פורום ארץ הצבי

http://www.faz.co.il/story_5811

ההתקפה היא ההגנה הטובה ביותר
יובל ברנדשטטר (יום רביעי, 16/12/2009 שעה 13:00)


ההתקפה היא ההגנה הטובה ביותר

ד''ר יובל ברנדשטטר



שר האוצר יצא להגנת אוצר המדינה מפני הפסיקות של בג''צ. אותן פסיקות, קובע שר האוצר, דורשות מן האוצר לתקצב אותן יש מאין, והן התערבות חמורה בניהול תקציבי מאוזן של המדינה.

אבל מה עושה שר האוצר כאשר מי מחברי הקואליציה מצליח להעביר בממשלה או בכנסת, במנגנון הפוליטי המקובל, החלטות בעלות משמעות כלכלית נרחבת? כדי שלא לפרוץ את מסגרת התקציב הוא עושה חלוקה מחדש, מקצץ בכל המשרדים באופן אחיד, ובכך מממן את התוספת הבלתי קרואה.

אם כך יש דרך ברורה לתקוף את האקטיביזם השיפוטי של הבג''ץ והוא להטיל עליו את האחריות הכרוכה בהחלטותיו. כאשר פוסק בג''צ פסיקה בעלת משמעות כלכלית נרחבת, כגון מיגון גוש עזה, או הפרת חוזה עם יזם, או החלת הקלת מס על מגזר, (אמהות עובדות במקרה זה) יקבל עליו שר האוצר את הכרעת הדין, ויגיש את ספר התקציב לבג''ץ כדי שזה יסמן את הקיצוצים הדרושים או המיסוי הנוסף, לצורך מימון פסיקותיו. אם אחריות, אז עד הסוף, אם פעלתנות שיפוטית, אז עד הסוף. אין צורך להשתלח כלל בבג''צ. יש להטיל עליו את האחריות שנטל לעצמו, עד תומה.







http://www.faz.co.il/thread?rep=143651
בג''ץ אינו ממציא המצאות
עמיש (יום רביעי, 16/12/2009 שעה 13:40)

כאשר באים אליו עותרים ומראים לו כי יש חוק או החלטה מוסמכת וחוקית הקובעת כי יש להעניק להם דבר כזה או אחר (כגון מיגון באזור שבו קבעה הממשלה כי יותקן מיגון או עדיפות במתן שירות כזה או אחר), במקרה כזה פוסק הבג''ץ אם על הממשלה לקיים את ההתחייבות הזו.
אם הממשלה לא רוצה היא תמיד רשאית לשנות את החוק או את ההחלטות.

http://www.faz.co.il/thread?rep=143783
בג''ץ אינו ממציא המצאות
אמנון טל (יום שישי, 18/12/2009 שעה 16:58)
בתשובה לעמיש

בג''צ פוסק גם באזורי הדימדומים ומפרש כראות עיניו וקובע הלכות . וכשבאה הכנסת לתקן ולחוקק באותו אזור גבול משפטי כדי לסלול את הדרך נכונה, אז מקורבים לעליון, משפטנים, בני בניהם של משפטנים ומלחכי משפטנים קמים וצווחים געוואלד.

http://www.faz.co.il/thread?rep=143784
אלה צועקים כך ואלה מצווחים אחרת
עמיש (יום שישי, 18/12/2009 שעה 17:12)
בתשובה לאמנון טל

ולבסוף מתקבלת החלטה.
ככה זה אצל בני אדם, איש איש ודעתו.

http://www.faz.co.il/thread?rep=143940
אבל למה הם חייבים לצווח?
גלעד היפתחי (יום ראשון, 20/12/2009 שעה 10:33)
בתשובה לעמיש



מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.