על בורות כבסיס להשתלחות | |||||
עגל הזהב / דוד סיון (יום שלישי, 22/10/2013 שעה 15:00) | |||||
|
|||||
http://www.faz.co.il/thread?rep=171680 | |
כמה | |
ע.צופיה (יום שלישי, 22/10/2013 שעה 21:45) | |
עסקים קטנים ובינוניים הוקמו, קיימים וממשיכים להתקיים בגלל מפעל אינטל בקרית גת?, מפעל אחר במגדל העמק? אחד עשר מפעלים של טבע הפזורים בארץ? כנראה שאדם כמו בנט שעשה עיסקה כלכלית מוצלחת אחת או שנים בימי חייו יודע על מה הוא דובר. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=171693 | |
כמה | |
דוד סיון (יום רביעי, 23/10/2013 שעה 4:47) בתשובה לע.צופיה | |
א. בהתבטאות של בנט לא דובר בעסקים שהוקמו וממשיכים להתקיים בגלל אינטל. מה שבהודעה של טבע כונה המעגל החיצוני. ב. גם לעסקים קטנים שקמים יש השפעה דומה על המעגל החיצוני. ג. לפי מרכז המחקר והמידע של הכנסת: ג.1 העסקים הקטנים אחראים ליצירת 85% ממקומות העבודה (http://www.knesset.gov.il/mmm/data/pdf/m03254.pdf). ג.2 ''עסקים קטנים ובינוניים הם בסיס חשוב לצמיחת המשק, להגברת הייצור וליצירת מקומות תעסוקה,...'' (http://www.knesset.gov.il/mmm/data/pdf/m02915.pdf). ג.3 ''ניתן לומר כי העסקים הקטנים והבינוניים הם מנוע הצמיחה של הכלכלה הישראלית'' (עמ' 5, http://www.knesset.gov.il/mmm/data/pdf/m01628.pdf). ג.4 עלות יצירת מקום עבודה בעסקים הקטנים והבינוניים נמוכה באופן משמעותי מזו בחברות גדולות כמו טבע ואינטל. ד. הצלחה עסקית איננה ערובה לראית ''נכונה'' של התמונה הכללית של הכלכלה. ה. ההצלחות של בנט הן דוגמה לתיזה שעסקים קטנים ובינוניים מהווים בסיס עיקרי לצמיחת המשק. ו. הטענה העיקרית שלי היא שראוי לבחון את הענקת הטבות במס לעסקים הקטנים והבינוניים בגלל תרומתם לתעסוקה (שהיא כנראה גבוהה יותר משל החברות הגדולות). | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=171689 | |
בנט מדבר דבר אחד ואתה מדבר דבר שני | |
בצלאל פאר (יום רביעי, 23/10/2013 שעה 0:09) | |
הרי בנט לא דיבר סרה על העסקים הקטנים והבינוניים וגם לא טען שחלקם בעוגת הכלכלה הישראלי קטן. כל מה שהוא אמר זה שהוא מעוניין שיותר משקיעים יבואו ויקימו מפעלים בישראל. השאלה הנכונה היא, איך עושים את זה? כבר היה לנו סיפור עם אינטל שמרוב שהתקשקשנו כאן אם ללכת לקראתם הם החליטו לחתוך ולהקים את המפעל שלהם באירלנד. אז מה הרווחנו מזה? פחות 2000 משרות בתחומי המיחשוב והאלקטרוניקה, ופחות עבודה לעסקים קטנים שהיו אמורים לתת שירותי תמיכה ומכירה למפעל. כמובן שלא צריך ללכת עם התאגידים האלה ב-0% מס, אלא נכון להתאים את המס לפי שיעור המס הנמוך המוצע להם ע''י המדינות המתחרות על מיקום הפרוייקטים האלה. ההבדל בין תאגיד חו''ל שמציע לבוא ארצה לבין עסק קטן, בינוני או גדול בישראל שלעסק מחו''ל יש גם אופציות אחרות. העלאת האחוז היחסי של עסקים קטנים ובינוניים בישראל מראה בסך הכל על הכיוון הנכון. אבל הדבר לא מבטל את הצורך במשיכת תאגידים בינ''ל/זרים לארץ בתנאים טובים, בהנחה שפעילותם בארץ תתרום גם היא לכלכלה הישראלית. תאגידים כאלה גם יוצרים מעגלים עבודה שניים ושלישיים ומחזקים את סקטור העסקים הקטנים והבינוניים. לכן אין כאן ניגוד עניינים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=171694 | |
בנט מדבר לא ראוי | |
דוד סיון (יום רביעי, 23/10/2013 שעה 4:52) בתשובה לבצלאל פאר | |
א. הוא משמיץ חברי כנסת ללא ביסוס. ב. הוא צועק, ללא ביסוס, שהבאת משקיעים עדיפה על עידוד יזמים מקומיים. ג. נתונים מראים שלא בטוח שכדאי להביא פעילות של תאגידים גדולים בעיקר כאשר מדובר בויתור על הכנסה משמועתית ממסים. ד. כל עסק, לא רק תאגידים גדולים, מייצר מעגלים שניים ושלישיים ומחזק את העסקים באחרים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=171707 | |
בנט מדבר ראוי, בודאי במונחים של פוליטיקה ישראלית | |
בצלאל פאר (יום חמישי, 24/10/2013 שעה 9:19) בתשובה לדוד סיון | |
לפי דבריך והלינק שצרפת, בנט ''האשים חברי כנסת'' ולא ''השמיץ ללא ביסוס''. ב. לא שמעתי אותו צועק. וגם לא שמעתי שהוא אמר שמשקיעי חו''ל באים על חשבון עידוד יזמים מקומיים. ג. אני לא ראיתי נתונים המראים שלא כדאי להביא תאגידים לארץ בגלל ויתור על הכנסה משמעותית ממיסים. אבל הטענה הזאת נשמעת ממש ממש מופרכת. ארבעת מפעלי אינטל מזרימים כספים לישראל ולאוכלוסיה ישראלית די גדולה. ד. בזה אתה צודק. ולכן זו הסיבה העיקרית השנייה המצדיקה משיכת תאגידים גדולים מחו''ל לארץ. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=171710 | |
בנט מדבר ראוי, בודאי במונחים של פוליטיקה ישראלית | |
דוד סיון (יום חמישי, 24/10/2013 שעה 9:59) בתשובה לבצלאל פאר | |
א. הוא, בנט, השמיץ חברי כנסת ללא ביסוס. ''אתם פיגוע כלכלי'' היא השמצה חסרת ביסוס. ביקורת על מדיניות מיסוי (שנתנה לטבע כ-12 מיליארד שקל) איננה פיגוע כלכלי. אם לא קראת אני מציע לך לקרוא מה שכתב המבקר על העניין. ב. צעק כמו הדגיש... הוא לא אמר שמשקיעי חו''ל באים על חשבון יזמים מקומיים. אבל זה משתמע מההדגשות שלו והעובדות בשטח: ההטבות במס נתנו ונתנות בעיקר לעסקים גדולים ולכן אפשר לטעון שזה נעשה על חשבון עסקים קטנים. ג. לא ראית ''נתונים שלא כדאי להביא תאגידים לארץ''. אבל גם לא ראית נתונים שכדאי. ההטבות שניתנו לאינטל, ניתנו ללא בדיקה רצינית על כדאיות למדינת ישראל. ד. אין בעיה ששר המסחר, התעשיה והכלכלה יעסוק ביבוא יזמים, תאגידים כדי שיפעלו בארץ. אבל מן הראוי שלא ישים את כל הביצים שלו בסל האחד הזה שיתן הטבות מס גם לעסקים קטנים. מן הראוי שיבדוק אם זה באמת כדאי. הוא גם צריך לשים לב שהבאים מחו''ל מביאים איתם את המימון מחו''ל. לבסוף | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=171698 | |
בנט מדבר דבר אחד ואתה מדבר דבר שני | |
ע.צופיה (יום רביעי, 23/10/2013 שעה 7:21) בתשובה לבצלאל פאר | |
על זה אמרו חז''ל: לך לאירלנד ותחכים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=171700 | |
נגמרו לך הנימוקים | |
דוד סיון (יום רביעי, 23/10/2013 שעה 9:26) בתשובה לע.צופיה | |
במה שנוגע לישראל אני מעדיף להחכים ממידע שקיים בארץ. לכן הצגתי מידע ונתונים (שמקורם במרכז המידע של הכנסת) על המציאות בישראל שכולל גם מידע השוואתי מארצות אחרות. הנה עוד (http://www.knesset.gov.il/mmm/data/pdf/m01628.pdf): ''כשני-שלישים ממקומות העבודה החדשים מקורם בעסקים שבהם פחות מ-20 מועסקים, וכ-90% מקורם בעסקים שבהם פחות מ-100 עובדים''. אם העובדות שהצגתי לא עוזרות לך להחכים אתה יכול לרוץ לאירלנד. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=171701 | |
נגמרו לך הנימוקים | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 23/10/2013 שעה 12:16) בתשובה לדוד סיון | |
לפי הבנתי יש בעיה טכנית לעודד עסקים קטנים . לפי איזה קריטריונים ? איזו מערכת בירוקראטית תטפל ב-100 עסקים קטנים לעומת עסק אחד עם 1000 עובדים ? ויש עסקים עם 5000 עובדים ואפילו יותר . הבירוקרטיה היא אם כל חטאת בניהול המדינה . כלומר בעצם אנחנו צריכים חקיקה או תקנות מרחיבות מהמצב הקיים וכן הרחבה של המערכת הקיימת ואולי מִינהֶלת חדשה . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=171702 | |
יש כבר נסיון ביורוקרטי | |
דוד סיון (יום רביעי, 23/10/2013 שעה 18:57) בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה | |
אני חושב כמוך שכדי להפעיל מדיניות כלכלית (הטבות במס) מול מאות אלפי עסקים (קטנים ובינוניים) צריך מערכת ביורוקרטית אחרת מזו שמטפלת בכמה עשרות עסקים (גדולים). יהיה גם צורך לשנות קריטריונים כדי לתת הטבות גם לעסקים שלא מייצאים. אבל מול הקשיים עומדת כמובן האפשרות של השפעה חיובית על עידוד הצמיחה והגדלת התעסוקה. עם זאת, כבר כיום יש בממשל הישראלי מערכת שמטפלת במתן הטבות לאלפי עסקים קטנים ובינוניים והטלת עוד משימה לא ממש מסובכת ו-או יקרה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=171708 | |
נגמרו לך הנימוקים | |
בצלאל פאר (יום חמישי, 24/10/2013 שעה 9:22) בתשובה לדוד סיון | |
התאגידים הגדולים הם חלק ממנועי הפעילות במשק. קיומם תמך בגידול העסקים הקטנים והבינוניים, ולא להיפך. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=171711 | |
זה לא חד כיווני | |
דוד סיון (יום חמישי, 24/10/2013 שעה 10:15) בתשובה לבצלאל פאר | |
תאגיד גדול מגיע למדינה כלשהי לא רק בגלל מדיניות מס אלא גם בגלל סביבה עסקית שקיימת כבר. סביבה כזו כוללת עסקים קטנים שיוכלו לתת לו את השרותים הנחוצים. זה אומר שקיומם של העסקים האלה תומך בקיומו של התאגיד כאן. כמובן שיש גם השפעות בכיוון השני: ההשקעות של התאגיד בארץ והפעילות שלו כאן תומכות בקיומם של העסקים האחרים ובצמיחתם. ג'רמי לוין אמר שפעילות טבע בארץ מעסיקה כ-40 אלף עובדים במעגלים חיצוניים. אבל העובדה החשובה היא שהעסקים הקטנים והבינוניים הם המנוע העיקרי לצמיחה ולגידול בתעסוקה. לכן גם הם ראויים להטבות במס. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=171717 | |
זה לא חד כיווני | |
בצלאל פאר (יום חמישי, 24/10/2013 שעה 13:39) בתשובה לדוד סיון | |
אתה נוגע בעניין הביצה והתרנגולת. אבל באופן היסטורי כשנכנסו תאגידי ענק בעיקר החל משנות ה-80 (אינטל כבר משנות ה-70) חלה עליה יחסית במספר העסקים הקטנים והגדולים. כמובן שלעסקים קטנים יש את הצדקת קיומם שלהם גם ללא תאגידי ענק, הרי לא מדובר ב-100% השפעה אלא בהשפעה גדולה. יש הבדל בין משק רחב ומגוון שמגדיל את התעסוקה בעיקר המקצועית ובעל דרישות צרכניות ותשתיתיות גדולות ומשק קטן ועני יותר. נדמה לי שבסוף הבעת הסכמה למסקנה זו. הדבר לא שולל את ההשפעה הגדולה יותר של העסקים הקטנים והבינוניים לצמיחה ולתעסוקה. החוכמה היא לדעת לתמוך באותם עסקים, ג ם ע''י משיכת תאגידי ענק. ברור גם שצריך לעדכן את מדיניות המס, אבל לא לצפות שהוא יגיע ל-25%. השאלה היא כלכלית-פוליטית, כשהנתון העיקרי הוא שיעור המס במדינות המתחרות על אירוח אותן תעשיות. הטבות מס לעסקים קטנים ובינוניים? נשמע טוב. איך עושים את זה ולא מפסידים בהכנסות המדינה? אינני יודע מה קרה עם ''הרווחים הכלואים'' אבל צריך לעמוד על כך שהכספים האלה ישוחררו ללא מס רק אם הם יושקעו בארץ. כסף שייוצא לחו''ל יצטרכו לשלם על מס כלשהו (כשאני לא יודע האם זה נוגד את ההסכמים בין הממשלה לכל התאגידים). לטעמי, ואני חוזר וכותב על זה כאן שוב ושוב, המדינה חייבת להילחם בדרכים מתוחכמות יותר, כולל תיקוני חוק ב''שוק השחור'', שהיקפי העלמות המס ממנו נמדדות בעשרות מיליארדי ש''ח לשנה. אם היתה גבייה יעילה אז ישראל לא היתה נקלעת לחור בתקציב (על אף שלדעתי הוא לא נורא כל כך ולא היה צריך להשפיע על צמצום התקציב) גם אם היתה ''בזבזנית'' יותר. הסוד הוא להשקיע בקו עולה בפרוייקטי תשתית ומחקר. אלה הם מנועי הפעולה הכי טובים והכי יעילים לצמיחת המשק, שכן הם מחזירים למדינה את כל ההשקעה בהם באיזשהו שלב. ומרגע שהיא מתחילה בזה אז פרוייקט שנגמר ומתחיל להרוויח ממן פרוייקטים חדשים שיוצאים לדרך. את כספי הגז (ואולי בעתיד גם הנפט) צריכים לשמור ברובם ואת חלקם לפזר לכלל הציבור, כאשר העשירונים הנמוכים מקבלים תמיכה פי 10 מהעשירון ה-4. 3 העשירונים הגבוהים יקבלו רק משהו סימלי.עיקר התרומה לעשירונים הנמוכים תהיה בתחום הכשרה לתעסוקה במקצועות נדרשים במשק, ומשכורת לימוד ללומדים ומשלימים לתואר כלשהו. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=171719 | |
זה לא חד כיווני | |
דוד סיון (יום חמישי, 24/10/2013 שעה 14:22) בתשובה לבצלאל פאר | |
אינני מקבל את הכתוב בפיסקה הראשונה שלך. זה שהיתה צמיחה של עסקים קטנים ובינוניים במקביל לכניסת תאגידים כמו אינטל איננה פתרון לשאלת ''הביצה והתרנגולת'' למרות שזו למעשה טענתך. טענה ש-X גורם ל-Y בלי לבדוק את הנתונים לא מחזיקה מים. אם לא בודקים כדאיות הבאת תאגידים אין חשיבות לשיעורי המס בארצות אחרות. כל, אני חוזר כל, הטבת מס היא הפסד בהכנסות המדינה וזה כולל את 16 המיליארדים שקיבלו מספר קטן של תאגידים גדולים בין השנים 2003 ל-2012. זה נכון גם אם מתן ההטבה כדאי למשק. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=171725 | |
כל הטבת מס... | |
דוד סיון (יום חמישי, 24/10/2013 שעה 18:21) בתשובה לisaac01@netvision.net.il | |
כנראה שלא ירדת לסוף דעתי: א. כל הטבת מס זה קודם כל הורדה בהכנסות המדינה. הרי הטבת מס היא בהגדרה הורדה בסך הכנסות המדינה. רק בטווח הארוך יתכן מצב שבגין הטבת המס התרחבה הפעילות הכלכלית ועימה תגדל סך הגביה. ב. במקרה של חברת טבע מבחינת הגביה מטבע מדובר בהפסד בסך 12 מיליארד שקל בטווח הארוך. יחד עם זאת יתכן שאפשר לזקוף לזכותה של טבע גידול בגביה מחברות אחרות. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=171733 | |
לא מחייב | |
ע.צופיה (יום חמישי, 24/10/2013 שעה 19:56) בתשובה לisaac01@netvision.net.il | |
החוק לעידוד השכרת דירות כבר מכיל הטבה במס. הבעיה, כפי שכתבת, שגם עם ההטבה במס הוא אינו כלכלי. זה מה שיקרה עם כל ההצהרות של משרד האוצר בנושא. הפופוליסטים למיניהם חושבים שההטבה במס היא סוג של שוחד או מתנה למקורבים.מזלנו שמנהיגינו בנויים אחרת. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=171734 | |
שאלה לע. | |
דוד סיון (יום שישי, 25/10/2013 שעה 4:35) בתשובה לע.צופיה | |
אתה מכיר פרטים על החוק? - האם יש מגבלה על גודל דירה, גובה שכר דירה? - מה שיעור ההטבה במס? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=171738 | |
שאלה לע. | |
ע.צופיה (יום שישי, 25/10/2013 שעה 6:39) בתשובה לדוד סיון | |
עד כמה שזכור לי ההטבה במס היא בעת אקט המכירה ובאופן הגדרת הדירות במאזן החברה. אין קשר לגודל הדירה ( התלוי בביקוש והיצע) או בגובה שכר הדירה ( כנ''ל). | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=171740 | |
שאלה לע. | |
דוד סיון (יום שישי, 25/10/2013 שעה 7:02) בתשובה לע.צופיה | |
אז ההטבה היא רק לקבלן בונה הדירה, או גם למשכיר (שקנה מהקבלן)? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=171741 | |
שאלה לע. | |
ע.צופיה (יום שישי, 25/10/2013 שעה 9:10) בתשובה לדוד סיון | |
ישירות לקבלן, בעקיפין למשכיר. למדינה יש מערכת הנותנת תמיכה לכל אזרח שידו אינה משגת דיור במסגרת הדיור הציבורי ובמסגרת הזכאויות לדיור. המטרה בחוק עידוד דירות להשכרה הוא בעידוד קבלנים לבנות דירות לא למכירה אלא להשכרה ארוכת טווח ובכך להוזיל במידה ניכרת את מחירי השכירות. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=171737 | |
לא מחייב | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שישי, 25/10/2013 שעה 6:22) בתשובה לע.צופיה | |
נדמה לי שאתה לא מדייק . השכרת דירות מניבה שכר דירה . שכר דירה כזה מתחרה עם מקורות הכנסה אחרים מהון כמו ריבית , תמלוגים ממניות וכו' . מדוע אינו כלכלי ? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=171739 | |
לא מחייב | |
ע.צופיה (יום שישי, 25/10/2013 שעה 6:42) בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה | |
קבלן בניין אינו משקיע אלא יזם ה''מגלגל'' את הונו מפרויקט לפרויקט. בחוק עידוד השכרת דירות הוא צריך, בכדי לקבל את ההטבות במס, ל''הקפיא'' את הונו לשנים רבות. התשואה מהשכרת דירות היא נמוכה משמעותית מבניית דירות ומכירתן. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=171750 | |
רצ''ב מאמר | |
(יום שישי, 25/10/2013 שעה 11:30) בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=171744 | |
זה לא חד כיווני | |
בצלאל פאר (יום שישי, 25/10/2013 שעה 11:05) בתשובה לדוד סיון | |
נדמה לי שכבר נכתבו עבודות על כך שהיציאה מהמבר הכלכלי של תחילת שנות ה-80 הביאה לתחילת כניסת תאגידי ענק ולצמיחת עסקים קטנים ובינוניים. התהליכים ביטאו תיקונים במדיניות הכלכלית וניצול טכנולוגיות חדשות בקליטה במשק. שני התהליכים של התאגידים הגדולים והעסקים הפרטיים תמכו אחד בשני ולא הפריעו האחד לשני, וזה העיקר. ישנם תאגידי ענק ישראלים שמשלמים מיסים מופחתים גם כן (בשיעורים שונים כל חד ע''פ הסכמים בין המדינה לבין כל תאגיד). ''טבע'' היא דוגמה קיצונית לתאגיד על ישראלי שהפך לבינ''ל. לישראל יש מדיניות עידוד הסכמים עם תאגידים בינ''ל במסגרת משרד המדע / המדען הראשי. עד היום כלולים בהסכם 20 חברות זרות כמו : ''טלקום איטליה'' שהקימה מפעל לתכנון ולפיתוח אמצעי תקשורת שרבים מעובדיו הם ישראלים. המדינה והחברה הזרה משקיעים במשותף חצי-חצי וישראל נהנית אח''כ מפחות מחצי מהרווחים של המוצרים והפטנטים שמפותחים בחברה. בעסקה דומות, עם סעיפים דומים ואחרים מול כל חברה, כלולים גם חברות אינטל, אורקל, ארקמה, אי.בי.אם, אלקטל, ג'נרל אלקטריק, בי-בראון, BT, דויטשה טלקום, מיקרוסופט, מֶרְק (גרמניה), נובוזיימס, HP, סאן, קוקה-קולה ורנו-ניסן. אז מה אתה מציע? שנגיד להם שם הם לא משלמים לנו חצי מערך התוצרים שלהם בארץ אז שיצאו בחוץ? אלא שבפועל ברור שהימצאותם של תאגידים בינ''ל בארץ דווקא מחזקים את כלכלת ישראל ושומרים על ערוצי ההתחברות עם כלכלות העולם לא רק בערוצים מדינתיים. כל תאגיד כזה מוציא הרבה כסף לפעילות שוטפת בארץ, משכורות, ובהחלט מדובר בתמיכה חשובה לכלכלה הישראלית (כמו גם לעוצמה האסטרטגית). החברות האלה לא סתם באות לארץ והן גם נתמכות ע''י מדינות האם שלהן, כי חשוב לאותן מדינות הקשר עם ישראל וניצול האיכויות האנושיות של העובדים בארץ. אותן מדינות אם מאבדות גם הן את מס העסקים וכל ההוצאות הנילוות לבתי עסק גדולים, אבל בתמורה גם הן מקבלות תמיכה ישראלית בחרת האם שלהם. מדובר באינטרסים של מדינות. התאגידים כדאיים גם אם הם משלמים אפס אחוז מס. כמובן שיראל צריכה לדרוש מס בדומה למדינות אחרות שלהן מס מופחת לעסקים מחו''ל. השאלה כאן היא תחרות עיסקית פרקטית, ולא בחינת הכדאיות הכלכלית. הטבת מס לחברתה מחו''ל היא הפסד מדומיין. שכן אתה יכול לדרוש כל מס שתרצה, ואותה חברה לא תבוא לכאן ותפסיד את כל המס ואת כל ההשקעות הנילוות וההוצאות השוטפות של החברות האלה (משכורות, מכס, ארנונה, חומרים, תיקונים, מזון וכו'). שלא לומר שתפסיד אלפי משרות במאות תפקידים ומקצועות. האם יש לך נתונים מקבילים להפסד כאילו של 16 המיליארדים האלה? כמה כסף הוציאו בפועל אותם מספר קטן של תאגידים? איך נקבע שיערוך ההפסד? לפי איזו דרגת מס? 2. גם תאגידים ישרליים משלמים שיעורי מס מופחתים – מתוקף החוק לעידוד השקעות הון 1959 – תיקון 68 לחוק בו נקבע מס אחיד מופחת לחברות בעלות מפעלים תעשייתיים העומדים בתנאי הייצוא (ייצוא של 25% מכלל מכירות המפעל). נקבעו שתי מדרגות מס האחת לאזורי הפריפרייה (פיתוח א') בהם שיעור המס יעמוד על 10% ב-2012 ויופחת בהדרגה ל-6% החל מ-2015, והשנייה ליתר הארץ בהם שיעור המס יעמוד על 15% ב-2012 ויופחת בהדרגה ל-12% החל מ-2015. זכאים לפטורים אלה גם חברות כמו תנובה, שטראוס, אוסם וגם התעשיות הביטחוניות. הכוונה היא לתת להן יכולת להיכנס לשווקים בינ''ל ולהתרחב, בהנחה שזה יחזק את החברות, יגרום להן להתרחב , יגדיל את הכנסתן ומתוך זה את המס המשולם. גם אם משקיעים זרים זכו לתמיכה בכמה מהחברות האלה, כמו תנובה, שטראוס וטבע (טבע היא מקרה יוצא דופן שבו המס ירד כמעט ל-0%), ההסכם נשאר כפי שהוא. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=171753 | |
אתה מפספס את המהות של דברי | |
דוד סיון (יום שישי, 25/10/2013 שעה 18:51) בתשובה לבצלאל פאר | |
תראה הדיון החל בעניין חלוקת הטבות המס באופן שמתמקד בתאגידים גדולים. עמדתי בהקשר הזה ברורה ביותר. אבל ממה שאתה כותב נראה שאינך מבין אותה. אז אולי כדאי שתקרא את מה שכתבתי שוב לפני שתמשיך בדיון על דברים שכתבתי. קופת מדינת ישראל הפסידה כגודל הטבות המס, 16 מיליארד שקל, בתקופה 2003 - 2012. זה נכון גם אם תמצא שמתן ההטבות האלה כדאי למשק - שבטווח הארוך נכנסו לקופת המדינה יותר שקלים כתוצאה. אתה מספר הרבה פרטים ולכן אולי לא רואה את המהות: - שכ-5 תאגידים קיבלו 16 מיליארד שקל שזה כ-70% מסך ההטבות, - לא בטוח שזה היה כדאי למשק (ראה דברי מבקר המדינה). העובדות האלה תומכות בעמדה שכדאי לתת חלק מהטבות מס לעסקים קטנים ובינוניים שמובילים את המשק לצמיחה ולגידול בתעסוקה. | |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |