הבעיה הדמוגרפית נפתרה | |||||
טורקיז קטן / יובל רבינוביץ (יום שני, 28/10/2002 שעה 2:44) | |||||
|
|||||
http://www.faz.co.il/thread?rep=15882 | |
בוקר טוב לטורקיז המעלה חיוך! | |
דינה ביכל-שונרא (יום שני, 28/10/2002 שעה 7:10) | |
אחרי מנה גדושה של ארוחת-ערב-משפחתית, הרעיון של גפילטע-סושי החזיר לי את החיוך, ותודה! (בעצם, הסושי הוא די גפילטע בפני עצמו, רק צריך להוסיף ג'לי דגים...) | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=15900 | |
שתי הערות | |
יובל לבון (יום שני, 28/10/2002 שעה 10:25) | |
לגבי בן-בראקה: אם זכרוני אינו מטעני הרי המוסד הישראלי היה מעורב (איך לא?) בפרשת חטיפתו בשנות הששים והדבר עורר אז רעש לא קטן. מישהו יכול לנדב אינפורמציה. לגבי הגנרל הישיש האנס שפיידל - הוא אכן מילא תפקיד מטה בכיר בוורמאכט אך ראוי להוסיף כי היה מעורב בקשר נגד היטלר ובשל כך נעצר ועונה ע''י הגסטאפו. פרטים נוספים עליו ניתן לקרא למשל בספרו של שירר ''עלייתו ונפילתו של הרייך השלישי''. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=15935 | |
והשלמה נוספת... | |
יובל לבון (יום שני, 28/10/2002 שעה 15:28) בתשובה ליובל לבון | |
גם הגנרל ריינהארד גלן: הוא כיהן בוורמאכט כקצין מודיעין בכיר בחזית המזרחית (מול הסובייטים). באופן ''טבעי'' שירת אח''כ בתפקידי מודיעין דומים בצבא מערב גרמניה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=15945 | |
בן ברכה; שפיידל;גהלן | |
Doron Arazi (יום שני, 28/10/2002 שעה 16:19) בתשובה ליובל לבון | |
1. המוסד בפיקוד מאיר עמית סייע לאנשי אופקיר בפאריס בפעולת העיקוב אחרי בן ברכה, ככל הידוע לא בחטיפה עצמה. היה זה חלק ממערכת ענפה של קשרים ועסקות עם אופקירעוד מאז פעילות ה''מיסגרת'' שאירגנה את עליית יהודי מרוקו בשנות ה- 50; אופקיר הוא שחתם על הדרכון הקבוצתי הראשון שאיפשר את היציאה. כמובן, כרוצח חסר מעצורים לא היסס גם לענות למוות כמה מחבריה שנפלו לידיו. אשר לבן ברכה, הוא הפך גיבורו של השמאל מעריץ העולם השלישי (''tiermondiste''), אך היה גם לאומן פאן-ערבי ונאצריסט נוקשה, ובתעמולתו במרוקו נקט קו אנטי-ישראלי חריף, שכרגיל בעולם הערבי גם עבר לאנטישמיות. 2. שפיידל היה ראש המטה של קבוצת הארמיות של רומל במערב ומיוצרי המיתוס של רומל כאיש מחתרת הקצינים האנטי-נאצית. רבות מהעדויות על רומל מקורן בשפיידל, וברור למה נקלטו ברצון בציבור המערב-גרמני אחרי המלחמה. המחקר ההיסטורי הפריך כמעט הכל והראה שרומל, למרות ריטונים פה ושם, נשאר בסופו של דבר נאמן להיטלר והוכרח להתאבד למעשה בגלל טעות. אבל שפיידל כבר הפך להתגלמות הקצין הגרמני ה''טוב'' ופיתח קאריירה צבאית שנייה שנסתיימה כקצין המטה הבכיר ביותר בנאט''ו (יו''ר הוועדה הצבאית). עם זאת, יש לציין שלא היה מעורב בפשעי מלחמה. ספרו של שיירר, שעליו הסתמכת, התבסס על עדויות משנות ה- 50 ונחשב היום למיושן. 3. גהלן, למען הדיוק, לא מילא תפקידי מודיעין בצבא המערב-גרמני אלא היה ראשו הראשון של שירות הביון הפדראלי (האזרחי), וזאת בסטאטוס של עובד מדינה אזרח. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=15959 | |
לדורון על שיירר | |
יורם המזרחי (יום שני, 28/10/2002 שעה 19:19) בתשובה לDoron Arazi | |
שלום,טוב לקרוא הערותיך ובכ''ז.....שיירר היה עיתונאי שתאר מה שראה שמע וידע קרוב למקור. ז''א בעת עליית הנאצים לשלטון מלחמת העולם וכיו''ב. למייטב ידיעתי אין לכותבים החדשים,נוברי הארכיונים, ידע אישי מהסוג בו טיפל שיירר. באשר לרומל-מסכים עם דבריך.כיום נוטים לשכוח שהלז היה ממקורבי היטלר ולמעשה התחבב עליו בעת המערכה בפולין,שאז היה ממונה על בטחונו האישי של הפיהרר. ברשותי כמה חוברות תעמולה וספרים מאותה תקופה (1939) הכוללים את ''נוכחת'' רומל לצד מנהיגו. כרבים אחרים בהיסטוריה רומל ''הוגדל מהחיים'' ומערכותיו פוארו ורוממו על רקע כשלים אנגלים ואמריקאים.פעם,לפני הרבה שנים ובגרמניה,הזדמן לי לשוחח עם מנפרד רומל ואח''כ עם אחדים מקציני מטהו של הפלדמרשל.אחד הגנרלים,שהשתייך ללופטוואפה,הצטיין ושרת גם בנאט''ו היה ''בעקיפין'' כמעט קרוב משפחה שלי...האיש,שטיינהוף, אמר בערך כך ''מזלו של רומל היה שלא לחם בחזית המזרחית שחיסלה גנרלים טובים ממנו...'' עוד ידוע שרומל סנט בקסלרינג,איש הלופטוואפה שפיקד על החזית האיטלקית (בעיקר מעללליו בשנת 1944) למרות שזה האחרון הצטיין בניהול קרב המאסף במגף. תענוג לקרוא הערותיך המדרבנות זכרון בנושאים המרתקים כל כך.! | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=16066 | |
ליורם: שיירר, שטיינהוף וכו' | |
Doron Arazi (יום שלישי, 29/10/2002 שעה 1:38) בתשובה ליורם המזרחי | |
1. קודם כל, שמחתי שבקי ורגיל כמוך מצא עניין בהערותי.אם תרצה, שגר אלי כתובת דואר ואשלח לך את מאמרי על ההיסטוריה של מלחמת העולם השנייה (על נייר, לצערי אין לי גירסה דיגיטלית; . המאמרים העתונאיים, כולל האחרון מה- 24.10, כרגיל באתר www.doron-arazi.net). 2. לגבי שיירר: אני רחוק מלזלזל בו, אבל ידע אישי ופנימי במובן שהתכוונת אליו היה לו רק עד שנת 1941, כאשר ישב ככתב זר (כמדומני של CBS) בברלין והתחכך עם ראשי המשטר הנאצי מקרוב. ואכן, ספרו ''יומן ברלין'', שלצערי לא תורגם לעברית והידוע פחות מ''עלייתו ונפילתו'', מלא בתובנות מעניינות של עתונאי חד- עין הצופה בהיטלר ובמרעיו מקרוב (ומתעב אותם).אח''כ, ככתב צבאי אמריקאי, כמובן שבהכרח דיווח על המלחמה ובכללה על פרשת רומל מבחוץ, ללא מקורות פנימיים. ''עלייתו ונפילתו'' כתוב היטב, ממש מופת לכתיבה היסטורית פופולארית ברמה גבוהה - הלוואי שכמה היסטוריונים אקדמיים יבשים היו לוקחים ממנו דוגמה, ורבות ממסקנותיו עמדו במבחן הזמן. אבל, מה לעשות, פרשת רומל החלה להיחקר ברצינות על בסיס התיעוד רק בשנות ה- 70, פשוט מאוחר מדי בשביל ספר שיצא ב- 1963, ולפחות בעניין זה (ובכמה אחרים) הוא מיושן. 3. תמהני אם התכוונת לגנרל יוהאנס שטיינהוף, שהיה אח''כ המפקח הכללי של חיל האוויר המערב-גרמני - זה שלסתו רוסקה ופניו התעקמו בגלל פציעתו. הוא צדק, כמובן. גם קסלרינג, כמפקד זירת הים התיכון, שהיה ממונה על רומל, הוכיח הבנה אסטרטגית טובה הרבה יותר ממנו, והשתגע מכעס, בצדק, בכל פעם שרומל הפר את הנחיותיו, והחל לדהור במדבר במסעות הראווה הפרועים וחסרי הסיכוי שלו שהובילו תמיד לניתוק מהבסיס הלוגיסטי, למשבר אופרטיבי ולהרעת המצב האסטרטגי - ותמיד קיבל על כך רק תהילה והערצה. בינינו, לא מצב בלתי מוכר לגמרי בקרב הגנרלים שלנו... 4. כל צמרת הבונדסווהר המערב גרמני היתה מבוססת, בהכרח, על יוצאי הווהרמאכט - פשוט לא היתה ברירה, לא היו אחרים. אבל חובה לציין שכל הנאצים וכל החשודים במעורבות בפשעי מלחמה הורחקו בקפדנות, ואכן בשנים שאח''כ לא היו שום מקרים מביכים על רקע זה. בין המורחקים, אגב היה הגנרל פרטש (Foertsch), שהיה ראש מטה קבוצת הארמיות שפעלה בבלקנים. בנו היה עד לפני 4 שנים ראש אגף בשירות הביון הפדראלי BND, ולפני זמן קצר פגשתיו ואולי אפרסם ראיון אתו. (וכמובן שיש לו קשרים ישראליים אצל בחורינו המצוינים מכאן ועד להודעה חדשה.) | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=16166 | |
לדורון ויורם: עוד על רומל- הגנרל, שועל המידבר- - | |
רפי אשכנזי (יום שלישי, 29/10/2002 שעה 20:09) בתשובה לDoron Arazi | |
-הגיבור הגרמני של המילחמה במידבר בצפון אפריקה.-נראה לי שאתם מזלזלים בחלקו בקשר נגד היטלר מ 1944. רומל היה חלק מהקשר של הרוזן פון שטאופנברג{ אני מקווה שאני אומר נכון את השם}. לאחר שהקשר נכשל וזאת בגלל שטות, בה הוזזה מזוודת הנפץ מרגלי היטלר לצד אחר של השולחן, והנבל יצא בפציעות בינוניות בלבד. אם הקשר היה מצליח, רומל היה הופך לאיקון תרבותי ונושא להערצה. היות ונכשל הקשר, ניתלו הקושרים ובראשם הגנרל קאנאריס ראש המודיעין הצבאי הגרמני, על מיתרי פסנתר על ווי בשר. לרומל ניתנה הזדמנות בגלל מעמדו הרם בחברה הגרמנית, להתאבד ביריה בעצמו, וללא משפט. הוא הובא לקבורה בטקס מלא. בנו למיטב זיכרוני היה ראש עירית שטוטגארט בשנות ה 70. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=16358 | |
לדורון : שטיינהוף הלסת הפנים השרופים | |
יורם המזרחי (יום חמישי, 31/10/2002 שעה 13:14) בתשובה לDoron Arazi | |
לדורון, אכן גנרל שטיינהוף שהיה אלוף ''אייס'' בלופטוופה של גרינג ואח''כ ממקימי ומפקדי מה שהיה הלופטוופה המערב גרמני. שטיינוף סבל מפגיעה קשה בפניו, כולל כוויות מדרגה שלישית שעיוותו אותו. הוא היה ביקורתי לגברי רומל. ראה עצמו ''ידיד ישראל'' אך שמר דעות ימניות קיצוניות. כשנפטר ונקבר ארעה שערוריה אחרי שליד קברו היו קצינים צעירים יחסית וותיקי מלחמה מבוגרים יותר ששרו שני המנונים נאציים. את דוטישלנד בנוסח הרחב והורסט ווסל... בשמיים טס מבנה מטוסי פאנטום עם מטוס חסר באחת מצלעות המשולש. הוא היה איש חיל אויר מקצועי, טייס מעולה ומפקד נערץ. הרבה למדתי ממנו על מה חשבו בלופטוופה של גרינג. ברצון אקרא כל מאמר שלך ובדואר. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=15999 | |
חן חן על ההערות וההארות | |
יובל לבון (יום שני, 28/10/2002 שעה 21:59) בתשובה לDoron Arazi | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=15901 | |
ליובל - בעניין התאילנדים | |
רפי גטניו (יום שני, 28/10/2002 שעה 10:48) | |
אל תתלהב מהר מידי ממראה עינים, שהרי כפי שידוע לך , אצל הדתיים אומרים על הגרים - ''קשים גרים לישראל כספחת'' , ואין הם מתלהבים להסיף לצאן מרעיתם את את שרוצים לקשור את גורלם איתנו. מה שיותר הגיוני הוא, שאותם תאילנדים למדו מהר שכיפה על הראש ומילמול פסוקים , הם מקדמי מכירות טובים ו''בון טון'' כאן, ויתכן שסיגלו לעצמם כמה סממנים כאלה. לפתרון הבעיה הדמוגרפית אנו צריכים שיגיעו לארץ יהודים מהקהילות הרפורמית והקונסרבטיבית, ויהודים מארצות חבר הלאומים. הראשונים, על מנת שקהילות אלה תגדלנה, ומוסדות המדינה יאלצו לתת ביטוי גם לזרמים אחרים ביהדות מלבד הזרם האורתודוכסי, והאחרונים על מנת שירבו פתיחת מעדניות נפלאות למזון שאינן סרות להשגחתם של משגיחי הכשרות. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=15903 | |
מה פתאום הבעיה הדמוגרפית? | |
מנשביק (יום שני, 28/10/2002 שעה 10:53) בתשובה לרפי גטניו | |
אם מישהו בסך הכל רוצה לאכול חזיר ולהתענג על שיקסעס יפות מאוקראינה, זה באמת פטנט נחמד להיראות מוטרד מהבעיה הדמוגרפית. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=15904 | |
עקב השונות הגדולה במימדי הילודה באוכלוסיה | |
רפי גטניו (יום שני, 28/10/2002 שעה 11:00) בתשובה למנשביק | |
בין הקבוצות השונות שבה, אם החילונים לא ייקבלו תיגבור מידי פעם , הרי שבעוד דור או שניים ילדיהם ונכדיהם יצטרכו למלמל פסוקים. זאת גם בעיה דמוגרפית | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=15905 | |
בינתיים לא רק שילדי החילונים לא צריכים למלמל | |
מנשביק (יום שני, 28/10/2002 שעה 11:11) בתשובה לרפי גטניו | |
פסוקים, אלא שילדי הדתיים נאלצים למלמל את ''מורשת רבין''. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=15908 | |
לרפי - יש לי פתרון מצוין בשבילך. | |
אזרח מודאג (יום שני, 28/10/2002 שעה 11:32) בתשובה לרפי גטניו | |
למה להביא מאות אלפי אוכלי נבלות וטרפות,סרסורים וזונות (שיעמיסו על כלכלת המדינה) כדי שיתגברו אותכם? תעבירו חוק בכנסת שגם לחתולים ולכלבים תהיה זכות בחירה ובעייתכם תפתר. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=15910 | |
זה לא פתרון | |
אליצור סגל (יום שני, 28/10/2002 שעה 11:38) בתשובה לאזרח מודאג | |
לק''י זה לא פתרון - לפי הנסיון עם החרדים הם יביאו אלפי כלבים ממכלאות צער בעלי חיים שיצביעו למפלגות חרדיות - ראינו את זה רק לאחרונה בבחירות למרכז הליכוד בירושלים. במקום זה תגבש הסכם ברור שאין מתערבים בשום צורה בדרך בה אדם מחנך את ילדיו ומנהל את מטבחו. המדינה רק תקצה כסף שכל הורה יוכל לשכור בו מורים שילמדו את בנו מה שהוריו רוצים ומשרד החינוך לא יוכל להתערב בשום צורה. וכנ''ל באשר למטבח ולתרבות. זה טוב גם לך וגם להם וגם לכולנו. אליצור | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=15913 | |
לאליצור - אני רק חושש .. | |
אזרח מודאג (יום שני, 28/10/2002 שעה 11:43) בתשובה לאליצור סגל | |
..שהם יביאו אלפי תאילנדים שיאכלו את הכלבים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=15920 | |
אליצור - על הסכם בעניין מטבח וחינוך, אני חותם | |
רפי גטניו (יום שני, 28/10/2002 שעה 11:57) בתשובה לאליצור סגל | |
כבר עכשיו. אולי נחזיר את כל הזרמים בחינוך ? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=15912 | |
מתאים לך ולכשכמותך להכליל את מיליון עולי העליה | |
רפי גטניו (יום שני, 28/10/2002 שעה 11:40) בתשובה לאזרח מודאג | |
של שנות ה 90 כסרסורים וכזונות. ליד אזרחים מודאגים כמוך, אכן חתולים וכלבים יכולים לקבל אזרחות של כבוד. (ובעצם,למה להעליב את החתולים והכלבים ?) | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=15907 | |
רפי גטניו תתפלא לדעת יש גרים | |
אליצור סגל (יום שני, 28/10/2002 שעה 11:29) בתשובה לרפי גטניו | |
לק''י רפי גטניו - תתפלא לדעת - יש גרים רבים כאן ביש''ע. בשומרון גרים מזה עשר שנים קבוצה גדולה של אינדיאנים מדרום אמריקה. לאחרונה התדירה קבוצה נוספת ועלתה לגוש עציון. אחד מראשי הקבוצה הזאת גר בתפוח. שאלתי פעם למה שלא יקרקפו קצת ערבים? לטענתם הם לא עושים דברים כאלו זה עושים רק האינדאנים מצפון מארה''ב להם אין קשר לזה. אולי פעם נכתוב עליהם אבל אתה צודק אילו היה קצת יותר רצון במקום כמה מאות משפחות מפוזרות ניתן היה לגייר אלפים רבים. באשר לרפורמים ולקונסרובטיבים - הלואי שיעלו לארץ. זה יציל עבורנו חלק גדול מעם ישראל. בחו''ל הם יתבוללו תוך זמן קצר. אבל הם פשוט לא רוצים. אולי תשכנע אותם אתה לעלות כי אני לא מתאים לזה. באשר לגויים רוסים מוטב שישארו ברוסיה להם באמת אין מה לעשות כאן. באשר למילמול פסוקים - באמת, חשבתי שהמדובר במורשה המשותפת של עם ישראל, אחר כך טוענים שהדתיים נכסו להם את התנ''ך מה הם יכולים לעשות אם החילוניים לא רוצים אותו? אליצור אליצור | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=15919 | |
לאליצור - ארבע הערות | |
רפי גטניו (יום שני, 28/10/2002 שעה 11:54) בתשובה לאליצור סגל | |
1) תודה על המידע האינפורמטיבי בעניין הגרים. האם תוכל להרחיב בעניין הרצון לגייר ? נראה לי שגישתך שונה קצת מזו שאני מכיר אצל דתיים רבים, אז אולי אני טועה. 2) אני שמח לשמוע שאתה בעד עלייה של רפורמים וקונסרבטיבים על כל המשתמע מכך. 3) בעניין העולים מחבר הלאומים, דיעותינו תישארנה כנראה חלוקות מאחר וההגדרה שלי ליהודי אינה הגדרת ההלכה, ובעיני כל אדם שמעוניין להגדיר את עצמו כיהודי ולקשור את גורלו איתי, יתקבל בברכה. 4) במלמול פסוקים לא התכוונתי לזלזל במורשת המשותפת שלנו, אלא באימוץ סימנים חיצוניים שאין מאחוריהם דבר, ובמחשבה שכפיית סממנים חיצוניים כאלה תקדם משהו ובתחום התרבות. בברכה רפי | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=16005 | |
גטניו, אמן ואמן מהפה שלך לאלוהים. | |
ראובן גרפיט (יום שני, 28/10/2002 שעה 22:31) בתשובה לרפי גטניו | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=15937 | |
לעניין ג'ונאס סאלק | |
Doron Arazi (יום שני, 28/10/2002 שעה 15:32) | |
יובל, כל שבחיך לג'ונאס סאלק היו, כמובן, מוצדקים לחלוטין. בכל זאת אולי כדאי להזכיר בהקשר זה גם את אלברט סייבין, שאף הוא פיתח נסיוב דומה (אם כי היה ביניהם הבדל טכני כלשהו - כמדומני בין הזרקה לבליעה). ואם שניהם היו מבני ברית, נציגי המסורת הגדולה של יהודים ברפואה, הרי סייבין גם עלה ארצה, קשר את חייו בישראל, ושימש בין השאר כמדומני נשיא מכון וייצמן בשנות ה- 50 או ה- 60. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=15958 | |
אכן, ובכל זאת | |
יובל רבינוביץ (יום שני, 28/10/2002 שעה 18:50) בתשובה לDoron Arazi | |
לתרכיב של סייבין היו יתרונות על זה של סאלק, והוא זה הנמצא כיום בשימוש. עם זאת, התרכיב של סאלק הקדים את זה של סייבין במספר שנים, והוא זה שעצר את המגיפה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=15938 | |
מעניין מתי יפורסם אצלנו שמו של רוצח רבין האמיתי | |
מנשביק (יום שני, 28/10/2002 שעה 15:32) | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=15943 | |
יבוא יום ונטפל בכל הרשימה של הרב יואל בן נון | |
מי שזוכר (יום שני, 28/10/2002 שעה 16:02) בתשובה למנשביק | |
יש לנו סבלנות, ולא תנקו | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=15944 | |
אתה בטוח שתשאר פה כדי לראות זאת? | |
אזרח מודאג (יום שני, 28/10/2002 שעה 16:18) בתשובה למי שזוכר | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=15946 | |
לא רק שאשאר, אלא גם אספר לך בדיוק מה אעשה | |
מי שזוכר (יום שני, 28/10/2002 שעה 16:26) בתשובה לאזרח מודאג | |
אשב לי בסלון, מול הטלויזיה ואהנה מכל שניה, בדיוק כמו שנהנתי כשסילקנו אתכם מפתחת רפיח. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=15955 | |
וכבר אמרו חכמינו: יותר משאוהבים הללו את הערבים | |
מנשביק (יום שני, 28/10/2002 שעה 17:38) בתשובה למי שזוכר | |
שונאים המה לבני ישראל | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=15960 | |
כשתהיה ראוי להקרא בן ישראל נדבר על זה | |
מי שזוכר (יום שני, 28/10/2002 שעה 19:35) בתשובה למנשביק | |
עוד פעם | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=16026 | |
אתה תזכור? אם זיכרונך לא יטעיך | |
אברהמי (יום שני, 28/10/2002 שעה 23:57) בתשובה למי שזוכר | |
עוד תתייחס אליו כגדעון. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=15954 | |
התכוונתי לרוצח האמיתי - זה שירה בלי שצעקו ''סרק'' | |
מנשביק (יום שני, 28/10/2002 שעה 17:35) בתשובה למי שזוכר | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=16031 | |
אתה גם חסיד הקונספירציה? רד מזה, זה סתם קשקוש | |
אברהמי (יום שלישי, 29/10/2002 שעה 0:02) בתשובה למנשביק | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=16041 | |
עוד לא הבנת עם מי יש לך עסק ? תכף תקבל ממנו לינק | |
רפי גטניו (יום שלישי, 29/10/2002 שעה 0:14) בתשובה לאברהמי | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=16086 | |
הקושי להתמודד עם לינקים מוליד דמוניזציה שלהם | |
מנשביק (יום שלישי, 29/10/2002 שעה 11:35) בתשובה לרפי גטניו | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=16085 | |
אתה גם מאלה שמתוגמלים על השחרת שוחרי האמת? | |
מנשביק (יום שלישי, 29/10/2002 שעה 11:33) בתשובה לאברהמי | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=15988 | |
רבינוביץ, בחרת גלריה מעניינת ומאלפת של אנשים. ביל | |
ראובן גרפיט (יום שני, 28/10/2002 שעה 21:28) | |
גייטס לא המציא את החלונות. עד למערכת 98 לא היה שום מוצר מקורי של מיקרוסופט אלא אימוץ מוצרים וטכנולוגיות קיימים, כמו למשל word, excel, windows ועוד מוצרים כמו dos וכדומה. הגאוניות שלו היתה בתפירה, בשיחבור של המוצרים השונים שחלקם דעכו והפיכתם באמצעות אינטגרציה למוצר משולב. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=16354 | |
לראובן: איך זה שבעולם כל כך פלורליסטי | |
יעקב יזרעאלי (יום חמישי, 31/10/2002 שעה 12:48) בתשובה לראובן גרפיט | |
ומתקדם שולטת סדרת מוצרים אחת של מייקרוסופט במשך שני[?] עשורים. -בראייה היסטורית אם אפשר. אני לא מתכוון להסבר טכני כמו העצמה הכלכלית והפוליטית של ב.ג. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=16574 | |
התאילנדים, יהודי אתיופיה ופלשתינים פוטנציאליים | |
דב אנשלוביץ (שבת, 02/11/2002 שעה 16:43) | |
אני איני רואה בסיפור על התאילנדים סיפור שלילי, אלא להפך. תאילנדים גרים חובשי כיפות שעברו את ''המסננת'' הרבנית, יוכלו כנראה להשתלב בעתיד השתלבות מלאה בחברה הישראלית כיהודים ולחזקה, וכפי שהיום ריבוי ''נישואי תערובת'' יפתור תוך זמן קצר יחסית את בעית ה''אשכנזים מזרחיים'', כך יש להניח שתוך כמה דורות זה מה שיקרה גם לתאילנדים. כשאנו מתבוננים בסיפור יהודי אתיופיה, ברור שלא מדובר ב''אחד מעשרת השבטים'', אלא באיזה ציבור אתיופי שלקח על עצמו את הדת היהודית, לפני כמה מאות שנים. נהוג לבקר את הקשיים שעושה הממסד הרבני לציבור הזה (פעם הייתה ביקורת רבה על ''גיור לחומרה'', שמשמעותו איזה טקס סמלי שהופך אותם לכשרים למהדרין, וכמובן לא לגיור מלא), אבל צריך לזכור שעצם ההכרה בהם כיהודים והבאתם לכאן, באה דווקא בגלל פסיקתו של איזה רב בעבר שפסק שהם יהודים. שמעתי מזמן מזמן את שולמית אלוני אומרת שעלינו להכיר כיהודי בכל אחד שמצהיר שהוא מזדהה עמנו ולהסתפק בכך (שזו לדעתי שטות מוחלטת). האירוניה היא שדווקא חבר מפלגתה, צבן, שאחר כך טיפל בהבאתם, זכור כזה שערם את הקשיים הכי רבים בהבאתם. לולא הפסיקה של אותו רב שהזכרתי, שולמית אלוני וחבריה היו משאירים אותם באפריקה בניגוד להצהרותיהם הבלתי אפשריות. לסיכום, כמי שאינו חובש כיפה, וכותב דברים אלה במחשבו בשבת קודש, אני חושב שהסידור הזה של הגיור או ההכרה הרבנית, הוא סידור טוב שהוכיח עצמו במשך דורות, ואני מקבל אותו. אני גם חושב שאם ימצאו פלשתינים שמזדהים עמנו ומוכנים לעבור את ''המטחנה הרבנית'', כדי להתקבל אצלנו, יהיה זה דבר חיובי. אבל אני גם יודע שהדבר הזה לא אפשרי, ברגע שיימצא מישהו מהם שיצהיר על כוונה זו, מיד יירה ברגליו ע''י חבריו ויגרר ע''י רכב בכפרו, כמו במחזות שניתן לצפות בהם היום לא מעט. | |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |