| הנס הגדול של מלחמת השחרור | |||||
| עפר ק. (יום ראשון, 18/04/2010 שעה 11:00) | |||||
|
|||||
| http://www.faz.co.il/thread?rep=149174 | |
| [•] אני חוזר שוב למוטיב פשוט של הקיום | |
| ע.צופיה (יום ראשון, 18/04/2010 שעה 16:58) בתשובה לspinner013@gmail.com | |
לא. זוהי המציאות. | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=149186 | |
| [•] אני חוזר שוב למוטיב פשוט של הקיום | |
| (יום ראשון, 18/04/2010 שעה 19:23) בתשובה לע.צופיה | |
זה בדיוק מה שאנחנו שנינו אומרים המציאות היא הנס | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=149164 | |
| אם שרדנו את זה... | |
| אבנרש (יום ראשון, 18/04/2010 שעה 12:04) | |
זו נחמה נעימה מאד. בצרפת של בין שתי מלחמות העולם דברו אותו דבר: אם שרדנו את מלחמת העולם הראשונה, נשרוד כל דבר. וההמשך ידוע. עם ישראל עבר גם את שעבוד מצרים ואת השלטון הפלשתי כאן בארץ, וכשירמיהו הזהיר מפני חרבן נוסף - היו שראו בו כופר (ירמיהו כ''ו. כנראה שהטקסט המלא של הנבואה הנזכרת שם מופיע החל מפרק ז'). כשעם שוקע רק בתהלת העבר, בלי שזו תשפיע על התנהגותו והגותו בהווה, הוא מקרב את החרבן. דבורים על נסים - זה נחמד וטוב כשמחנכים ילדים לפטריוטיזם ו\או להכרת תודה (לדור הקודם, לא-להים) - שם זה ראוי בהחלט. אבל מבוגרים צריכים ללמוד גם את פרטי הנס, כדי לדעת מה אפשר אותו, מה הנסיבות שבגללן החליט בן גוריון מה שהחליט וצדק, היכן טעה, וכו'. בפרט, כדאי להכיר בצורה קצת יותר מדויקת את יחסי הכחות בפעל במלחמה. בשורה התחתונה, נסים בקרב (לצד זה או אחר) ניתנים לנתוח לאחר מעשה, לשם הפקת לקחים מעשיים. מלחמת יום הכפורים היא דוגמא נהדרת לכך: תורת הלחימה של צה''ל גרסה (אם כי לא רשמית), שהדרך להביס את המצרים היא לחשוף אותם לתמונה מזעזעת של טנק ישראלי השועט קדימה. אולי נראה שזה עבד במבצע קדש ובמלחמת ששת הימים, אבל נכשל לחלוטין ביום הכפורים. בסדר. קורה שתורת לחימה מסוימת כושלת, ובעיקר קורה שיהירות מטופשת משתלמת בצורה כזו. תודה לא-ל, מטרות המצרים במלחמה ההיא כבר היו מגבלות למדי והם לא השכילו לנצל הצלחה מיד, וכך הרווחנו זמן עד היום. אלא שההתיחסות למלחמות נותרה מיתית גם אחרי יום הכפורים, ולכן - במקום ללמוד את החמר ברצינות לפרטיו - הלקח היחיד שהופק היה ''כנראה שכבר אין לנו כח''. זוהי אמירה ברמה על-אסטרטגית, שמשליכה באפן ישיר על קביעת המדיניות המציאותית, והיא שהביאה, בהדרגה, להפיכת התבוסתנות (כלומר: נסיגה מתמדת ללא תכנית למתקפת נגד, והשלכת כל יהבנו לטווח הרחוק על רצונו הטוב של האויב) למדיניות רשמית. אני סבור שהמהפך המתואר קשור גם לתכנים של יום הזכרון, שנראה לי שהפך, עם השנים, מיום אזכור ההקרבה הנדרשת לשמירה על מדינה עצמאית, ליום השכול הפרטי הלאומי. | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=149166 | |
| בעניין יום הזכרון | |
| עמיש (יום ראשון, 18/04/2010 שעה 12:12) | |
קראתי בעתון שמאז יום הזכרון הקודם נוספו 111 חללים לרשימה וכן גם 28 אלמנות צה''ל חדשות. אני לא מבין את המספרים הללו, לא זכור לי שהשנה נפלו יותר מעשרה חיילים לכל היותר ורובם חיילים סדירים ורווקים. מישהו יודע מה מסתתר מאחורי הרשימות הללו של החללים? | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=149167 | |
| בעניין יום הזכרון | |
| אבנרש (יום ראשון, 18/04/2010 שעה 12:49) בתשובה לעמיש | |
יכול להיות שאלה ''נפגעי פעולות האיבה''? אם כי זה לא מסביר את מספר אלמנות צה''ל החדשות. מה גם שאתר http://www.laad.btl.gov.il/ מוצא פחות מעשרה נפגעים בשנה האחרונה. יכול להיות שהיו כאלה שנהרגו עוד קודם ותהליך הכנסתם ל''רשימה'' התעכב מסבות שונות? או שאולי מישהו מחזר כתבה קבועה לערב יום הזכרון, ולא שם לב לפרטים הטעונים שנוי? | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=149168 | |
| בעניין יום הזכרון | |
| עמיש (יום ראשון, 18/04/2010 שעה 13:02) בתשובה לאבנרש | |
לא, זה פרסום רשמי של משהב''ט שמופיע הבוקר בעתונות. ''... מספר הנופלים במערכות ישראל, מאז שנת 1860 ועד היום, עומד על 22,682. מאז יום הזיכרון בשנה שעברה נוספו אל מניין הנופלים 111 חללים. מספר החללים בפעולות איבה עומד על 3,971. השנה יקבלו משפחות נפגעי פעולות האיבה, לראשונה, יום חופש על חשבון המעסיק במהלך יום הזיכרון - בדומה לבני משפחותיהם של חללי צה''ל'' יש כאן איזה ישראבלוף | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=149177 | |
| בעניין יום הזכרון | |
| ע.צופיה (יום ראשון, 18/04/2010 שעה 17:03) בתשובה לעמיש | |
לא. בעקרון כל חייל שנפטר הוא חלל. אין חלוקה לפי הנסיבות וזאת מטעמי צניעות הפרט וכן לאפשר לשאירים להנות מזכויות חלל צה''ל. | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=149179 | |
| אם כך זה בהחלט ישראבלוף | |
| עמיש (יום ראשון, 18/04/2010 שעה 17:22) בתשובה לע.צופיה | |
למה צריך יום זכרון לאומי לאנשים שמתו מסיבות שאינן קשורות להגנת המדינה? | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=149204 | |
| אם כך זה בהחלט ישראבלוף | |
| ע.צופיה (יום שני, 19/04/2010 שעה 8:26) בתשובה לעמיש | |
גם יום השואה הוא יום זכרון ''גורף'' לכל מי שמת באירופה בשנות מלחמת העולם השניה. אני בטוח שבין ששת המיליונים שנספו יש גם כאלה שמתו מות טבעי. העקרון שכל מי שמת ''במדים'' הוא חלל,יש בו אולי משהו ''מפלה'' כלפי אלו שמתו במלחמה או בלוחמה, אך, מנגד, נותן כבוד לשרות במדים. קשה להיות פסקני בענין זה. | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=149169 | |
| בעניין יום הזכרון | |
| אבנרש (יום ראשון, 18/04/2010 שעה 13:04) בתשובה לעמיש | |
אתר http://www.izkor.gov.il/ (''נזכור את כולם'') מאפשר הצצה ברשימת חללי כחות הבטחון, גם לפי סדר תאריכי הפטירה. הרשימה מתחילה מאהרן הרשלר, שנפל ב-1873. מסתימת, נכון לרגע זה, בשם גבעתי. בשנה החולפת יש שם הרבה יותר מעשרה שמות, אבל חלק גדול מהם לא נפלו בקרב, אלא פשוט היו בשרות בזמן פטירתם (מסבות טבעיות או מתאונות למיניהן). המחלקת בדבר גבולות הגדרת ''חללי מערכות ישראל'' ידועה, והאתר נוקט - נכון לעכשו - הגדרה רחבה למדי. | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=149170 | |
| באופן גס אני מעריך ככה | |
| עמיש (יום ראשון, 18/04/2010 שעה 13:29) בתשובה לאבנרש | |
המחתרות ומלחמת השחרור - 6000 קדש ותגמול - 500 ששת הימים וההתשה - 2000 יום כיפור - 3000 לבנון וספיחיה - 2000 שונות כולל המרד הפלשתינאי מאז 1987 - 1000 בסך הכל הרוגי קרבות ומלחמות פחות מ 15 אלף, כל השאר זה פוליטיקה ומסחר בדם ודמעות | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=149194 | |
| באופן גס אני מעריך ככה | |
| אריק פורסטר (יום ראשון, 18/04/2010 שעה 22:44) בתשובה לעמיש | |
אמת. אריה רייזר למד איתי בתיכון ושירתנו יחד בצבא. הבחור התאבד בגלל אהבה נכזבת, אך מופיע ב''יזכור'' כאחד מחללי צה''ל. | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=149202 | |
| באופן גס אני מעריך ככה | |
| יענקלה (יום שני, 19/04/2010 שעה 6:12) בתשובה לאריק פורסטר | |
אין ספק , שמדיניות לחצים של משפחות, פוליטיקאים ולחצים שונים אחרים , הכלילו במנין חללי צה''ל חילים שלא נפלו בקרב, למשל מתאבדים, חללי תאונות מחוץ לצבא, מתים ממחלה ועוד. האם זה תקין? קטונתי. | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=149184 | |
| טענת הנס היא כמובן דבר הבל ורעות רוח | |
| עמיש (יום ראשון, 18/04/2010 שעה 19:09) | |
לא היה נס, היה בן גוריון שהכין את היישוב העברי למלחמה בהקימו מוסדות ממלכתיים וכח מגן. גם ההתנהגות הרצחנית המטופשת של אנשי האצל והלחי לא מנעה ממנו להגיע למצב שבו היה כאן צבא שידע ויכול היה לנצח. | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=149195 | |
| טענת הנס היא כמובן דבר הבל ורעות רוח | |
| אריק פורסטר (יום ראשון, 18/04/2010 שעה 22:48) בתשובה לעמיש | |
את האגדה התחילו לייצר עם סיום הקרבות. כפי שמספרים מוריס ושפירא, מדינות ערב שלחו כוחות מצומצמים וחיילינו לא נתקלו באף זירה ב''שפע מטוסים וטנקים''. בבל''ת שנוצר כדי לגייס כספים מיהדות ארה''ב. | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=149203 | |
| טענת בן גוריון היא כמובן דבר הבל ורעות רוח | |
| יענקלה (יום שני, 19/04/2010 שעה 6:18) בתשובה לעמיש | |
אתה- כעמיש, מאמין בבן גוריון , אחרים רבים וחכמים מאמינים בנס . | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=149205 | |
| טענת בן גוריון היא כמובן דבר הבל ורעות רוח | |
| ע.צופיה (יום שני, 19/04/2010 שעה 8:31) בתשובה ליענקלה | |
למשל, המשתטחים על קברות צדיקים, בעיקר בחצות. המקדשים מים של באבאנו-ברוך זצ''ל ועוד כהנה וכהנה חכמים המאמינים בניסים ובנסים. לעומת זאת, מיהו בכך בן-גוריון? הקים עוד מדינה קטנטונת ונידחת במרווח בין הים לנהר? יש עוד מאתיים כאלה. סתם נודניק. | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=149227 | |
| טענת בן גוריון היא כמובן דבר הבל ורעות רוח | |
| ע.צופיה (יום שני, 19/04/2010 שעה 11:43) בתשובה לspinner013@gmail.com | |
אם אתה רוצה להפןך את בן-גוריון,דיין,הר-ציון ואחרים לחרדים-אין לי בעיה. גם יהודה המכבי לא היה חרד גדול במיוחד. אבל, אם זה מגביר את אמונתך בעם ישראל- בבקשה! אנחנו החילונים לא זקוקים לחיזוקים כאלה. זה בדמנו. | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=149236 | |
| טענת בן גוריון היא כמובן דבר הבל ורעות רוח | |
| ע.צופיה (יום שני, 19/04/2010 שעה 13:07) בתשובה לspinner013@gmail.com | |
עמידה על המשמר היא נחלת עמנו מאז שיעקב ירד מצריימה. השמות שציינת הם תערובת מוזרה ביותר. טרוצקי, למיטב ידיעתי לא הרע כלל ליהודים. אודי אדיב שילם את חובו לחברה. אביב גפן הוא זמר מחונן שלטעמי הוא פטריוט ישראלי מצוי. גולדסטון הוא מסוג היהודי התמים שמשמש כלי בידי אויבינו ואפילו אינו חש בכך. ענת קם,יגאל עמיר,אילן פפה,וענונו הם אנשים שאין לי מילים טובות לכתוב עליהם. יוסלה אינו יהודי ,אולי ערבי-ישראלי. | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=149210 | |
| מהו נס? | |
| עמיש (יום שני, 19/04/2010 שעה 10:01) בתשובה לmicha_shepher@yahoo.com | |
נס הוא אירוע שאין לו שום הסבר אלטרנטיבי לכך שזוהי התרחשות הנוגדת את חוקי הטבע ושהתרחשה כתוצאה מרצון האלוהים. כל השאר זה שטויות, הדתיים לוקחים אירוע טבעי ומנכסים אותו לטובת אמונות ההבל שלהם. אני כבר מזמן הצבתי אתגר לאלוהים והבטחתי להאמין בו ולעבוד אותו עד יומי האחרון בתמורה לנס אמיתי. למותר לציין שהוא לא עמד במשימה והמשיך להנפיק שטויות (כגון דמותה של רחל אמנו שלוותה את הלוחמים בעזה...) אני מציע נס כלהלן: יופיע לו מלאך אדוני, יעופף בשמי תל אביב וכפר סבא, אחר כך ירד בכיכר רבין ויניח לעוברים ושבים למשש את כנפיו, ישיר התקווה וימריא חזרה לשמים. נראה לי שזה נס קל מאד בשביל מישהו שברא את העולם. | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=149216 | |
| ההגדרה שלך היא שגויה | |
| עמיש (יום שני, 19/04/2010 שעה 10:32) בתשובה לmicha_shepher@yahoo.com | |
מאחר והיא מעגלית. (מהו נס-נס הוא מעשה על טבעי, מהו מעשה על טבעי - מעשה על טבעי הוא נס) ואני לא רוצה להוכיח את מציאותו של אל בורא עולם, כל מה שאני הבטחתי הוא לעבוד את האלוהים של היהודים עד יומי האחרון אם יתחולל מעשה כפי שתיארתי אותו. יש אנשים שהתחילו להיות דתיים בגלל סיבות הרבה יותר טפשיות. | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=149220 | |
| מהו נס? | |
| (יום שני, 19/04/2010 שעה 10:51) בתשובה לעמיש | |
כפר סבא היא מקום מגוריו של פנחס ספיר ולכן אני לא חושב שיש רשות למ לאכים לרדת שם | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=149228 | |
| מהו נס? | |
| ע.צופיה (יום שני, 19/04/2010 שעה 11:46) בתשובה לspinner013@gmail.com | |
הייתה. ספיר נפטר לפני דור. אגב, המלאכים נוחתים ברענה ודרך המחלף החדש הנהדר הם באים לפאב בכפר סבא. שתיתי איתם. הם אוהבים בירה מהחבית. | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=149230 | |
| מהו נס? | |
| (יום שני, 19/04/2010 שעה 11:58) בתשובה לע.צופיה | |
בגלל שברעננה יושבים הרבה יוצאי דרום-אפריקה | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=149237 | |
| מהו נס? | |
| ע.צופיה (יום שני, 19/04/2010 שעה 13:11) בתשובה לspinner013@gmail.com | |
נכון, אנשים נחמדים מאוד, חלק מהם חברים טובים שלי. אבל גם בכפר סבא גרים אנשים טובים. מלח-הארץ. | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=149215 | |
| נא לא ללמד אותי עברית | |
| עמיש (יום שני, 19/04/2010 שעה 10:30) בתשובה לspinner013@gmail.com | |
וגם אל תספר לי שכשהדתיים מדברים על נס הם מתכוונים לדגל, שלט או מופת. ואם זה מעניין אותך אז לאחד מסבי היה אז שכהן כעוזר גבאי בבית כנסת במאה שערים. | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=149232 | |
| נסים וחללים | |
| יוסף אליעז (יום שני, 19/04/2010 שעה 12:27) בתשובה לspinner013@gmail.com | |
בענין הנסים -אני מתכבד להפנותכם למאמר שלי על הנסים שפורסם באתר זה. הרעיון המרכזי: א. אלמלא היו אסונות - לא היה צורך בנסים כדי להחלץ מהם. ב. תכופות מדי, אם לא תמיד, מי שגרם את האסון הוא גם מי שחולל את הנס. איך אומר הפתגם: ''לא מעוקצך ולא מדובשך'' אבל כתבתי כאן בגלל נושא עדין ביותר שטופל בעט גסה: חללי צה''ל האחרונים. כמה וכמה מטובי בנינו נפלו בשנה האחרונה בהיתקלויות. רק לפני שבוע קראנו את אשר כתב על זה עורך המשנה של ''הארץ''... היו כמה תאונות אימונים- כמה שריונאים נהרגו בהתהפך טנקים. הטייס רמון הצעיר נהרג בתאונת מטוס. יהי זכרם ברוך. למרבה הצער מנין הנופלים בעת שירותם הצבאי אינו נפסק. ויש גם את רשימת המתאבדים בעת שירותם. זהו נושא שגם כתיבה עליו ראוי שתהא ברגישות. עדיין לבבות רכים כואבים. | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=149242 | |
| באשר אלי, אתה טועה מאד | |
| עמיש (יום שני, 19/04/2010 שעה 14:12) בתשובה לspinner013@gmail.com | |
אבל אין לי רצון לחלוק כאן פרטים אישיים נוספים. יש הבדל בין עברית מודרנית לבין עברית עתיקה, הדבר ברור מאליו. את העברית העתיקה יש ללמוד בנוסף לידע הבסיסי בעברית. התלמוד והתנך כתובים בשפות שונות, גם ספרי התנך השונים כתובים בסגנונות ורבדים שונים של העברית. (למשל ירמיהו קרוב ללשון התורה ורחוק מרחק שנות אור ממגילת אסתר) העברית המקראית שונה מן העברית המשנאית והתלמודית שממילא רב בה חלקה של הארמית. וכך גם לשון החכמים ולשון הרבנים שונה מן העברית של תקופת ההשכלה ומן העברית של המאה ה21. זה שיש אנשים הטועים בהבנת העברית של התורה לא אומר שגם אני טועה, אבל אני דוחה את הטענה כי רק הפירוש הדתי אמוני לכתוב בתורה הוא הפירוש הנכון. מכל מקום - אם נס אינו אירוע שמחוץ לחוקי הטבע הוא אינו נס. אם ניתן להסביר דברים בדרך טבעית אין שום סיבה לכנות אותם ניסים. וכמובן, בין אם אני מאמין לסיפורי הניסים שבתורה ובין אם לאו, דומני כי הגיע העת לרענן את ענייני האמונה באלוהים ולבקש ממנו ניסים שיתאימו גם לזמננו זה. | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=149249 | |
| באשר אלי, אתה טועה מאד | |
| (יום שני, 19/04/2010 שעה 15:57) בתשובה לspinner013@gmail.com | |
שכחת את הסנדביץ' אבוקדו. | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=149243 | |
| איך נצחנו את מלחמת השחרור ?? | |
| חזי, הרצליה (יום שני, 19/04/2010 שעה 14:36) | |
חשבתי על זה הרבה שנים.והנה תשובותי,מלבד נסים שאני לא בקי בהם- 1.צה'ל גייס גם נשים.ובכך הכפיל את כוחו.לעומת שאר צבאות ערב. 2.ישראל ניהלה מלחמת מגן שהיא יותר קלה מהתקפה והסתערות. 3.לישראל יש רופאים טובים.שעזרו לרפא חיילים פצועים ולהחזירם לשדה הקרב. 4.המודיעין הישראלי-הש''י איכותי. 5.הרהב,היהירות והשחיתות של צבאות ערב.לעומת תחושת האין ברירה ועם הגב לקיר של ישראל. 6.מנהיג גדול כמו בן-גוריון 7.הסכם חשאי עם עבדאללה הראשון מלך ירדן,שהוא מקבל את יו'ש למעט י-ם.וכך למעשה צבא ירדן נוטרל מהקרבות. 8.הכבוש הבריטי במצרים-חנק והגביל את הצבא המצרי.החנק הזה החליש מאוד את מצרים. 9.החייל הערבי והקצין הם ברמה נמוכה.לעומת החייל הישראלי. כל היתרונות האלה ,אפשרו נצחון במלחמה.אבל במחיר כבד מאוד של כ 6,000 הרוגים. | |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |