פורסם דו''ח השכר במגזר הציבורי | |||||
חדשות / המערכת (יום שלישי, 26/10/2010 שעה 20:20) | |||||
|
|||||
http://www.faz.co.il/thread?rep=154579 | |
מספרים מעוותים | |
ע.צופיה (יום שלישי, 26/10/2010 שעה 20:42) | |
המספרים המוצגים בדו''ח הנ''ל הם מספרים ותו,לא. אין אינפורמציה על אחוזי המשרה, על שעות נוספות,על עבודת לילה, על עבודה בשבתות וחגים. כמו-כן יש לשים לב אצל חלק מ''שיאני השכר''. ביחס למשרה דומה בחו''ל השכר בארץ נמוך. אם רוצים מומחים ומנתחים רפואיים בעלי רמה- יש לשלם! אם רוצים בעלי מקצוע טובים, ברמה בינלאומית בשטח החשמל-יש לשלם! שרות המדינה אינו מעסיק עובדים בשכר מתחת לשכר המינימום. כל אותם העובדים המקבלים השלמת הכנסה עובדים חלקי משרות בלבד. בדו''ח זה לא מצויין או מודגש. יש פרט מעניין. השכר הממוצע של המורים גבוה יותר מהשכר הממוצע בשרות הציבורי והעסקי.וזאת מבלי לקחת בחשבון את ימי העבודה האפקטיבים שלהם! אז, די לבכיינות! | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=154592 | |
מספרים מעוותים | |
דוד סיון (יום רביעי, 27/10/2010 שעה 6:14) בתשובה לע.צופיה | |
הכותרת מספרים מעוותים לא מתאימה לנושא. ראשית, על פי החוק צריך ''הממונה על השכר'' לדווח (ראה עמ' 20 במצגת: http://hsgs.mof.gov.il/Documents/2009-12.pdf). שנית, הדיווח הוא חלק מתהליך לטיפול בחריגות שכר. אכן בהמשך יש גם דיווח על חריגות לכאורה ועל חסכון בעקבות טיפול בחריגות. בנוסף התייחסות לעובדות המדווחות יכולה ללמד את העובד בשרות הציבורי ואת כולנו עובדות שחשוב שנהיה מודעים להן. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=154593 | |
מספרים מעוותים | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 27/10/2010 שעה 7:01) בתשובה לדוד סיון | |
שכר מקבלים בתמורה לעבודה . אבל כסף מקבלים גם לא בתמורה לעבודה . למשל בתמורה ליכולת פוליטית . השכר הנמוך ניתן לאלה שאינם יכולים לעבוד במשרות מתגמלות יותר . השכר הגבוה ניתן למי שיכולים לעבוד במקום מתגמל יותר והמערכת מוכנה לשלם להם מספיק על מנת שלא יעזבו . עוד דרך להגדלת השכר היא המחאה הציבורית . זו פועלת על רגשות הבושה בשלב התעמולה ועל הרצון בשקט ציבורי כשהמחאה נעשית אלימה . אם בעלי השכר הנמוך יצליחו לאיים על קובעי השכר באחת הדרכים האפשריות , שכרם ייגדל . אם בעלי השכר הגבוה ייפגעו בשכרם הם יעברו לשדות ירוקים יותר . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=154594 | |
מספרים מעוותים | |
ע.צופיה (יום רביעי, 27/10/2010 שעה 7:04) בתשובה לדוד סיון | |
אין ויכוח על מה שהחוק אומר לגבי דיווח. השאלה מה אומרים המספרים האלה. לטעמי: כלום. האם בשכר הרופא שצויין כשיאן יש פירוט של תורנויות, כוננויות, עבודה בלילה, עבודה ברצף משמרות וכדומה. ואם הוא קיבל השנה מענק מיוחד( וזה בטוח משתקף בשכר כי הדיווח הוא לפי ממוצע של 12 תלושי שכר)? ובכלל, באיזה שכר ניתן להשיג רופאים טובים ב''כפר הגלובלי''? כאמור, לטעמי, דמגוגיה טהורה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=154597 | |
מספרים מעוותים | |
דוד סיון (יום רביעי, 27/10/2010 שעה 8:17) בתשובה לע.צופיה | |
המסמך, הדו''ח, מוגש בגלל החוק. המספרים הם חלק ממכלול ולכן לא ראוי להתייחס אליהם ללא ההקשר המלא. מי שמתייחס רק למספרים עושה טעות ולכן ההתמקדות של התקשורת במספרים ללא הפרטים שאתה מציין כמו ידע מקצועי, שעות עבודה וכו' היא טעות. אלא שבאותה מידה אתה טועה כאשר אתה קובע שאין משמעות למספרים. למשל יש בדיווח שני מנהלי מח' לכירורגיית חזה בשני בתי חולים של קופת חולים שהפרש השכר שלהם הוא כ-24 אלף ש''ח. ברור שזה בולט, אבל יתכן שאם נתייחס לפרטים יתכן שהראשון בעל נסיון ארוך יותר (ותק) ועוד יתרונות שמסבירים את ההפרש. ברור לגמרי שבלי הירידה לפרטים ההשוואות בין שניהם לא מועילות. מצד שני מן הראוי שבמערכת הציבורית גם המספרים יהיו ידועים וגלויים. ''אור השמש...''. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=154598 | |
מספרים מעוותים | |
ע.צופיה (יום רביעי, 27/10/2010 שעה 8:34) בתשובה לדוד סיון | |
כפי שמשתמע בבירור מדבריך. אין משמעות למספרים סתם. ''אור השמש'' נעים אך בהיחשפות בלתי נכונה הוא יכול לגרום למחלות סופניות. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=154603 | |
מה זה רופא בכיר ? | |
חזי, הרצליה (יום רביעי, 27/10/2010 שעה 12:33) בתשובה לע.צופיה | |
כל אדם שסיים למודי רפואה,נניח בגיל 30. בגיל 50 יהיו לו 20 שנות ותק.ואז הוא יהיה רופא בכיר,מנתח ידוע-שם.מנהל מחלקה וכו'. יש אלפים כאלה.זה לא כשרון יוצא דופן שראוי לשכר מטורף של 110 אלף ש''ח בחודש. פי שלושה יותר משכורת מהרמטכ'ל,רוה'מ והשרים. תנו יותר לרופאים מתמחים | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=154604 | |
אינך יודע מספיק כדי להצהיר ''שכר מטורף'' | |
דוד סיון (יום רביעי, 27/10/2010 שעה 13:15) בתשובה לחזי, הרצליה | |
את גובה השכר דיווחו בצירוף שם של בן אדם. מאותו רגע להניח הנחות לגביו הוא דבר מפוקפק. א. אינך יודע מתי הוא סיים את לימודי הרפואה והחל לעבוד. ב. אינך יודע אם מדובר ב-20 שנות ותק או יותר. ג. שנות ותק אינן הגורם העיקרי לקביעת השכר ברמות עליהן אתה מדבר. ד. כדאי כן לדעת מה כתוב בדף האישי שלו (http://www.clalit.org.il/soroka/Content/Content.asp?...): ''מומחה בניתוחי מעקפים, ניתוחי מסתמים ותיקוני מסתמים, כירורגיה של אבי העורקים, ניתוחים זעיר פולשניים, ניתוחים ללא שימוש במכונת לב ריאה וכן בהשתלת לב וריאות. זכה במלגות לימודים ובפרסי בהצטיינות על הישגיו''. ----- אני מעריך שלא תמצא אלפים כאלה... אם תצליח למצוא כמה שיכולים להתחרות עם מומחיותו תצעק חזק 'יש מצאתי'. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=154608 | |
מה זה רופא בכיר ? | |
ע.צופיה (יום רביעי, 27/10/2010 שעה 15:57) בתשובה לחזי, הרצליה | |
מאחל לך שלא תהיה זקוק לרופא בכיר או מנתח בכיר או מישהו בכיר שיתן חות דעת. תהיה מוכן לשלם כל מחיר! צריך שיהיה שכר הולם לידע ונסיון. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=154611 | |
מה זה רופא בכיר ? | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 27/10/2010 שעה 16:54) בתשובה לע.צופיה | |
אין די בתשלום רב לרופא בכיר . הרופאים הזוטרים הם העושים משמרות ארוכות בבתי החולים . הם ''הפועלים השחורים'' של מערכת הבריאות . אחר הצהריים ועד בוקר המחרת הם שם ולא הבכירים . הזוטרים הם המתמודדים עם מצבי החירום . קל לדעת אצל איזה רופא מנתח יש אחוז הצלחות בהצלת חיים . אבל כמה הצלחות או כשלונות יש במחלקות ב-16 שעות שבהן הבכיר איננו ? רופא שסיים 6 שנות לימוד הוא בן 30 ורופא זוטר מאד . אדם כזה כבר בשל למשפחה וילדים . איזה חיים יש לו ואיזה שכר ? מדברים על זה שנים ולא עשו הרבה . התוצאה היא לפי חוקי הכלכלה . מחסור ברופאים מתחילים ! וכשאין רופאים מתחילים אז גם בכירים לא יהיו ! | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=154614 | |
מה זה רופא בכיר ? | |
ע.צופיה (יום רביעי, 27/10/2010 שעה 17:51) בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה | |
אז מה אתה רוצה להגיד בזה? שתקוותנו ברופאים מתחילים וזוטרים ולא בבכירים ומומחים? אם אין בכירים ומומחים אין זוטרים ומתחילים טובים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=154620 | |
מה זה רופא בכיר ? | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 27/10/2010 שעה 20:38) בתשובה לע.צופיה | |
ידידי , אתה טועה . כל רופא בכיר התחיל כרופא זוטר . בגלל העומס והתמורה הנמוכה בייחס להשקעה יש ירידה גדולה בלימוד המקצוע . לכן מחסור בצעירים הלומדים רפואה יכה בנו גם בחוסר של רופאים בכירים בעתיד . יש להגדיל את שכרם של הרופאים הזוטרים ולהקטין את שעות עבודתם . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=154638 | |
זו הטכנולוגיה-לא הרופא | |
חזי, הרצליה (יום חמישי, 28/10/2010 שעה 12:09) בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה | |
כל הרפואה המודרנית מבוססת על הטכנולוגיה ומכשירים. עקר ההישגים שייכים בעצם למכונות ולא לבנאדם. הרופא הוא בעצם טכנאי מכשירים.ההישגים של הרפואה הם בזכות-הסי.טי,אם.אר.איי,אולטרה-סאונד,מחשבים,מכונות הנשמה,כימיקלים(מכונים גם תרופות) ועוד.פתגם עממי אומר- ****הרפוי הוא מאלוקים ואת השכר לוקח הרופא *** בנוסף בזמן שפרופ' גדעון סהר לוקח כ110 אלף ש''ח בחודש, במחלקה שלו בסורוקה.מצופפים נשים יולדות במסדרונות. הייתי מפטר את הפרופסור סהר.מביא במקומו רופא בשכר מכובד של שר בממשלה(כ40 אלף ש''ח) ומרוויח 70 אלף ש''ח | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=154612 | |
מה זה רופא בכיר ? | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 27/10/2010 שעה 16:57) בתשובה לחזי, הרצליה | |
הרמטכ'ל,רוה'מ והשרים - כמה חיים הצילו ? מנתח חזה ואפילו מנתח אפנדיציט מציל כל שנה מאות בני אדם . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=154613 | |
מה זה רופא בכיר ? | |
(יום רביעי, 27/10/2010 שעה 17:43) בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה | |
מנתח חזה - זה סיליקוניסט לע''ז? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=154621 | |
מה זה רופא בכיר ? | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 27/10/2010 שעה 20:40) בתשובה לspinner013@gmail.com | |
אם חס וחלילה תזדקק לרופא מנתח אני בטוח שלא תקרא לו ''סיליקוניסט'' . תן מעט כבוד לאנשים שמצילים חיים ואולי גם את חייך . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=154615 | |
מה זה רופא בכיר ? | |
ע.צופיה (יום רביעי, 27/10/2010 שעה 17:53) בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה | |
רוה''מ,השרים ,הרמטכ''ל ועוד אחרים מצילים את חיי כולנו מדי יום ביומו. מאות בשנה? בטל בשישים לעומתם. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=154622 | |
מה זה רופא בכיר ? | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 27/10/2010 שעה 20:40) בתשובה לע.צופיה | |
בכלל לא . אף אחד מהללו לא הציל חיים כבר שנים רבות . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=154625 | |
מה זה רופא בכיר ? | |
ע.צופיה (יום רביעי, 27/10/2010 שעה 21:43) בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה | |
כדאי שתעמיק יותר בתפקידם של האנשים הללו. תמיד,כאשר, אחד מהם נרדם בשמירה,סבלנו קשות. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=154583 | |
מה עניין התעשיה האוירית לכאן? | |
עמיש (יום שלישי, 26/10/2010 שעה 22:07) | |
התעשיה האוירית היא גוף עסקי הפעיל בשוק התעופתי והבטחוני בעולם כלו. היא אינה נתמכת על ידי הממשלה ואינה סמוכה על שולחן הציבור. למה היא כלולה בדוח הזה? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=154587 | |
מה עניין התעשיה האוירית לכאן? | |
ע.צופיה (יום רביעי, 27/10/2010 שעה 5:46) בתשובה לעמיש | |
בגלל שהיא בבעלות ממשלתית. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=154617 | |
תשלום גבוה לרופאים נבחרים | |
עמיש (יום רביעי, 27/10/2010 שעה 19:32) | |
בשירות הציבורי מביא ליתר שויוניות ברפואה. אילו הם לא היו מקבלים שכר הולם הם היו עובדים רק באופן פרטי ואנשים רגילים, לא כל שכן מוכי הגורל המקובצים סביב באר שבע, לעולם לא היו זוכים לקבל טיפול מידי רופא מצטיין. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=154619 | |
תשלום גבוה לרופאים נבחרים | |
דוד סיון (יום רביעי, 27/10/2010 שעה 20:32) בתשובה לעמיש | |
רצית להדגיש ששכר גבוה בשירות הרפואי הציבורי מביא ליתר שוויוניות בנגישות לרפואה איכותית. אני מסכים. אינני מסכים בדבר ''מוכי הגורל המקובצים סביב באר שבע''. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=154626 | |
אתה משוחד... | |
עמיש (יום חמישי, 28/10/2010 שעה 0:25) בתשובה לדוד סיון | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=154631 | |
אתה משוחד...? אולי | |
דוד סיון (יום חמישי, 28/10/2010 שעה 6:56) בתשובה לעמיש | |
אבל: א. אני מכיר את האזור. ב. אני מכיר עובדות על מוכי הגורל באזורים השונים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=154623 | |
תשלום גבוה לרופאים נבחרים | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 27/10/2010 שעה 20:43) בתשובה לעמיש | |
הבעיה ברפואה בישראל אינה בשכר הגבוה של רופאים בכירים אלא במיעוט לומדי רפואה וזה בגלל הייחס הגרוע בין ההשקעה והשכר לרופאים צעירים . אילו צדקת צעירים היו נוהרים ללמוד רפואה אך ההיפך הוא הנכון . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=154627 | |
עמיש, מסתבר שאתה מדבר שטויות ללא קשר לשמאלניות. | |
ימני גאה (יום חמישי, 28/10/2010 שעה 5:12) בתשובה לעמיש | |
שכר גבוה לרופאים מביא ליותר שויוניות ? אתה יודע שרוב הניתוחים שרופאים עושים אינם הכרחיים, ונעשים לצורך ''הפרקטיקה האישית'' שדל הרופא ? מזכיר לי רופא שלא רצה לעמוד בתור בבנק, בגלל שהכריז ''אני רופא''. שאלתי אותו ''כמה אנשים הרגתה'' ? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=154632 | |
עמיש, מסתבר שאתה מדבר שטויות ללא קשר לשמאלניות. | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום חמישי, 28/10/2010 שעה 6:59) בתשובה לימני גאה | |
למרות שאני מסכים איתך בכמה דברים אחרים הרי כאן אתה טועה . טועה מאד . כל אדם נועד למות מרגע שנולד . ללא התערבות רפואית ממוצע חיי האדם הוא ארבעים או חמישים שנה . בסיוע הרפואה המודרנית אנו חיים בערך שמונים שנה . עליך להכיר תודה לרופאים שמנתחים מעקפים , לאלה שמזריקים חיסונים , לאלה שמוציאים אפנדיציט , למי שמטפלים בתאונות הדרכים , אלה שמונעים דלקות ועוד ועוד . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=154637 | |
עמיש, מסתבר שאתה מדבר שטויות ללא קשר לשמאלניות. | |
ימני גאה (יום חמישי, 28/10/2010 שעה 8:58) בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה | |
לא הבנתה את העיקר. אני לא טוען נגד הרפואה המודרנית. אין לזה כל קשר לשכר הרופאים... הרפואה המודרנית היא תוצאה של מחקרים ונסיונות בשיטה של נסוי והטעיה. הרופאים ממשיכים לבצע נסיונות באנשים חיים, והם אינם נענשים על נסיונות שאינם נחוצים, שגורמים למוות של אדם. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=154645 | |
עמיש, מסתבר שאתה מדבר שטויות ללא קשר לשמאלניות. | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום חמישי, 28/10/2010 שעה 21:01) בתשובה לימני גאה | |
לא . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=154647 | |
דוגמא אמריקאית | |
אריק פורסטר (יום חמישי, 28/10/2010 שעה 23:33) | |
רופאי משרד הבריאות האמריקאי, וכן רופאים ממשלתיים אחרים, מקבלים משכורות הדומות לאלו של עובדים ממשלתיים אחרים בעלי השכלה של 7 שנים. כמובן שניתן להם לחפש את מזלם במגזר הפרטי, שם גבוהות המשכורות פי 2 ויותר. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=154782 | |
פורסם | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שלישי, 02/11/2010 שעה 20:21) | |
הסכם השכר המביש במגזר הציבורי . | |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |