פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
בצבע הקטשופ / טור אישי
ישראל בר-ניר (יום שני, 24/02/2003 שעה 19:33)


בצבע הקטשופ - טור אישי


ד''ר ישראל בר-ניר


השינאה מבחוץ (מאמר שני בסידרה)





השינאה והחינוך לשינאה ממלאים תפקיד מרכזי במילחמת אוסלו. במאמר קודם עסקתי במתרחש בזירה הישראלית ערבית, הזירה בה המלחמה מתנהלת בפועל. כאן אסקור את מה שקורה בעולם המערבי (ארצות הברית בעיקר), ה''חזית השנייה'' במלחמה הזאת.

אחת התופעות הדוחות והמפחידות ביותר לה אנו עדים בתחילת המאה ה- 21, היא ה''תחייה'' של שינאת ישראל. תחת המסווה של ''ביקורת על מדיניות הדיכוי של מדינת ישראל'', גל של שינאת ציבור (Mass Hatred) למדינה היהודית מוצא לו ביטוי חופשי באמצעי התקשורת ובהיכלי האקדמיה. הירידה המשמעותית ברמה של שינאת ישראל בעולם המערבי שבאה בעיקבות השואה נתנה תיקווה ששינאת יהודים, כחלק מתרבות המערב, ירדה מעל במת ההיסטוריה. לרגע נידמה היה שההכרה למה החינוך השיטתי לשינאה יכול להוביל חדרה לתודעת האנושות, ושנעשים מאמצים כנים למנוע הישנות התופעה. ופתאום שוב, כאילו מאומה לא קרה, מיפלצת השינאה שוב עומדת על רגליה. פתאום זו כבר לא בושה להיקרא שונא ישראל, ובפורומים מכובדים ביותר דנים ב''כובד ראש'' בשאלה האם לישראל יש בכלל זכות קיום. בהקשר זה ראוי לציין ראיון שהתפרסם בעיתון ''הארץ'' לפני כחודש, עם הסופרים עמוס עוז ודויד גרוסמן, בו עלתה בין היתר שאלת זכותו של עם ישראל על מדינה ישראל. השניים, מהבולטים שבציבור יפי הבלורית והתואר, התבטאו ש''העולם ישלים עם קיומה של ישראל אם היא תמלא מיספר תנאים''. האם שני האינטליגנטים האלה היו מעלים בדעתם להתבטא כך בהקשר עם עמים או מדינות אחרים בעולם?
דיונים ציבוריים בקאמפוסים מהמכובדים ביותר (סטאנפורד, ברקלי והרווארד בין היתר), הופכים במה להתבטאויות אנטישמיות שלא היו מביישות את מיניסטריון התעמולה של גרמניה הנאצית. בכל הפגנה נגד המלחמה בעיראק (יש כאן כאלה בשפע בימים אלה) הנושא הדומיננטי הוא ישראל. עיראק עצמה כמעט לא מוזכרת. השיא היה כשבגל ההפגנות של סוף השבוע האחרון (16 לפברואר), מארגני המופע בסן פרנציסקו אסרו על ''חשודים'' באהדה לישראל לשאת דברים בגנות המלחמה. ואל תחשבו לרגע שהכוונה היא ל''פשיסטים'' כמוני. מדובר ברבי מסן פרנציסקו בשם לרנר, המוציא לאור עיתון מקומי בשם ''תיקון'', שמעל דפיו מתפרסמים מאמרי השמצה נגד ישראל שגם בגדה השמאלית קשה למצוא דומים להם.

פרוץ מילחמת אוסלו פתח תיבת פנדורה של שינאת ישראל בעוצמה שלא היה לה אח ורע מאז תקופת הרייך השלישי בגרמניה.

בעוד שהגרמנים נכשלו בניסיונותיהם לייצא את התיאוריות החולניות שלהם לארצות שלא נמצאו ישירות בתחומי מעגל ההשפעה שלהם, הצלחתם של הערבים לרתום את העולם המערבי לתמיכה ב''עניין'' (Cause) שלהם, היא פנומנלית. מה שמגביר את האבסורד שבהישג הזה היא העובדה שהצלחה זו הושגה דווקא בקרב חוגים שהם האחרונים בהם ניתן היה לצפות שזה יקרה.

כמתואר בדוגמא שהבאתי מסיפרו של ג'ורג' אורוול במאמר הקודם, לטיפוח השינאה דרוש דחליל, מיתוס סביבו ניתן לפתח את מערך ההסתה. לגרמנים בתקופה שבין שתי מילחמות העולם היתה אגדת הסכין בגב. לאינטלקטואלים הליברליים במערב יש אגדה אחרת, אגדת כיבוש פלשתין. אגדה זו מהווה את הקרקע בה נקלטת ההסתה האנטי ישראלית. על רקע האגדה הזאת כל האמצעים כשרים. את מיטב אגדות אלף לילה ולילה מגייסים על מנת לטהר את השרץ. הם אינם אנטישמיים. אין להם שום דבר נגד מדינת ישראל. הם כלל לא שונאים יהודים. הצדק הוא דבר היחיד העומד בראש מעייניהם, הדבר היחיד המטריד אותם. שאיפה בלתי נלאית לתיקון ''אי הצדק'' שישראל גרמה לערבים, היא הכוח המניע אותם. הם רק עוסקים ב''ביקורת לגיטימית'' על ''מדיניות הדיכוי והאפלייה'' של מדינת ישראל כלפי הערבים. וכדי לממש ''מטרה נעלה'' זו אין בוחלים באמצעים. כאשר מדובר בפעולות של ישראל, כל שקר ובדייה שניתן להעלות על הדעת מוצגים כ''אמת מארץ הקודש''. דיווחים על פיגועי התאבדות מספרים על ''מתאבד שנהרג בידי כוחות הביטחון הישראלים''. האבסורד הלוגי שבתאור הזה כלל לא מפריע להם. ובמיקרים בהם למרבה המזל הפיגוע סוכל, כאשר המחבל מתאבד נהרג בידי כוחות הביטחון לפני שעלה בידיו לבצע את זממו, אז ה''נהרג'' הופך להיות ''נרצח''. כך זה מופיע בתקשורת הליברלית, כך מציגים את זה ב''כינוסי היזדהות'' המיתקיימים חדשות לבקרים, וכך מלמדים את זה בכיתות בבתיה''ס ובקאמפוסים.
תוכניות הלימודים של מוסדות אקדמאיים מהשורה הראשונה כוללות פרקים על היסטוריה שלא היתה ולא נבראה.
דוגמא קיצונית היא אוניברסיטת דארטמות (מוסד פרטי יוקרתי להשכלה גבוהה בחוף המיזרחי), בו פרופסורית להיסטוריה מסבירה לתלמידיה שמדינת ישראל קיימת רק בזכות זה ש''היהודים כבשו את מדינת פלשתיין מידי הערבים ב-‏1948'', ושלפני מועד זה כלל לא היתה נוכחות יהודית ב''פלשתיין''.
זה אולי חריג, אבל הוא קיים. ולא מדובר באיזה מוסד קיקיוני שאף אחד לא שמע עליו. זאת אוניברסיטה מכובדת השייכת למה שמכונה כאן ה Ivy League, השאור שבעיסה. זה אומר דרשני.
באוניברסיטת ברקלי היוקרתית, במחלקה לאנגלית, מלמדים קורס שהנושא שלו הוא ''היווצרות שירת התנגדות פלשתינאית על רקע הכיבוש הברוטלי הנמשך מאז 1948''. מטרת הקורס, המקנה למשתתפים בו ארבע יחידות לימוד (!), כפי שהוא מתואר בקטלוג תוכניות הלימודים, היא ''לבחון את הנרטיב הפלשתינאי על מנת להבין את האינתיפאדה''. את הקורס מעביר צעיר ממוצא הודי, שאינו יודע ערבית וגם היסטוריה או יחסים בינלאומיים או לימודי המזרח התיכון אינם בדיוק תחומי ההתמחות שלו. לעומת זאת הוא פעיל מאוד בכל ההפגנות נגד ישראל אותה הוא מגדיר כמישטר נאצי.
בקטלוג תוכניות הלימודים של אוניברסיטת ברקלי, שורת הסיום של הפרק המוקדש לקורס היא: ''הקורס יוצא מנקודת ההנחה שלפלשתינאים יש זכות להילחם עבור הגדרתם העצמית. בעלי דעות אחרות מוזמנים לקחת קורסים אחרים''. המשפט האחרון גרם לסערת רוחות רצינית ועלה לכותרות באמצעי התקשורת (בעיקר באלה המוכרים כשמרנים. אלה המוגדרים כ''מתקדמים'' הצטרפו רק בשלבים יותר מאוחרים אחרי שראו איזה ''מטעמים'' רשת פוקס עשתה מזה). במספר ראיונות בטלוויזיה מנחה הקורס הגן בתוקף על ''זכותו'' להשתמש בדעות פוליטיות כאמת מידה למי מותר להשתתף בקורסים שלו (לדבריו, זו משמעות המושג ''חופש אקדמאי''). בעיקבות הרעש הציבורי הנהלת האוניברסיטה התערבה, פורסמה ההתנצלות המקובלת שזו היתה ''אי הבנה'', והמשפט נימחק מהקטלוג (במהדורה האלקטרונית, לא ראיתי אם מחקו את זה גם מהמהדורה המודפסת). בפרשה הזאת היתה לי חוויה אישית. כשהתחילה המהומה, שלחתי מיכתב לכל המי ומי בברקלי בו שאלתי מדוע הקורס הזה מוצע דווקא במיסגרת המחלקה לאנגלית. מה ההיגיון לפיו קורס כזה מהווה חלק מתוכנית הלימודים של החוג לאנגלית, ולא משובץ בתוכנית הלימודים של אחת מכתריסר או יותר המחלקות שיש להם, העוסקות בתחומים רלוונטיים כמו מדעי המדינה, יחסים בינלאומיים, לימודי המיזרח התיכון, טיפול בסיכסוכים בינלאומיים וכיוצא באלה. קיבלתי תשובה מראש החוג לאנגלית, בו היא הסבירה לי בטון מתנשא את החשיבות בפיתוח Political diversity אצל הסטודנטים שלהם (אני מקפיד לא להוסיף את התואר ד''ר לשמי, כשאני פונה לגופים כאלה, על מנת להקל עליהם לפתח רגשי עליונות). לא טרחתי לשאול אותה למה בדיוק היא מתכוונת, ואיך זה מיסתדר עם הדרישה מאנשים בעלי דעות שונות להימנע מלהיצטרף לקורס, דרישה שוודאי היתה נשארת בתוקף אילמלא הכותרות בתקשורת.
מקרה אופייני נוסף מתייחס לסילופים ודיווחים מגמתיים בתקשורת: לפני כשנה, במרץ 2002, פיטר ג'נינגס, כוכב החדשות (אינני יודע איך לתרגם לעברית את התואר Anchor) של רשת ABC, ואחד מבכירי הכתבים של הטלוויזיה כאן, דיווח על פיגוע התאבדות באוטובוס בדרך לעפולה. הוא אמר שהנפגעים היו ערבים, דבר שהיה שקר מוחלט. במקרה, למרות שבאוטובוס היו נוסעים ערביים, אף אחד מן הניפגעים לא היה ערבי. אין בכוונתי לטעון שפיגוע מאבד מחומרתו אם הנפגעים אינם יהודים, אבל זו היתה דוגמא בוטה בה האמת סולפה ע''י הכתב ורשת הטלוויזיה מתוך מגמה ברורה להראות ''איזון'', שלא רק היהודים סובלים במלחמה. במשך למעלה מחודשיים הם סרבו לפרסם תיקון לידיעה, למרות שכבר למחרת השידור הם קיבלו עשרות פניות ממאזינים שמחו על הדיווח השיקרי. רק אחרי מבול של מאות מכתבי מאזינים, הם נאותו בסוף חודש מאי(!) לפרסם התנצלות על ה''טעות'' שלדבריהם נעשתה ב''תום לב''.

ציבור האינטלקטואלים הליברליים לוקה בתסביך ורגש אשמה כלפי העולם השלישי, שעל מנת לתת להם פורקן הוא פיתח מין חומייניזם אינטלקטואלי המיתבטא בריגשות שינאה לארה''ב, לתרבות המערב ולכל מה שמצטייר בעיניהם כדבר שארה''ב תומכת בו. מרביתם עדיין לא התבגרו מתקופת ההפגנות נגד מילחמת וייטנאם משנות הששים. מאחר ולשינאת ציבור אין אף פעם בסיס רציונלי, כל ניסיון להתמודד איתה באמצעות ההיגיון נדון מראש לכישלון. ובאשר למעמד היחסי של ארה''ב וישראל במערכת הזאת, כמו בסיפור על הביצה והתרנגולת, קשה להחליט מה קדם למה. האם השינאה לארה''ב ולתרבות המערב היא תוצאה של התמיכה בישראל (לוקש מקובל, אותו ''פרשנים'' למיניהם מנסים למכור לציבור), או שהנאו אנטישמיות היא פועל יוצא של העובדה שישראל מצטיירת כנטע זר, שלוחה אימפריאליסטית של ארה''ב ו/או של תרבות המערב.

הכהן הגדול של תופעת החומייניזם הזה בקרב האינטלקטואלים הליברליים במערב הוא אייטולה היושב בבוסטון, הוגה דעות יהודי וחוקר מבריק בשם נועם חומסקי, פרופ' ללינגוויסטיקה ב-MIT. במהותה, ''בשורת'' החומייניזם המופץ ע''י חומסקי זהה לזו המגיעה מאיראן. נקודת המוצא של חומסקי היא שלילה טוטאלית של כל מה שמזוהה עם תרבות המערב וערכיה. בנקודה היהודית, למען הדיוק, חומסקי אף הקדים את חומייני, ההסתה האנטי יהודית של חומסקי, שמתבטאת בין היתר בהכחשת השואה, החלה כבר בשנות הששים. יש לציין גם שאצל חומסקי, כאשר מדובר בישראל ובארה''ב, כלל לא ברור מי מהשתיים היא ה''שטן הגדול'' ומי היא ה''שטן הקטן'', אבל זו כבר שאלה משנית.

בשלב זה פעילות השינאה היא נחלת מעטים, אבל המיעוט הזה קולני ביותר. רבים במוסדות אקדמאיים שונים, שאינם שלמים עם ה''אקטיביזם'' הזה, חוששים להשמיע את קולם בשל מיגבלות חופש הדיבור המוכתבות ע''י כללים של תקינות פוליטית (Political Correctness). מי שמסרב ללכת בתלם מסכן את הקריירה שלו, ואם הוא עדיין בשלבי לימוד, הוא מסתכן בקבלת ציונים נמוכים ממה שמגיע לו, דבר העשוי לחסום בפניו את האפשרות להשגת תואר מתקדם. פה ושם ישנם חריגים כמו אלן דרשוביץ, שיש לו כבר קביעות ולכן אינו חושש לפרנסתו, או דניאל פייפס, שיש לו מקורות קיום בזכות עצמו. לאחרונה גם נשיא אוניברסיטת הרווארד יצא בביקורת על התופעה. אבל כל אלה בטלים בשישים. מי שזקוק לקידום או שעדיין אין לו קביעות מעדיף לשמור על פרופיל נמוך.

יש אתר באינטרנט, המתעד את הפעילות הנאו אנטישמית בחוגי האקדמיה, בשם Campus Watch, שהוקם ע''י דניאל פייפס ואחרים. האתר הזה מותקף באופן שוטף כ''מקארתיזם''. כתובת האתר למעוניינים היא: http://www.campuswatch.org. יש שם חומר מרתק.

החינוך הוא המפתח לכל. ישנה היום נטייה להמעיט בתרומה של החינוך בתרבות המערב להיווצרות האנטישמיות הקלאסית עם עלילות הדם והפוגרומים והשיא אליו היא הגיעה בשואה. אבל, כשמלמדים במשך אלפיים שנה בגני הילדים, בבתי הספר, באוניברסיטאות ובסמינרים להכשרת אנשי דת, שציבור מסויים מייצג צאצאים של ''רוצחי אל'', זה לא יכול שלא להותיר מישקע בתודעה אפילו אצל הנאורים שבבני האדם.

דור שלם של צעירים חסרי כל ידע בסיסי על ההיסטוריה והרקע של הסיכסוך הישראלי ערבי, נחשף ל''מידע'' שרובו ככולו הוא לקט שנאסף בישימון האינטלקטואלי של הגדה השמאלית, ממקורות מגמתיים כמו ה''עובדות מהשטח'' שמופצות ע''י ''בצלם'' או מסתם דיווחים שיקריים של התקשורת. מידע שמועבר להם ע''י מורים שבחסות המסווה של הוראת ''היסטוריה'' מחדירים את המסר הפוליטי שלהם. היטיב לנסח את זה הד''ר אילן פפה ממדרסת חיפה, שבהופעה שלו כאן לפני מספר שנים, הצהיר ש''העובדות אינן חשובות, יש לי אג'נדה''. לא חסרים ישראלים, מקרב ציבור יפי הבלורית והתואר, שבקלות דעת מתנדבים לתרום את חלקם ל''חגיגה''. התאווה להיות מוזמנים להרצות באוניברסיטאות יוקרתיות, להיות ''In'', מאפילה על כל שיקול אחר. הם לא שואלים את עצמם לרגע איך זה מתקבל אצל קהל השומעים ולמה זה משמש. הם עוצמים עיניהם לעובדה שמנקודת מבטם של המזמינים, על המשקל של ''תמונה אחת שווה יותר מאלף מילים'', מרצה ישראלי אחד, המדבר בגנותה של מדינת ישראל, ''שווה יותר מאלף חנן עשראווי'ם''.
טיפוסים כמו ד''ר אילן פפה הם אורחים תדירים בקאמפוסים השונים, ועמוס עוז או דויד גרוסמן - גם הם אינם טומנים את ידם בצלחת.

קשה להמעיט בסכנה לטווח ארוך שטומנת בתוכה התופעה הזאת. השינאה היא כמו וירוס. כאשר היא קונה לה אחיזה במוחו של אדם, קשה מאוד, לעתים קרובות בלתי אפשרי, לעקור אותה. כפי שציינתי במאמר הקודם על החינוך לו זוכה ''מיטב הנוער'' אצל הערבים, רעל השינאה אפקטיבי במיוחד כשהוא מוזרק למוחות צעירים.

כפי שהדברים נראים היום, סביר מאוד שהדורות הבאים יתייחסו לתחילת המאה ה- 21 כאל ''תקופת הרינסאנס של שינאת היהודים''.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


מה עם עמוס עוז ודוד גרוסמן?
מי שזוכר (יום שני, 24/02/2003 שעה 20:41) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שכחת להזכיר אותם.
_new_ הוספת תגובה



איפה לימדו אותך לקרוא?
ישראל בר-ניר (יום שלישי, 25/02/2003 שעה 4:10)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



הזכרת אותם רק ארבע פעמים אז חשבתי
מי שזוכר (יום שלישי, 25/02/2003 שעה 10:24)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שאולי יש מקום להוסיף משהו
_new_ הוספת תגובה



בר- ניר , כל הכבוד לך על הסקירה המאלפת. הרשה נא
ראובן גרפיט (יום שני, 24/02/2003 שעה 22:13) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לי להוסיף לרשימה המכובדתל את פרופסור קימרלינג מהאוניברסיטה העברית, ידיו של חומסקי. קימרלינג סוציולוג מפורסם ובעל זכויות, השווה את כיבוש הארץ על ידי היהודים לכיבוש דרום אפריקה על ידי הלבנים או כיבוש אמריקה על ידי האירופאים, אבל לאמריקאים כנראה הוא סלח - לנו לא, למרות שהוא חי וגר פרברי ירושלים על שטח ערבי לשעבר.
אני מקווה , מצפה, היות והאיסלאם הינה דת מילטנטית ומספר המוסלמים באירופה ויבשת אמריקה הולך וגדל , העימות בין האיסלם לנצרות תפרוץ ותתפשט לכל המדינות הנוצריות. אולי משם ניושע.
_new_ הוספת תגובה



הצרפתים נחרדים לאפשרות שמסגד יוקם ליד האייפל
שמעון מנדס (יום שני, 24/02/2003 שעה 23:22)
בתשובה לראובן גרפיט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

וחמש פעמים ביום, יקרא המואזין במערכת סטיראו עם
הגברה חזקה: אללה אכבר.
_new_ הוספת תגובה



מנדס: אל תפתח פה לסטן: הם עוד ידאגו למיגדל אייפל
רפי אשכנזי (יום שלישי, 25/02/2003 שעה 21:41)
בתשובה לשמעון מנדס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



על קימרלינג לא שמעתי עד היום
ישראל בר-ניר (יום שלישי, 25/02/2003 שעה 4:13)
בתשובה לראובן גרפיט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל ד''ר אילן פפה, הוא אורח תדיר כאן.
באירופה מתרחשת כעת פלישה מוסלמית לכל דבר, אין שם אחר לגלי ההגירה הבלתי חוקית המציפים אותם. יש רק לקוות שהם יתפסו מה שמתרחש להם תחת האף לפני שיהיה מאוחר מדי. אחרת גם קרל מרטל חדש לא יושיע אותם.
_new_ הוספת תגובה



באמת.
ארז לנדוור (יום שני, 24/02/2003 שעה 22:25) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ישראל היא צדיקת הדור, אין כיבוש, אין דיכוי זכויות אדם בשטחים הכבושים ובכלל, העישון טוב לבריאות ושתיים ועוד שתיים שווה חמש.

וכל מי שטוען אחרת הוא גם שקרן וגם אנטישמי.

ראוי למי שמאשים את השמאל בדיסוננס קוגניטיבי לקרוא מאמר זה.
_new_ הוספת תגובה



האם אתה באמת טיפש או שאתה רק מיתחזה?
ישראל בר-ניר (יום שלישי, 25/02/2003 שעה 4:22)
בתשובה לארז לנדוור
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כשמי שהוא מתחיל במילחמה זה מיסתיים בכיבוש. אם הוא מצליח אז הכיבוש הוא של הצד השני. אם הוא ניכשל אז הוא אכל אותה בגדול. זה מה שקרה לערבים. אם זה לא ניראה לך הייתי מציע לך לנסות את האלטרנטיבה (כדאי רק שתעשה את זה במקום אחר).
כשיש מילחמה זה גורר כיבוש וכיבוש מעצם הגדרתו כולל דיכוי. מי שפתח במילחמה חייב היה לקחת בחשבון שזה מה שעשוי היה לקרות לו.
אתה מוכן לאפשר לערבים לנהל מילחמה דה לוקס? בלי לשלם את המחיר? זה לא נראה לי כל כך חכם.
ייתכן שאתה יודע מה שהוא שאני לא יודע. אני לא מתוחכם מספיק בשביל זה. כשמדובר במילחמה אני רואה את הכל בשחור ולבן. כמו שאין חצי הריון, כך גם אין חצי מילחמה. כדאי שתסביר את זה לידידים שלך.
_new_ הוספת תגובה



בר ניר: חבל''ז: הוא דתי חרדי של ''דת אוסלו''...
רפי אשכנזי (יום שלישי, 25/02/2003 שעה 21:39)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



ומה אתה, דתי חרדי של הכיבוש?
ארז לנדוור (יום שלישי, 25/02/2003 שעה 22:51)
בתשובה לרפי אשכנזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



לנדור: אני דתי חרדי לקיום היהודי כאן בארץ, דת פשוט
רפי אשכנזי (יום רביעי, 26/02/2003 שעה 20:19)
בתשובה לארז לנדוור
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



יש לי חדשות בשבילך.
ארז לנדוור (יום רביעי, 26/02/2003 שעה 23:07)
בתשובה לרפי אשכנזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם תהליך אוסלו נועד למען המשך קיומנו כאן. אתה יכול לא להסכים איתו אבל לא להכחיש שזו היתה מטרתו.
_new_ הוספת תגובה



לנדוור: אוסלו היה בנוי על תרמית מההתחלה ועל כך- -
רפי אשכנזי (יום שישי, 28/02/2003 שעה 22:21)
בתשובה לארז לנדוור
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

--דנו כאן כבר הרבה פעמים. בהכי- קצר אשטח את דעתי: ההנחה באוסלו שפינוי המוקשים הגדולים קדימה לעתיד קרי:
1 זכות השיבה
2 ירושלים
3 גבולות המדינה הפלשתינאית
ושעד אז ההסכם ''יתפוס בשר'' והאמון יבנה בין העמים, והטיפול בבעיות הקשות יעשה אז. כאן טמונה תרמית אוסלו.
יוצרי אוסלו ואתה מכירם לפחות כמוני, ידעו שטיפול במוקשים אלו יטרפד כל הסכם, הם פנו לדרך ההונאה ויצרו הסכם ללא הבעיות האמיתיות, אותן בעיות שהפלשתינאים ביושרם{!} אמרו שעליהן לא יוותרו, ומכאן שהפיצוץ רק היה עניין של זמן.
אוסלו החל כהונאת כלפי הפלשתינאים וניגמר בפיאסקו של הונאה עצמית כשהפלשתינאים מהונים אותנו כחלק מהמישחק. בכך ילמד אוסלו לדורות- כהסכם הונאה.
רק חבל לי שישנם עוד אנשים שמאמינים בדבר.
_new_ הוספת תגובה



תחי תיאורית הקונספירציה.
ארז לנדוור (יום שישי, 28/02/2003 שעה 23:20)
בתשובה לרפי אשכנזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



לנדוור: על איזה קונספיראציה אתה מדבר. אני מצטט את
רפי אשכנזי (שבת, 01/03/2003 שעה 13:14)
בתשובה לארז לנדוור
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

--הפרו' יהושע פורת, איש שמאל נקי כפיים שטוען זאת מהיום הראשון של ''ההסכמים'' האלו. על מה אתה מדבר בכוונתך לקונספיראציה. הולכת שולל עצמית של מנהיגים של מדינה שלימה בנוסח ''הזנב מכשכש בכלב'' אינה קונספיראציה, זהו פשע היסטורי. איך אדם נבון כמוך לא עולה על זה אחרי שהפלשתינאים פתחו במילחמה הנגזרת ישירות מההסכמים האלו? איך?
- למה נגזרת: הם קיבלו כל שניתן במו''מ ואח''כ המשיכו בדרכם הפוליטית אותה לא זנחו לרגע מתחילת התהליך.
עור בחור צעיר וחכם עור ופתח עינך.
_new_ הוספת תגובה



על רמאות ושלטון
דוד סיון (שבת, 01/03/2003 שעה 9:54)
בתשובה לרפי אשכנזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מעניין שרק על ''תרמית'' אחת בחיינו אתה מדבר כל הזמן. ראשית הנתוח שלך שגוי משום שאמונה שונה משלך הופכת לתרמית.
לכן שמתי מרכאות כפולות על הביטוי. למרות שכואב לי שאחרים חושבים אחרת ממני אני לא בהכרח חושב אותם לרמאים.

בכל זאת לשם הדגמה, ''תרמיות ושקרים'' שהילכו בציבור :
1. הם לא מבינים מה זה להיות יהודים (ביבי).
2. הם מוצאים את עצמם מהעם ''הזה'' (אשכנזי).
3. אני אביא שלום ובטחון (ראש הממשלה לפני מספר שנים).

בחרתי רשימה מקרית ביותר וברור לי שיש עוד הרבה דוגמאות.
_new_ הוספת תגובה



סיוון: מהיכן אתה מפליל אותי במשפט''הוציאו עצמם''
רפי אשכנזי (שבת, 01/03/2003 שעה 13:20)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



חזור לתגובתך תחת הכותרת ''לאלחנן : איני מבקרך''
דוד סיון (שבת, 01/03/2003 שעה 14:06)
בתשובה לרפי אשכנזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לקראת הסוף אתה שואל ''מתי יחזרו למכורתם בעצמם ...''
ועל העם ''הזה.''
_new_ הוספת תגובה



ברומא התנהג כרומאי.
ארז לנדוור (יום שלישי, 25/02/2003 שעה 22:50)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כמובן שמלחמה מסתיימת בכיבוש של הצד המנצח. לא בזה הענין. הענין הוא שמדינת ישראל אינה יכולה ואינה צריכה לשלוט על אוכלוסיה גדולה משוללת זכויות אדם ואזרח שהפלא ופלא, אינה מעונינת בכך ונלחמת על חירותה.
כמו כן, אי אפשר לראות רק בצד אחד צודק וכל מי שמבקר אותו כאנטישמי ושקרן. גישה כזאת רק ממשיכה את המלחמה המיותרת.
_new_ הוספת תגובה



אז מה אתה מציע?
ישראל בר-ניר (יום רביעי, 26/02/2003 שעה 7:17)
בתשובה לארז לנדוור
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לתת לצד שמסרב להפסיק את המילחמה את התענוג של מילחמה דה לוקס בלי לשאת בתוצאות?
_new_ הוספת תגובה



אני מציע
ארז לנדוור (יום רביעי, 26/02/2003 שעה 23:04)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

את סיום המלחמה ע''י חתירה למו''מ או יציאה חד צדדית מהשטחים הכבושים. כל גישה אחרת רק תגביר את המלחמה ולא משנה כמה כח נפעיל. (ע''ע פעולות רוסיה בצ'צ'ניה.)
_new_ הוספת תגובה



ומה תעשה אם הערבים
ישראל בר-ניר (יום רביעי, 26/02/2003 שעה 23:20)
בתשובה לארז לנדוור
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ימשיכו לראות בכל שטחי ארץ ישראל ''שטחים כבושים'' (עיין בדברי פייסל חוסייני, חברו של ספירו והמתון שבמנהיגי הפלשתינאים)?
לאן תצא ''באופן חד צדדי'' משם? אתה בטוח שמחכים לך כאן עם כרטיס ירוק ושטיח אדום?
אתה עשוי להיות מופתע כשתגלה שכל מה שיישאר לך זה סמרטוט אדום.
לספירו אל תדאג, לו יש דרכון גרמני.
_new_ הוספת תגובה



לשם כך נועד התהליך המדיני.
ארז לנדוור (יום חמישי, 27/02/2003 שעה 1:57)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למען פשרה על הארץ וחלוקתה. אם זה לא יסתדר וניאלץ לצאת מהשטחים, יש לנו מספיק כח להגן על המדינה בגבולותיה הלגיטימים. (הקו הירוק)
_new_ הוספת תגובה



חוץ ממך וחבריך בשמאל
ישראל בר-ניר (יום חמישי, 27/02/2003 שעה 2:29)
בתשובה לארז לנדוור
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מכיר מי שהוא שרואה ב''קו הירוק'' גבולות לגיטימיים?
יש אחד כזה אצל הערבים? (עיין במישנתו של פייסל חוסייני, החבר של ספירו והמתון שבין מנהיגי הפלשתינאים).
_new_ הוספת תגובה



כן.
ארז לנדוור (יום חמישי, 27/02/2003 שעה 3:10)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ההנהגה הפלסטינית קיבלה ומקבלת גם עכשיו את חלוקת הארץ. מי שמתנגד לכך הם הפלסטינים הקיצונים - חמאס וג'יהאד.
_new_ הוספת תגובה



עיין במישנתו של פייסאל חוסייני
ישראל בר-ניר (יום חמישי, 27/02/2003 שעה 11:18)
בתשובה לארז לנדוור
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חברו של ספירו, והמתון שבין מנהיגי הפלשתינאים.
_new_ הוספת תגובה



לנדוור : אז למה אתה בעד עזיבת הגולן, אין שם ערבים
רפי אשכנזי (יום רביעי, 26/02/2003 שעה 20:22)
בתשובה לארז לנדוור
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



במידה ותהיה אפשרות לשלום עם סוריה
ארז לנדוור (יום רביעי, 26/02/2003 שעה 23:08)
בתשובה לרפי אשכנזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה יהיה עדיף מהשארת הגולן בידי ישראל, ממש כמו החזרת סיני למצרים למרות שהיו שם רק בדואים נוודים.
_new_ הוספת תגובה



ישעיהו מ''ט, פסוק 17
שמעון מנדס (יום שני, 24/02/2003 שעה 23:18) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה לנו כי נלין על האחרים, כאשר זרע הפורענות נזרע
בשדותינו, כמאמר הפסוק הידוע אצל הנביא ישעיהו:
''מהרו בניך מהרסייך ומחריבייך ממך ייצאו''.

באשר למילה anchor פשוט עוגן, העוגן של...
לא חייב לתרגם מילולית, כי משמעות הדברים היא
שמדובר ב''כוכב'' או ''מסמר'' של תכנית, או מופע.
_new_ הוספת תגובה



את הפסוק מישעיהו אפשר לפרש
ישראל בר-ניר (יום שלישי, 25/02/2003 שעה 4:24)
בתשובה לשמעון מנדס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בשני אופנים. לצערי, כרגע הפרוש שלך תופס.
_new_ הוספת תגובה



מה לדעתך יגידו כל המנוולים האלה באמריקה אם הם
מי שזוכר (יום שלישי, 25/02/2003 שעה 8:08) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יעיינו בפורום שלנו ויקראו את ההודעות המלומדות של אליצור (לדוגמה).
האם אתה חושב שדעתם על ישראל והיהדות תשתנה לטובה?
_new_ הוספת תגובה



הנסיון מוכיח שכן - הייתי שם.
אליצור סגל (יום שלישי, 25/02/2003 שעה 21:36)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



''האשמה בהתנחלויות''
נתן גפן (יום שלישי, 25/02/2003 שעה 10:12) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אחד מהטיעונים השקריים בהם נתלים בשמואל והדבר היה מרכזי במערכת בחירות האחרונה של מר''צ היא שכביכול ההתנחלויות הם המקור מלחמת אוסלו.
העיתונאי מג'די חלבי חיפש וחיפש בשכבות שונות של הערבים נכונות לסיום מלחמה נגד העם היהודי (בדיוק כך מגדירים הערבים את הסכסוך עם ישראל) ולא מצא שום אפשרות שכזאת. (ראה מאמר ''האשליה שנקראת סוף הסכסוך'' מאת מג'די חלבי http://mabat.iba.org.il/mabatm.htm).
ברור שהטעון ''האשמה בהתנחלויות'' של השמאל הוא לא יותר מתירוץ, שמאחוריו מסתתר אי רצון להודות בכישלון ההשקפה.

נתן גפן

קישורים:
מסמכים וקטעי עיתונות: http://n.jemix.co.il
האשליה שנקראת סוף הסכסוך: http://mabat.iba.org.il/mabatm.htm
_new_ הוספת תגובה



לגפן: זה מזכיר טענותמסוף שנות ה 30: כל הצרות על- -
רפי אשכנזי (יום שלישי, 25/02/2003 שעה 21:52)
בתשובה לנתן גפן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

העולם באות בגלל היהודים ורוכבי האופניים.
למה מרוכבי האופניים?
-אז למה מהיהודים?
הבעיה שהפעם זה בא משנאה עצמית שלנו מתוכנו מתוך מערכת החינוך שלנו ממש תוצרת הארץ. מספיק לקרוא מה שמתגלגל כאן בפורום בשביל להבין מהי שנאה עצמית.
לי לפחות לא נשאר אלא לסמוך דווקא על הגויים ויותר מכך על הערבים שיכניסו את העם היושב בציון חזרה לאיפוס, לפחות בכך אני אופטימי....
_new_ הוספת תגובה



אכן אתה צודק, רפי, הרבה שנאה משודרת
דוד סיון (יום רביעי, 26/02/2003 שעה 5:50)
בתשובה לרפי אשכנזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בין דפי הפורום והיא שנאה בין יהודים (עצמית). דבריך זהירים מאד אבל אתה, בעצם, מאשים את יריביך הפוליטיים במה שאתה עושה בפועל.
_new_ הוספת תגובה



שבוע שעבר שמעתי את דניאל פאר מדווח בחדשות
ישראלי פזיז (יום שלישי, 25/02/2003 שעה 14:36) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שחיל צהל נורה בידי מפגינים פלשטיניים...
_new_ הוספת תגובה



לבר ניר: מאמר מעניין וחשוב. אכן קשה להיות יהודי...
רפי אשכנזי (יום שלישי, 25/02/2003 שעה 21:28) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי