|
יסודות | |||||
אליצור סגל (יום חמישי, 13/11/2003 שעה 23:33) | |||||
|
|||||
הצגת המאמר בלבד |
אליצור, אל תשכח שסוד עוצמתה של היהדות בהתחדשות | |||
|
|||
אליצור, אל תשכח שסוד עוצמתה של היהדות בהתחדשות. לולא הנהגת ''תורה שבעלפה'', ספק אם היהדות היתה שורדת עד עכשו. אפשר להבין מדבריך שצריך להמשיך ולנהוג כמו שאבותינו חיו לפני שלושת אלפי שנים. העולם משתנה, הידיעות שנו על העולם משתנים, החברה משתנה. אתה לא יכול היום לדבוק במנהגים שהיו בזמן צאת ישראל ממצרים. מספיק אני מזדעזע מחדש כאשר אני רואה ירקנים שמשמידים פירות וירקות ראויים למאכל (ולא מחלקים לנזקקים), כיון שזה ''מעשר''. האם לא הגיע הזמן שיקום גורם מוסמך אשר יפסיק את החרפה הזאת ? אני לא מעוניין שיחדשו הקרבת ''קורבנות''. זה עבר זמנו. אז תפסיקו לעצור את רוח היהדות, ע''י התאבנות ללא צורך. | |||
_new_ |
אליצור, אל תשכח שסוד עוצמתה של היהדות בהתחדשות | |||
|
|||
לק''י חזי - הירקנים אינם משמידים מעשר - את המעשרות ניתן לאכול. הם משמידים תרומה. ואותה לא ניתן לאכול. היות וזה דין דאוריתא אין זה מסוג הדברים הניתנים שינוי. אליצור | |||
_new_ |
אליצור, אל תשכח שסוד עוצמתה של היהדות בהתחדשות | |||
|
|||
מי קבע שזה לא מהדברים הניתנים לשינוי ? אתה מתכוון להמשיך עם המנהג הנפסד הזה עוד אלפיים שנה ? האם זו אינה בושה לדת, וסימן שהיא מאובנת ? | |||
_new_ |
בינתיים | |||
|
|||
אחד מהמאובנים באתר זה אתה, שאינך שועה להערות מנומסות (ופחות מנומסות) של מגיבים לגבי התאוריה המופלאה שלך, כולל הערתו של הפרופסור המנומס היחיד שטרח לענות לך לעניין, וכנראה לא הבנת את תגובתו (אבל כרגיל, טענת שהוא לא הבין...) כוחה של כל דת (והיהודית בפרט) הוא שמירה על מסורות ליבה מחד ויכולת קבלת עדכונים מאידך. הויכוח המתמיד הוא איפה הגבול בין מסורות ומצוות הליבה לחלקים שניתן לרענן ולהתחדש בהם. אליצור שם את הגבול הזה בתורה, וזה בהחלט מקובל, מאחר ועפ''י האמונה היהודית התורה נכתבה מפי הגבורה, ולא שייכת לפרשנות אדם, שיכולה להיות מוטעית. אולם, אליצור, אם אתה קורא תגובה זו: עד כמה שזכור לי, המקדש אינו מופיע בחומש, אלא מאוחר יותר. האם דינו זהה ל''דין דאוריתא''? | |||
_new_ |
אלעד, על מנת שתשמור על כבודך, אני ממליץ שלא תגיב בנושאים | |||
|
|||
אלעד, על מנת שתשמור על כבודך, אני ממליץ שלא תגיב בנושאים שאינך מבין בהם. אני ממליץ לך לקרוא שם את התגובה שלי לאותו פרופסור נכבד, בנושא התיאוריה לגלקסיות ספירליות. אתה סתם מגלה בורות, וזה לא יוסיף כבוד גם לתורה שאתה מייצג כאן. באשר להמשך השחתת פירות וירקות, כל תירוץ אינו מוצדק. אני יכול להבין את הסיבות לנוקשות של קובעי המסורת, בזמן היות עם ישראל בגלות. שינוי המסורת בגולה, היה יכול לגרום נזק ליציבותן של מסורות אחרות. כשעם ישראל שב לארצו, קיומו כבר לא תלוי במסורות אילו בלבד. אותי מרגיזה העובדה שאנשים ''חרדים'' מעדיפים שיהודים בכלל לא יתפללו בבתי הכנסת בשבת, אם הם מגיעים במכונית. האם זו אינה צביעות ? | |||
_new_ |
אלעד, על מנת שתשמור על כבודך, אני ממליץ שלא תגיב בנושאים | |||
|
|||
לק''י האם באמת כל תרוץ להשמדת פירות וירקות איננו מוצדק? הפרות הללו שהופרשו כתרומה מי שאוכל אותם חייב מיתה בידי שמיים. אילו היית יודע שאכילת פרי מסויים מביאה למיתה האם היית מתיר לשווקו לצרכנים? אולי להפך? מי שמתיר שיווקו של פרי כזה הוא חסר אחריות? לא מזמן נחשפה במעריב פרשה שמזון שעבר הזמן המותר לשיוק תורמים אותו לעניים. זה תקין בעיניך? כאן זה גרוע הרבה יותר. זה מקביל לכך שחברת רמדיה תכריז שאת כל מזון התינוקות שנפסל היא תורמת לעניים. תקבל תרומה כזו? באשר למקדש בתורה - הרי זה המשכן. אלא שהמקדש הוא קבוע במקום והמשכן מטלטל. אליצור | |||
_new_ |
אני הייתי כותב על האריזה שמי שאוכל | |||
|
|||
מחוייב במיתה מידי שמיים ומי שמאמין בשטויות האלה - שלא יקנה. ככה כל הצדדים מרויחים, אם הם ימותו אז הדתיים ירויחו כי יהיו פחות חילוניים ויותר אנשים ישתכנעו להאמין. אם הם לא ימותו אז לפחות יהיו יותר מוצרים והמחירים ירדו, החקלאים ירויחו ולדתיים זה ממילא לא משנה כי לאמונה שלהם אין שום קשר לעובדות. מה דעתך? | |||
_new_ |
אני הייתי כותב על האריזה שמי שאוכל | |||
|
|||
לק''י במדינת ישראל אף אחד אינו חייב לאכול כשר. ההפרשה נעשית משום שאם לא תעשה חלק מאוד משמעותי של האוכלוסיה לא יאכל את התוצרת ולכן החקלאים והמוכרים מעונינים בהפרשה. חזי התלונן מדוע לא מחלקים את התוצרת לעניים - זה לא שייך מי שמפריש חושב שצריך להשמיד וכן הקונה. מי שאינו מאמין בזה אינו צריך להפריש כלל ומדינת ישראל לא תאנה לו שום רע. נרגעת? אליצור | |||
_new_ |
יש לי הצעה - את מה שמשמידים יחלקו לעניים | |||
|
|||
חילוניים - הם ימותו מידי שמיים ובינתיים יאכלו סלט חינם - הולך? | |||
_new_ |
לא נותר לי אלא לקוות ולייחל | |||
|
|||
כי בעת התגשמות חלום העוועים הזה אני כבר אהיה שבע אמות באדמה. | |||
_new_ |
אל תעשה משהו נמהר | |||
|
|||
תמיד תוכל לנסות את מזלך בטורונטו. | |||
_new_ |
סופך יהיה מר יעשיהו - כסופם של כל המצפים לגאולה | |||
|
|||
מאז שחרב בית המקדש. אין לא היתה לא תהיה גאולה אין לא היה לא יהיה משיח (ועם הנוצרים והחבדניקים הסליחה) בית המקדש היה בירושליים ויהיה בלב האומה היהודית עד יום אחרון. | |||
_new_ |
סופך יהיה מר יעשיהו - כסופם של כל המצפים לגאולה | |||
|
|||
לק''י אני לא מתכוין לצפות לגאולה אלא להביא אותה. כך שאתה יכול להיות רגוע בקטע הזה. באשר לסלט - כמו כל קפיטליסט - אני לא מחלק מתנות בחינם אלא נענה לדרישות השוק. מי שרצה סלט בחינם ילך לבריה''מ. מה היא לא קיימת יותר? אז שיעבור לקובה - קסטרו משיח אלוהי הסוציאליסטים עדיין קיים שם כך נדמה לי לפחות. אלא אם כן הוא התפגר בנתיים. ואז אולי תעברו ללוב. אליצור | |||
_new_ |
מביאי הגאולה מתו ראשונים ישעיהו | |||
|
|||
המורדים בבבל הקנאים הסיקריקין ישו על הצלב בר כוכבא ואנשיו... אתה לא לומד מן ההיסטוריה היהודית ישעיהו. באשר ל''תרומה'' - זה לא ענין של סוציאליזם - העניין הוא בבכך שבגלל שומרי המצוות נזרקות כמויות עצומות של מזון | |||
_new_ |
מביאי הגאולה מתו ראשונים ישעיהו | |||
|
|||
רמי, אני מבין שיש לך איזו התנייה ביחס אלי, אבל אתה מתווכח עם אליצור, לא אתי. ואגב, התרומה אינה ''כמויות עצומות של מזון'' כהגדרתך; מדובר במשהו סמלי ביותר. | |||
_new_ |
לכל היוונים.... | |||
|
|||
סליחה ניסים סליחה . טעות שלי אני מתנצל... אם כבוד העורך יואיל לתקן... שיהיה לך שבוע טוב ניסים | |||
_new_ |
סופך יהיה מר יעשיהו - כסופם של כל המצפים לגאולה | |||
|
|||
חביבי אני מאוד רגוע. ברגע ששמעתי שבני אנוש יהודיים הולכים להביא את הגאולה,נרגעתי.כמו כל דבר שהיהודים עשו בהיסטוריה זה יכשל. עצה לי אליך עדיף תעשה סלטים,יותר טוב אנשים שבעים מסלטים.מאשר אנשים שגאולה של יהודים הגיעה אליהם. | |||
_new_ |
האם המקדש הכרחי להשגת הנ''ל? | |||
|
|||
אליצור, מקריאת הודעותיך התרשמתי שאתה אדם אמון על שיטת הרמב''ם. האם לדעתך הרמב''ם היה רואה הכרח בבניה של מבנה על מנת שהנבואה תחודש? הרי עפ''י הרמב''ם הנבואה היא הכשרה נפשית הנרכשת ע''י האדם, ואין לה קשר לשאלה אם מבנה זה או אחר קיימים. מהו המקור לדבריך שעל מנת שהנבואה תתחדש יש צורך בסנהדרין? | |||
_new_ |
שכחת יסוד נוסף | |||
|
|||
השמדת העמלק, שכידוע כס יהוה איננו שלם בלי השמדתו. לאור מאמריך האחרים, אני מניח שיש לך תוכניות מפורטות בנושא. תרצה להרחיב? | |||
_new_ |
דעת ההלכה בנושא | |||
|
|||
כידוע, הפוסק היחיד בענייני גאולה הוא הרמב''ם. הרמב''ם פוסק שמלך מבית דויד הוא שצריך לבנות את בית המקדש. ומלך מבית דויד צריך להיות ממונה ע''י סנהדרין, לפי דברי נביא. ולכן הסדר הנכון לפי ההלכה הוא בע''ה כדלקמן: 1. סנהדרין (ב''ה כבר קמה). 2. נבואה (כאשר הסנהדרין צריכה לתת לו ''תעודת כשרות''). 3. מלך מבית דויד (עפ''י דברי נביא). 4. בית המקדש (שיבנה ע''י מלך מבית דויד). בעזרת ה' נעשה ונצליח. | |||
_new_ |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |