פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
השמאל אשם
מתנחל שקוף / אליצור סגל (יום ראשון, 07/09/2003 שעה 7:31)


השמאל אשם


אליצור סגל




דוד סיון העיר בפא''צ מספר פעמים על תופעה מרגיזה הקיימת אצל אנשי ימין – כאשר מעירים איזה הערה על אודות התנהגותם של פוליטיקאים מהמחנה שלהם הם מגלגלים את הכדור חזרה אל הצד השני בטענה שהשמאל אשם.

אילו היה מדובר בתופעה שמאפיינת פוליטיקאים בלבד, מילא – פוליטיקאים הם פוליטיקאים. אבל כשהדבר הופך להיות תשובה לכל טענה, זו כבר תופעה מרגיזה, שגם מחבלת ביכולת לשפר את תפקודי המנגנון הציבורי אצלינו.

כל מכירי בפא''צ יודעים שאינני איש שמאל ואף פעם לא הייתי כזה. אבל דווקא משום כך אאסוף במאמר זה כמה דוגמאות להתנהגות הזו ואצביע על הדרך להיגמל מהמנהג המגונה הזה.



החמצנו הזדמנות הסטורית


לפני כמה ימים הודיע שר הבטחון שאול מופז בקול תרועה רמה שלפני שנתיים החמצנו הזדמנות היסטורית להפטר מערפאת.

ובכן, מי היה פה ראש ממשלה לפני שנתיים ומי היה רמטכ''ל לפני שנתיים, שהם אחראיים לבזבוז ההזדמנות ההסטורית? האם הם לא אחראים לפספוס ההזדמנות הזו?
מה זו השיטה הזו לגלגל את האחריות על מישהו, שאמנם היה אז שר בטחון, אבל לא היה הקובע היחיד וממילא כמעט נעלם מהבמה הפוליטית?



תקשורת עויינת


כמה וכמה פעמים כאן בפורום וכידוע גם באופן כללי, הימין טען שהתקשורת עויינת.
ובכן, כמו שדוד סיון ציין, זכותם להיות עויינים. האם מפתחי הסיסמא רוצים לסתום להם את הפה? הדבר היחידי שלא תקין הוא אם סותמים את הפה לאנשים שחושבים אחרת.

ככל שמדובר בתקשורת הכתובה, השוק פתוח וחופשי. אם כל נאנחי העם נגד תקשורת עויינת יפסיקו לרוץ ביום שישי השכם בבוקר לחנות כדי להבטיח לעצמם מעריב, ידיעות והארץ (לפחות עותק אחד למשפחה!) ובמקום זה יקנו מקור ראשון, הצפה ובשבע, הבעיה שלהם תיפתר – מה הם בוכים כל השבת באנחה שחציה מזוכיזם וחציה יאוש ''אוי אוי התקשורת עויינת''? זו החלטה חופשית שלהם איזה עיתון לקנות.

בתקשורת המשודרת הדבר פחות חד משמעי, כי אין שוק פתוח אבל גם כאן - הליכוד היה בשלטון במשך חמש עשרה שנה רצופות. נתניהו היה בשלטון שלוש שנים. שרון משלים שנה שלישית. הם היו יכולים לעשות משהו. לימין יש טענות נגד הנבחרים שלו, לא נגד התקשורת שזכותה להיות מה שהיא.
מה שצריך לעשות זה לאפשר לכל אחד לשלם אגרה ולקבל תדר לשדר בו מה שהוא רוצה.
זה שלא עשו את זה זו בעיה של בוחרי הימין עם האנשים שאותם הם בחרו לכנסת. לא של התקשורת.



השיטה


טענה מקובלת היא שהשיטה מחייבת לגנוב או לעקוף את החוק כדי להתקיים. ובכן גם כאן ניתן היה לשנות את השיטה מזמן אילו רצו. מי שלא שינה אחראי להמשך השיטה כמו מי שיצר אותה.
איזה טענה מעלה נתניהו שדוד בן גוריון וברל כצנלסון אשמים בחוליי הכלכלה?
למה אתה כשר אוצר וכראש ממשלה לא שינית את השיטה? ואם לא הצלחת, אולי גם הם ניסו ולא הצליחו? ובכלל כיצד ניתן לדעת מה היה טוב לגבי העבר הרחוק?

בקיצור על נבחרי הימין לעמוד בציפיות של הבוחרים שלהם ולא להעלות את מה שעשה השמאל כתירוץ לחולשותיהם.



''עבודה זרה''


לא מזמן נתן דוד נתן סקירה על התפתחות ה''עבודה הזרה'' בארץ. הסקירה החלה משנת 95. והנה בא מישהו מהפורום וטען שהסכמי אוסלו יצרו את העבודה זרה. אולי כן ואולי לא – ואני אינני מחובבי הסכמי אוסלו. אבל משנת 95 ועד היום, שזה שמונה שנים, שלטו כאן במשך שש שנים ממשלות ימין. זה פשוט פאתטי לטעון שוב שהשמאל אשם.



הסכמי אוסלו


הסיסמה ''פושעי אוסלו לדין'' מוכרת וידועה ואני מסכים איתה – מה שמרגיז זה שבאחת עשרה השנים שמאז הסכמי אוסלו שלטו כאן במשך שש שנים, שזה רוב התקופה, ממשלות ימין, שהתריעו נגד ההסכמים הללו. ובשביל מה הם נבחרו אם לא בשביל לתקן את הנזקים שההסכמים הללו גרמו?

אולי לא ניתן לתקן את הנזק לגמרי אבל בודאי ובודאי שניתן להקטין את הנזק – ובענין זה צריך לציין לשבח את נתניהו שבאמת הצלחי לחסל לחוטין את הטרור ובתקופתו היו במשך שלוש שנים רק ארבעה פיגועים.



מושחתים נאמסתם


לשיא הגיעו הדברים לפי דעתי בפרשת שרון. כל מי שמעיר על התנהגותו של שרון נענה מיד שברק התחיל.
ברור שברק ומקורביו התחילו אבל שרון נבחר בדיוק כדי לתקן את הקילקול שהם עשו. איזה מין תרוץ זה, ברק עשה כך וכך? חוץ מזה ברק נענש והפסיד את מרבית מצביעיו וכנראה שגם חברי העבודה סולדים ממנו. כנראה ששרון צריך לעבור את אותו תהליך מזכך.

שרון צריך ללכת. קודם כל מפני שהוא נכשל בתפקיד העיקרי של כל ראש ממשלה – לתת ביטחון לאזרחים.
נוסף לכך שהוא ובניו מדיפים ריח של התנהגות מאפיונרית. אינני יודע האם הוא עשה משהו או לא, אבל גם אם הוא ובניו לא עשו דבר, הרי שהם מתנהגים כמשפחת מאפיה וגם על טעם וריח יש לעמוד למשפט הבוחר גם אם לא למשפט השופט.

בקיצור על נבחרי הימין לשנס מותניים ולמשש את חובתם לבוחריהם ועל בוחרי הימין להפסיק את המנהג המגונה והמרגיז להשיב על כל טענה ב''אתם התחלתם''.



שנה טובה ומתוקה לכל עם ישראל





חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  נחמד, אבל -  (אלעד) (9 תגובות בפתיל)
  שים לב,  (סתם אחד) (8 תגובות בפתיל)
  אליצור, ממש מחמד  (סוחר נדל''ן) (9 תגובות בפתיל)
  צודק  (דדד)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי