|
סמרטוט אדום / טור שבועי | |||||
גדעון ספירו (יום שלישי, 25/02/2003 שעה 13:38) | |||||
|
|||||
הצגת המאמר בלבד |
אתה לא מעודכן,שלטונות אירן הכחישו את השיחרור | |||
|
|||
וחבר הפרלמנט היהודי באירן אישר שהם לא שוחררו,אלא רק יצאו לחופשה של מספר ימים,שלאחרייה הם יחזרו לכלא, ------------------------------------------------- לא ציינת באיזה אמצעים כימיים או ביואולוגים מחסלים את הפלסתינאים, | |||
_new_ |
מדינת ישראל לא מבקשת להרחיב גבולות בכוח | |||
|
|||
אבל היא לא מוותרת על הזדמנות כאשר היא ניקרת בדרכה : כאשר התוקפן הערבי/פלשתינאי מפסיד בקרב שיזם. מי שנלחם להשתית שלטון עריץ אחד על חשבון אחר לא יכול להיקרא לוחם חופש. על ידי הפרדה מלאכותית של יעדיו אתה יוצר מראית עין ולא יותר. מה כוונתך שהקרבן אימץ ערכים של התוקפן (מי הקורבן ומי התוקפן)? | |||
_new_ |
לגבי גנדי, עדיף היה אילו היית משתמש בביטוי | |||
|
|||
חיסול ממוקד או פעולה כירורגית | |||
_new_ |
חתרן במסווה של איש שמאל | |||
|
|||
בעוונותי אני קורא את טורו של מר ספירו מדי שבוע וצדה את עיניי עובדה די מעניינת שמעלה בי הרבה סימני שאלה בנוגע למטרותיו הסמויות של האיש. עיסוקיו ודיוניו הרבים בנושא דרכי טיפול במרגלים, חנינות, תנאי כליאה וכיוצ''ב מעלים בי תהיות כי האיש הוא בעצמו סוכן ביטחוני שמטרתו לאתר ולמנוע חתרנות מדינית ופוליטית. אני מניח שיש לא מעט מבין הגולשים שיבקרוני על אמירה זו אבל לדעתי זו האמת ויש להיזהר מטיפוסים אלו כמו מאש. יתרה מכך, ההיסטוריה מוכיחה חד משמעית כי פרובוקטורים לא מעטים התגלו בסופו של דבר כסוכנים שתולים. בנוסף, אני מעז לומר כי הרקורד של מר ספירו בפובליציסטיקה הישראלית רצוף כישלונות והדחות כמעט בכל מקום בו כף רגלו דרכה היות ובשלב מסויים הבינו מעסיקיו את מטרותיו הנלוזות והדיחוהו מתפקידו. | |||
_new_ |
[*] ב''הארץ'' כתיבתו של ספירו לא | |||
|
|||
[* בהודעה זו הוסרה התייחסות למדיניות המערכת. המערכת]. פרובוקטיבית. אני מניח שהוא שם סייגים על צורת התבטאותו, כיון שמערכת העתון אינה מאפשרת כתיבה בוטה. אצלנו הוא מרשה לעצמו להשתלח. מעבר לכך, תבוא עליך הברכה על התייחסותך. | |||
_new_ |
סוכן שתול | |||
|
|||
עו''ד דוד גל מזהיר אותנו מפני גדעון ספירו, משום שלדעתו מדובר בסוכן ביטחוני שתול במסווה של איש שמאל במטרה ''למנוע חתרנות מדינית ופוליטית''. כלומר, ספירו הוא בסך הכל בחור על הכיפאק, איש השלטון, שנשלח למנוע חתרונות פוליטית. משימה חשובה לכל הדעות. כיוצא שב''כ, שקורא בפורום אבל לא משתתף בו, (להוציא זו הפעם באופן יוצא מן הכלל) אני בוודאי מקבל את תפקידו של ספירו על פי עו''ד גל בברכה. לכן אינני מבין מדוע גל ''מזהיר'' מפניו, או מדוע הוא רואה בספירו ''פרובוקטור'' שיש להיזהר ממנו? האם גל הוא חבר בארגון חתרני שמאלני שהוא חושש שמא ספירו יעלה על עקבותיו? כהערה כללית יובהר, כי השב''כ לא שותל סוכנים באתרי פובליציסטיקה מקוונים בתפקיד של וכחנים, בוודאי לא אנשים מוכרים וידועים. סוכנים נשלחים למקומות בו פועלים בשר ודם, אם עולה חשד כי מתרחשת בהם פעילות בלתי חוקית, או חשש שמא קיים בהם פוטנציאל של פעילות כזאת. אני מבין שעו''ד גל מאד לא אוהב את דעותיו של ספירו, גם אני לא רווה מהן נחת, אבל הדרך להתמודד איתו אינה בהפצת בדיות על היותו סוכן, מה עוד והדבר עושה עימו אך חסד, בבחינת הוא משלנו, והוא לא. מה לעשות. | |||
_new_ |
מזמן ידוע | |||
|
|||
שבישראל קיים שימוש באנשי השב''כ למטרות פוליטיות. כדוגמה בו-גוריון השתמש באנשי השב''כ כנגד ארגון ''שורת המתנדבים'', גם רצח קסטנר בוצע ע''י מישהו שהרבה שנים לאחר מכן נודע כסוכן השב''כ. ראש השב''כ הקודם גם הודה שהשימוש בסוכן אבישי רביב היה שימוש פוליטי. אבל איזה תועלת יכולה להיות לשב''כ במקרה של גדעון ספירו? קישורים: מסמכים וקטעי עיתונות: http://n.jemix.co.il | |||
_new_ |
כסוכן מוסד אני יכול רק לאשר את קביעתך | |||
|
|||
_new_ |
טענה זו כבר הועלתה בעבר בפורום | |||
|
|||
הטענה כי ספירו הוא סוכן שב''כ הועלתה כבר בפורום זה לפני מס' חודשים אך לא התקיים בנושא דיון רציני ומעמיק. חבל. | |||
_new_ |
למה ספירו אינו מגיב לההאשמות החמורות הללו | |||
|
|||
היש דברים בגו? | |||
_new_ |
אם הייתי טוען שאתה בועל חזירים, האם היית טורח | |||
|
|||
להגיב? ואם הוא יכחיש, זה יעזור? הרי ברור שהוא צריך להכחיש, אחרת איזה סוכן הוא. גם אם היית בועל חזירים, היית מכחיש זאת אם הייתי שואל אותך. בקיצור, ניפחו כאן אד הומינם אל מעבר לכל פרופורציות. | |||
_new_ |
הסוכן שנחשף | |||
|
|||
עתה מתגלה פרצופו האמיתי של הימין בפורום. הוא לא פטריוטי ולא בטיח. הוא שונא את המדינה ומוסדותיה. אחרת איך אפשר להסביר את העובדה שהיותו של אדם סוכן שב''כ מוגדר על ידי הימין כאן ''כהאשמות חמורות''? האם לעבוד למען השב''כ זה דבר לא טוב? השב''כ שומר עלינו ועל מנהיגינו הימנים מפני כל שוחר רע!!! לשרת אותו ראוי לגינוי? מאחר ונחשפתי אין ברירה אלא לגלות את הקלפים. אז ככה. בשעתו הציע לי חברי הטוב אבי דיכטר (כיום ראש השב''כ, למי שלא יודע) את שם הקוד ''שמפניה''. אמרתי לו, דחילק אבי, אתה יודע שאני לא אוהב שמפניה אלא משוגע על אייריש קופי, ולכן הוצמד לי שם הקוד ''אייריש קופי''. עשיתי בשב''כ תפקידים לרוב וגם מנדס מכיר אותי משם. הנה עוד חשיפה. מנדס ואני חברים טובים עוד מהימים שהוא עבד עבור המודיעין הצבאי ואני עבור השב''כ. יחד יצאנו לשליחויות שונות במצרים שבחלקן עדיין עלומות. מה שמותר לספר הוא, שמנדס היה אחראי על הבידור שלנו. ביודעו ערבית, דאג להזמין עבורנו כרטיסים במועדוני לילה היוקרתיים של קהיר עם רקדניות בטן מהמעלה הראשונה. בשב''כ עובדים קשה, אבל עושים גם חיים. עוד גילוי שידהים את הקוראים. כאשר מנדס מתווכח עימי כאיש ימין קיצוני, זה הכל הצגה. בהנחיית גורמי הביטחון נקבע שהוא ייצג עמדות ימניות ואני שמאליות, ועובדה שאף אחד לא חש בחלוקת התפקידים בינינו. האמת היא, שמנדס הוא שמאלני אמיתי, שמשחק אותה בכשרון רב ימני, כפי שמצופה ממי שהוכשר לכך במערכת, ואילו עליי הוטל למלא את תפקיד השמאלני עוכר ישראל. לפי התגובות הזועמות שצברתי במהלך כתיבתי כאן, אני רשאי לחוש סיפוק מההצלחה. אני מקווה שמעתה ואילך יעריכו כראוי את תרומתי לביטחון המדינה וייפסק העליהום. | |||
_new_ |
רחמנא ליצלן | |||
|
|||
על ראש הגנב בוער הכובע | |||
_new_ |
תעזבו אותו, מסכן | |||
|
|||
מה אתם רוצים ממנו? אם הוא מדבר כמו שמאלן קיצוני, מגעגע כמו שמאלן קיצוני, ומתעתע כמו שמאלן קיצוני - הוא לא ברווז! הוא שמאלן קיצוני, וזהו. התגובות של כמה מחברי הפורום, שמנסים בצחוק או ברצינות לטעון שספירו הוא בעצם מעין מרזל חילוני, דומות לבדיחה על הילד שלראשונה בחייו ראה ג'ירפה, הסתכל למעלה ולמטה; למטה ולמעלה, ולבסוף פלט: ''אין חיה כזאת''. אז חבר'ה, יש חיה כזאת. | |||
_new_ |
לעו''ד גל: אני דורש את כבודו של ספירו אחרי דבריך! | |||
|
|||
--ספירו הוא בר פלוגתא חריף ומעצבן, אך גם חכם ונקי כפיים. ספירו דעתו אינה תלויה בדבר ואומר את אשר עם ליבו. יש לי ויכוח מר איתו על הקורה בארץ ו''בשטחים''. מעולם לא הייתי מכנה אותו סוכן או פרובקאטור. אני חושב שטעות גדולה עשית ומעשה לא מכובד בכנותך אותו במשתמע כסוכן ופרובקאטור. התואר פרובקאטור מתאים הרבה יותר לאותם אנשים המופיעים כאן ללא שם וללא כסות. ספירו כל שכותב עושה זאת תחת שמו ובגלוי ועל כך מונח כבודו עד שבא אדם כמוך שגם את זה רוצה לקחת מימנו. אבקש ממך לחזור בך מהכתרת התוארים שנהגת כלפיו. | |||
_new_ |
חשבון נפש. האומנם? | |||
|
|||
כמה אירוני. תחת הכותרת ''חשבון נפש'' אתה משלים את ההשוואה שלך -מצטער ידידים, באמת לא הראיתי את התמונה השלמה...לא רק שנחישותם של ארגוני הטרור הפלשתינאים מזכירה את נחישותם של מורדי גטו וורשה, אלא גם נחישותו של צבא הכיבוש מזכירה את נחישותו של צבא גרמניה הנאצית. שמע, בוא נצא לרגע מנקודת הנחה, שעל פי דעתי היא שגויה, והיא שאתה צודק. גם אם כל זה נכון - מדוע ליצור אנטיגוניזם? מדוע לגרום לאנשים לחסום עצמם בפני המסרים שלך? כאשר אתה משוחח עם יהודי, ומשווה אותו לנאצי, ברוב המקרים הוא פשוט לא יקשיב לך יותר. כל מה שתגיד יהיה פסול מבחינתו. מוצדק או לא מוצדק, על זה אפשר להתווכח עד מחר, אבל העולם לא צודק וככה מגיבים אנשים, לנושא כל כך חזק רגשית ותבוע בתודעתם כמו השואה. אם אתה מתריע, ובגלל הניסוח אף אחד לא יקשיב לך, אז לא הרווחת שום דבר, ואתה תוכל להתענג על היותך שוחר דמוקרטיה וזכויות אדם אמיתי עד מחר. כמו שכבר ציינתי אבל קודם, לפי דעתי אתה לא צודק. אתה עושה השלכות מסוכנות המבוססות על פרספקטיבה מעוותת וחד צדדית, ועל שורה ארוכה של חצאי אמיתות. המצב בארץ קשה, אין ספק. אבל עם כל הכבוד, אנחנו לא פאשיסטים, לא נאצים ולא נאו-נאצים. הפלשתינאים, על כל סבלם הרב, לא נקיים מאשמה על המצב. * אולי במקום לראות גם בארגוני הטרור היהודים וגם בארגוני הטרור הפלשתינאים ''לוחמי חירות'', תראה בכולם טרוריסטים? הרי זה מה שמבדיל ביני ובינך לבין הלח''י. יש לנסות לפתור את המצב בדרכים לא אלימות, וזה נכון לגבי שני הצדדים. חירות אשר נקנית במחיר חייהם של חפים מפשע, ביניהם גם נשים וילדים, אינה חירות אמיתית. * בנוגע להצעה של פאוול - האם אתה מתפלא? הרי ברור מה עומד מאחורי ההצעה. סדאם חוסיין יעזוב את עיראק רק כדי שסוכני CIA יתנקשו בו. אם חרב ההוצאה להורג הייתה מרחפת מעל צווארי, יכול להיות שגם אני הייתי מקריב אלפי אנשים אחרים על מנת להציל את עורי. יש לאמץ את ההצעה הסעודית, לפיה מדינות המערב יתחייבו לא לפגוע בו או אפילו להעמידו לדין, ובתמורה לכך הוא יעזוב. זאת הצעה שבאמת ראויה לאימוץ, כי היא בין השאר, גם ריאלית. | |||
_new_ |
באשר לשנות ה- 30 של המאה ה- 20 | |||
|
|||
לעניין ההשוואה עם גרמניה הנאצית: אני תומך בהשוואה בתנאי שהיא נעשית במיקוד ובהקשר הנכונים, וזאת דווקא משום שהעם היהודי היה קורבן של הגזענות הנאצית (אבל לא קורבן יחיד, אפילו לא עיקרי, אם נזכור שהרוסים איבדו כמדומני למעלה מעשרים מיליון בני אדם וגם הצוענים איבדו שליש מעמם במחנות ההשמדה. בישראל לא אוהבים להזכיר זאת כי זה פוגע במונופול שישראל לקחה על השואה כדי לגייסה לצרכיה הפוליטיים. זוהי זילות של השואה). גרמניה הנאצית לא התחילה עם מחנות השמדה, אלא כמשטר גזעני פשיסטי ''מן המניין'' שהלך והתפתח בממדי אכזריותו. מחנות ההשמדה הם שלב מאוחר יותר של משטר זה. במרבית המדינות אותן כבשה גרמניה הנאצית לא הוקמו מחנות השמדה. בארצות כמו דניה או נורבגיה נקט הכובש הגרמני בשיטות דיכוי של קולוניאליסט מן השורה, שלא חרגו באכזריותן מאלו של הכובש האנגלי או הצרפתי. הכובש הישראלי בשטחי פלסטין הוא מבחינות רבות אכזרי יותר מהגרמני בארצות סקנדינביה. חשוב לומר זאת, דווקא משום שהיינו קורבנותיו. ההשוואה עם גרמניה הנאצית כאשר היתה בשלב בניית המשטר בטרם מלחמת העולם היא חשובה, משום שדרכה ניתן להעצים במינון הנכון עד כמה לא הוסקו בישראל הלקחים מהמשטר הזה. לא זו בלבד שלא הוסקו הלקחים, אלא ישראל אימצה לא מעט מיתוסים לאומיים הלקוחים מהלאומנות הגרמנית. כאשר מספר מגיבים אומרים ''משפחתי היא ניצולת שואה ואסור להשוות בשום מקרה'', זו עמדה אמוציונלית מוכרת, אבל אינני מקבל אותה. גם בין מי שהיו קורבנות שואה יש מיגוון דעות בנושא זה ולא כולם עשויים באותה תבנית. גם לי יש משפחה שחלקה ניצולת שואה וחלקה האחר נירצח במחנות ואף אני ניצול גרמניה הנאצית, ודווקא משום כך הגעתי למסקנה שמותר וצריך להשוות. אם אני ניתקל בישראל בגזענות כמדיניות רשמית, בענישה קולקטיבית כמו הריסת בתים, אני נזכר מיד בגורלי ובגורל משפחתי בגרמניה של שנות ה- 30 שעה שסבלנו מענישה קולקטיבית. כאשר המדינה מחוקקת חוקים שמקנים זכויות רק ליהודים, אני נזכר בגרמניה הנאצית שחוקקה חוקים שהשאירו אותי ואת משפחתי ואת כלל היהודים מחוץ לזכויות. כל זה היה לפני אושוויץ. ישראל טרם הקימה מחנות השמדה, וכאן זה לא אושוויץ, אבל ישראל הקימה מחנות מעצר לאלפי פלסטינים, שיש בהם קווי דמיון למחנות ריכוז בגרמניה בטרם מלחמת העולם. גרמניה הנאצית אינה מחוץ להיסטוריה, היא חלק ממנה. מותר וצריך להשוות בהקשרים הנכונים. | |||
_new_ |
גידי, רוב ברכות לנישואי בנך | |||
|
|||
ובעניין המיקוד וההקשרים הנכונים, מעבר לכך שאתה חסיד גדול שלהם, כמו כולנו, הרי שאתה נכשל בהם שוב ושוב בכל עניין שאתה מעלה - לדוגמה - קורלציה שאתה מנסה לצייר בין פעילות המוסד במצרים בשנות ה- 50, היהודים נאשמי טהראן (שרק יצאו לחופשה ארוכה אבל טרם שוחררו פורמלית) ומשפט ברגותי. כל שלושת המקרים שונים בתכלית, אבל אצלך הכל משמש למישמש אחד גדול ואין לך בשורה מובנית כלשהיא בדבריך. לא נורא. העיקר שנישואי בינך יצליחו. תימסור לו ד''ש. | |||
_new_ |
לחיים אברג'יל | |||
|
|||
העובדה שלא הצלחת לאתר בשורה בדבריי יכולה להיות נעוצה או בקוצר ידי או בקוצר הבנתך. אשר על כן הרשה נא לי לומר בקיצור כי חט השני של בשורתי העובר בכל רשימותי הוא הרצון להעביר את ישראל מחברת מלחמה לחברה של שלום. אשר לנישואי בני, שמחתי לשמוע ממך את הבשורה (לפחות אתה איש בשורות), רק אודה לך אם תודיעני היכן, מתיי ועם מי הוא עומד להתחתן. כי לי אין מושג ירוק על כך. | |||
_new_ |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |