שיח אווילים | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ישראל בר-ניר (יום שני, 16/10/2006 שעה 17:41) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
http://www.faz.co.il/thread?rep=85053 | |
משננים את עיקרי הקאסם | |
Israeli101 (יום שני, 16/10/2006 שעה 21:46) | |
הכל אמת! אבל? אבל שכחת להזכיר את יסודות שורשי האיוולת? במקום ללמוד בעממי ספרות וחשבון, שוטפים מוחות ''בסְיף'' ומשננים את עיקרי הקאסם!!! ושטופי השמאל בישראל - מזילים דמעות תנין!!! | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=85055 | |
יפה. אבל כסיל מתאים פה יותר | |
נסים ישעיהו (יום שני, 16/10/2006 שעה 22:07) | |
בס''ד. כסיל זה חכם שהראש שלו עובד עקום. אוויל זה מי שמתעקש לנהל את חייו כאילו הכל אקראי. עכ''פ, זהו הפירוש המקובל במקורות למונחים אלו. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=85056 | |
יפה. אבל כסיל מתאים פה יותר | |
Israeli101 (יום שני, 16/10/2006 שעה 22:20) בתשובה לנסים ישעיהו | |
''כסיל'' - לא באשמתו! אוויל - כן. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=85073 | |
יפה. אבל כסיל מתאים פה יותר | |
נסים ישעיהו (יום שלישי, 17/10/2006 שעה 8:38) בתשובה לIsraeli101 | |
בס''ד. אין כזה דבר 'לא באשמתו'. א. אדם מוּעָד לעולם. ב. הכסיל הוא חכם כנ''ל בהערה המקורית. ג. האוויל יכול להיות טיפש, ומן הטיפשות אווילותו. יכול להיות אוויל שהוא גם כסיל, וזה כנראה הכי גרוע שיש. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=85098 | |
יפה. אבל כסיל מתאים פה יותר | |
Israeli101 (יום שלישי, 17/10/2006 שעה 20:00) בתשובה לנסים ישעיהו | |
הבה נחליט שאיננו מסכימים! דרך אגב, אוויל וכסיל הם שני טיפוסים שליליים שנזכרים רבות בספר משלי. ... זאת ניתן להסיק מכך, שבפסוקים רבים נזכר שה- כסיל מתנהג ב- איוולת , אך לא נזכר ההיפך!! (משלי כ''ו: ענה כסיל כאוולתו) | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=85077 | |
It is elementary | |
א. פרקש (יום שלישי, 17/10/2006 שעה 9:45) | |
מחזה נהדר. תרשה לי לשלוח אותו להמחזה בה''בימה'' (שמאלנים?)!!! ממליץ שתתרגמו לאנגלית בזמנך הפנוי. * ולעניין. אין ממש רעב בעזה. הגבול עם מצרים פרוץ. אם הצליחו להעביר קטיושות ותותחי נ''מ אז בטח הצליחו להעביר גם מזון. ואם לא העבירו מזון, סימן שהוא אינו חסר להם. לוגיקה. פשוט לוגיקה. * אלא שהפלסטינים מומחים בפרופגנדה (דה-הומניזציה של היהודים) והם עושים זאת היטב גם היום. ככל שיצטיירו מסכנים כך יקבלו יותר ''ויתורים'' חד צדדיים מארה''ב ומישראל. אירופה לא נחשבת כי היא בכיס של הפלסטינים. * אינני מבין מהיכן קיבלו הפלסטינים את הרושם שמעבר הגבול לשטח ישראל הוא מובן מאליו. האם אין גבול נועד לעצירת זרים לא רצויים גם אם הם במקרה ערבים? * גם במשך 19 שנים של כיבוש מצרי לא היו פלסטינים אלא רק מוחאריבין, מוג'אהידין, פידאין שלחמו כדי לחזיר לעצמם את האדמה הערבית. הם מעולם לא חרטו על דיגלם מדינה פלסטינית. * צודק. המשטר בעזה הוא ממיטב הדימוקרטיה. פריצת דרך בדמוקרטיה. מיטב המוחות במדעי המדינה מנסים להרחיב את מושג הדמורטיה ולכלול בו גם את משטר החמאס. בינתיים שומעים רק קולות ירי מחדר הדיונים האטום. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=85114 | |
היה לי ספר שנעלם, ואילו הקטע החשוב שהעתקתי ממנו | |
חנה אייזנמן (יום רביעי, 18/10/2006 שעה 11:43) בתשובה לא. פרקש | |
ולא גביתי על דיסקט, ''נפל'' עם המחשב. הסתבר ששיחזור הקבצים יעלה הרבה מאד כסף, ונאלצתי לוותר. באותו קטע יש עדות של איש או''ם האומר שאינו רואה שום הבדל בין מעשי הנאצים למעשי אותם ערבים החודרים ממצרים, שאותם מכבדים המצרים בתואר הכבוד ''פידאין'', החודרים לישוב ספר ורוצחים נשים גברים וילדים. וזה היה שנים רבות לפני ה''כיבוש''. זה פאטנט ערבי רב שנים - תמיד יש סיבה לרצוח יהודים. המצרים מתעללים - רוצחים את היהודים. הסופרת-עתונאית ג'ואן פיטרס מוחה על הניצול שעושות מדינות ערב ב''פלשתינאים'', שמעולם לא היו פליטים באמת. הידעתם שהאו''ם תיקן חוק מיוחד ל''פליטים'' בארץ ישראל. בעוד שפליט בכל העולם הוא מי שגורש מביתו זה דורות, הרי ''פליט'' בארץ ישראל הוא מי שישב לפחות שנתיים לפני מלחמת השחרור בארץ ישראל. מכאן לומדת פיטרס, שזה הרוב, שאילולא כן, לא היו טורחים לתתן את התקנה הייחודית הזו. היו אלה ערבים שהגרו לארץ ישראל כי ראו ''כי טוב''. מלחמת תש''ח גרמה להם לנוע. והמלחמה הזו, כידוע, היתה תוקפנות ערבית, מצד מדינות האם של כל ה''פליטים'' האלה. בשנות מלחמת העולם השניה שוקמו מאה מליוני פליטים בכל העולם, רק שש מאות אלף פליטי ארצות ערב לא שוקמו. הליגה הערבית אסרה לשקם אותם, כדי שיהוו כלי להשמדת ישראל. במשך שנים נשפכו מליארדים ל''מחנות הפליטים'', לא לשיקום אלא לשימור, וזה כולל כספים רבים מארה''ב, שגם אותה מאשימה פיטרס במצב. במשך השנים לא נותרו כמעט, אם בכלל, ''פליטים'' מקוריים במחנות האלה, אל המחנות זרמו החלכאים והנדכאים מכל העולם הערבי, כי קבלו ארוחות חינם וחינוך חינם לג'יהאד. השמאל גם הוא עושה שימוש כל השנים ב''פליטים'', שבינתיים הפכו ל''עם הערבי הפלשתינאי'', כדי להחניק את ישראל ולשמר אותה ב''גדלה הטבעי'', כלומר הגודל שהשמאל שומר עליו באדיקות פנאטית כל השנים. ועל כן היה זה כשר לעשות דמוניזציה למתנחלים, כדי שעם ישראל ישכח שבארץ ישראל עסקינן, ולא ב''מתנחבלים'' שמצווה להעניש. מזה, קרוב למאה שנה, השמאל מושך את ארצנו מתחת לרגלינו ומחבל בכל זיק של שייכות וזהות יהודית. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=85079 | |
It is elementary | |
א. פרקש (יום שלישי, 17/10/2006 שעה 9:48) | |
מחזה נהדר. תרשה לי לשלוח אותו להמחזה בה''בימה'' (שמאלנים?)!!! ממליץ שתתרגמו לאנגלית בזמנך הפנוי. * ולעניין. אין ממש רעב בעזה. הגבול עם מצרים פרוץ. אם הצליחו להעביר קטיושות ותותחי נ''מ אז בטח הצליחו להעביר גם מזון. ואם לא העבירו מזון, סימן שהוא אינו חסר להם. לוגיקה. פשוט לוגיקה. * אלא שהפלסטינים מומחים בפרופגנדה (דה-הומניזציה של היהודים) והם עושים זאת היטב גם היום. ככל שיצטיירו מסכנים כך יקבלו יותר ''ויתורים'' חד צדדיים מארה''ב ומישראל. אירופה לא נחשבת כי היא בכיס של הפלסטינים. * אינני מבין מהיכן קיבלו הפלסטינים את הרושם שמעבר הגבול לשטח ישראל הוא מובן מאליו. האם אין גבול נועד לעצירת זרים לא רצויים גם אם הם במקרה ערבים? * גם במשך 19 שנים של כיבוש מצרי לא היו פלסטינים אלא רק מוחאריבין, מוג'אהידין, פידאין שלחמו כדי לחזיר לעצמם את האדמה הערבית. הם מעולם לא חרטו על דיגלם מדינה פלסטינית. * צודק. המשטר בעזה הוא ממיטב הדימוקרטיה. פריצת דרך בדמוקרטיה. מיטב המוחות במדעי המדינה מנסים להרחיב את מושג הדמורטיה ולכלול בו גם את משטר החמאס. בינתיים שומעים רק קולות ירי מחדר הדיונים האטום. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=85115 | |
וזה מויקיפדיה | |
חנה אייזנמן (יום רביעי, 18/10/2006 שעה 12:33) | |
מתקפת איכות בנושא יוון העתיקה יצאה לדרך. עזרו להבטיח את הצלחתה! אונר''א מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית קפיצה אל: ניווט, חפש סמל אונר''אאונר''א (UNRWA - United Nations Relief and Works Agency for Palestine Refugees in the Near East) היא סוכנות הסעד והתעסוקה לפליטים פלסטינים של האו''ם (בפליטים שאינם פלסטינים מטפלת נציבות האו''ם לפליטים- ארגון ה-UNHCR, שבניגוד לאונר''א רשאית לישבם גם במקומות מושבם הנוכחיים). לפי הגדרת אונר''א, פליט פלסטיני הוא מי שהיה תושב פלסטינה (א''י) בין יוני 1946 למאי 1948 ואיבד את ביתו עקב מלחמת העצמאות. בשנת 2004 נכללו בקטגוריה זו, לפי רישומי אונר''א, 4 מיליון אנשים, הזכאים לסיוע של אונר''א. אונר''א מטפלת ב-59 מחנות פליטים, הנמצאים בסוריה, לבנון, ירדן, ירושלים, אזורי יהודה ושומרון ורצועת עזה. במחנות אלה מתגורר כשליש מסך כל הפליטים הרשומים. השירותים שמספקת אונר''א כוללים טיפול רפואי, חינוך, מזון וביגוד. את השירותים מספקים 23,000 עובדים, 99% מתוכם הם פלסטינים. תקציבה השנתי של אונר''א הוא מיליוני דולרים, שמקורם בעיקר במדינות תורמות, שהעיקריות שבהן הן ארצות הברית, קנדה, האיחוד האירופי, בריטניה ושבדיה. תפקידו של הארגון בעיני רבים, כולל בעיני הפלסטינים עצמם, שנוי במחלוקת. רבים, בעיקר בישראל, אך גם במדינות ערב, רואים בארגון גוף המנציח את בעיית הפליטים הפלסטינים, מאחר ובמקום לסייע להם להיקלט במדינות בהם נמצאים מחנות הפליטים (כמו בלבנון ובירדן), הם מסייעים למעשה בשימור מצבם. אונר''א מעניק שירותי חינוך, תעסוקה, בריאות ורווחה במסגרות המשרתות בלעדית את צאצאי הפליטים, ומעודדת את הזכאים לשירותיה שלא לפנות למערכות הסיוע המקומיות במדינות מושביהם לקבלת שירותים מקבילים. כפילות מערכתית זו יוצרת פירודים חברתיים עמוקים בין תושבים המקבלים את עזרת הארגון לאלה שאינם, והאיבה הטבעית הנוצרת מפערים אלו מנותבת להנצחת השאיפה העממית לביטול מדינת ישראל, בהיותה ה''חטא הקדמון'' האשמה ב''אסון''. יצוין, בהקשר זה, כי הארגון הוקם 5 ימים בלבד לאחר יסוד ארגון ה-UNHCR - נציב הפליטים העליון של האו''ם, וזאת משום שתכלית ארגון ה-UNHCR הייתה שילוב הפליטים בעולם במדינות בהם הם שוהים, תכלית אליה התנגדו מדינות ערב. מבחינה זאת, אונר''א אכן הוקם במטרה שלא ליישב את הפליטים באורח קבע במדינות אליהם הגיעו. פעמים אחדות האשימה ישראל את אונר''א שמתקניה משמשים את ארגוני הטרור הפלסטינים. אונר''א, מצידה, האשימה את ישראל בהפרעה לפעילותה ההומניטרית. אונר''א הסתבכה כאשר נחשפו סרטים המתעדים שימוש של אמבולנסים של אונר''א בידי מחבלים, וכן כאשר מזכ''ל אונר''א פיטר האנסן הודה שהארגון מעסיק פעילי חמאס ולא רואה בכך שום בעיה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=85116 | |
חנה, את צודקת בשתי תגובותיך | |
ישראל בר-ניר (יום רביעי, 18/10/2006 שעה 18:16) בתשובה לחנה אייזנמן | |
כתבתי על כך בפרוט במאמר ''אגדות עזה מ'כיבוש' ל'מצור' ''(פא''ץ, 11 באוגוסט, 2005). כפי שהזכרתי שם, אונר''א לא רק מונע כל פיתרון לבעית הפליטים, הוא גם אוסר על ישראל לעשות זאת. כשישראל נסתה בכל זאת לעשות מה שהוא --- מיד אחרי מלחמת ששת הימים --- היא הואשמה ב''הפרת אמנת ג'נבה'' . . . גם שמעון מנדס כתב על כך באחד הפתילים כאן. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=85120 | |
חנה, את צודקת בשתי תגובותיך | |
Israeli101 (יום רביעי, 18/10/2006 שעה 18:47) בתשובה לישראל בר-ניר | |
''אונר''א לא רק מונע כל פיתרון לבעית הפליטים, הוא גם אוסר על ישראל לעשות זאת.'' ב-י-נ-ג-ו Moronic Double standard, doubled faced, bloody UNR''A | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=85123 | |
חפשו ב-google את הערך - סופיז, הוא מבטא את הדברים בבהירות | |
חנה אייזנמן (יום רביעי, 18/10/2006 שעה 19:51) בתשובה לIsraeli101 | |
להלן דוגמית ויש שם עוד הרבה דברים מאלפים - בסכנות הטמונות במפת הדרכים עוסק גם אברהם סופיז, חבר עמית במכון הובר שבאוניברסיטת סטנפורד, במאמר ב''וולסטריט ג'ורנל''. בשנים שבין 85'-90', בתקופתו של מזכיר המדינה ג'ורג' שולץ, כיהן סופיז כיועץ המשפטי של מחלקת המדינה האמריקנית ושימש כמתווך האמריקני בין ישראל למצרים בנושא טאבה. ''מפת הדרכים נדונה להיכשל, כמו כל התכניות שקדמו לה'', הוא כותב, משום שהיא אינה מתמודדת באמת עם סיבותיה של האלימות הערבית כלפי ישראל. אלימות זו, שנועדה לערער על זכות קיומה של מדינת ישראל, ניזונה מאווירה התומכת בה והמאפשרת אותה. אווירה זו אינה נחלתם של הערבים בלבד אלא של כל הקהילה הבינלאומית כולה, כולל ארה''ב, אומר סופיז ומוסיף כי כדי להוביל מהלך של הסכם שלום יש לשנות את האווירה ואת המעשים באופן יסודי. ארה''ב רואה עצמה כמנהיגת העולם במלחמה בטרור העולמי אבל דווקא אלמנטים במדיניותה ארוכת הטווח פועלים במגמה הפוכה ומעודדים את הטרור כנגד ישראל. אחת הדוגמאות לכך היא האופן שפועלת ארה''ב ביחס לנושא הפליטים. מדינות ערב ואש''ף בחרו בכוונה תחילה להשאיר את הפליטים במחנות בתנאים איומים ובסמוך לישראל. במקום לפעול לפיזור מחנות הפליטים ושיקומם הנציחה ארה''ב את המצב, וזאת בכך שמימנה את אונר''א, הזרוע המנהלת את המחנות מאז 48' מטעם האו''ם. יותר מ 400 מיליון דולרים מוציאה אונר''א לסיוע לפליטים, וזאת במצב שרק למעטים מהם מתאימה באמת הגדרת פליטים. לא היה אפשר להגות תכנית טובה יותר כדי לסכן את ישראל ולהשחיר את תדמיתה המוסרית כותב סופיז. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=85128 | |
חפשו ב-google את הערך - סופיז, הוא מבטא את הדברים בבהירות | |
Israeli101 (יום רביעי, 18/10/2006 שעה 23:07) בתשובה לחנה אייזנמן | |
את ובר-ניר היגדרתם את שורש הבעיה, ואני שלם עם העובדות שהעליתם. אבל מה? 'ערביי האזור' יומרו לך שהמצב במחנות הפליטים נשאר על כנו מכיוון שהם מצפים לחזור!!! ואם חס וחלילה 'יתמסדו' - יעבדו את מנוף טענותיהם! Go Argue with born losers | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=85156 | |
זו כולה ''עבודה עברית''. | |
חנה אייזנמן (יום חמישי, 19/10/2006 שעה 11:30) בתשובה לIsraeli101 | |
מדינת ישראל מתבכיינת תמיד, שאין כסף להסברה. איזו בדיחה, אין מסבירים כשמאל הישראל את ''צרת'' ה''פלסטינים''. במקום שישראל תזעק מעל כל במה את הבלוף, ואז מזמן הוא כבר לא היה קיים, מבטיחה ישראל שהיא תדאג ל''מסכנים'', היא עושה הקלות למרצחים, יש ארגוני ''יש גבול'', ''ווטש'', ''נשים בשחור'', ''תעיו''ש'' וכו. הם עושים את ההסברה הטובה ביותר להצדקת השמדת ישראל. ועולה על כולם סמל ה''שלום'' שמעון פרס, שהיה שר ההסברה של ישראל, תארו לעצמכם. אותו פרס שטען שערפאת קבל בצדק את פרס נובל לשלום. אתם יורדים בכלל לעומק הזוועה? איזו זיקה יש אדם לארץ בה הוא ישב רק שנתיים? מאה מליון פליטים שוקמו במקומות מקלטם, גם כשהשפה והתרבות המקומיות היו זרות להם לחלוטין. ה''פליטים'' הערבים נמצאים במרחב הענק של דוברי שפתם, של ''תרבותם'' ושל דתם, שיקומם לא צריך היה להוות שום בעיה. להיפך - עיראק, למשל, באותם ימים, שיוועה לידים עובדות, כדי לפתח את החקלאות שלה, אך הליגה הערבית אסרה זאת. למה רק כמה גויים ישרים צועקים את האמת הזו ולא מדינת ישראל? אתם יודעים למה. כבר אמרתי לכם כמה פעמים. באותן שנים שוקמו בישראל שש מאות אלף יהודים, פליטי מדינות ערב, אותו מספר, והם באמת היו פליטים, שחיו בארצות מוצאם עוד לפני הכיבוש הערבי. איש אינו פוצה פה ומצפצף בעניינם. אתם יודעים מתי התחילה ג'ואן פיטרס לחשוד? כאשר גילתה ש''בעיית הפליטים'' בארץ ישראל, אינה יורדת לעולם מסדר היום של כל ארגוני ה''חסד''. היא היחידה! וכאשר גילתה שתקנת ''פליטות'' מיוחדת תוקנה עבורם, כבר לא היה לה ספק שמדובר פה בבלוף אנטישמי קולוסאלי! פוליטיקאים בישראל בקשו ממנה לגנוז את ספרה ''מאז ומקדם''!!! בא לך גוי, מוכיח את צדקתך, ואתה מצווה עליו לגנוז את האמת!!!!!! הסיקו את מסקנותיכם. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=85176 | |
זג'ואן פיטרס לא היחידה | |
א. פרקש (יום חמישי, 19/10/2006 שעה 19:17) בתשובה לחנה אייזנמן | |
גם אני. ויש עוד שיודעים ש''בעיית הפליטים'' היא פיברוק גדול של ההיסטוריה כשיש בו כמה שחקנים ראשיים: מדינות ערב, ערביי ארץ ישראל והאו''ם-אונר''א. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=85182 | |
זו כולה ''עבודה עברית''. | |
Israeli101 (יום חמישי, 19/10/2006 שעה 19:47) בתשובה לחנה אייזנמן | |
''פוליטיקאים בישראל בקשו ממנה לגנוז את ספרה ''מאז ומקדם''!!!'' שמות בבקשה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=85183 | |
זו כולה ''עבודה עברית''. | |
Israeli101 (יום חמישי, 19/10/2006 שעה 19:57) בתשובה לחנה אייזנמן | |
העובדה הפאן ערבית-עולמית, לקיום אחיזת העינים בעיניין ''הפליטים'' הערביים, ידוע מקדם. אבל את טוענת - קונספירצייה ממשלתית ישראלית!! מחד; השמאל - עיוור לדורשי דמו! טרגדיה לאומית. אבל מאידך, גם הימין וויתר!!? קשה לקבל שגושים קוטביים(שלא לדבר יהודים!!) הגיעו להסכמה כה רחבה בעיניין קריטי ממלכתי! אנחנו 'אוכלים' את פרי השמאל שנזרע. עדיין ניתן לתקן את המעוות, מאוחר טוב מלעולם. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=85134 | |
תפקידו של אונר''א הוא לשמר את בעיית הפליטים הערבים | |
א. פרקש (יום חמישי, 19/10/2006 שעה 0:46) בתשובה לחנה אייזנמן | |
והאינטרס הוא של האו''ם ושל הערבים גם יחד. האו''ם דרך הארגון הגדול הזה, שהוא גדול מכל ארגון האו''ם לכל פליטי יתר העולם (UNHCR), הוא מעסיק גדול שנותן משקל וכוח לאו''ם. בכך האו''ם מבצר את נוכחתו במזרח התיכון לטוב ולרע, ובד''כ לרע. מעורבות זאת נותנת לאו''ם משקל גדול יותר בפעילות המדינית המתנהלת סביב הסכסוך. הערבים מעוניינים לשמר את הסכסוך עד לנצחון הגדול. קיומה של ישראל היא סיבה להמשך המאבק. אבל בכורח העיתים נפגע לפעמים הרצון להמשיל ולהילחם רק בגלל שיראל נמצאת אל מול עינהם ולכן הם היו חייבים לשמר את ''בעיית הפליטים''. עם ה''בעייה'' הזאת הם יכולים לגייס המוני אנשים כתנועות פוליטיות וכמתגייסים לתנועות טרור, וגם להצדיק את המשך המאבק. ישראל נמצאת המילכוד. אם היא תסכים ל'פתרון בעיית הפליטים' בשיטחה היא מייד תחדל להיות ''מדינת העם היהודי''. ואם היא לא תסכים, אז היא ''תהייה אחראית'' להמשך קיום הסיבות שגרמו לסכסוך וכמובן להמשכו. זה או רעל או חרב. מבחינת ישראל עדיך לא לבלוע את הרעל אלא להילחם בחרב עד שהמציאות הארורה הזאת תימחק. לצערי על אז אין סיכוי לשלום עם ערביי ארץ ישראל. | |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |