|
מי המדליף של נאומי עובדיה יוסף? | |||||
אלי אשד (יום שישי, 28/11/2003 שעה 7:58) | |||||
|
|||||
הצגת המאמר בלבד |
הרב עובדיה יוסף, הינו חולה פרסום | |||
|
|||
הגיע הזמן להניח לזקן הזה לנפשו. מבלי להתעמק בפסיקותיו, אני מטיל ספק רב בתבונתן. הרב עובדיה יוסף, ניחן בזיכון טוב לשינון דברי תורה וכו'. בזכות ''ידענות'' זו בתורה ובהלכות, הוא זכה לפרסום. לעובדה זו היה יתרון ומשמעות לפני חמשים וששים שנה. היום, כאשר מנוע חיפוש GOOGLE עובר על מיליארדים של דפי מידע בפחות משניה, אין ליכולת של זכרון אנושי, המשמעות שהיתה לה. הרב ''חולה'' פרסום. הוא אינו יכול לסבול שאמצעי התקשורת אינה מתייחסת אליו. | |||
_new_ |
לא מדליף ולא נעליים | |||
|
|||
הדרשות של הקשקשן משודרות ברדיו של ש''ס. כל אחד יכול לקלוט אותם. | |||
_new_ |
נו ומה ? | |||
|
|||
יושב לו עיתונאי חילוני של ידיעות כל שבוע ומקשיב בסבלנות לקול ש''ס להרצאה השבועית של עובדיה יוסף ומחכה ל''פנינים'' אלה או אחרות ? איך שהוא קשה לי להאמין לזה. | |||
_new_ |
נו ומה ? | |||
|
|||
אם רמי נוי יושב ועוקב אחרי ערוץ 7, וממר''י יושבים ועוקבים אחרי אל-ג'זירה, למה שעיתונאי חילוני של ידיעות לא יקשיב לקול ש''ס? | |||
_new_ |
אינני קורא את ערוץ 7 | |||
|
|||
_new_ |
סליחה | |||
|
|||
_new_ |
נו ומה ? | |||
|
|||
לא צריך לשבת כל השבוע. הדרשות הן ביום ושעה קבועים. | |||
_new_ |
אם אתה כבר מעלה את זה אלי | |||
|
|||
הרב כינה את האשכנזים בכינוי הגנאי ''ביך ביך''. שמא אתה יודע מה פירוש המילה הזו? | |||
_new_ |
גם אלברט שבות הזכיר ביטוי זה | |||
|
|||
_new_ |
גם אלברט שבות הזכיר ביטוי זה | |||
|
|||
הוא הזכיר ''ביק'' - זה אותו דבר כמו ביך ביך? תמהני:) | |||
_new_ |
מה זה חשוב מי מדליף ומה מדליפים | |||
|
|||
בעיקר כשמדובר בשמאי זקן. את הבדיחות הוא הבטיח לספק לנו והוא בינתיים עומד בזה. | |||
_new_ |
זה משתמש בניב עירקי וזה בניב סורי | |||
|
|||
_new_ |
הרב עובדיה יוסף צודק. | |||
|
|||
לק''י הרב עובדיה יוסף צודק. לא בתוכן הדברים אלא בהקשר שלהם. והסבר דברי הרב - מרן המחבר - ר' יוסף קארו, מחמיר מאוד בסירכות. הסירכות הן מעין גידולים מוגלתיים בריאה של הבהמה. לדעת מרן אם יש סירכא הבהמה טרפה. לעומת זאת לדעת הרמ''א יש קולות רבות בסירכות. בחו''ל היו היהודים אחוז קטון מהאוכלוסיה הכללית לכן בטרפות לא היה הפסד גדול כיון שמכרו את הבהמה לגוי. כאשר באו האשכנזים לארץ לא יכלו ליסד שחיטה נפרדת בגלל בעית מיהו יהודי. הערבים לא הכירו בהם כיהודים ולא הסכימו לקנות את הטרפות שלהם כך ששחיטה אשכנזית היתה בלתי כלכלית. החכם באשי הספרדי סרב לתת להם אישור יהדות כדי לא לפלג את הקהילה. בסופו של דבר תמורת שוחד ושלמונים רבים הכיר הקאדי המוסלמי ביהדותם של האשכנזים והערבים החלו לקנות מהם טרפות ומלחמת העצמאות של האשכנזים הסתימה בהצלחה. התאור הוא כמובן בקווים כללים בלבד. היות ואצל האשכנזים אוחוז הטרפות היה גבוה יותר מאשר אצל הספרדים בגלל חומרות אחרות לכן העדיפו הערבים שהיו אז מגדלי העדרים לשחוט אצל האשכנזים כדי לקנות טרפות בזול וכך נדלדלה השחיטה ספרדית. זהו בקיצור נמרץ מה שאמר הרב עובדיה יוסף למי שמכיר את הנושא. ולמה לדעתי הוא טועה במהות הדברים? כי אני תימני והתימנים הקלו הרבה במנהגים שונים הנוגעים לשחיטה. כי בתימן אסרו הערבים על עצמם באיסור דרבנן לאכול משחיטת של היהודים אף על פי שמפורש בקוראנם ששחיטתינו מותרת להם. לכן בגלל ההפסד המוחלט נהגו שם אך ורק על פי הדין בגמור ללא שום חומרא. לפיכך אנו מקילים הרבה בכל ההלכות הללו. אבל, בהקשר - והוא ההתנשאות האשכנזית הצדק איתו - למשל במוזיאון הישוב הישן בעיר העתיקה בירושלים מסופר שהשחיטה האשכנזית החלה משחיטת ברוזים ואוזים כי הספרדים לא שחטו עופות אלו. אבל איך הדבר מתואר? שמזה החלה השחיטה המהודרת בירושלים. ללמדך שכל שחיטה שאינה אשכנזית אינה מהודרת. גם בביתי כנסת הדבר כך - בית כנסת אשכנזי הוא תמיד בית הכנסת המרכזי לא משנה שבית הכנסת הספרדי שלידו גדול ממנו פי כמה. שבוע טוב אליצור | |||
_new_ |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |