האמנות רלוונטית לקיום | |||||||
מיכאל שרון ז''ל (שבת, 11/09/2004 שעה 11:32) | |||||||
|
|||||||
http://www.faz.co.il/thread?rep=52243 | |
כהרגלכה, אתה מעמיס מלים לעיפה | |
חזי (שבת, 11/09/2004 שעה 16:21) | |
כהרגלכה, אתה מעמיס מלים לעיפה. אני מודה כי לא קראתי את כל מה שכתבתה, אין לי סבלנות לזה... הזכרתה לי בחינות פסיכוטכניות, שבהם מראים לנבחן כתמי דיו, אשר נוצרו בצורה אקראית, והנבחן מתבקש לכתוב חיבור: עבר, הווה ועתיד של ''התמונות'' הללו. זה מקיש בכוון המחשבה, על הנאמר לגבי הציורים הללו. התמונות, שהבאתה בכתבה, אינן מראות כשרון יוצא דופן של הצייר. טכניקת הציורים הינה בינונית ומטה. אלא מה, מבקרי אומנות, מסיבות הסטוריות ולא היסטוריות, אינם יכולים להודות כי ''המלך ערום''. הרבה ''מהפרשנות'' לגבי כוונת הצייר מקורו ''בדמיון'' של מבקרים קודמים (שאולי הם שוחדו בכסף ?). מה שחורה לי בנושא בקורת על ציור, שיצירות אומנות נהדרות נזרקות לאשפה, רק מכיון שלא נמצא ''מבקר אומנות'' אשר יתמוך בהן... נו, אני מצפה לשטף תגובות זועמות, כרגיל... | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=52244 | |
עולם כמנהגו נוהג, וגם חזי | |
יובל רבינוביץ (שבת, 11/09/2004 שעה 17:10) בתשובה לחזי | |
כהרגלך, אתה מגיב לדברים שלא טרחת לקרוא, אבל חושב שאתה בקי בהם. אין הכרח להסכים עם הכותב, אבל רצוי לקרוא לפני שאתה מחליט אם אתה מסכים או לא. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=52249 | |
עולם כמנהגו נוהג, וגם חזי | |
חזי (שבת, 11/09/2004 שעה 18:40) בתשובה ליובל רבינוביץ | |
יובל א- הייתי יכול להבין את תגובתכה אילו הייתה טוען כי אם הייתי קורא כל מילה, הייתה מגיע למסקנה אחרת. לא טענתה זאת. ב-אני לא טענתי שאני בקיא בדברים ששרון כתב. אני שוב טוען כי הרמה המקצועית של הצייר הינה בינונית ומטה (שוב להזכיר את סיפור ''המלך הערום''). ג- זה שרצוי לקרוא, אני מסכים עמכה, ואפילו הייתי מוסיף על זה כי רצוי לקרוא עשר פעמים ולא פעם אחת. האם אתה קורא עשר פעמים ? ד- אתה חוזר לנוהג המקובל כאן, לתקוף אותי ולא את מה שאני טוען... | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=52251 | |
עולם כמנהגו נוהג, וגם חזי | |
יובל רבינוביץ (שבת, 11/09/2004 שעה 19:12) בתשובה לחזי | |
כעורך, כנראה שקראתי את המאמר לא פחות מ-10 פעמים, אבל לא ספרתי. בכל אופן - מה מספר הפעמים שיש לקרוא תלוי במידת הקליטה שלך. בכל אופן, המספר לא צריך להיות קטן מ-1... | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=52255 | |
עולם כמנהגו נוהג, וגם חזי | |
חזי (שבת, 11/09/2004 שעה 22:38) בתשובה ליובל רבינוביץ | |
יובל אתה עדיין לא מגיב לענין על מה שהגבתי, אלא תוקף אותי. בבקשה תצביע על מסקנה אחרת אשר הייתי מגיע אליה, אם הייתי קורא את המאמר בעיון. אני חוזר וטוען בפעם השלישית כי רמת הצייר הינה בינונית ומטה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=52256 | |
עולם כמנהגו נוהג, וגם חזי | |
יובל רבינוביץ (שבת, 11/09/2004 שעה 23:09) בתשובה לחזי | |
אפתח בכך שאתה יידית בליסטראות בכותב היות שהמאמר ארוך ושאין לך כוח או חשק לקרוא אותו. יש הרבה כותבים שאני נמנע מלקרוא את מה שיש להם לומר, ואינני תוקף אותם. במקרה הזה אף טרחת לציין שלא קראת את מה שהוא כתב. יבושם לך. כשאני תוקף מישהו, זה רק לאחר עיון מעמיק בכתיבתו. השבתי לך בערך באותה מטבע, אבל אתה מתעקש שלא להבין זאת. אינני יכול, כמובן, לדעת אילו מסקנות היית מוציא מהמאמר לו היית טורח לקרוא אותו. למען האמת - זה גם לא מעניין אותי במיוחד. לגופו של נשוא המאמר, את תמונת ''הזעקה'' של אדווארד מונק ראיתי לראשונה בספר בהיותי בן 16. לאחר מכן גם נודע לי שהצייר עצמו חווה ילדות קשה ואלימה והיה בעצמו קוקו לא קטן. בכל אופן, היא נחרתה בזכרוני כתמונה שטופת דם במיוחד, ונקל להבין מדוע. השמיים בתמונה הם גם נהרות של דם. תמונת הדמות המעונה היוותה גם השראה לסדרת סרטי זוועה נחותי דרגה (ואפילו לפארודיה עליהם), וניתן אפילו לרכוש מסיכות של הזוועתון הזה. לטוב ולרע, ''הזעקה'' של אדווארד מונק השפיעה באופן עמוק על התרבות הפופולרית. כותב המאמר חיפש גם השפעות אחרות של הצייר, למשל על הפסיכואנליזה. אבל מותר לך לחשוב שרמת הצייר היא בינונית ומטה. גם אני חושב רעות על כל מני אנשים. שנה טובה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=52266 | |
עולם כמנהגו נוהג, וגם חזי | |
חזי (יום ראשון, 12/09/2004 שעה 9:04) בתשובה ליובל רבינוביץ | |
יובל אתה מחזק בדבריכה מה שאני טוען. מה שעושה את התמונה ''מעניינת'' ומפורסמת, נובע מהביקורת החיובית של ''מבקרי אומנות'' על התמונה. לצערי, הקשר בין איכות התמונה (והצייר) וטיב הביקורת הינו מקרי ותלוי הרבה ''בטיב'' המבקר ובקשריו עם אמצעי התקשורת. אילו היו משתמשים בכתמי צבע (בדוגמא שהזכרתי) היו המבקרים מחפשים איפה יש צבע אדום, וטוענים שזה דם. אני חוזר ואומר, כי מה שמרגיז אותי היא התופעה שיצירות אומנות נפלאות נזרקות לאשפה בגלל שלא נמצא להן ''מבקר'' שיתמוך בהן. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=52269 | |
אבל כך זה גם בתחום הספרות, למשל | |
מיכאל שרון (יום ראשון, 12/09/2004 שעה 10:06) בתשובה לחזי | |
ספרים מעולים רבים זכו להתעלמות הביקורת ואף התעלמות הוצאות ספרים יוקרתיות, והוכרו כמעולים רק לאחר מותו של הסופר או בזקנתו המרודה. אז תאמר שמשום שכיום הם נחשבים למעולים מצד המבקרים, הרי שהדבר מעיד (ברוח דבריך) שהם בינוניים ומטה ורק האינטרסים של המבקרים או הוצאות הספרים מקנים להם תהודה? ומה במקרה של ואן גוך שזכה להתעלמות מוחלטת והתקיים בדוחק רק משום שאחיו תמך בו? או הצייר הישראלי סטימצקי שצייר דברים נפלאים, אך לא מכר? אפילו הצייר הנפלא משה קסטל חי שנים רבות בעוני ומסר תמונות נהדרות לכל דיכפין בשווה פרוטה, עד שאשתו בלה חלצה אותו מגורל אביונים. והיצילה אותו למעשה בכישורי יחסי הציבור שלה וחוכמתה המעשית. אז משום שהמבקרים לבסוף היכירו בחשיבות הציורים, נובע מכאן שהם חסרי ערך והכל עניין של יחסי ציבור וקליקות אמנותיות, המנותקים מכל זיקה למשהו בדומה לערכים אובייקטיביים וכלליים הפונים לתפיסות האוניברסליות של כל אדם? ואף אם קיימת התופעה הסוציולוגית-רלטיביסטית הזאת במינונים מסויימים, האם נובע מכאן שאין כל משקל לרכיבים ''אובייקטיביים''? ומכאן שתטען שהמבקרים הם במדה רבה פראיירים, כאלה המריצים באופן עיקבי ציירים בינוניי כשרון, כאלה שפונים או לטמטום הקהל (כלומר להשאתו בדברי שיבוח, שאינם מגובים על ידי מוצר בעל ערך), או לפופוליזם דמוי קיטש. אבל למה, למה שהמבקרים לא יריצו, דווקא ציירים שכשרונם ניכר לכל ופונה לערכים ותפיסות אוניברסליים שכל אדם יכול לחוש אותם? והרי על כך בדיוק מדבר המאמר כאן. ושים לב שאתה בדיוק האיש שזקוק למבקרים שיגידו לך מה שווה ומה נטול ערך, והערכתך דבר כלשהו היא על פי הקריטריון הכוחני של ''כמה דיויזיות תומכות בו''. שהרי פסלת בביטול את מאמרי בלי שעיינת בו, מתוך התחושה הכוחנית של איש ההמון ש''אם אין תומכים - אין שם כל ערך''. אתה הרי האיש הראשון ששופט ערך לא על פי מאמץ אוטונומי לבדוק, אלא על פי קריטריון הדיויזיות התומכות במוצר. אז מה לך כי תלין? לצביעות יש ריח חמצמץ ומבחיל במיוחד, אתה יודע. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=52245 | |
הפעם דווקא נהנתי לקרוא כל מילה | |
מושה (שבת, 11/09/2004 שעה 18:27) בתשובה לחזי | |
של שרון. אבל אני לא מבטיח שכך אנהג גם להבא | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=52248 | |
תודה. | |
מיכאל שרון (שבת, 11/09/2004 שעה 18:35) בתשובה למושה | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=52260 | |
כהרגלכה, אתה מבלבל את המוח | |
רמי נוידרפר (יום ראשון, 12/09/2004 שעה 1:07) בתשובה לחזי | |
באמירות לא אינטיליגנטיות, המראות על בורות וצרות מוחין. זה ממש מביש להגיב על מאמר שאפילו לא ''קראתה'' | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=52278 | |
כהרגלכה, אתה מבלבל את המוח | |
חזי (יום ראשון, 12/09/2004 שעה 17:15) בתשובה לרמי נוידרפר | |
רמי, אולי לשם שינוי תשנה את ''השבלונה'' שלכה? זה שאתה מסכים עם שרון, מראה רק על חוסר דעה עצמאית שלכה, וחוסר יכולת להתנגד לקביעתו של אדם ''מומחה''. לא אמרתי שלא קראתי, אמרתי שלא קראתי בעיון. אני רק מתפלא על חוסר הבושה שלכה, לייחס לעצמכה יכולת להגיב על נושאים שאינכה מבין בהם, וזה חוזר כבר בהרבה נושאים. מה שמרגיז, שאתה זורק השמצות בלי להוכיח לקוראים הנכבדים כי אתה אכן מבין בנושא המדובר. זה שאתה שייך למחנה השמאל המתפורר, אינו הצדקה לתקוף מי שאינו שייך למחנה הפוליטי שלכה. בתקווה שתבין את הרמז... | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=52279 | |
כהרגלכה, אתה מבלבל את המוח | |
רמי נוידרפר (יום ראשון, 12/09/2004 שעה 18:16) בתשובה לחזי | |
חזי חמוד שלי... ראשית כל , תלמד לכתוב. שנית , לא ''הסכמתי'' עם שרון שכן אין כאן עניין של הסכמה. למדתי והחכמתי מניתוח מרתק וצבעוני של יצירה מופלאה שלישית, כמדומה לי שנושא המאמר לא שייך כלל לעניינים של שמאל וימין רביעית, כמדומה לי שמר שרון משתייך לאותו מחנה פוליטי כמך... חמישית , לא תקפתי אותך ( אותכה כדי שתבין( אלא על היומרה המזויפת שלך לתקוף את המאמר של שרון אפילו בלי לקרוא אותו. שישית , לטעמי אתה אינך ראוי אפילו לצחצח את נעליו. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=52282 | |
כהרגלכה, אתה מבלבל את המוח | |
חזי (יום ראשון, 12/09/2004 שעה 20:26) בתשובה לרמי נוידרפר | |
רמי, אתה עדיין לא מםגין כל ידע או הבנה בנושא הנדון. 1- אתה שוב מנסה להשמיץ. כבר למדתי לכתוב מזמן. אולי אתה לא.. 2 -לא דיברתי על הסכמתכה עם שרון, אלא על אי הסכמתכה איתי. 3 - נכון שנושא המאמר אינו שייך לשמאל או ימין, אבל מוזר להווכח כל פעם מחדש כי אתה תמיד נמצא מהצד השני שלי... 4 - העובדה ששרון שייך למחנה הפוליטי שלי, רק מדגישה את העובדה שאני מתייחס לגופו של הנושא ולא לגופו של האדם. 5 - מדוע קביעתי כי רמת הצייר הינה בינונית ומטה הינה יומרה מזוייפת ? זה רק מוכיח כי יש לי שיקול דעת עצמאי, ואיני נגרר כמו עדר, כמוכה למשל. לעניין הקריאה, אתה הוא שאינו קורא מה שאני כותב. 6 - אם כבר הגעתה לרמה של מצחצחי נעליים, אני משאיר אותכה ברמה הזאת... אגב, אני לא מכיר את הרקע ''העשיר'' של שרון, כפי שהתבטאתה למטה, ואין לזה כל קשר לנושא... | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=52288 | |
בררר...בררר.. ברבור של ברבר נמוך מוח | |
מיכאל שרון (יום שני, 13/09/2004 שעה 2:23) בתשובה לחזי | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=52292 | |
בררר...בררר.. ברבור של ברבר נמוך מוח | |
חזי (יום שני, 13/09/2004 שעה 7:59) בתשובה למיכאל שרון | |
שרון, אתה אמור להיות בעל עבר ''עשיר'' לפי דברי רמי (מעריצכה). הביטוי ''נמוך מוח'' אמור להעליב אותי אבל אני מפגין כאן את ההפך מזה: דיעה עצמאית אשר מוכנה להתמודד עם ''מומחים''. מה שהתכוונתי בתגובותי כאן, בנושא הציורים שהבאתה, להצביע על עובדה מצערת, שציירים (כמו גם סופרים) תלויים בחסדיהם של ''מבקרי אומנות'' אשר לא בהכרח מבינים בתחום אשר הם מבקרים. אינני יודע אם עיסוקכה הוא ''מבקר אומנות'' או ''חובב''. השיטה שלכה, לפזר כמות עצומה של מילים, בכל נושא שאתה כותב עליו, מתאימה אולי לעיתון אשר משלם לפי מספר המילים, אבל לא לכאן. אתה מרבה להשתמש במילים ''מפוצצות'' כדי לעשות רושם על הקוראים. זה מצליח בחלק מהמקרים, אבל בזה אתה זורה חול בעיניים. מעוררת רחמים העובדה שאתה נתלה בכל בדיל של ''תגובה חיובית'' למאמר. שרון, אין לי עניין לתקוף אותך אישית, אבל אני לא אוהב להשאיר ''חייב''. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=52293 | |
יש כאלה שיש להם מה לאמר. מאחורי המילים עומדים - מושגים. | |
מיכאל שרון (יום שני, 13/09/2004 שעה 8:36) בתשובה לחזי | |
רק זה שרואה במילים סימן משחיר, ולא רואה את המושגים המשתקפים מבעד למילים, חש בעומס מידע חסר משמעות. יש ספרים עתירי מושגים חדשים של יוצרים שהיו ''כמעיין המתגבר'' - והספרים החשובים ביותר בהיסטורייה של התקדמות האנושות היו ספרים עבי כרס של יוצרים עתירי רעיונות. לא הכל זה חוברות דקיקות של רוחניות-אינסטנט, עתירות בנליות. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=52290 | |
רמי נ., אתה לא רואה שאלה עלוקות שמציקות לאוכלוסייה הסבירה כאן? | |
מיכאל שרון (יום שני, 13/09/2004 שעה 2:45) בתשובה לרמי נוידרפר | |
צריך לשאת את הטפילים המזיקים הללו על גבנו? התפוקה המילולית של הפה שלהם המחובר למצח נמוך ורע אינה משנה. גם יצורים נמוכים אחרים משמיעים קולות. אז מה, צריך להתייחס לזה? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=52291 | |
קראתי אגב מתוך סקרנות קצת מהתפוקה המילולית של חזוזו | |
מיכאל שרון (יום שני, 13/09/2004 שעה 3:15) בתשובה לרמי נוידרפר | |
אוסף מדכא של ברבורים מהסוג הירוד ביותר. כשהיצור הזה למשל ''אומר'' ש''הערבים מבינים רק כוח'', כוונתו שהוא, חזוזו, מבין רק כוח. הוא מפגין כאילו שנאה לערבים, בשביל שלא יחשבו אותו לערבי. אבל לא יחשבו, אל דאגה. אמנם הוא נראה ונשמע כערבי ממשפחה גרועה, אבל גם אין לו את מידת התרבות שיש לעיתים לערבים. אלה אומרים ''ימח שמם הערבים'' ומצד שני עושים איתם כל מיני עסקים קטנטנים. העיקר שלא תחשוב שהרפש הזה, המציק והמברבר הוא ערבי, זה לא... | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=52252 | |
מאמר ממש מעניין | |
אלי עזר (שבת, 11/09/2004 שעה 21:49) | |
ואני מקורב לנושא הציור וקצת מבין בו | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=52254 | |
על ציורים ו...חתולים וברווזים. | |
יהודה-אודי דוכן (שבת, 11/09/2004 שעה 22:29) | |
במוזיאון אחד עמד עתונאי משועמם למדי ושמע תגובות של מבקרים שונים על הציורים שבתערוכה. הוא ביקש לבדוק את מידת 'הבנתם' בציור והחליט לעשות ניסוי קטן.הוא לקח בד,הניחו על הרצפה והביא מספר בעלי חיים.הוא לקח חתול ושקע את רגליו בתמיסת צבע ובעודו אוחז בחתול העביר את רגליו לאורך ולרוחב הבד.לאחר מכן לקח ברווז טבל את רגליו בצבע אחר ושחרר אותו להתהלך על ה'ציור',כך עשה עם הכלב והצפרדע ושאר בעלי חיים שהצליח לאסוף. למחרת תלה את הציור במוזיאון וצפה למבקרים שיביעו את דעתם. מתגובות המבקרים אפשר לכתוב ספר שלם. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=52257 | |
על ציורים ו...חתולים וברווזים. | |
יובל רבינוביץ (שבת, 11/09/2004 שעה 23:18) בתשובה ליהודה-אודי דוכן | |
אגדה נחמדה. למי שרוצה באמת ביקורת כהלכתה על השקר הגס הנקרא ''אמנות'' מודרנית (ובלשון המחבר ''אומנות הכיעור''), מומלץ מאד ספרו של אפרים קישון ''נקמתו המתוקה של פיקאסו'': http://www.bakbook.co.il/bookstore/bookstore.asp?cat... אבל אדווארד מונק לא נופל בקטגוריה הזו. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=52258 | |
אלא שבמריחת צבע אקראית או בציור בינוני | |
מיכאל שרון (שבת, 11/09/2004 שעה 23:26) בתשובה ליהודה-אודי דוכן | |
1) הפרטים לא מתלכדים זה עם זה לדרגת לכידות גבוהה, המהווה מכלול אינטגרטיבי, כזה שאף פרט בו אינו מקרי 2) בפסאודו אמנות מסוגים אלה, אין כל דרך לבנות השערות או היפוטזות, לבדוק אותם, לדחות חלק מהם ולשמר בהם את החלק הקולע, וזאת לקראת בניית תזה או גיבוש מערכת מקיפים יותר. חשוב להדגיש שמדובר בעקבות אלה בגיבוש כזה שפרטים רבים מתכנסים converge אליו. 3) מ-2 אנו רואים שמדובר בתהליך רב שלבי ומדוייק, כשכל שלב נמצאות ההשערות בדיאלוג עם פרטים המפריכים או מאששים אותם. 4) בתהליך של שתוף פעולה דיאלוגי בין שני צופים כשכל אחד מאיר מוקד שונה, הרי שגם כאן מתגבשת אינטגרציה גבוהה יותר. 5) 2, 3, ו-4 מצביעים על אקטיבציה בקוגניציה של הצופה של תהליך יצירת השערות, דיאלוג, תצפיות חוזרות מזוית שונה ותנועה לקראת אינטגרציות גבוהות יותר. וכשכל אלה גם מלווים בהתפעמות רגשית ותנועת רגשות, בתהליך הרב שלבי הזה - כל אלה מצביעים על מצע מורכב, לא עודפי ולכיד - הרי הוא הציור העילאי - המוליך לקראת הבנות קוגניטיביות ורגשיות משוכללות יותר, כאלו שהינן בעלות ישומים כלליים, בבחינת general-purpose perceptual devices . בניגוד לכך, בפסידו אמנות או בציור הבינוני ומטה: 1) אין מדובר בתהליך הבנייה תפיסתי רב שלבי של הצופה - בדיקת השערות, אישוש או דחייה ובניית אינטגרציות גבוהות יותר ויותר בתהליך מדוייק. ואין גם התכנסות של האובייקטים השונים והפרטים בציור לקראת מכלול יחיד, בעקבות תהליך הבנייה מדוייק. קריטריון מבחין חזק הוא שבניגוד ליצירת אמנות אמיתית, אין אנו במקרה של פסידו-אמנות מקבלים כל תוספת אינפורמציה (שאפשר לעשות איתה משהו והמביאה לתובנות נוספות) בעקבות הגברת הרזולוציה התפיסתית, הגברת דייקנות התפיסה וההבחנה. 2) במידה שניתן שם פשר אחיד והאטומים והפרטים השונים המתגלגלים-מסתודדים בכמעין מצבור כאוטי בציור - מוקנה להם פשר יחיד, הרי שכאן, אחרי שלב אחד תהליך ההבנייה נעצר. אין תהליך הבנייה ודיאלוג רב שלביים ואין דיאלוג בונה ורב שלבי בין פוקוסים שונים ובין צופים. 3) אין תהליך רציף של הבנייה לקראת אינטגרציות יותר ויותר גבוהות. 4) היסטריה ופסאודו אמנות: במידה ונוכח בפסאודו אמנות רכיב רגשי כלשהו המלווה את תהליך ההכרה, הפרשנות והגיבוש, הרי שאין כאן רכיבי רגש טיבעיים וספונטניים. נידרשים שילהוב עצמי וגם העצמה מאומצת השאתית (סוגסטיבית) וכן מידה של היסטריה (''הגברה'' של אפקט/רגש קלוש ביותר, על פי הגדרתי להיסטריה בספרי החדש על רגשות) על מנת להקנות לעצמנו גם חוויה אפקטיבית (רגשית) המלווה את התהליך הקוגניטיבי החד שלבי הזה, חסר האינטגרציה והלכידות, וחסר הרכיב הדיאלוגי התוך-צופי ובין-הצופים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=52273 | |
אלא שבמריחת צבע | |
חזי (יום ראשון, 12/09/2004 שעה 14:12) בתשובה למיכאל שרון | |
מיכאל אתה כותב בין השאר: '' ושים לב שאתה בדיוק האיש שזקוק למבקרים שיגידו לך מה שווה ומה נטול ערך, והערכתך דבר כלשהו היא על פי הקריטריון הכוחני של ''כמה דיויזיות תומכות בו''. פה ממש הגזמתה. הביקורת שלי על מבקרי הציורים מוכיחה בדיוק את ההפך ממה שאתה טוען. המוני העם הם המפרנסים את מבקרי הציור, בגלל היותם חסרי יכולת להבחין בין טוב לרע. כל התגובות למה שאני טוען מתבססות על קביעת מבקרי הציור על הצייר. כאשר אני טוען מה שאני טוען, אני מוכיח כי אני יכול בעצמי לשפוט את איכות הצייר ואיני זקוק לאותם ''מבקרים'' אשר טועים לעיתים קרובות. הדוגמאות של סופרים או אומנים אשר לא הכירו בערכם בזמן שהם יצרו את מה שהם יצרו, אינן רלוונטיות לדיון שלנו. אנחנו דנים במצב שבו אומן זוכה לפרסום ולהוקרה אשר אינם מוצדקים, וזאת רק בגלל אותם ''מבקרי אומנות'' אשר תומכים בו. שרון, נושא הציור אינו מהנושאים שמעסיקים אותי, על אף שיש לי עיין חדה, והבחנה בין טוב לרע בתחום זה... | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=52447 | |
אלא שבמריחת צבע אקראית או בציור בינוני | |
יהודה-אודי דוכן (יום שלישי, 21/09/2004 שעה 20:17) בתשובה למיכאל שרון | |
למיכאל היקר, סליחה על האיחור בתגובה,נסיתי מספר ימים להבין מה כתבת ולא הצלחתי אשר על כן קבל את התנצלותי על אי תגובה לתגובתך ושתהיה לך ולכל עם ישראל שנה טובה ומוצלחת. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=52259 | |
אמנות ופסאודו אמנות | |
מיכאל שרון (שבת, 11/09/2004 שעה 23:54) בתשובה ליהודה-אודי דוכן | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=52261 | |
סיפורי מעשיות על ברווזים וצפרדעים | |
רמי נוידרפר (יום ראשון, 12/09/2004 שעה 1:09) בתשובה ליהודה-אודי דוכן | |
בפראפרזה על משפט ידוע - אין שום דבר תרבותי אשר אינו זר ליהודה אודי דוכן והוא מפמפם אותנו במעשיות של בית המדרש כדי לחפות על עלגותו ובורותו | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=52448 | |
סיפורי מעשיות על ברווזים וצפרדעים | |
יהודה-אודי דוכן (יום שלישי, 21/09/2004 שעה 20:40) בתשובה לרמי נוידרפר | |
למר נוידרפר, האם אתה מזוכיסט? אחרת קשה לי להבין מדוע אתה טורח לקרוא את מה שאני כותב. שנה טובה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=52262 | |
מאמר מרתק ביותר המחייב קריאה נוספת ומעמיקה | |
רמי נוידרפר (יום ראשון, 12/09/2004 שעה 1:11) | |
תמשיך לכתוב בנושאים הללו | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=52265 | |
תודה רמי. תגובתך היא בבחינת שכר לעמלי | |
מיכאל שרון (יום ראשון, 12/09/2004 שעה 7:50) בתשובה לרמי נוידרפר | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=52271 | |
עצה ידידותית - ככל שתעסוק יותר | |
רמי נוידרפר (יום ראשון, 12/09/2004 שעה 11:43) בתשובה למיכאל שרון | |
בנושאים הרבים בהם אתה מבין ומעמיק ופחות באדם מיכאל מם שרון ובעוולות שנעשו לו או לא נעשו לו בעבר הרחוק, יצאו נשכרים קוראיך וגם אתה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=52283 | |
סתם אחד (יום ראשון, 12/09/2004 שעה 20:44) | |
אני לא משמיץ את הכותב אבל אני מאמין באמת ובתמים שהכתבה שלו משולה לאוננות אינטלקטואלית. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=52284 | |
''הצעקה'' | |
יועזר (יום ראשון, 12/09/2004 שעה 22:19) | |
בעודני נער ראיתי את הליטוגרפיה הנהדרת הזו ונמלאתי אימה. כל דרכי הציור הזה הובילו אל החלל הקטן הזה שמתוכו מהדהדת הצעקה הנוראה הזו. אני סבור שזה היה אחד הראשונים שמהם למדתי את כוחה של האמנות להשפיע. מיכאל, מאמר נפלא. אל תלך בעצת רשעים ובדרך חטאים אל תעמוד ובמושב לצים אל תשב. כתוב על מה שבאמת מעשיר את חיינו ואת עולמנו. ועכשיו אלך למחוא לך כפיים ולבקש הדרן. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=52289 | |
תודה יועזר. תגובותיך תמיד יפות. | |
מיכאל שרון (יום שני, 13/09/2004 שעה 2:26) בתשובה ליועזר | |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |