פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
צרפתים בני דת מוחמד
ישראל בר-ניר (יום רביעי, 14/05/2003 שעה 0:38)


צרפתים בני דת מוחמד

ד''ר ישראל בר-ניר




סידרת מאמרים בניו יורק טיימס (14, 16, 21 באפריל ו-‏7 במאי), מתארת איך ממשלת צרפת מנסה להתמודד עם בעיית המיעוט המוסלמי שלה. בצרפת חיה היום קהילה מוסלמית המונה למעלה מ-‏5 מיליון נפשות - את המספר המדויק אף אחד לא יודע בשל ההגירה הלא חוקית ובשל כך שבצרפת לא נהוג לציין את הדת בתעודת הזהות. המספר הזה מתקרב לעשרה אחוזים מכלל האוכלוסיה! הקהילה הזאת גדלה בקצב מסחרר הן בשל הגירה מסיבית, חוקית ובלתי חוקית, מארצות ערב והן בשל שיעורי ריבוי טבעי העולים בהרבה על אלו של האוכלוסיה הצרפתית הלא מוסלמית. על הקהילה הזאת, שבמקורה היתה מורכבת רובה ככולה מיוצאי ארצות צפון אפריקה שגדלו והתחנכו על התרבות הצרפתית, עוברים שינויים דרסטיים בשל הזרימה של מהגרים מארצות שלא היו חלק ממעגל ההשפעה הצרפתי (יוצאי צפון אפריקה עדיין מהווים רוב, אך גם הם אינם עשויים מיקשה אחת, ודור המהגרים של היום הינו בבחינת ה''דור אשר לא ידע את יוסף'', כי הם כבר גדלו אחרי שצרפת חיסלה את האימפריה שלה). השינויים האלה באים לידי ביטוי בנחשלות כלכלית, באחוזי אבטלה גבוהים ובעיקר באי ידיעת השפה וחוסר הכרות מוחלט של המורשת התרבותית הצרפתית. דבר זה מהווה קרקע פורייה לקליטת תעמולת ההסתה האנטי מערבית שמאפיינת את האיסלאם המודרני.

הבעיה היא שערכים בסיסיים של המורשת הצרפתית, בעיקר הפרדת הדת מהמדינה, מנכסי צאן-ברזל של המשטר בצרפת מאז ימי המהפכה, ומעמדה של האישה בחברה אינם מקובלים על האיסלאם אפילו בגרסותיו המתונות. יש מידה לא מעטה של הזדהות עם האנטי-מערביות המוסלמית מצד חוגי השמאל הליברלי בצרפת, שגם הוא נגוע בנגיף השנאה לתרבות המערב (אצלם זה הולך ביחד עם הרגשות האנטי-אמריקאיים שבאים לידי ביטוי בימים אלה). ממשלת צרפת רואה את הדברים באור שונה, וכדי למנוע השתלטותו של ''איסלאם המרתפים והמוסכים'', המוביל להקצנה ולאלימות, החליטה לארגן מועצה ארצית - גוף אליו ייבחרו באופן דמוקרטי נציגים מכל הקהילות המוסלמיות המקומיות בצרפת. פיתוחו של ''איסלאם צרפתי'' הוא היעד אותו שר הפנים הצרפתי קבע לעצמו, וזה הכלי שאמור לאפשר למיעוט המוסלמי השתלבות מלאה בחברה הצרפתית. כדי למנוע ''הפתעות'' סוכם מראש מי ייבחר לעמוד בראש האירגון החדש - מוסלמי מתון ממוצא אלג'יראי שאינו איש דת ברקע שלו. לא צריך להיות חכם גדול כדי להבין שהציבור המוסלמי ברובו איננו מתלהב כל כך מהמינוי של ''מנהיג מטעם'', אותו הם רואים, ובצדק, כמייצג את השלטונות יותר מאשר אותם.

הסיפור הזה מזכיר לא במעט את הדרך בה צרפת נהגה בעבר כלפי היהודים. עם כל הטענות שיש לנו, ובצדק, כלפי הצרפתים באשר להתייחסותם ליהודים בכלל ולמדינת ישראל בפרט (לא כאן המקום לחזור על כל ההיסטוריה), יש לציין לזכותם שהם היו המדינה הראשונה באירופה שהעניקה ליהודים זכויות אזרחיות מלאות ולמעשה החזירה אותם למעמד בו היו לפני שקונסטנטין הפך את הנצרות לדת הרשמית של האימפריה הרומית. יהודים נהנו מחופש דתי במספר ארצות באירופה כבר מאמצע המאה ה-‏17 (באנגליה ובעיקר בהולנד). אבל המדינה הראשונה באירופה בה הם קיבלו מעמד חוקי של אזרחים מן המניין הייתה צרפת. זה התחיל עם המהפכה, שבין השאר שיחררה את צרפת מעול הכנסייה הקתולית, ונמשך ביתר מרץ ע''י נפוליון שהפך להיות שליטה הבלעדי של צרפת מסוף המאה ה-‏18. לנפוליון היו הרבה תוכניות גרנדיוזיות, בין השאר הוא חלם על חידוש מוסד הסנהדרין. עיקרה של הגישה הצרפתית למיעוט היהודי התבטא במושג ''צרפתים בני דת משה''. מאחורי המושג הזה הסתתרה הציפייה להתנערות [של היהודים] מכל האספקטים הלאומיים של היהדות. זה התבטא בדבריו של קלרמונט טונר (Clermont-Tonnerre) באסיפה הלאומית ב-‏1789 ''ליהודים כבודדים - הכל, כקהילה - מאומה''1. הברון מולה (Molé), נציגו של נפוליון לענייני יהודים, ניסח זאת בפשטות: Sa majesté veut que vous soyez Français (הוד מלכותו רוצה שתהיו צרפתים). אחרי דורות של קיפוח ורדיפות, היהודים ברובם קפצו על המציאה. זה החזיק מעמד כמעט 100 שנים, עד לפרשת דרייפוס.

הצורה בה הדברים מוצגים היום ע''י שר הפנים הצרפתי מרמזת שהם מנסים לפתח עבור המיעוט המוסלמי מה שהוא דומה בנוסח של ''צרפתים בני דת מוחמד'', גם אם הם נמנעים מלהשתמש בכינוי הזה. הם מדברים על ''סמינרים להכשרת אימאמים דוברי צרפתית המכירים ומכבדים את אורח החיים הצרפתי'', ועל כך ש''חוקי האיסלאם אינם ברי יישום בצרפת בשל היותם נוגדים את החוק הצרפתי''. כבר עכשיו, בתחילת הדרך, ישנם חיכוכים, במיוחד במה שנוגע למעמדה של האישה. בין השאר, ההפרדה בין הדת והמדינה הנהוגה בצרפת גורמת לכך שהלבוש המוסלמי המסורתי אינו עולה בקנה אחד עם מה שמקובל עבור בנות בבתי הספר בצרפת, וגם ממורות מצפים שתופענה לעבודה בלבוש מערבי. מה שהמוסלמים מתקוממים נגדו במיוחד הוא שהחוק הצרפתי מחייב נשים להצטלם עבור תעודות הזהות ללא כיסוי ראש (על רעלה אין כמובן מה לדבר). המוסלמים מסרבים להשלים עם זה ותובעים שינויים בחוק בהתאם. נאומו של שר הפנים הצרפתי בפני קהל מוסלמי גדול לא מזמן, הושתק בקריאות בוז של הקהל כשהוא הסביר נקודה זאת. השר גם נאלץ לעשות עצמו כלא רואה שמרבית הנשים שהיו באסיפה הופיעו באופן הפגנתי בכיסוי הראש המוסלמי המסורתי. רבים מבין המשתתפים נשאו תיקים עליהם מצוירת דמות אישה שפניה מכוסות רעלה עם הכתובת ''אני אוהבת את הרעלה שלי''. תיקים כאלה מוצעים למכירה בכל הקיוסקים באזורים בהם מתגוררת אוכלוסיה מוסלמית, והביקוש להם רב. גם אם השלטונות יהיו מוכנים לגלות מידה מסוימת של גמישות בתחום הזה, קשה לראות את זה עובר בשקט כי למרות היותה מדינה חילונית והפרדה בין הדת והמדינה היא מלאה, צרפת היא עדיין מדינה קתולית. מסקרן לראות איך הדברים יתפתחו בתחום הזה.

ישנם כמה הבדלים מהותיים בין מצבם של המוסלמים בצרפת היום לבין מצבם של היהודים בתקופת נפוליון. מספרית, היהודים היוו מיעוט שולי ללא כל מעמד אזרחי ולא היה בנמצא כל גוף חיצוני שיכול היה לתת להם תמיכה חומרית או מוסרית. משקלו המספרי של המיעוט המוסלמי בצרפת גדול לאין שיעור, ובנוסף על כך יש בעולם כחמישים ארצות מוסלמיות. בעוד שעבור היהודים ההשתלבות בחברה הצרפתית היתה משום יציאה מעבדות לחרות, עבור המוסלמים ערכי היסוד של תרבות המערב, כפי שהם באים לידי ביטוי באורח החיים הצרפתי, הם בבחינת אלמנט זר הנוגד את עיקרי האיסלאם. הם בכלל לא מתלהבים לאמץ אותם. אדרבא, הם מסרבים במפגיע להתאים את עצמם למסגרת לתוכה הם מנסים לחדור. לא רק שכרגע לא נראית כל נכונות מצידם לפשרה בנושא, ישנם הרבה סימנים שהמגמה היא בדיוק הפוכה.

הממשלה הצרפתית מודאגת במיוחד מהופעתה על הבמה, בבלגיה השכנה, של תנועה מוסלמית מאוד מיליטנטית בשם ''הגאווה הערבית''. בראש התנועה הזאת עומד משכיל ערבי יוצא לבנון הדובר בשטף חמש שפות. הדרישות של התנועה הן מדיניות של ''אפליה מתקנת'' בבתי הספר, במקומות העבודה ובדיור. לגבי דידם, הטמיעה בחברה המערבית וספיגת ערכיה אינם אלא ''אונס תרבותי''. לתנועה הזאת יש הרבה אוהדים בצרפת אם כי עדיין לא נפתחו סניפים רשמיים.

הרעיון של ''צרפתים בני דת משה'' נכשל בעיקר בגלל שמצד החברה הצרפתית הוא היה למעשה לא הרבה יותר מאשר מס שפתיים. זה בא לידי ביטוי בגל האנטישמיות שפרץ בעקבות משפט דרייפוס. עדיין מוקדם להחליט עד כמה הגישה הצרפתית כלפי המוסלמים היא יותר כנה (צריך לזכור שביסודם הצרפתים הם שונאי זרים מכל המינים, הצבעים והדתות). בשלב הנוכחי על כל פנים, המוסלמים הם אלה שמתנגדים, ובאופן מאוד מיליטנטי, להשתלבות בחברה הצרפתית, המחייבת שינויים מהותיים אצלם. הרושם הוא שמגמת המוסלמים היא לכפות על החברה בה הם מנסים להשתלב שינויים לכיוון שלהם או, במילים אחרות, יותר משיש כאן ניסיון להשתלבות המגמה היא השתלטות.

תוצאות הבחירות למועצה הציבורית החדשה, היו לא בדיוק מה שממשלת צרפת ציפתה לו. הגוף המייצג את מועמד הממשלה זכה למספר זעום ביותר של נציגים (זה לא ימנע ממנו לכהן בתפקיד - כי על כך סוכם מראש ללא כל קשר לתוצאות הבחירות), רוב הקולות הלך לארגונים הידועים בקשריהם עם גופים מוסלמיים קיצוניים כמו ''האחים המוסלמים''. כ-‏20 אחוזים מהקהילות המוסלמיות בצרפת בכלל החרימו את הבחירות. שר הפנים הצרפתי כבר התבטא ש''כל מי שיטיף בתפילות לקו הנוגד את ערכי היסוד של הרפובליקה יגורש''.

מעניין היה לראות שהמאמר הרביעי בסדרה של הניו יורק טיימס עשה השוואות היסטוריות עם הטיפול בבעיית היהודים בתקופת המהפכה. היו בו לא מעט אי דיוקים וחוסר ידע, אבל בסך הכל הדברים הוצגו נכונה.

שאלה בפני עצמה היא מה מביא לנהירה ההמונית הזאת של מוסלמים (והיום ניתן לאמר שבעיקר מדובר בערבים) לעולם עם ערכים ואורח חיים המנוגדים באופן מהותי לאמונתם. אם כל כך חשוב להם להמשיך ולקיים את אורח החיים והמסורת של האיסלאם, אז מה הם מחפשים באירופה? הרי לא מדובר בהגירה של בודדים המחפשים לשפר את מצבם הכלכלי.

קישורים:
המאמרים של איליין סיולינו בניו יורק טיימס:
מאמרים אחרים:
קשה שלא לשאול אם אין כאן במודע או שלא במודע ניסיון לשנות את ההיסטוריה ולהחזיר את השעון אחורה. התפשטות האיסלאם לאירופה המערבית נעצרה במאה השמינית בעקבות המפלה שהערבים ספגו מידי קרל מרטל בקרב פואטייה בשנת 732 לספירה. אירופה, למעט ספרד, נשארה נוצרית רק בזכות אותה מפלה, או כמו שהצרפתים נוהגים לאמר ''רק בזכות ניצחון פואטייה, נוטר דאם היא כנסייה ולא מיסגד''. צרפת עדיין לא היתה קיימת אז לא כמדינה ולא כאומה (הצרפתים נוהגים להתחיל את מניין האוכלוסין שלהם מקרל הגדול, נכדו של קרל מרטל). בגלל המבנה והתקנות של האיחוד האירופי, אין שום דרך בה ניתן לחסום את זרם המהגרים המוסלמיים הבלתי חוקיים המאיים להציף את צרפת, ובקצב שהדברים מתנהלים היום, תוך עשרות מעטות של שנים, חתך האוכלוסיה בצרפת ישתנה באופן רדיקאלי מבלי להזדקק ל''זכות השיבה''.

האם ייתכן שבעתיד ניתקל ב''צרפתים בני דת מוחמד'', אבל לא בדיוק במשמעות שממשלת צרפת רואה את זה?

לסיום, הערה בנוגע לעמדת השמאל הליברלי בנושא. כבר עמדתי על כך במקום אחר שעמדת התמיכה בצד הערבי אותה הם נוקטים בסכסוך הישראלי ערבי עומדת בניגוד לכל היגיון, מאחר והם נמצאים תומכים בעולם שכל ערכיו הם ההיפך הגמור ממה שהם מטיפים לו. גם במקרה של המוסלמים בצרפת, לפחות בשלב הנוכחי, השמאל הליברלי מזדהה במופגן עם העמדות של המיעוט המוסלמי, למרות ששוב מדובר בעולם שאת כל ערכיו הם שוללים. יותר ויותר מתברר ששנאת ארה''ב/ישראל הפכה להיות אצלם ערך עליון, ערך שבפניו מתבטלים כל השאר.


  1. אי אפשר שלא להיזכר בהקשר זה באמירתו של בן ציון דינור ''לערבים בארץ ישראל – כל הזכויות; על ארץ – אף לא אחת.''




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


ברית הצבעים
אלי 666 (יום רביעי, 14/05/2003 שעה 1:27) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ידידה שלי שעוסקת בחקר התנועות הקיצוניות השונות באירופה ובארה''ב אמרה לי שלאחרונה מסתמנת ''ברית '' בין ה''ירוקים '' תומכי איכות הסביבה '' האדומים '' השמאל ו''החומים '' הימין הקיצוני סביב השנאה ליהודים ולציונות , והכל תוצאה של אמונה בתורות קונספירציה שונות, כביכול היהודים וישראל הם שמכוונים את מדיניות ארה''ב. מה שהיה בעבר מחוץ לזרם המרכזי הפך כעת לזרם המרכזי .
מעניין שתורות קונספירציה דומות אפשר למצוא גם בישראל ואפילו כאן בפורום הזה.
_new_ הוספת תגובה



מה פתאום תורות קונספירציה
אריה פרלמן (יום רביעי, 14/05/2003 שעה 1:53)
בתשובה לאלי 666
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תסלח לי מר אלי 666!
אתה ממש מוזר אתה יודע את זה?

תורות קונספירציה? כאן בפורום?

רק מרגל אמריקני שמחופש לגולש אינטרנט צרפתי ממוצא ערבי ודובר עברית -

מסוגל לעלות השערות מטורפות שכאלה!
_new_ הוספת תגובה



אלי, אתה מוכן אולי להסביר לי
ישראל בר-ניר (יום רביעי, 14/05/2003 שעה 5:37)
בתשובה לאלי 666
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה הקשר בין מה שכתבת לתוכן המאמר שלי?
_new_ הוספת תגובה



קישקוש בלבוש
אליצור סגל (יום רביעי, 14/05/2003 שעה 8:31)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
אם מישהו חושב שבצרפת יש רק חמישה מליון מוסלמים כי או אז אינו יודע מה הוא מדבר. המספר האמיתי לפחות כפול.
לדוגמא, אתמול במעריב פורסם על שיתוף פעולה בין הK אירגון הכשרות החשוב ביותר בצרפת לבין אירגון מוסלמי - ''קרמה'' להוצאת תעודת כשרות משותפת. (יש דמיון בין הכשרות היהודית לבין הכשרות המוסלמית אף כי אין זהות, ואם זה מענין את חברי הפורום אני אכתוב על כך מאמר) מוצרי המזון יוחתמו בחותם משותף ''כשר'' ו''חלאל'' נציג החברה שאמורה לשווק את המוצרים אמר שבצרפת יש 11 מליון מוסלמים ושבע במאות אלף יהודים כך שהשוק הכולל למוצרים הוא 12 מליון נפש.
בעוד עשרים שנה יהיו בצרפת עשרים ושנים מליון, שזה רוב האוכלוסיה, מוסלמים, וצרפת תהפוך לרפובליקה המוסלמית הצרפתית.
יתכן מאוד ששיראק הינו הנשיא הצרפתי הנוצרי האחרון בצרפת. אבל גם אם אחריו יבחר עוד אחד כמוהו הרי שמעבר לפינה כבר רואים את הרפובליקה המוסלמית.
לצרפתים יש שתי בררות בלבד לגרש מצרפת עשרות מליוני מוסלמים או להפוך לרפובליקה מוסלמית.
בעצם בררה זו עומדת גם לפני אירופה כולה.
אליצור
_new_ הוספת תגובה



רובם של המוסלמים חוטבי עצים ושואבי מים ואין
מיכאל מ. שרון (יום רביעי, 14/05/2003 שעה 15:23)
בתשובה לאליצור סגל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

להם השפעה רבה - למעשה אינם כלל משולבים - ביחס למקורות הכוח, הכלכלה, התקשורת והתרבות בצרפת.

נותנים להם לשחק עם הצעצועים שלהם, ולמי איכפת אם הדת תהיה האופיום שלהם, כל זמן שישטפו היטב את הריצפה ויפרקו את המשאות בשדה התעופה ''שארל דה גול''. נראה שבעיקר משלמים שם מס שפתיים לנושא האינטגרציה החילונית, ומצקצקים בלשון כאשר המוסלמים כותבים על חולצות הטריקו שלהם ''לאא''.
_new_ הוספת תגובה



בואו לא נהיה אידיוטים (יאמרו הצרפתים) :
מיכאל מ. שרון (יום רביעי, 14/05/2003 שעה 15:34)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הדת מונעת מאוכלוסיית עובדי הכפיים הערבים להפוך לאיזורי ריכוזי פשע וסמים ולהפוך לשודדים אורבניים כדוגמת ניו-יורק, יוהנסבורג, בואנס-איירס או ליוורפול. מה רע?
_new_ הוספת תגובה



כיהודים לא כדאי לנו להתערב בעניין. מהר מאד אנו עשו
מיכאל מ. שרון (יום רביעי, 14/05/2003 שעה 15:42)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יים לגלות ששנאת ישראל ויהודים עשוייה להזרק להמון הערבי על מנת לספק להם אופיום נוסף... מי שמוסת כנגד גורם לא רלוונטי, כידוע לא תובע העלאת שכר וחינוך טוב יותר...
_new_ הוספת תגובה



מיכאל, ריחות רעים של גזענות עולים באפי לנוכח דבריך
תומר כנען (יום רביעי, 14/05/2003 שעה 15:57)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



בעצם למה רק גזענות? גם יוהרה והתנשאות. פשוט בושה
תומר כנען (יום רביעי, 14/05/2003 שעה 15:59)
בתשובה לתומר כנען
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



משיגינער. וגם לא בדיוק מבין מה שקורא(ה).
מיכאל מ. שרון (יום רביעי, 14/05/2003 שעה 16:25)
בתשובה לתומר כנען
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אם ביידיש עסקינן אזי מיכאל הוא קוגלאגר
יפים גרינבוים (יום רביעי, 14/05/2003 שעה 21:14)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אם אתה מתעקש, אז יש גם גידופים ברוסית...
מיכאל מ. שרון (יום רביעי, 14/05/2003 שעה 22:30)
בתשובה ליפים גרינבוים
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



מיכאיל, קוגלאגר אינה קללה גסה. אתה מתחמם מהר מדיי
יפים גרינבוים (יום רביעי, 14/05/2003 שעה 22:36)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



בסה''כ ציינתי עובדה.
מיכאל מ. שרון (יום חמישי, 15/05/2003 שעה 3:11)
בתשובה ליפים גרינבוים
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



קומראד יפים, אתה כמו קומביין בשדות השיבולים
אישטוואן ג. מישהון. (יום חמישי, 15/05/2003 שעה 3:27)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מערבית לוולגאגראד.
_new_ הוספת תגובה



למתחזה ההונגרי המתקרא ''אישטוואן''. פשוט לא מתוחכם.
מיקי מ. שרוני (יום חמישי, 15/05/2003 שעה 23:00)
בתשובה לאישטוואן ג. מישהון.
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



לגרינבוים: קוגלאגר הוא מיסב כדורי.מה זה שייך לשרון
רפי אשכנזי (שבת, 17/05/2003 שעה 10:17)
בתשובה ליפים גרינבוים
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מביע זילזול בכותב מסור רציניומהיותר מעמיקים בפורום. אתה לא חייב להסכים עם דעתו, אך התיחסות הולמת לא תזיק.
עוד לא ראיתי כאן יותר ממספר מילים בודדות שלך לעומת עבודותיו הרציניות של שרון, המעידים על יחסו המכובד לפורום.
_new_ הוספת תגובה



סקירה מצויינת.
אריה פרלמן (יום רביעי, 14/05/2003 שעה 1:29) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ומאוד מעניינת.
עבודה רבה עשית, ישראל, בקריאה וסיכום של המאמרים הללו - ודע לך שאני מעריך מאוד את המאמץ.

עליי רק להוסיף שהריבוי הגבוה של המוסלמים בצרפת נובע גם מהתאסלמות הולכת וגוברת של צרפתים (בעיקר צרפתיות) בני דת ישוע, שמתחתנות עם בני דת מוחמד.
_new_ הוספת תגובה



חתונה שכזו: האירופית בקסם הסהר והמדבר - ספורה של
מיכאל מ. שרון (יום רביעי, 14/05/2003 שעה 5:39)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אווה:

ומה נאמר בניד ראש עגום וציקצוק לשון?

מיכאל שרון
10/04/2003

סיפורה של אווה מצמרר מאין כמוהו.

לכמוה לאהבה ותשוקה ולהשאר ללא מזומנים.

וחוסר האונים של האירופית הגאה והמזדקנת במדינה מוסלמית.
אילו הייתי אני אווה, הייתי מביאה את עלי בעל עיני הקטיפה החומות לחיות איתי בעירי האהובה קריית ארבע. שם היו משכנעים אותו להשאר נאמן, לספק את כסותי ועונתי ועוד להתגייר כהלכה.

מי אמר שקשה להיות יהודייה. מה היא, בת הריין?

מזכיר לי שבעת שהייתי הממושכת בדרום אנגליה ב- 95 -96 , נצמד אלי פעם באיזה מק-דונלד בעיר אנגלית חסרת הדר ונוטפת ריחות פחם, צעיר אנגלי בעל יופי נשי מהמם.

מן הסתם סבר שאני סופר רב-מכר אך גם איש רב-נכר שנפשו וגופו כמהים למעט אור של אפולו צעיר. כזה העשוי לשלוף אותו מהמקום בו הוא תקוע, ולהעתיר עליו שפעת החיים הטובים.

אבל העמדתי אותו על טעותו: אני איש לא עשיר וגם סטרייט. האם היה כאן חסד שלוח ממעל, נתיב חדש?

נראה לי מכל מקום צעיר הגון, ובנוסף בית משפט אנגלי היה עשוי להטות יתר משקל משופטים ערבים לטעוני המשפטיים המלוטשים והשנונים כדבעי. ואולי גם היו מבינים אותי, שכן האנגלי הנאור, חרף מה שמצטייר כקור, מאופיין תכופות באמפטייה, חוכמה ופיקחות הוגנת.

קישורים:
סיפורה של אווה: אירופאית בקסם הסהר והמדבר: http://mann.blog.lab.co.il/story_12
_new_ הוספת תגובה



מדוע אתה מסיט את הדיון?
יריב (יום רביעי, 14/05/2003 שעה 14:41)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



מדוע אתה מסית? יריב? אולי גונב תוך הסתה בלי קשר?
אישטוואן ג. מישהון. (יום חמישי, 15/05/2003 שעה 5:00)
בתשובה ליריב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



69 - סואסנט-נף: מול ''מספר הבהמה -6- '' יש גם 69 שז
מיכאל מ. שרון (יום חמישי, 15/05/2003 שעה 5:35)
בתשובה לאישטוואן ג. מישהון.
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ה כינוי לתנוחת-שגל אוראלית בה המתעלסים שוכבים במהופך זה לזו...

רוצה ללמוד צרפתית? שמע את הארוויזיון: ''לה נורווג'
סיס פואה, לוקסמבור - דה פואה,

איסראל - דיס פואה...''
_new_ הוספת תגובה



סגנון ''קמה סוטרא'' וגרון עמוק. לא יאה לפורום זה.
ס. מימון (יום חמישי, 15/05/2003 שעה 21:47)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



לבר-ניר: מאמר מאיר עיניים ומעיר הירדמים!-נהניתי
רפי אשכנזי (שבת, 17/05/2003 שעה 10:10) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי