אודיסאוס אבינו, הלנה היפה אימנו | |||||
אלי אשד (שבת, 29/05/2004 שעה 13:23) | |||||
|
|||||
http://www.faz.co.il/thread?rep=47613 | |
מעניין מאד ומקיף. תודה. | |
מיכאל מ. שרון (שבת, 29/05/2004 שעה 16:29) | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=47629 | |
מאמר מרתק ויפה - קישורים מעניינים | |
רמי נוידרפר (שבת, 29/05/2004 שעה 19:02) | |
מומלץ מאד לקרוא לפני שהולכים לסרט עכשיו רק נותר לך לספר לי מיהי להקת קליק. זה שלא יהיו כאן הרבה תגובות זה בגלל שהמאמר הזה חסר חומר נתבערה פוליטי - וטוב שכך. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=47631 | |
מי שיבקר במוסקבה - אין להחמיץ | |
רמי נוידרפר (שבת, 29/05/2004 שעה 19:18) | |
את תערוכת ''זהב טרויה'' במוזיאון פושקין שבעיר. זוהי אחת התערוכות הארכיאולוגיות המרתקות ביותר שראיתי מעודי. גם שאר המוזיאון די מעניין. אל תבקרו אם יש לכם בעיה מצפונית עם העובדה שהרוסים לקחו את האוצרות מגרמניה שבה היו עד סוף מלחמת העולם השניה | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=47639 | |
האם העתקת את המאמר ? | |
אלי (שבת, 29/05/2004 שעה 20:12) | |
ראה בקישור | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=47640 | |
אלי אשד לא מעתיק אבל יש שתי | |
רמי נוידרפר (שבת, 29/05/2004 שעה 20:15) בתשובה לאלי | |
אפשרויות - אנא עארף העתיק.... או שאלי אשד הוא הוא אנא עארף מיוניפורום ואז ערכו ירד קצת בעיני.... | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=47656 | |
אנא אערף העתיק | |
מושה (שבת, 29/05/2004 שעה 22:57) בתשובה לרמי נוידרפר | |
והוא אינו אלי אשד אבל הוא משתתף נלהב בפורום זה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=47651 | |
חוששני שאנא ארף הנ''ל | |
אלי 666 (שבת, 29/05/2004 שעה 22:47) בתשובה לאלי | |
העתיק את הכתבה ממני. עכשיו אין לי התנגדות שאנשים יפרסמו כתבות שלי ברשת אבל זה מינימום שיציינו שאני הוא הכותב ויתנו קישור לאתר הבית שלי . מי שאינו עושה זאת אני מעדיף שהכתבה שלי תורד מהאתר שלו. וזה מזכיר לי שרק לאחרונה ניתקלתי ברשת בעבודה יפה מאוד על הקיסרית תיאודורה של מישהי מהכפר הירוק שעשתה אותה מן הסתם כפרוייקט גמר והעלתה אותה על הרשת . רוב התוכן שבה היה מועתק מילה במילה מכתבה שלי בנושא זה שפורסמה כאן ובלי לתת שום קרדיט למקור . אבל המעתיקה הנ''ל לפחות טרחה להוסיף דברים משלה והוסיפה גם כל מיני תמונות יפות מהרשת . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=47649 | |
כל הקישורים של דני דותן מובילים לבלוג של אלי אשד | |
הערה (שבת, 29/05/2004 שעה 22:32) | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=47650 | |
נו, אז? | |
יובל רבינוביץ (שבת, 29/05/2004 שעה 22:46) בתשובה להערה | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=47807 | |
האין זה אומר משהו? | |
הערה (יום שני, 31/05/2004 שעה 7:01) בתשובה ליובל רבינוביץ | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=47813 | |
ומה בדיוק זה אומר ? | |
תמיהה (יום שני, 31/05/2004 שעה 7:57) בתשובה להערה | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=47817 | |
יחי אדוננו מורנו ורבנו | |
כל יום מחכה לו (יום שני, 31/05/2004 שעה 9:01) בתשובה להערה | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=47838 | |
האין זה אומר משהו? | |
יובל רבינוביץ (יום שני, 31/05/2004 שעה 14:27) בתשובה להערה | |
כנראה שזה אומר לך משהו, אחרת לא היית טורח לציין זאת. אבל כדאי שתסיר את הלוט מעל חידת הספינכס הזו ותאמר את אשר על ליבך. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=47662 | |
סקירה על טרויה | |
אליצור סגל (שבת, 29/05/2004 שעה 23:03) | |
לק''י באתר מנהיגות יש סקירה על ''טרויה'' מאת אוהד קמין אליצור | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=47870 | |
ייזהר הציבור מאוד פן יראה את הסרט רחמנא ליצלן | |
שומר אמוני ישראל (יום שני, 31/05/2004 שעה 20:11) בתשובה לאליצור סגל | |
אומר לנו אוהד קמין - יהודי יקר שלא היסס לתקוף כראוי לו המשת''פ המכונה ראש ממשלה : ''שומרי המצוות שבינינו יהיו מנועים מלראות את הסרט, וזאת בשל מספר זעום של תמונות שבהן יש, להגדרתם, ''אי צניעות''. ואנוכי שואל : איך ההין קמין לצפות בסרט? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=47872 | |
קמין זה לא היהודי היקר שקרא | |
מושה (יום שני, 31/05/2004 שעה 20:35) בתשובה לשומר אמוני ישראל | |
לרצוח את שרון? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=47878 | |
קמין זה היהודי היקר שהאוליגרכיה | |
שומר אמוני ישראל (יום שני, 31/05/2004 שעה 21:20) בתשובה למושה | |
ססססמולנית של הליכוד השעתה אותו מחברותו בגלל שאמר את דברה של המנהיגות היהודית - היחידים שאומרים בקול רם את מה שכהנא חשב , ומצליחים בע''ה להחדיר את רעיונותיו הצודקים אל מרכז הבמה הפוליטית. מתייונים כמוך יילכו לשני קונצרטים של התזמורת ולא תספיק לומר :''דניאל ברנבוים'' ויום אחד תקום בבוקר ותמצא את פייגלין ראש הממשלה. לק''י | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=47880 | |
אותך לאליצור | |
מושה (יום שני, 31/05/2004 שעה 21:23) בתשובה לשומר אמוני ישראל | |
מק''י | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=47890 | |
אותך לאליצור | |
אליצור סגל (יום שני, 31/05/2004 שעה 22:45) בתשובה למושה | |
לק''י א - אוהד קמין אינו שומר מצות בכלל. הוא תומך בתורתה של אין ראנד. ובכלל לא מעטים מחברי מנהיגות יהודית אינם שומרי מצות במובן המקובל. ב- היועץ המשפטי לממשלה כבר קבע שאין בדבריו של קמין שום הסתה או חריגה מהנורמה. המקובלת. לפיכך אין ספק שגם במקרה הזה כמו במקרים רבים אחרים אנשיו של שרון בליכוד יאלצו להתקפל ולבטל את השעיתו של קמין. אולי הם יעשו כמה תרגילים ותרגילונים בדרך אבל התוצאה הסופית כבר נקבעה. אליצור | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=47891 | |
תועבה נשארת תועבה | |
מושה (יום שני, 31/05/2004 שעה 22:57) בתשובה לאליצור סגל | |
גם אם היא חוקית וגם אם היא נורמטיבית | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=47894 | |
תועבה נשארת תועבה | |
אליצור סגל (יום שני, 31/05/2004 שעה 22:59) בתשובה למושה | |
לק''י לא אתה תקבע מה היא תועבה - אפילו שאתה רוצה בתפקיד. אליצור | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=47897 | |
אליצור, אתה לא חושב | |
ישראל בר-ניר (יום שני, 31/05/2004 שעה 23:08) בתשובה לאליצור סגל | |
שהוא עושה את זה באופן יוצא מן הכלל ע''י דוגמא אישית? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=47901 | |
אליצור, אתה לא חושב | |
אליצור סגל (יום שני, 31/05/2004 שעה 23:18) בתשובה לישראל בר-ניר | |
לק''י ישראל, אתה צודק כמובן. אבל מוזר שהוא חושב שאוהד קמין כפוף למדרג הערכים שלו. אוהד קמין רואה את עצמו כיהודי המחובר ליהודתו ולמסורתו ובתור שכזה הוא חבר במנהיגות יהודית ופעיל מטעמה בליכוד. היועץ המשפטי אמר את דברו שפעילות זו תואמת את החוק ואת הנורמות אז לא ברור מה הוא מבקש. אוהד הביע את דעתו שגם שומרי מצות צריכים לראות את הסרט למרות אי אלו מגבלות מבחינתם. אליצור | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=48097 | |
מי כמוך יודע | |
אלי (יום שישי, 04/06/2004 שעה 0:23) בתשובה למושה | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=48030 | |
אינני אוהב את זה שמושה גם שואל, גם עונה לעצמו | |
כהן (יום חמישי, 03/06/2004 שעה 2:13) בתשובה למושה | |
וגם מאיים להלשין שלאליצור. תגידו לי, זה כבר לא יותר מדי? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=47908 | |
מאמר יפה | |
אריה פרלמן (יום שני, 31/05/2004 שעה 23:54) | |
וניתוח מעניין. אבל כפי שציפיתי - חסר. לא ניתן להשלים את התמונה ללא קריאת הספר המבריק והמרתק מאת ד''ר עמנואל וליקובסקי (ז''ל): ''תקופות בתוהו - ההיתה תקופת חושך ביוון?'' לרוץ דחוף ולקרוא. כל דף מרתק יותר מקודמו. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=47913 | |
וכאן כדאי להוסיף | |
אלי 666 (יום שלישי, 01/06/2004 שעה 6:22) בתשובה לאריה פרלמן | |
שבימים אלה הוציאה לאור שולמית וליקובסקי כוגן בתו של עמנואל וליקובסקי את ספרו על ''גויי הים '' שבו הוא מזהה את הפלישתים המתוארים במקורות המצריים עם הפרסים של ימי כורש ודרויווש וטוען לשיבוש כרונולוגי בשיקולים של החוקרים שגרם לבילבול מוחלט. התכוונתי לראיין גם את הגברת וליקובסקי לכתבה הזאת אולם הכתבה התארכה כבר יותר מדי . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=47951 | |
אלי, | |
אריה פרלמן (יום שלישי, 01/06/2004 שעה 21:22) בתשובה לאלי 666 | |
אתה מוזמן לפרסם כאן בפורום את הראיון שתכננת עם שולמית וליקובסקי-כוגן. מוטב שתערוך אותו בכל מקרה, למען הדורות הבאים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=47921 | |
מאמר יפה | |
מושה (יום שלישי, 01/06/2004 שעה 8:41) בתשובה לאריה פרלמן | |
יש לך את שם ההוצאה ושנה? אפשר גם לקרוא את ''תולדות יוון הקלאסית'' של משה עמית,(מאגנס, 1998). להערכתי הספר המקיף והטוב ביותר שיצא בעברית. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=47950 | |
מושה: | |
אריה פרלמן (יום שלישי, 01/06/2004 שעה 21:21) בתשובה למושה | |
שם הספר הוא: ''תקופות בתוהו - ההיתה תקופת חושך ביוון?'' המחבר: עמנואל וליקובסקי. שם ההוצאה - ''רמ'' - לא יגיד לך הרבה. זוהי הוצאה פרטית קטנה של בתו, שולמית וליקובסקי-כוגן. גיחה קצרה לחנות סטימצקי הקרובה (וגם חיפוש באתרים טובים של חנויות ספרים מקוונות) - יחשוף בפניך את התעלומה. הייתי אומר לך בשלב זה להישמר ולהבדיל בין ''תקופות בתוהו - שחזור ההיסטוריה העתיקה ישראל ומצרים'' לבין הכרך המדובר. אבל מכיוון שמדובר בספר טוב אפילו מהכרך על יוון - אני ממליץ לך להתבלבל בהנאה ולקרוא את שני הכרכים. לא בכל יום יוצא לבן-אנוש לחוות חוויה של פעם בחיים תמורת 50 ש''ח. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=47956 | |
תודה | |
מושה (יום שלישי, 01/06/2004 שעה 21:47) בתשובה לאריה פרלמן | |
הנושא של תקופת החושך ביוון פרנס , מפרנס ויפרנס דורות של חוקרים. אני אחפש את זה, אולי אלמד משהו חדש. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=47962 | |
תודה | |
אליצור סגל (יום שלישי, 01/06/2004 שעה 22:17) בתשובה למושה | |
לק''י יש לי את הספרים קראתי את כולם. אבל הם יוצרים בעיות רציניות בכרונולגיה של עם ישראל. כך שאני נבוך. אליצור | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=47965 | |
אתה מתכוון לספרים של וליקובסקי? | |
מושה (יום שלישי, 01/06/2004 שעה 22:22) בתשובה לאליצור סגל | |
הכרונולוגיה של עם ישראל היא קשה לפיצוח אפילו במושגים של עשרות שנים ולא שנים בודדות. לא הייתי מתייחס אליה בחרדת קדש. מכל מקום מלחמת טרויה, אם בכלל היתה מלחמה כזו, מקבילה בערך לתקופת השופטים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=47971 | |
אין ביננו ויכוח בזה. | |
אליצור סגל (יום שלישי, 01/06/2004 שעה 23:16) בתשובה למושה | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=47981 | |
אולי תוכל להתנחם בעובדה | |
מושה (יום רביעי, 02/06/2004 שעה 7:48) בתשובה לאליצור סגל | |
שכל העובדות הכרונולוגיות עד בערך 500 שנה לפנה''ס הן בעיתיות ביותר. ולא רק לגבי עם ישראל. שאלתי היתה האם אתה מתייחס אל הספרים שאריה פרלמו ציין כאן בדיון. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=47988 | |
[*] זהירות מושה - וליקובסקי היה שרלטן | |
רמי נוידרפר (יום רביעי, 02/06/2004 שעה 10:29) בתשובה למושה | |
[* הוסר ביטוי לא ראוי] נודע. באביב 1940,לאחר התעמקות בספר 'שמות' שבתורה, הגיע עמנואל ווליקובסקי למסקנה שבימי משה פקד את עולמנו ארוע קוסמי חריג - כמעט-התנגשות עם כוכב-שביט - וזהו ההסבר לתופעות מופלאות שונות המתוארות במקרא וכן במיתוסים ואגדות של עמים ושבטים רבים. מכיוון שלא מצא במדע הקונבנציונלי תימוכין להשערתו זו, יצר ווליקובסקי אסטרונומיה וגיאולוגיה 'מתוקנות' משלו, והתוצאה ראתה אור בשנת 1950 בצורת ספרו הנודע 'עולמות מתנג-שים' (Worlds in Collision) ואחר כך במספר ספרים נוספים. ווליקובסקי מייחס את הנסים והנפלאות כמו מכות-מצרים, חציית ים סוף, עמוד האש והענן, המן במדבר וכו', לכוכב-שביט שחלף בימים ההם בקרבה רבה לעולמנו. הוא מוצא הקבלות לסיפורים אלה גם במקורות אחרים, כמו כתבים מצריים עתיקים. אותו כוכב-שביט, לדעתו של ווליקובסקי, הופיע שוב במאה השביעית לפני הספירה, כמעט התנגש עם המאדים ועם כדור הארץ גם יחד, הביא הרס וחורבן על צבאו של סנחריב מלך אשור וכן על ערים שונות באזור, ולאחר מכן הפך למה שאנו מכירים כיום בתור... כוכב-הלכת נוגה. שום מדען לא מסכים לתחאוריות מוזרות אלה, הן מנוגדות לכל מה שהאסטרונומיה יודעת והטענה שכוכב הלכת נוגה נוצר במאה ה7 היא המוזרה מכולן. לא פלא שהספר הוצא על ידי אלמנתו מכיוון שהוצאות בפרים מכובדות סרבו להוציאו אנשים כמו פרלמן שמטרתם העיקרית בחיים היא להגן על ''ארץ ישראל'' - יגייסו אפילו נוכל כדי להוכיח שהניסים המוארים בתנ''ך היו אמת היסטורית ולכן הוא שש להיתלות בתמהוני וליקובסקי. כמה מה''פנינים'' של וליקובסקי: שביט נפלט צתוך כוכב הלכת יופיטר החום של מעברו ליד כדוא הארץ גרם להתרבות מואצת של בעלי החיים וכך למכת ''צפרדע'' ו''ערוב'' הוא אפילו מעלה את ההשערה שה ''ערוב'' הגיע - על גבי השביט מכוכב ונוס : ''The ability of many small insects and their larvae to endure great cold and heat and to live in an atmosphere devoid of oxygen renders not entirely improbable the hypothesis that Venus (and also Jupiter, from which Venus sprang) may be populated by vermin (195'' לשיא הגיחוך מגיע וליקובסקי באענתו שחוקי הטבע צריכים להיות מוכפפים ל''היסטוריה'' ולא ההפך , ומכיוון שבעיניו סיפורי התורה הם היסטוריה מוכחת - זה מה שהוא עושה :If, occasionally, historical evidence does not square with formulated laws, it should be remembered that a law is but a deduction from experience and experiment, and therefore laws must conform with historical facts, not facts with laws (11). עיין נא ב http://skepdic.com/velikov.htmlכמובן שתמצא גם חסידים למשנתו של וליקובסקי אך אלה יהיו תמיד ''פרלמנים'' התומכים בתורתו משיקולים פוליטיים או דתיים | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=47994 | |
הנושא של תקופת החושך ביוון | |
מושה (יום רביעי, 02/06/2004 שעה 12:33) בתשובה לרמי נוידרפר | |
הוא מעניין וחשוב. אם אמצא שם כמה מחשבות מקוריות זה כבר עלול להיות כדאי. מכל מקום תודה על האזהרה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=47998 | |
מחשבות מקוריות יש בהרבה מקומות | |
רמי נוידרפר (יום רביעי, 02/06/2004 שעה 13:55) בתשובה למושה | |
הוא מאוד מקורי וליקובסקי | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=48024 | |
נוכל ושרלטן הוא הכותב הנכבד | |
אריה פרלמן (יום רביעי, 02/06/2004 שעה 22:26) בתשובה לרמי נוידרפר | |
נתחיל מ''שיא הגיחוך''. חוקי הטבע צריכים להיות מוכפפים להיסטוריה. מה מגוחך בזה? היסטוריה היא התרחשויות, תהליכים ועובדות. אם המדע הוא מדע - ולא מיסטיקה - הוא צריך להיות אמפירי. ואמפירי יכול להיות רק מי שמוכן לשנות את קביעותיו על סמך העובדות - ולא מי שמגנה את העובדות כ''שרלטנות'' אם אלה אינן תואמות את קביעותיו. * כך, למשל, אם יוכח, מבחינה היסטורית - שלאורך כל המאה ה-18 ירד גשם שוטף בחודשים יולי-אוגוסט באזורים שבהם זה ''לא ייתכן'' - מן הסתם המטאורולוגים וחוקרי האקלים יצטרכו לבחון מחדש את קביעותיהם. ואם, למשל, יוכח מבחינה היסטורית ואגרונומית - שבמחצית הראשונה של המאה ה-19 צמחו עצי אשכולית בגרנלנד - מן הסתם יצטרכו חוקרי החקלאות והאדמה לבחון מחדש את תובנותיהם. * זוהי הטענה הבסיסית של הכותב הנכבד נגד וליקובסקי, וממנה נובעת ההתייחסות כלפי טיעונים בסיסיים בספריו. האמירה ש''שום מדען'' לא מסכים לתיאוריות ה''מוזרות'' של וליקובסקי - היא כמובן הבל מוחלט. מאחר שוליקובסקי הגאון הוכיח בקיאות בשורה כה ארוכה של תחומי מדע ותרבות - (ועל כך אין חולק גם בקרב מתנגדיו החריפים) - אין אף אדם בודד שיכול להעריך כהלכה את כל משנתו. עם זאת, ישנם (ובעיקר היו בתקופה שבה חי) מדענים מתחומי מדע ומחקר שונים - שהביעו את דעתם בתחום שאותו הכירו. תגובותיהם כללו תמיכה מלאה; תמיכה חלקית; הודאה חלקית (לעתים בחירוק שיניים) או אף כבוד ואהדה מבלי לחרוץ דין. שלוש דוגמאות הן חוקר התנ''ך פרופ' רוברט פפייפר, האגיפטולוג אטיין דריוטון, וחוקר תולדות יוון פרופ' דוד פלוסר. * יש לי רושם מטריד ביותר, שהכותב הנכבד לא טרח לקרוא את ספריו של וליקובסקי בטרם התנפל בחמת זעם צדקנית ורשלנית. כמדומני טרח רק לעיין קמעא באחד מאתרי המתנגדים ולהביא משם מעט מובאות קוריוזיות לקישוט התקפתו. * אך אם כן טרח וקרא את הספרים - עשה הכותב הנכבד חטא כפול ומכופל. זאת מכיוון שמי שקרא את הספרים - ואיננו משוחד עד קצה אוזניו - לא יכול שלא להתפעל, לפחות, מרוחב ועומק הידיעה, מכושר הניתוח, מהשקדנות, ההתמדה והחריצות, ומאישיותו של עמנואל וליקובסקי - גם אם אין מסכימים עם מסקנותיו. דוגמא טובה להתנהגות מכובדת שכזאת יכול למצוא הכותב הנכבד באלי אשד. * וליקובסקי - כך פופולרי לטעון - מגייס את המדע, (או ''פסאודו'' מדע) - בשביל להוכיח את אמיתות התנ''ך. בכך הוא מוקע כ''פונדמנליסט'' דתי ו/או לאומני - וכך גם תומכיו, ובכלל זה ה''פרלמנים''. ובכן, גם האשמה פופולרית זו יסודה בשרלטנות ובשטחיות - ומי שקרא את הספרים שתרגמה והוציאה בתו לאור - יודע זאת. כי מצד אחד - באמת ניתן לסבור שאם ישנן ראיות מדעיות לנסים שבתורה - הרי שאמיתות הנסים מאשרת את אמיתות האלוהים. אך מצד שני - וגם את זאת טענו נגד וליקובסקי - אם הנסים שמתוארים בתורה אינם אלא תופעות פיזיקליות/אסטרונומיות שניתן להוכיח אותן - הרי שוליקובסקי מפשיט את נסי האלוהים ומעקר מהם את משמעותם האמונית. * לסיכומו של דבר, עצה לי אל הכותב הנכבד: נסה להתעלות על עצמך, ולבדוק היטב. לעתים תגיע למסקנה (המזעזעת) שגם פודמנטליסטים וקנאים צודקים. לפעמים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=57088 | |
נוכל ושרלטן הוא הכותב הנכבד | |
יגאל ברק (יום חמישי, 10/03/2005 שעה 2:09) בתשובה לאריה פרלמן | |
אכן, וליקובסקי היה גאון שהקיף תחומים אדירים של ידע, וכדרכם של גאונים, אם כי לא כולם, היה בו יושר אינטלקטואלי רב, והוא ניסה בכל כוחו ליזום בדיקות אובייקטיביות של התיאוריות שלו, כמו בדיקת פחמן 14. אבל לרוב הממסד האקדמי העדיף פשוט להתעלם ממנו ולהחרים אותו, במקום להתמודד עניינית עם טיעוניו. כסטודנט להסטוריה, אני חש אכזבה רבה מכך שמאכילים אותנו כל מיני אקסיומות ומתארים אותן כאמיתות מוחלטות, בלי להצביע על הדרך בה הגיעו לאקסיומות הללו, שעליהן מתבססים בהמשך, ובלי להתייחס לאפשרות שגם על הקביעות המקדמיות הללו אפשר לערער ולחשוב מחדש, למרות שזה יהפוך כמה מחקרים ללא רלוונטיים. לגבי האמינות ההסטוריוגרפית שמייחס וליקובסקי לתנ''ך- זה נכון שהוא מניח שרוב מה שכתוב הוא נכון, אך זו הנחה שלו בכלל כהסטוריון, ולא רק לגבי התנ''ך- הוא נותן קרדיט הסטורי רב למסורות עממיות שונות, וסבור שיש בהן גרעין הסטורי ככלל. אפשר לחלוק על הגישה המתודית הזאת, באופן מקומי או באון רחב, אבל אי אפשר לטעון שהיא מופרכת לחלוטין. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=47989 | |
יש כאלה המון הוזים בעולמנו, ממש כמו | |
עוד אחד (יום רביעי, 02/06/2004 שעה 10:51) | |
האישזה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=47991 | |
המאמר הזה קיים גם בארץ הצבי... | |
רמי נוידרפר (יום רביעי, 02/06/2004 שעה 11:13) בתשובה לעוד אחד | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=48008 | |
המאמר הזה קיים גם בארץ הצבי... | |
יובל רבינוביץ (יום רביעי, 02/06/2004 שעה 15:59) בתשובה לרמי נוידרפר | |
ואפילו זכה במספר זיהוי בלתי נשכח: http://www.faz.co.il/story_2222 | |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |