ראשי ה-G8 ועתיד ערפאת | |||||
חדשות (שבת, 29/06/2002 שעה 3:55) | |||||
|
|||||
http://www.faz.co.il/thread?rep=4138 | |
ה-G8 וערפאת | |
רפי אשכנזי (שבת, 29/06/2002 שעה 9:19) | |
ה-G8 וערפאת טועים כמו רבים אצלנו בהבנת במציאות. אין לי טענות אליהם, להם מותר לטעות. ערפאת אינו שם של סתם בן אדם, הוא מנהיג נבחר של עם הפלשתינאי, שהולך אחריו בעיניים פקוחות תוך בחירה עצמית למילחמה על הארץ. ערפאת הוא המציאות הפלשתינאית ומייצג נאמנה מה שעמו רוצה: שיבה לארץ ישראל המנדטורית ללא יהודים, כן ללא יהודים, זה מה שהם רוצים. איש לא מכריח אם או אב לשלוח את בנם להתאבד כ''שהיד'' ואח''כ להתגאות בכך בתקשורת. הם עושים זאת מתוך אמונה עמוקה במטרה, אמונה לא פנאטית והם אינם משוגעים כמו שחושב א.ב.יהושע. מערכת החינוך כולה ממוקדת בהעלאת השהיד לדרגת מטרה נעלה ויום יומית לכל אחד. ראשוני המתאבדים היו מהכפר עסירה אל שמאליהה, שמצפון לשכם. כפר זה הוא ה''כפר שמריהו'' של שכם ובתוכו כ- 200 דוקטורים {ע''פ זיכרוני}. גם המתאבדת הראשונה בירושליים היתה סטודנטית לתואר שני בספרות אנגלית. פעולות המתאבדים והטרור הפלשתינאי בכללותו, הם חלק ממערכה ארוכה, ולערבים יש הרבה הרבה סבלנות, שמטרתה המאסת החיים בארץ על היהודים וגרימה לדעיכת המדינה היהודית מבפנים, תוך גרימה לבריחה המונית של היהודים ממנה. תליית המאבק הפלשתינאי בשם ''ערפאת'' אינה מצביעה על הבנת עומק הקונפליקט כי אם יצירת אשלייה שהאיש, באם יוחלף או יהרג, ישנה את המציאות בין שני עמים הנלחמים ממש על אותה ארץ. לנו, בניגוד ל-G8, אסור לשגות באשלייה זאת. אנו צריכים להצטייד בהרבה הרבה סבלנות במאבק, לפחות כמו שיש לאויבנו. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=4143 | |
אשכנזי, כמה שאתה צודק. אירופה הגיע לשקט הנוכחי | |
ראובן גרפיט (שבת, 29/06/2002 שעה 18:39) בתשובה לרפי אשכנזי | |
לאחר מאות רבות של שנים של מלחמה. השאלה הינה מההבט הטקטי, איזו מדיניות עלינו לנקוט. כיום המאבק שוחק אותנו מכל ההבטים. כלכלית, ירידה גדולה וצמצום העליה, פגעה קשה בכל התשתיות החל מכבישים, בריאות, חינוך, עבודה ועוד. ללכת עם הראש טמון בחול, אינו חכם וכך גם לא נחזיק מעמד. חובה עלינו לבחור בדרך החיים ולחפש פשרה, דווקא ברוח האיסלאם,אשר בה נקט סאדת, שבחר בהסכם שלום שאינו שלום נצחי, ולמצוא את פתרון הביניים שיאפשר לנו לאזור כוח, לבסס את מדינת ישראל ולחזק את מעמדה של הקהיליה היהודית בתפוצות. רק דרך פשרה, נסיגה חד צדדית לגבולות ביטחון והקמתה של מדינה פלשתינאית (בידיעה שלסכסוך יהיו פרקים נוספים, כי הערבים, בהתאם למשל הערבי על העקרב והצפרדע, לא יוכלו להתאפק), יאפשרו היום הפוגה לפרק זמן, אני מקווה של שנים. הפוגה זו תאפשר לנו התחזקות, לגיטימציה. באם הפלשתינאים, יאמצו אותה , הרווח כולו שלנו. באם, מה שודאי, יחלו בסיבוב נוסף בעוד פרק זמן, אנו נהיה חזקים ומאוחדים. גם במצב של מדינה פלשתינאית המלחמה תמשך אך לא באמצעות כלי נשק. לצורך פשרה כזו, באם אויבנו בחרו בעראפת, אז זה מה יש . אני מניח שהביטחון העצמי הגדול שלו שבא לידי ביטוי במשפטיו המפורסמים ''שנשתה את מי ים המלח או ים התיכון ושסופנו קרוב'',התנפץ. זה יקל עלינו א משא ומתן, כימ מעמדו התערער. דרך אגב,בעיתון הארץ היה עמוד שלם על מה קורא במצרים. ראינו משכיל מצרי המסביר מדוע עראפת לא מתכונן לחתום הסכם שלום בימיו. ההסבר שלו היה שהוא הרים ילד פלשתינאי ואמר לו, שהוא , או בני דורו, הם אלה אשר יחזרו לאל-קודץ. הבעיה העקרית אינה עראפת, אלא דווקא ראשי הסרוב הדתי אשר מהתחלת ההסכם בין עראפת לרבין פוצצות אוטובוסים ופגעו באזרחים יהודים שהיו'' קרבנות השלום כפי שכונו על ידי השמאל.'' | |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |