פורום ארץ הצבי

http://www.faz.co.il/story_1075

דברים חשובים בשולי החדשות הכלכליות
דוד סיון (יום ראשון, 22/12/2002 שעה 15:41)


א. איום קיומי?
מצד אחד, מומחים רבים טוענים ומסבירים שהאינתיפאדה לא מהווה איום קיומי על מדינת ישראל. מצד שני מומחים רבים טוענים ומסבירים שהמצב החברתי מהווה איום קיומי-אסטרטגי. למרות זאת, כפי שמשתקף מסקרים והתייחסות התקשורת, עמדת הציבור שונה למדי. מצבנו שונה מאד ממצבה של ארגנטינה אבל אנחנו עשויים להגיע למצב כזה וכדאי שנהיה מודעים לכך. יש האומרים שהמשבר בארגנטינה פרץ בגלל שילוב של משבר כלכלי קשה, שחיתות ציבורית ואובדן אמון טוטאלי במערכת הציבורית. זה מזכיר לכם משהו?

אני חושב שהתעלמות הממסד הפוליטי מן המצב החברתי, כפי שנראה מכמות המשאבים שהוא משקיע בכך מתנקמת בנו בשני מובנים. קודם כל התוצר הלאומי הוא נמוך ממה שיכול היה להיות אם יותר תושבים היו משתתפים בכח העבודה. מצד שני, מותר לנו לוותר, במודע, על צמיחה ועושר כלכלי שנמנע מאיתנו. אבל הסיכוי להגיע למצב בו שרויה ארגנטינה (איום קיומי) צריך לעורר אותנו לפעול.



ב. המלחמה נגד ועד עובדי בנק הפועלים
עובדי הבנקים נערכים לסכל את ההסכם בין הנהלת בנק הפועלים לבין ועד העובדים. מועלה גם שיקול להדיח את הועד הסורר שהסכים עם ההנהלה על פיטורי עובדים. לעניות דעתי העיקר בסיפור הזה הוא לא דאגה למפוטרים המיועדים בבנק פועלים אלא מאמץ לחבל בהתייעלות הבנקים האחרים.

מה רע בהסכם בין העובדים להנהלה על מהלכים לשיפור הרווחיות של בנק הפועלים? הרי המיועדים לפיטורים יצאו עם סכום פיצויים נכבד למדי ולא יעמדו בפני חרפת רעב. בזמן הקרוב. הם גם יודעים שמצבו של הבנק לא טוב במיוחד ושהוא צריך להתכונן לזמנים קשים יותר כמו כל מערכת הבנקאות.

קישורים:
לאן נעלם המשבר החברתי
הפועלים עשו את שלהם
הבנקים יישארו פתוחים ביום ראשון






מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.