ברק אובמה זכה בפרס נובל לשלום | |||||
חדשות / המערכת (יום שישי, 09/10/2009 שעה 19:54) | |||||
|
|||||
http://www.faz.co.il/thread?rep=140252 | |
על מה בדיוק הוא זכה בפרס נובל לשלום? | |
סתם אחד (שבת, 10/10/2009 שעה 1:37) | |
אפילו אובמה הופתע ולא האמין למשמע הידיעה שכן היא ידיעה באמת מוזרה. פרס נובל לשלום מקבלים על משהו שעשה הזוכה למען שלום ולא על משהו שאתה מצפה, או מעודד אותו לעשות. פרס נותנים על מעשים ותוצאות ולא על כוונות ושאיפות. הפרס הזה הוא הזנייה של מושג השלום שהחל עוד ב-1995 עץ ערפאת, פרס ורבין קיבלו אותו על כלום. חבל שועדת פרסים מכניסה את עצמה לפוליטיקה בניסיון להשפיע על נשיא אמריקאי ללכת בכיוון ותרני ומפייס מול איומים חמורים שהעולם האסלאמי מציב לפני העולם הדמוקרטי והחופשי. אני חושב שהציטוט מפי אובמה שבידיעה הפותחת רק מוכיחה את קביעתי הנחרצת. מנהיג חכם והגון היה דוחה את הפרס מחמת צניעות וכבוד לערך השלום. שהרי בזה הרגע שהועדה האוסלואידית הודיעה על הפרס עוד רכב התפוצץ באפגניסטאן ולקח עימו כ-40 הרוגים ו-100 פצועים. האם אלה פני השלום? יהושע פרוע | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=140260 | |
האין זו יריה בטרם הוגדרה המטרה? | |
סתם אחד (שבת, 10/10/2009 שעה 9:14) | |
אז איך הועדה פגעה בול, אם בכלל? מסתבר שלועדת החמישה הזאת (שמשתנה רק באופן נדיר) יש חשק להתערב בחיים הפוליטיים בארה''ב. הועדה נתנה פרסים רק למועמדים דמוקרטיים ובלבד שהם נחשבים כשמאלנים מספיק. דווקא ביל קלינטון שעשה מאמצים אמיתיים מבחינתו לשמור את השלום בסוף כהונתו, לא זכה לפי אותם קריטריונים לפרס (ולא שהיה ראוי לו לפי דעתי). הועדה בוחרת זוכים לפי האג'נדה הסודית שלה, שמוכתבת מהמשטר הנורבגי שמאלני שממנה אותה. אפשר לומר שפרס נובל לשלום הוא אחד מהכלים של הנורבגים במדיניות החוץ שלהם. שנים הועדה לא ראתה את קרטר כראוי לפרס. מתי קרטר היה ראוי לו? ב-2002 כשבוש אירגן את צבא ארה''ב למלחמה נגד תאי האסלאם הפונדמנטליסטי באפגניסטאן ונגד מסייעיהם בעיראק התעוררו אנשי הועדה כדי לתת את הפרס לג'ימי קרטר שהתנגד למלחמה. כיום מנסים הנורבגים להציב מכשול לאמריקה להשלים את המלאכה באפגניסטאן ובעיראק, באמצע ויכוח פוליטי פנימי האם צריכה אמריקה להגדיל את כוחה באפגניסטאן כדי להשיג הכרעה ולצאת בזמן סביר משם או להמשיך ולדשדש עד הבריחה הצפויה. פרס נובל לשלום מנסה לכבול את ידי אובמה בהתמודדות מול הטרור האסלאמי ומול איראן הגרעינית. אני מקווה שהציאות חזקה יותר מכל פרס נובל שהוא ואובמה תמיד יראה לנגד עיניו את טובתה של אמריקה והעולם החופשי, למרות שהמדליה תהיה תלויה על צווארו לתמיד... ובתקווה שהיא לא תחנוק אותו. • חכם ציון | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=140268 | |
האין זו יריה בטרם הוגדרה המטרה? | |
סתם אחד (שבת, 10/10/2009 שעה 19:00) בתשובה לסתם אחד | |
לוי פוליטיקה עלובה הזניית הפרס בשנה הבאה זוכה הפרס יהיה אחמנג'ד-הקצב מאירן. לוי | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=140269 | |
פרס לאנטישמים | |
סתם אחד (שבת, 10/10/2009 שעה 19:23) | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=140277 | |
פרס לאנטישמים | |
סתם אחד (שבת, 10/10/2009 שעה 22:00) בתשובה לסתם אחד | |
מה, שמעון פרס כותב לאנטישמים? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=140278 | |
פרס: גם אני - פרס | |
סתם אחד (שבת, 10/10/2009 שעה 22:01) | |
קיבלתי | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=140279 | |
בשנה הבאה נובל לגולדסטון | |
סתם אחד (שבת, 10/10/2009 שעה 22:02) | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=140314 | |
5 טיפשים באיזה חור באוסלו | |
סתם אחד (יום ראשון, 11/10/2009 שעה 20:24) | |
קובעים לעולם את הסטנדרטים שלו האם זה לא עויילם גויילם? את המותגים המפוארים של העולם האירופאי המתורבת מייצרים בסין או בהונג-קונג | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=140320 | |
יש תרבות הודית, סינית ואירופית | |
סתם אחד (יום ראשון, 11/10/2009 שעה 22:23) בתשובה לסתם אחד | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=140326 | |
היגיע הזמן לפנות השטחים | |
סתם אחד (יום שני, 12/10/2009 שעה 5:59) בתשובה לסתם אחד | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=140332 | |
היגיע הזמן לפנות את השטחים מהערבים ! | |
סתם אחד (יום שני, 12/10/2009 שעה 8:11) בתשובה לסתם אחד | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=140342 | |
[•] היגיע הזמן לפנות השטחים | |
סתם אחד (יום שני, 12/10/2009 שעה 11:34) בתשובה לסתם אחד | |
ממי? מערבים? [•]... אאאא...... לא ... לא ..... רק מיהודים? אם כך, חמודי, אתה רק רודף שלום, אתה מלח הארץ שלא שלך, אתה יקיר השמאל והצדק שלהם, אתה בעד מזרח תיכון חדש..... בקיצור,[•]... • חכם ציון | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=140346 | |
אובמה חייב לוותר על הפרס | |
סתם אחד (יום שני, 12/10/2009 שעה 13:55) | |
אובמה עדיין לא הצליח לעשות דבר המצדיק הענקת הפרס.פרס לשלום מעניקים על הישגים- לא על דיבורים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=140350 | |
הכונו. ערוץ רווחי להשקעתך | |
סתם אחד (יום שני, 12/10/2009 שעה 17:14) בתשובה לסתם אחד | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=140360 | |
לא שייך מחבקוק | |
סתם אחד (יום שני, 12/10/2009 שעה 19:16) | |
אז הגענו לחתונה לא מכיר את החתן וגם לא את הכלה הכלה גם לא כול כך קלה לוחצים ידיים לנימוס,מזל טוב מזל טוב ורעיתי מחבקת את הכלה חברתה לעבודה ולוחצת את ידי החתן. אני אומר מזל טוב ולא מחבק ומנשק אף אחד(זהירות ! שפעת החזירים),תרוץ ניפלא. בואו נחזור שעה וחצי לאחור. מתלבשים בבגדים יפים לקראת החתונה מצאו להם מקום להתחתן! מה הסיפור של החברה שלך להתחתן באולם ''הרפת הסגולה'' טוב טוב שיתחתנו שם רק שנמצא את הדרך לרפת. אז כמה נשים במעטפה? 400 שקל? מה קרה לך? כולה חברה לעבודה !350 יספיק! טוב הינה אני כותב את הצק,כתבתי 351 שח. מה איזה מין מספר זה? אחלה צק. נוסעים........... נו כבר נסענו חצי מדינה איפה הרפת הארורה הזאת? את חושבת שהינו צריכים להסתובב בצומת הקודמת? למה נזכרת לומר לי רק עכשיו? נחפש מקום להסתובב. הינה אנו בכביש כורכר חושך מצרים מזל שסידרו לנו אתמול את הפנסים של הרכב אוי מי זה המפגר שנתן לפרות להסתובב על הדרך באמצע הליילה טוב זה לא אמצע הליילה זה רק 8 בערב אבל חושך........ אולי נשאל כבר את הפרה איפה הרפת הסגולה? חחחחחחחחח או הינה אורות תודה לאל הגענו!!!!!!!!!!!!!!!!! בחזרה לחתונה --------------------- טוב נתת לאמא של הכלה את המעטפה? אוקי אז אפשר לתפוס מקום רחוק מהרמקולים.מה בופה איזה בופה? אה שם? טוב בואי נראה מה הכינו לסועדים דגים אפוים וסרדינים מטוגנים ודג מלוח מסוג אחד ודג מלוח מסוג שני איפה הסיגרים? הרי באתי לחתונה הזאת רק בשביל הסיגרים. אין! נו לפחות יש גם נקניקיות,לך תדע אם לא שחטו את החברה של הפרה שראינו בדרך ועשו את הנקניקיות. אוף אתה תמיד חושב מחשבות מוזרות. שבענ? בואי נתפוס מקום בשולחן ההוא, למ דווקא ההוא? כי יושבת שם בחורה חתיכה זה למה. תתפוס לי מקום אני הולכת לשרותים. את מהצד של החתן או הכלה אני שואל את הבלונדינית הצעירה והמחומצנת שיושבת לייד השולחן. האמת... מתחילה לגמגם משהו ,כן את האמת! אני לא מצד החתן ולא מהצד של הכלה אני פשוט התפלחתי לחתונה אני רעבה הערב אז קדימה תוכלי יש כבר סלטים לחם שיפון ועוד לחמים שאני לא יודע ממה הם עשויים נו כמה זמן אישתי בשרותים? מה היא הייתה צריכה ליבנות אותם? אייזה מוזיקה חזקה! השתגעו פה לגמרה בא לך לירקוד אני פונה אל המחומצנת כן , קמה ואני קמתי והלכנו לרחבת הריקודים באמת שנהנתי מאוד לרקוד עם בחורה צעירה.רקדנו ורקדנו ופתאום אני רואה מהצד את המבט של רעיתי מהשולחן. תודה על הריקוד אני קצת עייף נחזור לשולחן? התישבתי לייד אישתי ,אתה נהנה מאוד אני רואה!! ואתה בכלל לא רצית לבוא!!! טוב שבאתי זה באמת לא יפה שאני לא אגיע לחתונה של החברה שלך לעבודה. את רואה כמה אני מתחשב? הינה מגישים את המנה העיקרית דג מושט מטוגן! מה יש להם מהדגים היום? תוכל ותגיד תודה שנותנים לך אוכל,באפריקה יש ילדים שהיו שמחים לאכול דג מושט מטוגן. בקיצור אכלנו ושבענו ואז הביאו את העוגות אלוהים ישמור כמה עוגות!כמה את שמה בצלחת? אפשר לחשוב שתוכלי הכול. את רוצה שאני אביא גם פירות? או רעיתי היקרה בגלל החברה שלך הלכה לנו הדיאטה נוסעים הבייתה נו נהנת מהחתונה?אתה נהנת זה ברור מפזז לי עם הבלונדינית הצעירה כאילו אני לא קיימת! את הלכת לשרותים, זוכרת? תודה לאל הגענו הבייתה סוף דבר חתונות זה טוב אבל לא בשבילי למה אנשים צריכים להתחתן ולמרר לי את חיים מזל טוב למי שמתחתן מחבקוק ----------------------------------------- | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=140361 | |
חבקוק, למה הוא לא התפלח עם המחומצנת כשאשתו בשרותים? | |
סתם אחד (יום שני, 12/10/2009 שעה 20:55) בתשובה לסתם אחד | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=140461 | |
מה אלפרד נובל היה אומר? | |
יובל רבינוביץ (יום חמישי, 15/10/2009 שעה 19:44) | |
החלק בצוואתו של אלפרד נובל המתייחס לפרס נובל לשלום: ...and one part to the person who shall have done the most or the best work for fraternity between nations, for the abolition or reduction of standing armies and for the holding and promotion of peace congresses. [...הפרס יינתן לאדם שפעל בצורה הטובה ביותר או הרבה ביותר להגברת האחווה בין המדינות, לביטול צבאות או הקטנתם ולמען יצירת כנסים העוסקים בשלום.]מקור: http://nobelprize.org/alfred_nobel/will/short_testam... בשלב זה זוכה הפרס מנהל במקביל שתי מלחמות וגם ארגן כנס שאליו הכריח שני מנהיגים להגיע, למרות שהם לא מדברים זה עם זה גם בעקבות הכנס. אה, כן. הוא גם סירב להיפגש עם הדלאי לאמה, מנהיג אותנטי של עם אותנטי הנמצא תחת כיבוש אותנטי, בקצרה – האנטי תזה של הסכסוך הטריטוריאלי הדמיוני במזרח התיכון. הסיבה לסירוב היא שהפגישה עלולה להרגיז את הכובש הסיני. שמעתי ראיון ברדיו עם יו''ר ועדת הפרס, גייר לונדסטד (Geir Lundestad). הנימוק למתן הפרס לאובאמה הוא שהוא רוצה לתת לאובאמה כלים לקדם את ענייני השלום. צר לי לומר שאין לו מנדט מצוואת נובל להפעיל שיקול מעין זה. בכלל, על פי הצוואה אין שום משקל לתכניותיו העתידיות של הזוכה. השימוש בפרס כדי להשפיע על המדיניות העתידית של המנהיגים הוא מעילה בהוצאת הצוואה אל הפועל. מר לונדסטד מחזיק בתפקידו מאז 1990, דבר המסביר את העקביות התמוהה של מתן הפרס להוזים ומכשילי שלום למיניהם. היות שהפרס השנה אינו תמוה יותר מהפרסים שמר לונדסטד חילק בעשרים השנים האחרונות, הוא לא ייזכר באופן חריג. אלוף הסרקאזם במתן הפרס הוא בכל זאת, יאסר ערפאת. לא נראה שיימצא בשנים הקרובות רוצח המונים פורה יותר שינשל אותו מעמדת הפרס המוזר בהיסטוריה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=140478 | |
השנה חיפשו איזה כושי לנובל כי מקודם - רק לבנים | |
סתם אחד (שבת, 17/10/2009 שעה 17:05) בתשובה ליובל רבינוביץ | |
אם ישראל היתה מציעה אתיופי או כושי מגאנה - היינו אנחנו לוקחים בעזה''ש. אבל לא יודעים אצלנו לפרגן לאחרים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=140492 | |
אני מבין שכבודו משועמם | |
יובל רבינוביץ (יום ראשון, 18/10/2009 שעה 1:29) בתשובה לסתם אחד | |
נכון, אם לא סופרים את מוחמד יונוס, מוחמד אל-ברדאעי, וונגארי מוטא מאאטהי, שירין אבאדי, קופי אנאן, נלסון מנדלה, דזמונד טוטו ועוד כמה, נראה שלפעמים גם לבנים זוכים בפרס הזה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=140493 | |
הופ, איך ידעתי שתעבור על הרשימה ותחפש כושים? : )) | |
סתם אחד (יום ראשון, 18/10/2009 שעה 4:20) בתשובה ליובל רבינוביץ | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=140494 | |
ברדווי לא ערבי ? וגם המוחמד? | |
סתם אחד (יום ראשון, 18/10/2009 שעה 4:29) בתשובה לסתם אחד | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=140495 | |
אה, שפטת לפי הצילומים. אבל חלק קהים, אצל ערבים. זה לא כושים | |
סתם אחד (יום ראשון, 18/10/2009 שעה 4:31) בתשובה לסתם אחד | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=140496 | |
מוחמד אל בארדאעי בכלל מצרי | |
סתם אחד (יום ראשון, 18/10/2009 שעה 4:35) בתשובה ליובל רבינוביץ | |
אם ככה, יכולת לתת גם פרס (אימו ערביה? ככה ספרו) או בגין - למה לא? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=140497 | |
אני דיברתי על כושים, לא ערבים | |
סתם אחד (יום ראשון, 18/10/2009 שעה 4:37) בתשובה לסתם אחד | |
למשל זאתי | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=140498 | |
נו, לכושי יש סיכוי טוב לזכות בנובל, זה העניין | |
סתם אחד (יום ראשון, 18/10/2009 שעה 4:44) | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=140500 | |
נו, לכושי יש סיכוי טוב לזכות בנובל, זה העניין | |
יובל רבינוביץ (יום ראשון, 18/10/2009 שעה 6:51) בתשובה לסתם אחד | |
כן, יש מי שבתגובה אחרת אמר שהיה צריך לבחור כושי כי לא נבחרו בעבר. אחרי שנראה שהרשימה מלאה כושים יש מי שכותב שזו ההוכחה שלכושי יש סיכוי טוב. אין גבול לשטויות שאפשר להפיק משילוב של עודף זמן פנוי וחוסר אינטליגנציה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=140506 | |
אכן, חוסר האינטליגנציה שלי מביאני לשנות גישתי בעקבות ממצאים | |
סתם אחד (יום ראשון, 18/10/2009 שעה 14:49) בתשובה ליובל רבינוביץ | |
סותרים. לפי רבינוביץ, אדם אינטליגנטי לעולם לא משנה את דעתו בעקבות מידע נוסף, וכל משפט שלו הוא תמיד מבוסס ולא ניתן לשינוי, ללא קשר לממצאים. האדם האינטליגנטי לפי רבינוביץ גם אם יובאו לפניו ממצאים סותרים לגישתו הראשונית, ישאף לקדמה בכל מחיר, ולעולם לא ישנה את דעתו. אז מה אם קארל פופר גדול הפילוסופים של המדע, כינה זאת ''גישה מוכחנית'' justificationist approach - דהיינו כל טענה שטענת היא תמיד בהמשך בבחינת סימון מעגל מסביב לחץ, וניסיון בכל מחיר לצאת צודק? יש הבדל בין מניפולציה כוחנית מסוג זה, שמטרתה לפאר באופן אישי את מציב הטענה כבלתי ניתן לטעות, ובין גישה מדעית, שכלל אינה מוכוונת-אני. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=140510 | |
אכן, חוסר האינטליגנציה שלי מביאני לשנות גישתי בעקבות ממצאים | |
יובל רבינוביץ (יום ראשון, 18/10/2009 שעה 19:57) בתשובה לסתם אחד | |
הגישה שלך לא השתנתה בעקבות ממצאים סותרים. אתה החלטת קודם כל מהי המטרה. רק אחר כך החלטת שכל נתון תומך במטרה שלך, ולא משנה מהו. מי שסימן את המטרה מסביב לחץ הוא אתה. אני לא יודע מהיכן הבאת את הגישה של „לפי רבינוביץ”, אבל אין בדעתי להמשיך בדיון חסר תוחלת מול אדם המסתתר מאחורי אנונימיות בעודו מתיז הכללות גזעניות. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=140511 | |
במה התבטאה ''גזענותי''? דבריך - הסתה נוכלית ושקרית | |
סתם אחד (יום ראשון, 18/10/2009 שעה 20:16) בתשובה ליובל רבינוביץ | |
האם שקרנים הם גם נוכלים? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=140513 | |
כל נתון תומך? ואם שליש היו סינים, שליש שחורים ושליש לבנים?.... | |
סתם אחד (יום ראשון, 18/10/2009 שעה 21:22) בתשובה ליובל רבינוביץ | |
נדירותם של שחורים, בצרוף לעובדה שהם מיוצגים בכ''ז, תומכת בהשערתי. עיצבתי את ההשערה מ''אפס שחורים'', ל''יש גם שחורים'' דבר שכמובן מחזק את טענתי (שכן אם היתה נטייה ששחורים כלל לא זוכים, גם אובמה לא היה זוכה...) וזאת בעקבות טירחתך לפשפש ברשימה, שציפיתי לה, ועל כך רחשי תודה.. זאת היתה אמנם מעין בדיחה שלי (עיינו שוב בנוסח דברי המבודחים...) מול הרצינות התהומית בעלת הניחוח הפשיסטי של רשימתך בנושא, אבל גם מבדיחה לומדים משהו. חוץ ממישהו כאן. יצאתי מעובדה במציאות ולא יצרתי אותה על ידי חץ ועיגול.... | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=140573 | |
זה מה שקורה כשיושבים בבית כבר מעל 20 שנה בבטלה גמורה | |
סתם אחד (יום רביעי, 21/10/2009 שעה 6:47) בתשובה ליובל רבינוביץ | |
מתיזים ארס אנטישמי ומלגלגים על כל העולם. חבר שאותו אדון שמחשיב עצמו ''לחוקר ומדען פורץ דרך'' לא יודע לנצור את לשונו ומשחרר גבב של שטויות גזעניות (וזו לא הפעם הראשונה). | |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |