פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
שוליית הקוסם
מיכאל שרון ז''ל (יום שישי, 20/12/2002 שעה 16:28)


שוליית הקוסם


מיכאל מ. שרון





הקדמה

מספר חודשים לאחר עליית אהוד ברק לשלטון, בעיצומו של מה שנראה כציד מכשפות חדור אופורייה שיכורת כח של ''עשיית החשבון'' המיוחל לו המתינו זמן כה רב במחשך חסידים שוטים צעירים - חלקם בעלי קרחת מובלטת ותאבי פעולה שהופח בהם אדרנלין במינוני ענק - הוצב באיזור ההתנקשות ברבין בבניין עיריית תל -אביב שלט מתכת לדראון עולם בו נכתב שמעש העוולה בוצע בידי ''יהודי חובש כיפה''.

אז כתבתי כתגובה כוללת למתרחש את המאמר שלפניכם, בשם ''שוליית הקוסם''. אולי כתגובת-נגד לו הופיעה יום או יומיים לאחר מכן בה''ארץ'' קריקטורה (ערן ווליקובסקי או בידרמן) בה כווריאצייה על מי האפסיים הנשפכים במאמרי, הוצג הליקופטר המזרה מים על המוני תוקעי שופרות מתלהמים ומתגודדים.
השלט עם ''חובש הכיפה'' הורד מכל מקום כעבור ימים מספר.

מאמר זה מוצג שוב כאן, כגל-עד לבעיתיותה של ההקצנה ושנאת החינם בכלל הן מימין והן משמאל.




שוליית הקוסם
3 דצמבר 99

דומה ואנו רואים לפנינו כיום מיצגים יזומים המשקפים כוחניות חדורת אמביצייה ויכולת גיבוב דברים, הנאספים, כך נראה הדבר, מהביוב, על ידי אלה שהמציאו במוחם הקודח את המצאת המאה - תחת יצור ויבוא חומרי גלם לשם כך, ''יבוא'' של חומרי ביוב הנאספים, דומה, במוחם הקודח - המתאים, יתכן, לאישיותם - והטלאת חומרי ביוב בפרץ יצרנות דוחה זאת, תוך פנייה ליצרים הנמוכים ביותר.

חומרי הפרשה (או ''פרשנות'' חופשית) אלה - פרי נהמת נפשם - שהרי התכנים המוצגים מתיחדים באפלוליות-יתר - מתלקטים להם כבמטה קסם, והופ'ס - ממש כבסרט מצוייר - גולשים להם בעליצות לעבר מושא הפורענות השרירותית (אמביצייה כבר אמרנו?).

כפי שביטא זאת עורך דין דגול המנסה להתייצב בפרץ יריד ההבלים והאבסורדים: ''בוקי-סרוקי''.

ובאשר לסרטים מצויירים, הרי כולנו עשויים להזכר בסרטו המצוייר והחביב של וולט דיסני ''שוליית הקוסם''.

הקוסם העסוק בענינים החשובים ממש נותן יפוי כח לשולייה לדאוג לעשות בעניני הבית. השולייה האמביציוזי אך חסר הדעת והקיצוני בגחמותיו, מבצע את הקונץ, אך כמובן באופן שקדני/שטיוני מדי ולקוי בהכרח, כך שהמטאטא מתפצל למטאטים קטנים המתפצלים אף הם, וכולם שואבים דליי מים ושופכים ללא הרף וללא הבחנה, ומציפים את הבית בשטפון גדול.

נוזל עכור המוטח בלי הרף יוצר בהכרח הצפה גדולה ההורסת כל חלקה טובה, כשהמטאטאים ודליי מי המדמנה מתרבים בלי הרף, אך ההפרשות (או ה''פרשיות'') האלו נושאות כולן את תווי ההיכר החוזרים ונשנים ומשוכפלים של מי האפסיים.

מה שכן, עכשו לפחות אנחנו מתקרבים להבנת הסוגייה הקשה ''מי רצח את רבין''.

נו כמובן, ''יהודי חובש כיפה''.

אבל מי, מי הוא היהודי הזה?

יש היהודים האורתודוקסים, ויש בני המחנה הלאומי, אבל גם הרפורמים, רוב מנינה של יהדות ארצות הברית חובשי כיפה. וגם היהודים הקונסרווטיבים. וגם יהודים חילוניים המתייצבים בבתי כנסת בראש השנה או המיסבים בערב פסח לסדר בתל-אביב או בפאריס, חובשים כיפה.

הפלגות הדמיון (והשאפתנות) כה גדולות בארצנו הקטנטונת, ואם בארצות הברית הפליג הדמיון לכל היותר לעבר מחוזותיהם של כמה בחורים מהשרותים החשאים בעניין רצח קנדי, הרי לא ממש אתעלף אם כאן תואשם יהדות העולם כולה ברצח רבין בנוסח ''היהדות הנוהגת לעיתים לחבוש כיפה כתו היכר המזהה את הפושעים הנוראיים הללו, היא היא שרצחה את יצחק''.

נשאר רק לשאול מי לא רצח את רבין, שהרי בנוסח ההכאה על חטא לאחר מלחמת יום כיפור, כולם אשמים. ההפלגה היא טוטאלית, שכן מי האפסיים הולכים ונשפכים שוב ושוב כיד השולייה חסר הרסן.

''יהודי חובש כיפה''.

ובכן מי חובש כיפה, אך אינו יהודי?
יש, האפיפיור. ובכן האפיפיור לא רצח את רבין!

ומי יהודי אך לא חבש כיפה בסביבת התרחשות הרצח? היו רבים כאלה, בתוכם גם יגאל עמיר. אכן סנסצייה גדולה וחדשה, היהדות כן, יגאל עמיר לא.

''אזרחים פיצחו נא בשיר, כי אמת וצדק בשולייה של האמיר''.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  למיכאל: שנאת חינם הביאה לקץ העצמאות של תקופת שני  (רפי אשכנזי) (3 תגובות בפתיל)
  ''נזכור מי רצח, נזכור מי נרצח, נזכור ולא נשכח''  (רפי גטניו) (87 תגובות בפתיל)
  מיספר שאלות המחכות לתשובה  (ישראל בר-ניר) (26 תגובות בפתיל)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי