עוון ללא קלון – איפה ההיגיון? | |||||
הרהורים בלי כחל ושרק / ישראל בר-ניר (יום שלישי, 23/01/2007 שעה 17:31) | |||||
|
|||||
http://www.faz.co.il/thread?rep=91990 | |
קלון ואי קלון | |
אליצור סגל (יום שלישי, 23/01/2007 שעה 18:01) | |
לק''י במדינה שבה הפרקליטות היא פוליטית ההבחנה הזו צומחת בהכרח. למשל משה פייגלין הורשע בהמרדה - השופטים קבעו שאין קלון בעברה. הרי ברור שאילו המשפט לא היה פוליטי גרידא לא היה צורך בהבחנה הזו. אותו הדבר לגבי. גם אם למשל אורשע בהעלבת עובד ציבור הרי כמעט ודאי שזו עברה שאין עמה קלון. למה? כי במקרה שלי הקלון אינו למורשע אלא למרשיע דוקא אם יהיה. אליצור | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=91991 | |
קלון=ערך מוסף לעבירה | |
ע.צופיה (יום שלישי, 23/01/2007 שעה 18:04) | |
אם תכנס לgoogle תמצא הרבה התייחסויות לשאלתך. היה כדאי ,לפני הרצאת הדברים המתלהמת,שתבדוק קצת את הנושא. הרי עו''ד אתה לא. בכל אופן (וגם אני איני עו''ד)לפי מה שהבנתי, השופט קובע אם יש בעבירה קלון.השופט מקשר בין העבירה,חומרתה,תוצאותיה והשלכותיה ובין עיסוקו של הנאשם ומעמדו בחברה. ישנו פס''ד כנגד מורה שיחד עם אחרים היכה בן משפחה על רקע של סכסוך משפחתי.השופט קבע כי יש בעבירה קלון, בהתחשב במקצועו של הנאשם-מורה בבית ספר. יתכן שאם אתה או אני היינו המכים והנאשמים,לא היה בעבירה הזו קלון,כי אין לכך כל השלכה על עיסוקנו או מעמדנו בחברה.אך לגבי אדם שמקצועו לחנך, יש פגם בכך שהוא מכה אחרים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=92016 | |
אני בהחלט מקבל את עמדתך | |
ישראל בר-ניר (יום רביעי, 24/01/2007 שעה 1:00) בתשובה לע.צופיה | |
אבל הדוגמא שלך שייכת למה שהתייחסתי אליו כ''עבירות אזרחיות''. אם היה מדובר ברצח או באונס או במעילה זה היה סיפור שונה לחלוטין. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=92017 | |
אני בהחלט מקבל את עמדתך | |
ע.צופיה (יום רביעי, 24/01/2007 שעה 1:19) בתשובה לישראל בר-ניר | |
לא נכון. הכאה היא עבירה פלילית. והענין נידון כעבירה פלילית עם קלון. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=92024 | |
לא הבנת אותי | |
ישראל בר-ניר (יום רביעי, 24/01/2007 שעה 6:33) בתשובה לע.צופיה | |
במושג ''עברות אזרחיות'' לא התכוונתי לעבירות שאינן כרוכות במאסר. גם על נהיגה במהירות מופרזת אפשר לקבל מאסר וכן על עבירות כספיות. נסיתי להבחין בין עבירות מהסוג של רצח, אונס, שוחד וכדומה. אולי ההגדרה שלי לא מוצלחת, אבל אינני יודע איך לעשות הפרדה בין עבירות חמורות ועבירות פחות חמורות. ''הכאה'' זו עבירה פלילית שעליה אפשר במקרים מסויימים לקבל מאסר, אבל יש הבדל בין סטירת לחי בודדת לבין הכאה שיטתית באגרופים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=92026 | |
לא הבנת אותי | |
ע.צופיה (יום רביעי, 24/01/2007 שעה 7:54) בתשובה לישראל בר-ניר | |
אתה צודק. ולכן יש להניח כי בעבירות חמורות תמיד יש קלון. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=91992 | |
לא נגיד שזה שקר | |
עמיש (יום שלישי, 23/01/2007 שעה 18:17) | |
וגם לא בלוף, סתם נקרא לזה חוסר זהירות אופייני למר בר ניר. השופטת המדוברת לא נשפטה ולא הורשעה בשום דבר, היא זייפה פרוטוקולים אך לא הועמדה לדין אלא שעניינה בורר בפני ועדת משמעת מסוג כלשהו בראשות השופט חשין. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=91993 | |
אגב | |
ע.צופיה (יום שלישי, 23/01/2007 שעה 19:16) בתשובה לעמיש | |
מה שמרגיז ומקוממם במקרה של השופטת הנ''ל,וזה נרמז ומשתמע מדברי השופט חשין.כי הנוהל הזה של שינוי ושיכתוב פרוטוקולים,מקובל אצל השופטים. הגברת הזו פשוט הגזימה בדבר והרגיזה כמה עורכי דין. לכן כל הענין ,ככה נמרח באיזו ועדה משמעתית. אני הייתי בדיון משפטי הנוגע לי. לא נכתב פרוטוקול( לא הייתה פקידה) השופט ביקש מאחד העורכי דין להכין טיוטה לעיונו. המבקר במקום לבדוק התנהלות כזו מתעסק עם העטים של אולמרט. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=91996 | |
מה הבעיה? | |
דוד סיון (יום שלישי, 23/01/2007 שעה 20:24) בתשובה לע.צופיה | |
אתה ודאי יכול לפנות למבקר ולראות מה יעשה בהקשר הזה. לפי מה שנראה לי הוא מוכן לבדוק הכל (במסגרת החוק). | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=92018 | |
מה הבעיה? | |
ע.צופיה (יום רביעי, 24/01/2007 שעה 1:22) בתשובה לדוד סיון | |
האם אתה שם-לב מה קורה כשאזרח תובע עורך-דין.נדיר שהאזרח זוכה. למה? כי גם השופט לפני שנהיה שופט היה עורך-דין אז המבקר לפני שנהיה מבקר היה שופט. והרבה לפני זה היה עורך-דין.. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=92025 | |
ובכל זאת | |
דוד סיון (יום רביעי, 24/01/2007 שעה 7:17) בתשובה לע.צופיה | |
תוכל לנסח כל מיני סיבות מדוע לא כדאי לפנות אבל אם לא תפנה למבקר לעולם לא תדע מה הוא היה עושה. חוץ מפניה כנראה צריך לעשות מעקב ולראות שהפנייה אכן מטופלת. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=92028 | |
ובכל זאת | |
ע.צופיה (יום רביעי, 24/01/2007 שעה 7:59) בתשובה לדוד סיון | |
כשיהיה מקרה ספציפי שאני קרוב אליו,אפנה ללא ספק. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=91997 | |
אגב | |
אליצור סגל (יום שלישי, 23/01/2007 שעה 20:33) בתשובה לע.צופיה | |
לק''י המבקר מתעסק העטים של אולמרט כי אם יתעסק בשחיתויות של מערכת המשפט הוא ימצא את עצמו מיד במצב של רמון וקצב. אז הוא ילד טוב ויושב בשקט ומתעסק עם מי שאין סכנה להתעסק איתו. אליצור | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=92001 | |
אגב | |
לוי (יום שלישי, 23/01/2007 שעה 21:51) בתשובה לאליצור סגל | |
מערכת משפטית מושחתת . העדתי במשפט אמרתי את דברי והשופט הכתיב לקלדנית כביכול את דברי . הוא הכתיב מה שלא אמרתי . ספונטנית התפרצתי ואמרתי ''לא נכון'' ואז עורך הדין אשר העדתי מטעמו התפרץ ואמר ששששש . ההקלדה לא שונתה . אני לא הייתי נוגע בדבר כלומר , מה שנכתב בפרוטוקול לא פגע בי . בזמנו הוגשה הצעת חוק ,נדמה לי ע''י גלאון, להקליט ולהסריט את כל חקירות המשטרה ואת מהלך הדיונים בבתי המשפט . אהרון ברק הקים ועדה לבחון את הנושא . בראש הועדה ישבה ביניש והיא התמזמזה עם הענין 4 שנים .הוחלט על מה שהוא וגם זאת לא קוים . שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב מלץ נתמנה למבקר המדינה . הוא החליט לבדוק את המערכת המשפטים והעלה סיפורים יוצאי דופן . משפט אשר נמשך 30 שנה . עשרות משפתים אשר נמשכו עשור ומעלה . וכדו' . הוא לא סים את שנתו ונתמנה לבית המשפט העליון ושם לא הוכנס לאף הרכב אשר עסק במה שהוא שיחלוק על ברק . השופטת אשר זייפה פרוטוקולים היא בסך הכל עשתה מה שעושים השופטים העליונים והתחתונים כל הזמן . היא אמרה זאת ואחרים אמרו זאת . האגדה מספרת שמי שגילה את הבזיון היו פקידות בית המשפט מפני שהיא התנהגה לא יפה אליהן . הן תיעדו את מעשיה והפיצו אותם במערכת ואז לא היתה ברירה אלא להעמיד אותה לדין משמעתי . חשין אשר תרגילים מסוג זה היו לחם חוקו חשש לפגוע בה יותר מדי . אילו היו מצינים שזו עבירה שיש עמה קלון היתה מנועה מלשמש כעורכת דין אז עשו תרגיל מסריח כמקובל בישראבלוף בערבון בלתי מוגבל . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=92019 | |
אגב | |
ע.צופיה (יום רביעי, 24/01/2007 שעה 1:25) בתשובה לאליצור סגל | |
זו נקודת מבט מיוחדת שלא חשבתי עליה. תשמע, גם להיות חזק על חלשים וגם לקבל תרועות בתקשורת! גאון המבקר הזה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=92003 | |
אם זכרוני אינו מטעה אותי | |
עמיש (יום שלישי, 23/01/2007 שעה 22:54) בתשובה לע.צופיה | |
הרי שהיא קבלה החלטות על דחיית משפטים בבית המשפט העירוני וכתבה בדיעבד מסמכים להצדקת הדחייה כאילו הצדדים באו בפניה והסכימו או משהו בדומה לזה. מי שהלשין עליה היו עובדי העיריה אתם הסתכסכה אבל בנוסף היא היתה טיפוס מוזר. אני ראיתי בבית משפט פעם כי השופט מנחה את הקצרנית מה לכתוב כאשר הוא מקצר את דברי הבאים לפניו ''ומשפר'' להם את הסגנון. פעם העדתי במשטרה על תאונה והשוטר שכתב את דברי, אמנם בלי לפגוע במהות ובתכן אבל לא בסגנון שלי. די התעצבנתי, בין השאר משום שהסגנון שלי בהחלט עלה על זה של המשכתב... | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=92020 | |
אם זכרוני אינו מטעה אותי | |
ע.צופיה (יום רביעי, 24/01/2007 שעה 1:27) בתשובה לעמיש | |
לכן,לדעתי, חשין קבע שהיא לא זייפה,כי זה נוהג מקובל. היא פשוט הגזימה בענין מסיבות אישיות (הייתה מאחרת כרונית). | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=92015 | |
לא נגיד שאתה משקר אבל כדאי שתדייק בניסוח | |
ישראל בר-ניר (יום רביעי, 24/01/2007 שעה 0:57) בתשובה לעמיש | |
עמיש ידידי. ''בית דין משמעתי'' (זה הגוף שדן את השופטת וחרץ את דינה) איננו ''ועדת משמעת מסוג כלשהו'' כפי שאתה מנסה להציג זאת על מנת להקל בחומרת המעשה. המערכת המשפטית פתחה לעצמה מערכת שיפוט פנימית (זה קיים גם בלשכת עורכי הדין) בה הם ''סוגרים עניין'' מבלי להזדקק למערכת בתי המשפט בפניהם אני ואתה חייבים להשפט. זו מערכת שיפוטית לכל דבר עם סמכויות ענישה מלאות. מצד שני, מאחר והגופים האלה פועלים מאחורי מעטה של סודיות, זה מאפשר להם למרוח ולטשטש פשעים עליהם אזרח מן השורה היה מקבל שנים רבות של מאסר. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=92029 | |
לא נגיד שאתה משקר אבל כדאי שתדייק בניסוח | |
עמיש (יום רביעי, 24/01/2007 שעה 8:10) בתשובה לישראל בר-ניר | |
אתה צודק לגבי פרטי המקרה ועם זאת זו לא סיבה מספקת בשבילי להתחיל להשתמש בגוגל במקום להסתמך על הזכרון... | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=92034 | |
שיפוט פנימי | |
יובב (יום רביעי, 24/01/2007 שעה 13:49) בתשובה לישראל בר-ניר | |
לפעמים יש יתרונות במסגרת פנימית של דין משמעתי. שוטר בכיר יחסית שאני מכיר התלונן על המגמה להוציא דברים החוצה לבתי משפט. הוא סיפר לי שהוא זיהה שאחד השוטרים שלו גנב מזירות פשע. במקום להיות מטופל בתוך המשטרה במהירות, וכנראה שגם באפקטיביות, איכשהו הנושא התגלגל החוצה לבתי משפט, שם הוא נסחב שנים ולא ברור מה יהיו התוצאות. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=92014 | |
קישור - פרשת השופטת: כל ההחלטות, כל הכתבות, כל המאמרים והתגובות | |
Rivka E (יום רביעי, 24/01/2007 שעה 0:56) | |
למי שמעוניין להעמיק בפרטי הפרשה: | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=92094 | |
מדינה? איפה? פה? | |
מהנדס אזרחי (יום חמישי, 25/01/2007 שעה 4:51) | |
שי דרומי הגן על ביתו ורכושו, היום מוארך מעצרו בטענת המשטרה לרצח.... אם הוא היה מאושפז היום או ניקבר הוא היה כניראה זכאי על פי החוק. 4 פלשתינאים שלרוב חמושים בנשק קר התקרבו אליו בחשיכה אחרי שהרעילו את כלבו ופרצו את מנעול הדיר, למרות קריאותיו שיעצרו המשיכו להתקדם לעברו עד שירה לעבר רגליהם, אחד נפגע בעורק הירך ומת מאיבוד דם. חוקר משטרת העיירות בראיון לרשת ב' : היה עליו לתת לגנבים לבצע את זממם ולגנוב את צאנו ולא להתקרב לאזור על מנת למנוע היתכנות של פגיעה בנפש . אין לנו לגיטימציה להגן על עצמנו, וזה יכול להגיע לכל אחד מאיתנו. יוצאים למחות נגד מדיניות הקורבן, שהופכת אותנו- האזרחים שומרי החוק לקורבן בידי עבריינים שהחוק לצידם. נכון להיום – הפשע משתלם ובגדול. אירגון מגדלי הבקר: עלייה של 236% בגניבות הבקר בשנה האחרונה יחסית לשנה שקדמה לה. המשטרה עסוקה בלכסות על כשליה שחלקם נובעים מאוזלת יד החוק במדינה, והאזרחים הפשוטים משלמים את כל המחיר. | |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |