כן, לשבור! | |||||
אריה פרלמן (יום רביעי, 15/01/2003 שעה 22:40) | |||||
|
|||||
http://www.faz.co.il/thread?rep=23211 | |
אריה, שוב הוכחת יכולת גבוהה של ניתוח המציאות | |
דוד סיון (יום חמישי, 16/01/2003 שעה 9:12) | |
כמו בטור על האמונה באל. מפלגת העבודה אכן בבעיה גדולה בה מסובך גם הליכוד. שתיהן מפלגות שיודעות להגיד מה לא והסתיר מה כן. לכן שתיהן, הניתוח לטווח ארוך, דועכות. ההתאוששות של הליכוד (מ-19 לכ- 30 מנדטים) היא זמנית בלבד. אני מתפלא עליך שאתה מקווה, לשיטתך, למשהו מביבי. הרי פעם אחת כבר העפתם אותו ואין שום סיבה שתמנו אותו שוב. הקריאה בעד לשבור לא מוצאת חן בעיני ותמיד עדיף להשתמש בנימוקים למה להצביע בעד הימין. הקריאה הזו היא התלהמות מיותרת. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=23276 | |
על ביבי ועל שבירה | |
אריה פרלמן (יום חמישי, 16/01/2003 שעה 21:37) בתשובה לדוד סיון | |
א) אין לי שום אשליות לגבי ביבי. הוא טוב כרגע בתור שוט נגד שרון, והוא גם הסתבך בשלל הכרזות והבטחות מפורשות נגד ''מדינה פלשתינאית''. אמת - אני יודע שהבטחות אלו לא תעמודנה בדרכו אם יהיה נחוש להפירן - אבל ראשית, לא אמרתי שאני סומך עליו, ושנית - בכל זאת יהיה לו קשה יותר להשתולל ולצפצף על האינטליגנציה של כולם ולצאת נקי. לא בלתי אפשרי - אבל יותר קשה; שלישית - ביבי הוא למרות הכל איש ימין אידיאולוגי בכל רמ''ח אבריו, בניגוד מוחלט לשרון המפא''יניק. פירוש הדבר כי יש בו את היסודות הטובים שעליהם הוא יוכל, אם רק ירצה, לשקם ולתקן את דרכיו. ב) ''התלהמות''. אם לא שמת לב, השתמשתי במינוח של זאב ז'בוטינסקי, שדיבר בשעתו על שבירת המונופול של ההסתדרות וה''הגמוניה הפועלית''. הוא דיבר על ''לשבור'' כדימוי בלבד, ולא על שבירת עצמות. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=23213 | |
יא ברעכן, רק אל תשכח שבבחירות האחרונות | |
מי שזוכר (יום חמישי, 16/01/2003 שעה 9:28) | |
הליכוד ירד ל 19 מנדטים וזה לא שבר אותו. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=23283 | |
אתה צודק. | |
אריה פרלמן (יום חמישי, 16/01/2003 שעה 22:01) בתשובה למי שזוכר | |
אבל הליכוד לא התרסק (עדיין) ושמר על חוט השדרה האידאולוגי שלו. זה מה שאיפשר לו (בהנחה שהסקרים יתאמתו) לגבור על הירידה הזמנית שנבעה משינוי שיטת הבחירות. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=23239 | |
השמצת את מיצנע שלא בצדק | |
אסף (יום חמישי, 16/01/2003 שעה 12:43) | |
מיצנע אמר לפני הפריימריס האחרונים לראשות מפלגת העבודה באופן ברור, כי לא יתמוך בהצטרפות לממשלת אחדות. ההבדל בין אז לעכשיו הוא, שעכשיו גם פואד ופרס מכריזים על התנגדות כזו | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=23243 | |
האמת בנושא הזה היא שהעיתוי, מבחינת מצנע, | |
דוד סיון (יום חמישי, 16/01/2003 שעה 13:07) בתשובה לאסף | |
של ההכרזה היה מיותר. אבל האמת הכי גדולה, שאתה אריה מדגיש, היא שמפלגת העבודה איבדה את דרכה וזה לא התחיל מהשנה (תקופת מצנע). אם באמת איכפת לך מגורלה של מפלגת העבודה כדאי לך להתחיל בקריאת המאמר שוב כי הוא מסמן את המסלול היורד טוב מאד. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=23259 | |
שמחת עניים, שהיא פחותה בהרבה משמחה לאיד | |
רפי גטניו (יום חמישי, 16/01/2003 שעה 17:28) | |
שכן לאחר הבחירות , ממשלה ימנית למהדרין, אך עם כושר ביצוע של ''שתי ידיים שמאליות'' כלשון העם, תעשה עבודה שמאלית למהדרין. ... ומיצנע יתמוך בשרון מבחוץ בצעדיי הפינוי הצפויים, כמו שמפלגת העבודה תמכה בבגין בניגוד לסרבני השלום שישבו בממשלתו. אז מי אמר שההיסטוריה לא חוזרת ? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=23287 | |
מה זה אי''ה? | |
אבנר בן בסט (יום חמישי, 16/01/2003 שעה 22:11) | |
נדמה לי שפעם כתבת שאינך מאמין בקיום אלוהים כלשהו. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=23290 | |
לטובת העניין שהוא רוצה לקדם, הוא באמת יזדקק | |
רפי גטניו (יום חמישי, 16/01/2003 שעה 22:28) בתשובה לאבנר בן בסט | |
לחסדי שמים. כי על פני הארץ - המציאות אחרת. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=23293 | |
הסבר לאבנר ועד כמה מילים לאריה. | |
אליצור סגל (יום חמישי, 16/01/2003 שעה 22:43) בתשובה לאבנר בן בסט | |
לק''י אבנר, חוששני שלא הבנת את המאמר שלו - אריה כופר בא\להים אבל מקיים את ההקשר התרבותי שלו. הוא כותב אי''ה משום שכך דרכם של יהודים לבטא את תקוותם לעתיד. במובן התרבותי היהודי הזה - אלהים כן קיים בעיניו. ולאריה, כתבת שתגובתי סתומה מעט - לא ברור לי מה סתום. אבל אנסה להוסיף הסבר. מה שאני חושב הוא שיהודים רבים בכל התקופות, קיימו את היהדות כתרבות בלי לחשוב על השאלה האם מקורה א-הי או לא. הם הלכו לבית הכנסת כי זו דרכם של יהודים לבטא את עצמם בשמחה ובצער. וכך גם שמרו שבת ואכלו כשר כי כך נוהגים יהודים. לדעתי מסיפורים שונים בתלמודים עולה תמונה מעין זו. השבר שנוצר בדורות האחרונים הוא שבירה של קודים תרבותיים ולאו דוקא של קודים דתיים. במובן הזה אנשי השמאל שכחו מה זה להיות יהודים - במובן של שבירת הקודים התרבותיים - הם תומכים באכילת חזיר, חילול שבת בפרהסיא, הסתיגות מבתי כנסת, בוז שיטתי לכל דבר הקשור בהסטוריה היהודית במיוחד אם הוא קשור בהסטוריה של ארץ ישראל. זה מה שהסביר לך משה פייגלין בראיון איתך - לנו הדתיים קימת אופציה להוריד וילונות על החלונות ולהשאר יהודים כי אנו מקימים את המסגרת היום יומית הבלתי פוסקת - קימה בבוקר, נטילת ידים, תפילה, תפילין, עד קריאת שמע שעל המיטה בערב - לחילוניים או מוטב שנאמר ליהודים התרבותיים - כי חילוני פרושו זר בארמית ואתה אינך זר - המסגרת היהודית הכללית צריכה להיות חשובה יותר מאשר לדתיים כי אין להם את המסגרת האישית. על סמך השותפות התרבותית - השותפות בקודים תרבותיים, מנהיגות יהודית יכולה לקיים שותפות בין יהודים דתיים לבין יהודים תרבותיים כי הבסיס המשותף הוא הקוד התרבותי ההסטורי המשותף. לכן משה הסביר שבעיניו עדיף שאתה תקבע את המסגרת של מותר ואסור בפרהסיה היהודית ולא הוא - כי לו יש מסגרת אישית שלך אין. לכן, לך זה אמור להיות חשוב יותר. כמובן שאנו לא יהודים תרבותיים אלא יהודים דתיים אבל בדרך כלל בחיי היום יום לא צריך להיות חיכוך בין שני סוגי היהודים האלו, זו בעיקר בעיה פילוסופית שאפשר וצריך לדון בה בבית המדרש. מסיבה זו גם אין אפשרות לשיתוף פעולה עם השמאל כי הם חותרים לניפוץ הבסיס התרבותי ההסטורי המשותף של עם ישראל. אני מקוה שהסברתי את עצמי קצת יותר טוב. אליצור | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=23348 | |
אני מצטער, אליצור, להגיד לך שאתה | |
דוד סיון (יום שישי, 17/01/2003 שעה 12:44) בתשובה לאליצור סגל | |
טועה. אף אחד שאני מכיר בשמאל מעונין לחתור תחת הבסיס התרבותי הזה כפי שאתה מגדיר. יש להם חילוקי דעות איתך איך זה צריך להראות בימינו אנו. אני גם מכיר בין אנשי השמאל החילוניים שנוהגים כמו אריה לגבי התרבות היהודית. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=23349 | |
למרות דבריך, אליצור, אני חלק מההיסטוריה | |
דוד סיון (יום שישי, 17/01/2003 שעה 12:52) בתשובה לדוד סיון | |
היהודית. זה בכלל לא תלוי ברצוני או ברצונך לשיתוף פעולה. בנוסף ממה שאני מבין על ההיסטוריה היהודית ובכלל בעצם אין לי לאן ללכת - גם לך. לכן כדאי שנלמד, למרות ההבדלים, לשתף פעולה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=23433 | |
לדוד סיוון: יפה כתבת. חובה עלינו לשמור על קשר -- | |
רפי אשכנזי (שבת, 18/01/2003 שעה 1:34) בתשובה לדוד סיון | |
--והידברות {תרבותית} עם היהדות הדתית כי כולנו חלק ממכלול שלם הנקרא יהדות. לא כל השמאל חושב ומרגיש כמוך. חלקים מימנו שאת טיבת ציין אליצור, אכן בזים ושוטמים כל דבר המזכיר יהדות. לשמחתי אתה ואלו שגדלו איתך שם {אצל בניו-גרינבויים}, במסגרת המיוחדת רחוקים מאד מאותם מתנכרים, ואפילו להיפך, מחפשים דרכם ליהודיות בדרכם המיחדת. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=23454 | |
רפי, נדמה לי שכולכם מגזימים גם בנושא היהדות | |
דוד סיון (שבת, 18/01/2003 שעה 8:43) בתשובה לרפי אשכנזי | |
כמו בנושאים אחרים. מי שמפתח איבה ליריב פוליטי הוא מעין בולשביק. לצערי פגשתי לא מעט אנשים שחושבים עלי ועל כל השמאל המצטמק כמשהו דמוני. הם טועים וכנראה יום אחד ילמדו. אני חולק על דרכם האידאולוגית והדרך המעשית להשגת מטרותיהם האידאולוגיות. לא יעזור כלום לי לך או כל מישהו אחר אני חושב שהכיבוש בצעד אחרי צעד (ברבים מן המקרים לפני החלטת ממשלה או גופי ממשל) הזיק להם, לנו ולמדינת ישראל. הנזק הוא מוסרי, פוליטי ומדיני ועוד לא שילמנו את כל המחיר. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=23362 | |
אכן הסברת את עצמך קצת יותר טוב. | |
אריה פרלמן (יום שישי, 17/01/2003 שעה 15:40) בתשובה לאליצור סגל | |
אך הייתי רוצה שתפרט יותר על אותם היהודים מתקופת הרמב''ם, שרמזת אודותיהם. אני אגב לא מסכים איתך שאי אפשר לשתף פעולה עם השמאל. יש בשמאל שרידים (אכן, שרידים) של ''יהודים תרבותיים'' כפי שאתה מכנה אותם, ולא 'ישראלים בני-בלי דת משה'. אהרון מגד ואייל מגד הם דוגמא לכך, ארי שביט הוא דוגמא לכך, לדעתי גם זאב צחור (למרות שאת השקפותיו אני מכיר פחות טוב). | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=23435 | |
לאליצור: יפה כתבת. התאור עצוב אבל לא שלם. | |
רפי אשכנזי (שבת, 18/01/2003 שעה 1:39) בתשובה לאליצור סגל | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=23302 | |
אי''ה - אם ירצה השם | |
אריה פרלמן (יום חמישי, 16/01/2003 שעה 23:07) בתשובה לאבנר בן בסט | |
נדמה לי שהסברתי והבהרתי היטב מדוע אני משתמש בביטויים כגון אי''ה. לז'בוטינסקי ולהבדיל יוסי שריד הכופרים מותר ולי אסור? לא אוכל. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=23785 | |
לא אומרים ''להבדיל'' בין יהודי ליהודי. | |
נסים ישעיהו (יום שני, 20/01/2003 שעה 21:36) בתשובה לאריה פרלמן | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=74925 | |
נוסח המאמר המקורי | |
יניב (יום שישי, 10/03/2006 שעה 2:26) | |
טקסט המאמר המקורי ''כן לשבור!'' של ז'בוטינסקי | |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |