ד''ר ירון זליכה מתפטר | |||||
חדשות (שבת, 10/11/2007 שעה 21:04) | |||||
|
|||||
http://www.faz.co.il/thread?rep=106805 | |
זליכה בחור אמיץ שלוחם באור כנגד החושך | |
חושף שקרנים (שבת, 10/11/2007 שעה 21:18) | |
נראה אם עכברי אולמרט יעשו לו אמבוש בעוד כשבוע בעיקר לא לתת לו לפרוש במועד שהוא קבע. על בר-און אני מאמין שהוא ינהג הכי פחות הגיוני מהצפוי. אנחנו צריכים להודות לזליכה שחשף עוד שקרן בצמרת - את אולמרט איש הקומבינות וטובות ההנאה. ועל זה מגיעה לו ברכה, למרות שהזליכה הוא לא בדיוק ימנמן. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=106811 | |
זליכה הוא פרש בודד . | |
אריה עירן (שבת, 10/11/2007 שעה 21:54) בתשובה לחושף שקרנים | |
המורים הם 40.000 נראה מה הם מסוגלים . נקודת החזרה ללמד היא נקודת סוף הישגייהם . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=106886 | |
זליכה בחור אמיץ שלוחם באור כנגד החושך | |
יעקב חבין (יום ראשון, 11/11/2007 שעה 18:12) בתשובה לחושף שקרנים | |
אני משוכנע שאולמרט הולך השנה (אל תקפצו מהר מדי..... אני מתכוון לשנה העיברית). רק תקיפת איראן תיתן לו מקלט רעוע וזמני. אז כדאי לזרוק אותו לפני, כדי שהוא לא יעשה מהתקיפה שכפ''ץ להגן על עצמו... אם כי אני בוטח בברק ובנתניהו שלא יתנו לו אפילו לא דקת חמלה מיותרת. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=106820 | |
ברוך שפטרנו | |
עמיש (שבת, 10/11/2007 שעה 23:34) | |
מהנודניק הזה | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=106823 | |
ברוך שפטרנו | |
אוברמישוגענעפוץ (יום ראשון, 11/11/2007 שעה 0:40) בתשובה לעמיש | |
כן,גם לי הוא נידנד קצת | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=106822 | |
כנראה | |
ע.צופיה (שבת, 10/11/2007 שעה 23:42) | |
שהשבוע בכל זאת נגמר עם משהו טוב-נפטרנו מהמוקיון הזה-זליכה. או שהשבוע הזה מתחיל ממש טוב-נפטרנו מהמוקיון הזה-זליכה. לינדנשטראוס: הקרקס עומד להסגר בקרוב. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=106824 | |
כנראה | |
אוברמישוגענעפוץ (יום ראשון, 11/11/2007 שעה 0:42) בתשובה לע.צופיה | |
כן, גם אני לא סובל את האנשים האלה שמפריעים לנו לממש את זכותנו לעשות מה שאנחנו רוצים לאן הם הגיעו! | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=106863 | |
השחיתות הופכת לנורמה ביריונית. הפשיעה הכלכלית - איום אסטרטגי | |
מיכאל שרון (יום ראשון, 11/11/2007 שעה 12:23) | |
א. השחיתות הפכה לנורמה ביריונית במצב נחושה. קוראים, הציצו בדרככם ברחוב היום בכותרות ''ידיעות אחרונות'' ורישמו לפניכם כיצד עיתונאים בכירים מתקרנפים עד עפר וניבלות במצח נחושה, למען המשכורת והמעמד - ראו כתבתו הצדקנית של ברנע, המשקר באופן שהשקר זועק את שיקריותו בעזות מצח מפחידה, משקר באופן בוטה וגלוי לעין ככזה ובאופן מכוון, על כך שזליכה, איש יחיד, היפחיד עד מוות ושיבש את כל עבודת בכירי האוצר.. זו טכניקת נוכלות שהיתה שגורה בשנות ה-80, כאשר חושפי שחיתויות, אנשים שבודדו ואנשי הביטחון באירגון גם היציקו להם, או לחילופין, עובדים חרוצים ומוכשרים שהפכו לחמורי עבודה עבור רבים באירגון, אלה שהתבטלו וזקפו הקרדיט לשמם על עבודת האחר, או אנשים בעלי אמצעים שנוכלים הונו אותם וגזלו ממונם או פטנטים שלהם- הנבלות נקטו כלפיהם באותו טכסיס: זעקו זעקת הקוזק הניגזל, על כך שאותו איש בודד, שכל מה שהיה לו זה מוחו החכם והיוצר, או משאביו העצמיים, זעקו כיצד ''האיש הנורא הזה מהלך אימים על כל האירגון'' זאת כשה''אירגון'' או ה''מערכת'' היתה מילת קוד למעשה לחבורת זאבים חסרת מעצורים, לגלגנית, שלא עסקה בחשיבה ויצירה ופתרון בעיות מורכבות, אלא באינטריגות בחבורה ששוכללו לדרגת אמנות ממש. העשבים השוטים באירגון שצברו כוח בדרכים עקלקלות וכנופייתיות הפכו ל''מערכת זה אנחנו''... ועשו גלובליזציה בשם ''המערכת'' לעניינם האישי שאינו משתמע לשני פנים ולמען תפיחת כיסי מכנסיהם - בחשבון אחרון, גם השיקול לצבור כוח נועד לשמש את הארנק. ב. השחיתות כאיום אסטרטגי מרכזי על ישראל. הרס הרקמה החברתית שחיתות היא שחיתות היא שחיתות, ויש הקוראים לזה גם ''פשיעה כלכלית''. וכי למה אין כמעט תמורה למיסי העתק שלנו, בחינוך, בריאות, שיכון ושאר משרדי ממשלה עתירי תקציב? לאן נעלם הכסף? והלוא אין מדובר כאן במשהו מסוג, האכלת חתולים בחצר האחורית של מרכול, כאשר ביקורת השחיתות שהסתתמה לאחרונה באופן מוזר משהו.. החלה לנבור במזונות חתולים במקום בבלדרות עצמית באירופה של מזוודות מלאות מאות אלפי ירוקים מצד שרי אוצר למיניהם..או בפשיעה כלכלית של צמרת המס במדינה (זוכרים? רק לפני פחות משנה), או בהלבנות כספי מאפיה רוסית של הבנק הגדול במדינה, או בפשיעת אגף חנייה בעיריית תל אביב בשיתוף עם אחד גרוס (ויש הלוחשים באוזן שהוא לא היחיד...) בפרשיות חניונים באתנן מיליונים לבכירי העירייה, או במסירת נכסים באיזור הדולפינריום מצד העירייה בנזיד עדשים, למי שסוד גלוי אודותיו שעשה את הונו כמלך בתי הזונות בהמבורג, המליארדר ב_ן, או בחנינות מכורות לעבריינים ושיפוץ וילה בקריית מלאכי במאות אלפים עלומים, מצד דמות נשיאותית, שלבסוף זוכתה בפועל גם מאשמת שגל תוך ניצול יחסי מרות. ג. סוף סוף החלצות מסיבית של המשטרה למלחמה בשחיתות? והלוא השחיתות כבר הפכה לנורמה ביריונית במצח נחושה: | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=106884 | |
השחיתות הופכת לנורמה ביריונית. הפשיעה הכלכלית - איום אסטרטגי | |
גולדה (יום ראשון, 11/11/2007 שעה 17:31) בתשובה למיכאל שרון | |
לדעתי אתה רק מתיימר להילחם בשחיתות וכדי לנצח אותה וירטואלית, אתה טורח קודם כל להאדיה. ולכאורה, כש''תנצח'' אלכסנדר מוקדון, ג'ינגיס חאן ונאפוליאון ייראו גמדים לידך, ביניך בלבד. זוהי תופעה פסיכולוגית ידועה שלא ארחיב כאן בתיאורה. אבהיר כאן למה כוונתי העניינית. הינה ביטויי הגזמה בכוונה תחילה לדוגמה: א. ''השחיתות הפכה לנורמה ביריונית במצב נחושה.'' ועל מה אתה כועס? על כמה עיתונאים שומרי ה''מלך'' שמזהמים את מקצועם. אז למה אתה פורץ בהאשמה כללית, חסרת תוכן וכיוון? למה להאשים את כולם, כאשר אתה יודע שהרוב רובם של הכולם לא מאמינים לעיתונאי החצר האלה! מה קרה בשנות ה-80 שאתה נתקע דווקא בהם? קרה לך משהו אישי? לכן השימוש במשפט ''השחיתות כאיום אסטרטגי מרכזי על ישראל. הרס הרקמה החברתית'' הוא משפט ריק. אתה כאילו קובע שיש שחיתות ושישראל נהרסת. אינני יודעת אם לצחוק או לבכות. שהרי מה עניין לך בישראל? מבחינתך היא יכולה ללכת לעזאזל. אלא שאתה מנצל דברים וביטויים שאענם מייצגים אותך, כדי לתקוף אותם עצמם במסווה של אחד שאיכפת, ולמעשה של אחד שחוגג על החשחיתות לכאורה. אתה מחזיק את המקל משני הצדדים. מדד השחיתות בישראל עלה בשנים האחרונות. אבל האם הוא באמת מבטא שחיתות של מערכות ושם אישים בהיקפים גדולים כך כך? לא ולא! רוב רובן של המערכות הציבוריות הן מערכות תקינות ובודדים מושחתים בהן אינם משקפים את אופיין. קווה שהמשטרה תגבש במהירה מספיק עדויות כדי להגיש כתב אישום לאולמרט שיצטרך להתפטר מיד מתפקידו בזמן כמה שיותר קרוב, כדי שנוכל ללכת לבחירות מוקדמות. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=106903 | |
השחיתות הופכת לנורמה ביריונית. הפשיעה הכלכלית - איום אסטרטגי | |
עוזיהו הגלעדי (יום ראשון, 11/11/2007 שעה 19:21) בתשובה לגולדה | |
גולדה, את עוד לא יודעת מי זה מיכאל שרון? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=106925 | |
השחיתות הופכת לנורמה ביריונית. הפשיעה הכלכלית - איום אסטרטגי | |
גולדה (יום שני, 12/11/2007 שעה 11:09) בתשובה לעוזיהו הגלעדי | |
למה מתכוון אדוני? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=106960 | |
כל עולמך הוא פילפול מתחכם. איפוא האנושיות, נפש מתה שכמותך? | |
מיכאל שרון (יום שלישי, 13/11/2007 שעה 1:39) בתשובה לגולדה | |
אגב, איך זה להיות חסר נשמה? מה עובר בראש שלך, מה אתה חש? זה מסקרן. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=106875 | |
זליכה עשה עבודה חשובה מאד | |
דוד סיון (יום ראשון, 11/11/2007 שעה 14:37) | |
בעבר כתבתי ובחבתי עובדות בקשר לעבודתו של זליכה ואין לי ספק שתרומתו לנקיון המערכת הציבורית היתה גבוהה. בין השאר אין לי כמעט ספק שפעילותו חסכה לעם ישראל מיליארדים. יש לי רק בעיה שולית בקשר לזליכה וכתבתי על זה ב''זליכה לאן'' (http://www.faz.co.il/story_4536). | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=106882 | |
זליכה עשה עבודה חשובה מאד | |
זוהר בדשא (יום ראשון, 11/11/2007 שעה 17:04) בתשובה לדוד סיון | |
אתה במיעוט . אין ספק שהפעם חרגת מתיחום ימין שמאל ועל כך מגיעות לך טפיחות על השכם, אבל צריך לזכור שלבד מהמלחמה בשחיתות שאכן חסכה מליארדים, המילארדים האלה לא הגיעו לעניים ולא למטרות ראויות, לא לחינוך ולא לחברה, ועל זה כמובן אין להאשים את זליכה. בכל זאת נראה שיש איזשהו קונצנזוס של רוב השמאל הבורגני והמרכז הבורגני , שרואים בזליכה סוג של אוייב העם. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=106883 | |
זליכה עשה עבודה חשובה מאד | |
גולדה (יום ראשון, 11/11/2007 שעה 17:21) בתשובה לזוהר בדשא | |
השמאל לא מסתכל על זליכה בעיניים סוציאליסטיות אלא בעיניים של אחד שהולך למוסס להם את השלטון. הם מפחדים שאולמרט יפול ונלך לבחירות חדשות מוקדם מדי שבהן הם יובסו. לכן יש להם צורך להגן בינתיים על אולמרט, עד שיגיע הזמן שהשמאל יחשוב שהוא מוכן לבחירות, ואז הם יפנו את הגב לאולמרט, ללא כל קשר לזליכה, לתיק לבנון שלו, לפליליות שדבקה באולמרט או לדרכו הפוליטית (שהיא למרבה האירונייה כבר מוגדרת שמאלה מברק). אירועי זליכה משפיעים יותר על הציבור בכך שהם מפוצצים לקדימה את בלוני התעמולה שלהם שעיוורו עיני רבים. הם מצטיירים כמו רשימת הגמלאים, רק בהיקפים הרבה יותר נרחבים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=106888 | |
תודה לך על הטפיחות | |
דוד סיון (יום ראשון, 11/11/2007 שעה 18:17) בתשובה לזוהר בדשא | |
א. אם אדם ישר עם עצמו אז קל לו עם הסטיגמה של להיות במיעוט. ב. אבל ראוי גם שתשים לב שבנושא הזה לא מדובר בחריגה. זו לא הפעם היחידה שכתבתי כך על זליכה. בינואר 2007 כתבתי ''ירון זליכה מפנה את האצבע'' (http://www.faz.co.il/story_4088), בדצמבר 2006 כתבתי ''ירון זליכה – נאום המפלצות'' (http://www.faz.co.il/story_4022) ובאוקטובר 2004 כתבתי ''שחיתות בישראל?'' (http://www.faz.co.il/story_2484). אבל לאלו קדמו פעמים אחרות. הפעם הראשונה, כנראה, היתה באפריל 2004 כאשר כתבתי, תחת הכותרת ''התחייבויות צריך לקיים'', את הדברים הבאים: ''החשב הכללי, ד''ר ירון זליכה, הכניס רוח חדשה למשרד האוצר. כבר זמן מה הוא מבהיר שהמדינה לא צריכה לוותר על התחייבויות כלפיה... זהו משב רוח רענן ומאד חיובי שצריך להשפיע לטובה על התנהלות משרדי הממשלה והשרות הציבורי בכלל. הגיע הזמן שהעושים במלאכה יבינו את המסר החשוב הזה, שהם עוסקים בכספנו'' (http://www.faz.co.il/story_2098). ג. כתבתי גם דברים רבים אחרים על שחיתות ועל חשודים בשחיתות, כולל על קשרי הון ושלטון. בין השאר כתבתי על אולמרט, הירשזון ואחרים (עוד שהם היו ימין..) ד. נדמה לי שאם תשתחרר מהתוויות ש''הענקת לי'' בראשית תמצא עוד פעמים לא מעטות שאינני ''מתיישר רק על פי ''ימין-שמאל''. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=107019 | |
זליכה תחת חקירה | |
דוד סיון (יום שלישי, 13/11/2007 שעה 20:01) | |
''זליכה נחקר בחשד למעורבות במכרזי מעסיקיו הקודמים'' (http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/923633.html). | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=107123 | |
זליכה תחת חקירה | |
מוקי שוקי (יום רביעי, 14/11/2007 שעה 22:19) בתשובה לדוד סיון | |
זו רק היתה שאלה של זמן מתי אולמרט ומערכת השמירה עליו תיטפל לזליכה. זה ברור שאולמרט בלחץ. עוד פרשית פשע חדשה נחקרת בעניינו http://www.nfc.co.il/Archive/001-D-145898-00.html?ta... . עמישראל מחכה בקוצר רוח להגשת כתב אישום, לדו''ח וינוגרד, למרד בגועליציה שלו.... לשלותם או למה שיבוא קודם.... ונאמר אמן. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=107158 | |
מדוע עכשיו? | |
דוד סיון (יום חמישי, 15/11/2007 שעה 5:51) בתשובה למוקי שוקי | |
בעיקרון הטענות נגד מקורות המימון של הבחירות הפנימיות בליכוד אינן חדשות. בנתיים רק נעמי בלומנטל נאלצה לשלם בעבור עוונה. ישנה סיבה מדוע לכאורה מדובר במידע חדש: אולמרט עבר את הגדר הפוליטית... במילים אחרות אם אולמרט לא היה ראש הממשלה הפרשה ''החדשה'' כמו גם הפרשות הקודמות, לא היו מעניינות את המגלים. בעיני רובם לא השחיתות היא הבעיה אלא המעמד הפוליטי-מדיני של המושחת. להם השחיתות לא מפריעה, היא רק כלי במאבק הפוליטי. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=107169 | |
מדוע עכשיו? | |
מוקי שוקי (יום חמישי, 15/11/2007 שעה 8:38) בתשובה לדוד סיון | |
מעניין. עד עכשיו התקשורת, הפרקליטות, המשטרה פעלו בעיקר אל מול הימין כי הוא ימין,כי הוא שלט..... כשהגיעו לברק, לפרס ולרכיכות שמסביבם הם נעצרו בבעתה שמא הם יפגעו ב'מוניטין' של השמאל.... אצל שרון מרגע שהלך שמאלה החקירות נעצרו וטושטשו.... עכשיו סוף סוף חוקרים את שחיתויות של אולמרט. ולמרות שכל פעם צצים להם פרשיות חדשות, הישנות משום מה מסרבות להבשיל לכיתבי אישום. המצפון השמאלני מהסס אל מול לחץ מתון של הציבור ובעיקר של ארגונים וולונטריים שתובעים את השלמת החקירות כנגדו. הציבור צריך להוריד כפפות ולא להניח לשמאל להמשיך ולהשתולל. בשביל זה צריך עוד כמה יואב יצחק. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=107177 | |
אין לי בעיה | |
דוד סיון (יום חמישי, 15/11/2007 שעה 10:08) בתשובה למוקי שוקי | |
מבחינתי שיהיו לנו הרבה יואב יצחקים ומיד אטען שעבודתם חשובה. מה שלא מקובל עלי, ותמיד לא היה מקובל עלי הוא ששיטת האתרוג משפיעה גם על עבודת אנשים כמו יואב יצחק. זו המשמעות המלאה של ההודעה הקודמת שכתבתי. השחיתות היא אויב של כולנו ואינה צריכה להיות 'קרדום לחפור בו'. רבים ומכובדים כמו ישראל הראל, אמנון אברמוביץ ופוליטיקאים שונים פועלים לפי האינטרס הפוליטי. זו גם הסיבה שלמרות המידע על התנהלות מרכז הליכוד בסוף 2002 הליכוד ניצח בבחירות בגדול. לכאורה הפרשיות על שרון אז כבר היו ידועות, היו גם התגובות של מנהיגי הליכוד למידע ובכל זאת העונש היה ניצחון בבחירות. העיסוק בנושא לפי 'שמאל-ימין' מעיד על כך שרבים מאיתנו לא ממש מעניין לבער את השחיתות אלא לחשוף שחיתות אצל אחרים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=107183 | |
אין לי בעיה | |
מוקי שוקי (יום חמישי, 15/11/2007 שעה 12:20) בתשובה לדוד סיון | |
שום אתרוג. צריך לשים את אאולמרט בצד עד לתחילת משפטו. חלאס להיתלות באתרוגים. אנחנו לא גננים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=107171 | |
מדוע שלום עכשיו? | |
שחור בחור (יום חמישי, 15/11/2007 שעה 8:40) בתשובה לדוד סיון | |
שאלת את זה פעם? | |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |