דמוגרפיה, סיכונים ומשברים | |||||
עגל הזהב / דוד סיון (יום שלישי, 03/06/2008 שעה 15:00) | |||||
|
|||||
http://www.faz.co.il/thread?rep=117024 | |
נורמן בורלוג ועיוורון של אופטימיסטים . | |
אריה עירן (יום רביעי, 04/06/2008 שעה 6:50) | |
אנשים גרים למרגלות הרי געש , אין ספק שאלה יתפרצו , אך כל בודד מקווה שזה לא יקרה בתקופתו . אינני יודע לחבר את השפעת המהפיכה הירוקה לפיצוץ האוכלוסין במקומות השונים . נורמן בורלוג פעל במקסיקו , בדרום אפריקה ובהודו . משנת 1950 עד היום גדלה בדרום אפריקה האוכלוסיה מ-15 מיליון ל- 55 מיליון . משנת 1950 עד היום גדלה אוכלוסיית הודו מ-372 מיליון ל-1.140 מיליארד . משנת 1950 עד היום גדלה אוכלוסיית מקסיקו מ-28 מיליון ל- 105 מיליון . במצריים היה שיפור כלכלי-חקלאי בהקשר לסכר אסואן הנמוך והגבוה . ובנוסף להשפעת המהפיכה הירוקה משנת 1950 גדלה אוכלוסיית מצרים מ- 22 מיליון ל-75 מיליון . נכון הוא שיש קשר בין העלייה ברמת החיים והשיפור ההשכלתי לבין ירידה בריבוי הטבעי . אך עלינו לבחון האם אין הקשר הזה קשר חיצוני ולמעשה הסיבה האמיתית היא ''צפי'' . בחברה עם תחזיות של מוות רב של יילודים בגלל רעב ,היגיינה , מחלות ומלחמות הילודה גבוהה . כדי לפצות על האבדנים ועדין לקיים את האוכלוסיה . בחברה שבה סכנות אלה מעטות הצורך בילודה רבה מרוסן . לדעתי זה תת-הכרתי . בחיי הבר , יש הרמוניה בין טורפים ונטרפים , בין ריבוי הצמחייה ובין אוכלי הצמחייה . האדם , שאין מעליו טורף , חסר גורם מרסן את גידול האוכלוסיה . לכן הריבוי האנושי הוא רב-דורות . לפתע קרו כמה אירועים קרובים בזמן . קפיצה טכנולוגית ביצור המזון , שיפור הבריאות הציבורית וגילוי אמריקה . כל אלה הזניקו את אוכלוסיית העולם , כל גורם בכמות שלו . היות ומחסור במזון הורג ושפע מזון מגדיל אוכלוסיות , הרי שהוא הגורם המרכזי . הגורמים האחרים מסייעים . מחסור במזון בלם את גידול אוכלוסיית האי פיטקרן . מחסור במזון יצמצם את אוכלוסיית אי הפסחא . מחסור במזון הקטין את אוכלוסיית אירלנד , בהגירה ובמוות . מה קורה על כדור הארץ כמכלול ? פחות או יותר כפי שכותב סיון . פחות או יותר כפי ששיער בורלוג . אבל היכן חימום האקלים והשפעתו ? היכן הידלדלות אוצרות הטבע ? היכן הרס היערות ? היכן מאזן הגשמים ? היכן הזיהום ? אני ממליץ לאדם רציני לקרא אחרי מאמרו של דוד סיון , את ההסבר ל''כושר הנשיאה'' בויקיפדיה . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=117029 | |
נורמן בורלוג ועיוורון של אופטימיסטים . | |
ע.צופיה (יום רביעי, 04/06/2008 שעה 7:11) בתשובה לאריה עירן | |
כל סימני השאלה שהעלת בסוף תגובתך לא נלקחו ב''חשבון'' על ידי בוני התיאוריות( מאלתוס, בורלוג ועוד) שד''ר סיון מנה במאמרו. השאלות שהעלית כלולות, מבחינתם, בשולי המחקרים במה שנקרא: הבלתי צפוי. וזה נכון, גם כיום איננו יכולים לשער והעריך את השפעתם(של השאלות שהעלית). המחקרים, וגם מאמרו של ד''ר סיון, אינם נותנים פתרון לטווח ארוך או בינוני. מקסימום תחזית ופתרון עד 100 שנה.שזה כידוע פסיק בשעון העולם וגם האנושי. אני חושב שהבעיה והפתרון נמצאים במקום אחר, אולי במאמר נוסף. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=117057 | |
העיוורון של מי? | |
דוד סיון (יום רביעי, 04/06/2008 שעה 10:42) בתשובה לאריה עירן | |
בורלוג (במיוחד בנאום משנת 1997) עשה את חשבון כושר הנשיאה. הוא גם הציג את מאפייניו כבסיס לתחזיותיו. התחזית של בורלוג ואחרים לא מתעלמת מהאפשרות שיהיו בעיות במקומות כאלו ואחרים. בורלוג וגם האחרים לא טענו שלא יהיו בעיות מקומיות בחלקים מסויימים, אלא שבאופן כללי-גלובלי תמונת העתיד אופטימית. ''כושר הנשיאה'' גם כלול במאמר שלי, גם אם המושג לא מוזכר באופן ספציפי וגם אם יש מי שלא שם לב. הנה מקור אחד שתוקף את הפסימיסטים ''שינוי האקלים - מדיבורים לברבורים'' (http://www.e-mago.co.il/Editor/science-2288.htm). ויקיפדיה מעצם טבעה היא לא המקור האולטימטיבי להבנת המציאות כי כל אחד יכול לכתוב ולתקן הגדרות ותיאור של ערכים. לכן מה שקוראים בויקיפדיה יכול להיות רק סמן וכיוון. כדי באמת להבין ולהכיר את העובדות הרלוונטיות בקשר לכושר הנשיאה של כדור הארץ צריך לבדוק מקורות יותר מוסמכים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=117060 | |
העיוורון של מי? | |
אריה עירן (יום רביעי, 04/06/2008 שעה 11:26) בתשובה לדוד סיון | |
המאמר ההוא , הוא תערובת של דברי אמת ודמגוגיה משעשעת . הוא עוסק רק בנושא החימום האקלימי . אנחנו לא יודעים כמה מהחימום הוא קוסמוסיאלי וכמה תוצרת אנוש . האם זו סיבה להמשיך במסלול הרסני ? אמנת קיטו לא מומשה למרות שהיא מאוד מתונה . קרחונים והקטבים מצויים בנסיגה = חימום האקלים . מטר אחד עלית האוקיאנוסים תציף את בנגלדש . 6 מטרים יציפו את ארמון באקינגהם והולנד . למרות שבורלוג הראה בנאומו שאפשר להזין 10 מיליארד בלי הגדלת שתחי החקלאות , האינדונזים כורתים יערות , הברזיליאנים כורתים יערות . הסהרה מתרחבת דרומה וכבר מכסה את חצי הסהל . אין לי מידע על מצב מקורות המים אבל נדמה לי שמים שפירים זמינים פחות מבעבר . ליד זה יש רשימה מסודרת של האום - כן האום המושמץ . שבה יש פרוט של מינים שנכחדו , החל ב-DODO וזאב הכיס הטאסמני ועד נפצוצית החרפושית המצוייצת בהרי בולה-בולה . היא נקראת THE RED LIST . פילים פחתו מאד , גם קרנפים , לוויתנים , כרישים , בקלה , סרדינים , זברות טיגריסים , צפרדעים ועוד הרשימה ארוכה . הים התיכון גווע לאיטו , אולי זה לא לאיטו אם מדובר ב-100 שנה ? דברים אלה אינם מעשי הקוסמוס כמו הטענה כלפי חימום האקלים . זו עבודה של בניאדם שרוצים להתקיים ועושים זאת על חשבון חיי הבר . נקודה מעניינת היא חצי התייחסות לצימצום האוכלוסיה העולמית , בזה הוא חושב אולי כמוני . מדען רציני בתחום זה הוא האוורד אודום . בקשר לויקיפדיה אתה צודק עקרונית . אבל מענין שכל מתנגד טוען את זה בקטע שלו . האם הויקיפדיה היא כה גרועה ? לא ! המאמר בויקי על כושר הנשיאה מכיל את ההפניות לספרות בנושא ויש שם המון הפניות . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=117065 | |
אז מה? | |
דוד סיון (יום רביעי, 04/06/2008 שעה 13:53) בתשובה לאריה עירן | |
התיאוריה שהצגתי והתחזיות לקחו את בחשבון את כושר הנשיאה של כדור הארץ. כל הכבוד לפרטים ולנתונים שהצגת כאן עד היום אבל אין בהם הפרכה של האמור במאמר. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=117076 | |
אז מה? | |
סתם אחד (יום רביעי, 04/06/2008 שעה 17:19) בתשובה לדוד סיון | |
אתה צודק. שום עובדה שעירן יביא לא יגרמו לך לשנות את הקונספציה שלך. אני ממש מאריך את יכולת ההתמודדות שלך. איפה ה-ע.צופיה? מה יש ל-ע. הנעלמה לומר? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=117077 | |
אז מה? | |
אריה עירן (יום רביעי, 04/06/2008 שעה 17:20) בתשובה לדוד סיון | |
אני לא סותר את הדיעה שלבורלוג , חזקה עליו שהוא ידע את מלאכתו ומקצועו . אני אפילו לא מנסה להציג עמדה ומידע שונים ממה שאתה מציג , פרט לכושר הנשיאה . כתיבתך שונה ממה שמוצג בויקיפדיה וגם הם לא קוטלי קנים . מעבר לזה אין התייחסות להקטנת היערות , חסימת הנהרות וייבוש אגמים . אין התיחסות לצמצום הקרחונים . אין התיחסות להכחדת מינים וזנים ואין התיחסות לאלה שעדין לא הוכחדו אבל מצויים בצל הסכנה הזו . העלמות הקרחונים תגרום מצד אחד להצפת אזורי חוף . שם גרה אוכלוסיה רבה ביותר . בנגלדש , הולנד ובלגיה ממש יעלמו ! מצד שני מדינות ואיזורים רבים משקים את החקלאות ואת עצמם במי הקרחונים . למרגלות ההימלאיה , האלפים הרוקי . אולי אתה מכיר את הטרגדיה של ימת ארל ? הרס הים התיכון הוא בעיה שהיא גם ישראלית . צמצום הדגה העולמי זו בעיה רחבה למדי . הענין הוא לא הפרכת הכתוב שלך . יש כאן בעיות נלוות והן חמורות מאד . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=117087 | |
אז מה? | |
דוד סיון (יום רביעי, 04/06/2008 שעה 18:05) בתשובה לאריה עירן | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=117089 | |
אז מצבנו רע ואנחנו מתקדמים . | |
אריה עירן (יום רביעי, 04/06/2008 שעה 18:14) בתשובה לדוד סיון | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=117092 | |
בהקשר למאמר טענתך לא מבוססת | |
דוד סיון (יום רביעי, 04/06/2008 שעה 18:44) בתשובה לאריה עירן | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=117213 | |
מסלול הרסני? | |
דוד סיון (שבת, 07/06/2008 שעה 7:07) בתשובה לאריה עירן | |
עודף הביטחון הוא יועץ רע ''הטמפרטורה הגלובלית צללה במאי'' (http://wattsupwiththat.wordpress.com/2008/06/03/uah-...). זו רק דוגמה אחת מדוע הספק הוא יועץ יותר טוב. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=117111 | |
עקב הגידול העצום הזה מוזלת העבודה השכירה בכל מקום | |
מיכאל שרון (יום רביעי, 04/06/2008 שעה 23:03) | |
קיימת תנועת מהגרי עבודה לארצות בהם העבודה השכירה ברמה גבוהה יחסית - באופן המוריד זאת, תוך הקטנת כושר המיקוח של איגודים מקצועיים. נוצר פער ענק בין כ''א אקסקוטיבי לשאר השכירים. כל הניתוח כאן מתעלם מכך שבמציאות האנושית, נושא העבודה והייצור הוא הנושא המרכזי. היצרנות היא המאפיין המובהק ביותר של האדם בתורת בן מינו, Homo Faber . המחקרים האקולוגיים הללו, חרף ניראותם המתקדמת, עומדים בשרות מגמה עכשוית פוסט תעשייתית של הצברי הון פיננסי על חשבון יצור, תוך הרס החברות הקפיטליסטיות את המנגנון היצרני שלהם עצמו, למשל באמצעות מיקור חוץ. מדובר במגמות לרישוש מעמדות יצרניים, בשם הגברת הרווחים של הסקטור הפיננסי. אובמה בארה''ב, שצץ בעקבות המשבר הפיננסי שם (המנגנונים הפיננסיים של חטיפת כסף מצטמק והולך מהמעמדות השכירים באמצעות ספקולציות נדל''ן), מנסה לתקן מגמה זאת, של התרוששות המעמד העובד בשרות הרווחים הפיננסיים. אלא שהמנגנון היצרני בארה''ב נשען על התשלובת התעשייתית-צבאית. בעתיד נראה את הרחבתה, ארה''ב לא תצא מהמזרח התיכון ומעירק אלא תעמיק אחיזתה המלחמתית (לכן אובמה קרוב בהשקפתו לרפובליקנים) וזאת תוך הידברות עם אירן וגורמים שיעים חזקים. בעתיד נראה איפוא העמקת המנגנון המלחמתי, תוך מעבר לשימוש במתקני גרעין קטנים הן מצד התשלובות התעשייתיות והן מצד גורמים נוספים כולל כוחות גרילה והתנגדות. הדבר יביא להצמצמות אוכלוסיות. במקביל יאכפו בעוד מקומות פרט לסין הגבלות מדינתיות על הילודה - כל זאת למען שימור שכר העבודה ברמה סבירה והעלאתו. הבעייה אינה איפוא כושר נשיאה אלא בעיית העבודה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=117141 | |
מיקי ידידי | |
ינקי פוץ (יום חמישי, 05/06/2008 שעה 19:23) בתשובה למיכאל שרון | |
נדמה לי שאתה מדבר בקלישאות ואין שום משמעות לטענותך שהן מנותקות האחת מהשניה ואינן תומכות זו בזו. חבל, אתה פוטנציאל מבוזבז. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=117153 | |
איני ידידך ואל תפנה אלי ב''מיקי'', איש מבאיש | |
מיכאל שרון (יום חמישי, 05/06/2008 שעה 21:53) בתשובה לינקי פוץ | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=117163 | |
איני ידידך ואל תפנה אלי ב''מיקי'', איש מבאיש | |
משיב כהלכה (יום שישי, 06/06/2008 שעה 7:26) בתשובה למיכאל שרון | |
למה אתה מתפרץ עליו? הוא בסך הכל אמר שהוא מאריך אותך (-: | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=117112 | |
בעיית העבודה והנושא האקולוגי | |
מיכאל שרון (יום רביעי, 04/06/2008 שעה 23:24) | |
דברי נוגעים לגידול אוכלוסיית כדור הארץ ל-6.7 מליארד איש, וכתבי המהפכן הירוק, פרופ' נורמן בורלוג. עקב הגידול העצום הזה מוזלת העבודה השכירה בכל מקום. קיימת תנועת מהגרי עבודה לארצות בהם העבודה השכירה נשמרת ברמה גבוהה יחסית - באופן המוריד את רמת השכר, תוך הקטנת כושר המיקוח של איגודים מקצועיים. נוצר פער ענק בין כ''א אקסקוטיבי לשאר השכירים. ניתוחם של תאורטיקני אקולוגיה ודמוגרפיה מסוג בורלוג מתעלם מכך שבמציאות האנושית, נושא העבודה והייצור הוא הנושא המרכזי. היצרנות היא המאפיין המובהק ביותר של האדם בתורת בן מינו, Homo Faber . המחקרים האקולוגיים הללו, חרף ניראותם המתקדמת, עומדים בשרות מגמה עכשוית פוסט תעשייתית של הצברי הון פיננסי על חשבון יצור, תוך הרס החברות הקפיטליסטיות את המנגנון היצרני שלהם עצמו, למשל באמצעות מיקור חוץ. אמנות אקולוגיות כל עולמיות הינן בשרות הגלובליזצייה, ומכוונים לריסון היצור התעשייתי, וקיצוץ הצריכה בנפט, תוך הבאה לרווחי עתק של תאגידי הנפט עקב מגמות הקיצוצים ולהאמרת מחיריו, תוך קיצוץ בייצור. ניתן למזער פגעים אקולוגיים ממשיים, גם ללא המגמה הגורפת של ריסון תעשייתי. מדובר במגמות לרישוש מעמדות יצרניים, בשם הגברת הרווחים של הסקטור הפיננסי היוצר שפע של שירותים חסרי ערך ומוטי דעות קדומות ניבערות, המגבירות בתורן את טימטום האוכלוסייה. אובמה בארה''ב, שצץ בעקבות המשבר הפיננסי שם (המנגנונים הפיננסיים של חטיפת כסף מצטמק והולך מהמעמדות השכירים באמצעות ספקולציות נדל''ן), מנסה לתקן מגמה זאת, של התרוששות המעמד העובד בשרות הרווחים הפיננסיים. אלא שהמנגנון היצרני בארה''ב נשען על התשלובת התעשייתית-צבאית. בעתיד נראה את הרחבתה, ארה''ב לא תצא מהמזרח התיכון ומעירק אלא תעמיק אחיזתה המלחמתית (לכן אובמה קרוב בהשקפתו לרפובליקנים) וזאת תוך הידברות עם אירן וגורמים שיעים חזקים למטרת בריתות איזוריות תוך נוכחות אמריקנית צמודה. בעתיד נראה איפוא את העמקת המנגנון המלחמתי, תוך מעבר לשימוש במתקני גרעין קטנים הן מצד התשלובות התעשייתיות-צבאיות והן מצד גורמים נוספים כולל כוחות גרילה והתנגדות. הדבר יביא להצטממצות אוכלוסיות. במקביל יאכפו בעוד מקומות פרט לסין הגבלות מדינתיות על הילודה - כל זאת למען שימור שכר העבודה ברמה סבירה והעלאתו. הבעייה אינה איפוא כושר נשיאה אלא בעיית העבודה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=117115 | |
בעיית העבודה והנושא האקולוגי | |
אריה עירן (יום חמישי, 05/06/2008 שעה 5:52) בתשובה למיכאל שרון | |
התפתחות היכולת המנטאלית של האדם , יצרה מצב שהוא כנראה חסר תקדים . יצור ביולגי התפתח למצב שאין במקביל לקיומו , יצור ביולוגי אחר המגביל את כמותו . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=117166 | |
בעיית העבודה והנושא האקולוגי | |
משיב כהלכה (יום שישי, 06/06/2008 שעה 7:48) בתשובה למיכאל שרון | |
יש לי כמה הערות בונות למבנה הרעוע שבנית: * עקב הגידול העצום הזה דווקא מתייקרת העבודה השכירה ולא מוזלת.ראה איך צמחו יחסית המשכורות בסין ב-10 השנים האחרונות. ראה באפריקה: היכן שהתיעוש והצמיחה מגיעים, עולים המשכורות. * בשל התהליך הקבוע הזה, האירופאים מייחלים לעבודה שחורה עם רמת שכר נמוכה. זה לא תהליך חברתי אירופאי פנימי, כי העובדים האירופאים הלבנים מקבלים שכר הוגן. האדם הלבן באירופה מנצל את האדם השחור בעבודה שחורה, שמנצל את האדם הלבן כדי להיחלץ מהחושך של אפריקה. מערכת היחסים מורכבת של תן לי ואתן לך. * קצוץ הצריכה בנפט אינו בהכרח קיצור היצור. אפשר לקצץ את הנפט בשימוש הפרטי, הקטנת השימוש ברכבים, יצירת חשמל בפחם או בגרעין, אבל בינתיים להשתמש בנפט לתמיכה והרחבת התעשיה. * אובמה לא צץ בעקבות המשבר הפיננסי בארה''ב (המנגנונים הפיננסיים של חטיפת כסף מצטמק והולך מהמעמדות השכירים באמצעות ספקולציות נדל''ן). אובמה צץ הרבה לפני המשבר הפיננסי. לשיטתך היית צריך קבוע בחוסר אחריות שמרגע שאובמה צץ החל משבר פיננסי בארה''ב. לשיטתי, אין לקשור בכלל בין השניים, למרות שזה לא פופוליסטי. * מנגנון היצרני בארה''ב לאו דווקא נשען על התשלובת התעשייתית-צבאית. עיקר התעשיה האמריקאית היא אזרחית. לפי ''טיים'' בשנת 2006 רק 7% מהתשתיות התעשייתיות היו קשורות לתעשיות לצורכי צבא. לפי המגמה של התרחבות התעשיות לכיוון צרכנות המזון, תשתיות אזרחיות, נראה שאחוז זה אפילו קטן ב-2007 והשנה. * ארה''ב תצא מהמזרח התיכון ומעירק עם אובמה או בלי אובמה כי זה מה שמתחייב מהמלחמה בעירק. אין לארה''ב מה לעשות שם לאחר שמשטר פרו מערבי ישלוט שם. יתכן שתקיפה אמריקאית על הגרעין האירני יזרזו את יציאת ארה''ב מעירק. * 'מתקני גרעין קטנים' קיימים כבר היום במדינות הגרעין המוכרות. תפקידנו כבני אדם נורמלים הוא למנוע הגעת חומרים גרעיניים ל''כוחות גרילה והתנגדות''. צריך לצמצם את אוכלוסית ''כוחות גרילה והתנגדות'' כדי שהללו לא יצמצמו אוכלוסיות. הבעייה אינה איפוא בעיית העבודה אלא כושר נשיאה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=117186 | |
תשובות | |
מיכאל שרון (יום שישי, 06/06/2008 שעה 9:42) בתשובה למשיב כהלכה | |
1) באירופה ירדה רמת השכר ב-15 השנה האחרונות באופן מואץ, עבור אירופים ותיקים בארצות מפותחות. במקביל, התייקרו מוצרי בסיס. תעוקת המחייה כיום עבור אזרח שכיר אירופי בארץ אירופית מפותחת כמו גרמנייה, אנגליה, בריטניה, עלתה, משקי הבית נימצאים במצוקה. זאת פרט לכ''א אקסקוטיבי. זאת חרף ירידה בילודה, כהתאמה למצוקה הזאת, וניסיון למקד משאבי חינוך טוב, צמיחה ופיתוח במעט צאצאים. 2) תעוש לכשעצמו הוא עניין אחר, ואכן מעלה את רמת השכר. המגמה המנוגדת לעליית השכר הוא מספר צאצאים, ואכן בסין בה יש הגדלה על צאצא אחד למשפחה, השכר הממוצעלעובד עירוני נוא כ-2$ לשעה. והצמיחה מהירה, עקב כוח אדם מיומן ומושקע יותר - 11% גידול בתוצר בשנת 2007, תוצר לנפש של כ-4700$ לשנה. במדינות מתפתחות אחרות בהם אין הגבלת ילודה כהודו ובוודאי מדינות אפריקה, השכר ירוד ואינו במגמת עלייה ניכרת. בהודו התוצר לנפש הוא כ-2700$ שנתי, באפריקה כ-2000$ . והשכר לשעת עבודה הוא בסביבות 1.2 $ בהודו, ופחות מדולר אחד באפריקה. 3) בשל מהגרי העבודה, יש מגמת ירידה בשכר העבודה לאירופים וותיקים במדינות מפותחות כגרמנייה, אנגליה, צרפת, איטליה (ראה סעיף 1), ונחלשו גם האיגודים המקצועיים, כאמור ברשימתי הראשונה. 4) גם אם קיצוץ הנפט הוא רק בשרות פרטי, מה שלא כתבתי כלל, ולא בייצור, עדיין יש קיצוץ בנפט. הנקודה היא שהקיצוץ מוכוון הן כלפי ייצור והן כלפי צריכה פרטית. 5) התשלובת התעשייתית-צבאית היא מנוע ייצור גדול, מעניק תעסוקה גדול, וסוחף אחריו המשק כולו. 6) אשר למגמות ארה''ב במזה''ת, אתה מדקלם הבלי פרשנים ישראלים בשרות גורמי הונאה כלפי הציבור בישראל. יש לקרוא רשימה זאת, לדעת מה המציאות בפועל וגם רשימה זאת שלי ב-NFC קח בחשבון שהרטוריקה המקובלת המונחתת בשקר לציבור בישראל מצד כתבלבי משהב''ט ותועמלנים אחרים בישראל מוכרת גם לי. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=117211 | |
תשובות | |
אריה עירן (שבת, 07/06/2008 שעה 6:56) בתשובה למיכאל שרון | |
אינני רוצה להיגרר לתוך הויכוח לכוון דיון כלכלי וכח העבודה . למרות זאת אעיר מעט . 1- ירידת השכר באירופה היא תוצאה של זמינות כח אדם לא מיומן שמקורו דרומית לאירופה . יש ירידה בילודת לבנים אירופאים , אך האוכלוסיה גדלה במהגרים דרומיים . 2- בניגוד למה שהצגת , סבורים רובנו שריבוי צאצאים הוא תוצר של עוני ולא להיפך . דבריך זקוקים לתמיכה . השכבה ההודית המעורבת בקידום התעשייתי מרוויחה יותר מחקלאיה . טענתי בענין גודל האוכלוסין עדין עומדת . התפוקה החקלאית בשנת 100 לא יכלה לתמוך באוכלוסיה של 500 מיליון . התפוקה החקלאית בשנת 1000 לא יכלה לתמוך באוכלוסיה של מיליארד . התפוקה החקלאית בשנת 1800 לא יכלה לתמוך באוכלוסיה של 6.7 מיליארד . זה מאד בקצרה ובדילוגים גדולים . לדעתי גידול אוכלוסין מביא אסונות הכוללים רעב , מלחמות ונדידת עמים . זה מצידו מביא לחשיבה מאומצת המביאה לגידול בתוצר החקלאי . נורמן בורלוג הוא דוגמא מצויינת . בתהליך הזה , פחות נראית לעין העובדה שהשיפור בתפוקת המזון גורר גידול מחודש בריבוי הטבעי . ושוב חוזרים למצב של מחסור . אבל כעת עם אוכלוסיה גדולה יותר . זה מה שקרה באירלנד בערך משנת 1780 . את זה זיהה מאלתוס . על זה כתב , גם אם שגה בהסבר המתמטי . ברגע של משבר האוכלוסיה קרסה . גם את זה הוא צפה . המשבר בא בשנת 1846 עם ניוון גידולי תפוחי האדמה . האוכלוסיה של 8 מיליון סבלה מרעב עד מוות . יש חילוקי דיעות אם מתו 2 מיליון או ''רק'' מיליון אחד . למרות הויכוח , אוכלוסית אירלנד פחתה ל-3.5 מיליון . זה אינו בויכוח . באירלנד לא כרתו יערות , לא בנו סכרים ,לא יבשו ביצות ולא הכחידו את אוכלוסיית הבר . כל אלה קורים ברחבי העולם , שאוכלוסייתו גדלה בהתמדה . חלק גדול מהאירים נדדו , בעיקר לאמריקה ומיעוטם למקומות אחרים . מכדור הארץ אי אפשר לנדוד . אם באירלנד הקטנת האוכלוסיה התרחשה בשילוב של מוות ברעב והגירה בעקבות משבר המזון הרי ברחבי כדור הארץ , כאשר אין אופציית הגירה הצימצום באוכלוסיה בעקבות משבר מזון יהיה מוות בלבד . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=117214 | |
שוב טענות מופרכות | |
דוד סיון (שבת, 07/06/2008 שעה 7:44) בתשובה לאריה עירן | |
הסיבות למחסור ורעב באירלנד (1846 - 1851) לא נבעו מגודל האוכלוסיה או מחסור בשטח בלבד הם רק חלק מהסיבות ולכן אינך יכול לטעון שהארועים מאששים את התיאוריה של מאלתוס. הטענה הזאת הופרכה מספר פעמים (למשל: תגובה 108258, תגובה 108276). על הרקע הזה גם הטענה (''לדעתי גידול אוכלוסין מביא אסונות הכוללים רעב,...'') שקבעת כעת לא מבוססת ולכן לא רצינית. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=117219 | |
שוב טענות מופרכות | |
אריה עירן (שבת, 07/06/2008 שעה 9:17) בתשובה לדוד סיון | |
הרעב באירלנד נבע מהרס יבולי תפוחי האדמה . אם אתה יודע אחרת , נא להראות . האוכלוסיה באירלנד גדלה בזכות הכנסת תפוחי האדמה כגידול נוף לחיטה שגידלו קודם . משנפגעו התפוא נפגעה האוכלוסיה . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=117222 | |
שוב טענות מופרכות | |
דוד סיון (שבת, 07/06/2008 שעה 9:32) בתשובה לאריה עירן | |
הראיתי לך את העובדות מהן אתה מתעלם (יותר מפעם אחת) קרא שוב (למשל: תגובה 108258, תגובה 108276) ואולי תיזכר. ההתעלמות שלך מהגורמים הנוספים לרעב באירלנד היא הגורם העיקרי לטענות המופרכות שאתה לא מפסיק לכתוב. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=117231 | |
שוב טענות מופרכות | |
אריה עירן (שבת, 07/06/2008 שעה 14:08) בתשובה לדוד סיון | |
בשתי ההפניות שלך אין התייחסות לגודל האוכלוסיה האירית ולמקורות המזון שלה עד 1846 , היא התחלת קימשון תפוחי האדמה . הקימשון נמשך 3 שנים . יש הטוענים שהאנגלים שלחו לשם מזון כסיוע . אבל אף אחד לא טוען שלא משבר המזון = תפוא גרם להקטנת האוכלוסיה . הדברים שכתבת הם לא לענין . הרעב באירלנד נבע מהקימשון . הוא הכריע את הכף , אצל אוכלוסיה מנוצלת שנשענה על תזונה מתפוחי אדמה . הניצול האנגלי קדם לגידול והיה לפני 1780 . המשבר נוצר אחרי שהאירים התרבו מ-1780 עד 1846 מאוכלוסיה של 3 מיליון ל-08 מיליון הזכות תפוא ונשברו בגל הקימשון . אם אתה לא מבין את זה אז חב''לז . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=117235 | |
שוב עירן מעלה טענות מופרכות | |
דוד סיון (שבת, 07/06/2008 שעה 17:21) בתשובה לאריה עירן | |
א. תגובה 108258 ותגובה 108276 מתייחסות להודעות שלך בהן יש רק התייחסות לגודל האוכלוסיה ומקורות המזון. לכן הן מדגישות את הגורמים האחרים. ב. מה שהכריע את הכף באירלנד היו כל הגורמים ביחד כולל אלו שלא הזכרת. חוסר ההבנה וההתעלמות שלך הם הסיבות שאתה מייצר טענות המופרכות מיסודן. לכן גם התחזיות שאתה מפיץ המבוססות על הטענות המופרכות גם הן מופרכות. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=117237 | |
שוב עירן מעלה טענות מופרכות | |
אריה עירן (שבת, 07/06/2008 שעה 19:15) בתשובה לדוד סיון | |
הראה קשר לגורמים האחרים . בינתיים הנ קורלציה בין תפוחי האדמה ומספרם של האירים . אוכלוסיית אירלנד המקור LAND AND POPULATION IN IRELAND 1780-1845 BY K.H.CONNELL. 1725 - 2.317.374 -ע 3.042.000 1754 - 2.372.634 -ע 3.191.000 1767 - 2.544.276 -ע 3.480.000 1777 - 2.690.556 -ע 3.740.000 1781 - 2.500.000-2.750.000 -ע 4.048.000 1791 - 3.850.000-4.206.612 -ע 4.753.000 הטור המרכזי מקורו מדיווחי מיסוי הטור השמאלי הוא עידכון עלפי הערכות . מיפקדי אוכלוסין 1821 - 6.802.000 1831 - 7.767.000 1841 - 8.175.000 עלפי Irish population analysis בויקיפדיה ש1841 - 6.53m ש1851 - 5.11m ש1861 - 4.40m ש1871 - 4.05m ש1881 - 3.87m ש1891 - 3.47m ש1901 - 3.22m ש1911 - 3.14m ש1926 - 2.97m ש1956 - 2.90m השפל המקסימלי . רק בשנת 1971 גדל שוב מספר האירים ל-2.98m תפוחי אדמה גודלו לראשונה באירלנד בשנת 1650 בערך . החל משנת 1780 בערך הפך למזון המרכזי של האירים . אסון הכימשון החל בשנת 1846 ונמשך עד 1849 . הקשר בין גודל האוכלוסיה ותפוחי האדמה בולט לעין . אחרי האסון שבו מתו 1-2 מיליון נפש היגרו מאירלנד המונים . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=117238 | |
תפיסה שגויה של המושג קורלציה | |
דוד סיון (שבת, 07/06/2008 שעה 20:46) בתשובה לאריה עירן | |
גם את העניין הזה של שימוש שגוי בקורלציה כבר הסברתי לך ואתה מתעקש לחזור לשגוי: 1. קורלציה בלי תיאוריה או תיאוריה שגויה (כמו שלך) היא חסרת משמעות. 2. להראות שתי טורים של מספרים (מה שלא עשית) זה לא קורלציה. 3. חישוב קורלציה גבוהה (מה שעדין לא עשית) בין שתי סדרות (טורים) של מספרים גם הוא לא אומר דבר על הקשר הסיבתי (http://en.wikipedia.org/wiki/Correlation#Common_misc...). אתה מתעקש להחזיק בטענות שגויות ולשם כך אתה מוסיף שגיאות. | |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |