| אלטרנטיבה להסדרי שלום סוריה - ישראל | |||||
| גבי בחן (יום ראשון, 04/01/2004 שעה 12:34) | |||||
|
|||||
| http://www.faz.co.il/thread?rep=39488 | |
| גבי, הפתגם הערבי אומר ''החפזון מהשטן'' | |
| חזי (יום ראשון, 04/01/2004 שעה 16:52) | |
גבי, הפתגם הערבי אומר ''החפזון מהשטן''. כאשר היו שואלים את חאפז אסד, השליט הקודם, על שלום עם ישראל, התשובה שלו היתה: ''תראו מה היה עם המדינה הצלבנית. הם התקימו כאן 300 שנה. איפה הם עכשיו ?'' אם לא הבנת את התפיסה הסורית, הם טוענים כי המדינה היהודית, היא תופעה זמנית, כפי שהמדינה הצלבנית היתה תופעה זמנית. התפיסה הזו עדיין לא השתנתה. זה יקח זמן לסורים לשנות את התפיסה שלהם, ולהשלים עם קיומה הקבוע של המדינה היהודית, כעובדה. כל עוד זה לא קורה, אין מקום לחפזון. מדוע לתת להם שטחים בגולן, תמורת פיסת נייר, ולהיות צפויים למתקפה מחודשת משטחים אילו ? איך היה אומר יצחק רבין ז''ל (בקשר לערפאת): ''תן להם להתבשל''... | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=39496 | |
| כל יום נולד 'חכמולוג' חדש. | |
| עובר אורח (יום ראשון, 04/01/2004 שעה 20:45) | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=39514 | |
| הבה נעשה סדר בדברים: | |
| אריה פרלמן (יום ראשון, 04/01/2004 שעה 23:48) | |
1) אין שום צורך לנקוט יוזמות. מעולם לא היה מצבנו בגולן טוב יותר. 2) במערכת יחסינו עם סוריה הדברים ברורים: סוריה היא מדינה עניה ונחשלת שכלכלתה קורסת, בעלת צבא מיושן עם ציוד מיושן, מוחרמת חלקית במערב, וחסומה חלקית לשיתוף פעולה כלכלי עם מדינות המערב; אנחנו יושבים עם העיניים חזק על דמשק, וחבל הארץ היפהפה שבידינו - שהוא גם נחלת אבותינו - ראוי שימשיך ויפרח וכראוי לו. 3) לכן לא מובנת הריצה לממן את סוריה - על-מנת שתוכל לקנות עוד טילים ארוכי-טווח, נשק כימי ותמיכה לטרור (שזה מה שעושות מדינות רודניות); 4) לא מובנת הריצה להעניק לסורים ''הכרה'' על שטח שנלקח מידיהם בצדק - בדיוק כשם שסכינו של הפושע נלקחה ממנו בעת מאבק שהוא פתח בו. דין הסכין ודין הגולן - להישאר בחזקת המותקף. 5) הקהילה הבינלאומית איננה מכירה במערב (דגש על *מערב*) ירושלים - לא כבירת ישראל - וגם לא כ''סתם'' שטח ישראל. בדוק. אז מה? אני מציע לא להתרגש. המעצמה החזקה והגדולה ביותר בתבל המשיכה לשמור על יחסים מצויינים איתנו במשך 36 שנות שליטה בגולן- וגם 22 שנה לאחר סיפוח הגולן כחוק. ובעצם... מתי שמענו לאחרונה את ממשלת ברית-המועצות הקומוניסטית או את ממשלת רוסיה הדמוקרטית אומרת משהו לגבי רמת הגולן? ובריטניה? וסין? והודו? * * * אז מה הלחץ? | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=39526 | |
| הגיון ימנוני במיטבו | |
| מושה (יום שני, 05/01/2004 שעה 9:34) בתשובה לאריה פרלמן | |
אם יש שקט והכל בסדר למה לנו לדבר על שלום? אם יש טרור, מלחמה, לחץ ובלגנים אז בטח ובטח שאין מה לדבר על שלום כי כידוע לא מתקפלים תחת לחץ ולא נותנים פרס לטרור. | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=39534 | |
| היגיון שמאלנוני במיטבו | |
| משה (יום שני, 05/01/2004 שעה 14:51) בתשובה למושה | |
אם יצרנו מצב שבו יש שקט והכול בסדר, זה לא שלום! צריך עכשיו לשנות את המצב וליצור מצב אחר, שבו יש טרור ובלגנים כדי שנוכל לעשות שלום. אם כן מה זה שלום, לעזאזל? השלום בעיני סהרורי השמאל הוא ערך עליון, מופשט ממשמעותו האמיתית (כמו למשל ''שקט והכול בסדר''), שיש להקריב את קיומנו למענו. בעצם, השמאל אינו שונה בזה מהחמאס שמטיף לג'יהאד והתאבדות למען אידיאל ערטילאי ודמיוני חסר כל אחיזה במציאות. | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=39535 | |
| שטויות | |
| מושה (יום שני, 05/01/2004 שעה 15:07) בתשובה למשה | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=39580 | |
| על זה נאמר | |
| משה (יום שלישי, 06/01/2004 שעה 13:20) בתשובה למושה | |
''בדברים לא ייוסר עבד, כי יבין ואין מענה'' | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=39549 | |
| הגיון שמאלני במירעו | |
| אריה פרלמן (יום שני, 05/01/2004 שעה 20:41) בתשובה למושה | |
אם יש טרור, מלחמה, לחץ ובלגנים - בשביל מה להילחם ולנצח אם אפשר פשוט להיכנע ולברוח? אם יש שקט והכל בסדר למה לנו לשבת בשקט? שקט הוא רפש... חייבים לנקוט ''יוזמות'' סהרוריות. * * * ולגופו של עניין. רמת הגולן היא חלק מארץ-ישראל; היא סופחה למדינת ישראל כדת וכדין; היא שימשה מכשיר תוקפנות בידי סוריה; והיא חיונית לשמירה על ביטחוננו ועל מימינו. אי לכך ובהתאם לזאת - אין שום סיבה שבעולם שנמסור את הגולן למישהו - לא כל שכן לסורים. וקל וחומר בן בנו של קל וחומר - אין שום סיבה שנמסור את הגולן למי שמאיים עלינו בהשמדה ובמלחמה כל שני וחמישי. | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=39553 | |
| אני לא יודע אם היא סופחה | |
| מושה (יום שני, 05/01/2004 שעה 21:00) בתשובה לאריה פרלמן | |
למיטב זכרוני רק הוחל עליה החוק הישראלי. אבל הבעיה איננה משפטית אלא מדינית. אני מבין שאין לימין אינטרס להגיע להסדרים עם מדינות ערב כי המלחמה היא זו שמפרנסת אתכם, הדם על גלגלי המהפכה. יציאת סוריה ממעגל האיבה ובעקבות זה לחץ על הפלשתינאים להגיע להסדר עם ישראל מושך את השטיח מתחת לשלטון הימין. כל הג'ובים שלכם יחלפו עם הרוח, תצטרכו לעבוד לפרנסה אמיתית. לא שאני לא מבין ללבך אבל לא בא לי לשפוך דם בשביל התענוגות של עוזי כהן, מוסא אלפרון וענבל גבריאלי עם בני ביתה. | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=39556 | |
| לתפארת מדינת ישראל. | |
| עובר אורח. (יום שני, 05/01/2004 שעה 21:31) בתשובה למושה | |
רמת הגולן תוסיף ותתפתח וכן יתר שטחי יהודה ושומרון-לתפארת מדינת ישראל. מי שזה לא מוצא חן בעיניו שילך וישתה את מימיה המזוהמים של עזה. | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=39561 | |
| אני לא יודע אם היא סופחה | |
| אריה פרלמן (יום שני, 05/01/2004 שעה 23:32) בתשובה למושה | |
1) רמת הגולן סופחה; הוחל עליה השיפוט, המשפט והמנהל של המדינה; תושביה הלא-יהודים של רמת הגולן קיבלו את זכות התאזרחות אם רק ירצו בכך; ובג''ץ פסק שהיכן שכתוב ''מדינת ישראל'' - ''רמת הגולן בכלל זה''. 2) אתה צודק שהמלחמה עם סוריה מפרנסת את הימין. הימין מנצל את מנת ההרוגים היומית בגולן על מנת להסית נגד השמאל; משתמש בתמונות הטנקים והמטוסים הסוריים המפציצים את קצרין בשביל להפחיד ולשתק את העם; ורותם בצורה צינית לצרכיו את קרבות-הרחוב מבית-לבית שעורכים חיילי צה''ל בגולן - בכדי להזין את הזיקפה הלאומנית שלו בדברי-רהב על גבורת ישראל ותשועות ה'. 3) אמנם אינני נהנה מכך - אבל הפעם עליי להודות שצדקת: אינני עובד לפרנסתי, ואת הקיצבה החודשית שאני מקבל מטעם עוזי כהן אני מנסה (ללא הצלחה) להסתיר כמתנה הפטורה ממס. כמו-כן - את הווילה בפרברי לוזאן, שווייץ, שרכשתי בהנחה מושחתת של 120% מטעם מרכז הליכוד - אני משכיר במחיר מופקע לצוות טלויזיה אינדונזי, שהתמקם שם דרך קבע על-מנת לערוך סדרת כתבות על הרגלי הרביה של פטריית היער המצויה. | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=39582 | |
| חשבתי שזה אתר לאנשים אינטיליגנטים | |
| גבי בחן (יום שלישי, 06/01/2004 שעה 14:59) בתשובה לאריה פרלמן | |
לאנשים המתנהגים כבת יענה וטומנים את ראשם בחול אין לי מה לאמר. כך התחלנו משטחים כבושים, ובמקום להגדיר מה טוב למדינת ישראל, אנו עומדים עם הפתרון הכי גרוע, לדעתי, והוא הקמת מדינה פלשתינית קטנה שכל מגמתה תהיה לגדול, ובמיקרה הטוב =- לעבר ירדן ובמקרה הרע, לעברנו. אז מדוע יש יחס הפוף בין כח לשכל? ומכל התגובות, לא ראיתי אחת הדנה בהצעה לגופה, אם טובה היא לנו או לא? אתם מוזמנים לדבר לגופו של עינין ולא לגופו של שמאלן... | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=39583 | |
| אתה לא תגיד לנו על מה לדבר | |
| מושה (יום שלישי, 06/01/2004 שעה 15:17) בתשובה לגבי בחן | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=39594 | |
| רוצה תשובות לעניין? בבקשה. | |
| אריה פרלמן (יום שלישי, 06/01/2004 שעה 20:41) בתשובה לגבי בחן | |
1) עיקר הבעיה שלנו היא לא לשכנע את העולם שאנחנו מעוניינים בשלום - אלא להפגין קבל עם ועולם שמדינת ישראל דואגת בנחישות לאינטרסים החיוניים שלה - גם על חשבון מציאת-חן. 2) העובדה שהעולם מתנגד לשליטת ישראל בגולן היא ידועה ולא חדשה. עם זאת - התנגדות העולם רחוקה מלהיות כזאת שלא ניתן לעמוד בה. ניתן לעמוד בה - בהחלט. 3) אסור להכיר בבעלות הסורית על רמת-הגולן. סוריה פתחה נגדנו בשלוש מלחמות מרמת הגולן - והיא זו שצריכה לשאת בתוצאות המלחמה. אז סוריה תקפה ואיבדה כתוצאה מכך את הגולן. שמירת הגולן בידי ישראל איננה רק צו מוסרי - אלא בעלת ערך אסטרטגי בנוסח: ''דע מה יקרה לך עם תרים יד על ישראל''. 4) כל אגורה שתקבל סוריה - בין אם כתוצאה מהחכרת הגולן או סיוע בינלאומי כדי ''לשפר את מצבם של הסורים הפשוטים'' וכד' - תנותב לצורך רכישת אמצעי לחימה והמשך מימון מכונת המלחמה, החתרנות והתעמולה הסורית. כך זה יהיה - כל עוד סוריה היא דיקטטורה. אי לכך - מתן יד לאפשרות שסוריה תקבל עוד כסף - לא כל שכן תשלום ישיר מישראל לסוריה - נוגד בתכלית את האינטרס הביטחוני של ישראל, בהיותו מימון האויב, פשוטו כמשמעו. | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=39620 | |
| מושה, הפעם אתה צודק | |
| בננה ספליט (יום חמישי, 08/01/2004 שעה 8:01) בתשובה למושה | |
בשתי הורסיות אין סיכוי לשלום אמת עם סוריה. תסתכל על התקדים המצרי הקל יותר לכאורה. עד היום אין איתה שלום אמת, היא שיפצרה את צבאה לרמתו של צה''ל, והם עדיין לא מפסיקים לחלום .... אז אולי שההפוגה היחסית בטוחה מול מצרים היתה תגמול נאות לויתור על סיני, והוא עדיין משמש כחיץ אסורטגי מול אופציה של תקיפה קרקעית מפתיעה מכיוון מצרים, אבל ..... הגולן, תחת שלטון סוריה, באופציה של תקיפה סורית מקדימה הוא מסדרון פלישה לגליל. כל עוד מדינות ערב אינן דמוקרטיות הנקיות מתועמלנות אנטישמית, אין סיכוי לשלום א מ ת . | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=39621 | |
| כרגיל הימנונים מחפשים אהבה... | |
| מושה (יום חמישי, 08/01/2004 שעה 8:43) בתשובה לבננה ספליט | |
זה ש25 שנה יש שם שקט , זה בשבילם כלום. הם רוצים שהמצרים גם יאהבו אותם וישחזרו בתשובה חזרה מלאה ומושלמת. ''שלום אמת'' בין 48 ל 73 נהרגו אלפי חיילים ישראלים במדבר סיני במחזוריות של מלחמה בכל עשור, מאז מלחמת יום כיפור, למעשה 30 שנה, יש לנו שם שלווה כמעט מושלמת. זה לא טוב, זה לא אמיתי... | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=39627 | |
| ''זה לא טוב, זה לא אמיתי... '' | |
| בננה ספליט (יום חמישי, 08/01/2004 שעה 11:17) בתשובה למושה | |
זה לא אמיתי, אבל זה טוב. זה מה שאמרתי. אבל אין המצב כך עם סוריה. | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=39632 | |
| שלום אמת ושהאויב יאהב אותנו | |
| משה (יום חמישי, 08/01/2004 שעה 12:44) בתשובה לבננה ספליט | |
זאת המנטרה של הסמולנים וסהרורי השלום למיניהם. אנחנו לא רוצים שלום אמת, אנחנו רוצים שהאויב יימנע מלהזיק לנו, כי הוא לא יכול, ולא כי הוא לא רוצה. כי אנחנו, וגם רוב הסמולנים (הגיע הזמן), מבינים שהוא מאוד רוצה. המצרים לא יכולים באופן ישיר, אז הם מבריחים כמויות אדירות של מחבלים ואמצעי לחימה דרך מנהרות רפיח ודרך הגבול, ומלאכתם נעשית בידי שלוחיהם... והסורים משתמשים בחיזבללה. העיקרון של הסכם השלום עם מצרים היה שטחים תמורת שלום, שטחים תמורת ביטחון. היום אין שטחים, אין שלום ואין ביטחון. בחזית הסורית היה שקט כל השנים האלה גם ללא הסכם שלום. אם ללמוד מהניסיון המצרי, שום תועלת לא תצמח לנו מהסכם שלום עם סוריה שיכלול ויתור על הגולן שלנו... נוותר על שטחים, נוותר על שלום ונוותר על ביטחון. והסורים לא תוקפים אותנו ישירות לא משום שהם אוהבים אותנו, אלא משום שאינם מסוגלים. | |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |