פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
חופש הביטוי בעתונות הערבית
גמל צהוב / שמעון מנדס (שבת, 04/01/2003 שעה 13:20)


חופש הביטוי בעתונות הערבית

שמעון מנדס



העתון הערבי ''אל-קודס אל-ערבי'' המופיע בלונדון מוטרד מדיכוי חופש הביטוי בעולם הערבי. העתון פרסם היום (3 בינואר 2003) ידיעה בנושא זה בעמודו הראשון תחת הכותרת ''חופש הביטוי בסכנה'', מפרי עטו של העתונאי עבד אל-בארי עטוואן.

''חופש העתונות בעולם הערבי החל את השנה החדשה ביתר דיכוי ומניעת חופש העתונות'', כך פותח הכתב את כתבתו. בהמשך מוסר העתונאי, כי ממשלת לבנון חסמה את שדורי תחנת הטלוויזיה NTV, משום שהתחנה שדרה תכנית ברוח אוהדת את הדעות האופוזיציה שבסעודיה.

כמו כן החליטה אחותה הבכירה של לבנון (סוריה) להעמיד לדין את ראש הנציגות של העתון אל-חייאת הלבנוני בדמשק. הנ''ל יועמד לדין בפני בית דין לבטחון המדינה, על שפרסם ידיעה האומרת כי סוריה הקימה מחנות לקליטת פליטם עירקיים – לכשתפרוץ המלחמה. במקביל החליטו כל ממשלות מדינות המפרץ הפרסי, על החרמת תחנת הטלוויזיה של קטאר אל-ג'זירה, ומניעת פרסומות בתחנה הנפוצה ביותר בעולם הערבי.

מה שמדאיג במיוחד הוא שתיקתם המפחידה של רוב החברים למקצוע ואגודותיהם בעולם הערבי, על ההגבלות החמורות האלה שמהוות סכנה לחופש הביטוי מחד, וחופש הפרט מאידך. יתר על כן, העתון אל חייאת לא פרסם את דבר מעצר ראש משרדו בדמשק במשך ימים מספר. וגם לאחר שפרסם את דבר המעצר, לא הוסיף פרטים ולא הביע דעה – פשוט סתם ולא פירש.

גם התאחדות העתונאים הערביים ובראשם העתונאי איבראהים נאפע, העדיפה להתעלם מן התופעות הללו. יתרה מזו, רוב העתונים במפרץ הפרסי לא פרסמו את דבר החרם הכלכלי על תחנת אל-ג'זירה, שמתבטא בעיקר במניעת פרסומות של חברות כלכליות. גם סגירת תחנת NTV הלבנונית לא הגיעה אל דפי העתונות במפרץ הפרסי. התעלמות זו היא תופעה מיוחדת, לאור העובדה שממשלת לבנון מונעת מתחנה לבנונית לשדר, בגלל שזו שידרה תכנית הנוגעת לנושא סעודי ולא לבנוני.

העתון מציין כי כאשר הרשות הפלסטינית עצרה עתונאי מן המפרץ הפרסי, באשמת פרסום ידיעה לא נכונה, כל העתונות הערבית פרסמה מאמרים בגנות דיכוי חופש הביטוי. הידיעות שגינו בחריפות את הנושא הזה ''ירדו על העתונות ותחנות הרדיו והטלוויזיה כגשם סוחף''. אבל כאשר ממשלת סוריה עוצרת עתונאי באשמת פרסום ידיעה רגילה, וכאשר ממשלת לבנון סוגרת תחנת טלוויזיה, ידיעות מסוג זה נעלמות. וכאן עבד אל-בארי עטוואן מלגלג על ''כוחות הקידמה'' בעולם הערבי ואומר, שהליברלים הערביים, במיוחד אלה הלבנונים, שכחו משום מה את ''ליברליותם'' (והוא משתמש בכוונה במונח הלועזי).

העתונות הערבית נסוגה לאחור ומאבדת הרבה מאמינותה, כיון שבניה אינם יודעים להגן על זכותם הטבעית המעוגנת בחופש הביטוי, ואינם נאבקים בעוצמה רבה למען המטרה הנעלה הזו. במקרה הזה, אומר העתון, הם מעדיפים לשתוק כדי לא לפגוע במשטרים ערביים דיקטטוריים ומדכאים. ראשית כדי לשמור על שלומם, ושנית כדי ליהנות מעט משפע הזהב היקר.

עמיתנו הלבנוני, מוסיף העתון, שאינו מוצא ערבי אחד שיגן עליו, לא פשע, ומעצרו לא נגרם בשל שתוף-פעולה עם האוייב, או קיום קשרים עם ערפאת ומרעיו. להיפך, הוא עבד בתאום הדוק עם הממונה הרשמי על ההסברה במימשל הסורי. הוא אפילו לא פרסם ידיעה מזיקה לסוריה. ירדן, כוויית ואירן פרסמו שהכינו מחנות לקליטת פליטים עירקיים, במקרה של מלחמה. היכן כאן הפשע בפרסום ידיעה מעין זו, שהעתונאי עצור במקום לא ידוע. אפילו אשתו וילדיו אינם יודעים דבר על מקום מעצרו.

אם הידיעה אינה נכונה,לממשלת סוריה שמורה הזכות להכחישה, בדרכים המקובלות. אבל לעצור עתונאי ולהביאו לדין בפני בית-דין השמור למרגלים ולבוגדים – זה כבר מעל ומעבר לכל דמיון (אפילו מזרחי – התוספת שלי – ש.מ.) גם סגירת תחנת NTV הלבנונית מאד מסוכנת. שכן מעתה, כל כלי תקשורת שידון בכל נושא הנוגע לסעודיה, מסתכן בסגירה – אם אינו מרעיף שבחים על המשטר.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


גם עיתונאים ערביים רוצים לשרוד ולכן רובם לא
אורי מילשטיין (שבת, 04/01/2003 שעה 13:52) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ילחמו למען חופש העיתונות שמא ימצאו את עצמם בבתי כלא.

בתרבויות דיכוי לא יכול להתקיים חופש עיתונות. מכיוון שבמדינות ערב יש משטרים מדכאים, אין שם חופש עיתונות.
_new_ הוספת תגובה



משטרי הדיכוי והפחד חייבים לממש מעת לעת
אבנר בן בסט (שבת, 04/01/2003 שעה 13:56) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ציפיות ההמון שיש ממה לפחד. במשטרים כאלה צריך לפחד מחשיפת האמת המרה, ומכאן שמשטרים אלה נוהגים בדרך שציינת.

גם בעיתוני המערב ידיעות מסוג זה לא נפוצות או נמצאות שלוש שורות בעמוד 16, דבר המעיד על בריחתם של אנשי המערב מהאמת ומצד שני מתן עידוד למשטרי הדיכוי במזרח התיכון להמשיך בדרכם.

כנראה שהאוייב הגדול ביותר של מדינות הדיכוי במזה''ת, הוא לא ישראל, אלא הקידמה, חופש הפרט, חופש הציבור לדעת ותהליכי דמוקרטיזציה.
_new_ הוספת תגובה



יצחק רבין לא הבין אמיתות יסודיות!
אורי מילשטיין (שבת, 04/01/2003 שעה 14:30)
בתשובה לאבנר בן בסט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

פחד השלטון מחופש הפרסום ופחד הציבור מן השלטון הוא מאפיין קבוע של משטרים טוטליטריים. מטעם זה נמצאות מדינות ערב בפיגור תרבותי, על כל משמעויותיו. זה הטעם גם שלא ניתן לסמוך על הסכם שלום איתן אם אין מאחורי ההסכם יכולת הכרעה ישראלית. יצחק רבין לא הבין אמיתות יסודיות אלה בימי הסכם אוסלו ואת המחיר על כולנו לשלם. זאת מורשתו האמיתית של רבין ועל כולנו לשנן אותה כדי שלא נשגה שנית.
_new_ הוספת תגובה



יצחק רבין הלך אחרי חולשת הדעת שלו
אבנר בן בסט (שבת, 04/01/2003 שעה 14:41)
בתשובה לאורי מילשטיין
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אל מול קליקה שפרס תמך בה. הוא אמר לעצמו ש''כדאי לנסות אולי ייצא'' והלך בזהירות אבל נסחף אך מול המציאות.

נדמה לי שהוא הכיר היטב את השקר של השלום הזה, אבל רצה לתת פתח לניסיון פוליטי שאליו נגרר שלא ברצונו, מתוך ראייה לקויה את המצב של הקואליציה שלו. ועד היום אנחנו משלמים על מחדל.
_new_ הוספת תגובה



במלים אחרות: רבין היה אדם בעל אופי חלש
אורי מילשטיין (שבת, 04/01/2003 שעה 14:48)
בתשובה לאבנר בן בסט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שוויתר על עקרונותיו ונגרר אחרי שרלטנים. איש זה מהווה היום סמל לאומי למנהיג מהולל ש''חבר אתה חסר''. אם זה הסמל, אין פלא שאנחנו מדרדרים. זאת מבלי להצדיק אפילו ברמז את הרצח.
_new_ הוספת תגובה



המצב החמור יותר הוא שיורשיו האידיאולוגיים
אבנר בן בסט (שבת, 04/01/2003 שעה 15:00)
בתשובה לאורי מילשטיין
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עדיין לא הפיקו לקחים ותומכים בהמשך המהלך מאותה נקודה שבה הוא הופסק וגם תחת אש.

לא רק שהם ממשיכים בדרך הכישלון, אלא מתעדפים אותה על פני המלחמה בטרור שכל ייעודו הוא להקשות על התהליך עצמו ולהשיג הישגים מרחיקי לכת יותר לצד התוקפן.

אם לכאורה היום אנחנו רואים בשבועות האחרונים מגמת ירידה בהיקפי הטרור, שהרבה מתוך זה ניתן לזקוף למערכת הפוליטית ולמערכות הביטחון השונות שהצליחו להוציא לפועל מבצעי סיכול רבים, הרי שאנחנו צריכים לדעת שזה בעיקר בשל פגיעה ביכולות המבצעיות של ארגוני הטרור ולא בשל החלטתם הפוליטית להשהות פיגועים בזמן בחירות.

כל דיבור היום על המשך השיחות תחת אש והמשכת האש במקביל לשיחות הוא הזמנה מוכספת לטרור להמשיך לממש את מטרותיו בדרך חומר הנפץ. זוהי מדיניותו של מצנע היונקת מהאליל רבין. ולכן אין להיות שאננים ולחשוב שתמה רעת אוסלו. היא יכולה להמשיך ולפרוץ שוב, אם העבודה תיזכה בבחירות או תהיה שותפה בכירה בממשלת ליכוד לאומי.
_new_ הוספת תגובה



קשקושים וחירפושים
מי שזוכר (שבת, 04/01/2003 שעה 15:03)
בתשובה לאבנר בן בסט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המשך השיחות אינו פרס לטרור, היו שיחות גם בלי טרור.

השיחות הופסקו בגלל הטרור.
_new_ הוספת תגובה



בדיוק. אז צריכים לחסל את הטרור בטרם מחדשים
אבנר בן בסט (שבת, 04/01/2003 שעה 15:05)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

את השיחות.

לכן הקירקושים והחירפושים שלך מיותרים, אלא אם כן התכוונת למסר שלך עצמך.
_new_ הוספת תגובה



בדיוק ההפך
מי שזוכר (שבת, 04/01/2003 שעה 16:28)
בתשובה לאבנר בן בסט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם נדבר לא יהיה טרור
_new_ הוספת תגובה



לא דיברנו - היה טרור
אבנר בן בסט (שבת, 04/01/2003 שעה 22:51)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דיברנו - היה טרור.

כלומר הטרור לא מותנה בדיבורים או בילתם. הטרור הוא הבעיה כשיש טרור וחייבים לחסל אותו. במקרה הפלסטיני הבעיה קצת יותר קשה. שם מפעילי הטרור הם אלה אשר אנחנו מדברים איתם. לכן ערפאת הוא לא רלוונטי לשלום.
_new_ הוספת תגובה



לפחות מוסכם כי שיחות אינם פרס או אי פרס לטרור
מי שזוכר (יום ראשון, 05/01/2003 שעה 9:20)
בתשובה לאבנר בן בסט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

וזה כבר משהו.
נראה לי שהניתוח שלך למצב הוא קצת פשטני, אין טרור בזכות עצמו ואין טרור נטול הקשר.
הויכוח הוא על ההקשר, על הסיבות ועל הדרך לחדול ממצב הלחימה בינינו לבינם.
_new_ הוספת תגובה



תגובה למי שזוכר [*]
יעקב (שבת, 04/01/2003 שעה 15:08)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[*] הכותרת שונתה [המערכת]

דיבור קצר וחסר פרופרציות בטון של יעילות ובטחון
עצמי ---ההגיון הבולשביקי
_new_ הוספת תגובה



''יורשיו האידיאולוגיים''?!
אריה פרלמן (שבת, 04/01/2003 שעה 19:25)
בתשובה לאבנר בן בסט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איך אפשר לייחס ''ירושה אידיאולוגית'' לאדם שהיה חף לחלוטין מכל אידיאולוגיה?

הלהחניקני מצחוק ומעלבון אתה בא?

אמנם, כלפי תמימי-דרך הסבורים שלרבין היתה ''אידיאולוגיה'', ניתן להצטעצע ולהתחכם, ולצטט דברים נכונים שאמר וכתב בעבר.

אבל כאן בפורום הזה כבר עברנו, כמדומני, את שלב התמימות, לפחות בנידון זה.

לא כן?
_new_ הוספת תגובה



אריה - כדאי שתציין שאתה מדבר על ההסכמות של
רפי גטניו (שבת, 04/01/2003 שעה 20:00)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חבורת הימניים בקשר לרבין, לא על איזושהי תובנה כללית ומוכחת.
_new_ הוספת תגובה



זאתי ההזדמנות להסביר לנו על אותה ''תובנה מוכחת''
ניר. (שבת, 04/01/2003 שעה 20:42)
בתשובה לרפי גטניו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בעניין רבין
_new_ הוספת תגובה



ההודעה שלי היתה מופנית לבן-בסט
אריה פרלמן (יום ראשון, 05/01/2003 שעה 1:30)
בתשובה לרפי גטניו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

והרי פירוט לדוגמא:

רבין כתב בשעתו למשל:

''אינני מעלה על הדעת שממשלה או כנסת בישראל יסכימו לכך, שהאחריות להפעלת המערכת לסיכול התארגנות גורמי הטרור ולמניעת פעילות פיגוע לא תהיה בשליטה ישראלית.''

אז למעריצי רבין התמימים ניתן להראות זאת ולומר: ''הנה הנה, ה'אידיאולוג' עם ה'מורשת' אמר כך וכך''...

אבל אי אפשר לדבר אל אנשים רציניים ומביני דבר בנוסח ''מורשת רבין''. זהו עלבון לאינטליגנציה.
_new_ הוספת תגובה



ילה, אז בוא נדבר קצת על מורשת גנדי
מי שזוכר (יום ראשון, 05/01/2003 שעה 12:59)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

וגומאדי.
נראה לי בהחלט נושא מעניין
_new_ הוספת תגובה



אני בטוח שאתה מאוד מרוצה מעצמך
אריה פרלמן (יום ראשון, 05/01/2003 שעה 21:28)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה בערך כמו לסכם את כל מפעל חייו של פרס בפרשת השחיתות של ''תן-וקח'' עם לארסן המושחת שאולץ להתפטר מממשלת נורבגיה.

או בערך כמו לסכם את מפעל חייו של בן-גוריון באמצעות מיטת המאהבת שלו.

אין כמוך, אתה ממש גדול.
_new_ הוספת תגובה



התחלת לעניין אותי סופסוף
מי שזוכר (יום ראשון, 05/01/2003 שעה 21:45)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מזה הסיפור על בן גוריון והמאהבת?

החיבור של גנדי לפושעים אינו מתמצה רק בעניין הזה, וממילא אין בפרשת חייו שום דבר ראוי לאזכור מיוחד חוצמזה שהוא נרצח.
_new_ הוספת תגובה



מי שזוכר, אתה ממש לא רציני
אריה פרלמן (יום ראשון, 05/01/2003 שעה 23:20)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האם שירתת עשרות שנים במערכת הביטחון ותרמת להגנת המולדת? האם ערכת ספרים בידיעת הארץ? האם ניהלת מוזיאון מרכזי? האם שירתת כיועץ ראש הממשלה למלחמה בטרור וכחבר ממשלה בקבינט הביטחוני? האם נבחרת לכנסת, האם קיבלת את אמונם של עשרות אלפי בוחרים?

אם, לאחר שתעשה את כל הנ''ל - תחשוב שאין שום דבר בחייך שראוי לציון מיוחד - נשוב ונדבר.

לעניין בן-גוריון והמאהבת, אין לי פרטים נוספים. ידוע לי רק בכלליות, שפולה לא היתה היחידה, וכמדומני היא גם ידעה זאת.
_new_ הוספת תגובה



טוב. זה ביטוי לא מוצלח במיוחד
אבנר בן בסט (שבת, 04/01/2003 שעה 22:53)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



מורשתו האמיתית של רבין
יעקב (שבת, 04/01/2003 שעה 15:36)
בתשובה לאורי מילשטיין
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היא בריחות משדה הקרב
התמוטטות מוחלטת במלחמת ששת הימים
ובעיקר וודקה וסיגריה טובה
_new_ הוספת תגובה



הבקורת על חופש העתונות במדינות ערב ???
שמעון מנדס (שבת, 04/01/2003 שעה 15:50)
בתשובה ליעקב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

העתונאי הערבי שכתב את מאמר הבקורת ב''אל-קודס אל-ערבי'' הוא גיבור גדול - כי הוא יושב קבוע בלונדון
וגם עתונו מופיע שם. כך ששום מדינה ערבית לא יכולה לנגוע בו גם אילו רצתה. הוא עצמו מציין, כי כאשר
עראפאת עצר עתונאי ערבי זר, שפרסם ידיעה ''לא נכונה''
כולם היו גיבורים ותקפו את עראפאת. כי עראפאת שנוא ברוב מדינות ערב. אבל כאשר אותו מעשה נעשה על ידי
מנהיגים ערביים חזקים יותר - כולם שתקו.

צודק אורי באומרו כי מפאת אופיים הדיקטטורי של המשטרים הערביים אין לסמוך על שום הסכם שייחתם איתם. מצרים לא היתה ''שומרת'' על השלום אתנו, אלמלא
הסיוע הכלכלי והצבאי בסך שלושה מיליארד דולר לשנה
שהיא מקבלת מארה''ב. מובארק יודע כי ביום שהוא יסטה מן ההסכם שחתם קודמו, הסיוע יופסק (גם כך יש רבים
הגורסים כי למצרים לא מגיע הסיוע הנדיב שהיא מקבלת)

לאבנר אומר אתה לא צודק באומרך כי לא ישראל היא
אבן הנגף, אלא הערכים הליברליים, הם המפחידים את
המשטרים הערביים. הסיפא נכונה, אבל הרישא לא. הערבים
פוחדים מקיומה של ישראל בגלל הערכים שהיא מייצגת,
ואלו הם הערכים שאתה ציינת.

במדינות ערב לא יכולה להיות דמוקרטיה. כיון שרוב האוכלוסיה הערבית היא מוסלמית, אם לא דתית-חרדית,
אזי ניתן להגדירה כ''שומרת מסורת'' במושגים שלנו.
הם מאמינים בקוראן, ובספר הזה נמצא פסוק המפתח -
המסביר את העדר הדמוקרטיה.

הפסוק אומר: ''אוטיעו אללה ואוטיעו אל-ראסול ואוולא
אל-אמר מנכום'', דהיינו, ''צייתו לאלהים וצייתו לנביא ולזה העומד בראשכם''.
_new_ הוספת תגובה



הרודנות מבוססת על פחד!
אורי מילשטיין (שבת, 04/01/2003 שעה 20:22)
בתשובה לשמעון מנדס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בספרו ''רוח החוקים'' ציין במאה ה- 18 הפילוסוף הצרפתי ומיסד הסוציולוגיה שרל לואי דה מונטסקיה, כי משטר הרודנות מבוסס על פחד, וכי למשטרים רודניים יש שורשים חברתיים ודתיים.

המשטרים הרודנים במדינות הערביות מבוססים על פחד, ופחד הוא צד בלתי אמין בכל הסכם. אם רבין,פרס וביילין הוא קוראים את מונטסקיה, ובעיקר אם היו מבינים אותו, ספק אם היו מנסחים את הסכם אוסלו כפי שנסחו אותו. שהרי כדבריו של אהוד ברק, זה הסכם מלא חורים כגבינה צהובה והחורים נמצאים בעיקר בתחום הביטחוני כפי שרוב הישראלים מבינים היום.
_new_ הוספת תגובה



פתרון לבעיות-לקרוא הגיגי מאה ה18 ו..אורי מילשטין
קלייר (יום ראשון, 05/01/2003 שעה 2:51)
בתשובה לאורי מילשטיין
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מאד מצחיק.מר מילשטין מגלה לנו למה רבין ופרס וביילין נכשלו!!!.... בגלל שלא כמו גאונים מהרמה של המומחה הם לא קראו מה כתב הצרפתי הזה והגרמני ההוא.הוא רק שוכח להזכיר להם שהכי חשוב וטוב הם היו עושים אם היו קוראים מה שלמילשטין בא לצטט.
_new_ הוספת תגובה



אני מספק לך חיים מענינים: בין רוגז לצחוק,אלוקונת!
אורי מילשטיין (יום ראשון, 05/01/2003 שעה 12:29)
בתשובה לקלייר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



ושכחת את האלמנה האלגנטית שהוא השאיר לנו אחריו
מנשביק (יום שני, 06/01/2003 שעה 16:00)
בתשובה ליעקב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



הפעם אני
מיה (שבת, 04/01/2003 שעה 16:25) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לגמרי מסכימה איתך:אבל חופש הביטוי הוא אחד מיסודות הדמוקרטיה שזה משהו עבמ''י לחלוטין למשטרים המוסלמים-לא רק ערבים-! זה מתבטא גם בזה ששליט ''נבחר'' שם ברוב של 99% שזה לא יכול להיות ייצוג מטעם העם אלא מטעם עצמו.אותו שליט נשאר בשלטון עד יום מותו הטבעי או העל-טבעי..בנוסף אותם נתינים (הם נתינים ולא אזרחים כי אין להם שום זכויות), לא מסוגלים לזרוק את אותו שליט מושחת מחייהם כמו שלמשל עשו הרומנים, הסרבים אם מי שהתעלל בהם ואז העולם צריך לדאוג לפליטי אותה מדינה כי הם לא ניסו אף פעם לדאוג לעצמם!זה מה שיקרה גם בעירק!
_new_ הוספת תגובה



שמעון יקירי!
אריה פרלמן (שבת, 04/01/2003 שעה 19:06) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מסרב בתוקף להאמין לכל תעמולת הכזב הציונית הזאת!

מאימתי אין בעולם הערבי חופש ביטוי?!

אין זו כי אם עוד אחת מהמזימות של הסי-איי-איי המוסד התנועה הציונית והבונים החופשיים, אשר מטרה אחת בלבד לה, והיא הכפשת טוהר יישותה של האומה הערבית האדירה והאצילה...
_new_ הוספת תגובה



אריה, השתלבות באזור.
אליצור סגל (שבת, 04/01/2003 שעה 20:27)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
במעלה אדומים זכה ראש העיר הנוכחי בבחירות ב92%
האם זה לא מלמד על השתלבות כל שהיא באזור? התלוצצנו שהוא מועמד ראוי להתמודד מול אסד גוניור על השליטה בסוריה! אגב לכבוד ההשג שלו הוא גם נבחר ליו''ר מועצת יש''ע.
בכל מקרה בבחירות הבאות הוא כבר לא מתכוין להתמודד הוא יכול רק לרדת.
אליצור
_new_ הוספת תגובה



על הומוגניות
אורי מילשטיין (שבת, 04/01/2003 שעה 20:43)
בתשובה לאליצור סגל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אליצור, במכון שרידות זכיתי ל- 100 אחוז מן הקולות. זה לא אומר כלום, כי הקבוצה הומוגנית וכן מעלה אדומים. לא כן עיראק ומצרים.

אגב, חבל שבחברה הישראלית ובמערכת הפוליטית שלה אין יותר הומוגניות
_new_ הוספת תגובה



אכן, רוב בולשביקי
אריה פרלמן (יום ראשון, 05/01/2003 שעה 1:34)
בתשובה לאליצור סגל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל ההבדל הוא שבמדינות דמוקרטיות ישנם לעתים מקרים שבהם מועמד זוכה ברוב סוחף. הבעיה היא שמדינות רודניות אף מועמד מעולם לא זוכה ברוב שאיננו סוחף...

קחו למשל את צרפת: שם זכה שיראק ברוב של 82%...
נכון, לא להתנפל, הנסיבות היו שונות, אבל 82% הם 82% הם 82%...
_new_ הוספת תגובה



אריה פרלמן, מי אמר שאין חופש ביטוי
שמעון מנדס (שבת, 04/01/2003 שעה 22:43)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בעולם הערבי ? יש לכל אזרח החופש המלא להביע את
דעתו והגיגיו - כל עוד הדברים הם זורמים עם הקונספציה של המשטר. שאל אותי פעם קצין מצרי בכיר:
תגיד זה נכון שתל-אביב יפה ונקיה כמו פריז ? השבתי לו בחיוב, ואמרתי לו מדוע שלא תבוא ותראה בעצמך?
ענה לי: אסור לנו לבקר בישראל. אמרתי לו השגריר שלכם אצלנו, מוחמד בסיוני, רק לפני כמה ימים אמר שאין איסור רשמי של ממשלת מצרים שאזרחיה יבקרו
בישראל. והוא ענה לי: זה נכון. אין איסור רשמי.
אבל כאשר אתה מקבל את הדרכון במשרד הפנים, אומרים
לך שאתה רשאי לבקר בכל המדינות פרט לישראל. לישראל
אתה צריך לבקש את הרשות לבקר.

בתום לב עניתי לו: אז תבקש רשות ותבוא. אמר לי:
אתה לא מבין את דרך החשיבה המצרית. כאשר במצרים
אומרים לך שאתה צריך לבקש רשות, פירושו של דבר שזה
אסור. אז מי אמר שאין חופש ביטוי בערב ?

הבינות את זה ברוך.
_new_ הוספת תגובה



שמעון:מהי השערתך בענין הצנזורה הלבנונית על ענין
יעקב יזרעאלי (שבת, 04/01/2003 שעה 20:40) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

סעודי?
_new_ הוספת תגובה



ליעקב השערתי על הצנזורה הלבנונית
שמעון מנדס (שבת, 04/01/2003 שעה 22:32)
בתשובה ליעקב יזרעאלי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לבנון זו מדינה שחיה על מסחר: מעבר כספים וסחורות.
ראש הממשלה הלבנוני, תאופיק אל-חרירי, מיליארדר,
איש עסקים חובקי עולם(ערבי). הוא יודע היטב שאם הוא ירשה לפגוע בכבודם של הסעודים - אלה יכולים לחנוק אותו כלכלית. כמו שאורי כבר אמר, הוא מחפש
לשרוד, אלא שבמקרה שלו זו לא שרידות קיומית, אלא שרידות של רווחה כלכלית.

אותו הדבר היה לנו עם ראשי ערים ואנשי עסקים באזור
יהודה ושומרון, לפני הסכם אוסלו. הם ידעו שתמיכה
פומבית באש''ף לא תפגע ביחס המימשל הישראלי כלפיהם
מחד, ותקדם את עסקיהם של אנשי עסקים, ותרומות העולם
הערבי לעיריותיהם.

זו הסיבה שכל המשכילים: אמנים, עורכי-דין, רופאים
ומרצים באוניברסיטאות הם נגד ישראל. הם אינם רוצים
שמאן דהוא יחרים אותם בגלל תמיכתם בישראל. יש אמן
מאד מפורסם במצרים, שחקן תיאטרון וקולנוע קומיקאי,
שבראשית הדרך ביחסינו עם מצרים הוא הלך עם הנשיא סאדאת, ותמך בשלום עם ישראל. לפתע החלו להחרים אותו, קהלים שונים במצרים ומחוצה לה. ואז הוא שינה את דעתו והפך להיות עויין כלפי ישראל במוצהר. ועסקיו בקופות התיאטרון במשיכו לשגשג. המקרה המפורסם ביותר אירע לפני כמה שנים, כאשר שגריר ישראל במצרים, דוד סולטן (כיום שגריר בקנדה) בא לחזות בהצגה שלו. והדבר נודע ברבים. השחקן הודיע
חגיגית, קבל עם ועולם כי כל עוד השגריר הישראלי
נמצא באולם הוא לא יופיע. והשגריר נאלץ לעזוב את
האולם. השגריר סולטן היה אמור לסיים את תפקידו בקהיר, כבר כמה חדשים לפני האירוע. משרד החוץ בקש ממנו להמשיך עד שימצאו לו מחליף. באותם ימים - ואני
מניח כי היום - איש אינו רוצה לשרת בתפקיד רשמי כל
שהוא בקהיר. למחרת האירוע ארז השגריר סולטן את חפציו וחזר לארץ.
_new_ הוספת תגובה



מנדס: תבדוק את המזבלה שלך, היא מעלה צחנה.
גדעון ספירו (יום ראשון, 05/01/2003 שעה 1:25)
בתשובה לשמעון מנדס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רשימתו של מנדס על הפגיעות האחרונות בחופש העיתונות בלבנון ובסוריה, לא חידשו דבר, הדברים כבר פורסמו בהבלטה בעיתונות ובטלוויזיה הישראלים. גם המצב העגום של חופש העיתונות במרבית מדינות ערב ידוע לכל מי שמתעניין מעט על הנעשה אצל שכנינו.
ובכל זאת אני לא קונה את הקינה של מנדס על חסרונו של חופש ביטוי בעולם הערבי, כי הוא, מנדס, לא יותר טוב מאלה אותם הוא מבקר.
מנדס נוהג כקומוניסטים בבריה''מ שהיו גיבורים גדולים כל אימת שגילו פגיעה בחופש העיתונות במערב, אבל מילאו פיהם מים, ובמרבית המקרים אף שיתפו פעולה עם העריצות במדינתם, בכל הקשור לדיכוי חופש העיתונות בביתם פנימה.

מנדס היה שנים קצין במממלכת צבא הכיבוש הישראלי. כך גם העיד על עצמו באחד מרשימותיו בפורום.
אז הבה ניזכור ונזכיר מה עשו מנדס וחבריו בשטחים הכבושים. בין כל מעשי הדיכוי האכזריים, היה הכיבוש הישראלי פעיל מאד בפגיעה בחופש הביטוי והעיתונות של העם הפלסטיני. עיתונים ניסגרו, עיתונאים נעצרו ונישפטו במשפטים מבויימים של בתי הדין הצבאיים לתקופות מאסר ארוכות. הממשל הצבאי חיבר רשימה של למעלה מאלף ספרים שכניסתם היתה אסורה לאוניברסיטאות והמכללות הפלסטיניות בשטחים הכבושים.
באחת: מנדס וחבריו נהגו בדיוק כמו שנוהגים משטרי הדיכוי בעולם הערבי והלא ערבי. משטר הדיכוי הישראלי בשטחים הכבושים הוא הרבה יותר אכזר מכל פעולות הדיכוי של ממשלות מצרים לבנון וירדן גם יחד, ובנושאים מסויימים אפילו עולה באכזריותו על הדיקטטורות בסוריה ובעירק.
אבל לא רק בשטחים הכבושים סוגרת ישראל עיתונים. רק בימים אלה הוציא שר הפנים הישראלי צו סגירה לבטאונה של התנועה האיסלמית בישראל, על פי הנחיית השב''כ.
לא שמעתי ולא ראיתי את מחאתו של המנדס שלנו לנוכח פגיעה חמורה זו בחופש העיתונות.
זו חוכמה קטנה מאד להיות גיבור על ערבים. קודם תנקה את הזוהמה בחצר שלך לפני שאתה מטיף מוסר לאחרים.

רשימתו של מנדס שיחררה שוב את האובססיה האנטי רבינית של מילשטיין. כמו הפיל והשאלה היהודית, ככה מילשטיין ינצל כל הזדמנות להכניס בפעם המאה אלף את התנגדותו לרבין, גפ אם אין לכך כל קשר לנושא. אבל בשביל יש לבן אדם אובססיות? בדיוק בשביל זה. לבריאות.
_new_ הוספת תגובה



נו באמת, מנדס!
אריה פרלמן (יום ראשון, 05/01/2003 שעה 1:56)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מצאת לך עם מי להסתבך.
ספירו נוהג כאחרון הלאומנים הערבים, אשר מתפרץ בזעם קדוש בכל פעם שמזכירים לו מה רע ופגום אצלו בבית.

אתה מבין מנדס, אל לך לנסות לנקות את האורוות בעולם הערבי, כיוון שהצחנה המזבלתית שלך גרועה מצחנת האורוות הערביות.

היית קצין בצה''ל, ועוד ב''שטחים הכבושים'' איזה פשע!

אני לא הייתי מסתפק בכך. בוודאי השתתפת בבחירות לכנסת הציונית והגזענית, לא כן?! ואני מרשה לעצמי לנחש שאתה גם משלם אי-אלו מסים ל''משטר האפרטהייד הישראלי'', האם אכן כך הוא?

אני מתבייש שנותנים לאנשים כמוך להסתובב בקרבנו ולזהם את האדמה שעליה אנחנו דורכים...

אני אפילו לא רוצה חלילה וחס לחשוב מה הן דעותיך הפוליטיות, אתה בוודאי חסיד של הפאשיזם הגזעני הישראלי, משהו בין ה''מרכז'' הגזעני המתון נוסח מרצ, הסוציאל-פאשיסטים נוסח מפא''י, או הקו-קלוקס-קלאן האיומים נוסח הליכוד-איחוד לאומי-חירות...

קיצורו, של דבר, יא ''מנדס'' - אוי לך ואוי לשכניך.

לך לערפאת ולאסד רשע ועצל שכמותך; למד דרכיהם וחכם...
_new_ הוספת תגובה



למרות ההומור הסובטילי והמתוחכם שלך
מי שזוכר (יום ראשון, 05/01/2003 שעה 9:32)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ספירו צודק
_new_ הוספת תגובה



גדעון-הפעם היגזמת !
סוריא (יום ראשון, 05/01/2003 שעה 21:51)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה ענין מעשיות שמעון (''צבא הכיבוש '') בעבר לחופש העיתונות בארצות ערב? ולנושא בכלל,,,
_new_ הוספת תגובה



סוריא, זה כמו הקשר של המאמר לרבין. וכבר הספיקו
רפי גטניו (יום ראשון, 05/01/2003 שעה 22:14)
בתשובה לסוריא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ידידיך מהימין לגלגל אותו על קצה לשונם. לא ראיתי שזה הפריע לך.

כל אחד מושך את הנושא לכוון שלו.
_new_ הוספת תגובה



תודה על תשובתך המלומדת.
יעקב יזרעאלי (יום שני, 06/01/2003 שעה 10:45)
בתשובה לשמעון מנדס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



באסיה הבליטו מה קורה לעיתונאי לבנון וסוריה
יורם המזרחי (יום ראשון, 05/01/2003 שעה 3:03) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

במדינות המוסלמיות של אסיה פרסמו מה מתרחש בלבנון ובסוריה,בתחום חופש עתונות.
הדברים הודגשו בפקיסטן, אינדונזיה ומלאזיה. בנגלדש הרודפת עיתונאים בטענות דומות לאלה של סוריה בחרה להתעלם.
מצאתי איזכור גם בעיתוני מדינות מוסלמיות אפריקאיות, למשל ניגריה וכן בפרוודה של רוסיה.
_new_ הוספת תגובה



אסיר-אינטרנט /חופש בטוי בתוניס -זקוק לעזרה
יורם המזרחי (יום שני, 06/01/2003 שעה 7:56) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

צעיר תוניסי שהפעיל אתר-נט מצליח נאסר מפני ''שהפיץ מידע הפוגע בתדמית המדינה'' .
הצעיר יאהוני בן זובייאער,מוגדר ''אסיר האינטרנט''
קרוביו ומכריו של האיש אומרים שהוא כלוא בתנאים קשים ביותר והם קוראים לקהילה הבין-לאומית להצטרף לעצומה הקוראת לשחררו.
האתר המופעל על ידי הצעיר ועזריו נקרא תונ-זין
TUN@ZIN
--------------------------------
רוב החומר באתר כתוב צרפתית או ערבית,אך יש בו משיבון להצטרפות מוחים.
---------
באתר יש מקלדת וירטואלית בערבית.יתכן שאפשר להשתמש בה להעברת דוא''ל ,בערבית, אולי ''כסבב דואר''? לקוראי ערבית-מומלץ
---------
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי