התקציב והביטחון | |||||
דוד סיון (יום שלישי, 01/08/2006 שעה 15:00) | |||||
|
|||||
http://www.faz.co.il/thread?rep=81568 | |
ניגודים | |
ע.צופיה (יום שלישי, 01/08/2006 שעה 20:02) | |
אני רואה ניגוד בקביעתך ''יותר מקורות לאמצעי....'' ופחות להוצאות על כח אדם'' מקורות לאמצעי לחימה זה השקעה בכח אדם,אז איזה כח אדם פחות? בנושא תקציב הבטחון אתה מתעלם(חלקית)מבעיה יסודית אחת. במציאות המזרח תיכונית כל תקציב בטחון הוא וירטואלי, כי המציאות הבלתי צפויה מכתיבה את ההוצאה הבטחונית ללא מתן ברירות כלשהן.החוסן הכלכלי והחברתי הוא נגזרת בלבד מהחוסן הבטחוני, כמובן בארצנו בלבד. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=81571 | |
אכן, ניסוח לא בהיר | |
דוד סיון (יום שלישי, 01/08/2006 שעה 21:32) בתשובה לע.צופיה | |
כרגיל, החפזון מן ''השטן''. הקטע שאתה רואה בו ניגוד, ''יותר מקורות ליעדי פיתוח אמצעי לחימה ושיטות, ופחות להוצאה על כוח אדם'', אינו מבהיר את עמדתי ולכן דרוש הסבר. 1. אמצעי לחימה = כלים, ברזלים (כמו מטוסים, נאוטילוס גלאי מנהרות) וכו'. 2. שיטות או שיטות לחימה = שילובים בין אמצעי לחימה שונים וכוח האדם הקיים. המושג קשור בכוח האדם דרך תהליכי הכשרה. 3. פחות על כוח אדם = צבא קטן (במספר חיילים) וחכם. כונתי אם כן היא שיותר יושקע בפיתוח אמצעי לחימה ואמצעים טכנולוגיים והכשרת החיילים ופחות על משכורות והרחבת מספר החיילים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=81573 | |
אכן, ניסוח לא בהיר | |
ע.צופיה (יום שלישי, 01/08/2006 שעה 22:27) בתשובה לדוד סיון | |
אבל מי שמפתח אמצעי לחימה ואמצעים אחרים הם אנשים שמקבלים שכר,ומי שעוסק בהכשרת חיילים גם מקבל שכר. לפי נסיוני השיפור הטכנולוגי אינו מקטין כח אדם ברמה האבסולוטית,אלא מייעל את המערכת. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=81582 | |
מדובר בשינוי דגשים ומיקוד | |
דוד סיון (יום רביעי, 02/08/2006 שעה 5:11) בתשובה לע.צופיה | |
הכוונה שלי היא שצריך להגדיל את חלקן של השקעות בפיתוח אמצעי לחימה וייצורם ובפיתוח שיטות לחימה והקטנת ההוצאות השוטפות. כמו שחלק מההשקעות באמצעי ייצור (בניה, הרכבה ועוד...) הולך לשכר של העובדים בקווי הייצור, כך גם בהשקעות באמצעי לחימה. ברור שהשקעה בפיתוח אמצעי לחימה, אם הפיתוח הצליח, עשויה להוביל להשקעה בהקמת קו ייצור או מפעל לייצורו. בצה''ל היום חלק גדול מההוצאות השוטפות מנוצל לשכר ורכיביו. רק 10 - 12 אחוזים מסך השכר משולם לכוח הלוחם והיתרה משולמת לבעלי מקצוע שאפשר לקבל בשוק האזרחי יותר בזול. עובדים בדירוג המח''ר במשרד הביטחון מקבלים שכר כפול ויותר מעובדים בגופים ציבוריים אחרים או מעובדים במגזר הפרטי. התייעלות בקטע הזה תחסוך מקורות כדי להרחיב את ההשקעות בפיתוח, ותקטין את מספר החיילים ותשלומי השכר לצורכי פעילות שוטפת. ''האירגון מחדש של צה''ל ישלח הרבה חיילים הביתה, בסדיר ובמילואים. הצבא יוכל להצטמק וגם הוצאותיו'' (http://www.faz.co.il/story_2071). במושגים שלי מספר החיילים יצטמצם, יתפנו מקורות להשקעות ויתכן שגם סך תקציב הביטחון השנתי. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=81577 | |
אכן, ניסוח לא בהיר | |
יובל רבינוביץ (יום שלישי, 01/08/2006 שעה 23:06) בתשובה לדוד סיון | |
ראה גם „צבא העתיד - יותר רובוטים, פחות חיילים”: <דיון 2071>. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=81585 | |
אכן, ניסוח לא בהיר | |
מהנדס אזרחי (יום רביעי, 02/08/2006 שעה 6:15) בתשובה לדוד סיון | |
הנה ניסוח טוב יותר: ''2. שיטות או שיטות לחימה = שילובים בין אמצעי לחימה שונים וכוח האדם הקיים.'' תשמע יש לי רעיון... שצריך לישם אותו והוא לפתח כלי נשק עם שליטה מרחוק. כמו למשל טנק שאפשר לשלוט עליו מעמדה רחוקה אז כבר לא ניצטרך מיגון כבד והטנק שיהיה קל יותר ירוץ מהר גם כן נבטל את גורם ה''פחד'' מהחיילים וכך נבוא אל המנוחה ולנחלה. דרך אגב אפשר לישם זאת על מטוסים גם כן. הטייס ישב על הקרקע ויטיס אותו ביעילות רבה יותר ויבא לציון גואל | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=81601 | |
שאלת גודלו של תקציב הבטחון השנה לפי התרשמותי | |
א. פרקש (יום רביעי, 02/08/2006 שעה 19:40) | |
לא יעלה על הפרק במובן שאתה מתכוון אליומאחר והתקציב הולך לעבור רענון לאור המלחמה הזאת, תוצאותיה ומסקנותיה. ישנם פרמטרים שעליהם יוחלט בחודשים האחרונים, כמו רכישת אמל''ח חדש ומיוחד ושינוי סידרי העדיפויות במחקר ובייצור אמל''ח מקומי - שהם ישפיעו ויגדילו להערכתי קצת את המסגרת התקציבית. כמו כן יוספו עוד הרבה מיליוני ימי מילואים כדי להעיר את הכוח המבצעי שלא עסק באימונים סדירים מזה שנים וויכוח עז זה שומעים כבר בתקשורת בהקשר כשירות הכוחות ללחום נגד החזבאללה בהרי לבנון. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=81607 | |
התכוונתי לגישה האופטימלית | |
דוד סיון (יום חמישי, 03/08/2006 שעה 7:01) בתשובה לא. פרקש | |
הצגתי עיקרון, נקרא לו עיקרון החוסן הלאומי, לדיונים על התקציב בכלל ועל תקציב הביטחון בפרט. זהו עיקרון בסיסי איך צריך לנהל את תהליך קבלת ההחלטות. לכן כל רענון צריך וראוי שיעשה על פי עיקרון כזה כדי להשיג תועלת מרבית (למנוע ביזבוז). | |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |