בדיחה ושמה דו''ח האגודה לזכויות האזרח 2012 | |||||
הלבן שבעיניים / ע. צופיה (יום שני, 17/12/2012 שעה 7:00) | |||||
|
|||||
http://www.faz.co.il/thread?rep=169590 | |
כמה הערות | |
דוד סיון (יום שני, 17/12/2012 שעה 8:14) | |
א. נקודת המוצא שלך על מיעוט התרומות מהארץ היא שורש הבעיה שלך. אם הטענה הזאת היתה מייחדת את העמותה נשוא הביקורת שלך היתה אולי סיבה להדגיש זאת בראש המאמר. לדעתי ברוב העמותות הפועלות בישראל המצב דומה: שיעור מקורות המימון מחו''ל גבוה משיעור המקורות המקומיים. לכן הטענה שלך לא רצינית כי היא לא באמת עוסקת בעניין מקורות המימון מחו''ל. ב. בהקשר הזה אני חושש שטעית בחישוב מה חלקם של מקורות החוץ. באותו ביאור שעליו מסתמך החישוב שלך יש שני סעיפים של הכנסות שמקורם בארץ בסך כולל של כ-750 אלף ש''ח. סך התרומות מחול הוא כ-2.65 מיליון ש''ח. מכאן שהיחס הוא רק 22% ו-78%. ג. כבר הרבה זמן ברור לי שהדעה שלך על מהי חשיבות זכויות הפרט שונה בתכלית משלי ולכן אין לי כוונה להתווכח איתך על שאר פרטי הביקורת שלך. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=169591 | |
כמה הערות | |
ע.צופיה (יום שני, 17/12/2012 שעה 8:46) בתשובה לדוד סיון | |
א.רוב האגודות והעמותות שפועלות בקצוי הקשת הפוליטית ניזונו מתרומות בחו''ל מסיבה פשוטה. הן בקצוות ואינן מעניינות את רוב הציבור בארץ. רוב הגופים האלה אינם מתיימרים לייצג עמדה כללית אלא מתייחדים בתחום הצר של פעילותם.( למשל העמותות הערביות אינן מתימרות לטפל בציבור היהודי ועמותות הימין מצטמצמות לתחום ההתנחלויות בלבד).עמותה זו, ויש אולי עוד אחת או שנים, מתיימרת לייצג את עמדות כלל הציבור בארץ וזה הדבר המבדח שבהתנהלותה. ב.אינך קורא נכון את המאזן. לאגודה אין כמעט הכנסות אחרות מלבד תרומות והקצבות (לא בארץ).כך שכמעט כל המאזן הוא מהתרומות שהוקצבו בשנה זו לפעילות שוטפת. רואי החשבון מצאו לנכון לציין את סך התרומות שנתקבלו בארץ והוא המספר שציינתי. ג.מקובל. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=169592 | |
איפה זה כתוב? | |
דוד סיון (יום שני, 17/12/2012 שעה 9:22) בתשובה לע.צופיה | |
א. אני חושב שאתה טועה כי לדעתי רוב העמותות (לא רק אלה בקצות הקשת הפוליטית) מקבלות את רוב המימון מחו''ל. לכן מהתחלה לא היתה משמעות לטענה שלך בהקשר הזה.. איפה בדו''ח כתוב שהאגודה מתיימרת לייצג את עמדות כלל הציבור בארץ? ב. לפי הבדיקה שלי המקום היחידי בדוחות הכספיים (http://www.acri.org.il/he/wp-content/uploads/2012/06...) שבו מצאתי דיווח על תרומות מהשנה הוא ''דו''ח על הפעילויות'' (עמ' 5). משם הוצאתי את המספרים אותם הצגתי קודם. המאזןבעמ' 4 מציג נכסים והתחייבויות ולא פעילות שוטפת. ב.1 איפה בדו''ח הכספי ציינו רואי החשבון ''שכמעט כל המאזן הוא מהתרומות שהוקצבו בשנה זו לפעילות שוטפת''? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=169596 | |
איפה זה כתוב? | |
ע.צופיה (יום שני, 17/12/2012 שעה 11:25) בתשובה לדוד סיון | |
נראה לי ש-isaac01 ענה לך יותר טוב ממני. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=169598 | |
איפה זה כתוב? | |
דוד סיון (יום שני, 17/12/2012 שעה 11:34) בתשובה לע.צופיה | |
הוא לא ענה! | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=169594 | |
כמה הערות | |
דוד סיון (יום שני, 17/12/2012 שעה 11:15) בתשובה לisaac01@netvision.net.il | |
1. אתה צודק שאין לי הרבה נסיון במלכרים. יחד עם זאת הדברים שכתבתי נכונים: מדובר על פעולות השנה (עמ' 5) והמספרים שכתבתי נכונים (שני סעיפים ביחד למקורות מהארץ בסך של כ-750 אלף ש''ח אחד ''דמי חבר, תרומות וארועים בארץ'' והשני ''הכנסות מפעילויות שונות''). 2. דעתי היא דעתי. אתה רשאי לטעון אחרת. 3. הדו''ח המילולי (שבזכותך עיינתי בו) לא מציין שהתרומות המוזכרות בו כ-9.7 מיליון ש''ח הן מהשנה. חוץ מזה בין השורות אפשר למצוא תרומות מאירגונים ישראלים. 4. התרעומת חסרת בסיס ממשי. גם אם טענתך על 90% נכונה. ראה סעיף 2 מדוע. באופן יותר כללי אציין שכאשר כל אחד רשאי (כולל פוליטיקאים מכהנים ומפלגות פוליטיות) להשתמש בתרומות מחו''ל אין כל משמעות לתלונות בהקשר הזה על מישהו מסויים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=169595 | |
כמה הערות | |
(יום שני, 17/12/2012 שעה 11:25) בתשובה לדוד סיון | |
תסתכל על הדוח של השינויים בנכסים נטו מסביר כמה הקצבות (תרומות) זמניות השנה וכן את השינויים | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=169597 | |
כמה הערות | |
דוד סיון (יום שני, 17/12/2012 שעה 11:33) בתשובה לisaac01@netvision.net.il | |
הסתכלתי כבר ואם לדעתך אינני מבין תצטרך להסביר טוב יותר. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=169600 | |
כמה הערות | |
דוד סיון (יום שני, 17/12/2012 שעה 12:17) בתשובה לisaac01@netvision.net.il | |
אני חוזר שוב. לא כתוב שם שה-9.7 מיליון ש''ח או חלק מהם הם מהשנה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=169602 | |
לא זה מה שכתוב! | |
דוד סיון (יום שני, 17/12/2012 שעה 13:16) בתשובה לisaac01@netvision.net.il | |
כתוב תרומות והקצבות בסך 6.4 מיליון במהלך 2011. לא כתוב שכל הסכום התקבל ב-2011 ולא כתוב שהכל תרומות. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=169604 | |
לא זה מה שכתוב! | |
דוד סיון (יום שני, 17/12/2012 שעה 13:40) בתשובה לisaac01@netvision.net.il | |
תודה. עדין תרומות זה תרומות והקצבות זה הקצבות. מה עושים כאשר כתוב תרומות והקצבות? איך יודעים כמה מזה זה תרומות וכמה הקצבות? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=169606 | |
לא זה מה שכתוב! | |
דוד סיון (יום שני, 17/12/2012 שעה 14:53) בתשובה לisaac01@netvision.net.il | |
מהדו''ח המילולי וזה על שינוי בנכסים (עמ' 6) אינך יכול לדעת מה מקור ההקצבות. לכן אינך יכול לדעת מה הכוונה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=169607 | |
יש לדעת | |
(יום שני, 17/12/2012 שעה 15:23) בתשובה לדוד סיון | |
גילויי דעת של הלישכה וכן הנחיות רשם העמותות כל רואה חשבון שתיתן לו את זה ידע יום טוב | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=169610 | |
יש לדעת | |
דוד סיון (יום שני, 17/12/2012 שעה 17:31) בתשובה לisaac01@netvision.net.il | |
בדו''ח המילולי אין מילה הקצבות. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=169615 | |
זו דעתך | |
דוד סיון (יום שלישי, 18/12/2012 שעה 12:49) בתשובה לisaac01@netvision.net.il | |
למרות שהוכחת נסיון וידע בנדון את הדילמה האחרונה, מה בדיוק כלול במושג ''תרומות והקצבות'', לא פתרת לדעתי. אבל, וזה יותר חשוב, בזכותך למדתי הרבה הפעם. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=169625 | |
זו דעתך | |
(יום שלישי, 18/12/2012 שעה 21:34) בתשובה לדוד סיון | |
זה ניסוח סטנדרטי שבוע נפלא | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=169626 | |
זו דעתך | |
דוד סיון (יום רביעי, 19/12/2012 שעה 0:01) בתשובה לisaac01@netvision.net.il | |
הניסוח ביטא עובדות נכונות וזה מה שחשוב. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=169637 | |
האם לדמוקרטיה יש גבולות ? | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום חמישי, 20/12/2012 שעה 6:12) | |
האם במדינה דמוקרטית מותר לעשות , לכתוב ולהגיד כל דבר , בכל מקום ובכל זמן ללא הגבלה ? או יש דברים מסויימים שעשייתם או כתיבתם או אמירתם הם פגיעה כזו שעשייתם היא בלתי-דמוקרטית ? מתוך האמנה של האום לזכויות האדם - Article 21. נא לשים לב לסעיף 3 .•(1) Everyone has the right to take part in the government of his country, directly or through freely chosen representatives. •(2) Everyone has the right of equal access to public service in his country. •(3) The will of the people shall be the basis of the authority of government; this will shall be expressed in periodic and genuine elections which shall be by universal and equal suffrage and shall be held by secret vote or by equivalent free voting procedures. Article 30. •Nothing in this Declaration may be interpreted as implying for any State, group or person any right to engage in any activity or to perform any act aimed at the destruction of any of the rights and freedoms set forth herein. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=169639 | |
האם לדמוקרטיה יש גבולות ? | |
ע.צופיה (יום חמישי, 20/12/2012 שעה 12:05) בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה | |
אפשר לצמצם את זה למשפט אחד(דוגמא):מה הטעם בזכויות אזרח כשאין אזרח. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=169664 | |
מדינות אירופה תורמות לארגוני שמאל בישראל במטרה לפורר את החברה הי | |
בצלאל פאר (שבת, 22/12/2012 שעה 19:55) | |
הישראלית מבפנים ולהעצים את הלחץ מבחוץ. מבחינתם ישראל חייבת להיות נרדפת שמא תתחזק יותר מדי ותהיה עצמאית מדי, ובכך תפגע באינטרסים כלכלייםפ של אירופה במזרח התיכון - בעיקר הנפט. לכן לאירופה יש אינטרס בישראל מוחלשת, ולכן היא מתערבת בחיים הפנימיים כאן באמצעות סוכנים-של-רצון-טוב, שממלאים תפקידים בכל מיני ארגונים חברתיים שנולדים ומתים, משתנים ומתחלפים. כנראה שישנם כמה שמאלנים שמבינים שאפשר להרוויח יפה בלהיות סוכן זר בארתך ולפעול נגד האינטרס של מדינתך. מדינות אירופה תרמו ברבעון הראשון של 2012 לארגוני השמאל בישראל סכום של למעלה מ-5 מיליון שקלים. ברשימה אין אף ארגון חברתי ימיני שיכול להתרפק על הכסף. נורבגיה ל”האגודה לזכויות האזרח”, תרומה בגובה של למעלה ממיליון שקלים. המטרה: “קידום זכויות אדם לתושבי ירושלים המזרחית”. האגודה זכתה לתרומה נוספת מהאיחוד האירופי, בסכום של כחצי מיליון שקלים. נורבגיה תרמה סכום של 390 אלף שקלים לטובת עמותת “חינוך לשלום”. המטרה: “פעילויות חינוכיות שנועדו לקדם את הסיכויים להשגת הסכם ישראלי-פלסטיני”. בפועל ברור שאין הכספים מוצעים לא לחינוך ולא לשלום אלא רק לפעילות תעמולתית נגד ישראל. “המוקד להגנה על זכויות הפרט”, המסייע בעיקר בהגשת עתירות של פלסטינים לבג”ץ, זכה לתרומה של כ-950 אלף ש''ח ממשרד החוץ הנורבגי ול-245 אלף ש''ח ממשרד החוץ הבלגי בעבור “תמיכה בסיוע משפטי עבור זכויות האדם של פלסטינים בשטחים הכבושים”. שגרירות בריטניה תרמה 80 אלף שקלים לטובת פרויקט הוידיאו של ארגון “בצלם”. הקרן המשותפת של ממשלות שווייץ, דנמרק, שבדיה והולנד, העבירו 34 אלף שקלים עבור “הגנה על זכויות העבודה של עובדים פלסטינים המועסקים על ידי ישראלים” לטובת עמותת “קו לעובד” וכן 420 אלף שקלים עבור ארגון “הועד הציבורי נגד עינויים”. הארגון זכה לתרומה בסך 339 אלף שקלים מהאיחוד האירופאי עבור “הכשרת אנשי מקצוע בתיעוד עינויים”. אפשר לראות זאת כהתערבות אירופאים ישירה במלחמה המתרחשת כעת ביו''ש. חבל שהחוק שמגדיר תרומות כאלה כמעשה פלילי לא עבר בכנסת. אני רוצה לראות כיצד בריטניה/בלגיה יגיבו אם ישראל תתרום לעמותה בריטית שפועלת למען הרזיסטאנס הקתולי בצפון אירלנד תחת הסעיף ''קידום ההידברות בכל דרך אפשרית בין הקתולים ללא-קתולים בצפון אירלנד'' או לעמותה פלמית שרוצה להתנתק מהוואלונים תחת סעיף ''קידום ההידברות והפיוס בין בעמים למען הקידמה והנשגב''. אני חושב שלאור התנהלותה הנואלת של אירופה בהצבעה באו''ם נגד השלום ובגינוי ישראל על החלטת הממשלה לבנות במזרח ירושלים ישראל צריכה לאסור על תרומות כלשהן מאירופה לארגונים בישראל באמצעות חקיקה בכנסת הבאה, ולפעול כנגד כל מדינה שתפר את החוק באותו מטבע. אינני חושב שישראל צריכה להניח לבריטניה להמשיך ולכבוש את איי מלבינאס (פוקלנד בלשון הכובש) רק משום שלאחרונה התגלו בחופיה עתודות גז גדולות. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=169714 | |
יפה כתבת ע. צופיה, יפה מאד! | |
רפי אשכנזי (יום שני, 24/12/2012 שעה 17:43) | |
יפה מאד המאמר: ''האגודה לזכויות האזרח'', היא כסות תמימה לאגודה לשנאה עצמית של יהודים השונאים את בני עמם ומדינתם. זוהי תכונה יהודית פר-אקסלנס עוד מהזמן העתיק דרך מיסדי האינקוויזיציה בספרד ועד ימינו אלו, אותה השלשלת או שמא הלשלשת...לפי הפירסומים שלה לאורך הזמן, אין לישראל וליהודיה זכות להתגונן מול הקמים עליה, לא בכוח ולא בחקיקת חוקים המגינים על הדמוקרטיה מפני מחרביה מבית. תחת מתק שפתים מאופק, ותחת כיסוי ''ההגנה על פליטי אפריקה'', מציעים לנו הצדיקים הללו, לאמץ לארצנו הקטנה את בעית הפליטיפם האפריקאים, שהיא בעיה כלל עולמית. לא לשכוח כי באפריקה לאחר ''אביב העמים של השחרור מהקולוניאליזם'' כחצי מתושביה {כ 150 מיליון באופן קבוע}נמלטים על נפשם מפני החצי השני הרודף אחריהם עד שיתהפך המצב והנרדפים יהפכו לרודפים בהנף סכין המאשט או צרור קלצ'ניקוב. ההגדרה 'פליט' שנוצרה לאחר המלחמה באירופה, יוחדה לפליטים בדמות אותם נמלטים מהנאציזם או מידו הארוכה של הסטליניזם. היא לא הוגדרה כלפי עמים שלמים הנמלטים מפני {מחצית} בני עמם הרודפים אחריהם מתוך מלחמות פנים. הצדיקים שלנו מוכנים להטביע אותנו בתוך הבעיה האפריקאית ללא הנד עפעף רק בכדי שמצפונם ישאר נקי. הם תמיד מזכירים כי גם אנחנו היינו פליטים בשואה , לפניה ואחריה, ללא מקום מבטחים. זהו שקר לבן שלא רבים מבינים את טיבו: אנחנו היינו פליטים ללא ארץ משלנו ולאפריקאים יש ארץ משלהם לכל אחד לחוד ולכולם כאחד! לא פלא לדעתי שרוב ההתיחסות אל הכתוב הוא רק לנושא המימון המחזיק את האגודה האיומה הזאת. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=169715 | |
יפה כתבת ע. צופיה, יפה מאד! | |
ע.צופיה (יום שני, 24/12/2012 שעה 19:52) בתשובה לרפי אשכנזי | |
נושא המימון הוא קריטי. מאזן האגודה מראה כי 95% מהכספים מגיעים מחו''ל. ולא סתם מחו''ל אלא ממדינות וארגונים שבפרוש מחזיקים בעמדה אנטי-ישראלית. לכן זו בעצם התערבות של גורמי חוץ בענינים הפנימיים הכי רגישים של מדינת ישראל בכדי ליצור בה דמורליזציה פנימית. באמצעות עמותות אחרות כמו ''בצלם'', ''נשות ואטש'', ''יש דין'' ואחרות הם יוצרים פרובוקציות שמצולמות ומשמשות כחומר גלם חדשותי ממעלה ראשונה לערעור הלגיטימיות של קיום המדינה. במאמר קודם הראתי שחלק גדול מהמימון של העמותות הללו בא מהרשות הפלשתינאית. צריך להיות הרבה יותר מטיפש בכדי להאמין שהרשות הפלשתינאית תמממן משהו או מישהו שאינו מזדהה איתה. אך לצערי טיפשים כאלה יש ,ברחובותנו, מעל ומעבר. נקודה נוספת שיש לציין היא שרובו הגדול של תקציב התרומות הוא למשכורות. הרבה מאוד אנשים יהודים בארץ מתפרנסים טוב מאוד מערעור הלגיטמיות של מדינת ישראל. לבסוף, תודה על המחמאה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=169717 | |
הבעיה | |
דוד סיון (יום שני, 24/12/2012 שעה 21:20) בתשובה לע.צופיה | |
יש עוד אירגונים שמממנים את פעולותיהם האנטי ישראליות בכספים מחו''ל (התערבות גורמי חוץ) שלא מציקים לך. משום מה ההתערבות הזאת של גורמי חוץ לא מפריעה לך. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=169718 | |
כנראה יש תינוקות שצריך לשפוך עם המים . | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שלישי, 25/12/2012 שעה 6:32) בתשובה לדוד סיון | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=169719 | |
הבעיה | |
ע.צופיה (יום שלישי, 25/12/2012 שעה 6:56) בתשובה לדוד סיון | |
מעולם לא טענתי שאינם מציקים לי. התופעה של העמותות-אגודות הממומנות על ידי גורמי חוץ ובפרט מדינות ובפרט-בפרט הרשות הפלשתינאית היא תופעה שיש לעקר אותה. ניתן להתיר תרומות מחו''ל למטרות אזרחיות כלליות שיוגדרו באופן מדוייק ומפורש, כגון: רפואה, סעד, השכלה, חינוך וכדומה. כל דבר שיש לו נגיעה פוליטית יש לעקור. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=169720 | |
הבעיה | |
דוד סיון (יום שלישי, 25/12/2012 שעה 7:44) בתשובה לע.צופיה | |
לא טענת אבל משום מה לרוב אתה מתמקד רק בחלק קטן, וזו כנראה הפעם הראשונה שפירטת מהי השקפתך הכללית. אבל אני חושב שכאשר המפלגות הפוליטיות (וגם המדינה) זוכות למימון מחו''ל, לא יהיה זה ראוי למנוע זאת מאגודות-עמותות פוליטיות. גם ללא המגבלה הזאת לא ראוי להגביל עמותות פוליטית מפעולה כפי שעולה מדבריך כעת. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=169721 | |
הבעיה | |
ע.צופיה (יום שלישי, 25/12/2012 שעה 8:14) בתשובה לדוד סיון | |
תמיד כתבתי בנושא זה ברמה העקרונית בהכללה. אני כותב על הדברים שמעניינים אותי אישית. אתה בהחלט רשאי, כמוני, להתמקד בעמותות אחרות ולכתוב. אני בעד שלילת מימון ותרומות מחו''ל לגופים ולמטרות פוליטיות. אני, במאמר, הדגשתי את היחס בין המימון הארצי לבין המימון הבינלאומי. יחס זה מוכיח מעל לכל ספק שהאגודה היא כלי בידי גורמים זרים, לטעמי, עוכרי ישראל. לא אמרתי מילה על הגבלה פוליטית. יצאתי נגד המימון הזר בלבד! | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=169722 | |
הבעיה | |
דוד סיון (יום שלישי, 25/12/2012 שעה 9:02) בתשובה לע.צופיה | |
כתבת על הגבלת מימון לעמותות פוליטיות שמשמעותו הגבלת פעילותן. אני חושב ששורש הבעיה (אם היא בעיה) היא מקורות מימון מחו''ל לפעילות פוליטית בכלל. אם מגבילים אז צריך להגביל באופן שוויוני. אם כבר מגבילים אז ראוי להתחיל עם ההגבלות דוקא באשר לתרומות למפלגות הפוליטיות. אני חושש שהשימוש שלך ושל הדומים לך במושג עוכרי ישראל הוא מוגזם. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=169726 | |
ההבדל | |
(יום שלישי, 25/12/2012 שעה 12:35) בתשובה לדוד סיון | |
בהשקפות הוא בין הלגיטימציה לחיסולה של מדינת ישראל בדרכים ''דמוקרטיות'' לבין חוסר הלגיטימציה | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=169738 | |
ההבדל בהשקפות הוא שאתה בקלות מעדיף להשמיץ! | |
דוד סיון (יום רביעי, 26/12/2012 שעה 8:02) בתשובה לisaac01@netvision.net.il | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=169728 | |
הבעיה | |
ע.צופיה (יום שלישי, 25/12/2012 שעה 13:11) בתשובה לדוד סיון | |
הגבלת מימון אינה בהכרח הגבלת פעילות. זה נכון לגבי מי שניזון בעיקר ובמיוחד ממימון חו''ל שאני חושב שצריך למנוע אותו מגופים פוליטיים. כפי שכתבתי מספר פעמים. אני בעד מניעת כל המימון מחו''ל לגורמים פוליטיים. מפלגות, יחידים ועמותות. כל מי שמתנכל למדינתי בין אם זה בגלוי, בין אם זה בסתר, בין אם זה מהתחכמות ובין אם זה מטיפשות הוא בעיני עוכר ישראל. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=169731 | |
הבעיה | |
דוד סיון (יום שלישי, 25/12/2012 שעה 13:52) בתשובה לע.צופיה | |
לדעתי אתה קובע זאת בדומה לאלה שקובעים-קבעו שליברמן מושחת, למרות שעדין לא הואשם ולא הורשע. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=169732 | |
הבעיה | |
ע.צופיה (יום שלישי, 25/12/2012 שעה 14:14) בתשובה לדוד סיון | |
מושחת בהצמדה לשם של אישיות ציבורית הוא מונח משפטי. כלומר דבר שדורש הסמכתא משפטית. עוכר ישראל הוא אמירה אינדיוידואלית שמביעה דעה אישית על אדם או גוף מסוים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=169733 | |
הבעיה | |
דוד סיון (יום שלישי, 25/12/2012 שעה 14:54) בתשובה לע.צופיה | |
מושחת ועוכר ישראל הם ראשית כל ביטויים בשפה העברית שמשמשים להבעת דעה על אישיות כלשהי. הם גם יכולים להיות ביטוי משפטי. בשני המקרים השימוש בהם בלי ביסוס חזק הוא ממש מיותר | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=169734 | |
הבעיה | |
ע.צופיה (יום שלישי, 25/12/2012 שעה 15:23) בתשובה לדוד סיון | |
בעניין האגודה הזו הביסוס שלי הוא חזק. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=169736 | |
הבעיה | |
דוד סיון (יום שלישי, 25/12/2012 שעה 17:18) בתשובה לע.צופיה | |
אני חושב שלא. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=169772 | |
נקודת מבט נוספת למאמר | |
ע.צופיה (יום ראשון, 30/12/2012 שעה 11:48) | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=169781 | |
פתאום אתה קונה את דברי האיש! | |
דוד סיון (יום שני, 31/12/2012 שעה 4:55) בתשובה לע.צופיה | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=169786 | |
פתאום אתה קונה את דברי האיש! | |
ע.צופיה (יום שני, 31/12/2012 שעה 7:28) בתשובה לדוד סיון | |
אני לא קונה דברים. אני מביא לידיעת הקוראים דברים שנכתבו במקום אחר הקשורים לנושא המאמר. נניח שהייתי מצתת מדבריו ומביא קישור, זה היה בסדר? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=169790 | |
OK אני מתנצל! | |
דוד סיון (יום שני, 31/12/2012 שעה 9:22) בתשובה לע.צופיה | |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |