פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
מעריב של סוף השבוע - תמונת מצב
טורקיז קטן / יובל רבינוביץ (יום חמישי, 18/12/2003 שעה 9:34)


מעריב של סוף השבוע - תמונת מצב

ד''ר יובל רבינוביץ




הנה מה שמצאתי במעריב-אינטרנט:





חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


משעשע ןמעורר הרהורים
רמי נוידרפר (יום חמישי, 18/12/2003 שעה 11:40) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

במיוחד שזה בא בעיתון כמו מעריב...
לא ידעתי שאפשר לצרף תמונות במאמרי ארץ הצבי. יש הסבר איך לעשות את זה?
_new_ הוספת תגובה



צירוף תמונות
המערכת (יום חמישי, 18/12/2003 שעה 21:06)
בתשובה לרמי נוידרפר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו
ברבים מהמאמרים כאן יש תמונות. הדרך *היחידה* לבצע זאת היא לשלוח את המאמר בצירוף התמונות למערכת. רק המערכת יכולה לצרף תמונות למאמרים.
_new_ הוספת תגובה



מהמרים
אליצור סגל (יום חמישי, 18/12/2003 שעה 11:43) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
קודם כל אני מבין שהתכונת להימורים - ובכן קודם כל זה נכון. מהמר פסול לעדות. ויתכן שלא רק מהמר כרוני פסול לעדות אלא גם מהמר אקראי.
באשר לפיס וללוטו כיון שהם מוסדרים בחוק המדינה הרי יש מקום להקל כיון שהחוק מכסה את רוב הפרצות שהללכה חוששת להם. אבל גם לגביהם רבים אומרים שהם פסולים.
באשר לעד מדינה - מי שמקבל שכר על עדותו פסול על פי הדין כיון שיש לו נגיעה בעדותו. הרב עובדיה יוסף פסק עוד לפניט חמישים שנה שעד מדינה פסול לעדות כי הוא מקבל שכר על עדותו. יתכן אולי שניתן להקל במקרים מסויימים אבל עד שהרווח שלו אם יעיד לפי רצון המשטרה הוא חופש מוחלט במקום סדרת מעצרי עולם הרי בודאי ובודאי שנגיעה ברמה כזו פוסלת אותו לעדות
אליצור
_new_ הוספת תגובה



עדי מדינה - העמדה שלך לא מוסרית אליצור
רמי נוידרפר (יום חמישי, 18/12/2003 שעה 13:39)
בתשובה לאליצור סגל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יותר מדויק - אם הבררה היא בין הרשעת חלק מהשותפים לעברה לבין אי הרשעת כולם , לדעתי עד מדינה הוא הכרח בל יגונה.
ואךתדאג - סניגוריו של נאשם שעד מדינה מעיד נגדו , ינצלו את כל הפרצות בעדות עד המדינה כדי להביא לזיכוי הנאשם ,וכבר היו דברים מעולם.

קח לדוגמה את נהגה המסכן של בלומנטל. הוא בא מרצונו למשטרה , אחרי שהיא זרקה אותו ,והסכיםלהעיד נגדה תמורת חסינות. במקרה כזה ,לדעתי לא רק שעדותו כשרה ,אלא אף רצויה ומוסרית.

במקרה של הרוצח אטיאס, המשטרה עצמה ביטלה את ההסכם עימו,שכן סעיף ראשון בהסכם עם כל עד מדינה הוא התחייבות של העד לומראת כל האמת. ברגע שהוכח שהוא שיקר, עדותו כמובן אינה שווה מאומה.

ובעניין ההלכה - אל תביא לי דוגמאות משם שכן בהלכה גם אשה פסולה לעדות
_new_ הוספת תגובה



עדי מדינה - העמדה שלך לא מוסרית אליצור
אליצור סגל (יום חמישי, 18/12/2003 שעה 14:39)
בתשובה לרמי נוידרפר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
א - זו אינה העמדה שלי.
ב - מי שתומך בגרוש יהודים שלא ידבר על מוסריות. הוא ממילא בתחתית הביוב.
אליצור
_new_ הוספת תגובה



אליצור, אתה מזכיר לי תגובת ילד כועס ...
דוד סיון (יום חמישי, 18/12/2003 שעה 15:20)
בתשובה לאליצור סגל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הילד כועס כי מישהו אמר עליו חמור (''העמדה שלך לא מוסרית'') ולכן הוא עונה, עם הסלמה, אתה חמור חמורותיים (משהו כמו, המוסריות שלך בתחתית הביוב).

מאחר ואתה עוסק בהגדרת המושג מוסריות הייתי רוצה לשאול:

1. אם טרנספר של יהודים הוא לא מוסרי איך טרנספר של ערבים הוא מוסרי?

2. כמה מוסרי הוא הטרנספר הקודם של אותם יהודים (המעבר מזרחה אחרי מלחמת ששת הימים).
_new_ הוספת תגובה



על איזה טרנספר יהודים אתה מדבר?
בננה ספליט (שבת, 20/12/2003 שעה 22:29)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מישהו גירש, איים או הפחיד את היהודים והניעם להתיישב באדמתם? אם כן, תספר לנו על כך.

טרנספר בכלל הוא לא מוסרי במידה והוא מייצר בעייה. אך במידה והוא פותר בעייה, או אפילו את חלקה, הוא מוסרי במידה ואין פתרונות אחרים טובים יותר.

טרנספר בוצע במליונים לאורך ההיסטוריה האנושית, בחלקו ייצר בעייה ובחלקו פתר בעייה. 'גלות ישראל' היא טרנספר שיצר בעייה ומכאן שאני מחשיבו כבלתי מוסרי. טרנספרים של הגרמאנים מאדמותיהם ההיסטוריות ברוסיה, פולין ואוקראיינה ומצ'כיה וחלקית מטרנסילבניה, לאחר מלחמת העולם השניה - אני מחשיבם כמוסריים. שכן הם באו לפתור את הבעיה שהגרמנים בעצמם הציבו לפני עמי אירופה, בעיה של דיקטטורה רצחנית הכופה מלחמה וטרור על אחרים. וגם אם לגרמנים יש עדיין זיקה ריגשית לאותם אדמות, אין להם כל זכויות לאומיות לשטחים אלה.

באותו אופן יווצר מצב שלערבים ישללו זכויות לאומיות בארץ ישראל.

כשם שפרוסיה בטלה מן העולם כך יש לבטל את 'פלסטין'.
_new_ הוספת תגובה



אתה מדבר על מוסריות? אתה?
רמי נוידרפר (יום חמישי, 18/12/2003 שעה 19:36)
בתשובה לאליצור סגל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אדם המשתייך לתנועה הכהניסטית המוגדרת בכל העולם כארגון טרור?
_new_ הוספת תגובה



רמי, אתה יותר מדי
אריה פרלמן (יום חמישי, 18/12/2003 שעה 23:09)
בתשובה לרמי נוידרפר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מתרגש מהגדרות העולם.

ממתי אתה חש התבטלות כה מעוררת רחמים מול רוב אוטומטי של רודנים, רוצחים, כהני-דת קנאים וגנרלים מזדקנים?

חשבתי שאתה איש מוסר...
_new_ הוספת תגובה



אתה מדבר על מוסריות? אתה?
לוי (יום שישי, 02/01/2004 שעה 11:36)
בתשובה לרמי נוידרפר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המוסר של קופי ( קופי אנן ) אינו משכנע אותי .
_new_ הוספת תגובה



אתה מדבר על מוסריות? אתה?
לוי (יום ראשון, 04/01/2004 שעה 21:42)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אותו ארגון או''מ שמום הגדיר את הציונות כגוף גזעני . לדידי אין כל משקל מוסרי להחלטותיו לטובה ולרעה.
_new_ הוספת תגובה



דוד אתה אפילו חוצפן...
גילאון שהם (יום חמישי, 18/12/2003 שעה 20:49) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אימי פונתה מהרובע בשנת 48.דודתי אסתר נשרפה ע'' ערבים מוטרפים ,בתוך אוטובוס יחד עם עשרות ישראלים אחרים ,בשנת 46.והם קבורים יחדיו בגבעתיים.
אבי ז''ל פונה מחברון לאחר הפוגרום בהיותו ילד קטן. מבקר אומלל את משפחתו.
הארץ הקטנטנה הזו שלנו היתה תמיד.וכפי שתאר אותה מארק טויין במאה התשע עשרה. ארץ של מוות, ביצות, ומדבר.
את כל השאר עשתה העליה המחודשת.
גם את צרפת לא הקימו שמונת מליון המוסלמים שפעפעו לתוכה.
לקרוא למי מתוכנו טרנפריסט על רצונו להתיישב בקרקע ישראלית, כששלום מלא לנו עם מי שאחזו בה עד 67
זו לגבי דידי חוצפה.
נ.ב.בעניין אחר. הייתי רוצה לצרף קריקאטורה של נשיא צרפת : עומד ואומר ליהודיו: אסור לחבוש כיפה על הראש...אך אני מוכן שתתלו אותה על החזה...בצד.
אימיילמי כיצד לצרף תמונה, תודה.
_new_ הוספת תגובה



האם אתה כועס עלי?
דוד סיון (יום חמישי, 18/12/2003 שעה 22:39)
בתשובה לגילאון שהם
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האם אותי הכתרת חוצפן? על מה? על זה שאני שואל שאלות קשות?

תנסה להירגע ולהסביר את עצמך......!
_new_ הוספת תגובה



האם אתה כועס עלי?
אליצור סגל (יום שישי, 19/12/2003 שעה 13:01)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
גיל, מתוך הכרות אינטרנטית די ארוכה עם דוד סיון אני חושב שתגובתו לא כוונה להרגיז.
הוא בסך הכול התכוון לומר לי שאין צורך להגיב מן המותן על כל פרובוקציה של מישהו באינטרנט.
אני לפחות קלטתי כך את המסר, כך שגם אתה אינך צריך להתרגש יותר מידי.
אליצור
_new_ הוספת תגובה



אליצור, תודה
דוד סיון (יום שישי, 19/12/2003 שעה 17:04)
בתשובה לאליצור סגל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הפורום הוא כלי שתמיד מאפשר לך לחשוב פעמיים. בניגוד למפגש פנים אל פנים בפורום אתה יכול לקחת את הזמן הדרוש לחשוב לפני שאתה מגיב. לכן כדאי לעשות זאת.

מעבר לזאת שאלתי שתי שאלות כדי להבין את הראש שלך (לא כדי להרגיז) על מוסר ואשמח אם תוכל לענות:

1. אם טרנספר של יהודים הוא לא מוסרי איך טרנספר של ערבים הוא מוסרי?

2. כמה מוסרי הוא הטרנספר הקודם של אותם יהודים (המעבר מזרחה אחרי מלחמת ששת הימים).
_new_ הוספת תגובה



אם יורשה לי
יועזר (יום שישי, 19/12/2003 שעה 19:25)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

טרנספר אינו פתרון. השימוש במלה מוסר בהקשר זה, אני מניח, מתייחסת לטרנספר בכפייה. אם אין כפייה, מה זה קשור למוסר? ושוב: לדעתי,טרנספר אינו פתרון!
בקשר ל2. נדמה לי שתנועה רצונית של אנשים למקום מגורים אינו טרנספר.
_new_ הוספת תגובה



זו לא תנועה תמימה למקום מגורים
דוד סיון (יום שישי, 19/12/2003 שעה 20:33)
בתשובה ליועזר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זו אכן היתה תנועה רצונית למקום מגורים חדש אבל ברור שיש לה קשר עם מוסר במיוחד עם המוסר שקשור בשאלה הראשונה. לכן גם שאלתי את שתי השאלות ביחד.
_new_ הוספת תגובה



דויד סיון
לוי (שבת, 20/12/2003 שעה 20:05) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ארץ ישראל שייכת לעם ישראל ולא לערבים . עם ישראל גורש בכח מארץ ישראל וחזר לארצו . מי שמונע ממנו או מנסה למנוע ממנו לחזור לארצו מוסרי להתנגד לו . מוסר הגוים לא משכנע אותי . לגוים כח ומדינת ישראל היא רפובליקת בננות אי לכך היא נאלצת להכנע לתכתיבים שונים ומשונים .
_new_ הוספת תגובה



דויד סיון
אליצור סגל (שבת, 20/12/2003 שעה 20:56)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
אינני מבין כל כך את שאלותך.
לשלאה הראשונה כל היהודים הגרים ביש''ע עשו ועושים זאת מרצונם.
לשאלה השניה זו ארצינו הערבים הם פולשים זרים כאן. כל זמן שהם מתנהגים כמו אורח מהוגן אין לי בעיה לקבל אותם אבל אורח המתישב בסלון ומתחיל להתנכל לבעל הבית מקומו בחוץ.
אליצור
_new_ הוספת תגובה



דויד סיון
לוי (שבת, 20/12/2003 שעה 21:29)
בתשובה לאליצור סגל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בעצם מי שאינו חושב שארץ ישראל שייכת לעם ישראל מה הוא עושה כאן? יקח את הפקלאות שלו ויחפש מקום אחר . אם הערבים הם הבעלים ,יבקש יפה רשות, יסכימו טוב ,לא יסכימו ילך לעזזל . אם הגיע הנה בנגוד לרצונם ישלם פיצויים נאותים על פלישה ושימוש במקרקעין וילך לכל הרוחות .ואז הכל מוסרי וברור.
_new_ הוספת תגובה



ליהונתן גפן במוסף החג
חיה רן - קיבוץ נחשונים (שבת, 15/09/2007 שעה 11:46) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ליהונתן גפן שלום.
כל שבוע מחדש אני נהנית מכתיבתך. תודה לך על כתיבתך במוסף החג, תודה שלקחת אותי למחוזות ילדותך וחלומותיך, רגשת אותי מאד.
שנה טובה שתהיה לך ולשלך.

קוראת אוהדת - חיה רן, קבוץ נחשונים
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי