דחיית תביעת דיבה | ||||||||||||||||||||||||||
גדעון ספירו (יום שלישי, 19/11/2002 שעה 0:19) | ||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||
http://www.faz.co.il/thread?rep=17874 | |
מרתק ביותר. אבל מהי רטוריקה נקייה? תקופתו של אבן | |
מכאל מ. שרון (יום שלישי, 19/11/2002 שעה 2:13) | |
איננה עוד, והקהל, בדומה לסוס מלחמה זקן שכבר אינו מזיז עפעף כשהקליע שורק ליד אזנו, הציבור הורגל במינונים גבוהים של ''דם'' וסנסציוניזם, על מנת שלא להרדם ליד הטלויזיה. עידן הפוסט מודרניזם, מה לעשות? וכבר זעקתי את זעקתי. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=17891 | |
ברכות למרות חלוקי הדעות,לא תמיד זה שצועק הוא הצודק | |
סוריא (יום שלישי, 19/11/2002 שעה 8:30) | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=17900 | |
תביעות דיבה | |
ישראלי פזיז (יום שלישי, 19/11/2002 שעה 9:59) | |
ההיסטוריון תאודור כ''ץ חויב בהוצ' פרסום התנצלות נובמבר 03 2002 סגנית הנשיא בבית משפט השלום בתל אביב, השופטת יהודית שבח, חייבה את תיאודור כ''ץ לשלם לבן ציון פרידן ולוחמים נוספים שהיו לוחמים בחטיבת אלכסנדרוני והשתתפו במלחמת העצמאות בקרב לכיבוש הכפר טנטורה, הוצאות פרסום מודעת התנצלות. כ''ץ, שהנו היסטוריון, הגיש בחודש מארס 1998 את עבודת ה''מוסמך'' שלו. בעבודתו, ייחס כ''ץ ללוחמי אלכסנדרוני, התובעים, ביצוע פשעי מלחמה בקרב בטנטורה וטבח של כ- 200 תושבים ערביים בלתי חמושים מהכפרים בסביבה. הלוחמים, הגישו נגד כ''ץ תביעה שעילתה פרסום לשון הרע. התביעה התבררה בפני שופטת בית משפט המחוזי בתל אביב, ד''ר דרורה פלפל ובין הצדדים הושגה פשרה, לפיה יפרסם כ''ץ תוך 7 ימים התנצלות בעיתונים מעריב והארץ, ובה יאמר כ''ץ כי אחרי ששב ובדק את הדברים התברר לו מעל לכל ספק כי אין יסוד לטענה שבטנטורה בוצע הרג של אנשים לאחר כניעת הכפר. הסכם הפשרה בין הצדדים קיבל תוקף של פסק דין. הנתבע, כ''ץ, ביקש לחזור בו מהסכם הפשרה ומהתחייבותו לפרסם את מודעת ההתנצלות. הנושא הגיע עד לבית המשפט העליון שהפך את הסכם הפשרה לעובדה מוגמרת. גם אחרי החלטת בית המשפט העליון סרב כ''ץ לפרסם התנצלות, וכתוצאה מכך פרסמו התובעים, בעצמם ובמימונם, את מכתב ההתנצלות תחת הכותרת ''סופה של עלילת הדם''. במודעה פירטו התובעים את השתלשלות העניינים בבתי המשפט. בתביעתם הנוכחית, ביקשו התובעים מבית המשפט לחייב את הנתבע להשיב להם את הכסף ששילמו עבור פרסום מודעת ההתנצלות. השופטת שבח לא קיבלה את טענת התובע כי בפרסום ההתנצלות על ידי התובעים בוצעה פעולה של אכיפת הדין וקבעה כי מדובר בפעילות יזומה של התובעים, אשר נועדה להקטין את הנזק לאור סרובו הבוטה של הנתבע לקיים את פסק הדין. השופטת קבעה כי יש לחייב את הנתבע בהשבת ההוצאות בגין פרסום המודעה וקבעה כי בהחלטה זו ''ייעשה צדק ולא ימצא חוטא נשכר''. א 131588/01 בן ציון פרידן ואח' נ' תאודור כ''ץ החלטה בביהמ''ש העליון: ע''א 456/01 תאודור כץ נ' עמותת אלכסנדרוני ואח' | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=17921 | |
מעניין אם תיאודור האשם טרח לשלם את קנסו גם | |
אברהמי (יום שלישי, 19/11/2002 שעה 16:11) בתשובה לישראלי פזיז | |
לאחר הפסיקה האחרונה ב- 2001. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=17941 | |
הרוגי חברון הם הרוגי הפריימריז של פואד | |
אריה פרלמן (יום שלישי, 19/11/2002 שעה 22:58) בתשובה לישראלי פזיז | |
עכשיו מותר לומר את זה בפה מלא, לאחר שעו''ד טליה ששון מהפרקליטות, הודיעה לפואד שלא תיפתח חקירה בגין הסתה/המרדה נגד עיתונאי ''הצופה'' חגי הוברמן - שכתב את הדברים, בצדק רב. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=17962 | |
אני מבין ששרון התנגד לפינוי חברון | |
מי שזוכר (יום רביעי, 20/11/2002 שעה 12:28) בתשובה לאריה פרלמן | |
ולכן זה לא קשור לפרימריס שלו | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=18006 | |
מי שזוכר: אתה צודק | |
אריה פרלמן (יום רביעי, 20/11/2002 שעה 21:00) בתשובה למי שזוכר | |
גם קורבנות ההבלגה וה''אחדות'' של שרון. אבל רוב האשמה היא על פואד. לו זה בער הרבה יותר. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=17975 | |
אריה - הרוגי חברון הם הרוגי אלה ששוטפים לחיילים | |
רפי גטניו (יום רביעי, 20/11/2002 שעה 14:53) בתשובה לאריה פרלמן | |
את המוח, שהפלשתינאים מולם עומדים הם מחבלים ומתאבדים, ולא יריבים שראוי להתייחס אליהם כאל כאלה. מי שמדבר על טבח חברון, הצליח לשכנע את החיילים ומפקדיהם שהג'יהאד האיסלמי אינם לוחמים. עד כדי כך הצליחו במלאכת התעמולה של הקטנת היריב, שחיילי צה''ל ומפקדיו, הפסיקו לחשוב כחיילים בצבא בזמן עימות, ונכנסו ולמלכודת שטמנו להם. מי שמחנך כך את חייליו, אל יתפלא שהם נכנסים למלכודות כאלה. על פי התחקיר פעמיים נכנסו לסימטת המוות כוחות, פעם בפיקוד המח''ט ופעם בפיקוד סגנו, ללא כל מחשבה צבאית איך לנצח בקרב. הסיבה היחידה לכך, היא החינוך המעוות שהם קיבלו והפנימו שמולם לא עומדים לוחמים אלא תת אדם, מחבלים, ושאר סופרלטיבים. ובעניין פריימריז. אילו פואד היה מציג עמדה נחרצת בדבר פינוי כל מתנחלי חברון, ויציאה מוחלטת מהעיר, ייתכן ונפילתם של החיילים היתה נמנעת. כמו שאם הייתה ישראל מציעה הסדר, מראה נכונות להגיע אליו, יתכן וחיי אדם רבים היו ניצלים. המשך הדרך הזאת של לשבת במרכזי אוכלוסיה ערבית, גורמת להמשך החיכוך והסכסוך, וכנראה עוד דם רב יישפך, עד שנגיע למסקנה שאין לנו מה לחפש שם. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=18115 | |
המתנחל נהרג, החייל נופל והקיבוצניק נרצח | |
מנשביק (יום חמישי, 21/11/2002 שעה 20:51) בתשובה לרפי גטניו | |
לכל מי שלא מפרגן לאנשי חברון את המילה ''טבח'' מוקדש בפרגון הלינק הבא: | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=17909 | |
מזל טוב גדעון | |
נמרוד ברנע (יום שלישי, 19/11/2002 שעה 12:55) | |
אני שמח שחופש הביטוי ניצח. אני רוצה להזכיר לכולם פה, שחוק לשון הרע חוקק בזמנו במיוחד על מנת לצנזר את העיתון ''העולם הזה'' שהיווה את הביקורת היחידה משמאל לממשלת בן-גוריון, ובעקבותיו אורי אבנרי נכנס לכנסת כדי להנות מן החסינות שיש לח''כים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=17943 | |
אפליה בין חוק לחוק | |
אריה פרלמן (יום שלישי, 19/11/2002 שעה 23:01) בתשובה לנמרוד ברנע | |
נמרוד ברנע, כפי שאתה בוודאי יכול לתאר לעצמך, ישנו יותר מחוק אחד שנחקק ''רק בשביל'', ו''רק בעקבות''. אז מה? אתה בעד קיום החוק או נגד, או שאתה רק בעד קיום חוקים שלפי דעתך נחקקו בתום לב ובטוהר הנפש? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=17946 | |
החוק הראוי | |
נמרוד ברנע (יום רביעי, 20/11/2002 שעה 0:48) בתשובה לאריה פרלמן | |
הדמוקרטיה נשנעת על שתי ''רגליים'', את זה תמיד אנשי הימין שוכחים. ''הרגל'' הראשונה היא שלטון רוב, בעוד ''הרגל'' השנייה היא ערכים דמוקרטים (שיוויון, חירות, ליברליזם, פלורליזם, זכויות האזרח, זכויות האדם וכ'). החוק הראוי ע''פ ההגדרה הוא חוק שנשען על שתי הרגליים, והוא גם הועבר בצורה דמוקרטית ע''י החלטת הרוב וגם תוכנו דמוקרטי. בעוד שחוק לשון הרע, נשען רק על הרגל הראשונה, ולכן אני מתנגד אליו. תרבות הפרלמנטריזם הישראלית, שמחוקקים כל שני וחמישי חוק לא לטובת הציבור אלא לצרכי העסקנים הפוליטים, ''חוק דרעי'', ''חוק נתניהו'', ''חוק דיראני'' - כל אלה בתוספת העובדה שמגילת העצמאות היא אינה מסמך מחייב - גורמים לכנסת להיראות כמו שהיא. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=18007 | |
חוק נתניהו | |
אריה פרלמן (יום רביעי, 20/11/2002 שעה 21:02) בתשובה לנמרוד ברנע | |
הוא תוצאה של התרגילים המסריחים של ברק. כבר שכחת את הספר של דרוקר? חוק דיראני הוא תוצאה - שוב - של הבולמוס ה''ליברלי'' של בג''צ: להוציא לחופשי את זוג הצדיקים הללו. חוק דרעי הוא חוק גרוע מאוד. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=17910 | |
ברכותיי לגדעון, אך הוא שוכח לספר לנו מתי הוא מפסיד | |
מרדכי צימרמן (יום שלישי, 19/11/2002 שעה 13:10) | |
כמו בסיפור עם קצובר ראש מועצת ק. ארבע. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=17920 | |
מה הסיפור הזה? | |
אברהמי (יום שלישי, 19/11/2002 שעה 16:09) בתשובה למרדכי צימרמן | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=17912 | |
לגדעון -נצחון השכל הישר,ההגינות ומערכת המשפט! | |
יורם המזרחי (יום שלישי, 19/11/2002 שעה 14:24) | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=17919 | |
למזלנו החוק בישראל הוא מן המתקדמים בעולם | |
אברהמי (יום שלישי, 19/11/2002 שעה 16:08) | |
ומן המתירנים שבו. והוא מכיל בתוכו הרבה היתרים, של להשמיץ, ללכלך ולדווח שקר, בלי ליתן את הדין. כמאמר החוק: אם א' מפיץ שקרים על ב', הרי שעל ב' להוכיח שהכל שקר כדי לזכות בדין. ללא היתר ברור זה הרי שלא היה יכול להתקיים בישראל דיון ציבורי, אמין ופתוח, הנוגע בשורשי קיומנו. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=17933 | |
לספירו: ''מברוק'' על נצחון חופש הביטוי. אל תשכח- - | |
רפי אשכנזי (יום שלישי, 19/11/2002 שעה 19:51) | |
-- שישנה מחלוקת פוליטית בינינו, אך בנושא חופש העיתונות אני מברכך על הניצחון הקטן. ללא קשר לחיילי דובדבן, שלצערי נפלו שלא בצדק לתוך הדיון, העקרון הוא עיקרון ואינו ניתן לחלוקה מה שמי שתבע אותך לא הבין. הנני להזכירך כי גם בצד ''השמאלי'' של המפה הפוליטית ישנם אווילים לא מעטים וסכנתם אינה פחותה מאלה של האווילים ''הימניים''. כאיש חכם אין סיבה שתחסוך מהם את שבטך. אני מאחל לך עבודה פוריה ודיר בלאק- שלא יעלה לך השתן לראש... | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=17936 | |
ברכות גדעון, מספיק כבר חטפת, הגיע הזמן | |
מי שזוכר (יום שלישי, 19/11/2002 שעה 20:03) | |
שתהיה לך קצת נחת. אם כי אני זוכר את אותו מפאיניק שאמר ''אני לא יצאתי זכאי אף פעם'' | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=17937 | |
מערכת המשפט במלוא תפארתה | |
רפי גטניו (יום שלישי, 19/11/2002 שעה 21:07) | |
המסר העיקרי מפסק הדין הוא אכן סייג ברור לנסיון לסתימת פיות בדרך משפטית. ובעצם נסיון לשרשור של סתימת פיות. לא בכדי מתעכב השופט על המקרה הראשון, ומסביר את טעותו של התובע, בנסותו להשתמש באמצעים משפטיים על מנת לסתום את פיה של סילבי קשת, ומסביר את הכשל שבעניין. שאר חלקי פסק הדין, מגדירים את חופש הביטוי בצורה הרחבה האפשרית, תוך מיטוט הבסיס לתביעה. היפה בעניין הוא שבית הדין מגן על חופש הדיבור של מי שהוא קיצוני לשיטתו (גדעון מוגדר שמאל קיצוני) , ושאני מניח שדעותיו אינן נושאות חן בעיני רוב הציבור. בכך מילא בית המשפט את תפקידו על הצד הטוב ביותר שכן אין זו חכמה להגן על חופש הדיבור של מי שדעותיו נוחות לציבור, או שאינן מקוממות. חופש הדיבור נבחן דווקא באותם מקרי קיצון, ועל כך תבוא על השופט הברכה. פרט נוסף שכדאי לציין הוא שבית המשפט לא הטיל הוצאות על התובע, בין אם מתוך חמלה כלפיו, שכן הוא אדם פרטי שהתמודד מול מערכת שבכל מקרה, הוצאותיה משולמות, או בין שלא עשה זאת על מנת להציב תמרור לתרבות השיח הציבורי כפי שהוא מציין בסוף פסק הדין. ראוי פסק דין זה, (בעיני אחד כמוני שאינו משפטן בהשכלתו), שישמש מורה דרך לתרבות חופש הדיבור בארץ. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=17963 | |
דבריה של סילבי קשת | |
אברהמי (יום רביעי, 20/11/2002 שעה 12:45) בתשובה לרפי גטניו | |
הם סתם השמצה, הכפשה והוצאת שם רע לשווא של יחידה מבצעית מעולה, הגונה ומיוחדת. כל קללותיה והשמצותיה הם רק אמירה פוליטית. היא אינה מנתחת מבצעית את הפעולה ומעלה שאלות של 'היכן הם נכשלו', אלא אמירה כללית, שחוזרת על עצמה מזה שנים, ללא כל התייחסות למקרה הנדון. אז היא פגעה בהורים ובחיילים. אבל לה זה מותר. כי היא אישה, היא שמאלנית והיא עיתונאים. 3 זריקות חיזוק ליחס מקל. למעשה חופש הדיבור על פי פרשנות בית המשפט הוא חופש להכפיש ולהשמיץ ללא כל הוכחות. המושמץ צריך להוכיח שהוא נקי. הפוך על הפוך. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=17940 | |
מרתק | |
אריה פרלמן (יום שלישי, 19/11/2002 שעה 22:52) | |
אני מסכים לחלוטין שאותו עו''ד שתבע את סילבי קשת, נהג באווילות, מכיוון שעל פני הדברים, לא היה סיכוי לקבלת התביעה. הבסיס לטיעוניו היה חלש, והסעיף שנתלה בו היה כללי ובעיקר לא מתאים. אני גם מסכים שרוב דבריו של ספירו כנגד אותו עורך דין, אינם מתקרבים אפילו לדרגה המצריכה תביעה. לגבי ההשוואה בין עורך הדין הזה לבין דומיו בסוף רפובליקת ויימאר - כאן היה מקום לתביעה, אבל שוב: אותו אוויל לא טרח כלל לנסות ולהביא עדות נגדית לזו של פרופ' צימרמן, ובכך גזר את דינה של התביעה להידחות. לסיכומו של דבר, אני משבח את שיקול דעתו של בית המשפט, ומברך את איש השמאל הקיצוני גדעון ספירו על זכייתו. אכן, הפעם קיבל ספירו ''מכה להנחתה'', וניצל אותה היטב. נו טוף. מי אמר שבימין אין אווילים? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=17947 | |
מה גם | |
נמרוד ברנע (יום רביעי, 20/11/2002 שעה 0:51) בתשובה לאריה פרלמן | |
שמי שעבר על החוק במקרים ששאלו את אותו עו''ד ''מה שלום אווה בראון?'' (קריאה שאני מוצא מאוד משעשעת, מכיוון שהיא מקשרת את מושא הקריאה בעקיפין ובהסאווה לנאצים ימח שמם וזכרם) - ע''פ פסק הדין, הוא אותו אדם שאמר את הדברים, ולא גדעון ספירו. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=17964 | |
כשאני קורא את פסה''ד, אני ''קצת שמח קצת עצוב'' | |
אסף (יום רביעי, 20/11/2002 שעה 12:48) בתשובה לנמרוד ברנע | |
שמח, כי ההחלטה נכונה ומגנה על חופש-הביטוי. עצוב, כי השופט החליט שלא לפסוק לתובע הוצאות-משפט מכיוון ''שהדברים היו קיצוניים מדי'' לטעמו. והטעם הזה לא מקובל עליי, כי הוא מניח שהשופט רשאי לחוות דעה(מתוקף היותו שופט) על מידת הקיצוניות המותרת של אמירות שאינן בגדר עבירות על החוק. בזה הוא קצת מזכיר לי את היועץ המשפטי לממשלה, שמפרסם דוח שבו הוא קובע שהמעשה המדובר(פרשת בראון, פרשות מתנות נתניהו, פרשת ויצמן-סרוסי) הוא מעשה חוקי, ואז מוצא לנכון להביע מתוקף תפקידו הערכה לגבי ''מוסריות'' הפעולה. זה לא תפקידו של משפטן בעל תפקיד רשמי. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=130844 | |
השיבה שופטינו-תפילת שמונ''ע | |
סתם אחד (יום שלישי, 14/04/2009 שעה 2:34) | |
כמה עלובים דברי פסק הדין של שופט ישראלי שאינו ירא שמיים. אדם כמוהו משמש שופט בישראל? אדם כזה שופט? אדם כזה מקבל משכורת על חשבון משלם המיסים? בושה בושה וחרפה לנו! הרי צועקות מן הכתבה הפגיעה במילים שהן הן לשון הרע. עם כל האקדמיה שלהם חסר להם פשוט שכל ישר. ישאל השופט הנכבד כל ילד בישראל, האם המילים שכתב העיתונאי ''אוויל'', וההשוואה לפעולות גרמניה הנאצית ימ''ש וכו', אינן פוגעות? כל ילד יגיד שכן. לו זה היה נכתב עליו. לו זה היה נכתב על גדעון ספירו שהוא אוויל וכו' וכו', האם היה שותק? ישים את עצמו במקום השני. אוי לנו כי יש שופטים כאלה בישראל, המשרבטים משפטים (הרי לומדים הם ''משפטים''), ומנסים ללמדנו מי שלומד שמירת הלשון של ''החפץ חיים'', מהו לשון הרע. עצם הכתבה של סלבי קשת על חיילי דובדבן היא לשון הרע. המדבר בגנות חברו, גם אם לא נגרם לו נזק. והרי היא דיברה בגנות, וכן דיבר בגנות גדעון ספירו. והשופט הנכבד מתפתל במשפטים ארוכים שהם שטויות ותו לא. מתפללים אנו יום יום שלוש פעמים ביום ''השיבה שופטינו כבראשונה ויועצינו כבתחילה''. ויש על מה להתפלל, כפי שרואים! שופט בלי טיפת אינטליגנציה. בושה לעם החכם. סלבי קשת צריכה להתבייש שחיילי דובדבן מסכנים את חייהם כדי שהיא תוכל לישון בירושלים בשקט. במדינת ישראל אין דמוקרטיה, אין חופש ביטוי. רק לשמאל מותר לדבר, לערבים ולנוצרים. כשאנשי הימין רצו לעשות הפגנה שקטה-חופש ביטוי- למען גוש קטיף, עצרו אותם! למה? כי לאנשי הימין, נאמני מדינת ישראל האמיתיים-אין לנו ארץ אחרת,אין זכויות דמוקרטיות, אין חופש הבטוי. ואנחנו הרוב, הרוב קובע. אך משתיקים אותנו, שוטפים את המוח על ''איפוק זה כוח'', ועוד תעלולים ''אינטליגנטיים'' לכאורה. אבל אנחנו לא נזוז מפה. מי שיעזוב את הארץ, הם אותם שמאלנים, המתפרנסים מכספי זרים, שיגורו בחו''ל, אם נראה להם שהשלטון הוא שלטון רשע שפוגע בזכויות אדם. שיגורו בארץ אחרת ונראה איפה טוב להם. בכל מקום בעולם יגידו להם: אתם יהודים? לכו לישראל.תסתלקו מכאן. | |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |