ברשימת עשרת הבריטים החשובים ביותר של כל הזמנים | |||||
אלי אשד (יום רביעי, 27/11/2002 שעה 13:44) | |||||
|
|||||
http://www.faz.co.il/thread?rep=18629 | |
רק ללמדך גם מה הערך של בחירת צ'רצ'יל.... | |
מי שזוכר (יום רביעי, 27/11/2002 שעה 14:01) | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=18644 | |
תופעת הרדידות היא בינל''א....על מה אתה מתפלא? | |
יורם המזרחי (יום רביעי, 27/11/2002 שעה 16:12) | |
לפני שנים מעטות נערך משאל דומה באחד המקומונים ולצד אחרים הופיעה ''החשובה'' עפרה חזה ז''ל. תופעות רדידות טבלויידית קיימת בכל העולם.גם האנגלים אינם נקיים ממנה....בעוד עשור לא יזכרו את הנסיכה הזנזונת בעלת עיני האיילה וחיוך התום.בינתיים כך רוצים האנגלים וזו זכותם/פרצופם... באשר לעצם העניין אני מסכים שאפשר לכלול את וולס ברשימה,אמנם לא בחלק העליון אך בכ''ז ברשימה....אגב,האם דיזראלי מופיע ברשימה שקראת?! חג חנוכה שמח-יורם | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=18648 | |
וואללה | |
נושא הארון (יום רביעי, 27/11/2002 שעה 17:39) בתשובה ליורם המזרחי | |
בלי להתבלבל, ''זנזונת''? למה? ואני חשבתי שחלפו ימי האושר ההם... | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=18649 | |
כמו כל משאל אינטרנטי/טלפוני | |
כהן אפרים (יום רביעי, 27/11/2002 שעה 17:51) | |
יש שם גם משמן הארץ וגם משמנת הארץ. המשאל לא היה מייצג. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=18664 | |
הפרצוף האנגלי כפני דיאנה רדוד ושטחי ומכאן הבחירה. | |
סוריא (יום רביעי, 27/11/2002 שעה 23:15) | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=18666 | |
נא לא לזלזל בברונל | |
Doron Arazi (יום חמישי, 28/11/2002 שעה 0:03) | |
אני מרשה לעצמי אכזבה מסוימת מזילזולו של אלי אשד דווקא באותו מהנדס בריטי, שהוא אינו טורח כלל להזכיר את שמו. ובכן, עם כל ההסתייגות ממשאלים לדירוג גדולתם של אישים, שהם באמת רעיון אווילי למדי, הרי אותו מהנדס, איזאמבארד קינגדום ברונל (Isambard Kingdom Brunel) היה באמת גאון רב צדדי ובעל מעוף, מהבודדים שקידמו והשפיעו באופן מכריע על המהפכה התעשייתית. כבונה מסילות הברזל הגדולות Great Western ו-Graet Eastern וכן גשרים ומונומנטים רבים, ששילבו פונקציונליות ואסתטיקה ותרמו לשינוי יסודי באורח חייהם של מיליונים. ברונל היה מסוג החלוצים הגדולים, בעלי חזון וכושר ביצוע מעשי כאחד, שהפכו רעיונות שנחשבו פנטסטיים למציאות ממשית. דוקא ממך, אלי, כמומחה, בין השאר, למדע בדיוני, הייתח מצפה ליותר הערכה לברונל ולטיפוס האנושי שעל התפר הקריטי בין המדע הבדיוני (של אז) לבין הגשמתו במציאות. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=18669 | |
לאמיתו של דבר לא זילזלתי בברונל | |
אלי אשד (יום חמישי, 28/11/2002 שעה 3:30) בתשובה לDoron Arazi | |
רק אמרתי שלא שמעתי עליו . אבל כן אני מזלזל בבחירה של דיאנה במקום השלישי ,מעשי צדקה או לא . ומזלזל באלה שבחרו בה כבריטית החשובה ביותר של כל הזמנים . מצד שני אולי יש כאן מחאה כנגד המימסד ? אם כך זוהי מחאה מוזרה ביותר בבחירה במישהי שהייתה בשר מבשרו של המימסד. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=18683 | |
קיבלתי;ולגבי דיאנה אנו יכולים להסכים ללא בעיות | |
Doron Arazi (יום חמישי, 28/11/2002 שעה 12:20) בתשובה לאלי אשד | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=18668 | |
גבהות שובניסטית | |
גדעון ספירו (יום חמישי, 28/11/2002 שעה 1:13) | |
יורם, גם אני הרמתי גבה לנוכח הצבתה של הנסיכה דיאנה מנוחתה עדן במקום השלישי בין עשרת הבריטים החשובים בכל הזמנים, ויחד עם זאת אני מוצא לנכון להתייצב להגנתה לאחר שכינית אותה ''זנזונת''. בימי צעירותנו היו גברים שהתבטאו כך על בחורה שמיצתה את הנאותיה המיניות על פי רצונה, בלי להתחשב ב''מה יגידו''. סגנון הדיבור הזה הוא תוצר של עידן שוביניזם גברי ששלט אז בכיפה, וכאדם נאור הוא לא מתאים לך היום. בינתיים השתנו כמה נורמות ועקרון השוויון לא מפלה בין גבר לאשה באשר להחלטה לחיות חיי מין כראות עיניהם. אשה שחיה את חייה על פי בחירתה היא לא ''זנזונת'' כפי שגבר העושה זאת אינו ''זנזן''. הסגנון הזה גם עושה עוול לנסיכה דיאנה משום שברקורד שלה יש לא מעט מעשים טובים הראויים להוקרה רבה. למשל, היא התגייסה למאבק לאסור הטמנת מוקשי נעל שהפכו מאות אלפי בני אדם, ביניהם עשרות אלפי ילדים, בעיקר במספר ארצות באפריקה ואסיה שסועות מלחמות האזרחים, לקטועי רגליים. יש לה מנייה חשובה ביצירת האמנה הבינלאומית האוסרת את השימוש במוקשים אלה (וישראל כמובן לא חתמה עליה). היא התגייסה גם למען המלחמה באיידס ולמען ילדים חולי סרטן, ונתנה את יוקרתה וחסותה המלכותית לגיוס כספים למטרות נעלות אלה. הבריטים שבחרו בה, זכרו כנראה גם עובדות אלה. מכל מקום ראוי להיזהר בכבודה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=18673 | |
אכן דיאנה היא גדולת הדור | |
כהן אפרים (יום חמישי, 28/11/2002 שעה 8:07) בתשובה לגדעון ספירו | |
ואני תומך בדבריך במלואם. יש חי רק הסתייגות בנושא האיסור לשימוש במוקשים נגד אדם. אני בעד שימוש בהם ובלבד שיוציאו מהם את חומר הנפץ. עקרון זה צריך להתרחב לכלל אמצעי המוות ויש לאסור על הריגת חיילים בכלל בשדה הקרב ולשם כך לעבוד לרובים ותותחים המשגרים צבע. כל צבא יצטרך לבחור את הצבע שלו ובסוף המלחמה ייספרו הפגיעות של כל צד. הצד שפגע ביותר מטרות יזכה להכרזת מועצת הביטחון של האו''ם על ניצחון. ככה העולם שלנו יהיה נקי, צודק והגון יותר. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=18676 | |
סןף סוף דוגמא לכתיבה רצינית ונטולת ציניות | |
ארץ הבצ (יום חמישי, 28/11/2002 שעה 8:40) בתשובה לכהן אפרים | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=18833 | |
מה הקשר בין מעשיה של -ד לשובניזים של מר המזרחי? | |
סוריא (שבת, 30/11/2002 שעה 23:38) בתשובה לגדעון ספירו | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=18852 | |
לגדעון על דיאנה'לה | |
יורם המזרחי (יום ראשון, 01/12/2002 שעה 9:15) בתשובה לגדעון ספירו | |
יותר מפעם הגדרתי אלה ואחרים כזנאים או נואפים מפני שלדעתי כאלה היו....בעיצומו של ''פולחן דיאנה'' הופיעו מאמרים וסיפורים ''שנלחצו'' תחת עול פריחתה המאוחרת ובהם סיפורי זנוניה למינהם.אין בכך משום גבהות לב זכרית וכיו''ב. זכויותה המתוכננות על ידי דאונינג 10 ומערך התעמולה בריטי- עומדות ,כולל עניני המוקשים.(אגב היזמה באה ממי שהיה שר-החוץ הקנדי לוידאקסוורתי, איש וויניפג, שעשה שנים במאמץ להביא לפחות להצהרה בעניין הכאוב הזה, אקסוורתי זימן את וועידת-אוטוה ואתה צודק כשאתה מציין שישראל, כמו גם ארה''ב ועוד מדינות,לא חתמו על ההצהרה. כל ''בעל דם כחול ומתוקשר'' עושה בתחומים אנושיים, החל מהגנה על כלבי ים וכלה בבריאותן של יצאניות. דיאנה לא היתה שונה. אין לי סנטימנטים מונרכיים כל שהם, אפילו שראש המדינה הקנדית ''שלי'' היא ה.מ אליזבט השניה. הכנוי זנזונת אינו בהכרח ''הגדרה מקצועית'' הוא דומה למשל ''לבימבו'' השגור בארצות השפה האנגלית מפני שאצלהם אין מקביל ''לזנזונת'' ולמרות כל האמור לעיל, אם לדעתך פגעתי בזכרה ושמה הטוב (?) של האשה ההיא-אנא מחל לי! אגב,העובדה שבמשאל פופוליסטי הגברת זכתה במקום טוב...אינה אומרת הרבה בשבחם של בוחריה.....אני בטוח שלו בהיו נשאלים מי יותר חשוב ליידי די או הרי פוטר היו מעדיפים את ההוא מהספרים והסרט. | |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |