ענקים בשכר אך גמדים במוסר | |||||
יהודה צורף (יום חמישי, 29/04/2010 שעה 7:00) | |||||
|
|||||
http://www.faz.co.il/thread?rep=149623 | |
כמה שטויות מסוגל הבן-אדם לכתוב. | |
ע.צופיה (יום חמישי, 29/04/2010 שעה 15:43) | |
מדהים! | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=149627 | |
אני מסכים שהשכר הזה מעצבן מאד | |
עמיש (יום חמישי, 29/04/2010 שעה 17:36) | |
ובייחוד מעצבן אותי שאני לא מקבל כזאת משכורת. ועם זאת קשה לי להסביר מה כאן לא בסדר. האם עדיף שבעלי החברות יקבלו את הכסף הזה? למי זה מפריע כמה הם מרויחים חוץ מאשר לאלו המקנאים, עדיין לא קראתי הסבר שישכנע אותי. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=149628 | |
יש בעיה שלא מקבלת ביטוי נכון | |
דוד סיון (יום חמישי, 29/04/2010 שעה 18:25) בתשובה לעמיש | |
הבעיה הבולטת עם השכר הגבוה היא שהוא מבטא תגמול על אחריות ויצירת ערך לבעלי המניות, כולל שמירת מקום העבודה לעובדים. מצד שני אין בשיטת השכר הזאת ביטוי לתקופות בהן הביטוי לאחריות ויצירת ערך לבעלי המניות היא שלילית. בגדול הבכירים לא ניזוקים על כישלונות ואם כבר מפטרים אותם הם בדרך כלל זוכים ל''מצנחי זהב''. בעלי המניות מפסידים, העובדים עשויים במקרי כשלון להפסיד את מקום העבודה, אבל בעלי השכר הגבוה לא מפסידים דבר. בקיצור הבכירים בעצם לא משלמים על כשלון. אלא שחקיקה המגבילה את שכרם לא תטפל בבעיה הזאת אלא בקנאים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=149634 | |
יש בעיה שלא מקבלת ביטוי נכון | |
ע.צופיה (יום חמישי, 29/04/2010 שעה 22:15) בתשובה לדוד סיון | |
אתה צריך להבדיל בין בכירים שהם גם בעלים בחברה לבין בכירים שהם שכירים בלבד. בכירים בעלי מניות רבות ,לעיתים קרובות ,באמת ,אינם ''משלמים'' במשרתם על כשלונות אך ''משלמים'' בירידת ערך מניותיהם. לעומת זאת בכירים שכירים מאבדים את משרתם במהירות רבה יותר מאשר ''סתם'' עובדים. ''מצנח הזהב'' הוא פיצוי על האפשרות לפטרם בכל מועד זמן וסיבה. לעיתים הפרסומים על השכר הגבוה אינם מדוייקים ולעיתים הם מכילים אלמנטים של יצירת ''ערך''אמיתי לחברה ולכן בשנים שאין יצירת ''ערך אמיתי'' השכר שונה לחלוטין. ניתוח שכרם של הבכירים נעשה על ידי עיתונאים קטני הבנה ובעלי קנאה רבה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=149638 | |
יש בעיה שלא מקבלת ביטוי נכון | |
דוד סיון (יום שישי, 30/04/2010 שעה 0:51) בתשובה לע.צופיה | |
אתה צודק שצריך להפריד בין בין בכירים שהם גם בעלי החברה. אבל גם אלה מעמדם שונה מסתם בעלי מניות מן הציבור וגם מבנה שכרם לא תמיד מבטא את נזקה של ירידת הערך או הפסדים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=149642 | |
יש בעיה שלא מקבלת ביטוי נכון | |
ע.צופיה (יום שישי, 30/04/2010 שעה 5:56) בתשובה לדוד סיון | |
הרגולטור יצר אמצעים שונים כדי לאזן את רצונות בעלי המניות בחברה ציבורית. כגון: זכויות מיעוט, נציגי ציבור בדירקטוריון ועוד. המבחן אינו בין כלל הציבור לבעלי המשכורות הגבוהות בחברה אלא בין קבוצות שונות בין בעלי המניות בחברה. הקביעה אם שכרם מבטא ''יצירת ערך'' או לא אינה יכולה להיבחן על ידי עיתונאים או חברי וחברות כנסת פופוליסטים אלא על ידי ''בעלי מקצוע'' כגון רו''ח. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=149647 | |
יש בעיה שלא מקבלת ביטוי נכון | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שישי, 30/04/2010 שעה 6:24) בתשובה לע.צופיה | |
1 - בעלי המניות האמיתיים אינם באים לביטוי ולהכרעות בחברות הגדולות . 2 - הרוב הגדול של המנהלים הבכירים בישראל מקבלים שכר גבוה בהשוואה למישרות מקבילות בארצות המצערב . 3 - פערי השכר גורמים להרס החברה הישראלית מלמטה . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=149650 | |
עם ישראל כבר החליט מזמן | |
דוד סיון (יום שישי, 30/04/2010 שעה 6:47) בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה | |
1. בעלי המניות הם שקובעים את מבנה השכר. 3. המשטר הסוציאליסטי בישראל עבר מן העולם בהכרעת הבוחרים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=149664 | |
עם ישראל כבר החליט מזמן | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שישי, 30/04/2010 שעה 7:35) בתשובה לדוד סיון | |
1 - לא נכון . 3 - נכון . פערי השכר הורסים את החברה הישראלית מלמטה . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=149654 | |
בהחלט לא נכון! | |
ע.צופיה (יום שישי, 30/04/2010 שעה 7:07) בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה | |
1.בעלי המניות יכולים להביא לידי ביטוי את עמדותיהם בהחלטות החברה אם רצונם בכך.יש די והותר כלים לכך. 2.המנהלים הבכירים והבכירים פחות מקבלים שכר כפי שמעבידיהם הסכימו לשלם להם.קשה לבצע השוואה אמיתית לארצות אחרות,אך, לדעת מומחים, ישראל אינה יוצאת דופן. 3.פערי השכר רק מעוררים את יצרי הקינאה וצרות העין של חלק לא קטן בציבור בעידוד חברי וחברות כנסת פופוליסטיות ועיתונאים אינטרסנטים. יש להבין שבמושג חברות ציבוריות אין הכונה לחברות בבעלות כלשהי של ממשלת ישראל אלא לחברות שמספר בעלי המניות בהן גדול מ-50. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=149665 | |
בהחלט לא נכון! | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שישי, 30/04/2010 שעה 7:43) בתשובה לע.צופיה | |
1 - בעלי המניות אינם יכולים לעשות זאת . אדם שמחזיק תעודת השתתפות בקרן המתמחה במניות , הוא למעשה בעל המניות בחברות שהקרן רכשה את מניותיה . לאדם כזה אין גישה חוקית ואין גישה מעשית להכרעות בכל נושא של ניהול החברה ובמיוחד בשכר המנהלים . 2 - ההשואה היא על פי היקף הפעילות והיקף הנכסים . בחברות כלכליות בארצות המערב יש עסקים שגדלם דומה לזה שבישראל . השכר שם נמוך יותר מהשכר שמקבלים מנהלים דומים בישראל . ישראל יוצאת דופן ! היא במקום השלישי בעולם בפערי השכר . 3 - פערי השכר מעוררים קינאה ? נכון ! מה פסול בזה ? הוא מרויח מיליונים וגם אחרים רוצים . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=149668 | |
בהחלט לא נכון! | |
דוד סיון (יום שישי, 30/04/2010 שעה 7:53) בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה | |
1. הוא מיוצג על ידי מנהלי הקרן ויכול לפעול להחלפת מנהלי הקרן. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=149673 | |
בהחלט לא נכון! | |
ע.צופיה (יום שישי, 30/04/2010 שעה 8:08) בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה | |
יש לך טעות בהבנת הנקרא. מי שמחזיק קרן נאמנות או חוסך בקרן פנסיה שבין היתר משקיעה במנייה מסוימת אינו בעל מניות.הקרן היא בעלת מניות. אם הצבעת נציג הקרן באסיפת בעלי מניות אינה מוצאת חן בעיניו שיעבור לקרן אחרת. בנושא ההשואה לארצות אחרות ציינתי מה שמומחים אומרים. לי אישית אין כל דרך לבדוק זאת. אני בטוח שגם לך אין. פערי שכר אינם אינדיקציה לשכר הולם לבכירים.זה נתון סטטיסטי שצריך לבדוק את מקורותיו והסיבות לכך. כלכלה לא מנהלים לפי קנאה אישית,ספר זאת ליחימוביץ,ספק אם היא תבין. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=149649 | |
יש בעיה שלא מקבלת ביטוי נכון | |
דוד סיון (יום שישי, 30/04/2010 שעה 6:42) בתשובה לע.צופיה | |
לא טענתי שזה תפקידם של עיתונאים או אחרים שאינם מוסמכים. פשוט ציינתי עובדות שלדעתי מתארות באופן כללי את מאפייני השכר של הבכירים בכלל (ובישראל בפרט). על פי עמדה זו יש מעט מאד ביטוי לירידת ערך ולהפסדים בשכר הבכירים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=149630 | |
משכורות מופרזות | |
עמיש (יום חמישי, 29/04/2010 שעה 19:21) | |
רייפמן העביר לנהגו האישי 4.2 מיליון שקלים המנהל המיוחד פנה לביהמ''ש בבקשה לחייב את הנהג השיב לקופת הכינוס את הסכום. כמו כן, הוצא צו המונע ממנו למכור דירה בהרצליה ואופנוע יוקרתי בו משתמש איש העסקים באופן קבוע ענת שיחור-אהרונסון | 29/4/2010 16:04 מתוך NRG | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=149635 | |
משכורות מופרזות | |
ע.צופיה (יום חמישי, 29/04/2010 שעה 22:16) בתשובה לעמיש | |
רייפמן- נוכל מהשורה הראשונה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=149726 | |
בעיה רצינית | |
אריק פורסטר (שבת, 01/05/2010 שעה 4:15) | |
ברוב המקרים אין הבכירים מקבלים משכורת ענק אלא תגמול ענק שרובו בא ממימוש אופציות. זה, לאלה שאינם בקיאים בנושא, מביא לעיוות מוסרי: המנכ''ל מעוניין בהרצת המניה בטווח הקצר, דבר המתבטא מיד באפשרות לממש את האופציות, ואין לו עניין רב בעתיד החברה בטווח הרחוק יותר. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=149728 | |
בעיה רצינית | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (שבת, 01/05/2010 שעה 5:27) בתשובה לאריק פורסטר | |
גם וגם וגם . . . | |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |