| הוי אריאל אריאל, חזור לחות השקמים חיש מהר! | |||||
| מתנחל שקוף / אליצור סגל (יום שני, 26/01/2004 שעה 14:00) | |||||
|
|||||
| http://www.faz.co.il/thread?rep=40266 | |
| עוד שמאלני,שהכסא חשוב לו יותר מארץ ישראל | |
| סתם אחד (יום שני, 26/01/2004 שעה 14:31) | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=40270 | |
| עוד שמאלני,שהכסא חשוב לו יותר מארץ ישראל | |
| אליצור סגל (יום שני, 26/01/2004 שעה 15:26) בתשובה לסתם אחד | |
לק''י לא הבנתי מה הקשר - אבל לא חשוב מה הקשר התגובה הזו שוב מוכיחה שכל דיון נופל לאותה שבלונה ולכן לא מביא לשומקום. אליצור | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=40272 | |
| אסור לפגוע בשרון | |
| סתם אחד (יום שני, 26/01/2004 שעה 15:36) בתשובה לאליצור סגל | |
שתעשה עשירית ממה שהוא עשה למען עם ישראל,אז תפצה פה. | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=40282 | |
| אסור לפגוע בשרון | |
| אליצור סגל (יום שני, 26/01/2004 שעה 20:19) בתשובה לסתם אחד | |
לק''י מסכים איתך בכך שלא עשיתי עשירית למען עם ישראל ממה ששרון עשה. מסכים איתך שאסור לפגוע בשרון. ואין בכך שום התיחסות לבעיה שהצגתי. אליצור | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=40273 | |
| בל יחשב לי הדבר לחטא | |
| מושה (יום שני, 26/01/2004 שעה 15:44) | |
אבל כבר הסכמתי עם אליצור אי אלו פעמים ועקרונית אני מסכים אתו גם הפעם. יש אולי מחלוקת על הפרטים הקטנים אבל בגדול הוא צודק. אולי אין כאן מקום להרשעה בבית משפט אבל העסק מסריח מתחילתו ועד סופו, ועוד לא דיברנו על השאלה מנין היה לשרון כסף לקנות את חוות השקמים. | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=40277 | |
| אל נא תיעלב, אבל אני מאחל לך הרבה ''חטאים'' כאלה | |
| נסים ישעיהו (יום שני, 26/01/2004 שעה 18:50) בתשובה למושה | |
בס''ד. לזהות את הצדק בדברי בר הפלוגתא זו מעלה הנותנת מקום לתקווה כי החתירה לאחדות ישראל, אחדות שמעבר למחלוקות רעיוניות ואחרות, אינה חלום שווא אלא חזון שיתגשם במהרה בימינו אמן. בברכה, נסים. | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=40281 | |
| זה בכלל לא סוד | |
| ישראל בר-ניר (יום שני, 26/01/2004 שעה 20:18) בתשובה למושה | |
את קניית חוות השקמים מימן נימרודי שהוא חבר קרוב של שרון וגם שרת תחת פיקודו ביום כיפור. הדברים נעשו בריש גלי ואף אחד לא ניסה להסתיר אותם. נימרודי גם מימן לשרון את המשפט שהגיש נגד טיים על הוצאת דיבה. אתה יכול לראות בזה מה שאתה רוצה - וודאי שאי אפשר לאמר על נימרודי שאין לו אינטרסים עסקיים בארץ כמו במקרה של סיריל קרן. אבל לא היה פה שום נסיון הסתרה. העובדה היא שלמעט שאילתה של דליה איציק פעם בכנסת בקשר למימון המשפט נגד טיים, אף אחד לא ראה בזה עד היום טעם לפגם. | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=40283 | |
| אתה או טועה או משקר כרגיל במצח נחושה | |
| מושה (יום שני, 26/01/2004 שעה 20:27) בתשובה לישראל בר-ניר | |
מי שמימן אותו היה ריקליס ואת שכרו הוא קיבל בתחילה בנסיון הנואל של שרון למנות את גנגר לראש סיב''ט ואחר כך במכירת נכסי מדינה לגנגר | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=40292 | |
| אינני בטוח לגבי ריקליס - וכמה הוא תרם | |
| ישראל בר-ניר (יום שני, 26/01/2004 שעה 21:12) בתשובה למושה | |
אבל למיטב ידיעתי נימרודי נשא בעיקר ההוצאות וגם היום הכיס פתוח . . . . לגבי ''שקרים'' כדאי שתסתכל במראה | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=40298 | |
| אינני בטוח לגבי ריקליס - וכמה הוא תרם | |
| מושה (יום שני, 26/01/2004 שעה 22:07) בתשובה לישראל בר-ניר | |
אני כן בטוח לגבי ריקליס וגנגר, כך גם לגבי כיסוי הוצאות המשפט נגד הטיים מגזין. | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=40279 | |
| שרון - הביתה | |
| גבי בחן (יום שני, 26/01/2004 שעה 19:48) | |
אכן יש בעיה אתית חמורה ביותר בהתנהגותו של שרון, המחייבת את הליכתו הביתה. שרון איננו תמים וגם לא מסוג האנשים שאינם מצויים בפרטים. הוא תיכנן הכל והוא ידע כל פרט. השאלה איננה רק משפטית אדם הלוקח שוחד, ולו גם באעקיפין באמצעות בנו, כדי להגיע למשרה הניכספת בעיניו, עושה עבירה על כל כללי האתיקה הציבורית. הרי מה יגידו לכל פקיד בינוני שרק ''סידר'' ןלמישהו איזה רישיון, או היתר בניה, או הסכם עם שילטונות מס הכנסה? הרי אם לראש הממשלה מותר, אז למי לא? יתר על כן, איש כזה נעשה תלוי באותם בעלי הון בהמשך הדרך, ואיננו יכול להבדיל עוד בהחלטותיו בין טובת המדינה וטובתו האישית (נושא שתמיד מעורפל אצל שרון). ההשוואה לאותם אישים בעבודה ממש לא רלוונטית - ברק ונתניהו לפניו נאשמו בעבירות על חוק גיוס המשאבים לבחירות, שהוא מלכתחילה שנוי במחלוקת, אך לא בשוחד, ויזה הבדל גדול. אבל, מעבר לכך, אנו צריכים לשאול את עצמנו איך בשנים האחרונות כל מועמד, בכל המפלגות, נדרש להיות מליונר או להתמך על ידי מיליונרים - משהו לחלוטין לא תקין בתהליך הפריימריס עד שאדם מתמנה למועמד, וזה נכון לשתי המפלגות הגדולות. לדעתי, זו סיבה נוספת לחזור לשיטת הועדה המסדרת, ומי יודע, אולי בעתיד נעבור לשיטת בחירות אזורית, או משולבת אזורית יחסית, שתייצב את המשטר המפלגתי ותאפשר פוליטיקה יותר רגועה ויותר רציונלית (אבל זה כבר נושא למאמר שלם) | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=40280 | |
| אם אינני טועה אז | |
| מושה (יום שני, 26/01/2004 שעה 20:01) בתשובה לגבי בחן | |
המפלגות נותנות תקציב למתמודדים | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=40284 | |
| ומאיפה יש כסף למפלגות? | |
| נסים ישעיהו (יום שני, 26/01/2004 שעה 20:29) בתשובה למושה | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=40285 | |
| ומאיפה יש כסף למפלגות? | |
| מושה (יום שני, 26/01/2004 שעה 20:37) בתשובה לנסים ישעיהו | |
הן מקבלות תקציב על פי חוק. כמו כן יש חוק המאפשר תרומות בגובה מסויים, הן למועמדים והן למפלגות. גם אם אין הדבר מוצא חן בעינינו, זה עבר בכנסת באופן חוקי. | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=40286 | |
| ומאיפה יש כסף למפלגות? | |
| נסים ישעיהו (יום שני, 26/01/2004 שעה 20:53) בתשובה למושה | |
בס''ד. כן, אבל השתתפות בבחירות עולה הרבה יותר מן ההקצבות. אבל אין לי חשק להאריך. יש נושאים נעימים יותר לעסוק בהם. צריכים ללמוד את חוק המפלגות כדי להבין איך החוק עצמו מזמין שחיתות. בעצם, כמו כל החוקים במדינה הזאת. | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=40287 | |
| ומאיפה יש כסף למפלגות? | |
| אליצור סגל (יום שני, 26/01/2004 שעה 20:54) בתשובה למושה | |
לק''י מה שאמרת ש''זה עבר בכנסת באופן חוקי'' זה בדיוק שורש הבעיה. עברה חוקית אינה בהכרח עברה על הצדק ועברה על הצדק אינה בהכרח עברה חוקית. אני מעדיף שאנשים פרטיים יממנו מרצונם את הפוליקאים האהובים עליהם ולא שיקחו כסף מכולם בניגוד לרצונם כדי לחלק בין כולם בניגוד לרצונם. אליצור | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=40289 | |
| צדק הוא עניין לפילוסופים | |
| מושה (יום שני, 26/01/2004 שעה 21:03) בתשובה לאליצור סגל | |
אם החוק לא מוצא חן בעינינו אין לנו אלא אפשרות לבחור בפוליטיקאים אשר ישנו את החוק. ביום שנחליט מהו החוק המתאים לנו נהיה בצרות גדולות. ואני מקווה שלא תטען שחוק מימון המפלגות נוגד את מצפונו של מאן דהו ועל כן הוא עובר עליו. | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=40291 | |
| צדק הוא עניין לפילוסופים | |
| אליצור סגל (יום שני, 26/01/2004 שעה 21:08) בתשובה למושה | |
לק''י זו בדיוק הבעיה - אני בטוח ששרון ובניו דאגו שהכול יהיה חוקי למהדרין ולכן לפי דבריך כאן אין שום בסיס לטענה כלפיהם. אליצור | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=40297 | |
| זה שאתה בטוח לא קובע הרבה | |
| מושה (יום שני, 26/01/2004 שעה 22:05) בתשובה לאליצור סגל | |
אם מוסדות ממלכתיים מוסמכים יקבעו כי עדיף להעביר את הנושא להחלטת בית המשפט, זה הדבר הנכון לעשותו. בשלב זה אין נגדם כל כתב אישום אך הדבר אינו סופי. | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=40294 | |
| ומאיפה יש כסף למפלגות? | |
| גבי בחן (יום שני, 26/01/2004 שעה 21:50) בתשובה לאליצור סגל | |
מה פירוש דבריך? הרי עיניך הרואות מה קורה כאשר כל אחד ממן את ניבחריו באופן פרטי: אנשים קונים, או משקיעים בפוליטיקאים הניראים להם מבטיחים, על מנת לקבל אחר כך רווחים. הרי אפל השקיע במקביל בשני המתחרים - שרון ואולמרט. ותאמין לי - הוא לא הראשון ולא האחרון - הוא רק כניראה הברוטלי ביותר, לפחות מאזרחי המדינה (יש לא מעט משקיעי חוץ בתחום, חלקם מפוקפקים למדי, וכולם משקיעים בציפייה לרווחים ולא מתוך ציונות פיתרונות? בהכירנו בעובדה שאנו חיים בעידן טלויזיה ותיקשורת המונים, וזה נושא יקר מאד, יגבילו נא את יכולת הפירסום לזמן קצר מאד (גם אם יפגעו הכנסות הרדיו, TV ועיתונים), יתכן שהגיע העת להיפטר משיטות הפריימריז הדמוקרטיות אך מטופשות שיטחיות והרסניות ביותר, ועוד ועוד | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=40333 | |
| ומאיפה יש כסף למפלגות? | |
| אליצור סגל (יום שלישי, 27/01/2004 שעה 19:19) בתשובה לגבי בחן | |
לק''י הבעיתיות ברורה גם לי - אבל אם זה יהיה גלוי ועל השולחן היא תקטן. בענין הפרימיריז - דוקא עכשיו מנסים להכניס פרימיריז כדי למנוע מחברי מרכז להשפיע. זה יגרום לכך שלא רק ראש הממשלה יצטרך להוציא מליונים אלא גם כל ח''כ וח''כ. מסקנה - כפי שאמרת צריך לחזור לשיטת הבחירה במרכז ששם בקבוצה בוחרים קטנה ההוצאות קטנות. אבל מה יקרה אם חברי המרכז שהם נבחרי ציבור יחליטו לשרת את בוחריהם ולבדוק האם הנבחרים באמת מקימים את הבטחותיהם? התשובה על דפי העיתונים וגם על דפי פא''צ. אליצור | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=40350 | |
| המהומה סביב שרון - הסחת דעת | |
| מנשביק (יום רביעי, 28/01/2004 שעה 17:11) | |
התקשורת, המשטרה והפרקליטות פשוט יודעות מה שיודע כל בולשביק טוב: כשהמימסד הסוציאליסטי מלא שחיתות, מטילים את הרפש ביריביו הפוליטיים: פואד בן-אליעזר ועסקאות הנדל''ן: אברום בורג וזיופים בבחירות: יולי תמיר וכספי מרכז רבין: מפלגת העבודה ומפעל הפיס: מפלגת העבודה קונה שלטון בכסף: רוצים עוד? | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=40354 | |
| אכן תרגיל בהסחת דעת | |
| מושה (יום רביעי, 28/01/2004 שעה 20:10) בתשובה למנשביק | |
אוסף של כתבות הכפשה של התקשורת הימנית, רכילות עלובה שנועדה להכפיש ולהסתיר את הגנגסטרים של הימין כשהם שודדים את הקופה הציבורית. | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=40359 | |
| המהומה סביב שרון - הסחת דעת | |
| אליצור סגל (יום רביעי, 28/01/2004 שעה 22:08) בתשובה למנשביק | |
לק''י מנשביק - האם אתה טוען שמה שכתבתי אינו נכון? אם זה כך, אמור במה בדיוק לדעתך טעיתי? יש לי חשבון פוליטי עם שרון, אבל לא בתחום זה. האם לדעתך כל הנתונים הללו הם המצאות מצוצות מן האצבע של הפרקליטות? אני מוכן לקבל זאת, אבל בנתיים שרון ובניו בעצם מאשרים את הארועים הללו הם רק אומרים שזה לא ענינו של הציבור כי לא נעברה עברה. אולי באמת לא נעברה עברה, אבל האם באמת אין זה מענינו של הציבור? אליצור | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=40382 | |
| הוי, אשריך שנשארת תמים | |
| מנשביק (יום חמישי, 29/01/2004 שעה 17:32) בתשובה לאליצור סגל | |
אחרי ''שמפניה'' ואחרי ''האחים קהלני'' ואחרי ההוא שיורק על אנדרטת רבין בדיוק ביום השנה לזכרו, אתה עדיין מאמין שספקטור הוא סתם ''יועץ תמים'' שככה סתם רצה לעזור לאריאל שרון? כמו שהמטפלת של ילדי בני הזוג נתניהו קיבלה שכר נאה תמורת סיפורי אימים על אשת ראש הממשלה בשעתו, כך דואגים ''שוחרי אוסלו'' לסדר לכל מנהיגי המחנה הלאומי ''עוזרים'' ו''יועצים'' למיניהם ש''פתאום'' יוצאים מהארון. הרי פרס ואהוד ברק שגייסו הון עצום בדרך לא חוקית כדי לקנות את השלטון, לא החזירו את הכספים למרות הגילויים בעניין הזה. והנה שרון, שביקש מסיריל קרן כספים כדי לכסות את חובו למימון מערכת הבחירות, דווקא הוא נמצא אצלך פושע כזה גדול. הוא אשר אמרנו: במקום שבו אנשים נהרגים כמעט מדי יום בגלל מעשה שחיתות בינלאומי (כולל שחיתות כספית. זוכר את טרייה לארסן?) של כנופיית אוסלו, לבוא ולגנות אדם שמנסה לחלץ אותנו מהתופת הזאת בגלל איזו חריגה מהפרוטוקול זה קצת מוזר. תזכורות: | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=40383 | |
| וזוהי רק ההתחלה | |
| מנשביק (יום חמישי, 29/01/2004 שעה 17:49) בתשובה למנשביק | |
בואו נראה טוב-טוב מי מממן את שמעון פרס ואיך: (זוכרים את יוסי גינוסר? והנה עוד משהו: זוכרים את אלי הורביץ ו''התרגיל המצליח'' שעשה למס הכנסה עם חברת ''טבע''? זוכרים את ברוס רפפורט ואת צינור הנפט שלו? | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=40384 | |
| הוי, אשריך שנשארת פרנואיד | |
| מושה (יום חמישי, 29/01/2004 שעה 17:58) בתשובה למנשביק | |
ספקטור הוא התמים האחרון, והוא מודה בכך בגלוי. ניסו להפיל עליו את התיק של השוחד והוא החזיר מלחמה. כל השאר סתם רכילויות טפשיות. | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=40503 | |
| ספקטור התמים, מושה המיתמם | |
| מנשביק (יום ראשון, 01/02/2004 שעה 16:07) בתשובה למושה | |
בשביל מה יש חברים? מעניין מי מפעיל אותו: ולמה העיתונים ידיעות והארץ משתמשים בו נגד העיתון מעריב: | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=40504 | |
| הוא שאמרתי | |
| מושה (יום ראשון, 01/02/2004 שעה 16:33) בתשובה למנשביק | |
האחרון שאפשר לטעון עליו שהוא תמים | |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |