הטבח שהוסתר כל השנים - טבח יער קאטין | |||||
עפר ק. (יום שלישי, 13/04/2010 שעה 13:00) | |||||
|
|||||
http://www.faz.co.il/thread?rep=148805 | |
כבר שנים רבות לא זכיתי לעיין בתיאור כה | |
עמיש (יום שלישי, 13/04/2010 שעה 13:51) | |
ילדותי, פשטני ועלוב של תולדות המשטר הבולשביקי ופרשת הטבח ביער קאטין. בנוסף אציין כי דבר הטבח ומבצעיו מוכרים כבר לפחות חמישים שנה בכל ספרי ההיסטוריה הרציניים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=148847 | |
המאמר מקפיץ את האדומים הקומוניסטים | |
חזי, הרצליה (יום שלישי, 13/04/2010 שעה 22:21) בתשובה לhamasbir11@walla.co.il | |
מאמר מעניין וטוב.מייד הקומוניסטים הישראלים נדלקו. ומלכלכים כהרגלם.עוד רגע ישלחו את הכותב לסיביר... | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=148851 | |
הביקורת מקפיצה את הלאומנים ההזויים! | |
דוד סיון (יום רביעי, 14/04/2010 שעה 6:12) בתשובה לחזי, הרצליה | |
הם מייד נדלקים וכדי ללכלך הם מנסים לעשות רצח אופי לכותב הביקורת. אבל כרגיל בתעלול כזה נחשפת בורותם של הלאומנים ההזויים. האמת הפשוטה היא שדברי הביקורת, של המבקר עמיש, נכונים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=148846 | |
כמו שאמר צ'רצ'יל | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שלישי, 13/04/2010 שעה 21:37) | |
ההיסטוריה היא מה שכתוב . הוא כתב וזה עומד . שני מבקרים אמרו שהוא שוגה , אבל תיקון לא הוציאו . לכן ביקורתם תיעלם . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=148848 | |
הבורות המדהימה שלך ושל חבריך | |
עמיש (יום שלישי, 13/04/2010 שעה 23:27) בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה | |
היא דבר ידוע שאינו דורש הוכחה נוספת. כבר הראיתי עשרות ומאות פעמים שאין לכם מושג על מה שאתם מדברים, דומני כי לאחרונה הוצגת עירום ועריה בעניינה של דליה רביקוביץ. אולם, למען קוראים תמימים אציין כי את נושא טבח קאטין פרסמו הגרמנים בשנת 1941 או 1942 והמידע התקבל במלואו במערב ואצל ממשלת פולין הגולה. בשליפה אני יכול להגיד לך שהעניין כבר נחשף במפורט בביוגראפיה של סטאלין מאת דויטשר שנדפסה כבר ב 1949. דומני כי ניתן לקרא אותה גם בעברית. וזו רק אחת ההוכחות לכך כי טבח קאטין לא היה סוד כלל ועיקר אלא אצל בורים ועמי ארצות שממילא אין להם מושג בשום דבר ועניין ולכן יש להם הרגשה שהם גילו את אמריקה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=148855 | |
הטעות הלוגית המדהימה שלך ושל חבריך | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 14/04/2010 שעה 7:22) בתשובה לעמיש | |
לתשומת לבך לא כתבתי על הנושא , אלא על כך שביקרת את המאמר ולא הצגת תיקון טעות . חלק מזה אתה עושה כעת וזה שיפור קל . טעות לוגית שניה שלך היא שלהוכחת היותי בור אתה מביא את ענין דליה רביקוביץ . לא די שהסברתי מאיין באה טעותי והודיתי בה . זו גם אינה הוכחה שאני טועה בדברים אחרים . והטעות הלוגית המרכזית שלך היא חוסר ההתמודדות עם טיעוני הזולת . הכפשות מסריחות הן לחם חוקך . כך נובל השמאל . . . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=148861 | |
שטויות | |
עמיש (יום רביעי, 14/04/2010 שעה 7:52) בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה | |
אין שום צורך להציע תיקון לבורים ועמי ארצות הטוענים טענות הבל (או לחילופין מעתיקים מהויקי). היתצה טענה מרכזית כי טבח קאטין היה סוד שהוסתר עד לאחרונה, זוהי טענת הבל טפשית. כל השאר לא שייך לעניין. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=148856 | |
והערה לנושא קטין . | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 14/04/2010 שעה 7:32) בתשובה לעמיש | |
יפה שהכותב מעלה מעשה רצח המוני . את זה לא מצאת אתה ובולשביקים פסבדו-קומוניסטים לשבח . רק ניטפלתם לעובדה הצדדית הזניחה שהכותב טען שאתם מסתירים את הנושא . כאילו זה העיקר . ''הרינג אדום'' זה מה שעשיתם ואולי ''איש קש'' . הנה קטע מהויקיפדיה ''תחילה התייחס הכינוי להוצאתם להורג של קצינים פולנים ששהו במחנה השבויים קוזלסק ביער קאטין (רוסית Катынь; פולנית Katyń), קרוב לכפר גניוזדובו, במחוז סמולנסק שבברית המועצות. לאחרונה הורחב היקפו של המושג והוא כולל גם את הוצאתם להורג של 22,000 אזרחים פולנים מן המחנות סטרובלסק, קוזלסק ואוסטשקוב, ובבתי כלא במערב בלארוס ובמערב אוקראינה, אשר נורו בפקודת סטלין ביער קאטין ובבתי כלא במחוז קלינין, סמוך לחארקוב, ובערים רוסיות נוספות.'' בקצרה סטאלין ואנשיו רצחו עשרות אלפי קצינים פולנים . סטאלין הבולשביק . סטאלין הפאשיסט . הוא ושותפיו הקומוניסטים . הוא רצח ואתם מנסים להפנות ביקורת לכוון אחר . אבל , למה שאתלונן ? זו דרככם ולכן אתם נובלים . . . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=148863 | |
העתקה לא תורמת כלום | |
דוד סיון (יום רביעי, 14/04/2010 שעה 8:50) בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה | |
כתבת טענה לא נכונה: ''שני מבקרים אמרו שהוא שוגה , אבל תיקון לא הוציאו''. והמשכת בהעתקת כל מיני עובדות מויקיפדיה שלומדי היסטוריה רציניים יודעים כבר הרבה זמן. כל זה כדי להגיד דברי תעמולה נגד סטאלין שמת מזמן. לא תרמת דבר חוץ מליעדי התעמולה המיושנים וחסרי התועלת. המהלך הזה הוא לא חכם בלשון המעטה. אבל זו הרי דרכך הנלוזה ולכן היא מסמלת נבילה! | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=148871 | |
העתקה לא תורמת כלום | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 14/04/2010 שעה 9:16) בתשובה לדוד סיון | |
ברור מדוע לדעתך ''לא תרמת דבר חוץ מליעדי התעמולה המיושנים וחסרי התועלת'' החשוב הוא שהרצח נעשה בידי סטאלין ושותפיו . כנראה על ראשך בוער הכובע . אבל זו הרי דרכך הנלוזה ולכן היא מסמלת נבילה! ואל תגיד שאני התחלתי . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=148899 | |
דוקא על ראשך בוערת הבעיה - הנבילה! | |
דוד סיון (יום רביעי, 14/04/2010 שעה 10:59) בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה | |
מי שמציע כאן תוכניות סטאלינסטיות זה דוקא אתה. היום דוקא אתה התחלת(http://www.faz.co.il/thread?rep=148856): ''זו דרככם ולכן אתם נובלים . . '' | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=148920 | |
דוקא על ראשך בוערת הבעיה - הנבילה! | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 14/04/2010 שעה 12:45) בתשובה לדוד סיון | |
אתה לבטח קצר ראיה . מבטך נעצר אצלי . את הליכלוך שכתב עמיש לפניכן לא ראית , כל כך קצרה הייתה ראיתך . ואז הזדעקת להגיב על דברי שלא כוונו אליך . כפי שהסברתי לך בעבר - נבל עם נבלים , צדיק עם צדיקים . תגובתי לא הייתה כלפיך אבל אתה הגבת אלי . לכן בתגובות בינך וביני אתה התחלת ובתגובות ביני ובין עמיש , הוא התחיל . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=148858 | |
הבורות המדהימה שלך ושל חבריך | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 14/04/2010 שעה 7:40) בתשובה לעמיש | |
ועוד בעיטה בראשכם הבור . היטלר ואנשיו היה רוצח המונים ולי אישית נוגע רצח ששה מיליון היהודים . אבל מבחינה כלל אנושית סטאלין ואנשיו הבולשביקים-קומוניסטים-פאשיסטים רצחו 30 מיליון אזרחים של ברה''מ . מאו-צה-דונג ואנשיו הקומוניסטים רצחו 70 מיליון סינים . הקומוניסט הזה היה רוצח ההמונים הגדול בהיסטוריה . ובכלל הקומוניזם וילדיו החוקיים והבלתי חוקיים הם הסרטן בלב האנושות . מישגה אדיר מימדים שאת יסודותיו יצק יהודי גרמני מתבולל . שובל האנשים שהלכו והולכים אחרי אל הכזב הזה הוא אדיר מימדים . כגודל השובל כך גודל המישגה . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=148878 | |
(יום רביעי, 14/04/2010 שעה 9:47) בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה | |
מדוע בעצם מפריעים לך הפשיסטים? הרי עמדותיך הפוליטיות-חברתיות הן פשיסטיות למהדרין. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=148921 | |
לא מפריעים לי פאשיסטים . | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 14/04/2010 שעה 12:50) בתשובה לtelavivsanur@gmail.com | |
מפריעים לי הערבים והאנטישמים ויהודים בוגדניים . מלשינים , מלחכי פינכה וכאלה צבועים הטובלים בטהרה וטריפה בידם . ------------------------ ----------------------- ----------------------- לפי ההגדרה של מיכה אני לא פאשיסט . לפי הגדרתי שלי את הפאשיזם ==> כל הביוספירה פאשיסטית . תבחר כרצונך . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=148939 | |
היית ונשארת ==> חסר הבנה . | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 14/04/2010 שעה 13:57) בתשובה לtelavivsanur@gmail.com | |
מיכה הביא לכאן הגדרה של הפאשיזם מהויקיפדיה . הניסוח שם רחוק ממבנה קלאסי של הגדרה . הוא יותר בבחינת אוסף סממנים שיש לדעת אחדים בפאשיזם . לפי החומר הזה אני אינני פאשיסט ולהלן הסיבות - 1 - אינני חסיד ''אידאולוגיה ושיטת ממשל לאומנית וטוטליטרית שנוצרה באיטליה, בתקופה שבין מלחמת העולם הראשונה למלחמת העולם השנייה, בהנהגתו של בניטו מוסוליני.'' 2 - אינני חסיד של ''הרעיון הקורפורטיבי. הארגון החברתי צריך להיות מבוסס על תאגידים (קורפורציות) של גורמים מקצועיים אשר ייצגו כל גורם בשלטון.'' 3 - אני נגד ''תפקיד הממשלה הוא . . . ההצדקה לקיום הדיקטטורה הפשיסטית'' 4 - גם לזה אינני מסכים ''סמכותו של המנהיג אינה מוגבלת מכיוון שהוא מעצב את האידאולוגיה של המדינה, שלטונו יחיד וטוטליטרי. המנהיג ניצב מעל לכל, והעם חייב להאמין בו ולציית לו.'' 5 - וגם לזה אני מתנגד ''המפלגה הפשיסטית היא היחידה המותרת ואליה שייכים כולם'' 6 - ועוד התנגדות ''המלחמה היא הגילוי הנעלה ביותר של האדם ומייצגת ערכים חיוביים ככוח, גבורה, הקרבה וכדומה - הפשיזם אינו מאמין בשלום. מדינה שאינה נאבקת תתנוון ותיכחד. מלחמה שומרת על חוסן וכוח ומבטאת גבורה, עוצמה ואומץ.'' אז מה כן ? כמה סעיפים שמיכה טען שאינם חלק מהפאשיזם וכי זו הגדרה שלי א - לדעתי ''אי שוויון בין בני האדם - הפשיזם גורס כי לא כל בני האדם נולדו שווים . . . זאת בניגוד לדמוקרטיה, שבה נחשבים כל בני האדם, באשר הם, כשווים ובעלי זכויות שוות '' ב - לדעתי ''קיימים רצון לאומי ומטרות לאומיות שהמדינה דואגת לקיומם. לפיכך יש למדינה ערך מוסף מעל לערכם של הפרטים המרכיבים אותה.'' ג - המלחמה והשלום הם אופציות ויש לבחור בכל מיקרה בנפרד במתאים מבניהם לטובת העם . כפי שניתן לראות מהסעיפים 1-6 אני לא מתאים להגדרת ''פאשיסט'' . כפי שניתן לראות מהסעיפים א-ג ההתנהגות של כל הקבוצות בביוספירה היא לפי סעיפים אלה . טענה זו כתבתי פעמים רבות ואני צודק . אתה לעומת זאת טועה בכתיבתך הרבה . הציטוטים נלקחו מהויקיפדיה . אם תרצה להראות אחרת הבא הגדרות אחרות . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=148885 | |
[•] הרצח ביער קאטין | |
יוסף אליעז (יום רביעי, 14/04/2010 שעה 10:14) | |
קשה להבין כיצד כל ידיעה הנוגעת לבריה''מ, לקומוניזם ובעיקר, ואפילו ברמז, לשמאל הישראלי, הופכת בבלוג זה לסערה אדירה, מעוררת ישנים מרבצם שנחפזים לא רק לנבוח אלא גם לנשוך את הכותב. הרצח ביער קטין נערך בידי הרוסים לפי פקודתו של יוסף סטאלין. זו היתה תמיד דרכו הרצחנית של סטאלין: ''כרות את הראש והגוף יפול לידיך''. הוא כרת תמיד את ראשי המתנגדים לקומוניזם, ומיד אחר-כך את ראשי המנהיגים והאינטלקטואלים. כך עשה בהזדמנות אחרת ליהודים כאשר הוציא להורג את אנשי הרוח, בכירי הסופרים והשחקנים [מיכלס, הי''ד]. הוא רדף גם את ראשי הכנסיה. כך חשב למנוע תחרות דתית, אינטלקטואלית ומנהיגותית בקומוניזם כמכשיר שבעזרתו רדה בכל העמים עליהם שלט. הוא עצמו, שהיה ''פרח כמורה'' בצעירותו, לא חלק דבר עם אחרים, בודאי לא בשלטון. אולי אכן בעצמו היה ''קומוניסט'' [אני מפקפק בכך..הבעיה היתה שהקומוניזם בפועל עטה את צורתו ומנהיגותו של סטאלין,,,]. על כן המאמר שנכתב הוא נכון, אם גם אינו מעמיק. צודק בעל המאמר כי הטבח בקאטין הוסתר מידיעת הציבור כולו, והפולנים בפרט. משנפלה פולין בידי הנאצים, ומקום הטבח בקאטין נגלה להם, קפצו הנאצים ובראשם יוזף גבלס הארור אך המוכשר על ההזדמנות לפגוע ברוסים. הנאצים פתחו את בורות הירויים ושלפו מתוכם את גופות אלפי הקצינים הפולנים, שעוד עטו את בלויי מדיהם, וניסו לעשות הון תעמולתי מרצחנותם של הרוסים. בכך גם חשבו לקנות את לב הפולנים, אשר בלאו הכי שנאו את הרוסים, הן בשל מלחמות העבר והן בשל הקומוניזם שניסו להשליט בפולין. הגרמנים לא הפיקו תועלת רבה מגילוי הרצח, וזה, בין היתר, משתי סיבות: ראשית- מדינות המערב קִווּ שבריה''מ תצטרף בסופו של דבר למחנה האנטי-נאצי, ולא מצאו טעם להתריע בקול רם על פשע זה של סטאלין; בשל עמידה זו על הדם אכן נותר הפשע מוסתר בחלקו, כי במערב לא האמינו לתעמולה הנאצית; שנית- רצחנותם וגזענותם של הנאצים בכלל, ובפולין בפרט, הרחיקה מהם את לב העם הפולני, למרות שנאתו לרוסים. אגב- זו טעות שהגרמנים חזרו עליה גם באוקראינ: מרוב להיטותם לרצוח ולדכא את האוקראינים, שסבלו נוראות תחת שלטונו של סטאלין וראו, בחלקם, את הגרמנים כמשחררים, הם השניאו עצמם על האוקראינים עד שהללו כמעט התגעגעו לסטאלין... עאמיש צדק חלקית בכתבו שהטבח בקאטין לא היה סוד, אך זהו ענין שולי לזוועת הטבח עצמו. על כן התנפלותם של עמיש , ולמרבה הפלא גם [•]..., ד''ר דוד סיון, על הכותב לא היתה במקומה. לצערי זו שיטה בבלוג חשוב זה וחבל. צרה אחרת בבלוג זה היא , כמו כאן, ההיטפלות לנושא שולי והתמקדות הדיון בו. כך שהנושא המרכזי אינו ''מטופל''. אך נשוב לעניננו: גילוי הטבח לא נעם לרוסים, הם הכחישו שהרצח הוא מעשה ידיהם וטענו שהגרמנים הם שרצחו את הקצינים הפולנים ביער קאטין. הכחשה זו נמשכה למעשה עד ימינו אלו, כאשר רק בימים אלה, בחצי פה, ראש הממשלה הרוסית פוטין הודה בחצי פה שהרצח היה מעשה ידי הרוסים. כל התופעה, מבחינת בילויה, מזכירה טבח שהיה רחב-היקף עוד יותר, והוא טבח העם הארמני בידי הטורקים. כל העולם יודע מה קרה שם. בעיקר כל אדם משכיל אשר קרא את הספר ''ארבעים הימים של מוסא דאג'' [אם לא טעיתי במספר הימים,קראתיא ת הספר לפני עשורים]. אלא שכולם, כולל ממשלת ישראל, רצו לשמור על יחסים טובים עם טורקיה ולכן לא קוראים לפשע בשמו: ''השמדת עם''. גם זה סוג של הסתרה. העם הפולני, ברובו, היה ונותר אנטישמי. רוב העם היה בור, דתי מאד, והכמרים הקתולים טענו באוזני צאן מרעיתם ללא הרף שהיהודים הם שצלבו את בן האלוקים, שגופו הדווי מתנוסס על הצלב בכל כנסיה ובכל בית קתולי בפולין. אולם רצחנותם של הפולנים לא הגיעה מעולם למידת רצחנותם של הנאצים. ראוי לזכור בהקשר זה כי המחתרת הפולנית סירבה לספק נשק ליהודים בגיטו, ולא התקוממה נגד הגרמנים בעת מרד גטו וארשה, המחתרת צפתה בקרבות בגיטו מבלי להושיט יד עד לדיכוי המרד בדם ואש.[ממש כפי שהצבא האדום ''גמל'' להם, בפקודתו של סטאלין, ועצר את חילותיו לפני וארשה, בעת שהמחתרת הפולנית כבר התקוממה בעיר נגד הגרמנים. הרוסים המתינו עד שהגרמנים דיכאו בדם את המרד ורק אז נכנסו לוארשה, לפי מסורתו המוכרת של סטאלין]. הפולנים במלחמה הרגו ביהודים, ואילו בתומה רצחו לא מעט פליטים יהודים שחזרו ממוטטים מן המחנות לערי הולדתם, מחשש שהיהודים ידרשו להשיב להם את רכושם. בתוך ההמון הפולני האנטישמי נמצאו גם מעט חסידי אומות העום שסיכנו סכנה ממשית את חייהם, וחיי בני-משפחתם, תוך הצלת יהודים. כזכור אברהם אבינו ניסה להציל את סדום מעונשה בחיפוש כמה צדיקים בה. ובכן - בפולין כן נמצאו כמה צדיקים... פולין הגאה והגאיונה היתה הראשונה , מאז דיכוי המרידות בצ'כיה ובהוגריה, שהתקוממה נגד השלטון הסובייטי,. לך ואלנסה, ששב לפולין מארה''ב, עמד בראש תנועת ''סולידריות'' וושלף את הנדבך הראשון מ''מסך הברזל'', והחל בתהליך שהביא, בסופו של דבר, לפירוק ברית-המועצות. זו הזדמנות ראויה להביע השתתפות וכאב באבלו של העם הפולני על מות 300 מאנשי צמרתו בתאונת המטוס באותה קאטין, לרבות נשיאה הנכבד שהיה ידיד לעמנו ולמדינתנו. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=148902 | |
הביקורת נכונה וזה מה שחשוב | |
דוד סיון (יום רביעי, 14/04/2010 שעה 11:21) בתשובה ליוסף אליעז | |
יש דברים שכנראה אינך יכול להבין: 1. הביקורת של עמיש נכונה מאד (,http://www.faz.co.il/thread?rep=148848, http://www.faz.co.il/thread?rep=148805) הציגה עובדות והביעה דעה על המאמר. בין שורות נכתבו לא מעט פרטים שמראים שהמאמר טועה בגדול לגבי פרשת ההסתרה. 2. כל פעם שמישהו שבאופן מופרך תייקת אותו אתה יוצא להתקפה. לעיתים אתה מצליח בכמה פרטים קטנים. 3. לאור הביקורת שאינך מפסיק לכתוב כאן ההתנפלות שלך על כותבי הביקורת היא יותר מתמוהה. בקיצור שוב התנפלת ללא בסיס רציני - אבל לפי דבריך ''... זהו ענין שולי לזוועת הטבח עצמו''. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=148912 | |
[•] הביקורת נכונה וזה מה שחשוב | |
יוסף אליעז (יום רביעי, 14/04/2010 שעה 11:59) בתשובה לדוד סיון | |
דוד סיון נכבדי, אתה לא מבין עד כמה צרה נקודת מבטך. חבל. הכתבה המקורית עסקה ברצח בקאטין, על רקע יום השואה ועל רקע אסון התרסקות מטוסו של נשיא פולין.. פעמיים נכרתה במקום הצמרת הפולנית. בזמן המלחמה : טבח הקצינים, בידי אנשי הנ.ק.ו.ד.;; בזמן האסון: מות הצמרת המדינית, כנראה בשל טעות הטייסים. מכל זה נטפלתם, אתה ועמיש, לנקודה השולית של הסתרת הטבח. המחבר טעה, רק חלקית, בענין זה. כי בריה''מ מעולם לא הודתה באחריותה לטבח. מטעם רוסיה, כמנהיגת בריה''מ לשעבר, אמר רה''מ פוטין את שאמר, וזו בהחלט נקודה לזכותו. ובכן- מבחינת בריה''מ והקומוניזם היתה הסתרה מתמשכת וגם האשמת שווא של הנאצים, כאילו חסרו לנאצים מעשי-טבח... ולכן הכותב לא לגמרי טעה. [• הערות על עבודת המערכת רק במייל.] הזכרתי את שואת העם הארמני. את הנרצחים איש לא יְחַיֶה. הכאב והזעם הארמניים נובעים כיום בעיקר מסירובה של טורקיה להודות בטבח שביצעו אז חייליה באכזריות נוראה. בלשון אחרת: מההסתרה של העובדות ע''י יורשי הטובחים, אף שכל העולם הנאור כבר יודע מזה שנות דור את אשר אירע. [•]... ראה את שכתב 'הוגה הדעות' ת''א -סאנור, הוא כבר לא ירד לשולי הכביש, הוא כבר מפליג בשדות למרחקים. מה שעוד עצוב הוא שנהוג בבלוג הזה לתקוף את הכותב, אפילו יותר מאשר את הכתוב. כך גם נמלא הבלוג בויכוחים ילדותיים, מי אמר מה, באיזה נושא אחר. הנה לטבח קאטין נגררה, שלא בטובתה , המשוררת דליה רביקוביץ ז''ל. ריבונו של עולם- גרום נא למכובדי דוד סיון להחליף משקפיים! אנא צייד אותו בעדשות רחבות יותר, שיראה מאמר שלם ולא יתרכז בנקודות שוליות. ואם כבר תעסוק באופטיקה- הרחב נא גם את מסגרת משקפיו. לא תמיד השמאלנות היא הנושא. ואנא ראה שיוכל להתבונן בשתי עדשותיו, לא רק בזו השמאלית... | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=148915 | |
הביקורת נכונה וזה מה שחשוב | |
דוד סיון (יום רביעי, 14/04/2010 שעה 12:15) בתשובה ליוסף אליעז | |
אתה הוא זה שלא מבין ולכן עדיף שתרד כבר מהעץ שלא היית צריך לטפס עליו. נושא המאמר כתוב בחלק הראשון של הכותרת: ''הטבח שהוסתר כל השנים - טבח יער קאטין''. הבעיה שלך היא שאתה מרבה לטפס על העץ התוויות המופרכות, וכמעט תמיד מתקשה לרדת. כנראה שגם אם תחליף משקפיים לא תוושע מבעיית הדבקת התוויות המופרכות, והתקפות אישיות. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=148946 | |
הביקורת נכונה וזה מה שחשוב | |
דוד סיון (יום רביעי, 14/04/2010 שעה 14:17) בתשובה לspinner013@gmail.com | |
רק לפי המידע שהוצג כאן ברור פרשת הטבח היתה ידועה. אם אתה חושב אחרת תציג מידע (לא דעה) שמראה שלא. כרגיל עניין מפ''ם לא שייך לכאן כלל, אבל העקשנות שלך להיות לא ענייני נמשכת כרגיל. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=148968 | |
הביקורת נכונה וזה מה שחשוב | |
דוד סיון (יום רביעי, 14/04/2010 שעה 18:40) בתשובה לspinner013@gmail.com | |
זה לא רציני לטעון שהפרשה הוסתרה כאשר נכתבים ספרים שהיא הנושא המרכזי שלהם, כאשר הגרמנים והפולנים יודעים עליה. הכחשות אינן אסמכתא להסתרה אלא לכל היותר נסיון להסתיר. הקישקוש על מפ''ם לא רלוונטי כמו שלא רלונטי שהרבי מלובביץ לא דיווח על הפרשה לכל מאמיניו. כרגיל אינך מסוגל להראות שיש לקישקוש הזה בסיס במציאות. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=148972 | |
כרגיל, כצפוי עברת לרמה האישית! | |
דוד סיון (יום רביעי, 14/04/2010 שעה 19:47) בתשובה לspinner013@gmail.com | |
טובות למשמיצים ודאי שאינני עושה!!! | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=148978 | |
שכחת לציין את העיסקה שהלובביצ'ר עשה עם הנאצים | |
עמיש (יום רביעי, 14/04/2010 שעה 21:59) בתשובה לspinner013@gmail.com | |
בכדי לחלץ את עצמו ולהשאיר את חסידיו למות בתאי הגזים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=148923 | |
הביקורת נכונה וזה מה שחשוב | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 14/04/2010 שעה 12:58) בתשובה לדוד סיון | |
ההסתרה הייתה חלקית ולא מוצלחת . נושא ההסתרה גמדי ליד הרצח עצמו . הרצח עצמו היה כמו כל רצח ובמיוחד רצח המוני חמור בהרבה מניסיון ההסתרה . לעסוק בביקורת על מאמר ולהתרכז באי הדיוק על ההסתרה במקום על הרצח זו חריגה שמטרתה לסייע בגימוד הרצח . סיבתה להשערתי נטיית הלב אל הבולשביזם והקומוניזם . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=148981 | |
העיקר והטפל | |
יוסף אליעז (יום חמישי, 15/04/2010 שעה 0:50) בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה | |
למפלגה הקטנה: בראבו !! נכון שעפר כתב על הסתרת הטבח, אך הוא הביא מידע, אמנם ידוע, על הטבח עצמו. אולם מאחר והטובחת היתה בריה''מ, והמכחישה היתה בריה''מ, ומאחר ובבריה''מ זרח שמש העמים, ומאחר והשמש ואמא רוסיה תמיד קראו לשלום, מתעלמים כמה מטובי כותבינו מן הטבח, מתנפלים על הכותב [ראה עמיש], ומתווכחים על ההסתרה. מה פתאום דנים על הטבח בקאטין? כל בר בי-רב מבין שזה בעקבות אסון התעופה שם. אבל עין שמאל רואה את ההסתרה עיקר ומתמקדת בו. סטאלין מת אך מעריציו עדין חיים ומעריצים. לא היה עוד כמוהו אדם שנשא את שם השלום לשווא. לנו יש את ''שלום עכשיו'' החשבון עובר אך אינו שב מרוב יאוש אני כותב חרוזים למשב הרוח שנשב עצוב | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=148990 | |
הטפל שהפך לעיקר | |
דוד סיון (יום חמישי, 15/04/2010 שעה 7:17) בתשובה ליוסף אליעז | |
אינך מתאפק מלהשתמש תוויות מיותרות. גייסת ביטויים לא רלוונטיים כמו ''שמש העמים'', ''סטאלין מת אך מעריציו עדין חיים ומעריצים'' כדי ולהדביקן למבקרים. ראשית הן לא רלוונטיות. שנית אין לך בדל של הוכחה שיש קשר בין התוויות הללו ובין המבקרים. בהקשר הזה, לצערי, עשית ואתה עושה מה שיוסלה עושה. אבל האמת רחוקה מהדברים שאתה כותב כמו מרחק מזרח ממערב. אף אחד מהמבקרים לא אמר דבר על על הזכרת הטבח, שגם לא היה הנושא העיקרי של המאמר. הנסיון שלך ושל אחרים להפוך את נושא המאמר ''ההסתרה'' לטפל ואת הנושא המשני ''הטבח'' לעיקר לא ישנה את העובדה שהביקורת היתה נכונה. הנושא היה ההסתרה, הביקורת הבהירה שלא היתה הסתרה ומי שרצה ידע על הטבח. האמת היא שסטאלין מת ואתה מנסנה להחיות אותו כי אין לך טיעונים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=148930 | |
מאמר מעניין. | |
(יום רביעי, 14/04/2010 שעה 13:18) | |
לא כל מאמר חייב להיות מחקר מדעי. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=148953 | |
זה נראה לי מטופש להתווכח על היסטוריה | |
עמיש (יום רביעי, 14/04/2010 שעה 15:00) | |
עם אנשים שלא יודעים את מספר הנעליים של עצמם בלי להסתכל בויקיפדיה, אולם, מאחר ואני איש חסד ארך אפיים אני מוכן לחזור מהתחלה על דברי בעניין ההודעה הקלושה שבראש השרשור. העילה לכתיבת ההודעה, כדברי הכותב עצמו היא: ''על סיבות לטבח ומדוע הטבח הזה התרחש לא דובר כל השנים''. ובכן זוהי שטות, שלא לומר דבר הבל שלא לומר שקר גס. דבר הטבח ידוע כבר כשבעים שנה, הוא מופיע בספרי היסטוריה כבר לפחות שישים שנה, הוא נמצא במוקד של ויכוחים פוליטיים ומדיניים חריפים וכואבים מאז שנודע ועד היום הזה. נכתבו עליו ספרים, הוסרטו סרטים, פורסמו מאמרים וכל דבר שניתן להעלות על הדעת. לפיכך, העילה לכתיבת המאמר אינה קיימת, היא עלתה והתפוגגה באויר הצח כמו נוד קטן ורך. מאחר ודבר זה הובהר די צרכו נותר לנו רק לבחון האם יש בכלל משהו אחר שכתוב בהודעה ואשר ראוי לשמצוץ מתשומת לבנו, ובכן לדעתי לא. אין שם שום מידע, שום חידוש, שום עיון ושום אמירה שמצדיקה בכלל את קיומו העלוב. לדעתי אפילו צופיה ואליעז מסוגלים לכתוב משהו יותר טוב כאשר נחה עליהם הרוח. אז מה נותר? כמו מכל נוד, באשר הוא נוד - לבסוף נותר רק הריח. ריחה של הבורות והצדקנות. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=148958 | |
זה נראה לי מטופש להתווכח על היסטוריה | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 14/04/2010 שעה 16:59) בתשובה לmicha_shepher@yahoo.com | |
הוא התכוון ''ציפורי נוד'' . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=148960 | |
זה נראה לי מטופש להתווכח על היסטוריה | |
(יום רביעי, 14/04/2010 שעה 17:19) בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה | |
המילה הרשמית היא ''נפיחה''. אני מעדיף ''בועית''. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=148961 | |
כבר עדיף שתלמד היסטוריה | |
עמיש (יום רביעי, 14/04/2010 שעה 17:21) בתשובה לmicha_shepher@yahoo.com | |
מהויקיפדיה ולא ממאמרים עלובים כגון זה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=148964 | |
כבר עדיף שתלמד היסטוריה | |
(יום רביעי, 14/04/2010 שעה 17:40) בתשובה לmicha_shepher@yahoo.com | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=148985 | |
כבר עדיף שתלמד היסטוריה | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום חמישי, 15/04/2010 שעה 6:40) בתשובה לעמיש | |
הויקיפדיה מוצלחת יותר מכל מה שתעשה בחייך הדלים . נגישותה היא בלתי מנוצחת והשגיאות בה מועטות מאד . היא אמנם קצת מפוזרת אך מי שלוקח נושא ומוציא מהויקיפדיה את כל מה שיש לה להציע בכל נושא כולל הפניות מועך את ידיעותיך לקמח דק . אחת הבעיות שלך היא חוסר רצונך לבחון את כל החומר שהיא מציגה , כולל ספרות מקור . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=148959 | |
זה נראה לי מטופש להתווכח על היסטוריה | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 14/04/2010 שעה 17:14) בתשובה לעמיש | |
לעמיש כואב שתוקפים את ברית המועצות ואת סטלין . גרוזיני נחמד וטוב לב שבהנהגתו נרצחו 30 מיליון אזרחים סובייטים . עמיש משתדל להראות שהרצח בקטין לא הוסתר . הוא הוסתר בחוסר הצלחה . כמו מידע שלילי אחר בברית המועצות , נעשה מאמץ לדיס-אינפורמציה . מאמץ שהצליח בחלקו ונכשל בחלקו . לא במקרה נכתבו הספרים 1984 וחוות החיות . במסגרת קידומה של רוסיה המפגרת אל הקידמה נעשו דברים נוראים לא רק לדוקטור ז'יבאגו ולא רק יום אחד בחיי איבן דניסוביץ' . גם מפם שייכת לנושא . זו הייתה יחד עם המפלגה הקומוניסטית שלוחה של השקפת העולם הנוראה הזו . אפילו גדעון ספירו ראה בה פסול , כפי שכתב לפני זמן מה . אבל לכל אחד יש כאבים במקום אחר ומסיבות אחרות . עמיש כנראה קומוניסט בעבר ואולי גם בהווה . הוא מנסה לגמד את נושא הרצח ולהראות כי לא הוסתר . הנה מבחן פשוט - כמה פעמים הוזכר הנושא על הבמה הכלל עולמית ובהשוואה לבעיית הפלסטינים ? הבמה הכלל עולמית היא האום . כמה פעמים דנו בזה שם ? בא לי לכתוב אפס , אבל זה סתם ניחוש . היות והבעיה הפלסטינית נדונה בכל שנה הרי כל מספר שהוא פחות מעשרה דיונים יחשב בקלות להסתרה ! כאן אפשר להשוות גם לדיונים בנושא רצח העם הארמני על ידי הטורקים . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=148967 | |
זה נראה לי מטופש להתווכח על היסטוריה | |
דוד סיון (יום רביעי, 14/04/2010 שעה 18:38) בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה | |
זאת שטות גדולה כאשר ידוע שעמיש בעצמו כתב מאמרים על נושאים דומים ולא חסך שבטו מסטאלין והמשטר שהנהיג. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=148971 | |
זה נראה לי מטופש להתווכח על היסטוריה | |
(יום רביעי, 14/04/2010 שעה 19:22) בתשובה לדוד סיון | |
היו גם מנהיגי מפ''ם שעשו זאת אבל מתי? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=148973 | |
הפוסל, ספינר, במומו פוסל!!! | |
דוד סיון (יום רביעי, 14/04/2010 שעה 19:48) בתשובה לspinner013@gmail.com | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=148986 | |
זה נראה לי מטופש להתווכח על היסטוריה | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום חמישי, 15/04/2010 שעה 6:45) בתשובה לדוד סיון | |
ידיעותי על מה שעמיש כתב מועטות . מיטריה אחרי הגשם היא מעשה חסר תועלת . השאלה היא האם עמיש כתב נגד סטלין ובעיקר נגד הסטליניזם הפשיסטי בזמן פעולתו ? האם עמיש היה ביקורתי כלפי הנהגתו הפוליטית כשעשתה את המישגים שלה ? האם עמיש היה חלק מהחברה הסוציאליסטית הדורסנית של עשרות שנים כאן ? זמן הווה ולא זמן עבר . גבורה ממקום בטוח ומוגן . . . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=149025 | |
ומה עם אוקראינה? | |
אריק פורסטר (יום חמישי, 15/04/2010 שעה 19:59) בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה | |
אי אפשר לדבר על פשעי סטאלין מבלי להזכיר את הרעבתם למוות של 6-10 מיליוני אוקראינים בשנות ה-30, מעשה שנעשה תחת ניצוחם של אלפי קומיסארים בני עמנו. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=149026 | |
ומה עם אוקראינה? | |
(יום חמישי, 15/04/2010 שעה 20:02) בתשובה לאריק פורסטר | |
מה חשבת ששלום עכשיו זו המצאה של הדור הזה? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=149034 | |
מישהו יודע כמה אנשים גוועו | |
עמיש (יום שישי, 16/04/2010 שעה 0:50) בתשובה לאריק פורסטר | |
ברעב בארצות הברית בשנות השלושים בזמן המשבר הכלכלי? ומה הקשר בכלל ל''בני עמנו''? גזילת התבואה מידי האיכרים היתה עבודה נטו של השלטון, חלק גדול מהתוצרת נועד ליצוא לארה''ב שהיתה שקועה במיתון ונפילה קשה בתפוקת התוצרת החקלאית. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=149038 | |
מישהו יודע כמה אנשים גוועו | |
אריק פורסטר (יום שישי, 16/04/2010 שעה 3:40) בתשובה לעמיש | |
''חלק גדול מהתוצרת נועד ליצוא לארה''ב?'' נו, באמת. משרד החקלאות האמריקאי שלח משלחת למוסקבה ב-1932 כדי לקדם יצוא תבואה לברה''מ, ללא הצלחה. לפני שנתיים החליט הפרלמנט האירופי - שבהחלט אינו מכשיר של חוגי הימין - להכריז על הגנוסייד באוקראינה כפשע נגד האנושות. אני לא מאמין שבארה''ב גוועו אנשים ברעב בעת המשבר הכלכלי. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=149049 | |
מה יש כאן להאמין או לא להאמין? | |
עמיש (יום שישי, 16/04/2010 שעה 7:52) בתשובה לאריק פורסטר | |
אני קראתי את ענבי זעם של פוקנר ולא מזמן ראיתי סרטים בערוץ ההיסטוריה על הרס האדמות החקלאיות בשנות הבצורת של תחילת שנות ה 30 בארה''ב. אני שואל האם יש נתונים, אין כאן שאלה של להאמין או לא. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=149064 | |
מה יש כאן להאמין או לא להאמין? | |
אריק פורסטר (יום שישי, 16/04/2010 שעה 9:20) בתשובה לעמיש | |
הבצורת (Dust Bowl) פגעה בשתי מדינות מרעה, אוקלהומה וטקסס, ומדינת תירס אחת, קנזאס. יתרת ארה''ב עברה את התקופה ההיא בקלות יחסית. ''ענבי הזעם'' עסק בחקלאים מאוקלהומה שהבצורת אילצה אותם לעבור לקליפורניה, בה עבדו בכרמים ובשדות עמק סאן-וואקין. עשרות אלפים מהם ניסו לעבור לקליפורניה והמצב הגיע לכך שמשטרת קליפורניה הציבה מחסומים ושלחה בחזרה מכוניות עם לוחות זהוי מאוקלהומה או טקסס. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=149069 | |
אריק היתה שאלה מעניית וכדאי לדעית את התשובה | |
דוד סיון (יום שישי, 16/04/2010 שעה 9:29) בתשובה לאריק פורסטר | |
האם בזמן המשבר הגדול שהחל בשנת 1929 מתו אנשים מרעב? אם כן כמה ואם מישהו אסף נתונים בנדון? אלו שאלות שלפי המעט שאני מכיר לא מרבים לדון בהן. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=149074 | |
אריק היתה שאלה מעניית וכדאי לדעית את התשובה | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שישי, 16/04/2010 שעה 9:55) בתשובה לדוד סיון | |
למה שהוא יחפש נתונים ? תחפש בעצמך . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=149086 | |
שוב לא הבנת את הנקרא! | |
דוד סיון (יום שישי, 16/04/2010 שעה 12:00) בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=149099 | |
אריק היתה שאלה מעניית וכדאי לדעית את התשובה | |
אריק פורסטר (יום שישי, 16/04/2010 שעה 18:18) בתשובה לדוד סיון | |
היה קצת קשה אז למות מרעב היות ומחלקות הסעד של הערים פתחו ''מטבחי מרק'' שחילקו ארוחות חינם לנצרכים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=149106 | |
תראה מה מצאתי | |
דוד סיון (יום שישי, 16/04/2010 שעה 19:28) בתשובה לאריק פורסטר | |
מישהו כתב בפרבדה (במאי 2008) ש-''Famine killed 7 million people in USA'' (http://english.pravda.ru/world/americas/19-05-2008/1...). הוא כנראה חישב מגמות גידול אוכלוסיה עד המשבר. אחר כך חישב כמה היתה יכולה להיות האוכלוסיה ללא הרעב בשנת 1940 והשווה זאת לנתוני סך האוכלוסיה לפי מפקד האוכלוסין בשנת 1940. מזה הוא הוריד מה שהוא חישב שהיה הירידה בהגירה וקיבל הפרש של 7.3 מיליון. מצאתי ידיעה שהמאמר הזה היה בויקיפדיה והורד משם. מאז אני מחפש עוד טענות מהסוג הזה ונתונים. בנתיים מסתבר שהאיש לא לקח בחשבון ירידה בשיעורי הילודה ובמספר הילדים לאישה (http://www.census.gov/Press-Release/www/releases/arc...): בשנת 1900 היו כ-4 ילדים לאישה ובעת המשבר זה כבר היה כ-2.2 ילדים. גם נתונים על שיעורי התמותה לא מראים קפיצה בזמן המשבר. מגמת הירידה שהחלה לפני שנות ה-1920 המשיכה גם לאורך תקופת המשבר. נתוני ההגירה מראים נפילה מאד משמעותיתכמובן שהיה ----- ירידה במספר הילדים לאישה הוא הסבר אחד להפרש המחושב. ירידה בשיעורי התמותה גם היא אינדיקציה שצריך לחפש את השינוי במגמה במקומות אחרים. חסרה גם התייחסות למגמות ארוכות טווח שהחלו שנים לפני המשבר. ----- לדעתי מדובר באקסטרפולציה שרב החסר בה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=149107 | |
תראה מה מצאתי | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שישי, 16/04/2010 שעה 19:37) בתשובה לדוד סיון | |
האם לדעתך היו או לא היו קורבנות של מוות מרעב באוקראינה באותו זמן ? שאלה נוספת האם ירידה בזמינות המזון באתה תקופה אינה סיבה לירידה בגידול האוכלוסיה ? למשל ילודה 2.2 במקום 4 . ועוד לטענתך וטענת אחרים העמקת העוני גורמת לילודה מוגברת . המצב ההוא היה העמקת העוני . אם כך מדוע לא הייתה עליה בילודה אלא דווקא ירידה ? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=149109 | |
אתה מערבב מושגים | |
דוד סיון (יום שישי, 16/04/2010 שעה 20:54) בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה | |
1. אני יודע מעט מאד על אוקראינה. בחיפוש ראיתי הודעות על רעב באוקראינה אבל לא פתחתי אותן. 2. המושג הוא ירידה במספר הילדים לאישה מ-4 ל-2.2 והתהליך החל כבר בשנת 1900 (הרבה לפני המשבר). נתוני שיעורי הילודה שראיתי לא מראים שינוי מגמה בולט בזמן המשבר (1929 - 1940). 3. לא טענתי ואינני מכיר טענות שהעמקת העוני גורמת ילודה מוגברת. התיאוריות המקובלות עוסקות בדבר הקשר בין ריבוי טבעי ופיתוח כלכלי ולא בתהליך ההפוך. מעבר לכך נראה לי שכדי ששינויי מגמה הוא בדרך כלל תהליך הרבה יותר ארוך מאשר עשור. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=149112 | |
השיטות של חישוב דמוגרפי לבדיקת הטענות על תמותה | |
עמיש (יום שישי, 16/04/2010 שעה 22:54) בתשובה לדוד סיון | |
נערכו ככל הנראה (בסתר סתרים) גם בברית המועצות (ראה ספרו של ואסילי גרוסמן - החיים והגורל) שבה היתה צניחה גדולה במפקדי האוכלוסין של סוף שנות השלושים ובעיר סטיה מהמספרים הצפויים על פי כללי החיוץ שנהגו שם. צריך לזכור שהרעב הגדול שנבע מהקולקטיביזציה הכפויה ומתנאי אקלים קשים ביותר לא היה רק באוקראינה אלא גם באזורים אחרים. היו רבים שהזהירו את סטאלין מפני הקולקטיביזציה הכפויה ולאחר שנחשף גודל האסון והסתבר כי הם צדקו, רובם חוסלו והועלמו עד סוף 1939. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=149113 | |
המאמר מעניין, קשה להיות בטוח | |
עמיש (יום שישי, 16/04/2010 שעה 23:01) בתשובה לדוד סיון | |
במהימנות שלו אבל זה בהחלט יכול להוות בסיס להמשך בדיקה. יש הרבה דברים שלא מספרים על ארצות הברית, העובדה כי בארצות הברית יש היום יותר אסירים מאשר היו אי פעם בגולאגים של סטאלין היא אחד מהדברים הללו. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=149114 | |
המאמר מעניין, קשה להיות בטוח | |
דוד סיון (שבת, 17/04/2010 שעה 0:57) בתשובה לעמיש | |
הבעיה עם המאמר היא שהוא אינו מציג את הנתונים עליהם הוא מבסס את חישובי המגמות שלו. הוא טוען שלפי המגמות לפני המשבר היו צריכים להיות בשנת 141.8 מיליון בני אדם אבל מפקד האוכלוסין מראה רק 131.7 מיליון. הוא אינו מראה את נתוני ההגירה, הריבוי הטבעי (שיעורי לידה פחות ושיעורי מוות). לכן כמעט בלתי ניתן לבדוק את העבודה. מעבר לכך מה שהוצג בגירסה האנגלית של פרבדה זה לא המאמר עצמו. מכאן שהבעיה כפולה. מהנתונים שמצאתי עד כה לתקופה של 1920 - 1940 לא רואים שינוי משמעותי במגמות, חוץ מא נפילה חדה בכמות המהגרים לארה''ב (עוד לא העליתי את נתוני היציאה מארה''ב) במהלך העשור של המשבר. זה גם נלקח בחשבון במאמר. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=149077 | |
מה יש כאן להאמין או לא להאמין? | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שישי, 16/04/2010 שעה 10:10) בתשובה לspinner013@gmail.com | |
איזה טמבלים יש בויקיפדיה ! הנה ציטוט ''ענבי זעם (באנגלית: The Grapes of Wrath) הוא רומן שנכתב על ידי ג'ון סטיינבק ויצא לאור בשנת 1939. הרומן זכה בפרס פוליצר בשנת 1940 ונקרא רבות בבתי ספר תיכוניים בארצות הברית ובמכללות ספרות. ב-1940 נעשה סרט על בסיס הספר.'' כמובן שאם עמיש מלך התבונה כתב שזה פוקנר אז הוא צודק והויקי טועים . ח ח ח ח ח שבת שלום ספינר . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=149085 | |
אתה צודק כמובן | |
עמיש (יום שישי, 16/04/2010 שעה 12:00) בתשובה לspinner013@gmail.com | |
אבל זה לא משנה את העובדה שיש כאן בורים ועמי ארצות | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=149087 | |
אתה צודק כמובן | |
(יום שישי, 16/04/2010 שעה 12:08) בתשובה לעמיש | |
כל אחד בתורו | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=149101 | |
אתה צודק כמובן | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שישי, 16/04/2010 שעה 18:50) בתשובה לעמיש | |
כן . אתה בחברה המתאימה לך . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=149612 | |
את ''ענבי הזעם'' כתב סטיינבק. | |
(יום חמישי, 29/04/2010 שעה 9:26) בתשובה לעמיש | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=149041 | |
מישהו יודע כמה אנשים גוועו | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שישי, 16/04/2010 שעה 6:41) בתשובה לעמיש | |
איך קושרים בין העוולות של סטלין למעשים בארה''ב ? בעזרת קשר של אי רלוונטיות . הותקף סטלין ומיד יצא הבולשביק מתוך עמיש . סטלין היה דיקטטור אכזר . הוא ותומכיו שלחו המונים לסיביר על ''עוולות'' שלא היו , על סטיה מהקו הממשלתי , על הלשנות וסגירת חשבונות וגם סתם כי ''בא להם'' . סטלין ותומכיו רצחו 30 מיליון אזרחים סובייטים . סטלין ואנשיו דיכאו מיליונים בארצות הסמוכות מעבר למסך הברזל , יש מעט כמו משטר הטירור והאימה שהנהיג . כאן בישראל היו רבים שראו בו מודל ודוגמא לחיקוי . זה היה במפלגה הקומוניסטית ובמפם . טרור חברתי ופוליטי . | |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |