לגרמנים יש עדיין זיקה ריגשית לאותם אדמות, אין להם כל זכויות לאומיות לשטחים אלה. באותו אופן יווצר מצב שלערבים ישללו זכויות לאומיות בארץ ישראל. כשם שפרוסיה בטלה מן העולם כך יש לבטל את 'פלסטין'. | |||
_new_ |
אתה מדבר על מוסריות? אתה? | |||
|
|||
אדם המשתייך לתנועה הכהניסטית המוגדרת בכל העולם כארגון טרור? | |||
_new_ |
רמי, אתה יותר מדי | |||
|
|||
מתרגש מהגדרות העולם. ממתי אתה חש התבטלות כה מעוררת רחמים מול רוב אוטומטי של רודנים, רוצחים, כהני-דת קנאים וגנרלים מזדקנים? חשבתי שאתה איש מוסר... | |||
_new_ |
אתה מדבר על מוסריות? אתה? | |||
|
|||
המוסר של קופי ( קופי אנן ) אינו משכנע אותי . | |||
_new_ |
אתה מדבר על מוסריות? אתה? | |||
|
|||
אותו ארגון או''מ שמום הגדיר את הציונות כגוף גזעני . לדידי אין כל משקל מוסרי להחלטותיו לטובה ולרעה. | |||
_new_ |
דוד אתה אפילו חוצפן... | |||
|
|||
אימי פונתה מהרובע בשנת 48.דודתי אסתר נשרפה ע'' ערבים מוטרפים ,בתוך אוטובוס יחד עם עשרות ישראלים אחרים ,בשנת 46.והם קבורים יחדיו בגבעתיים. אבי ז''ל פונה מחברון לאחר הפוגרום בהיותו ילד קטן. מבקר אומלל את משפחתו. הארץ הקטנטנה הזו שלנו היתה תמיד.וכפי שתאר אותה מארק טויין במאה התשע עשרה. ארץ של מוות, ביצות, ומדבר. את כל השאר עשתה העליה המחודשת. גם את צרפת לא הקימו שמונת מליון המוסלמים שפעפעו לתוכה. לקרוא למי מתוכנו טרנפריסט על רצונו להתיישב בקרקע ישראלית, כששלום מלא לנו עם מי שאחזו בה עד 67 זו לגבי דידי חוצפה. נ.ב.בעניין אחר. הייתי רוצה לצרף קריקאטורה של נשיא צרפת : עומד ואומר ליהודיו: אסור לחבוש כיפה על הראש...אך אני מוכן שתתלו אותה על החזה...בצד. אימיילמי כיצד לצרף תמונה, תודה. | |||
_new_ |
האם אתה כועס עלי? | |||
|
|||
האם אותי הכתרת חוצפן? על מה? על זה שאני שואל שאלות קשות? תנסה להירגע ולהסביר את עצמך......! | |||
_new_ |
האם אתה כועס עלי? | |||
|
|||
לק''י גיל, מתוך הכרות אינטרנטית די ארוכה עם דוד סיון אני חושב שתגובתו לא כוונה להרגיז. הוא בסך הכול התכוון לומר לי שאין צורך להגיב מן המותן על כל פרובוקציה של מישהו באינטרנט. אני לפחות קלטתי כך את המסר, כך שגם אתה אינך צריך להתרגש יותר מידי. אליצור | |||
_new_ |
אליצור, תודה | |||
|
|||
הפורום הוא כלי שתמיד מאפשר לך לחשוב פעמיים. בניגוד למפגש פנים אל פנים בפורום אתה יכול לקחת את הזמן הדרוש לחשוב לפני שאתה מגיב. לכן כדאי לעשות זאת. מעבר לזאת שאלתי שתי שאלות כדי להבין את הראש שלך (לא כדי להרגיז) על מוסר ואשמח אם תוכל לענות: 1. אם טרנספר של יהודים הוא לא מוסרי איך טרנספר של ערבים הוא מוסרי? 2. כמה מוסרי הוא הטרנספר הקודם של אותם יהודים (המעבר מזרחה אחרי מלחמת ששת הימים). | |||
_new_ |
אם יורשה לי | |||
|
|||
טרנספר אינו פתרון. השימוש במלה מוסר בהקשר זה, אני מניח, מתייחסת לטרנספר בכפייה. אם אין כפייה, מה זה קשור למוסר? ושוב: לדעתי,טרנספר אינו פתרון! בקשר ל2. נדמה לי שתנועה רצונית של אנשים למקום מגורים אינו טרנספר. | |||
_new_ |
זו לא תנועה תמימה למקום מגורים | |||
|
|||
זו אכן היתה תנועה רצונית למקום מגורים חדש אבל ברור שיש לה קשר עם מוסר במיוחד עם המוסר שקשור בשאלה הראשונה. לכן גם שאלתי את שתי השאלות ביחד. | |||
_new_ |
דויד סיון | |||
|
|||
ארץ ישראל שייכת לעם ישראל ולא לערבים . עם ישראל גורש בכח מארץ ישראל וחזר לארצו . מי שמונע ממנו או מנסה למנוע ממנו לחזור לארצו מוסרי להתנגד לו . מוסר הגוים לא משכנע אותי . לגוים כח ומדינת ישראל היא רפובליקת בננות אי לכך היא נאלצת להכנע לתכתיבים שונים ומשונים . | |||
_new_ |
דויד סיון | |||
|
|||
לק''י אינני מבין כל כך את שאלותך. לשלאה הראשונה כל היהודים הגרים ביש''ע עשו ועושים זאת מרצונם. לשאלה השניה זו ארצינו הערבים הם פולשים זרים כאן. כל זמן שהם מתנהגים כמו אורח מהוגן אין לי בעיה לקבל אותם אבל אורח המתישב בסלון ומתחיל להתנכל לבעל הבית מקומו בחוץ. אליצור | |||
_new_ |
דויד סיון | |||
|
|||
בעצם מי שאינו חושב שארץ ישראל שייכת לעם ישראל מה הוא עושה כאן? יקח את הפקלאות שלו ויחפש מקום אחר . אם הערבים הם הבעלים ,יבקש יפה רשות, יסכימו טוב ,לא יסכימו ילך לעזזל . אם הגיע הנה בנגוד לרצונם ישלם פיצויים נאותים על פלישה ושימוש במקרקעין וילך לכל הרוחות .ואז הכל מוסרי וברור. | |||
_new_ |
ליהונתן גפן במוסף החג | |||
|
|||
ליהונתן גפן שלום. כל שבוע מחדש אני נהנית מכתיבתך. תודה לך על כתיבתך במוסף החג, תודה שלקחת אותי למחוזות ילדותך וחלומותיך, רגשת אותי מאד. שנה טובה שתהיה לך ולשלך. קוראת אוהדת - חיה רן, קבוץ נחשונים | |||
_new_ |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |