משהו על כפרות | |||||
אליצור סגל (יום ראשון, 08/09/2002 שעה 20:54) | |||||
|
|||||
http://www.faz.co.il/thread?rep=10221 | |
יש לי שאלה | |
אבנר בן בסט (יום ראשון, 08/09/2002 שעה 21:03) | |
האם מאכל בשר ע''פ התורה והמשניות אמור להיפסק עם בוא המשיח? דבר המעיד שמאכל זה נחות מלכתחילה. (ואני דווקא אוכל בשר). | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=10223 | |
אכילת בשר - לאבנר | |
אליצור סגל (יום ראשון, 08/09/2002 שעה 21:18) בתשובה לאבנר בן בסט | |
לק''י שאלתך יפה מאוד. רק מה? לדעתי צריך פשוט להמתין ולראות מה יהיה. עכשיו לא ברור לי לפי איזה קריטוריונים אפשר למדוד מה יעשה המשיח. אבל, השאלה מה צריך לעשות עכשיו? האם יש ענין להיות צמחוני? קשה לי לכתוב על כך בקיצור אולי נכתוב מאמר נפרד. אבל קוים גסים לדעתי יש איזה ענין למעט באכילת בשר - בודאי בבשר שמיוצר תוך גרימת סבל עצום כמו בפיטום אוזים. הרב דוד כהן המכונה בפינו ''הנזיר'' בגלל שהיה נזיר. (וכאן צריך לתקן טעות נפוצה - לנזיר היהודי מותר להתחתן - אסור לו לשתות יין ולאכול ענבים וכן להטמא למתים בניגוד למצב בנצרות שלא ברור לי מאיפה צדה את האיסור להתחתן, אבל בכל אופן לא מאיתנו למדה שטות זו). אחד מתלמידיו המובהקים של הראי''ה קוק היה צמחוני אדוק וכתב גם חוברת בשם חזון הצמחונות והשלום'' גם ילדיו אחריו הרב שאר ישוב כהן הרב הראשי לחיפה והרבנית צפיה גורן למרות שהפסיקו להיות נזירים שמרו על צמחונותם. אבל זה נושא ארוך בגליון ארץ ישראל כתב עת לסביבה גליון 2 נסין תשס''ב כתב יואב שורק מאמר על הבנאליות של אכילת בשר בחברה המודרנית והצורך למעט בכך מנקודת ראות מוסרית ועוד. שנה טובה וגמר חתימה טובה אליצור | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=10224 | |
ועוד שאלה לי אליך | |
אבנר בן בסט (יום ראשון, 08/09/2002 שעה 21:43) בתשובה לאליצור סגל | |
למה לנזיר יהודי (מונח די מוזר לי, אבל אני מקבל את הסברך) אסור לשתות יין ולאכול ענבים? הרי בזה מקדשים. האין הנזיר היהודי מקיים ומקדש יין לשבת ולחג? בנצרות, למיטב ידיעתי וזיכרוני משעורי היסטוריה דווקא, הנזיר מתקדש כולו (בזהותו ובזמנו) לעבודת ישוע ושום דבר ארצי אסור שיעכבו בביצוע עבודת הקודש שלו. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=10228 | |
הנזיר | |
אליצור סגל (יום ראשון, 08/09/2002 שעה 21:58) בתשובה לאבנר בן בסט | |
לק''י דיני הנזיר היהודי מפורשים בתורה במדבר ו בפרשת נשא. שם מפורש שאסור לנזיר לשתות יין. וכן כידוע נהג שמשון שהיה סוג של נזיר - באופן עקרוני אפשר להינזר לתקופות שלה החל משלושים יום ולא פחות אבל כדי להפסיק את הנזירות צריך להביא קרבן בבית המקדש שאיננו קיים לעת עתה לכן נזיר ''ננעל'' בנזירותו עד שיבנה בית המקדש. באשר לקידוש שוב שאלה יפה שאלת - לנזיר באמת אסור לקדש על היין - הקידוש על היין הוא תקנת חכמים האיסור על הנזיר לשתות יין הוא דין תורה. שמעתי שהרב הנזיר היה מקדש על מיץ תפוזים. הנזירות נועדה להטיל כובד ראש על האדם ולכן אסור לו להשתכר. יחסי מין - תשמיש המיטה בלשונם הנקיה של חז''ל הם מצוה ולא קלות דעת וכן אינם נאסרים. שנה טובה וגמר חתימה טובה אליצור | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=55712 | |
הנזיר | |
דניאל בן-אליעזר (יום שני, 17/01/2005 שעה 19:22) בתשובה לאליצור סגל | |
נזיר מקדש על לחם. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=10225 | |
תרנגולות או כסף? | |
איריס ארנסט (יום ראשון, 08/09/2002 שעה 21:44) | |
אצלנו עושים כפרות עם כסף לא נראה לי שמישהו היה מסכים לעשות עם תרנגול לגבי הסיפור של סבתא של אישתך לי קצת קשה עם זה לתת לילדים לגדל תרנגול ולשחוט אותו אחר כך גורם עוגמת נפש גדולה כשגידלת אפרוח היה קשה לי לאכול עוף (למרות שאני מאוד אוהבת עוף) וכשנטרף התרנגול היה לי מאוד קשה לחשוב על כך לגדל תרנגול שסופו שחיטה זו משימה בלתי אפשרית לדעתי דרך אגב אחד הרבנים (אם אני לא טועה הרב כדורי) הודיע לא מזמן שעדיף כסף על תרנגולות | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=10227 | |
הרב כדורי - לבקשת עמותת תנו לחיות לחיות | |
רפי גטניו (יום ראשון, 08/09/2002 שעה 21:57) בתשובה לאיריס ארנסט | |
פנה לצבור להמעיט בכפרות עם תרנגולות, ולעשות אותן עם כסף. הספור הופיע בעיתון ידיעות אחרונות במהדורה המודפסת. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=10230 | |
משהו על שחיטה המונית | |
אליצור סגל (יום ראשון, 08/09/2002 שעה 22:21) בתשובה לרפי גטניו | |
לק''י לא ברור לי למה יצא קצפם של אנשי תנו לחיות לחיות על הכפרות דוקא. המשחטות היום הם בתי חרושת שבהם נשחטים אלפי עופות תוך שעות ספרות. בפעם הראשונה שראיתי את הדברים הייתי המום - מגיעים מספר טריליריים עמוסים בכלובים שבהם אלפי עופות לפעמים עשרות אלפי עופות ותוך ארבע שעות או פחות שוחטים את כולם. שוחט מנוסה מסוגל לשחוט עד שלושים עופות בדקה. במשחטות המהדרין שוחטים רק שתים עשרה עופות לדקה וזה נחשב לאיטי. מחליפים את השוחט בעמדת השחיטה כל עשרים דקות ונכנס במקומות שוחט חדש והראשון נח ואחרי זמן מה חוזר לעבודה. גם בשחיטתה הבהמות שוחטים עדרים שלמים של מאות כבשים. אני חושב שאילו השחיטה היתה פרטנית ויחידנית כמו לפני כשבעים שנה ואנשים היו רואים כיצד מגיע הבשר לצלחת התה אכילת הבשר מצטמצמת. הכפרות אינן גורמות ליותר תרנגולות מתות ממילא התרנגולות האלו היו נשחטות השאלה רק האם מודעים לכך כמו בשחיטת כפרות או מטאטאים את הענין מתחת לשטיח אל איזה אזור תעשיה נידח ואכלים בשר במצפון שקט בלי לחשוב יותר מידי. שנה טובה וגמר חתימה טובה אליצור | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=10229 | |
איריס, בעצם אני מסכים איתך. | |
אליצור סגל (יום ראשון, 08/09/2002 שעה 22:02) בתשובה לאיריס ארנסט | |
לק''י איריס בעצם אני מסכים איתך. אבל הרעיון המונח בבסיס המעשה הזה הוא שבכך האדם מתכפר. הסבל שהיה אמור לבוא על האדם בא על העוף. האם אינך חושבת שעדיף להקריב עוף ולא ילד? אני מעדיף כסף משום שלדעתי שמחת ליבו של העני עדיפה על הטעם המיסטי. איך שלא יהיה שנה טובה וגמר חתימה טובה אליצור | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=10236 | |
בטוח שעדיף עוף על ילד אבל אני מאמינה שאם | |
איריס ארנסט (יום ראשון, 08/09/2002 שעה 22:44) בתשובה לאליצור סגל | |
החליטו רבנים שכסף גם מכפר ומהווה תחליף אז כנראה שזה כן ככה ואז אין צורך להעמיד שאלה זו הבעיה אולי שאת התרנגולות יבשלו לכיפור ואת הכסף העניים יקבלו רק אחרי כיפור | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=10260 | |
אדם הראשון היה צמחוני | |
נסים ישעיהו (יום שני, 09/09/2002 שעה 0:36) בתשובה לאיריס ארנסט | |
כך כתוב בפרוש (בראשית ב, טז) לאחר המבול הותר לנח ובניו לאכול בשר (שם, ט, ג) אז אולי, כשנשוב לגן עדן, נהיה שוב צמחוניים... כתיבה וחתימה טובה לשנה טובה ומתוקה. נסים | |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |