שוויון, שיווי זכויות וייצוג שווה | |||||
ישראל בר-ניר (יום שלישי, 20/09/2005 שעה 8:06) | |||||
|
|||||
http://www.faz.co.il/thread?rep=66479 | |
בנושא הנשים מדובר ביצירת פרוילגיות | |
חזי (יום רביעי, 21/09/2005 שעה 8:28) | |
כתיבת מאמרים ארוכים מרתיעה את הקוראים, ומקטינה את ההתיחסות אליהם. נכון שמדברים על נסיון לעשות ''שויון'' בתחומים שאין בהם שויון. זו מהותו של הטבע. כאשר דברים שונים, ההכרח הוא שלא יהיו שוים. בנושא הנשים, הגענו למצב שארגוני הנשים עברו מזמן את מה שאפשר לכנות ''שויון'' והן צוברות יותר ויותר כוח ביצירת פרוילגיות אשר מעבר לשויון. זה מתחיל להגיע לאבסורדים שיוצרים עיוותים חמורים בחברה שאנו חיים בה. זה מתחיל לפגוע בנשים עצמן, והן עדיין לא הפנימו את העובדה הזו. מספיק לראות ברחוב את הבחורות והנשים כאשר הן נאבקות לזכות בכל גבר פנוי, כאשר הן מציגות את עצמן כאבזר מין משובח יותר מאשר האחרות. המחשופים הולכים וגדלים, שכבות האיפור הולכות ומתעבות. אחוז הנשים הגלמודות הולך וגדל. היום יותר מתמיד, מתקשה בחורה ''לתפוס'' חתן, כי באמת הבחור צריך להיות לא שפוי כדי להשתעבר לכל חייו לפרנסת האישה, תשלומי משכנתא ועוד ועוד... מתי יפנימו ארגוני הנשים את השלכות המצב החדש שהן יצרו נוצר ? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=66486 | |
המאמר ארוך אבל כתוב היטב ומענין | |
צדק (יום רביעי, 21/09/2005 שעה 19:12) בתשובה לחזי | |
קראתי לפני שנים רבות על תנועת נשים בארה''ב שנמאס להן מהמעמד החדש שנכפה עליהן, והן מבקשות לחזור ולהיות נשים רגילות. הן רוצות שהגבר יפתח להן את הדלת ויכין את הכסא עבורן, ויקום כשהאשה נכנסת ויוצאת, ויחמיא לה מבלי לחשוש מתביעות. הן רוצות שהגבר ישלם עבור הבילוי המשותף ולא חצי חצי. כשהן תתחתינה הן רוצות להיות עקרות בית בלבד ושהבעל יפרנס. הן טוענות שהפמיניסטיות גרמו לנשים עוול גדול ודרדרו את מצבן, נשים מעטות מאד הרויחו מהפמיניזם ואלו נשים שממילא היו מסתדרות בלעדיו, הרי נשים חזקות היו לאורך ההיסטוריה כולה והן לא היו זקוקות לתנועות. רוב הנשים סובלות כי הגברים חוששים מתביעות על כל מילה, הכבוד לנשים הדרדר, האשה חייבת לעבוד גם בבית וגם בחוץ, ואפילו ההיריון אינו מפסיק את העבדות, מה שלא היה לפני הטירוף הפמיניסטי, | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=66488 | |
לפעמים גם צדק צודק | |
ישראל בר-ניר (יום רביעי, 21/09/2005 שעה 22:33) בתשובה לצדק | |
מומלץ לקרוא בקשר לכך את הקישור הבא: | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=66498 | |
A long, boring and redundant article.. | |
Divrey Hayamim (יום חמישי, 22/09/2005 שעה 8:52) בתשובה לצדק | |
אני חושבת שהתנועה הפמניסטית שלמעשה התחילה בארה''ב בשנות ה 30, הטילה אור על ההפליה המינית. נשים טענו, ובצדק, שאין להן צ'אנס בשוק העבודה, בפולטיקה, מוסדות השכלה גבוהה וכ''ו בשל היותן נשים. וזה לא צודק ואכן חל תיקון בחוקה האוסר הפליה בגלל מין. זה לא אומר שכל הנשים יוצאות לעבוד או רצות לבחירות או מתגייסות למרינס. זה רק אומר שאם אשה בוחרת לעבוד מחוץ לבית או ללמוד באוניברסיטה, מכללה או בקריירה צבאית, הרי יש להתייחס אליה באופן הוגן. בהרבה מקרים לבחורות אין ברירה והן חייבות לעבוד כי משכורת אחת לא מספיקה. היום ניתן לראות הרבה נשים שמפרנסות את משפחתן, כי יש להן כישורים שיותר דרושים בשוק העבודה, והבעל נשאר בבית כאב-בית. תהיו מופתעים כמה בעלי היה אב-בית נהדר ועזר כנגדי כשלא מצא עבודה והיה בבית שנה. טיפל בילדים ועשה כביסה ואפילו סידר את כל הארונות בבית. ממש הצטערתי כשמצא עבודה, אבל אין ברירה. כיום, משכורתי יותר גבוהה משל בעלי, וגם זה קורה בין חברים ושותפים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=66514 | |
הפמיניסטיות רוצות לשנות סדרי עולם | |
צדק (יום חמישי, 22/09/2005 שעה 17:45) בתשובה לDivrey Hayamim | |
הם מחפשות להפוך את העולם על ראשו על ידי מלחמה בתכונות האנושיות. יוצאי דופן תמיד יש, והקיצוניים בכל תחום תמיד מעצימים את יוצאי הדופן והופכים אותם לדגל. גבר נורמלי אינו מסוגל לבצע עבודות בית ....נקודה !!!!!!!! עבודות בית דורשות תכונות שאינן נמצאות אצל רוב גדול של הגברים, אז לך במקרה יש גבר נשי, בתנאי שבעלך מבצע את עבודות הבית באיכות של אשה ואיננו סתם עצלן. הגבר בנוי כדי לפרנס את הבית ולנהל אותו, הוא חזק יותר ועניני יותר לצורך תפקיד זה. שיהיה ברור רק שניהם ביחד נותנים בית תקין, זו לא מלחמה, זה שיתוף פעולה כשכל אחד נותן את הטוב שבו למען הבית המשותף. כאשר הופכים סדרי עולם התוצאות בולטות לעין, בארה''ב זה ממש בולט, מיליוני ילדים ללא אבא, גירושין בסרט נע, חיים ללא נישואין........ בקיצור, רק סדום ועמורה הביאו הפמיניסטיות. ואת בעיית המשכורות היינו פותרים בקלות, אם רק הגברים היו עובדים ומבין הנשים רק מי שחייבת, הרי שמשכורות הגברים היו גבוהות יותר. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=66517 | |
''בהרבה מקרים לבחורות אין ברירה והן חייבות לעבוד כי משכורת אחת | |
ישראל בר-ניר (יום חמישי, 22/09/2005 שעה 20:07) בתשובה לDivrey Hayamim | |
לא מספיקה''. האם שמעת את המושג DINC (זה קיצור של Double Income No Children). מרבית הדברים עליהם את כותבת הם נחלת העבר הרחוק, ומזמן לא קיימים. הפמיניסטיות ממשיכות להילחם בהם כאילו שום דבר לא השתנה. למרות שהנושא של ייצוג במקומות העבודה ושכר שווה שייך למאמרי ההמשך אני מציע לך לקרוא מה שהניו יורק טיימס כתב על זה השבוע | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=66526 | |
''בהרבה מקרים לבחורות אין ברירה והן חייבות לעבוד כי משכורת אחת | |
Divrey Hayamim (יום שישי, 23/09/2005 שעה 1:15) בתשובה לישראל בר-ניר | |
אני לא פמניסטית, לא שמאלית ולא ימנית. רק מאמינה שכולנו בני אדם ואנחנו חייבים להתנהג כבני אדם. צריך להפסיק עם הסטנדרתים הכפולים והפליות זדוניות. בעבודה שלי אני אחראית על למעלה מ 400 עובדים. אני לא רואה גבר מאשה ימני או שמאלי דתי או חילוני. דבר אחד מענין אותי היא תפוקה אופטימלית מכל אחד מהם ומקצועניות בבצוע תפקידם. אין לי שום שימוש ב New York Times הוא לא מקור למידע מהימן כבר למעלה מ 10 שנים, אבל אסכים איתך שישנם מגזימים וקצוניים בקרב הפמניסטים, וכמו כל קיצוניות צריך לזכור את מקור הרעיון, לאו דוקא השלילי שבו. אמליץ בהזדמנות זו על ספר מענין שקראתי בטיסה ארוכה ומשעממת לאחרונה: ''100 people who screwed up America'' by Bernard Goldberg. זה דן בכל המגזימים המטורפים בכל השטחים, כמה מפרקי הספר דן בפמניזם של היום, הספר מעולה בקלילות בה דן גולדברג בנושאים אקטואליים. תודה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=66527 | |
אני לא חולק על כך שלתנועות הפמיניסטיות היו | |
ישראל בר-ניר (יום שישי, 23/09/2005 שעה 2:33) בתשובה לDivrey Hayamim | |
הרבה תרומות חיוביות, ושהיתה הצדקה מלאה לפעילותן בתחילת הדרך. אבל כמו כל דבר, כשמגזימים זה מאבד את הטעם ולפעמים אפילו מביא תוצאות הפוכות מאלו שלהן היתה הכוונה. עדיין יש הרבה מה לעשות בנושא של קידום מעמד הנשים בחברה, במיוחד בעולם השלישי, וביטול אפליה סמויה שקיימת בהרבה מקומות גם בעולם המערבי. אבל זה לא בדיוק מה שהפמיניסטיות של היום מנסות להשיג, למרות כל הדיבורים. אני מרחיב את הדיבור על כך במאמרי ההמשך של הסידרה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=66528 | |
והערה נוספת | |
ישראל בר-ניר (יום שישי, 23/09/2005 שעה 2:41) בתשובה לDivrey Hayamim | |
למרות שדעתך לגבי המהימנות של הניו יורק טיימס לגבי הדיווח של החדשות מקובלת עלי, עדיין המדורים האחרים, במיוחד אלה שעוסקים במדע וטכנולוגיה, שומרים על רמה. ולסיום סתם שאלה של סקרנות, הביטוי ''אין לי שימוש ב'' הוא תרגום מילולי של I have no use for בעברית לא מקובל להתבטא כך. כמה שנים את חיה בארה''ב? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=66656 | |
והערה נוספת | |
Divrey Hayamim (יום שני, 26/09/2005 שעה 5:47) בתשובה לישראל בר-ניר | |
אתה צודק, ''אין לי שמוש...'' אכן תרגום מילולי של I have no use for. אני גרה ועובדת בארה''ב, ומתנדבת ו'גרה' (אצל אמא) בת''א חודשיים בשנה. לדאבוני, בארץ ההפליה נגד נשים הרבה יותר מודגשת כמעט בכל שטחי החיים, בעיקר בקרב השכבה החרדית. אני מתעסקת ברפואה וגם בשטח זה הדרך ארוכה לבחורות אפילו אם הן פי אלף יותר טובות בדיאגנוזה ומודליטי של טיפול. מאחר ואני עובדת גם בארה''ב וגם בארץ, the differance is striking! | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=66490 | |
מה קרה לך ברניר? | |
רמי נוי (יום חמישי, 22/09/2005 שעה 2:31) | |
במקום לכתוב בדיחות טפלות אתה כותב מאמר רציני ומרתק? תתבייש!! | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=66491 | |
בדיחות תפלות ... | |
רמי נוי (יום חמישי, 22/09/2005 שעה 2:33) בתשובה לרמי נוי | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=66493 | |
בדיחות תפלות ... | |
ישראל בר-ניר (יום חמישי, 22/09/2005 שעה 3:47) בתשובה לרמי נוי | |
A chaq’un son gôut זה לא בפולנית וגם לא באנגלית. תבקש ממי שהוא שיסביר לך . . . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=66497 | |
ייצוג שווה ודמוקרטיה | |
רמי נוי (יום חמישי, 22/09/2005 שעה 8:29) | |
מה שמכעיס אתי הוא הניסיון של יוזמי החקיקה הזו להשתמש בכספי המדינה כדי להשפיע באופן בלתי שוויוני על הייצוג בכנסת. אני בעד שוויון לנשים, אני גם בעד הגדלת חלקן בכנסת ובמוסדות אחרים, ואפילו בעד שריון מכסה לנשחם במפלגות השונות. אלא מה? זה לא ענינה של המדינה. נניח ויתייצבו למשפט הבוחר שתי מפלגות - האחת - ש''ס על טהרת הגברים, והשנייה - מפלגת נשים . אין שום סיבה בעולם שמדינת ישראל תתעדף במימון את השניה על פני הראשונה. מחר ידרשו ייצוג פרופורציוני במפלגות ל''רוסים'' , ''אתיופים'', לא יהודים, דתיים, הומוקסואלים ולבסוף, אם נביא את זה לידי אבסורד, לימנים ושמאליים. הדרך להגדיל את יצוגן של הנשים במפלגות אינה דרך קופת המדינה אלא דרך קריאה לנשים שלא להצביע למפלגות שמזלזלות בהן. מכיוון שנשים דתיות , חרדיות , וערביות מצביעות תמיד למפלגות שאינן כוללות כמעט נשים , אין להלין על כך. זוהי בחירתן המודעת ואל לה למדינה להתערב בכך. הדרישה לכלול נשים בצוות משא ומתן מדיני טפשית אף יותר. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=66516 | |
רמי מה קרה לך? | |
ישראל בר-ניר (יום חמישי, 22/09/2005 שעה 19:58) בתשובה לרמי נוי | |
אתה מסכים אתי? מה יגידו עליך חבריך ב''שלום עכשיו''? מחר עוד תסכים, רחמנא ליצלן, עם עמדתי שפינוי היישובים היהודיים מגוש קטיף היה שגיאה . . . לגופו של עיניין, שתי יוזמות החקיקה האלה - ''עידוד'' לנציגות נשים באמצעות מימון מפלה, והדרישה לכפות באמצעות חוק השתתפות של נשים בציוותי משא ומתן מדיני, נועדו יותר לקידום הקריירה של העסקניות שפעלו עבורן, מאשר להילחם באפליית נשים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=66523 | |
תשמע בר ניר - לא רק שאני מסכים איתך | |
רמי נוי (יום חמישי, 22/09/2005 שעה 22:20) בתשובה לישראל בר-ניר | |
אלא ייתכן אפילו ששנינו עושיפ פיפי באמצעות צינור דומה.... זה ממש לאאוצר שנסכים גם בענייני ההתנחלויות. ודרך אגב דוד גולדריי יצא לפנסיה כבר מזמן... | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=66524 | |
מה לדעתך יקרה קודם? | |
ישראל בר-ניר (יום חמישי, 22/09/2005 שעה 22:36) בתשובה לרמי נוי | |
''זה ממש לאאוצר (?) שנסכים גם בענייני ההתנחלויות'' שאתה תסכים אתי או שאני אסכים אתך? אתה מכיר את דויד גולדריי? יש לך במיקרה את הדוא''ל שלו? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=66536 | |
לא אומר.... | |
רמי נוי (יום שישי, 23/09/2005 שעה 14:13) בתשובה לישראל בר-ניר | |
כן הכרתי את גולדריי שטחית - אשתי רופאה באיכילוב. לא אין לי את האימייל שלן | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=66973 | |
רמי מה קרה לך? | |
לוי (יום ראשון, 02/10/2005 שעה 14:32) בתשובה לישראל בר-ניר | |
גם לי נראה שאותן פמניסטיות אקטביסטיות דואגות יותר לקרירה הציבורית שלהן מאשר לשויון האישה באשר היא . לפני שנים די רבות נתבקשתי לציין דרכים לקידום האשה . באותה תקופה היה מסוי מס מותרות , מס קניה , על אביזרים ביתיים כמו מקררים מכונות כביסה , מקסרים , גז וכו' . הצעתי היתה לבטל מיסוי זה כדי לאפשר ליותר משפחות לרכוש אביזרים אלו ולשחרר את האישה מהעול הכבד של אחזקת הבית כמו כן להכיר בהוצאה לעוזרת כהוצאה ליצור הכנסה ונכות אותה לצורכי מס. להפתעתי לא היתה התיחסות לרעיונות אלו . להערכתי מגיע פרס נובל קטן לשחרור האישה על : המקרר החשמלי . מכונת כביסה . חיטולים חד פעמיים . גז . מיקרוגל . מעונות לילדים . אוכל מוכן . כל אחת יכולה להוסיף מנסיונה . אגב , נם מכונית יעילה מאוד כעגלת ילדים ממונעת המאחסנת את כל הציוד הדרוש לתינוק והילד/ה . טלויזיה גם יעילה מאוד כביבי סיטר וכדו' . לדעתי חוקים מטופשים המחייבים דירקטוריות וחברות וועדה פוגעים בתדמית האישה . אני הכרתי פרופסורית באוניברסיטה בארה''ב אשר ישבה על תקן של אישה . זה לא נראה לי מחמיא ביותר . | |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |