פרץ ונתניהו - הילכו השנים יחדיו? | |||||
עגל הזהב / דוד סיון (יום חמישי, 08/12/2005 שעה 11:13) | |||||
|
|||||
http://www.faz.co.il/thread?rep=71430 | |
בטח ילכו יחד | |
אבי שקד (יום חמישי, 08/12/2005 שעה 12:49) | |
אני סוציאליסט , אז למה שביבי ופרץ לא ילכו יחד? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=71435 | |
ביבי או עמיר | |
ע.צופיה (יום חמישי, 08/12/2005 שעה 15:06) | |
אני צופה ששרון כראש ממשלה יהי זקוק לשניהם(בהנחה שנתניהו יזכה בליכוד).אני גם אסתכן בניחוש שפרץ יפסול את ביבי לאוצר ולהיפך,לכן שר האוצר יבוא ממחנה שרון,כנראה אולמרט. אתה אינך ''מנתח'' את אולמרט,ולדעתי בצדק. אולמרט לטעמי חסר ''חוט שידרה''פוליטי ולכן מי שיקבעו את המדיניות הכלכלית של מדינת ישראל(כפי שקבעו במשך רוב שנות קיום המדינה)הם פקידי האוצר. האוצר ''הזיק'' לביבי בשאיפתו לראשות הליכוד ולכן לדעתי מההיבט הפוליטי הוא לא יחזור לשם. אני מהמר על החוץ או הבטחון. לפרץ יש בעיה,אין לו את ''ההכשרה'' או הנסיון לתפקיד מדיני-בטחוני ולכן הוא יאלץ להסתפק בכבוד,דהיינו מ''מ רה''מ. אני ממליץ על סטנלי פישר! | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=71441 | |
העיתון ''הסוציאליסטי'' מקלס את נתניהו | |
דוד סיון (יום חמישי, 08/12/2005 שעה 17:24) בתשובה לע.צופיה | |
נחמיה שטרסלר מחלק המון מחמאות וכאילו שוכח את העובדה שנתניהו רץ אחרי האגו שלו יותר מידי - נטש את העמדה לפני שיכול היה להראות הישגים נוספים (http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?...). עכשיו הוא רק יכול לספר שאין לו אחות. תוצאות הנטישה ירדפו אותו לא מעט בעתיד הקרוב. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=71448 | |
הקפיטליסט הנאור סבר פלוצקר | |
פרקש (יום חמישי, 08/12/2005 שעה 17:54) בתשובה לדוד סיון | |
משבח את עמיר פרץ http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3167257,00.h... אבל גם לא כל כך מאמין לו http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3175897,00.h... | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=71461 | |
סבר פלוצקר | |
דוד סיון (יום חמישי, 08/12/2005 שעה 18:44) בתשובה לפרקש | |
פגשתי את האיש, בעל תואר בכלכלה (מאוניברסיטה פולנית), פעם אחת לפני יותר מ-20 שנה. אז הוא היה העורך הכלכלי של ''על המשמר'' (ז''ל). אחר כך היה העורך הראשי ובהמשך עבר לידיעות אחרונות. יש לו חושים טובים והוא זוכר לא רע נתונים שראה כך שאם תצלצל אליו בקשר לדברים שהוא כותב יש סיכוי טוב שגם יהיה לו הסבר יותר רחב. מה שלא כל כך מוצא חן בעיני, ואולי אני טועה, היא העובדה שאחרי כל כך הרבה שנים שאני מכיר אותו, וגם קורא את דבריו לעיתים, אינני יודע בבירור מהי עמדתו לגבי מדיניות כלכלית. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=71462 | |
סבר פלוצקר | |
פרקש (יום חמישי, 08/12/2005 שעה 18:46) בתשובה לדוד סיון | |
אולי זה יתרונו, שהואלא מזוהה פוליטית, לא רק במובן במפלגתי אלא גם במובן הרעיוני? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=71463 | |
סבר פלוצקר | |
דוד סיון (יום חמישי, 08/12/2005 שעה 19:14) בתשובה לפרקש | |
לדעתי זה חיסרון, כי משתמע מכך שהעמדה שלו לגבי התיאוריה הכלכלית תלויה בשיקולים פוליטיים. מצד שני הוא פתוח ומוכן לענות לשואלים שהוא לא ממש מכיר. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=71470 | |
סבר פלוצקר | |
ע.צופיה (יום חמישי, 08/12/2005 שעה 20:03) בתשובה לדוד סיון | |
סבר פלוצקר הוא עיתונאי(מהטובים יותר) וכעיתונאי הוא תמיד יודע הכי טוב ,בדיעבד! ככלכלן יתכן שהוא יודע דברים אחרים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=71527 | |
פרץ דומה לסטאלין | |
Israeli101 (שבת, 10/12/2005 שעה 8:18) בתשובה לפרקש | |
נדמה לי! או שפרץ דומה ליוסף סטאלין? (חזותית כמובן!!) | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=71544 | |
גם רעיונית, בחלק מתורתו | |
פרקש (יום ראשון, 11/12/2005 שעה 15:46) בתשובה לIsraeli101 | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=71473 | |
העיתון ''הסוציאליסטי'' מקלס את נתניהו | |
ע.צופיה (יום חמישי, 08/12/2005 שעה 20:10) בתשובה לדוד סיון | |
אני מסכים עם דבריו של שטרסלר. נתניהו עזב כי הוא רצה להתחרות בשרון לתפקיד רה''מ.וזה היה העיתוי המתאים לפי הערכתו הפוליטית. אם היה נשאר שר אוצר היה מנהל עכשיו כלכלת בחירות. איני חושב(כקורא קבוע של העיתון)שלהארץ יש קו כלשהו. יש חופש עיתונאי מלא ויש מגוון דעות גם בכלכלה. שטרסלר לטעמי,פחות פופוליסט מהיתר. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=71483 | |
המדור הכלכלי בהארץ | |
דוד סיון (יום חמישי, 08/12/2005 שעה 22:57) בתשובה לע.צופיה | |
מייצג השקפה של תמיכה בכל מה שמקדם חופש כלכלי, יוזמה ופירוק מונופולים. העורך הכלכלי של העיתון, העורכת של המדור ושטרסלר מציגים עמדות דומות מאד לאלו של מילטון פרידמן. גם שאר הכתבים של המדור (שפחות בולטים) קרובים מאד לעמדה הזאת. זה גם נכון שאין מונוליטיות וגם קוראים שם דעות אחרות, מעטות יחסית, כמו אלו של מוטי בסוק שגם הוא יוצא ''על המשמר''. גם משה פרל ממעריב הוא כלכלן. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=71580 | |
כתבלבים בשרות בעלי ההון | |
יאיר ש (יום שני, 12/12/2005 שעה 11:48) בתשובה לדוד סיון | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=71438 | |
זה מאוד פשוט | |
חזי (יום חמישי, 08/12/2005 שעה 15:52) | |
כלכלה נכונה היא כלכלת שוק חופש. נקודה. שר אוצר טוב, הוא שר אוצר אשר מוכן להתעמת עם מרכזי כוח כלכליים, אשר כל מטרתם לשמור ואף לחזק את הכוח אשר בידיהם. הצלחתו של נתניהו היתה ברצונו וביכולתו להתעמת עם גורמים אינטרסנטיים, בעלי כוח. אני לא רואה את פרץ יוצא נגד וועדי עובדים מונופוליסטיים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=71446 | |
אני מעדיף את ילד השמנת | |
פרקש (יום חמישי, 08/12/2005 שעה 17:53) | |
בכל העניין הכלכלי לפחות, כי על השמנת ולא ולרדת לתחתיות ולכתת רגלינו אחר פרוסות הלחם. אני חרד מפופוליזם דמגוגי שמגבר על 1000$ שכר מינימום, ולו רק בגלל שהמספר עגול מדי (בדולרים) ולא רציני. על אך שפרץ חזר בו קמעא והתחיל לגבר על התקדמות המדרגות וכיוון ה-1000 הוא השאיר טעם רע כפי שצבר בהסתדרות. הוא לא משדר עוצמה, יציבות ומנהיגות. אתה צודק שהבעיה אצל ביבי היא קפצנות ולחצנות. אבל אין לי ברירה ואין מועמדים אחרים טובים יותר, בינתיים, לעניין הכלכלי. אבל כנראה שלא העניין הכלכלי הוא שיכריע, אלא דווקא ובמפתיע - שוב העניין הבטחוני-מדיני וסוגיית השטחים. לדעתי ירידתו של פרץ בסקרים מאתמול והיום, עד כמה שאפשר להאמין להם, מבטאת את התחושות בכלל הציבור. גם עניין ניקיון הכפיים יכריע מי יצביע למי. בעניין המדיני בטחוני יש לשרון מעמד בכיר ויציב ורוב הציבור בוטח בו למרות התחלקותו המוסרית. שוב, הבטחון מאפיל על הכל, באופן טיבעי. לכן שרון חימם את העניין האיראני כדי לרמוז שרק הוא יוכל לעשות מה שישראל צריכה לעשות, והמבין יבין. ביבי, החרה והחזיק אחריו כדי לא לפספס את המומנטום ולהשאיר את שרון לבדו כמתבטא בסוגיה. כי חשוב זיכרון הדברים אצל הבוחר ביום הבחירה. העובדה שפרץ לא התבטא בעניין זה, מראה שהוא עדיין לא הסתגל בלהיות מועמד להנהגה לאומית. הוא חושש מנפילה. הוא חושש שאנשים יצחקו בפניו אם הוא יתבטא בענייני גרעין (שבחלקו הוא מסווג להם כי הוא לא כיהן בתפקידים המכשירים אותו לידיעה מלאה בעניין). | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=71474 | |
אז מה? | |
ע.צופיה (יום חמישי, 08/12/2005 שעה 20:15) בתשובה לפרקש | |
אתה שם 2 פתקים. אחד לביבי כשר אוצר ואחד לשרון כראש הממשלה? ולמה אתה מקפח את עדות המזרח (''הפלנגות'')?מה יש,לא מגיע להם משהו? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=71547 | |
הלוואי והיו לי 2 קולות | |
פרקש (יום ראשון, 11/12/2005 שעה 15:49) בתשובה לע.צופיה | |
הייתי מוציא תקליט של ''צמד הפרקשים''. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=71557 | |
-:) | |
דוד סיון (יום ראשון, 11/12/2005 שעה 17:02) בתשובה לפרקש | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=71560 | |
הלוואי והיו לי 2 קולות | |
ע.צופיה (יום ראשון, 11/12/2005 שעה 17:32) בתשובה לפרקש | |
פתקים,פרקש,פתקים,לא קולות. אם היינו צעירים היינו יוצרים את הצמד פרקש וצופיה ושרים:'' ימין ושמאל,רק חול וחול.'' | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=71616 | |
(-: | |
פרקש (יום שלישי, 13/12/2005 שעה 12:46) בתשובה לע.צופיה | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=71539 | |
שרון ונתניהו - הילכו השניים יחדיו? | |
רמי נוי (יום ראשון, 11/12/2005 שעה 13:01) | |
ממש לא אתפלא אם יבטיח שרון לנתניהו את תיק האוצר, ללבנת את צרת החינוך וגם אלה השניים יעברו לקדימה. הולך ומתברר שהליכוד פשוט מחליף שם... | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=71540 | |
לא רק שם | |
דוד סיון (יום ראשון, 11/12/2005 שעה 13:55) בתשובה לרמי נוי | |
קדימה או ליכוד ב' בלי מרכז. מפלגה מונוליטית. מפלגה שלמה של איש אחד, שאין לה מרכז שמנסה לנהל את המדינה, אבל גם עם מעט דמוקרטיה... | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=71552 | |
לא רק שם | |
פרקש (יום ראשון, 11/12/2005 שעה 16:05) בתשובה לדוד סיון | |
קדימה לליכוד, זה בעצם מה ששרון יותר מרומז. והפעם זה הוא והמפלגה מסביבו, כמו מלך ומשרתיו. ואם שאלת אותי- אז אני לא איש ליכוד ולא הייתי כזה. בטח הצבעתי להם בעבר פעם או פעמיים. אבל פעם גם לעבודה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=71558 | |
אז אולי הם היו נביאים..... | |
דוד סיון (יום ראשון, 11/12/2005 שעה 17:04) בתשובה לפרקש | |
אלו שצעקו ברחובות 'אריק מלך ישראל..... ' | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=71617 | |
לא נביאים ולא בני נביאים | |
פרקש (יום שלישי, 13/12/2005 שעה 12:48) בתשובה לדוד סיון | |
אריק הוא בולדוזר ולא שליחו של האלוהים. את התוצאות נראה רק עוד כמה חודשים... שנים.... אני פסימי ולאו דווקא בגלל שרון, אלא בגלל מה שנמצא (מי שנמצאים) מולנו, מאחרי הגדר. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=71579 | |
אתה חוזר על המנטרות הפרידמניות שלך | |
יאיר ש (יום שני, 12/12/2005 שעה 11:46) | |
כאילו כביכול הכלכלה המוניטרית וההפרטה טובות למשק ומגבירות את התחרות, כאשר שוב ושוב אנו רואים כי ההיפך הוא הנכון, כאשר נוצרים קרטלים פרועים וחמסניים. זוכר איך התפעלת מהפרטת אל על? דוגמית קטנה מהיום, כיצד משפיע הדבר על הגברת התחרות... | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=71585 | |
הזכרון הקצר שלך, יאיר הוא בעוכרך | |
דוד סיון (יום שני, 12/12/2005 שעה 16:27) בתשובה ליאיר ש | |
1. במאמר ממאי כבר כתבתי ביקורת על הפרטת אל על: ''..... משמעות ההחלטה היא שעד שתגדל תנועת הנוסעים בנתב''ג בהתאם, מובטחת לחברה ההגנה של הביורוקרטיה מפני תחרות ברוב הקווים..... על הרקע הזה מתברר לנו שלאחים בורוביץ' היתה סיבה מאד משמעותית לוותר על השליטה בארקיע'' (http://www.faz.co.il/story_2842). כנראה שהמכתב של בורוביץ מדבר על התנאי הנוח, ''העז'', שהכניסו למכרז. 2. ולפני יותר משנה כתבתי ''.... אל על שהופרטה כדי שתתנהל ביתר יעילות בזכות התחרות לא כל כך רוצה תחרות. שנית גם נציג המפריטים לא כל כך מעוניין בתחרות. המשמעות היא שהיה כאן נסיון להעביר רווחים של פעילות ציבורית לידים פרטיות'' (http://www.faz.co.il/story_2456). זו לא התחרות... אני בעד הפרטה אבל לא הפרטה מוגנת (שמבטיחה רווחים) שהסיכון הוא חלק אינטגרלי שלה. הקרטלים נוצרים כתוצאה של אי-אכיפת החוק - לא בגלל ההפרטה (הם קיימים גם במשק הציבורי .....). | |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |