פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
חמור כחול-לבן / טור שבועי
אריה פרלמן (יום רביעי, 02/04/2003 שעה 23:26)


חמור כחול לבן



אריה פרלמן






מגדלים נטועים באדמה

שלשום קיבלתי לביתי את הגיליון החדש של הדו-ירחון ''נתיב'' - (שעליו אדבר בהזדמנות נוספת). לכתב-העת היה מצורף עלון צבעוני. חשבתי שמדובר אולי בעוד הזמנה לפורום של ''מרכז אריאל למחקרי מדיניות'' - אם כי התפלאתי על צבעוניות ההזמנה.

אך לא.

כאשר הבטתי בעלון - אורו עיניי: מדובר בעלון פירסומת להתנחלות חדשה בשומרון - ושמה: ''מגדלים''.
שתי תופעות שבו את ליבי: ראשית כל - מדובר בהתנחלות בת כ- 30 משפחות, דהיינו: לפחות מאה וחמישים תושבים. אוכלוסיה נכבדת למדי יחסית למקום חדש, שלא ידעתי על קיומו בעבר.

ההיבט השני ששבה את ליבי הוא הגדרת האוכלוסיה: ''יישוב קהילתי-חילוני'', כך נאמר. לא ''מעורב''; לא ''פלורליסטי'' - אלא ''חילוני''. ואם ישנן 30 משפחות חילוניות (ברובן) - שבימים אלו עלו והקימו התנחלות חדשה - אני רואה בכך סימן מעודד.

לא שיש לי חלילה דבר וחצי דבר נגד התנחלויות דתיות: אדרבא! העובדה שהלהט והמעשה הציוני הוא ברובו הגדול נחלת הימין הדתי - היא לו תעודת כבוד - ובאותה המידה תעודת-עניות לימין החילוני. כאן - דומני שמתגשם במקצת הפסוק: ''קנאת סופרים תרבה חכמה''. כן תרבה ''קנאת ציונים'' התנחלויות רבות בלב ארצנו.

ההתנחלות שוכנת בקצה רכס הר ''בעל-חצור'', על כביש חוצה-שומרון, בין מעלה אפרים לאריאל. תושבי המקום עובדים בגוש דן, בירושלים ובבקעת הירדן, ובמקום ישנם כבר ספריה, חדר-כושר, חדר-מחשבים, אולם ספורט, בית-כנסת וגם... פאב.

כן יעלו ויצליחו אמן ואמן.




שיחה דימיונית עם קצין בריטי עלום-שם


לאחרונה אירעו כמה טרגדיות בעיראק - וביניהן הרג אזרחים במחסום צבאי - על-ידי חיילי ה''קואליציה'' (דרך נלעגת למדי לתאר את הכוחות האנגלו-אמריקניים). ובכן, בחרתי לנהל ''שיחה'' עם קצין בריטי - ודווקא בריטי - כיוון ששר החוץ של הממלכה הגדולה של בריטניה וצפון-אירלנד (ואיי סיישל; ואיי שטלנד; ואיי פוקלנד) טרח להסביר לנו שיש ''טרור מוצדק'', ויש ''טרור בלתי מוצדק'', ושאר מיני אמירות שונות ומשונות - האופייניים דווקא ליהירות הבריטית - יותר מאשר לאינטרסנטיות האמריקנית קצרת-הטווח.

עקב בעיות טכניות במערכת ההגברה של הדימיון שלי - לא נשמעות תשובתיו של הקצין. הקורא הנבון מתבקש לשחזר בהתאם. וכך, בערך, התנהלה ה''שיחה'':

אני: - אמור נא לי - למה רצחתם שבעה אזרחים עיראקיים במחסום צבאי בעיראק? מה? לא שמעתי. לא הרגתם? הם לא מתו במקרה?

אה.... לא ''רצחתם'' - הבנתי. דהיינו ''הרגתם'' ולא ''רצחתם''. טוב.

וחוץ מזה מה, וחוץ מזה אין להשוות. רגע רגע, יש בעיות בקו המחשבה: ''חוץ מזה אין מה להשוות בין הרג מקרי - שהוא טרגדיה; לבין רצח מכוון על-ידי שליט עריץ''. נשמע סביר - חתמתי.

אבל למה יריתם עליהם - זה לא כזה-כאילו ''כוח מופרז''? מה ''לא מופרז''?! רגע...

כן, כן, לא מופרז בהתחשב בנסיבות... כן... אילו נסיבות? מה?? עוד פעם?

יש לחיילים שלכם זכות להגן על עצמם? הבנתי... נניח. אבל למה בכלל הכנסתם את האף לשם - המנדט הבריטי על עיראק נגמר ב- 1932, זוכר?

איך איך? סיבות? נימוקי-מה? ביזיון? - בי-ט-ח-ון - נימוקי ביטחון - עכשיו קלטתי. אתם כובשים את עיראק מנימוקי ביטחון... אין בעיה סר, אין בעיה.

אבל למה לירות על אזרחים? למה להרוג?

איך? יש חשש למה, לא הבנתי. יש חשש מפני מחבלים מתאבדים! נו טוף.... יש בזה משהו, קיבלתי. יש חשש שמא בתוך אוכלוסיה אזרחית מסתתרים מחבלים מתאבדים.

אבל אני לא מבין - הרי הדיכוי, הכיבוש, הייאוש - הוא זה שמייצר את המחבלים המתאבדים - לא? כמו בישראל, הלא כן? אז תיסוגו מעיראק - וחסל סדר!

מה פירוש ''מאורגן'' - אני כנראה לא שומע טוב. מאורגן על ידי המלך חוסיין? זה שמת מסרטן? מה ''לא מלך''?! אה... סדאם - אז תגיד ''סדאם''... המחבלים המתאבדים אינם תוצאה של ייאוש מהכיבוש - אלא מאורגנים על-ידי סדאם חוסיין. אתה בטוח?

טוב, טוב, לא לצעוק - אני מקבל את דבריך. מאורגנים, שיהיה.

אבל בכל זאת - גם אם מאורגנים, כדבריך, וגו' - למה פשוט לא לסגת משם - וזהו?!

מה מה מה? חזור שוב? באתם לשחרר את העם העיראקי מהרומן? לא רומן? רו-מה? רו-דן רו -- דן! קלטתי. באתם לשחרר את העם העיראקי מהרודן... אין כמוכם, חברים - תאמינו לי - השאור שבעיסה אתם!

אז רק שאני אבין, סר, לסיכום: פלשתם לעיראק - המטרתם עליה אינספור פצצות - הרגתם אזרחים - השתמשתם בכוח מופרז (בסדר בסדר - מופרז ''כביכול'') -

וכל זאת אך ורק בשביל ''להיאבק בטרור'' - ו''לשמור על ביטחון האומה הבריטית''?

הבנתי נכון?

איך איך?

בסדר - סיכמתי כהלכה.


רק הערה קטנה לסיום, סר - בפעם הבאה שתפנה את מבטיך אל ''כוחות מופרזים'' ו''קטל אזרחים במחסומים'' בארץ-ישראל -

תזכור את השיחה הזאת...




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  פרלמן, ביננו, הבריטי יכול לענות לך שאינו מתנחל על  (מיכאל מ. שרון)
  אריה, יש לי המלצה עבורך  (דוד סיון) (19 תגובות בפתיל)
  אריה אם קראת את נתיב החדש  (אליצור סגל) (2 תגובות בפתיל)
  לפרלמן:-''נתיב''הוא דו-ירחון רציני שלא עוסק בפירסומת  (רפי אשכנזי) (4 תגובות בפתיל)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי