פורום ארץ הצבי

http://www.faz.co.il/story_7051

פינגפונג טרוריסטי
סמרטוט אדום / גדעון ספירו (יום שני, 30/07/2012 שעה 8:00)


פינגפונג טרוריסטי

גדעון ספירו



פעולת הטרור בנמל התעופה בעיר התיירות הבולגרית בורגס בה הפעיל מחבל מתאבד את חגורת הנפץ ליד אוטובוס מלא בתיירים ישראלים, מזכירה לנו שוב את האמת המרה שאת מחיר שיגיונות המנהיגים משלמים האזרחים מהשורה. התוצאה העצובה הייתה חמישה הרוגים ועשרות פצועים. פעולה זו הייתה ללא ספק פשע מלחמה.

בישראל התעורר ויכוח האם מדובר בפעולה של החיזבאללה או שמא זו יוזמה של איראן? תשובה ברורה אין, גם חיזבאללה וגם איראן מכחישים מעורבות בפשע. בישראל לא קונים את ההכחשה, שהרי מנהיגיה מכירים מניסיון אישי את דפוסי ההתנהגות של הכחשות אחרי פעולות טרור. לאחר פעולת מוסד מוצלחת (מוכחשת כמובן, בקריצת עין) שגבתה חיי אדם בטהרן, ביירות או דמשק, יוצאות מיד ההכחשות שאיש לא מאמין להן. בתחום זה אין הבדל בין ישראל, החיזבאללה ואיראן. המכחישים מכחישים והנפגעים מאיימים בתגובה שתבוא.

לראשי הצבא והממשל בישראל היה ברור, שתנועת החיזבאללה לא תעבור לסדר היום על הריגתו ב-‏2008 של עימאד מורניה, קצין המבצעים של הארגון, עת שהה בדמשק, ואיראן לא תעבור לסדר היום על רציחתם של פיסיקאים ברחובות טהרן, פעולות שיוחסו לישראל. הפעולה בבורגס היא התשובה האיראנית או החיזבלאית, או של שניהם, להתנקשויות של ישראל.

בשעתו כתבתי באחד מטוריי כי הוצאתם להורג של פיסיקאים איראנים, שנמנים עם הסגל האקדמי באוניברסיטאות באיראן ובמקביל עובדים גם בתעשיית הגרעין האיראנית, הוא משגה פוליטי ופשע מוסרי, וגם לא יעיל, שהרי תעשיית הגרעין האיראנית לא תלויה במדען אחד, ובנוסף, מעשי רצח אלה מנציחים את מעגל הדמים. הנופשים מישראל, שילמו את מחיר ההרפתקה המתחכמת של חבורת המחסלים מהמוסד הישראלי. מדעני הגרעין האיראנים אינם שונים מעמיתיהם הישראלים באקדמיה שמשתפים פעולה עם הכור בדימונה. האם מישהו רוצה לראות אותם נרצחים שעה שהם יוצאים בבוקר לעבודה?

ישראל כבר הודיעה כי תגיב על פעולת הטרור בבורגס. וכך מסתובב לו מעגל הדמים, שהרי על התגובה הישראלית תבוא שוב תגובה מאיראן או החזבאללה ואנו נספור את הקורבנות ונאמר אמן.


אין כימיה עם נשק כימי


גל של חרדה עובר עתה על ישראל לנוכח מאגר הנשק הכימי המצוי בידי משטרו של אסד. יש סיבות טובות לפחדים משום שבידי משטרו המתנדנד של הרודן הנתון במלחמת אזרחים, יש כמות אדירה של טילים נושאי ראשי נפץ כימיים המכסים את כל ישראל. ישראלים שואלים עצמם, מה יעשה אסד אם יעמוד וגבו אל הקיר? האם, כמוצא אחרון, ייזום מלחמה עם ישראל וישגר אליה את חימושו הכימי והביולוגי? בידי מי עומד נשק זה ליפול אם הקואליציה הנלחמת באסד וצבאו, בה יש גם נציגות של אל קאעידה, תנצח? מה על ישראל לעשות? האם עליה ליזום מכה מקדימה בניסיון להשמיד את מאגר הנשק הכימי, ניסיון שיכול להיכשל וכך להסתכן במלחמה אזורית כשישראל חשופה למכת נגד? הדילמות האלה במציאות הסבוכה והרגישה של המזרח התיכון מלמדות עד כמה חשוב ליצור מזרח תיכון חופשי מנשק השמדה המונית, אטומי, ביולוגי וכימי.
מבלי לזלזל בסכנות הגלומות בנשק הכימי של סוריה, כמו גם בנשק הגרעיני שבידי ישראל, אני מקווה שישראל תשב בשקט, לא תעשה פרובוקציות. זאת עדיין האופציה החכמה.


איך גלגל ההיסטוריה מסתובב לו

להלן ספור מהחיים: גרמני צעיר ממזרח גרמניה גילה כי במשפחתו היו גם יהודים. הדבר השפיע עליו עמוקות עד שהחליט להתגייר. הוא עבר תהליך גיור אורתודוכסי, קיבל שם יהודי, שמואל בן אברהם, ומבחינה דתית הפך ליהודי כשר הרשאי להגר לישראל ולקבל מיד אזרחות על פי חוק השבות. ואכן, בשלב כלשהו בחייו המיר את גרמניה בישראל והפך לחלק מהמדינה ''היהודית והדמוקרטית'', עם כל זכויות היתר שיש ליהודים.

שמואל בן אברהם הוא בעל נטיות הומוסקסואליות, ובירושלים פגש הומוסקסואל פלסטיני והתאהב בו עד כלות. העלילה מסתבכת. השניים לא יכולים לקיים חיי זוגיות מלאים. בן הזוג הפלסטיני לא יכול לשאת את ההצקות החוזרות ונשנות במחסומי הצבא והמשטרה. אינני יודע אם הגר הגרמני לשעבר נזכר ברדיפת הומוסקסואלים בגרמניה הנאצית בשנות ה-‏30 של המאה ה-‏20 שם התייחסו בחומרה יתירה לזוגות מעורבים של גרמנים ויהודים. הזוג היהודי פלסטיני עשה מה שעשו זוגות מעורבים בגרמניה של אז, חיפשו ארץ מקלט סובלנית, ומצאו אותה בקנדה. הפלסטיני לא צריך לחשוש יותר ממחסומי צבא כיבוש, היהודי מצא שם קהילה שמקבלת את שניהם ואילו שלטון הכיבוש הישראלי וקהילת הגזענים בכנסת יכולים לסמן V – עוד ערבי עזב את הארץ. אבל כמאמר הבלדה על עוזב קיבוץ - הוא עוד ישוב.

(העובדות הבסיסיות לקוחות ממעריב 26 ביולי 2012).


מכתב שכתבתי לשופטת בית המשפט העליון


לוגו
ניצול פרעות ליל הבדולח, ברלין, נובמבר 1938
יולי 2012
לכבוד
פרופסור דפנה ברק-ארז
שופטת בית המשפט העליון
רחוב שערי משפט
ירושלים 91950

גברתי השופטת,

בינואר 2012 פרסמה העיתונות את שמות ארבעת השופטים החדשים לבית המשפט העליון שנבחרו על ידי הוועדה לבחירת שופטים. להפתעתם של רבים שמך נכלל ברשימה. היו מי שראו בבחירתך איזון לבחירתו של המתנחל נעם סולברג. (הארץ 6 בינואר 2012).

רק בישראל יכול להתרחש אירוע הזוי ומוזר לפיו שופט בית המשפט העליון גר מחוץ לתחומי המדינה בה הוא מכהן כשופט. בהיותו מתנחל סולברג הוא פולש לקרקע לא לו, שותף לדיכוי הפלסטינים בשטחים הכבושים, נהנה מזכויות היתר של משטר האפרטהייד שישראל הקימה בשטחי הכיבוש בנוסף להיותו עבריין לפי החוק הבינלאומי, האוסר העברת אוכלוסיית העם הכובש לשטח שנכבש.

בערך עליך בויקיפדיה נכתב כי נושא זכויות האדם עומד בראש מעייניך. בתור מי שמחויבת לזכויות אדם, את בוודאי חשה את האבסורד, ואולי אף תעוב, מהיותו של סולברג עמיתך. מינויו של סולברג הוא תוצאה של 45 שנות כיבוש ושלילת חירויות בסיסיות, בהם חלה בישראל שחיקה מסוכנת בכיבוד זכויות אדם.

השחיקה לא נעצרה על ספו של בית המשפט העליון. המוסד הזה, שנהנה בשעתו מיוקרה והערכה מקיר לקיר, שהיו מי שציפו ממנו לעמוד כסלע איתן, כצוק גיברלטר, בהגנה על זכויות אדם, התפורר ונכשל. נורמות הכיבוש חלחלו לתוך המשכן, משם ללשכות השופטים ומהם לפסקי דין. בית המשפט העליון זוהם בחיידקי הכיבוש ונתן אור ירוק לפשעי ותעתועי מדינת המתנחלים שקמה בשטחים הכבושים.

הגזענות שחדרה עמוק לרבדים שונים של החברה הישראלית לא נעצרה בעליון. ביותר מדי התדיינויות שימש בית המשפט זרוע מוארכת של הכיבוש.

לפני ימים ספורים התחלת את כהונתך בעליון. הסכנה הרובצת לפתחך היא שתבלעי לתוך שגרת הגיבוי למי שקרויים ''כוחות הביטחון'', שאינם אלא זרועות הכיבוש השונות (שב''כ, צבא, מתנחלים חמושים). שופטים לאורך כל שדרת ההיררכיה השפילו ראשם וקדו קידה למולך הביטחון.

לעתים אני נתקל בפסקי דין של שופטים שמגלים בורות מדהימה, נראה שלא מכירים את מגילת העצמאות ובוודאי לא קראו את ההכרזה העולמית בדבר זכויות האדם שהתקבלה ב-‏1948 כאחד הלקחים מתקופת השואה. לא אתפלא אם יתברר שיש שופטים שנתון זה אינו ידוע להם.

על מנת שלא תשאבי לסינדרום ההתקרנפות, שמשם קצרה הדרך לשפיטה פושעת, אני מציע לך לאמץ מספר כללי יסוד, שאם תנהגי לפיהם, תרשמי בתולדות המשפט הישראלי כמאור גדול בתקופת דמדומים לדמוקרטיה הישראלית.
  • לעולם אל תאשרי מעצר מנהלי.
  • לעולם תתנגדי להליך המעוות של שמיעה במעמד צד אחד, לפיו מסתגרים השופטים עם נציגי השב''כ ואלה מטפטפים ככל העולה על רוחם, מבלי שניתן לעצורים ופרקליטם לאתגר את המידע החסוי. השופטים תמיד נענים לשב''כ תוך שימוש בביטוי המכובס ''נחה דעתנו''. נקווה שאת תשברי את העיוות הזה.
  • לעולם אל תתני ידך לענישה קולקטיבית הפוגעת בחפים מפשע.
  • אל תתני יד לגירוש מבקשי מקלט ומשפחות של מהגרי עבודה שילדיהם נולדו בישראל. אנו עם של פליטים. יש מי ששכחו זאת ומתנהגים תוך גילויי רוע ואטימות בלתי נסבלים.
  • אל תתני ידך לשוד הקרקעות האדיר המתרחש בשטחים הכבושים לפיו משתלטים המתנחלים על קרקעות פלסטיניות בשיטות רמייה בסיוע צבא הכיבוש.
  • אל תהססי לכסח את מערכת המשפט הצבאית, המפרה מדי יום את זכויות האדם בפקודות מעצר של קטינים.
  • הילחמי בעינויים שעל אף פסיקת העליון, נמשכים גם שעה שאני כותב שורות אלו.

  • שלחי לתקופות מאסר ממושכות מתנחלים השורפים מסגדים, העוקרים עצי זית של פלסטינים, עורכים פוגרומים תוך כדי ירי על פלסטינים והשחתת רכושם נוסח ליל הבדולח.
תתחילי בנקודות אלו ובהמשך, אם תעשי חיל, אציע לך נושאים נוספים. עשי לך מנהג: לפני שאת כותבת פסק דין, קראי שוב את שני המסמכים המכוננים: מגילת העצמאות וההכרזה העולמית בדבר זכויות האדם.

בכבוד הראוי

גדעון ספירו







http://www.faz.co.il/thread?rep=168205
לא ידעתי שהשופטת העליונה ברק-ארז עובדת אצל ספירו!
ע.צופיה (יום שני, 30/07/2012 שעה 8:29)


http://www.faz.co.il/thread?rep=168206
זה לא פינג-פונג של הטרוריסטים אלא רק של הכתבנים שמנסים להכחיש
בצלאל פאר (יום שני, 30/07/2012 שעה 14:00)

שאיראן עוסקת בטרור נגד ישראל.

פעולת הטרור בבורגס, בולגריה, בוצעה ע''י אנשי החזבאללה (ותאי טרור אסלאמיים מזרח אירופאיים שמשמים שם כחיילים) בהכוונת ובסיוע היקפי של איראן. בטוח שמערך הדיפלומטיה האיראני נתן סיוע, הכוונה, לוגיסטיקה ומילוט לאלה שהשתתפו בפיגוע. התאריך שנבחר היה יום השנה לפיגוע בבואנוס איירס.

איך אני יודע זאת?

כי ביבי אמר את זה כמה שעות בודדות לאחר הפיגוע, ולאחר מכן אימתו את טענתו הנשיא אובמה, ראש ממשלת בריטניה ועוד כמה פונקציות אירופאיות. מה זה אומר? שכנראה, רק כנראה, לביבי ולהם יש יותר מידע על האירוע, גם בדיעבד, מאשר לנוקש המקלדת גדעון ספירו.

וכי למה לי לא להאמין להם?

הרי בשנה וחצי האחרונות ניסו האיראנים באמצעות אנשיהם שהיו מחוברים לטרוריסטיים מקומיים לבצע את אותו סוג של טרור בגיאורגיה, אייזרבג'אן, הודו, תאילנד, תורכיה, קניה, קפריסין (שם נתפס סייען שתפקידו היה לבצע סיורי שטח מקדימים ולהביא מודיעין מבצעי לפעולת הטרור. אני מניח שבאמצעותו הגיעו למודיעין נוסף וערכי).

לפני הפיגוע היתה הערכה כללית ולא ממוקדת שהאיראנים מכינים עוד פיגוע; לאחר הפיגוע הגיעו ידיעות על המבצעים. מי שמכיר את הנושא יודע שבטרם מבצע שומרים על דממת תקשורת ככל האפשר ונותנים לטרוריסטית לפעול כ''דגים חופשיים באקוואריום'' עד לביצועו. ואז מתחילה מלאכת החילוץ של הסייענים בה נכנסים לעבודה מערכות היקפיות של סייענים מקומיים ובעלי תפקידים רישמיים בשגרירויות האיראניות. כאן מתחילה זליגת מידע שבהערכות מהירה של מי שממונה על זה, אפשר לחלץ ממנה בדרך כלל רסיסי מידע ולקבל תמונה כלשהיא על זהות המבצעים. ככל שהמידע מלא וברור יותר כך יודעים טוב יותר ובטוח יותר במי המדובר. בהחלט סביר, לפי התגובות של נתניהו, אובמה וקמרון קיבלו את האיתורים האלה ממערכות המודיעין שלהם כל אחד בנפרד וביחד. השת''פ בין שלוש המדינות האלה הוא גבוה, בודאי על רקע ההערכות שהיתה לקראת האולימפיאדה, ויכולת התגובה המודיעינית האפקטיבית המיידית טובה.

אין שום סיבה לא להאמין למנהיגי המערב שמטילים את האחריות על איראן והחזבאללה.

א ב ל , אם מבתבצע פיגוע בטהראן אז גדעון ספירו, בניגוד למנהגו מול פיגוע טרור אסלאמיים, מודיע בודאות שהיתה זו ישראל, גם כשהוא לא יודע דבר. והוא מרהיב עוד לטעון שאחרי כל פיגוע בטהראן ישראל מכחישה את חלקה בפיגוע. אז ספירו טועה או משקר. ישראל, בין אם היא עושה או לא פיגועים בטהראן, מעולם לא אישרה או הכחישה את הדבר. לכן אין להניח מעובדות אלה להטיל אצבע מאשימה על ישראל, בלי שום הוכחה נילווית. האיראנים לא הצליחו להביא שום ראיה לזהות המפגעים. ישנן כמה אירגוני אופוזיציה באיראן שגם הם יכלו לבצע את הדבר. זה נכון שישראל היא החשובה העיקרית, אבל כדי להרשיעה ספירו צריך להביא ראיות יותר חזקות מאלה שהפרקליטות הביאה כנגד אולמרט במשפטו האחרון! אז אם אולמרט יצא זכאי בשתיים מתוך 3 האשמותיו, אז ישראל יצאה זכאית בכל ההאשמות נגדה.

לכן תמוה שספירו טוען שאין הוכחות שאיראן ביצעה את הפידוע ובואתה נשימה הוא טוען שסביר שהיא היתה ראויה לעשות אותו כי ישראל מחסלת לה את מדעני הגרעין. זוהי טענה פתלתלה למהדרין.

אבל אלך לשיטתו של ספירו ואטען שאם ישראל חיסלה את מדעני הגרעין האיראניים היא עשתה נכון. החיסולים מעקבים את פרוייקט הגרעין, כאשר מסתכלים בזוית רחבה של שנים. אבל האם זה מכשיר רצח של אזרחים? במקרה הזה היו מדינות נאורות שמבצעות גביית מחיר מהאיראנים תוך פגיעה באזרחי איראן בחו''ל כולל בפונקציות רישמיות. אם האיראנים רוצחים אזרח ישראלי, אז למה שיראל לא תרצח להם דיפלומאט איראני? הרי האיראנים כבר ניסו לחסל דיפלומטים ישראלים. או למה לא ליירט את מטוסו של אחמדיניג'אד שעושה את דרכו כל ספטמבר לניו יורק כדי להטיף את שנאתו נגד היהודים באו''ם?

ישראל רשאית וחייבת להגיב על פעולת הטרור בבורגס כדי להוציא את ריח הטרור מאפם של האיראנים והחזבאללה. אני מעריך שהכל יבוא בחבילה אחת גדולה כמהלך ניווה ואוחר לתקיפת מתקני הגרעין באיראן, בין אם תבוצע ע''י ישראל או ארה''ב או במשולב.

ויפה שעה אחת קודם, גם לנו וגם לאוייבינו!

http://www.faz.co.il/thread?rep=168207
יש כימיה עם ואפשר גם לטפל מבצעית בנשק הכימי של הסורים
בצלאל פאר (יום שני, 30/07/2012 שעה 14:08)

לא נוכחתי שגוזמתו המכוונת של ספירו על ב''גל של חרדה'' שעבר ישראל לנוכח מאגר הנשק הכימי המצוי בידי משטרו של אסד אכן עלינו. הייתי מדייק ואומר שעבר ''גל של אדישות ואי איכפתיות''. אבל לעזאזל המציאות אם אפשר להגזים ולתארה סובייקטיבית כך שתתאים למטרות הפוליטיות של הכותב, בעיקר בגירסתם באנגלית?

מבחינת הישראל המצוי יש סיבות טובות לשמחה משום שסוריה מתרסקת מבפנים. הפירוד הוא כבר לא בין האזרחים העצמם, אלא בין השבטים והמפלגות הקיימות. העלאווים נלחמים בסונים, אבל יש סונים שנלחמים עם העלאווים נגד הסונים. שאר הכורדים, הדרוזים, הנוצרים ואחרים נגזרים לשם ולשם, והכורדים לוקחים כיוון לשחרר את אדמתם ולהחזיר לעטרתה את מדינתם שהתקיימה מעט שנים במאה ה-‏20 של המאה ה-‏20. מי יודע? אולי הכורדים שבסוריה יתאחדו עם אחרים הכורדים שבצפון עיראק?
המבנה הקלאסי של סוריה חוזר להיות כפי שהיה בהקמתה, 5 מדינות שיבטיות. לכן המלחמה מרסקת את כל הצדדים ומחלישה את מה שיוָותר אחר כך, מוחלש יותר. ככל שסוריה תהיה חלשה יותר, ככל שסוריה תתפצל למדינות שיבטיות כבראשית דרכה, כך יהיה טוב יותר לישראל ולמזרח התיכון.

לגבי האיום הכימי/ביולוגי האפשרי על ישראל, ישראל חייבת להיות עם האצבע על הדופק ובמקרה של זליגת הנשק הזה למורדים או לחזבאללה, או במקרה שאסד יורה לצבאו להפעילם נגד ישראל, תצטרך ישראל לבצע תקיפה מקדימה על הארסנל בכימי/ביולוגי, תוך השארת כל הלכלוך הזה על אדמת סוריה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=168208
איך גלגל ההיסטוריה מסתובב לו
בצלאל פאר (יום שני, 30/07/2012 שעה 14:11)

איפה בדיוק ספירו רואה את גלגל ההיסטוריה שלו מסתובב? לצערי הוא להוט כל הזמן לפרשן את הנאציזם ולהדביקו על ישראל, דבר המצביע על קוצר ידו להדביק פגמים בישראל בדרכים נורמטיביות. והינה שוב הוא לועס מסטיק נאצי בפיו המצקצק, ומספר לנו על גיוֹר גרמני שמואל בן אברהם שבנה זוגיות עם הומוסקסואל ערבי פלסטיני. במה ישראל אשמה? שהיא מנעה מהפלסטיני לעבור לישראל כתושב קבע. ממש אשמה בשיעור ובעוצמה ברת השוואה לנאציזם. למה מה? אם הומו אמריקאי היה מביא אליו הומו ישראלי לאמריקה היתה ארה''ב מניחה לאותו ישראלי להגר ולקבל מעמד קבע?
מה לעשות שהפלסטיני הזה אינו אזרח ישראלי (יהודי גרמניה היו אזרחי גרמניה), מה לעשות שהפלסטינים גרים בשטח כבוש מחוץ לישראל (היהודים גרו על אדמת גרמניה בתוך המדינה הגרמנית) ומה לעשות שהפלסטינים חרטו על דיגלם מלחמת השמד על ישראל (היהודים מעולם לא פעלו נגד גרמניה, לא התפוצצו בבתי התיאטראות שלה ולא רצו לרשת את גרמניה ולהקים בה את מדינתם הגזענית!). למה ישראל צריכה לייצר מנגנונים של הגירת פלסטינים לתוך הקו הירוק לאחר שמאז אוסלו 1994, לפי פרופ' ארנון סופר, כבר זלגו כ-‏300 אלף פלסטינים לתוך ישראל !!!!! חלק מהבניה הלא חוקית במגזר הערבי והערבי-הבדואי נובעת מהשינוי הגדול בהרכב החברה הערבית הישראלית והדרישה הגבוהה ליותר קרקע לבניה (כי לערבים יש עדיין נטייה להעדיף בתי קרקע ולא בתי קומות).
אז לא נכון ספירו, לא מינֵי ולא מקצתֵי, החלילן הנאצנאצי שלך מזייף ראוי שתאפס אותו !!!!!

http://www.faz.co.il/thread?rep=168209
דפנה ברק-ארז קורבן חינם
בצלאל פאר (יום שני, 30/07/2012 שעה 14:16)

לא ברור כיצד חושב ספירו שמשנתו הפוליטית (השגויה כמובן) צריכה לחייב את השופטת, הגם שהיא נחשבת לאשת שמאל. כנראה שמי שאמר שהשמאל במדינה מפולג ומסוכסך לא טעה כלל. אבל זו אינה סיבה שאמירותיו המופרכות של ספירו לא תיעננה.
השטחים הכבושים הנקראים יו''ש או ''הגדה המערבית'' הם שטחים שנכבשו ע''י ירדן ב-‏1948 בניגוד לחוק הבינ''ל ובניגוד להחלטת האו''ם. ''הגדה המערבית'' היא הגדה שנכבשה ע''י ירדן ממערב לנהר הירדן והיתה ''הגדה המערבית'' של ירדן (ולא של ישראל); היא בד''כ כונתה ''הגדה המערבית הקטנה'', שכן מקור המונח ''הגדה המערבית'' התייחס ל-''הגדה המערבית של ארץ ישראל/פלשתינה''. השתנות המשמעויות הפוליטיות של המונחים מספרים חלק מההיסטוריה. אותם שטחים כבושים נכבשו שוב על ידי ישראל במלחמת מגן וישראל החילה עליהם את חוקי הכיבוש כמתחייב מאמנות ג'נבה. זהו המצב טכני של השטחים האלה. מבחינה משפטית השטחים האלה הם ''שטחים שבמחלוקת''. בעיקר מאז שירדן ויתרה עליהם ב-‏1987 ולאחר שהמצב הפוליטי קיבל טלטלה בהתפוצצות בועת השלום של אוסלו. לישראל יש זכות יסוד לתבוע ריבונות על כל ''הגדה המערבית'' (בשתי המשמעויות בהכרח) וכל עוד הסוגיה המשפטית והפוליטית לא הוכרעה זכות כל יהודי להתיישב בכל מקום לפי החוק ובמסגרת אישורי הריבון, הוא אלוף הפיקוד ומעליו ממשלת ישראל.

אין קשר בין ''דרישות'' גדעון ספירו לבין דרישתו שהשופטת לא תתקרנף ולא ''תשתף פעולה עם הפשע'', כי 8 דרישותיו בלאו הכי כלולים בספרי החוקים בין אם הצבאי ובין אם האזרחי החלים בשטחים הכבושים והוא מביע מבחינתו רק פרשנות פוליטית סובייקטיבית. והרי המשפט הוא אובייקטיבי וחל על כולם כמוכתב ע''פ החוק.
• דמוקרטיה, לא רק הישראלית, מאפשרת מעצר מנהלי;
• בתי משפט, גם במדינות אירופה ואמריקה, לפעמים שומעים רק את נציג התביעה/המדינה בלי הסנגור;
• ענישה קולקטיבית מוכרת ומוגדרת באמנת ג'נבה. יחד עם זאת לא כל מה שספירו קורא לו 'ענישה קולקטיבית' היא אכן ענישה קולקטיבית. למשל הצבת מחסומים או סגר על ישוב אינם ענישה קולקטיבית אלא צעד ביטחוני נדרש לעצירת טרור באזור כיבוש ע''פ אמנת ג'נבה;
• ענישה וגירוש של מהגרים לא חוקיים קבועים בחוק. ישנן סיבות מקלות, אבל החוק מחייב יחס שווה לכל 90 אלף המהגרים שהגיעו ב-‏7 השנים האחרונות מאפריקה. הבעיה העיקרית היא איך מגרשים כל כך הרבה לסודאן ולאריתריאה. זו בעיה פוליטית מעשית ולא בעיה משפטית מוסרית;
• בשטחים לא מתנהל שוד קרקעות ע''י יהודים. היהודים מתיישבים במסגרת אישורי קרקעות של אדמת המנהל (שלפני כן היו אדמות מדינה ירדניות). במקום שישנה חריגה לכאורה, ישנו פינוי (כמו מגרון, אם כי כאן יתכן שינוי מאחר השטח נמצא כדין בידי המתנחלים). אבל ספירו לא מתלונן על תופעה חדשה אצל הערבים בה הם יוצאים ותופסים שטחי מנהל שלא כחוק מתוך כוונה למנוע התרחבות ישובים יהודים ולהגדיל את החיכוך והאלימות. כאן הצבא צריך להיכנס לפעולה מיד ולפנות את הפולשים הערבים בכוח ולהשית עליהם עונשים כבדים.
• מעצר קטינים אינו הפרת חוק. לכן ביהמ''ש העליון לא מפריע לתהליך כשהוא נדרש. מנגד רשויות המשפט הצבאי ביו''ש מקפידות לא להרחיב את משמעות החוק ולהשתמש בו במשורה, רק במקרים חמורים והכרחיים.
• צריך לשלוח למאסר ארוך גם ערבים ששורפים מסגדים, בתי כנסת, קברים יהודים, יערות, עוקרים עצי זית בשטחי מחלוקת, יורים על יהודים או תוקעים בהם סכין כדרך שנאצים עשו ביהודים בליל הבדולח.
• הייתי מוסיף את סעיך עצירת ההשתלטות על שטחי מדינה ובניה בלתי חוקית גם על הערבים והבדואים שחיים בתוך הקו הירוק! משום מה זה נשמט מזיכרונו של ספירו כי הוא מטריח את עצמו בבדותות.

נקווה שבית המשפט העליון יאיר את דרכו בנקודות האור שהארתי, ושהגברת דפנה ברק-ארז תמצא את מקומה המתאים שם.

http://www.faz.co.il/thread?rep=168210
שוד קרקעות פרטיות על ידי יהודים?
דוד סיון (יום שני, 30/07/2012 שעה 17:09)
בתשובה לבצלאל פאר

שוד קרקעות פרטיות של פלשתינאים וחבלה במטעים שלהם הם חלק מאסטרטגיה ברורה שגם פורסמה בתקשורת (תגובה 78732). (בין השאר כוללת האסטרטגיה הזאת פגיעה גם בחיילי צה''ל ורכושו.)

דוגמאות לביצוע האסטרטגיה הזאת לא חסרות ביחס לקלרקעות פרטיות של פלשתינאים (למשל: <דיון 3611>, <דיון 3647> ו-תגובה 4409).

מגרון היא דוגמה לשוד קרקעות של פלשתינאים שפסיקת בתי המשפט לא מבוצעת במשך שנים. פרשת שכונת האולפנה היא דוגמה קלאסית לנסיונות של המחוקקים לעקוף פסיקת בית המשפט.

שוד קרקעות פרטיות (פגיעה בזכויות קניין) של פלשתינאים על ידי יהודים אפילו נתמך על ידי פוסקי הלכה יהודיים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=168218
שוד קרקעות פרטיות על ידי יהודים?
המסביר לצרחן (יום חמישי, 02/08/2012 שעה 21:46)
בתשובה לדוד סיון

מכל המטוכה של חבלה במטעים אינני זוכר מקרה אחד בו נתפסו מתנחלים עושים זאת. א ב ל , היו מספר מקרים בהם נתפסו ערבים פוגעים במטעים, בעיקר בשטחי מריבה עם המתנחלים. האחד המקרים נתפס אפילו ישראלי שמאלני עם משור חשמלי בריכבו !

מגרון היא שטח שיהודים קנו עם שטר מכר מאושר בבית משפט.

שכונת האולפנה - טעות פטאלית של הפרקליטות/ ממשלה שלא דרשו לבדוק קודם אם יש ל-‏2 התובעים הפלסטינים בכלל בעלות על הקרקע. לראשונה בית משפט בישראל דן על סטטוס של שטח בלי שבדק בכלל את טענת הבעלות של התובעים.

לכן בשני המקרים אין ''שוד קרקעות פרטיות'' ואין ''פגיעה חמורה בזכות הקניין'' של הערבים, אלא להיפך. פוגעים ביהודים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=168225
שוד קרקעות פרטיות על ידי יהודים!!!
דוד סיון (יום שישי, 03/08/2012 שעה 5:35)
בתשובה להמסביר לצרחן

אז הזכרון שלך לא שומר מה שלא נוח - זכרון סלקטיבי.

כל החכמים שניסו לתחמן את מערכת המשפט לא הצליחו בשני מקרים בהם יצא למעשה פסק דין לפינוי:
- בפרשת שכונת האולפנה מי שפעל להקמתה ידע מראשית הדרך שהוא מבלף.
- בפרשת מגרון ניסו בכל מיני דרכים ולא הצליחו. אחרי שבית המשפט קבע שיש לפנות, מישהו פתאום תפס שצריך לעשות משהו חוקי.

שני המקרים האלה ועוד עשרות מקרים של חבלה בקניין, גניבת יבולים ועוד, הם דוגמה בוהקת של פגיעה בזכות הקניין של פלשתינאים. אתה כמובן יכול לקרוא פרטים נוספים בתגובה 168210 ובקישורים שמוצגים שם.

http://www.faz.co.il/thread?rep=168255
שוד קרקעות פרטיות על ידי יהודים?
בצלאל פאר (יום שישי, 10/08/2012 שעה 13:37)
בתשובה לדוד סיון

אין שוד קרקעות פרטיות של הפלסטינים ע''י יהודים. יש פלישה לא חוקית של פלסטינים לאדמות מדינה. אם היה שוד קרקעות פלסטינים אז זה היה בא לידי ביטוי בעשרות המקרים האחרים והוכרעו לטובת המתנחלים בבתי המשפט. אין שוד קרקעות אלא יש שוק קרקעות. העובדה שאתה נצמד לשני מקומות שבהם ארגוני שמאל ישראלי הצליחו לזרוע בוקא ומבולקא בבתי המשפט, רק מעיד שאין שוד קרקעות כלל.

זכותם של יהודים לרכוש קרקעות פרטיות מפלסטינים. סך כל האדמות הפרטיות ביו''ש מגיע ל-‏4% מהקרקע. היתר הן אדמות מדינת ישראל ועליהן יושבות 99% מההתנחלויות. בינתיים נודע שרכישת האדמות במגרון נרכש כחוק. לגבי הקרקעות בבית האולפנא , עדיין לא התבררה שייכות הקרקע מבחינה משפטית.

יותר מ-‏10 תביעות קודמות של ''יש דין'' ו''שלום עכשיו'' נדחו על ידי בית המשפט. משמע - אין לטענתך יסוד בשטח.

http://www.faz.co.il/thread?rep=168289
ההכחשה או הבחירה בעיוורון?
דוד סיון (יום שלישי, 14/08/2012 שעה 9:45)
בתשובה לבצלאל פאר

שוד קרקעות פרטיות על ידי יהודים קיים ועוד איך.

העובדה שאתה לא מציג שום דבר ספציפי כדי לסתור את דברי מעידה על חולשת הכחשותיך.

עבר הקרוב והרחוק הצגתי מספיק עובדות מעבר לשני המקרים (גבעת האולפנא ומגרון) המתוקשרים (למשל: <דיון 3611>, <דיון 3647> ו-תגובה 4409).

ההכחשות שלך מעידות שאתה מתעלם מהעובדות או שבמקרה הטוב לא בדקת מה כתוב שם.

בקיצור אין יסוד קלוש לטענותיך המופרכות.

http://www.faz.co.il/thread?rep=168337
ההכחשה או הבחירה בעיוורון?
חוק שימור האלרגיה (יום ראשון, 19/08/2012 שעה 0:02)
בתשובה לדוד סיון

בקיצור, אתה אומר שלערבים מותר לשדוד קרקעות כי זה שלהם, וליהודים אסור לקנות קרקעות כחוק כי הם הכובשים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=168339
בקיצור - אתה משקר במצח נחושה!!!
דוד סיון (יום ראשון, 19/08/2012 שעה 6:56)
בתשובה לחוק שימור האלרגיה


http://www.faz.co.il/thread?rep=168217
החזבאללה משחק איתנו פינפונג טרוריסטי
המסביר לצרחן (יום חמישי, 02/08/2012 שעה 21:30)

אז אנחנו צריכים להחזיר להם ברוגבי סוחף וקרטה הרסני.

מספיק כבר לגלגל עיניים ולהפוך את החזבאללה למפלגה לגיטימית !!!!!


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.