פורום ארץ הצבי

http://www.faz.co.il/story_5233

בטר פלייס 3
ע. צופיה (יום חמישי, 18/12/2008 שעה 12:00)


בטר פלייס 3

ע. צופיה



המאמר הוא המשך למאמרים בטר פלייס (Better Place) – האומנם?, בטר פלייס – האמנם?.

מי שעוקב אחר הידיעות המתפרסמות על חברת בטר-פלייס בבעלות שי אגסי והאחים עופר פשוט עומד משתאה. יום, יום מתפרסמות ידיעות על ההתקדמות וההתפתחות האדירה של החברה. הנה מספר ידיעות של הזמן האחרון:
  • נחתם הסכם הקמת נקודות טעינה באזור מפרץ סן- פרנסיסקו.
  • נחתם הסכם הקמת נקודות טעינה באי בהוואי (מקסימום מרחק נסיעה באי: 160 ק''מ).
  • הוקמה עמדת טעינה חשמלית באזור הסינמה סיטי ברמת השרון.
  • עד סוף 2008 יוקמו 800 נקודות טעינה.
  • חברת בטר פלייס תשתתף בניסוי לשימוש ברכב חשמלי ביפאן.
  • שר התשתיות נתן גיבוי לתכנית ההטענה של חברת בטר פלייס.
  • העיתונאי המפורסם תומס פרידמן השווה את שי אגסי לסטיב ג'ובס הבא.
  • ועוד ידיעות רבות מדי יום.
ואני עומד משתאה ושואל: היכן היא המכונית החשמלית והאם מישהו ראה אותה?
אם לא, אזי לשם מה נקודות ההטענה החשמליות?

בנובמבר 2007 הקים משרד התשתיות מספר צוותים לבחינת המעבר לשימוש נרחב במכוניות חשמליות. הועדות הללו לא התקדמו כלל בדיוניהן. זה קרה בין היתר בגלל שאין תשובות לשאלות:
  • מה משך הזמן של טעינת המצברים (אולי בגלל שבכלל לא קיימים מצברים מתאימים לרכב)?
  • מה בכלל צריכת החשמל של המצברים הללו?
במילים אחרות אין בינתיים שום בסיס אמיתי למכונית חשמלית.

נכון, כל עולם הרכב עוסק בכך. כנראה שהעתיד טמון במכונית החשמלית, אך אין פריצת דרך בבניית מצבר שיוכל לספק כוח לנסיעה של, לפחות, מרחק של 400 ק''מ בגודל ובמשקל שמכונית משפחתית תוכל לשאתו.
קיימות גם בעיות טכניות משניות יותר. האם ניתן יהיה להחליף מצברים או רק להטעין אותם? חברת רנו-ניסאן, למשל, הודיעה לאחרונה כי הדגם שהם מפתחים יהיה בעל מצבר קבוע. כלומר למילוי בלבד. וזה מאוד משמעותי. כי, החלפת מצבר הוא דבר מהיר מאוד, מילוי מצבר יכול להמשך גם שעה ויותר, דבר שישפיע מאוד על הפופולאריות של המכונית לעומת המכונית המונעת בדלק.

יש גם את נושא מקור האנרגיה.
נכון כי המעבר למכוניות חשמליות בתחום המשפחתי (בינתיים לא מדובר על משאיות, רכב ציבורי ורכב מסחרי) יחסוך כמויות אדירות של דלק. אך מנגד יש לספק חשמל עבור טעינת מיליוני המצברים.
  • מאין יבוא החשמל? מתחנות כוח חדשות!
  • כיצד יונעו התחנות הכוח החדשות? בפחם ובדלק.
  • אז מה הועילו חכמים?
חברת בטר פלייס הודיעה כי תשתמש רק בחשמל שיופק מאנרגיות מתחדשות, דהיינו סולריות וכדומה. אך הרי כולנו יודעים כי גם בשטח זה אין פריצת דרך (האנרגיות המתחדשות - לאן?).

אז מה יהיה? בשלב זה, כנראה כלום!

נמשיך לקרוא יום יום על התקדמות חברת בטר פלייס, פוליטיקאים ימשיכו להתחבק איתם, זה פופולארי, אך פה זה מסתיים בשלב זה.
יהיו נקודות הטענה רבות, אך מה יוטען בהן - לבטר פלייס פתרונות.







http://www.faz.co.il/thread?rep=125898
צופיה, מילת הקסם: יחסי-ציבור
(יום חמישי, 18/12/2008 שעה 15:20)

כנראה שזה עובד על ''העדר''.
אחרת לא היו מבזבזים מליונים...

חזי

http://www.faz.co.il/thread?rep=131089
צופיה, מילת הקסם: יחסי-ציבור
סתם אחד (יום ראשון, 19/04/2009 שעה 10:15)
בתשובה לhezy44@yahoo.com

אם תסתכלו באתר של בטר פליס - http://www.betterplc.co.il/ תראו שיש כבר דיי הרבה מדינות שסגרו איתם חוזה - אני בספק אם מדובר על משהו ''באוויר''

http://www.faz.co.il/thread?rep=131090
מילת הקסם: מונופול ויחסי-ציבור
דוד סיון (יום ראשון, 19/04/2009 שעה 10:31)
בתשובה לסתם אחד

א. העובדה החשובה שנוצר בסיפור הזה מונופול בעידוד (חלקי לפחות) של הממסד. כרגע זה בולט בעניין תשתית הטעינה. למיטב זכרוני זה הושג בהסכם עם משרד התשתיות למרות שבהחלט אפשר לטעון מצברים משקע רגיל. אם מראש מייצרים מצב שגם המכוניות וגם תחנות הטיענה נשלטות על ידי המונופול זה לא חוכמה גדולה.

לגבי האזרח הבודד מה שבאמת חסר כדי שנדע את הדברים החשובים באמת:
1. מחיר המכונית,
2. מחיר המצברים שיש להחליף אחרי נסיעה לטווח קצר,
3. מחיר החשמל בעמדות הטיענה.

ב. לפי מה שאני מכיר הרי שכיום המכוניות הללו מתאימות רק לנסיעה עירונית.

ג. איך הם פותרים את הצורך בתחנות כוח לייצור המכונית, המצברים והטעינה? איך הם באמת פותרים את בעיות איכות הסביבה שהרעיון גורם?

ד. האם לא כדאי בכלל לקנות מכונית הודית בכ-‏2,000 דולר?

http://www.faz.co.il/thread?rep=125905
מה אתה בדיוק לא יודע?
סתם אחד (יום חמישי, 18/12/2008 שעה 17:52)

הפרוייקט של שי אגסי נקרא “Project Better Place” ומספר מדינות מעוניינות להתחיל ליישם את הקונספט בצורה מבוקרת כדי לראות את המימוש בפועל שלו. מכוניות היברידיות כבר נוסעות בכבישים אבל עדיין לא מגיעות למיצוי בשל הצורך לחשמֵל (כלומר, לתדלק) את המכוניות. מדינות שרוצות בכל זאת לקלוט את המכוניות ההיברידיות צריכות קודם כל לפתח תשתית מקומות חישמול, החלפת בטריות, בטווח מספיק של מקומות כדי שהפרוייקט יצליח.

המכוניות ההיברידיות ששי אגסי שוקד לפתח גם הן משתנות ומתאימות עצמם לאנרגיה חשמלית. את הדגם הראשון פיתחה חברתו של שי אגסי Mitsubishi i MIEV Sport שם שופר המצבר והוגדלה קיבולת שמירת האנרגיה שלו (פרוייקטים דומים נעשים מול חברות יפניות ואירופאיות נוספות), כולל הוספת קולטני אור ליצירת מתח שזורם למצבר. עכשיו הם גם עובדים על דינמו משופר שגם הוא ייצר מתח חשמלי לבטריה. בכך הבטריה עצמה תוכל לספק יותר קילומטראג'.

רכבים כאלה יהיו כאיים רק אם יהיו תחנות החלפת בטריות בתחנות הדלק (שיהפכו לישנות) לאורך הדרכים. כל עוד אין מקומות להחלפה מהירה של בטריות נשלפות, לא יהיה כדאי לרכוש את המכוניות ההיברידיות האלה. ולכן החברה של אגסי עוסקת בסגירת הסכמים עם ממשלות לפריסת ניסיון של תחנות חלוקת בטריות (בד''כ בתוך תחנות הדלק).

היתרון של מצברים הוא שכוח חשמלי אינו מחייב דווקא קיומם של תחנות כוח מונעי נפט. יש תחנות כוח מונעי פחם (מזהם, אבל פחות מדלק), תחנות כוח גרעיניות (75% מהחשמל בצרפת מיוצר בהן), אנרגיה סולרית וכו'. האנרגיה הזאת תהיה עם הזמן זולה יותר (כבר זולה יותר) ומזהמת פחות ופחות.http://www.discovery.org/v/291 .

http://www.faz.co.il/thread?rep=125911
מה אתה בדיוק לא יודע?
ע.צופיה (יום חמישי, 18/12/2008 שעה 18:57)
בתשובה לסתם אחד

כלומר, יש מכונית חשמלית שנוסעת על מצבר?
זה סקופ בסדר גודל יקומי.
למה אף אחד לא שמע ולא ראה את המכונית הזו?
אתה יכול להראות לנו תמונה? פרטים נוספים?
אני פשוט לא מאמין למקרא עייני.
יתר הפרטים שציינת אינם משמעותיים כלל עד שלא נראה במו-עינינו את מכונית הפלא.

http://www.faz.co.il/thread?rep=125915
מה אתה בדיוק לא יודע?
סתם אחד (יום חמישי, 18/12/2008 שעה 19:29)
בתשובה לע.צופיה

להערכתי מדובר בבלון.
אגסי יקבל שטחים חינם בכל רחבי ישראל כביכול עבור תחנות תדלוק. כעבור כמה שנים השטחים ינוצלו למטרות אחרות מכניסות יותר.
היתרון של מכונית חשמלית הוא בפקקים בתוך העיר. כאשר המכונית עומדת היא אינה צורכת אנרגיה בניגוד למכונית דלק בה גם בעמידה בפקק בתוך העיר היא שורפת דלק ומזהמת את אויר העיר. האמת היא שכבר היום קיימות מכוניות חשמליות לפעולה באיזורים סגורים בהם האיוורור מוגבל הנסיעות קצרות, איטיות והעצירות רבות.
בנסיעות בין עירוניות למנוע דלק יתרונות עצומים ביחס למכונית חשמלית. בעזרת מנוע דלק נתן להאיץ במהירות ולעקוף מכוניות עומדות או איטיות. בנסיעות בין עירוניות בדרך כלל אין עצירות ממושכות כך שהניצולת היא גבוהה.
למכונית חשמלית יתרון כי ע''י תכנון מתאים נתן לוותר על תיבת הילוכים. לעומת זאת היעילות של מצבר היא בסביבות 90 אחוז. היעילות של מנוע חשמלי היא גם בסביבות 90 אחוז כלומר היעילות של הקומבינה היא כ80 אחוז. היעילות של מנוע בערה פנימית היא בסביבות 30 אחוז ומטה. היעילות של תחנות כח כולל רשת החלוקה היא בסביבות 30 אחוז פלוס. כך שבסופו של חשבון הרווחנו מעט מאוד . זהום האויר העבר מהעיר אל הכפר. אם החשמל יהיה גרעיני הרווחנו את זהום האויר.
אנרגית שמש, רוח, גשם וכו' עדיין יקרים מדי.

http://www.faz.co.il/thread?rep=125917
יש עוד דברים
דוד סיון (יום חמישי, 18/12/2008 שעה 19:45)
בתשובה לסתם אחד

ששי אגסי התחבר עם חברת חשמל ו''קנו'' הבטחה משר התשתיות שינתן להם מונופול על טעינת הבטריות. בעצם הוא רוצה שיבטיחו לו שלא תהיה תחרות. כמובן שגם ישנו העניין שהוא כנראה רוצה זיכיון על שטחים שבהם יוכל להשתמש לשינוי יעוד ועוד.

אם באמת כדאי להקים את התשתית ולמכור את המכונית הרי הוא לא היה צריך את יחסי הציבור.

http://www.faz.co.il/thread?rep=125919
יש עוד דברים
סתם אחד (יום חמישי, 18/12/2008 שעה 20:08)
בתשובה לדוד סיון

לוי
אני מתמצא במידה מסוימת בצד הטכנולוגי.
כפי שציינתי, למכונית חשמלית יתרונות מסוימים בתנאים מסוימים.
להערכתי המכשול הראשון שיש להתגבר עליו הוא המצבר. כיום קיימים מצברי ליטיום איכותיים בעלי אורך חיים ארוך . כיום הם מותקנים בפלפונים ובמכשירים חשמליים איכותיים כמו שעונים, מקדחות, מברגות וכדו' מן הראוי לציין שרוב המחיר של פריטים אלו הוא המצבר . בדרך כלל אם המצבר הלך לא כדאי לקנות מצבר חדש(העולה כמעט כמו מכשיר עם מצבר) אלא מכשיר חדש, בדרך כלל בעל ביצועים גבוהים יותר.
להערכתי במידה ותמצא דרך לייצר מצברים איכותיים ארוכי חיים במחיר נמוך הסכר יפרץ. מן הסתם, מכונית חשמלית תהיה המכונית השניה. יסעו אתה לעבודה בעת החניה תחובר למטען ובערב יסעו עם מצבר מלא. יגיעו הביתה יחברו אתה למטען ובבוקר היא מוכנה לנסיעה. בערב יוכלו לנסוע למכרים, למסעדה, מקומות בילוי וכו'. לטיול לאילת היא לא תתאים כל כך.

http://www.faz.co.il/thread?rep=125936
יש עוד דברים
סתם אחד (יום חמישי, 18/12/2008 שעה 23:09)
בתשובה לסתם אחד

יש כבר היום מצברי ליתיום שאפשר להטעינם מחדש בכמה עשרות דקות. הבעיה הזאת כמו שנרשם למעלה נפתרת נכון ע''י הרעיון של שי אגסי שיהיו תחנות להחלפת מצברים כתחליף להטענתם. כמובן שבעת חניה ארוכה תמיד אפשר להטעין עצמית את המצבר. סביר שמרגע שהמכוניות האלה ייכנסו לשוק יהיו נקודות הטענה בכל מקום, בכל חנייה מסודרת ואפילו ברחוב. בעבור תשלום מסויים אפשר יהיה להטעין מצבר למשך זמן מסויים.

לאחר שהיפנים יצרו את מכונית המונעת בבטריה בלבד, ולאחר שגם הסינים נכנסו לפרוייקט, החליטו בארה''ב גם כן להיכנס לפרוייקט החדש. 14 חברות אמריקאיות נכנסו לפרוייקט פיתוח הרכב ולהתמודד עם ההישגים של האסיאתיים. http://online.wsj.com/article/SB122957206516817419.h... . נראה כרגע שזה העתיד של המכונית החדשה. בעתיד יצטרכו להתמודד בשיפור האפקטיביות של הבטריה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=125937
יש עוד דברים
ע.צופיה (יום שישי, 19/12/2008 שעה 1:27)
בתשובה לסתם אחד

האם ראית מכונית כזו נוסעת(חוץ מדגמים נסיוניים)?

http://www.faz.co.il/thread?rep=125939
למצברים יש גבול טעינה סופי .
סתם אחד (יום שישי, 19/12/2008 שעה 5:46)
בתשובה לסתם אחד

היות והאנרגיה החשמלית במצברים קיימת בזכות הפער בין אטומים של חומרים שונים ופער זה אינו יותר מ 4 אלקטרונים לכל זוג-אטומים ומספר הזוגות האלה לכל קילוגרם מצבר הוא מוגבל הרי שהמדע היום אינו מסוגל לעקוף את המגבלה הזו .

http://www.faz.co.il/thread?rep=125940
למצברים יש גבול טעינה סופי .
ע.צופיה (יום שישי, 19/12/2008 שעה 7:19)
בתשובה לסתם אחד

זהו בדיוק מרכז הענין. אם אין עדיין,וכנראה שאין עדיין, פריצת דרך בשטח המצברים,אז, לשם מה צריך נקודות הטענה?

http://www.faz.co.il/thread?rep=125953
למצברים יש גבול טעינה סופי .
סתם אחד (יום שישי, 19/12/2008 שעה 15:42)
בתשובה לע.צופיה

לוי
כרגיל אצל העתונאים אין מידע אמיתי.
חפשתי ולא מצאתי מפרט טכני של המכונית כגון:
משקלה
משקל המצבר
האמפר שעות של המצבר
הספק מכסימלי של המנוע
משך הזמן להאצה מ-‏0 ל-‏100 קמ''ש
וכו'
סתם ברבורים.
לכן אין לי אמון בספורים. סתם תעמולה למטרת הוצאת כספים בטענות שווא.

http://www.faz.co.il/thread?rep=125974
אתה מדבר מידיעה?
סתם אחד (שבת, 20/12/2008 שעה 14:06)
בתשובה לסתם אחד

נדמה שאתה מקשקש לשווא . תחפש באינטרנט ותמצא מספיק נתונים על המכוניות ההיברידיות חשמליות והביצועים שלהן.
יש מכוניות שמסתובבות כבר על הכבישים. הינה כמה לינקים במידה ואתה יודע לקרוא אנגלית:
בטריות ל-‏400 ק''מ

נסיעה של 356 ק''מ (בין שיקגו לדטרויט) עם רכב מדגם פניקס במצבר אחד בתוך 5 שעות ו-‏30 דק'.
נסיעה דומה עם רכב ג'ון דודג' בוצעה ב-‏5.5 ש'.

חלק מהמשימה הגדולה ששי אגסי לקח על עצמו בין היתר היא להגדיר סטנדרטיזציה במצברים באופן שכולם יוכלו להיטען מחדש בכל מקום בעולם, ושכל מצבר יתאים לכל סוג של רכב (מצבר למכוניות משפחתיות, מצבר לרכב משא עד 6 טון ומעל 6 טון, רכב מסחרי וכו').
וזה כשלעצמו דבר חשוב מאוד!

http://www.faz.co.il/thread?rep=125979
אתה מדבר מידיעה?
ע.צופיה (שבת, 20/12/2008 שעה 16:12)
בתשובה לסתם אחד

אדם יכול גם לנסוע עם מכסחת דשא כמה עשרות קילטמטרים.
האם יש כבר מכוניות חשמליות שיצאו כבר מדגמים נסיוניים להפצה רחבה?
למה אין אפילו אחת בארץ?
אגב ,70 ק''מ לשעה היא מהירות שאף אחד לא ימיר בגללה את מכוניתו הבנזינית למשהו אחר. וזה שורש הבעיה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=126011
אתה מדבר מידיעה?
סתם אחד (יום ראשון, 21/12/2008 שעה 8:02)
בתשובה לסתם אחד

לוי
עיינתי באתרים שציינת. אני מציע שגם אתה תעיין שנית ותשתכנע שאין בהם מידע אמיתי אלא סיפורי מעשיות של עיתונאים העמלים על פרנסתם.
בחוברות המציגות מכוניות מוגדרות, מופיעים 10 או 20 דפים ראשונים עטורים צילומים על ניר כרומו משובח של חיצוניות המכונית בליווי חתיכות במאונך, מאוזן ובאלכסון. בעמוד האחרון נמצאת בדרך כלל טבלה בה נתונים טכניים שיש להם מובן.
כאשר מדובר במכונית חשמלית הייתי מצפה שבטבלה יופיעו נתונים כגון:
משקל המכונית עם ובלי מצבר.
מספר הנוסעים.
נפח תא המטען.
אמפר שעות של המצבר.
משך הטעינה.
מתח המצבר.
הספק מקסימלי של המנוע.
המומנט.
זמן האצה מ-‏0 ל-‏100 ק''מ משך זמן הטעינה, זמן החיים של המצבר. מחיר המצבר, סוג המצבר.
כפי שצינתי קיימות כבר היו מכוניות חשמליות.
מלגזות, פלטפורמות נעות, עגלות, רכבים לחלוקת דוארוחלב, אופנים וקלנועים.
ראיתי במספר קיבוצים קלנועים המשמשים קשישים וקשישות לתנועה בקיבוץ. גישה לחדר האוכל, לאולם התרבות, לחברים וכו'. כמו כן ראיתי כלי רכב לכ-‏6 נוסעים אשר הוביל קשישים לחדר האוכל, למופע , להצבעה וכו, קשישים אשר לא מסוגלים להפעיל קלנועית.
בשכונתי קיימים מספר קלנועים המשמשים לנכים להם מושב אחד בתוספת סבל. ראיתי גם קלנועים לשנים האחד למוגבל והשני לנהג.
לקלנועית יתרון היא מוגבלת למהירות של 5 קמש, אין צורך ברשיון נהיגה והפעלתה פשוטה ביותר.
המצברים לכלי רכב אלו הם מצברי מכונית וזמן החיים שלהם הוא בסביבות 4 שנים. עלות הקלנועית הוא כ-‏15000 שח והתחזוקה זולה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=126018
ברק או במה: אתה מדבר מידיעה?
סתם אחד (יום ראשון, 21/12/2008 שעה 8:42)
בתשובה לסתם אחד

אין ספק שהמכוניות ההיברידות הן הדור הבא של המכוניות. חלקן כבר נוסעים על הכבישים ומגיעות לביצועים ראויים: זמן נסיעה על מצבר אחד, מהירות, מטען וכו'.

עניין המצבר, הטענתו המהירה או החלפתו המהירה היא שולית, כי מדובר בתרון טכני פשוט יחסית.

גם אם מצבר אחד מספיק לרכב להגיע ל-‏400 ק''מ בתנאים של היום, הרי אפשר בקלות לשים לידו מצבר נוסף ולהאריך את מרחק הנסיעה ל-‏800 ק''מ, תוך מתן אופציה להטענת / החלפת המצבר הראשון מאוחר יותר. אי אפשר לעשות את זה בשני מיכלי דלק. זה יתרון מכובד.

אתם מזכירים לי את החבר'ה הזקנים של סוף המאה ה-‏19 תחילת המאה ה-‏20 שהתנגדו למכונית והמשיכו להעריך את הכרכרה והידבק בה, גם הם מתירוצי שווא ופילפולים שהיו מנותקים ממה שקורה מסביבם.

http://www.faz.co.il/thread?rep=126065
אתה מדבר מידיעה? אני מדבר מידיעה !
סתם אחד (יום ראשון, 21/12/2008 שעה 18:01)
בתשובה לסתם אחד

הספק חשמלי הוא מכפלת המתח בזרם . או בניסוח קצר P=I X V
מצבר של מכונית רגילה מכיל מצבר של 12V . הוא יכול להפיק לזמן קצר 30 אמפר . כלומר הספקו הוא 360w . אפילו אם יפיק 60A יהיה ההספק 720W .
מכונית נוסעים רגילה שוקלת 700 קילו וזקוקה למנוע של 60.000W . כלומר 90 מצברים בערך . כל מצבר שוקל 15 קילו ויחד הם ישקלו 1450 קילו .
כמה יכולה מכונית כזו לנסוע ?
למצבר רגיל יש קיבולת של 40 אמפר-שעות . כלומר אחרי 40 דקות המצבר ריק . ב40 דקות מכונית יכולה לנסוע 60 קילומטר בתנאים רגילים .
כדי לנסוע 400 קילומטר צריך להכפיל את גודל המצברים פי 7 .
אז מה קיבלנו ?
שנחוץ מצבר שמתאים למכונית שמשקלה 700קילו , והוא בעל תכונות חשמליות של מצבר רגיל במשקל 10 טון . תסבירו לי איך עושים את זה !

http://www.faz.co.il/thread?rep=126072
אתה מדבר מידיעה? אני מדבר מידיעה !
סתם אחד (יום ראשון, 21/12/2008 שעה 19:46)
בתשובה לסתם אחד

לוי
לא בדקתי את המספרים ואין בדעתי לבדוק.
הבעיה היא צפיפות האנרגיה במצברים הקיימים אשר מחירם סביר.
צפיפות האנרגיה של מצברי עופרת המסחריים שהנם סבירים כלכלית נמוכה. כלומר האנרגיה האגורה במצבר חלקי משקלו נמוכה.
כאשר מדובר במלגזה או בקלנועית מגרעת זו אינה קטלנית. אך כאשר מדובר במכונית משפחתית ל-‏5 נוסעים, מטען נוסף של 200 קילו וכן נסיעה במהירות של 100 קמש למרחק של 500 קמ המכשלה היא רצינית .
להערכתי רק פריצת דרך בנושא המצבר תהפוך את חלום המכונית החשמלית למציאות.
משקיעים במחקרים בנושא בהקפים של מליארדים נקווה שיצליחו.
עד אז תתקיימנה רק נישות די מצומצמות בהן המכונית החשמלית תהפוך לעממית.

http://www.faz.co.il/thread?rep=126077
אתה מדבר מידיעה? אני מדבר מידיעה !
סתם אחד (יום ראשון, 21/12/2008 שעה 20:02)
בתשובה לסתם אחד

אז לידיעתך, מכוניות היברידיות כבר רצות על הכביש גם בישראל. זה לא חלום, זו מציאות שהטכנולוגיה רק משביחה אותה יום יום.

http://www.faz.co.il/thread?rep=126082
אתה מדבר מידיעה? אני מדבר מידיעה !
סתם אחד (יום ראשון, 21/12/2008 שעה 20:31)
בתשובה לסתם אחד

לוי
שירוצו על הכביש לפי החוק ובזהירות. אני מאחל להם כל טוב רק שלא יעשו איזה תרגיל אשר ייקר את התחזוקה של המכונית שלי. ושא יתברר שפתאום הם מתחילים לחלוב את המדינה האומללה שלנו.

http://www.faz.co.il/thread?rep=126076
אתה מדבר מידיעה? אני מדבר מידיעה !
סתם אחד (יום ראשון, 21/12/2008 שעה 19:59)
בתשובה לסתם אחד

אתה סתם משבן חשבונות. לך למכוניות שרצות כבר היום על הכביש ותנתח את יחס משקל המצבר למשקל המכונית.
המצברים של היום במכוניות 2-3 טון שוקלים בערך 600 ק''ג והמכוניות רצות על הכביש במהירויות עד 120 קמ''ש.

הטכנולוגיה הישראלית שצויינה כאן למעלה מייצרת מצברים יעילים יותר וקלים יותר עד 30% מהאחרים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=126080
אתה מדבר מידיעה? אני מדבר מידיעה !
סתם אחד (יום ראשון, 21/12/2008 שעה 20:25)
בתשובה לסתם אחד

לוי
אם זה המצב מה התרומה של היזם שלנו לנושא?
תחנת דלק שתחשוב שהיא יכולה להרויח תתקין שקעים ותמכור חשמל כשם שקיימות תחנות דלק לגז.
היזם חושב שיצליח כלכלית שיקנה מגרשים יתקין בהם שקעים וימכור חשמל. מה המטרה של מסיבות העתונאים וגיוס פוליטיקאים?
שימכור מכוניות חשמליות.
אני לא קונה את הסיפורים על המדע הישראלי המוביל בעולם.
לדידי שכולם רויחו וישפרו את רמת החיים ואיכות הסביבה אבל שלא יתלבשו עלי וימצצו את כספי.

http://www.faz.co.il/thread?rep=126088
אתה מדבר מידיעה? אני מדבר מידיעה !
סתם אחד (יום ראשון, 21/12/2008 שעה 21:11)
בתשובה לסתם אחד

הפרוייקט של שי אגסי מקיף גם הטענת חשבל למצברים וגם החלפת מצבר במצבר. המצברים שמוחלפים מגיעים ישר מבית החרושת עם תג שמוסר רק בהתקנה שמראה שהוא יצא חדש או מחודש מהמפעל. זה דומה לבקבוקי מי עדן שמשתמשים ומחזירים למילוי חדש ופלומבה.

אם לא תקנה רכב היברידי או רכב חשמלי נטו אז לא הם לא ימצצו את דמך (כספך) אלא חברות ברכב הסטנדרטיות ותחנות הדלק יממצו את כספך.

http://www.faz.co.il/thread?rep=126094
אתה מדבר מידיעה? אני מדבר מידיעה !
סתם אחד (יום ראשון, 21/12/2008 שעה 21:30)
בתשובה לסתם אחד

לוי
לדידי שאגסי ימכור מה שהוא רוצה.
למצבר מספר טעינות מוגבל.
פלומבה לא משכנעת אותי מצבר מחודש נחות ביחס לחדש . האיכות היא פונקציה של ההסטוריה שלו.
מי שרוצה שיקנה. אני חושש משטיפת המוח שהוא מנסה לבצע.
לא מקובל עלי שיזכה בהטבות כל שהן.
שיצליח בעסקיו אבל לא על חשבוני וחשבון המדינה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=126096
אתה מדבר מידיעה? אני מדבר מידיעה !
סתם אחד (יום ראשון, 21/12/2008 שעה 21:36)
בתשובה לסתם אחד

אתה מדבר על מצברים ישנים ולא על המצבר בו אנחנו מדברים.
אגסי לא צריך אותך, הוא מסתדר היטב בכמה מדינות איתם חתם על הסכמים.

ניכר שאתה מפחד מהחדש, בעיקר שמבחינתך רב הנסתר על הנגלה. תופעה זו מוכרת בבתי אבות שם הזקנים לא רוצים שינוי, כי הם מפחדים ממנו.

http://www.faz.co.il/thread?rep=126097
אתה מדבר מידיעה? אני מדבר מידיעה !
סתם אחד (יום ראשון, 21/12/2008 שעה 22:10)
בתשובה לסתם אחד

לוי
אם יש לו מה למכור שימכור ויצליח.
אני לא פוחד מכך שמאן דהוא יתן לי במתנה מכונית חשמלית.
אשמח מאוד לא לשלם את הבלו שהוא בערך 100 אחוז על הדלק שאני צורך.
אחרי שכל מיני מאכרים הסבירו לי איך אני יכל להרויח בבורסה ללא מאמץ אני לא כל כך קונה שיש ארוחות חינם.
אגב, אולי תוכל להציג אתר מקצועי אודות המצבר שאתה מדבר עליו. לא סיפור אלא השוואה כמותית בינו ובין המצברים האחרים . המצבר במכונית שלי מתקרב לסוף חייו אולי אקנה אחד מתקדם יותר.

http://www.faz.co.il/thread?rep=126038
יש עתיד לחשמלית
סתם אחד (יום ראשון, 21/12/2008 שעה 12:19)
בתשובה לסתם אחד

בקיץ 2005, כשעלו מחירי הדלק בארצות הברית, החלו נחטפות מחדרי התצוגה מכוניות היברידיות (בנות כלאיים), המשלבות מנוע בעירה רגיל עם מנוע חשמלי הפועל באמצעות מצבר, שילוב המביא לחיסכון בדלק ולשיפור בביצועים. מכונית אמריקנית ממוצעת נוסעת כ- 10 קילומטר לליטר, ולעומת זאת, מכונית היברידית מן המניין, כמו טויוטה פְּרִיוּס לדוגמה, מגיעה למרחק כפול באותה צריכה, בהתאם לאופי הנהיגה. המכירות השנתיות של מכוניות היברידיות בארה''ב הוכפלו מ-‏2004 ל-‏2005 והגיעו ל-‏200,000 יחידות. ב-‏2007 יש כבר קרוב כ-‏700 אלף מכוניות מתוך כ-‏200 מיליון מכוניות!
צופים כי הן יוסיפו לתפוח ויעברו את המיליון עד 2010. סביר להניח כי עד 2020 כל דגמי המכוניות יגיעו עם אפשרות ג ם להנעה היברידית. אם כאשר לשוק ייכנסו יותר ויותר מכוניות חשמליות מלאות.

מכונית היברידית , כמו טויוטה פריוס, יכולה למחזר (המונח המקצועי הוא ''לשחזר'') את אנרגיית הבלימה ( regenerative braking), טכנולוגיה הלוכדת את רוב האנרגיה שבדרך כלל מתבזבזת בחימום הבלמים, ומסבה אותה לאנרגיה חשמלית. בדיוק כפי שהמנוע יכול להפוך את האנרגיה החשמלית האצורה במצבר למומנט כוח (הכוח המסובב את הגלגלים ודוחף את המכונית), אפשר להפוך את התהליך, וליצר חשמל ממומנט הכוח הנוצר מהאטת המכונית הנוסעת ולאגור אותו מחדש במצבר. כמובן שישנו גם את מכשיר הדינמו שנמצא במכונית הישנה משחר קיומה ומסייע לשמור על קיבולת המתח במצבר הסטנדרטי.

נהיגה עירונית, המאלצת את הנהג לבלום לעתים קרובות, היא ההזדמנות הטובה ביותר לשחזור אנרגיית הבלימה, אך התהליך יעיל גם בנהיגה בעליות ובירידות בשטח הררי. מכוניות היברידיות אוגרות בימינו כמחצית מאנרגיית הבלימה. בעתיד, מצברים משופרים ומערכות מתוחכמות יותר יאפשרו למכוניות לאגור אף יותר אנרגיה זמינה.

ב-‏2003 ביפן יוצר אב טיפוס של מכונית חשמלית המכונה ''אליקה'', המגיעה ל-‏370 קמ''ש ולמרחק של 300 ק''מ בטעינה אחת. למכונית שמונה גלגלים בעלי מנועים נפרדים, בתפוקה כוללת של 600 כוחות סוס. עקב אכילס של המכונית היתה עלותה. נדרש לייצר כמה עשרות אלפי מכוניות כדי להפוך את הפרוייקט לכלכלי ולכן הפרוייקט הוקפא. עם התפתחות הטכנולוגית מאז ושיפור הטכנולוגיה ירד במקביל מספר המכוניות למכירה להחזרה ראשונית של עלות הפיתוח ובניית תשתית הייצור, ולכן ייצור ומכירת מכוניות היברידיות הופך יותר ויותר לכלכלי.

ב-‏2005 יצא האב-טיפוס הראשון של טנדר מרצדס היברידית חלקית. לטנדר המשודרג יש מנוע בעירה פנימית של 143 כוחות סוס, ומנוע חשמלי של 120 כוחות סוס. הוא יכול לנסוע למרחק של 30 קילומטר לליטר במצב חשמלי מלא. היום כבר עובדים המהנדסים, בלפחות 5 פירמות שונות, על מכוניות מכוניות היברידיות נטענות משולבות במנוע דלק שיצרכו הרבה פחות דלק מכלי רכב רגילים. טווח הנהיגה בעיר, עם מיכל דלק סטנדרטי מלא ומצבר טעון, אמור להגיע ל-‏1,000 עד 1,600 קילומטר!

היום יש פיתוחים שמקנים אפשרות להטעין את הסוללה בשקע החשמלי של הבית במשך 5 שעות או בהטענה של בין 1 - 10 דקות בזרם חשמלי חזק יותר במקומות שיועדו לכך (תחנות טעינה) וכך לפתור את בעיית זמן הטעינה הארוך שהיווה מכשול בשנים האחרונות.

מומחי התעשייה צופים את המשך ההתפתחות והגדילה של המכוניות ההיברידיות, המשלבות הנעה של דלק וחשמל, ומעריכים כי עד 2010 ימכרו בין 600,000 ל - 1,000,000 מכוניות היברידיות בארה''ב בלבד. ככל שימכרו יותר כך המכוניות ישתכללו יותר: יותר זמן מחקר ופיתוח, יותר מכוניות על הכביש דבר שייאפשר בדיקה ותיקון תפיסת ההפעלה של הרכב.

''ההונדה אקורד'' ההיברידית היא הסדאן המשפחתית המהירה ביותר בשוק. ה - Rx400h מבית ל''קסוס'' וה- ''טיוטה היילנדר'' – לשתיהן 270 כוחות סוס. ה - GS 450h , הסדאן מבית ''לקסוס'', תעבור את ה - 300 כוחות סוס ותאיץ מ - 0 ל - 100 קמ''ש בפחות מ - 6 שניות. ''הטיוטה קונספט'' היא מפלצת כוחות סוס עם 408 כ''ס!

רכבים אלה מוכיחים כי הוספת מנוע חשמלי ומצברים חשמליים לרכב רגיל (ובכך להפוך אותו להיברידי) לא בהכרח אומר כי הביצועים יפגעו. שילוב של מנוע בנזין ומנוע חשמלי ביחד מאפשר למהנדסי הרכבים שליטה רחבה יותר בניסיונם להעצים את יעילות החסכון בדלק ואת המהירות, ללא הבדל בין נהיגה בעיר או בכביש מהיר, ואם הרכב גדול או קטן.
ההיברידית בעלת מערכת ה - 2 מצבים מבית ''ג'נרלס מוטורס'', היא השברולט Tahoe והיא מעוצבת להעניק לנהג שליטה ברכב שטח עם מנוע 8V בעודו דוהר בכביש המהיר מבלי לבזבז דלק. http://www.indiacar.com/infobank/ele_cars.htm .

שוק המכוניות ההיברידיות החלקיות גודל בקבץ מסחרר. בשנת 2000 נמכרו בארה''ב 9,500 מכוניות וכבר בשנת 2005 נמכרו מעל 200,000 מכוניות היברידיות רק בארה''ב.
המספרים אומנם מעודדים אך יש להתחשב בשוק הכללי של התחבורה. 200,000 המכוניות שנמכרו בשנת 2005 בארה''ב מהווים רק 1.2% מ - 17 מיליון הרכבים שנמכרו באותה שנה. אם יצרני ההיברידיות יכפילו את הקילומטרז' לכל ליטר דלק מ - 30 ל - 60 קילומטרים (הערכה אופטימית למדי) – הדבר יחסוך הרבה דלק.

כיום נוסעות בכבישי ישראל כמה מאות ריכבי טויוטה פריוס של טויוטה והונדה סיוויק IMA. כיום חברת טויוטה משווקת 13 דגמים שונים של רכבים היברידיים http://www.ynet.co.il/articles/1,7340,L-2576815,00.h... אבל בגלל הביקוש הגבוה בעולם, לישראל מגיעים רק רכבים בודדים. כמו שכתבתי הבעיה היא במחיר המכונית שהוא גבוה ביחס למכונית עם מנוע בנזין. כאשר ישווקו יותר מכוניות המחירים יתחילו לרדת (תופעה מוכרת לכל מוצר טכנולוגי / הייטק).

למרבה הפלא לישראל חלק משמעותי בפיתוחים הטכנולוגיים של הרכבים ההיברידיים והחשמליים. חברה ישראלית פיתחה את מצבר אבץ האוויר (רשום כפטנט עולמי של חברת ''דלק חשמלי'' מירושלים. חברת החשמל קנתה זיכיון על הפטנט בארץ) שעולה בביצועיו הרבה מעל כל המצברים האחרים שבשוק. אחד מיתרונותיו הבולטים של המצבר הישראלי הוא צפיפות אנרגיה גבוהה, המאפשרת טווח נסיעה של כ-‏400 קילומטר ברכב כבד שמשקלו ארבעה וחצי טונות ומשקל המצבר כ-‏600 ק''ג. המצבר הישראלי אפשר לרכב להגיע למהירות של 120 קמ''ש, לעומת מצבר עופרת בחומצה שהותקן ברכב מקביל של חברת ג'נרל מוטורס האמריקאית והגיע למהירות 90 קמ''ש. חברת החשמל ערכה ניסויים שונים במכשיר, וזה התגלה כיעיל וכמספק ביותר. נקבע שברגע שיוקמו תחנות דלק חשמלי תארך החלפת מצבר חשמלי כעשר דקות בלבד.

בטכניון עמל על כך צוות מדעי בראשות פרופ' סטיוארט ליכט. הוא יצר סוללות המבוססות על סוג ייחודי של ברזל, שפירוקן אינו מלווה בפיזור חומרים רעילים בסביבה ותכולת האנרגיה ידידותית לסביבה, ואפשר לחדש אותה באופן קבוע וכך להתגבר על הבעיות הקבועות במכוניות חשמליות – משקל, זיהום וחיי בטריה קצרים. את ההמצאה מפתחת כעת חברת ''כימארג'י'' שמנהלת ברכט ליכט, אשתו של הממציא. בינתיים סטיוארט ליכט העביר את פעילותו לארה''ב.

בקיצור, היום יש מכוניות חשמליות שלמות אבל המחסור הגדול ביותר למכירתן הוא מחירן הגבוה. ככל שימכרו יותר מחירן יירד ויהיה כדאי לכלל הציבור לרכוש אותן. וכמובן אסור לשכוח את המכוניות המונעות בגז. עוד פתרון שיכול ללכת היטב במקביל לפתרון החשמלי. רק לא צריך לדחוף, יש אוטו לכולם, בקרוב http://info.org.il/page.php/gasinfo .

לדעתי, הממשלה הבאה ראוי לה שתעודד ותשקיע בפיתוח מכונית חשמלית עתידית. היום ישראל היא מדינה מתקדמת מבחינה מדעית, טכנולוגית וכלכלית וראוי שהמדינה תאפשר למספר חברות להתאגד או לקום וללכת על פיתוח מכוניות העתיד. אם ישראל תגיע לפריצת דרך טכנולוגית זה יחזק את מעמדה הכלכלי והמדיני של ישראל לשיעור שטרם חזינו בו.

חכם ציון

http://www.faz.co.il/thread?rep=126056
יש עתיד לחשמלית
סתם אחד (יום ראשון, 21/12/2008 שעה 14:51)
בתשובה לסתם אחד

לוי
הכל טוב ויפה.
מה לכל זה ולמתן בלעדיות ושטחים למאן דהוא.
ציינתי שלמכונית חשמלית יתרונות בנסיעה בתוך העיר.
מכוניות חשמליות עדיין יקרות עבור הלקוח העממי.
אם חושבים שמכוניות אלו ישפרו את איכות הסביבה אולי יש מקום להוריד את המסוי. הבעיה היא שמי שירויח מכך הם העשירים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=125972
האם אתה קובע את זה מידיעה או ממחשבה עצמאית שלך?
סתם אחד (שבת, 20/12/2008 שעה 13:42)
בתשובה לסתם אחד

היום ישנם מצברים שמסוגלים להניע רכב משפחתי סטנדרטי (במשקל עד 3000 ק''ג, נפח מנוע 2000 סמ''ק) לטווח של כ-‏220-230 מיילים (שזה כ-‏400 ק''מ). מכאן שמבחינה טכנולוגית מצבר = מיכל דלק. רכב נכנס לתחנת החלפת מצבר, ובתהליך מהיר של חצי דקה הוא יכול להמשיך ליסוע עוד 400 ק''מ.

המחקר המדעי בעניין המצבר ועוצמתו הוא רק בחיתוליו וכעת נבחנים דרכים שונות להגדיל את קיבולת האנרגיה שלו, ולייצר אנרגיה חדשה שתאגר במצבר ברכב, ע''י קרני אור ודינמו שמופעל בנסיעה, שיחזירו לפחות חלק מהאנרגיה למצבר תוך כדי תנועה/שהות באור.

אני מאמין שצפויה פריצת דרך בשנתיים הקרובות לאור העובדה שעשרות חברות ומכוני מחקר ברחבי העולם חוקרים ומפתחים מצברי יוצרי אנרגיה. ההתקדמות בעניין הזה יכולה להיות עצומה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=125980
האם אתה קובע את זה מידיעה או ממחשבה עצמאית שלך?
ע.צופיה (שבת, 20/12/2008 שעה 16:37)
בתשובה לסתם אחד

אין ויכוח לגבי האופציה של פריצת הדרך, אין ספק שזה יהיה פריצת דרך כלכלית חשובה, אך בינתיים מקימים נקודות הטענה למה?
הרי לא בטוח בכלל איך תהיה שיטת ההטענה. אז מה מפתחים?

http://www.faz.co.il/thread?rep=125982
האם אתה קובע את זה מידיעה או ממחשבה עצמאית שלך?
סתם אחד (שבת, 20/12/2008 שעה 18:24)
בתשובה לע.צופיה

לוי
אילו הייתי בעל מכונית חשמלית חדשה לא הייתי מוכן שיחליפו לי את המצבר החדש שלי במצבר שלא ידועה ההסטוריה שלו.
קיימות שתי אפשרויות למכונית היברידית.
האחת עם שני מנועים בנזיני וחשמלי.
השניה הנעה חשמלית ומנוע הבנזיני טוען את המצבר כך שניתן להאריך את הנסיעה עד למילוי הבא.
אגב, מן הראוי לציין שבמקרה של הנעה חשמלית ניתן להטעין את המצבר בירידות . כמוכן נתן להשתמש באנרגית העצירה להטענת המצבר.
כן קיימות אי אלו מכוניות הברידיות וגם חשמליות טהורות אבל אלו הם קוריוזים.
המכשול העקרי הוא המצבר. צפיפות האנרגיה שבו וזמן החיים שלו וכמובן מחירו ומשקלו.
קיימים קוריוזים שונים . קראתי על מאן דהוא שבנה מכונית חשמלית ונסע אתה כמה אלפי קילומטרים כשהוא מטעין את המצבר ממתקן סולרי אשר הותקן על גג המכונית.
מבוצעים מחקרים רבים בנושא המצברים לא רק בהקשר למכונית חשמלית אלא בהקשרים אחרים פלפונים, שלטי אזהרה, מגדלורים בים, מחשבים , צוללות וכו'.
איני חושב שלמציע הישראלי יתרון כל שהוא בנושא ואני חושש שבסך הכל יצליח לקבל כל מיני זכויות אשר ימלאו את כיסיו ויוריקו את כיסינו.
כאמור לא ראיתי שום מסמך המראה את כדאיות הפרויקט.
ספורי מעשיות אינן פרוגרמה ביצועית.

http://www.faz.co.il/thread?rep=126039
האם אתה קובע את זה מידיעה או ממחשבה עצמאית שלך?
סתם אחד (יום ראשון, 21/12/2008 שעה 12:23)
בתשובה לע.צופיה

אני מדבר מידיעת השוק דרך עיתונים, אינטרנט וחברת שיווק כאן בארץ. יצא לי לבחון מכונית הונדה אקורד היברידית והיא פעלה בצורה חלקה למופת, מעבר בין דלק לחשמל נוח, חלק ושקט. האצה מעולה כשל רוב מכוניות הבנזין הרגילות.

ראה גם כאן:

http://www.faz.co.il/thread?rep=126179
האם אתה באמת סבור שחברה תשים את כספה על קרן הצבי?
סתם אחד (יום שלישי, 23/12/2008 שעה 15:29)

יש דברים שאתה ואני כנראה לא יודעים... לא נראה לי ששי אגסי והאחים עופר ישקיעו 200 מיליון דולר סתם בלי היתכנות טכנולוגית. אם כל תעשיית הרכב מדברת על זה, כנראה שיש התקדמות בתחום. וחוץ מזה שהם לא מדברים על כניסת הרכבים היום, אלא ב2011. גם רנו ניסאן התחייבה וממשיכה להתחייב למכור רכבים חשמליים להמון בשנת 2011, גם מיצובישי, גם שברולט... אף אחד לא מדבר עכשיו על 400ק''מ אלא על פחות... כמו כל תחום, גם פה תהיה אבולוציה, אבל אין ספק שאם לא נתחיל להניע היום את הגלגלים של מחר, לא נהיה ערוכים. לא צריך לקנות מסכות אב''כ אחרי שמגיע הטיל:)

http://www.faz.co.il/thread?rep=126194
האם אתה באמת סבור שחברה תשים את כספה על קרן הצבי?
סתם אחד (יום שלישי, 23/12/2008 שעה 19:14)
בתשובה לסתם אחד

לוי
באשר לאב''כ המסכות אותם מחלקת ממשלת ישראל אינן יעילות לגזים של היום . הן יעילות לגזים של מלחמת העולם הראשונה !
לא ברור מה הבעיה של ההערכות לקראת המכונית החשמלית. מי שיהיה מעונין ימשוך חוט חשמל לעבר החניה שלו ליד הבית.
מפעל שיהיה מעונין יתקין שקעים במגרש החניה שלו לעובדיו.
תחנת דלק שתחשוב שהיא יכולה להרויח תציע שקעים בסביבתה ותבנה מסעדה כך שבעת ההמתנה המתדלקים יאכלו או ישתו.
לדידי שיצרניות המכוניות פושטות הרגל יתכננו ויבנו מה שהן רוצות מבלי להתלבש עלי.
כפי שציינתי מכונית חשמלית המבוססת על חשמל מנפט אינה מצמצמת את אפקט החממה העולמי ואינה חוסכת דלק.
מכונית חשמלית המבוססת על נפט מעבירה את זיהום האויר מן העיר אל הכפר.
אנרגיה גרעינית במקום חשמל המבוסס על דלק יכולה לתרום לצימצום אפקט החממה ולצימצום זיהום האויר.
אני נגד בניית תחנות גרעיניות בישראל כי מדינת ישראל היא מדינה מפגרת מבחינה טכנולוגית, עובדה העלולה לגרום לאסונות כבדים. בראש הפרויקט יעמידו איזה חבר מרכז או איזה מומחה להוצאת כספים בטענות שווא והתקלות יהרסו את הפרויקט.
שימו לב לעלויות המתנפחות ולאחורים הפנטסטיים של נתבג 2000, הרכבות הקלות והכבדות בערים השונות, המנהרות הגשרים, המיחלפים הכבישים וכו'.

http://www.faz.co.il/thread?rep=127381
שי אגסי ב''ניוזוויק'' השבוע
סתם אחד (יום רביעי, 14/01/2009 שעה 2:13)

עורך המהדורה הבינלאומית של ניוזוויק, פאריד זכריה, ראיין את אגסי והקדיש לכך עמוד מלא. הראיון חיובי ביותר, ונראה לי שאם הישראלים המנסים להכשילו יכשלו בכך, הבחור יתברג תוך עשר שנים ברשימת עשירי העולם. הוא מקורי ובעל תעוזה, והוכיח כבר בעבר שהוא מסוגל להוביל חברה עולמית (SAP).

http://www.faz.co.il/thread?rep=127385
שי אגסי ב''ניוזוויק'' השבוע
ע.צופיה (יום רביעי, 14/01/2009 שעה 4:20)
בתשובה לסתם אחד

אף אחד לא מנסה להכשיל את שי אגסי. נהפוך הוא, מדינת ישראל העמידה את עצמה לרשותו.
מה שצד את עיני ועייני אחרים זה ''עודף'' יחסי ציבור. בדרך כלל זה מחפה על עשייה דלה.
שיוכיח לנו אחרת. רק נשמח ונפרגן.

http://www.faz.co.il/thread?rep=128283
עידכונים
ע.צופיה (יום רביעי, 04/02/2009 שעה 16:43)


http://www.faz.co.il/thread?rep=128323
עידכונים
דוד סיון (יום חמישי, 05/02/2009 שעה 10:32)
בתשובה לע.צופיה

אני נזכר בכוונות של ''בטר פלס'' לקבל מונופול על ענייני ההטענה של המצברים בנקודות שלהם. מצברים כאלה אמורים להגיע לשוק כבר בראשית העשור הבא (http://biz.yahoo.com/ap/090204/ford_plug_ins.html). זה אומר חסימת האפשרות להטעין את המצבר בבית. זה גם אומר שבשלב החלפת המצברים הם יהיו ספק יחיד.

לא ברור מדוע צריך עם ישראל להעניק מעמד של מונופול כבר בתחילת הדרך.

http://www.faz.co.il/thread?rep=128327
עידכונים
ע.צופיה (יום חמישי, 05/02/2009 שעה 12:53)
בתשובה לדוד סיון

למיטב זכרוני ,חוץ מ''בטר פלייס'' אף אחד לא טען שיש להם זכיון כלשהו.
יחי יחסי הציבור!

http://www.faz.co.il/thread?rep=128329
עידכונים
דוד סיון (יום חמישי, 05/02/2009 שעה 13:52)
בתשובה לע.צופיה

לפי זכרוני היתה גם הצהרה של פואד (http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3636903,00.h...).

http://www.faz.co.il/thread?rep=128335
עידכונים
ע.צופיה (יום חמישי, 05/02/2009 שעה 16:26)
בתשובה לדוד סיון

הצהרה אינה זכיון

http://www.faz.co.il/thread?rep=128740
בטר-פלייס לצה''ל?
ע.צופיה (יום ראשון, 15/02/2009 שעה 14:49)


http://www.faz.co.il/thread?rep=145584
עדכון
ע.צופיה (יום חמישי, 28/01/2010 שעה 13:31)


http://www.faz.co.il/thread?rep=145589
עוד עדכון
ע.צופיה (יום חמישי, 28/01/2010 שעה 18:32)


http://www.faz.co.il/thread?rep=146005
הסחורה של שי אגסי
ע.צופיה (יום שישי, 12/02/2010 שעה 10:27)



מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.