הרהורים בשולי החדשות של שלהי נובמבר 2013 | |||||
יוסף אליעז (יום ראשון, 24/11/2013 שעה 8:00) | |||||
|
|||||
http://www.faz.co.il/thread?rep=172122 | |
יש סייגים לחוכמה אין גבול לטיפשות. | |
ע.צופיה (יום ראשון, 24/11/2013 שעה 8:50) | |
אובמה הוא ההוכחה לכך שאין גבולות לטיפשות. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=172175 | |
יש סייגים לחוכמה אין גבול לטיפשות. | |
(יום שלישי, 26/11/2013 שעה 7:44) בתשובה לע.צופיה | |
מצד שני - אובמבה אינו אמריקה. את זה צריך לזכור כל רגע. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=172178 | |
יש סייגים לחוכמה אין גבול לטיפשות. | |
ע.צופיה (יום שלישי, 26/11/2013 שעה 7:58) בתשובה לushargil@gmail.com | |
לרגע לא שכחתי. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=172132 | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום ראשון, 24/11/2013 שעה 11:40) | |
זמן רב אחרי שאזרחי ארה''ב ישכחו את טעמו המתוק של נשיא כושי דמוקרטי , ימשיכו הם לחוש את הטעם המר של מעשיו . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=172176 | |
הצלחה בלתי רגילה | |
(יום שלישי, 26/11/2013 שעה 7:46) בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה | |
אובמה, מי שלא היה ויהיה - הצליח להכניס שחור לבית לבן | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=172179 | |
הצלחה בלתי רגילה | |
ע.צופיה (יום שלישי, 26/11/2013 שעה 8:00) בתשובה לushargil@gmail.com | |
זה בדיוק העניין. בגלל החידוש של צבע העור התעלמו מכל היתר. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=172181 | |
אע''פ שהנתון עובדתי | |
(יום שלישי, 26/11/2013 שעה 8:17) בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה | |
המילה כושי מיותרת | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=172185 | |
לא נראה לי | |
(יום שלישי, 26/11/2013 שעה 13:46) בתשובה לushargil@gmail.com | |
וארץ כוש אינה אפריקה אלא(עד כמה שאני זוכר)אתיופיה לכת שבא והמלך שלמה) | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=172186 | |
לפי ויקיפדיה הנ''ל | |
(יום שלישי, 26/11/2013 שעה 13:50) בתשובה לisaac01@netvision.net.il | |
בצפון סודן ובתנך כולל סודן אריתריאה אתיופיה וסומליה רצ''ב | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=172187 | |
לא נראה לי | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שלישי, 26/11/2013 שעה 14:36) בתשובה לisaac01@netvision.net.il | |
לא מאד איכפת לי שיש טעות מושרשת . גם התמיכה של ויקיפדיה נחמדה אך שגויה . כוש היא טיבט ! ולכן המשפט ''מולך מהודו ועד כוש'' מתאימה למלך פרסי ששלטונו מהודו עד טיבט . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=172189 | |
איך הגעת למסקנה הזו | |
(יום שלישי, 26/11/2013 שעה 15:07) בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה | |
מדוע לא זנזיבר? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=172218 | |
איך הגעת למסקנה הזו | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 27/11/2013 שעה 6:12) בתשובה לisaac01@netvision.net.il | |
זו לא מסקנה . קראתי את זה פעם לפני הרבה זמן . זה נראה לי אז סביר וזה נשאר לי בזיכרון . המקור ממש לא זכור לי . לעומת כוש כמקום באפריקה זה הרבה יותר הגיוני . כדי שחלקים מאפריקה יהיו תחת שלטון פרסי צריך לכבוש גם את מצרים או לעקוף אותה דרך חציית ים סוף . ולזה אין סימוכין בשום מקום . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=172194 | |
לא נראה לי | |
(יום שלישי, 26/11/2013 שעה 18:13) בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה | |
הלכת רחוק | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=172219 | |
לא נראה לי | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 27/11/2013 שעה 6:13) בתשובה לushargil@gmail.com | |
טיבט קרובה לפרס יותר מאפריקה ויש אליה רצף קרקעי ברור . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=172209 | |
יש לי בעיה בחשבון | |
(יום שלישי, 26/11/2013 שעה 20:40) בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה | |
איך זה 127 מדינות ? יש לך השערה אילו מדינות היו בין טיבט להודו? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=172220 | |
יש לי בעיה בחשבון | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 27/11/2013 שעה 6:39) בתשובה לisaac01@netvision.net.il | |
ראשית יש לזכור כי חלקים נרחבים מהודו נכבשו על ידי הפרסים המוגולים . הפרסים שלטו בכל האיזור משנת 1500 עד 1850 בערך .זובין מהטא מהתזמורת הפילהרמונית מוצאו מאותה תקופה . כלומר כיבוש כזה שהיה לפני 500 שנה יכול להיות גם בפעם קדומה יותר . מי שמסתכל במפה יכול לראות כי בין פרס וסין נמצאות אפגניסטן , פקיסטן , טורקרמניסטן , טג'יקיסטן , איסלמאבד וקירגיסטן . העיר קאשי שנמצאת בסין הייתה עיר פרסית . משפחתה של הזמרת עליזה קאשי מקורה משם והם לא סינים . כל זה עד הודו זה מרחב עצום עם רצף קרקעי . היות ובאותם זמנים לפני 3000 שנה מדינות היו למעשה ערים חזקות ששלטו על הסביבה הקרובה הרי 127 מדינות אנן בעיה . כמוכן צריך לזכור כי ''מדינה'' בערבית זה ''עיר'' . אינני שולט חזק בשפה הפרסית הקדומה אך ייתכן שגם בפרסית מדינה=עיר . עוד ברצוני להזכיר כי הפרסים תקפו גם מערבה עד יוון . המלך ליאונידס במעבר טרמופילאיי בלם חיל רגלים פרסי שמנה כמעט מיליון לוחמים . מאיפה באו לוחמים אלה ? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=172253 | |
יש לי בעיה בחשבון | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 27/11/2013 שעה 11:42) בתשובה לushargil@gmail.com | |
אלכנדר מקדון ניצח את הפרסים עם צבא של 10.000 היפוליטים בלבד . הוא עשה זאת על ידי טאקטיקה בעיקר . המערך הפרסי התמוטט אחרי שגנרלים פרסים רצחו את המלך . ==================================================== הפלישה הפרסית אכן כללה מיליון אנשים . למרות שבויקיפדיה כתוב שהפלישה כללה 250.000-350.000 ליאונידס בלם אותם עם 300 ספארטאנים , בזכות המקום הצפוף . הפרסים התקדמו רק אחרי בגידה של אחד היוונים .זה קרה 150 שנה לפני אלכסנדר . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=172221 | |
מצאתי משהוא לשיתתך | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 27/11/2013 שעה 6:41) בתשובה לisaac01@netvision.net.il | |
מתי חי אותו רב שמואל ולמה לסמוך על דבריו ? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=172215 | |
לא נראה לי | |
יעקב ריגר (יום רביעי, 27/11/2013 שעה 4:40) בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה | |
שלשלת הרי הינדו-קוש (כוש) נמצאת בהודו. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=172222 | |
התייחסות רצינית ראשונה | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 27/11/2013 שעה 6:46) בתשובה ליעקב ריגר | |
הרי הודו-כוש הם רכס מהודו עד אפגניסטן . דרך אחד המעברים נכנס אלכסנדר מקדון להודו . נדמה לי מעבר חיידראבד . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=172193 | |
לי נראה שזה באפריקה | |
(יום שלישי, 26/11/2013 שעה 18:11) בתשובה לisaac01@netvision.net.il | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=172200 | |
ברגעים אלו היא עוברת | |
(יום שלישי, 26/11/2013 שעה 19:06) בתשובה לushargil@gmail.com | |
מטנזניה לאוקיינוס השקט תעקוב | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=172223 | |
הומור מיותר . | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 27/11/2013 שעה 7:05) בתשובה לisaac01@netvision.net.il | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=172177 | |
ראה גם | |
(יום שלישי, 26/11/2013 שעה 7:56) | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=172180 | |
ראה גם | |
ע.צופיה (יום שלישי, 26/11/2013 שעה 8:11) בתשובה לushargil@gmail.com | |
גיא בכור הוא, לטעמי, פופוליסטי מדי. יתכן שבכוונה ויתכן שזה אופיו. אי-אפשר לעשות הכללה על כל היהודים ''שפעלו'' נגד עמם. שבתאי צבי, למשל, היה משיח שקר אך היה הציוני הראשון אחרי למעלה מאלף שנה. הוא, כידוע, דרש מהסולטן אוטונומיה ליהודים בארץ ישראל. בדומה להרצל שלוש מאות וחמישים שנה מאוחר יותר. גם אם התנועה של הרצל הייתה נכשלת הוא היה מוגדר כנביא שקר. המושג ''בגידה'' אינו ייחודי ליהדות. המושג בא להגדיר אנשים או גופים הפועלים במודע כנגד מדינתם תוך מתן סיוע ישיר או עקיף לאוייבי המדינה. במסגרת זו נכנסים, למשל, הרבה מעמותות השטנה הפועלות בארץ. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=172182 | |
כדי שימצא ויקרא האור כאור | |
(יום שלישי, 26/11/2013 שעה 8:32) בתשובה לע.צופיה | |
חייב להימצא החושך כחושך | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=172188 | |
ראה גם | |
ע.צופיה (יום שלישי, 26/11/2013 שעה 14:47) בתשובה לushargil@gmail.com | |
אני חושב שאתה טועה. א. ציוני הוא יהודי שגר בארץ ישראל או מעמיד בראש מעייניו את העלייה לארץ ישראל. ב.יהודי הוא מי שנולד לאם יהודייה. אין כל פרשנות אחרת!! קיום או אי קיום כל או חלק או חלק קטן או חלק קטנטן ממצוות הדת אין לה כל נגיעה להיות האדם יהודי! כל מיני שרלטנים למיניהם מנסים לקבוע כללים והגבלות. הכול שטויות. מי שנולד לאם יהודייה הוא יהודי! | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=172201 | |
ראה גם | |
ע.צופיה (יום שלישי, 26/11/2013 שעה 19:36) בתשובה לushargil@gmail.com | |
א. למה לא יתכן? יתכן ויתכן. ב.קרוביי בארה''ב הם ידידים חמים של מדינת ישראל, מבקרים לעיתים מזומנות בארץ, ילדיהם למדו בבית ספר יהודי אך אין בדעתם לעלות ארצה. הם יהודים חמים אך לא ציונים. ג.נכון, גם גרים הם יהודים. ד. יש אנשים שמודדים את מידת יהדותו של אדם כמידת המצוות שהוא מקיים. ה. לא נכון. אני איני קובע כללים והגבלות מלבד אותם הכללים שמהווים את תמצית קיומה של היהדות. ן. אתה כתבת שגם המושג יהודי אינו ברור. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=172212 | |
ראה גם | |
ע.צופיה (יום שלישי, 26/11/2013 שעה 22:11) בתשובה לushargil@gmail.com | |
ההגדרות שכתבתי הן על דעתי בלבד. איני פוסק ואיני נביא. לטעמי, יהודי שטוען כי בדעתו לעלות לארץ ישראל ביום מהימים הוא ציוני. צריך להאמין לו, אין ברירה. שיבת עזרא ונחמיה היא הציונות הראשונה. לאחרי היו רבות, יהודים גלו והוגלו, אך תמיד היו פה יהודים ובכל דור ודור היה מישהו שעלה לארץ. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=172198 | |
המושג עם החליף משמעות לאורך השנים | |
דוד סיון (יום שלישי, 26/11/2013 שעה 18:51) בתשובה לushargil@gmail.com | |
למשל המושג עם שהתפתח מאז המהפכה הצרפתית שונה מהמושג עם בעת שהוכרז העםהיהודי על ידי התורה... | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=172216 | |
המושג עם החליף משמעות לאורך השנים | |
דוד סיון (יום רביעי, 27/11/2013 שעה 4:42) בתשובה לushargil@gmail.com | |
המהפכה הצרפתית רלוונטית כמועד להתפתחות המושג עם ומשמעותו. זה נכון גם לגבי משמעות המושג ''עם יהודי'' שהוא כיום שונה מאד ממה שהיה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=172225 | |
המושג עם החליף משמעות לאורך השנים | |
(יום רביעי, 27/11/2013 שעה 7:31) בתשובה לדוד סיון | |
המושג אולי שונה - העם לא. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=172234 | |
המושג עם החליף משמעות לאורך השנים | |
דוד סיון (יום רביעי, 27/11/2013 שעה 8:08) בתשובה לushargil@gmail.com | |
גם העם היהודי של היום שונה ממה שהיה פעם, לפני אלפי שנים. עד ששמעתי הרצאה של מישהו מבר אילן חשבתי כמוך. אבל מסתבר שמאפייני אדם ועם משתנים כל הזמן. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=172244 | |
המושג עם החליף משמעות לאורך השנים | |
(יום רביעי, 27/11/2013 שעה 10:10) בתשובה לדוד סיון | |
גם האדם הוא לא אותו אדם כי תאיו התחלפו 3 פעמים במהלך חייו... | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=172202 | |
ראה גם | |
ע.צופיה (יום שלישי, 26/11/2013 שעה 19:41) בתשובה לushargil@gmail.com | |
יש מספר כללים בסיסיים שמגדירים עם.כגון: מיקום גיאוגרפי, שפה, מנהגים דומים ועוד. לטעמי אותם הכללים הבסיסיים קיימים מאז ומתמיד. יש ויכוח עצום בין אישים שונים מתי התגבש העם היהודי. לטעמי, בעת יציאתו ממצרים. האקט של היציאה, מה שקדם לו והמסע בסיני הם הביאו לפתחה של ארץ כנען עם חדש. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=172210 | |
ראה גם | |
ע.צופיה (יום שלישי, 26/11/2013 שעה 22:06) בתשובה לushargil@gmail.com | |
לא נכון. הומרוס המציא סיפור יפה על טרויה והיוונים ואף אחד לא צוחק ההיפך. איני בטוח שהתורה הכריזה עלינו כעם. יתכן שאנו, עם ישראל, אימצנו את התורה. הכול תלוי בנקודת ההשקפה האישית שלך. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=172217 | |
לא מסכים | |
יעקב ריגר (יום רביעי, 27/11/2013 שעה 4:50) בתשובה לע.צופיה | |
כמו שלנצרות יש גוונים שונים (קתולים, פרוטסטנטים) כך גם ליהדות. הרפורמים קובעים את יהדותו של אדם לפי רצונו להשתייך לעמנו, כפי שעשינו עם רות המואביה. זה שאתה רוצה שהשרצים לבושי-השחורים יקבעו את יהדותו של אדם היא בעיה פרטית שלך. רוב העם היהודי אינו מסכים עימך. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=172228 | |
לא מסכים | |
(יום רביעי, 27/11/2013 שעה 7:38) בתשובה ליעקב ריגר | |
שרצים? אתה שם את עצמך בקהלו של חומייני ומדבר בשם יהודים? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=172276 | |
לא מסכים | |
יעקב ריגר (יום רביעי, 27/11/2013 שעה 18:58) בתשובה לushargil@gmail.com | |
אתה צודק. ''שרצים'' היא הגדרה חזקה מדי. מה דעתך על ''מוכרי קמעות'' או ''רנטגנים''? או ''מרן'' הפוסק בענייני חיטוט באף? אם אלה קובעים את דרכה של היהדות, אנו בצרות. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=172285 | |
אתה לא תתחמק מהעובדות על ידי בדיחה | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום חמישי, 28/11/2013 שעה 8:52) בתשובה לushargil@gmail.com | |
בקרב קהלם של רבנים מסוגים שונים יש מאות אלפים של בעלי אמונות טפלות . אנשים המשתטחים על קברים , זורקים נרות לכבשנים , רוכשים קמיעות , הולכים שבי אחרי מעלים באוב ומאמינים באמונות הבל שונות ומשונות . ידע המבוסס על בדיקה רחוק מהם כפיסגת הר האוורסט . אין הבדל בינם לבין קהלם של עובדי הבעל , העשתורת , פרות קדושות או זאוס . רק השם אחר אבל ההתנהגות - אותו הדבר . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=172286 | |
אתה לא תתחמק מהעובדות על ידי בדיחה | |
(יום חמישי, 28/11/2013 שעה 14:00) בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה | |
היית שם? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=172287 | |
אתה לא תתחמק מהעובדות על ידי בדיחה | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום חמישי, 28/11/2013 שעה 15:25) בתשובה לushargil@gmail.com | |
היית באוסטרליה ? אולי אין אוסטרליה ? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=172239 | |
כנראה | |
(יום רביעי, 27/11/2013 שעה 8:28) בתשובה ליעקב ריגר | |
שאתה יכול להחליט שאתה חתול מי אנחנו שרצים כמונו שנתנגד? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=172226 | |
ראה גם | |
(יום רביעי, 27/11/2013 שעה 7:33) בתשובה לע.צופיה | |
יש גם דבר שמתכנה מורשת. אפשר להתכחש לה, אבל היא עדין באותו מקום, לא הולכת לשום מקום. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=172238 | |
טעות קטנה | |
(יום רביעי, 27/11/2013 שעה 8:26) בתשובה לע.צופיה | |
במעמד הר סיני התורה הכריזה עלינו כעם ''היום הזה נהיית לעם...'' | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=172242 | |
טעות קטנה | |
ע.צופיה (יום רביעי, 27/11/2013 שעה 9:12) בתשובה לisaac01@netvision.net.il | |
כתבתי כבר. איש איש ונקודת מבטו. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=172224 | |
לא נכון . | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 27/11/2013 שעה 7:11) בתשובה לע.צופיה | |
יש מי שמגדירים עם כאוכלוסיה של מדינה . העם הצרפתי הם תושבי צרפת . העם האנגלי הם תושבי אנגליה . גם סינים בצרפת הם צרפתים . גם פקיסטאנים באנגליה הם אנגלים . זו הסיבה שערבים מיהודה ושומרון הם ''פלסטינים'' גם אני , יהודי שנולד בחיפה פלסטיני . זה אפילו מגובה בהחלטת החלוקה משנת 1947 . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=172229 | |
לא נכון . | |
ע.צופיה (יום רביעי, 27/11/2013 שעה 7:39) בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה | |
זו רק אחת ההגדרות. היום בפלשתינה-ארץ ישראל, כמשל, חיים שני עמים. כיום, בניגוד לתקופות אחרות בעבר, יש מגמה לתת עצמאות, מלאה או מוגבלת, לכל לאום שבין היתר מתאפיין בגיאוגרפיה אחידה, אך לא רק. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=172230 | |
לא נכון . | |
(יום רביעי, 27/11/2013 שעה 7:43) בתשובה לע.צופיה | |
האם נזכה לראות את המגמה הזאת מתפתחת ומתגשמת בבלגיה, רוסיה, ספרד, תורכיה, אירן, סין וכדומה? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=172231 | |
לא נכון . | |
ע.צופיה (יום רביעי, 27/11/2013 שעה 7:54) בתשובה לushargil@gmail.com | |
אם המעצמות (ארה''ב, האיחוד האירופאי, סין) ימשיכו לעודד מגמה זו התשובה היא -כן. חשוב לציין כי, לדעתי, המעצמות שהזכרתי פועלות רק נגד חלשים. בשטחן שלהן הם לא יתירו זאת. למשל בבלגיה. לעומת זאת ביוגוסלביה המתפרקת הם עשו כרצונם. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=172236 | |
יש עוד דבר | |
דוד סיון (יום רביעי, 27/11/2013 שעה 8:15) בתשובה לע.צופיה | |
אני חושב שאם תביט קדימה, מה שיווצר בעוד עשרות שנים, המקרה של יגוסלביה ובריה''מ ישאר כיוצא מהכלל. המגמה של איחוד. בין עמים כמו האיחוד האירופי תהיה הרבה יותר נפוצה. סין היא דוגמה של איחוד כוחני שמחזיק הרבה יותר זמן מיגוסלביה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=172243 | |
יש עוד דבר | |
ע.צופיה (יום רביעי, 27/11/2013 שעה 9:15) בתשובה לדוד סיון | |
האיחוד האירופאי אינו איחוד לאומי אלא מדיני. הצרפתים לא יהפכו לגרמנים והאיטלקים לפולנים. המגמה היא הפוכה. לתת ביטוי מדיני לכל לאום. ע''ע פלשתינאים, צ'צ'נים, קוסובו, כורדים ולפני כעשרים שנה פירוק צכוסלובקיה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=172250 | |
הצגתי דעה על מגמה ארוכת טווח | |
דוד סיון (יום רביעי, 27/11/2013 שעה 11:10) בתשובה לע.צופיה | |
בעיני המגמות עליהן את מאיר קצרת טווח. כאשר איחוד מדיני יחזיק עשרות ומאות שנים הביטוי הנפרד של הצרפתים מהגרמנים למשל יטושטש והוא יהפוך לאיחוד לאומי. נדמה לי שבריטניה היא דוגמה טובה. אחרי מאות שנים של מלחמות הסיכוי של היפרדות לאומית של הסקוטים וולשים מבריטניה הוא נמוך; אחרי מאות שנים הם מרגישים את המאחד הרבה יותר מאת המפריד. ארה''ב היא דוגמה טובה ליצירת לאום על פי קווים מדיניים ממקורות לאומיים רבים. בתמצית תהליך הגולבליזציה הוא מאיץ של האיחוד והוא בלתי הפיך בטווח הארוך הביטוי הלאומי של רוב האנושות ידעך. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=172251 | |
הצגתי דעה על מגמה ארוכת טווח | |
ע.צופיה (יום רביעי, 27/11/2013 שעה 11:14) בתשובה לדוד סיון | |
לפי התקשורת הסקוטים בעוד שנתיים מפרקים את הממלכה המאוחדת. תהליך הגלובליזציה נמצא כיום בעיצומו, אך לפני כמאה שנים הוא בכלל לא היה ''על הפרק'' בעולם ולכן יתכן מאוד שגם בעוד 100 שנה הוא יחדל מלהיות ''על הפרק''. לעומת זאת הלאומים קיימים מאות ואלפי שנים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=172262 | |
הצגתי דעה על מגמה ארוכת טווח | |
דוד סיון (יום רביעי, 27/11/2013 שעה 12:16) בתשובה לע.צופיה | |
תהליך הגולבליזציה הוא תהליך שכולל את כל תחומי החיים. ככזה הוא החל מזמן. במבט היסטורי הוא כבר היה קיים גם לפני 100 שנים. לאומים בודדים קיימים יותר מכמה מאות שנים (בערך מאז המהפכה הצרפתית) ובודדים קיימים אלפי שנים. גם מהותם של אלה (יהודים, יוונים ופרסים) שונה מאד ממה שהיו בעבר. הדוגמאות שאתה מציג, שחלקן אינני מכיר, הן מייצגות תהליכים קצרי טווח. המסקנה-דעה שלי מתייחסת לטווח הארוך לתוך העתיד, ומשמעותה שהמגמות קצרות הטווח ידעכו. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=172257 | |
הצגתי דעה על מגמה ארוכת טווח | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 27/11/2013 שעה 11:55) בתשובה לushargil@gmail.com | |
השמאלנים לא יהיו פה 60% . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=172272 | |
הצגתי דעה על מגמה ארוכת טווח | |
(יום רביעי, 27/11/2013 שעה 15:02) בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה | |
בכל טיעון אתה מוסיף גם אבסורד כדי להדגיש את צבעי הטענה | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=172245 | |
לא נכון . | |
(יום רביעי, 27/11/2013 שעה 10:13) בתשובה לע.צופיה | |
כנראה שגם אנחנו חלשים כי פה הם מנסים להקים 3 מדינות פלסטיניות... שתים כבר יש: ירדן וישראל. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=172247 | |
לא נכון . | |
ע.צופיה (יום רביעי, 27/11/2013 שעה 10:20) בתשובה לushargil@gmail.com | |
נכון מאוד. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=172288 | |
שפרעם- בדם ואש נפדה את פלסטין | |
(יום חמישי, 28/11/2013 שעה 16:31) בתשובה לushargil@gmail.com | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=172293 | |
שפרעם- בדם ואש נפדה את פלסטין | |
(יום חמישי, 28/11/2013 שעה 20:02) בתשובה לisaac01@netvision.net.il | |
מלחמת תרבויות | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=172240 | |
לא מדוייק | |
(יום רביעי, 27/11/2013 שעה 8:36) בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה | |
תעודות זהות פלסטינאיות הונפקו ע''י הבריטים בא''י רצ''ב דוגמא של תעודה http://www.nostal.co.il/showImage.asp?serial=10434&a...!%3C/div%3EANDportalEQUALS%E0%E1%E9%E6%F8%E9%ED%20%E5%E7%F4%F6%E9%EDANDptypeEQUALSsubject#!prettyPhoto/0/ | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=172190 | |
האם יש למישהו דוגמא | |
(יום שלישי, 26/11/2013 שעה 15:34) | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=172298 | |
אובמה-ארה''ב-אירן- ישראל | |
יוסף אליעז (יום ראשון, 01/12/2013 שעה 19:26) בתשובה לushargil@gmail.com | |
רבותי היקרים, דומני שב''בבא מציעא'' מופיע הביטוי ''פתח בכד וסיים בחבית''. אנו פתחנו באובמה וסיימנו, בינתיים, במיהו יהודי... ראו נא על מה המאמר. מסכימים עם תוכנו? חולקים עליו? מה לנושאים שהועלו בו ולשאלה היכן כוש ב''מגילת אסתר''? האם אנו דנים עתה באחשוורוש והמן? דומני שכרגע בפרס שולט עתה המן לבדו... גם כוש של אחשוורוש וזו של אלכסנדר הגדול אינן בהכרח אותה כוש. איני בטוח שבימים קדומים אותן שרשרות הרים שגיאות נקראו ''הינדו-כוש'', אבל כושים ואשה כושית נזכרים במקרא. אלכסנדר אכן שלט ממצרים שבאפריקה [אותה ירש תלמי, אחד משלושת היורשים , או ''הדיאדוכים'', אחר היה אנטיוכוס שירש את סוריה רבתי] ועד הודו. כך שסביר שכוש היא באפריקה, אם נוביה ואם חבש. אגב - עד היום לא ברור אם הפרעונים, או רובם, היו בהירי עור או שחורי עור. הנה גם אני ירדתי לבנקט. שוב- מה כל זה שייך למאמר הפותח? וכיצד נקלענו לדיון מהו עם ומיהו יהודי? כרגע הצרות הן עם אירן, לא עם כוש-לנד ולא עם סוגי הרבנים. אגב - התורה לא נתנה ליהודים. היא ניתנה לתריסר שבטי ישראל, ששבט יהודה היה רק אחד מהם, בטרם נחלקה מלכות שלמה לישראל ויהודה. בכבוד ובברכה יוסף אליעז | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=172320 | |
אובמה-ארה''ב-אירן- ישראל | |
יעקב ריגר (יום רביעי, 04/12/2013 שעה 1:51) בתשובה ליוסף אליעז | |
מאמרים ברשת משמשים כמקום מפגש לדיונים ציבוריים. לפעמים הדיונים עוסקים במאמר עצמו, ולפעמים הם גולשים למקומות אחרים. אל תיקח את זה ללב. | |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |