שלטון, הון ותחרות | |||||
עגל הזהב / דוד סיון (יום שלישי, 04/11/2003 שעה 15:00) | |||||
|
|||||
![]() | ![]() |
http://www.faz.co.il/thread?rep=36135 | |
הנושא שהעליתה כאן אינו נושא כלכלי | |
חזי (יום שלישי, 04/11/2003 שעה 19:38) | |
אין בעולם משטר אשר לא מתגמל את בעלי הממון, בצורה זו או אחרת. אם זה צודק או לא, זו שאלה מוסרית או פוליטית. אולי אפילו זה סוג של מתן שוחד, בשני הכוונים. זו לא הצדקה, אבל זה טבע האדם והעולם. איני יודע אם העלתה כאן לדיון את נושא שערי החליפין. נראה לי שזה נושא חשוב ממדרגה ראשונה, וראוי לדיון. | |
![]() | ![]() |
http://www.faz.co.il/thread?rep=36178 | |
[*] עוד דוגמא לקשרי הון שלטון | |
יוסף (יום חמישי, 06/11/2003 שעה 17:02) בתשובה לחזי | |
[* הוסרה הכתבה שהועתקה מ- Ynet כי על פי החוק אסור לעשות זאת ללא אישור ספציפי] מדובר על כתבה של גדעון עשת, ''חמש פלוס כסף'' (http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2811085,00.h...). | |
![]() | ![]() |
http://www.faz.co.il/thread?rep=36149 | |
עוד על כוונות והצהרות של אולמרט | |
דוד סיון (יום רביעי, 05/11/2003 שעה 20:21) | |
במאמר של הדר חורש (http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArt.jhtml?it...) ישנם ציטוטים מדבריו של אולמרט ופרשנות שמחזקים את החששות שהעליתי במאמר: 1. שוק השיחות הבינלאומיות לא יפתח לתחרות בגלל לחץ בעלי החברות. 2. משרד התקשורת לא יפורק. במקרה הזה אנחנו, האזרחים, לא נזכה להנחות הגבוהות הצפויות במקרה של פתיחת השוק הזה לתחרות. | |
![]() | ![]() |
http://www.faz.co.il/thread?rep=36151 | |
שוק השיחות הבינלאומית נמצא בתחרות | |
חזי (יום רביעי, 05/11/2003 שעה 20:32) בתשובה לדוד סיון | |
כבר מספר שנים. אתה מתכוון ''לתחרות נוספת''. א- אם אני לא טועה, מחיר השיחות הבין-לאומיות מהארץ הוא מהנמוכים בעולם, אם לא הנמוך ביותר. אז להכניס חברות נוספות, רק כדי למוטט חברות קימות, זה מיותר. ב- אני הייתי מפרק משרדים אחרים לפני פירוק משרד התקשורת. | |
![]() | ![]() |
http://www.faz.co.il/thread?rep=36155 | |
חזי, אינני בטוח שאתה צודק | |
ישראל בר-ניר (יום רביעי, 05/11/2003 שעה 21:36) בתשובה לחזי | |
אני לא מכיר את המחירים באירופה, אבל המחירים בארה''ב הם הכי זולים בעולם למיטב ידיעתי. וזה נמצא כל הזמן בירידה בגלל התחרות בין החברות כאן. אני מחליף חברה בממוצע פעמיים בשנה, ובכל פעם מקבל תעריפים יותר זולים ועוד כל מיני הטבות כמו קילומטרז' לנוסע מתמיד בחברות התעופה, מכשיר טלפון ועוד כל מיני שרותים נילווים. | |
![]() | ![]() |
http://www.faz.co.il/thread?rep=36156 | |
''בגלל התחרות בין החברות כאן.'' | |
חזי (יום רביעי, 05/11/2003 שעה 22:11) בתשובה לישראל בר-ניר | |
אמרת שהמחירים בארה''ב זולים בגלל ''בגלל התחרות בין החברות כאן.'' הדגש על ''כאן''. ככל הידוע לי, מי שמתקשר מכאן לארה''ב משלם פחות מאשר בכוון ההפוך. אני מדבר על צרכן ממוצע. מה שחשוב לענייננו, שישנה תחרות, ואפילו תחרות חריפה. זה העיקר. | |
![]() | ![]() |
http://www.faz.co.il/thread?rep=36157 | |
אתה צודק | |
ישראל בר-ניר (יום חמישי, 06/11/2003 שעה 0:10) בתשובה לחזי | |
אינני מכיר את מחירי השיחות מישראל לארה''ב, כך שלזה אינני יכול להתייחס. אבל בזירה המקומית - ממש חגיגה לצרכן. תחרות חופשית היא מילת המפתח. אתה רואה את זה גם בכיוון ההפוך. ברגע שרשת סופרמרקטים מסויימת קונה את המתחרים, המחירים מתחילים לעלות ומיגוון ההיצע יורד. זה גם מתבטא בתחומים אחרים, לא רק בכלכלה. כשיש הרבה עיתונים ורשתות טלוויזיה ורדיו, הסתרת מידע מן הציבור היא בלתי אפשרית. | |
![]() | ![]() |
http://www.faz.co.il/thread?rep=36158 | |
טעות מספר פעמים | |
אלעד (יום חמישי, 06/11/2003 שעה 0:32) בתשובה לישראל בר-ניר | |
מחירי השיחות בארה''ב יקרים מישראל, הן בשוק הסלולרי (למרות התחרות הרבה בארה''ב) והן בשיחות חוץ (בישראל זול פי כמה מארה''ב, על אף התחרות המוגבלת). בנוסף, המצאות הרבה עיתונים ורשתות טלויזיה לא אומר שבלתי אפשרי להסתיר מידע מהציבור. דווקא די אפשרי. עדות בולטת לכך הוא דו''ח ועדת החקירה בנושא צחדךי התאומים שנגנז בהתאם להנחיית הבית הלבן (ויש אומרים מפני שיש שם האשמות כבדות כלפי תפקוד הנשיא). | |
![]() | ![]() |
http://www.faz.co.il/thread?rep=36177 | |
הקשר הון שלטון | |
יוסף (יום חמישי, 06/11/2003 שעה 16:12) | |
הוא מאד מאסיבי בישראל.למה? שתי סיבות: 1)משק קטן במדינה קטנה,בה כולם מכירים את כולם ויד רוחצת יד,מהצבא,אוניברסיטה,תיכון... 2)נקודת המוצא היתה כמעט קומוניסטית.במדינה קומוניסטית הכל נמצא בידי המדינה,לכן המעבר לקפיטליזם או משהו דומה,מלווה בהעברה של נכסים מהשלטון לפרטים,מה שמלכתחילה מחייב קשרים עבותים ותלות בין הון לשלטון. לדוגמא,פרשת איל הנפט ברוסיה. כל אלו המכונים אוליגרכים נוצרו באותן נסיבות.הם פשוט ניצלו הזדמנויות,עיגלו לא מעט חוקים ונכסו לכיסם נכסים בשווי אדיר בעבור פרוטות. האם פוטין עושה את הדבר הנכון? ממש לא. כי,מה הוא יקבל במקום? או אוליגרכים אחרים אבל נאמנים לו במקום לילצין או חזרה למשטר קומוניסטי לייט. ככל שפוטין ירכז בידיו יותר עצמה ויותר משאבים,כך תהיה חלוקת השלל לאחר תקופתו יותר מכוערת ויותר אגרסיבית. ריכוז הכוח וההון בידי המדינה הוא זה שמחייב עשיית הון בעזרת ניצול הזדמנויות במקום יצירה,המצאה,יזמות או כשרון. לדעתי,אם תבדקו את זהות החברות שמקבלות את המכרזים הגדולים הקשורים בעיראק,תמצאו לא מעט תורמים למשטר בוש. דברים דומים קרו כאשר קלינטון כיהן. כנראה שאי אפשר להמנע מזה,אבל אפשר לוודא שהציבור גם יפיק מזה תועלת בדמות מקומות עבודה. | |
![]() | ![]() |
http://www.faz.co.il/thread?rep=36179 | |
הטענה שלך | |
דוד סיון (יום חמישי, 06/11/2003 שעה 17:05) בתשובה ליוסף | |
אני זוכר שלא מזמן קראתי מאמר של כלכלן (דמוקרט) אמריקאי שבעצם טען את מה שאמרת במשפט הבא: ''לדעתי,אם תבדקו את זהות החברות שמקבלות את המכרזים הגדולים הקשורים בעיראק,תמצאו לא מעט תורמים למשטר בוש.'' מצד שני אני משוכנע שהקשר בין שלטון להון הוא רע והתוצאה בסופו של דבר לא טובה. במקרה שהצגנו כאן, קוקה-קולה, המועסק מבני ברק אמור לאבד את עבודתו למועסק פוטנציאלי מאשקלון ובעל ההון מקבל מתנה. חופש העיסוק לא מאפשר למנוע מהיזם להעביר את המפעל וגם לא צריך, אבל הממשל אסור לו שיתן מתנות על מהלך כזה במיוחד אם אין כאן תוספת מקומות עבודה אלא אולי אולי בעתיד רחוק. זוהי הרי הסיבה שיועץ המשפטי התנגד למהלך לאחר פנית פקידי האוצר. מעבר לקשר בין הון לשלטון יש כאן גם, כנראה, דבר שלילי נוסף: מאבק על עתיד פוליטי-מפלגתי בין שני השרים. הם שולחים לנו חשבון יקר (כנראה 70 מיליון ש''ח) רק לאפיזודה אחת מן המלחמה על הקרירה הפוליטית שלהם. | |
![]() | ![]() |
http://www.faz.co.il/thread?rep=36750 | |
אולמרט מציב לעצמו יעדים | |
אלעד (יום שלישי, 18/11/2003 שעה 6:08) | |
אתה יכול לבדוק אותו בתאריכים שהוא מנדב עפ''י הכתבה הבאה בגלובס: | |
![]() | ![]() |
http://www.faz.co.il/thread?rep=36751 | |
תודה אלעד, קראתי את הכתבה | |
דוד סיון (יום שלישי, 18/11/2003 שעה 8:06) בתשובה לאלעד | |
המקום שקראתי אותה הוא (http://www.aonline.co.il/site/news/showReport.jhtml?...). גם אחרי שקראתי את הכתבה לא נראה לי שאצטרך לשנות את העמדה שלי שהוצגה במאמר. ברור לגמרי שאולמרט מודרך על ידי ''אינטרסים'' שמעמידים בראש מעייניהם מטרות אחרות הרבה לפני טובת המשק. | |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |