הגם זו למצווה תיחשב? | |||||
ישראל בר-ניר (יום שלישי, 09/05/2006 שעה 6:42) | |||||
|
|||||
http://www.faz.co.il/thread?rep=77206 | |
יש כאן בהחלט דילמה | |
רמי נוי (יום שלישי, 09/05/2006 שעה 8:06) | |
מצבם הכלכלי הקשה של הפלשתינים הוא זה שדחף אותם בין השאר לזרועות החמאס. איך לסייע סיוע הומנטירי לפלשתינים תוך כדי הבהרה שזה נעשה למרות, ולא בגלל, עליית החמאס, זוהי בהחלט בעיה קשה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=77208 | |
יש כאן בהחלט דילמה | |
יובל רבינוביץ (יום שלישי, 09/05/2006 שעה 8:19) בתשובה לרמי נוי | |
בלי ספק החלטה נבונה מאד של הפלשתינאים. מצבם הכלכלי השתפר פלאים תחת הנהגת החמאס. שמא תסביר כיצד מצב כלכלי קשה דוחף את הפלשתינאים לזרועות החמאס באותה קלות בה מצבם הכלכלי הטוב של הסטודנטים הסעודים באירופה דוחף אותם לזרועות אל-קאעידה? מדוע הזונות העניות של דרום תל-אביב אינן מבצעות פיגועי התאבדות ומה הכלים שבהם אתה משתמש כדי להגיע להיסקים הלוגיים הנאים שלך? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=77240 | |
זו כלל לא דילמה | |
ישראל בר-ניר (יום שלישי, 09/05/2006 שעה 19:33) בתשובה לרמי נוי | |
אין חולק על כך שמצבם הכלכלי של הפלשתינאים הורע כתוצאה מהמילחמה שהם פתחו בה ומתעקשים שלא להפסיקה. זאת שאלה טובה אם המצב הכלכלי הוא באמת הסיבה לעליית החמס (לדעתי אין כל קשר). באשר לצורך בסיוע הומניטרי לאלה שנופלים בין הכיסאות, זו בעיה אמיתית, אבל נראה לי שזה קצת מוגזם לפנות לצדקה של יהודים למטרה הזאת. לערבים לא חסרים משאבים כדי לענות על הצרכים האלה מעל ומעבר, ואין שום סיבה שבעולם להפנות תביעות/בקשות בנושא הזה לתורמים יהודים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=77248 | |
זו כלל לא דילמה | |
חזי (יום רביעי, 10/05/2006 שעה 0:02) בתשובה לישראל בר-ניר | |
העובדות הן, שמדינות ערב אחראיות במידה רבה למצבם של הפלסטינים. אחריותם נובעת מעידוד הפלסטינים להמשיך ''במאבק'' נגד ישראל. מעודדות אותם שלא לנסות לפתור את בעיות הפליטים, מעודדות אותם להשאיר את הפליטים ''כנשק'' נגד ישראל. עקשנותם של הפלסטינים להמשיך במדיניות האלימות נגד ישראל, הינה פועל יוצא של התמיכה ללא סייג, של מדינות ערב במלחמתם בישראל. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=77234 | |
מה כבר יש לומר על היהודים האלה העוזרים לאוייב | |
א. פרקש (יום שלישי, 09/05/2006 שעה 17:48) | |
רק בגלל שהוא מסכן, ולא נלחמים בו בגלל שהוא טרוריסט צמא דם וחורבן? הרי שמעון פרס שלנו כבר אמר שצריך לדבר עם אבו-עבאס כי איתו אפשר לדבר ואיתו אפשר לעשות שלום. כאילו שאין חמאס בסביבה?! כאילו שלא החמאס הוא השולט?! הבעיה היא שע''י דיבור עם אבו עבאס אנחנו מפספסים את המטרות שלנו. עלינו להראות לפלסטינים שהם לא ראויים עדיין למדינה משלהם כי הם לא מאורגנים לבנות אותה. עלינו להראות לפלסטינים שעם טרור אין שיחות. עלינו להביא לתודעתם שאם הם רוצים מדינה עליהם להיות ראויים לה ולדעת לנהוג בדרך בה מנהלים מדינה ולא בדרך בה מגלגלים פיגועים. העוני וההזנחה בשטחים הם תוצאה של משטר מושחת (בעיקר פתח וגם חמאס) שמעדיף להשקיע כסף על רצח יהודי במקום כסף לתמיכה כלכלית בערבי. לכן, לאחר שהפלסטינים בחרו ניתוק מדיני וטרור, עלינו לתת להם להיהרס ולהתנוון כדי שיבינו שזו תוצאה של החלטתם. בתוך כך עלינו לדרוש מארה''ב לעצור את כל החוגים המגייסים כספים עבור החמאס או עבור הפלסטינים בעזה, ולראות בכך נסיון להעביר כסף לתמיכה בטרור. במקביל, צריך לנסות ולבצע יירוט הכספים שמועברים דרך פקודות בנק רגילות ולא לתת להנהגת הפלסטינים להינות מהתרומות. בימים אלה המאבקים החמים בין החמאס לבין הפתח הולכים וגוברים וצריך לתת להם להתפרע בתוכם ולראות לאן הסכסוך הזה יוביל אותם. כל התערבות שלנו תפתח אופציה להאשים אותנו (אקטיבית) בנקבה שהם שוב מביאים על עצמם, הגם שאם לא נפעל זה יקרה, אבל אז זה יהיה יותר בבחינת קונספירציה פלסטינית ברורה. הפלסטינים נראים כמו הילד שרצח את הוריו ובא לילל שיתחשבו בו כי הוא יתום http://www.jpost.com/servlet/Satellite?cid=114596125... . לגבי The Palestinian Children's Suicide Funds אני זוכר שהם בעצם The Palestine Children's Relief Funds והכספים מוזרמים בעצם לחמאס כדי לתמוך בהכשרת מתאבדים וכדי לתמוך במשפחותיהם לאחר ביצוע המשימה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=77245 | |
הילדים הפלשתינים הסובלים | |
רמי נוי (יום שלישי, 09/05/2006 שעה 22:37) בתשובה לא. פרקש | |
מרעב, החולים שאינם מטופלים מחוסר תרופות, אינם ''טרוריסט צמא דם'' - הם קרבנות ולא פושעים. שיטת ''צריבת התודעה'' היא חסרת טעם ולא יעילה ומשיגה את המטרה ההפוכה. הנפגעים המסכנים לא ילחמו בטרוריסטים אלא ימותו ברעב או מהזנחה רפואית. יש לפגוע בטרוריסטים ובמנהיגיהם ולא בחפים משפע. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=77249 | |
גם הילדים של הנאצים היו ''קרבנות'' | |
צדק (יום רביעי, 10/05/2006 שעה 1:23) בתשובה לרמי נוי | |
מזל שבנות הברית לא חשבו כמוך, כי אז הנאצים היו שולטים בעולם. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=77255 | |
משהו הקשור לענין | |
אליצור סגל (יום רביעי, 10/05/2006 שעה 12:33) בתשובה לצדק | |
לק''י קישרו הקשור לענין אליצור | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=77284 | |
משהו הקשור לענין | |
לוי (יום חמישי, 11/05/2006 שעה 8:34) בתשובה לאליצור סגל | |
ברז רודף השלום המסוגל להבין את התנך רק בצרפתית איים בהשמדת אירן . איזו גזענות . מה אשמים עשרות מליוני אזרחי אירן אם איזה משוגע מפתח איזו פצצה ? אין זאת כי הגיל עשה את שלו . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=77293 | |
משהו הקשור לענין | |
א. פרקש (יום חמישי, 11/05/2006 שעה 13:29) בתשובה ללוי | |
מה עניין פרס שקורא את התנ''ך בצרפתית? על איזו גזענות אתה מדבר? פרס דווקא שיבח את העם האיראני והאשים רק את אחמנדיג'אד (ואפילו לא את כל ההנהגה האסלאמית). פרס אמר דברים ראויים, אבל טוב היה אם לא היה אומר אותם ישירות לתקשורת במו פיו. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=77324 | |
משהו הקשור לענין | |
לוי (יום שישי, 12/05/2006 שעה 6:58) בתשובה לא. פרקש | |
ברז סובל משלשול בפה . זו מחלה קשה לא מהיום . כנראה מחלה סופנית . נדמה לי שאמר שאירן תשמד . השמדת אירן היא יותר מאשר איש אחד . את דבריו אלה ראיתי בתקשורת . אני מסכים שיתכן שהדברים שובשו . אם כן יופי . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=77328 | |
משהו הקשור לענין | |
א. פרקש (יום שישי, 12/05/2006 שעה 8:23) בתשובה ללוי | |
הרי אתה יודע שאינני תומך גדול במדיניותו של פרס. אבל מסתבר שכשביבי אמר אתמול שבעניין איראן כל העם מלוכד, הוא ידע על מה הוא מדבר. פרס האשים רק את נשיא איראן ואת צמרת ההנהגה האיראנית האיראנית שמסביבו (כולל את המנהיג שהוא הדמות החזקה והמרכזית באיראן ומעל לנשיא). פרס הביע חשש שהתנהגות זו של אחמדיניג'אד מסכנת את כל העם האיראני. מכאן שפרס כמובן לא איים על השמדת העם האיראני אלא הביע חשש שאחמדיניג'אד עלול לגרום לתוצאה הזו. פרס דווקא ציין את החיבור ההסטורי לאורך דורות בין הפרסים לבין העם היהודי. ואני רוצה לומר לך שרבים בעם האיראני חשים בכך גם בימים טרופים אלה. ישנו רוב גדול בעם האיראני המתנגד בכלל למשטר האייתולות ובודאי לאיומיו של אחמדיניג'אד על ה''יישות הציונית''. אבל איראן איננה דמוקרטיה ולכן הרוב הזה עלול לסבול אם הנהגתו תתנהג באופן לא רציונאלי. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=77332 | |
ראוי היה להזכיר להנהגה האיראנית את המשמעות | |
חזי (יום שישי, 12/05/2006 שעה 8:55) בתשובה ללוי | |
של כניסה למצב של איום גרעיני. שליטי איראן הם חמומי מוח, ולא חושבים בצורה רציונאלית. מה שמדינות אירופה, ויפן (אחרי הנסיון המר שלה) הבינו, עדיין לא תופסים האיראנים. ''המשחק'' באיום גרעיני, אינו מתאים לבני אדם נאורים... | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=77344 | |
פרס אמר דברים איומים | |
רמי נוי (יום שישי, 12/05/2006 שעה 10:14) בתשובה ללוי | |
אפילו אחמדינג'ד המג'נון לא אמר שאירן תמחה את ישראל, אלא שלדעתו יש לבטל קיומה. פרס אמר ש''ניתן להשמיד את אירן''. זוהי אמירה שאין בה שום תועלת, צבאית מדינית, או הסברתית, אינה משרתת שום מטרה, ולו היה אומר אותה, נגיד, ליברמן או נתניהו, היתה כל הארץ גועשת. ואכן, פקיד בכיר במשרד הביטחון תקף את פרס באופן חריף, כמגיע לו. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=77368 | |
פרס הוא פרס | |
ישראל בר-ניר (יום שישי, 12/05/2006 שעה 19:58) בתשובה לרמי נוי | |
מה יש לדבר פרס תמיד אומר | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=77369 | |
פרס הוא פרס | |
ישראל בר-ניר (יום שישי, 12/05/2006 שעה 20:01) בתשובה לרמי נוי | |
מה יש לדבר פרס תמיד אומר מה שאת שמו נועד לפאר | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=77370 | |
חרוז יפה מארץ החרוזים | |
דוד סיון (יום שישי, 12/05/2006 שעה 21:13) בתשובה לישראל בר-ניר | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=77376 | |
אתה צודק, אחמדינג'אד לא אמר שאיראן תמחה את ישראל | |
א. פרקש (שבת, 13/05/2006 שעה 12:58) בתשובה לרמי נוי | |
כי הוא מתעלם מקיומה של ישראל. הוא רק אמר ש''הישות הציונית תימחה מעל פני המפה''. הוא לא קורא לישראל ישראל, אלא ''הישות הציונית''. אינני חושב שכשנשיא מדינה מכריז על מדינה אחרת שהיא צריכה להימחות מעל פני האדמה, המדינה המותקפת צריכה להרחיק ולחפש מדינות שעומדות בתור בעולם לבצע את משימת ההשמדה. אני לפחות בעניין זה מוצא את עצמי מסכים לדבריהם של פרס, ביבי וזאב שיף http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?... | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=77383 | |
בפרפרזה על כותרת ספרו של דן בן אמוץ | |
ישראל בר-ניר (שבת, 13/05/2006 שעה 23:56) בתשובה לא. פרקש | |
''דיבורים זה לא הכל''. יתרה מזאת, דיבורים הם בדרך כלל מיותרים, במיוחד כשהם באים לחפות על חוסר מעשים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=77386 | |
בפרפרזה על כותרת ספרו של דן בן אמוץ | |
א. פרקש (יום ראשון, 14/05/2006 שעה 9:50) בתשובה לישראל בר-ניר | |
לאילו דיבורים אתה מתכוון? לדיבוריו של מר נוי או של אחמדינאג'אד? כי לפחות לדברי אחמדינאג'אד אני מתייחס ברצינות הראויה ורואה שמאחרי דיבורים אלה גלומים מעשים מסוכנים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=77400 | |
בפרפרזה על כותרת ספרו של דן בן אמוץ | |
ישראל בר-ניר (יום ראשון, 14/05/2006 שעה 17:57) בתשובה לא. פרקש | |
אם לא הבנת זאת לבד - כוונתי היתה לדבריו של פרס, ולאלה של פושקי שפתיים אחרים בישראל. וזה בדיוק מפני שאני מסכים אתך באשר לרצינות בה יש להתייחס לדבריו של הפרסי. | |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |