ניצול הזדמנויות או גורל? | |||||
עגל הזהב / דוד סיון (יום שלישי, 04/03/2014 שעה 15:00) | |||||
|
|||||
http://www.faz.co.il/thread?rep=173286 | |
הערות | |
ע.צופיה (יום שלישי, 04/03/2014 שעה 18:11) | |
לא קראתי את הספר. על פי הסקירה שלך הכותבים לוקים בעיורון היסטורי רב. א.לאחר מרד בר כוכבא ומרידות מאוחרות יותר התחסל הישוב היהודי בארץ במידה רבה מאוד. חלק גדול ממנו עבר למסופוטמיה. הכיבוש המוסלמי היה ''נדיב'' ליהודים אך בארץ ישראל היו מעטים בלבד. בעקבות הכיבוש המוסלמי נדדו מאות אלפי יהודים לספרד ופורטוגל. ב.יש לזכור שבימי הביינים לא הייתה קרקע בבעלות סתם אזרחים אלא רק בבעלות האצילים והכנסיה. החקלאים היו אריסים בלבד.הוטלו מגבלות רבות על אפשרויות התעסוקה של היהודים לכן אנו מוצאים אותם באותם המקצועות שאינם מבוקשים על ידי הנוצרים ולכן הם אינם יכולים להוות תחרות לנוצרים. ג.הגזרות והרדיפות גרמו ליהודים להתקבץ יחדיו (גיטאות)ולתמוך אחד בשני.אין ספק שאצל היהודים הייתה הקפדה יתרה על חינוך וזה הפך אותם למשכילים יותר.מזלם של היהודים שתמיד בצד הרודפים היו גם כאלה שנזקקו להם והציעו להם מקלט פוליטי. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=173287 | |
זכותך | |
דוד סיון (יום שלישי, 04/03/2014 שעה 18:55) בתשובה לע.צופיה | |
זכותך לטעון שהכותבים לוקים בעיוורון היסטורי בלי לקרוא את הספר. אני חושב שאתה עושה טעות. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=173288 | |
הערותיך לא מחדשות | |
דוד סיון (יום רביעי, 05/03/2014 שעה 8:11) בתשובה לע.צופיה | |
אין בהערותיך שום דבר שמנמק את טענתך על עיוורון היסטורי רב. ביחס לשאר הערותיך: א. גם המאמר וגם הספר סוקרים את המידע הזה. ב. גם על ימי הביניים כתוב במאמר ובספר. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=173290 | |
הערותיך לא מחדשות | |
ע.צופיה (יום רביעי, 05/03/2014 שעה 8:24) בתשובה לדוד סיון | |
חבל שאינך קורא בעיון את הערותיי. כתבתי כי ''על פי סקירתך''. מה שכתוב בספר רק אתה יודע. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=173298 | |
הערותיך לא מחדשות | |
דוד סיון (יום רביעי, 05/03/2014 שעה 11:15) בתשובה לע.צופיה | |
חבל שלא קראת בעיון את הערתי על תגובתך הראשונה בתגובה 173288. שם כתוב: - שלא חידשת דבר בהערותיך. - שלא הצגת כל נימוק שתומך בטענת העיוורון שלך. גם כעת אין בתגובתך דבר שישנה עובדות אלה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=173300 | |
הערותיך לא מחדשות | |
ע.צופיה (יום רביעי, 05/03/2014 שעה 11:39) בתשובה לדוד סיון | |
לא ניסיתי לשכנע אותך. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=173303 | |
חבל שאתה נוהג בצורה כזו! | |
דוד סיון (יום רביעי, 05/03/2014 שעה 12:38) בתשובה לע.צופיה | |
לפי דבריך טענת העיוורון עלתה מהדברים שכתבתי. מצד שני לא הראית נימוק ולו הקטן ביותר לביסוסה. חבל מאד שזו דרכך: זורק האשמות חסרות שחר (לפחות בשלב זה)! | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=173304 | |
חבל שאתה נוהג בצורה כזו! | |
ע.צופיה (יום רביעי, 05/03/2014 שעה 12:58) בתשובה לדוד סיון | |
נראה שאתה עיור גם לגבי הדברים שכתבתי. כאשר תתחיל לקרוא את המשפטים בשלמותם ולא להוציא דברים מהקשרם אז גם תתחיל להבין. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=173307 | |
נראה שאתה עיוור בעצמך!!!! | |
דוד סיון (יום רביעי, 05/03/2014 שעה 13:45) בתשובה לע.צופיה | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=173294 | |
אשתדל לקרוא ת הספר . כרגע יש רק את הסקירה של סיון . | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 05/03/2014 שעה 8:44) | |
1 - אינני מוסמך לקבוע אם הנתונים המספריים נכונים . 2 - תפוצת האוריינות בקרב היהודים , תחילתה בהוראת יהודה הנשיא שציווה על הלמידה . 3 -עולה שאלה מה קדם למה ? האם האוריינות גרמה לעזיבת החקלאות ועבודות כפיים אחרות כפרנסה או האם התנאים הפוליטיים/שלטוניים אילצו את היהודים להתרחק מהם . כפי שכתב ע.צופיה . כיום האורינות נפוצה בקרב עמים רבים ובכל זאת ליהודים יש יותר הישגים אינטלקטואליים באופן יחסי לעמים האחרים . וגם כיום אין חסרון באורינות ושמירת מצוות התורה בקרב חקלאים ועובדי כפיים , אך בכל זאת אין שומרי המצוות עוסקים במקצועות אלה . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=173299 | |
אשתדל לקרוא ת הספר . כרגע יש רק את הסקירה של סיון . | |
דוד סיון (יום רביעי, 05/03/2014 שעה 11:37) בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה | |
3. במאמר יש תשובות לשאלה מה קדם למה 3.1 כתוב במפורש שבכל התקופות לפני ימי הביניים לא התנאים השלטוניים הניעו את המעבר למקצועות העירוניים. עלות האוריינות הניעה את השינוי הדמוגרפי ואת המעבר למקצועות העירוניים. 3.2 תנאים שלטוניים-פולטיים, הגבלות רדיפות גירושים וכו', התחילו (בעיקר באירופה) באמצע ימי הביניים (לפי הספר בימי הביניים המאוחרים). 3.3 המעבר למקצועות העירוניים הושלם לפני מה שמתואר ב-3.2. אשמח אם תחזור לדון בנושא לאחר שתקרא או תעיין בספר. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=173311 | |
אשתדל לקרוא ת הספר . כרגע יש רק את הסקירה של סיון . | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 05/03/2014 שעה 17:17) בתשובה לדוד סיון | |
אני קורא כרגע את הספר ''החברה החופשית ואויביה'' מאת קרל פופר . זה די כבד ומצריך זמן . אשתדל לקרוא את הספר בעתיד , אבל אז כבר הדיון הזה יהייה מאחורינו . מה שמפליא אותי זה נפוצות הטענה כי היהודים עברו בגלות לעסוקים מסחריים בגלל האיסור לבעלות על הקרקע או עבודה חקלאית . אף כי כפי שכתב ע.צופיה הקרקעות היו רכוש פיאודלי של האצולה ובכל זאת היו אריסים/חקלאים . יש כאן איזה דבר שאינו מסתדר טוב . בכל אופן יש לי חבר שהוא MS.C בהיסטוריה ואשוחח איתו . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=173312 | |
אשתדל לקרוא ת הספר . כרגע יש רק את הסקירה של סיון . | |
דוד סיון (יום רביעי, 05/03/2014 שעה 17:40) בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה | |
טענת המגבלות והאיסורים יותר נפוצה בגלל גם שהטענה של הספר היא חדשה יחסית. ברור לגמרי כי מידת הנכונות של תיזה כלשהי לא תלויה במס' היחסי של תומכיה. המגבלה שהזכיר ע. לא היתה קיימת בפני היהודים לפני ימי הביניים המאוחרים (סוף בתקופה המוזכרת בספר). | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=173315 | |
אשתדל לקרוא ת הספר . כרגע יש רק את הסקירה של סיון . | |
ע.צופיה (יום רביעי, 05/03/2014 שעה 19:34) בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה | |
מי שקצת מצוי בהיסטוריה של ימי הביינים יודע שליהודים הותר לעסוק באותם המקצועות שאינם מהווים תחרות ממשית לנוצרים. בהיפכא מסתברא כנראה שהתושבים הנוצרים באירופה בימי הביינים לא עסקו, במיוחד, ברפואה, פיננסים, מסחר במתכות יקרות, צורפות וכדומה. ההשכלה בתקופה זו הייתה בעיקר מאב לבן. לכן אנו רואים התמחויות משפחתיות הן אצל הנוצרים והן אצל היהודים. נקודה נוספת היא שהיהודים התחנכו על התלמוד והנוצרים על הברית החדשה והפילוסופים היוניים.מבחינת הכשרה לחיים אין ספק שהתלמוד עלה על הספרים האחרים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=173316 | |
הכללות גורפות מהוות בעיה | |
דוד סיון (יום חמישי, 06/03/2014 שעה 4:34) בתשובה לע.צופיה | |
במקרה שלנו: מי שקרא את הספר ומצוי בהיסטוריה של ימי הביניים יודע שההכללה שכתובה במשפט הראשון לא מדוייקת, במקרה הטוב. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=173317 | |
הכללות גורפות מהוות בעיה | |
ע.צופיה (יום חמישי, 06/03/2014 שעה 6:22) בתשובה לדוד סיון | |
אשרי הידענים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=173318 | |
חבל שאתה לא ענייני! | |
דוד סיון (יום חמישי, 06/03/2014 שעה 7:37) בתשובה לע.צופיה | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=173319 | |
חבל שאתה לא ענייני! | |
ע.צופיה (יום חמישי, 06/03/2014 שעה 8:21) בתשובה לדוד סיון | |
אני? לא ענייני? הצחקת אותי. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=173320 | |
אתה לא ענייני! | |
דוד סיון (יום חמישי, 06/03/2014 שעה 9:03) בתשובה לע.צופיה | |
הערה שלך לא היתה לעניין. אתה גם רשאי לצחוק ולרקוד, אבל זה לא ישנה את העובדה.. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=173322 | |
אנקדוטה משפת החירשים | |
הזוהר הצפוני (יום חמישי, 06/03/2014 שעה 11:37) | |
מעניין לדעת.פגשתי פעם,מתרגם לשפת החירשים.לכל שפה רגילה,יש שפת חירשים משלה.שפת חירשים לאנגלית,שונה משפת החירשים לאיטלקית וכו' ואיך בשפת חירשים מסויימת אומרים יהודי? פורשים את יד שמאל,ויד ימין עושה תנועות של כתיבה.כלומר, יהודי הוא מי שכותב ולומד... | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=173415 | |
בגדול הסיכום די רשלני ומופרך | |
בצלאל פאר (יום חמישי, 20/03/2014 שעה 0:01) | |
ותגלעים בו אמירות חסרות בסיס ועדות היסטורית, ואפילו טענות תמוהות. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=173417 | |
הטענה שלך, תמוהה, מופרכת ורשלנית! | |
דוד סיון (יום חמישי, 20/03/2014 שעה 4:59) בתשובה לבצלאל פאר | |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |