התקלות | |||||
חדשות (יום ראשון, 19/10/2003 שעה 20:41) | |||||
|
|||||
http://www.faz.co.il/thread?rep=35353 | |
שישה על ג'יפ אחד? | |
איציק-רון (יום ראשון, 19/10/2003 שעה 21:23) | |
איפה יש מקום בסופה לשישה? והאם מדובר בממוגנת? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=35355 | |
לחסל את ערפאת עוד הערב | |
משה הופטמן (יום ראשון, 19/10/2003 שעה 22:12) | |
חולית המחבלים שרצחה לפני זמן קצר את שלושת חיילי צה''ל הי''ד. ופצעה חייל נוסף באורח בינוני עד קשה. יצאה בטרם ביצוע הפיגוע משטח המוקטעה! וכלל הנראה תנסה לשוב לשם. אותו חוליה רצחה משפחה ישראלית נוספת. כוחות צה''ל נערכים בשעה זו לפעול נגד חולית הרצח המסתתרת בצל-כנפי רוצח וארכי טרוריסט יאסר עראפת ימח''ש ושם זיכרו. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=35358 | |
מה הדחיפות? | |
יובל רבינוביץ (יום ראשון, 19/10/2003 שעה 22:35) בתשובה למשה הופטמן | |
אני מסכים שיאסר ערפאת הוא פושע נגד האנושות. ודאי יש לכך הוכחות למכביר. לפיכך יש לאסרו, להביאו למשפט ואם יימצא אשם, להענישו בהתאם. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=35360 | |
להעמיד אותו למשפט? | |
יוסף (יום ראשון, 19/10/2003 שעה 23:14) בתשובה ליובל רבינוביץ | |
מה זה בעיניך פה,סדרת ההמשך ל''מרוץ אחרי הגלימה''? אנחנו חיים בדמוקרטיה ולא בדיקטטורה סטילניסטית עליה שולט אהרון ברק וכנופיתו (כמו שהם רוצים ומנסים). אין מקום לשום משפט.יש להוציא להורג כל ערבי שנחשד כמחבל,בדיוק כמו שחיסלו את בניו של סאדאם חוסיין. עראפאת ממשיך לחיות מסיבות פוליטיות פנימיות של ישראל ולא בגלל לחץ אמריקאי. אם עראפאת ימות או יגורש והטרור ימשך (והוא ימשך) מה יגיד שרון?כעת יש לו את מי להאשים. כדי לחסל את הטרור צריך לבצע מרחץ דמים בפלסטינים. נשמע אכזרי? זו המציאות. מאז סברה ושתילה אף אחד לא נוגע בנוצרים בלבנון למרות השליטה הסורית.מאז ספטמבר השחור אף אחד לא מרים את הראש יותר מדי בירדן. זה לא ילך אחרת.אי אפשר לנצח טרור אידיאולוגי בעזרת נאורות יותרון טכנולוגי. האמריקאים לומדים את זה על בשרם בעיראק וכך גם אנחנו. אם האמריקאים יברחו מעיראק ואנחנו נברח לגבולות 67,כמו שברחנו מלבנון,הטרור לא יעלם לשום מקום. הוא פשוט יגיע אחריך למקום החדש כשהוא מצויד בעוד מוטיבציה,מתנדבים ותרומות. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=35368 | |
להעמיד אותו למשפט? | |
יובל רבינוביץ (יום שני, 20/10/2003 שעה 6:43) בתשובה ליוסף | |
אני מבין שלדעתך דמוקרטיה מנוגדת להפעלת משפט על פי החוק. בחוק הישראלי יש גזר דין מוות שכמעט לעולם אינו מופעל. הפרקליטות גם אינה דורשת אותו. יש די כלים כדי לערוך משפט צדק גם לערפאת. בית המשפט עד כה נמנע מלהפעיל אותם, דבר שגרם לתסבוכות כמו פרשת קו 300, שם החליט השב''כ לבצע במקום את מה שאנשיו מצאו לנכון, היות שידעו שהרשות השופטת תימנע מכך. שכרנו יצא בהפסדנו משום שאיננו מוכנים לשאת את הלחץ הפוליטי הבינלאומי של ההחלטות הנכונות. בארה''ב לא היתה שום בעיה להוציא להורג את הטרוריסט טימותי מקוויי. הוא הוצא להורג ללא שנאה: משפט מסודר, עירעור וכיוצא באלה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=35404 | |
ההבדל הגדול | |
יוסף (יום שלישי, 21/10/2003 שעה 10:27) בתשובה ליובל רבינוביץ | |
הוא שבארה''ב מערכת המשפט יודעת את מקומה בהיררכיה של הדמוקרטיה. בישראל,מערכת המשפט לא מכירה כלל בדמוקרטיה. בארה''ב השופטים חותרים לטובת המדינה כי הם מרגישים חלק ממנה ועצם כהונתם נובע מבחירה של נבחרי העם. בישראל,מערכת המשפט לא ממש מרגישה חלק מישראל,אלא יותר כמו עובדי או''ם שמוצבים בישראל. מלחמה לא צריכה להתנהל דרך מערכת המשפט.זה לא עניינה,זה לא בתחום סמכויותיה. מה הקשקוש הזה שצריך לקבל היתר מבג''צ כדי לגרש מחבלים או להרוס בתים? מה השלב הבא? לפני כל פעולה צבאית יצטרך המטכ''ל להביא את תכניותיו הצבאיות לפני הרכב מורחב של בג''צ ולשכנע אותם בנחיצות הפעולה? לא צריך אישור בגצ בשביל להרוג את עראפת.צריך להרוג אותו (לא חשוב איך) כמו שיורים בכלב נגוע בכלבת שמסתובב ברחוב. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=35432 | |
ההבדל הגדול | |
יובל רבינוביץ (יום שלישי, 21/10/2003 שעה 23:03) בתשובה ליוסף | |
כוחו של בית המשפט נגזר מהחלטות הכנסת. הוא אמור להכריע אם פלוני אשם על פי חוקי המדינה. אין לכך שום דבר עם דמוקרטיה. בית המשפט מכיר בסמכויותיהם של הגופים הנבחרים. לכן הוא והם מהוים חלק מהמארג הדמוקרטי. אבל עולם הדימויים שלך קצת מקרטע. למה לירות בערפאת כמו בכלב שוטה ולא כמו בחתול או בסוס? קצת יצירתיות. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=35441 | |
יובל הטעון שלך מופרך לחלוטין | |
ישראל בר-ניר (יום רביעי, 22/10/2003 שעה 8:02) בתשובה ליובל רבינוביץ | |
תחום פעולתו של בית המישפט הוא באכיפת החוק בחיי יום יום. אין לו שום סמכות וכישורים להיתערב בדרכי ניהול מילחמה, וגם החוק לא הסמיך אותו לכך. מילחמה איננה אכיפת חוק או מירדף אחרי פושעים כדי להעמידם לדין. מילחמה היא רדיפה אחרי האוייב כדי להשמידו ולהגן על חיי הצד שלך. כמו שאומרים בצרפתית: A la guerre comme a la guerre. אין לבית המישפט מה לחפש שם. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=35462 | |
ובכל זאת | |
יובל רבינוביץ (יום רביעי, 22/10/2003 שעה 21:33) בתשובה לישראל בר-ניר | |
אני נוטה להסכים עם הקביעה הכללית. בכל אופן - כשמסמנים אדם מסויים כמטרה, זה לא ניהול מלחמה רגיל. ניתן להחליט על רצועת עזה כיעד לכיבוש, לדוגמא. אבל כאשר מחליטים להרוג מישהו, כדאי שיהיה לזה גיבוי של בית המשפט. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=35465 | |
מסמנים ''מי שהוא''? | |
ישראל בר-ניר (יום חמישי, 23/10/2003 שעה 2:53) בתשובה ליובל רבינוביץ | |
אתה לא חושב שזה היגיון קצת עקום? כל אחד בצמרת הפיקוד של האוייב בזמן מלחמה הוא באופן אוטומטי בחזקת ''מסומן''. כשהאמריקאים חיסלו את יממוטו או כשהבריטים חיסלו את היידריך זו היתה פעולת מלחמה תקינה לחלוטין בלי להזדקק לאישור של בית משפט כלשהו. אותו הדבר כאן. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=35361 | |
מר רבינוביץ' - מה הדחיפות? | |
משה הופטמן (יום ראשון, 19/10/2003 שעה 23:14) בתשובה ליובל רבינוביץ | |
הרעיון שלך הוא די אווילי ויגרום לפיגועי מיקוח כדי שהראיס שלכם ישוחרר. יש לחסלו במהרה - עדיף ע''י מכת מחץ חד פעמית שגם לא תשאיר זכר לגופה שלו (לדוגמא פצצת נפלאם). | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=35362 | |
אפשר לחסלו גם ע''י פיצוף לא מבוקר | |
משה הופטמן (יום ראשון, 19/10/2003 שעה 23:23) בתשובה למשה הופטמן | |
של מתחם המוקטעה בהשתתפות ארטילריה, שריון כבד ומטוסי F16 שיטילו פצצות במשקל טון כ''א לוידוי הריגה. בסיום הריסת המתחם יופעלו טנקים שיחרשו את השטח ויבצעו יישור לקרקע. המתחם ההרוס יוכרז כשטח צבאי לכל דבר על כל המשתמע מכך. וכל זה בלי בג''ץ ובלי בד''ץ. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=35370 | |
אני בטוח שיש הרבה שיטות | |
יובל רבינוביץ (יום שני, 20/10/2003 שעה 6:49) בתשובה למשה הופטמן | |
אני בטוח שיש הרבה שיטות. בכל אופן - הדיון הוא לא על הטכניקה, אלא על האסטרטגיה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=35369 | |
בדיוק - מה הדחיפות? | |
יובל רבינוביץ (יום שני, 20/10/2003 שעה 6:47) בתשובה למשה הופטמן | |
הסיבה שאין כיום פיגועי מיקוח היא לא משום שאיננו מחזיקים בערפאת, אלא משום שהטרוריסטים לא מצליחים לבצעם. לאחר משפט מסודר והוצאה להורג שוב לא יהיה טעם בפיגוע מיקוח. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=35384 | |
משפט פומבי יהיה מיותר ויהווה במה | |
סוחר נדל''ן (יום שני, 20/10/2003 שעה 18:12) בתשובה ליובל רבינוביץ | |
להצגת יחיד. הדרך הנכונה לטפל בבעיית ערפאת היא להפיל על המוקטעה כמות נכבדה של פצצות 1 טון, באופן שערפאת יהפוך לאפר שיופץ ברוח, וגופתו לא תימצא. הפלסטינים ייאלצו לערוך מסיבות מוות לערפאת ללא גופתו. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=35388 | |
כל הכבוד לסוחר הנדל''ן | |
משה הופטמן (יום שני, 20/10/2003 שעה 18:50) בתשובה לסוחר נדל''ן | |
אנו חייבים להשמיד את הרשע הזה בהקדם. ''מות רשעים רינה...'' | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=35390 | |
אתה צודק | |
סוחר נדל''ן (יום שני, 20/10/2003 שעה 18:58) בתשובה למשה הופטמן | |
אפילו שאתה לא מסכים עם דברי החכמים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=35396 | |
נו, אז? | |
יובל רבינוביץ (יום שני, 20/10/2003 שעה 21:26) בתשובה לסוחר נדל''ן | |
האם יש הצדקה למשפטו של פלוני במקרה כלשהו? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=35356 | |
מיץ פטל (יום ראשון, 19/10/2003 שעה 22:21) | |
אני מודה שאין לי מושג מה מתרחש בפורומים אחרים באינטרנט, אולם האם לא עדיף ליישר קו עם העיתונות ולהמנע מפרסום העובדה שההרוגים הם חיילים לפני שנוצר מגע עם משפחותיהם? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=35374 | |
חיילים | |
אליצור סגל (יום שני, 20/10/2003 שעה 12:18) בתשובה למיץ פטל | |
לק''י מיץ פטל אין מה להסתיר. האינפורמציה שהנפגעים הם חיילים שודרה בערוץ הפנימי של עפרה פחות מחצי שעה לאחר הארוע. הסיבה לכך כי הצותים הרפואיים של עפרה הוזנקו וכיתות הכוננות הוקפצו והתושבים נתבקשו להשאר בבתים ולנעול דלתות וחלונות עד לסיום הסריקות. בשעה הזו אנשים רבים חוזרים הביתה ממקומות שונים לעפרה ויש גם קוי אוטובוסים רבים. למשל, אני והמשפחה ירדנו מאוטובוס שהביא אותנו מירושלים עשר דקות לפני הפיגוע והגענו הביתה עם ההודעה להכנס לבתים. ההודעה שודרה בערוץ הפנימי כדי להרגיע את האנשים. אבל, גם כדי לשחרר את מערכות החרום. במצב כזה אנשים מתקשרים לחמ''ל וסותמים את מערכות השליטה והבקרה כדי לברר מה קורה ומי נפגע. הודעה מסוג זה משחררת את מערכת החרום מהטרדות ומאפשרת לנהל את הארוע ביעילות. אליצור | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=35382 | |
תפונה עפרה וישא''ק | |
שני (יום שני, 20/10/2003 שעה 17:50) | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=35391 | |
שאלת את עפרה לדעת? | |
סוחר נדל''ן (יום שני, 20/10/2003 שעה 18:59) בתשובה לשני | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=35394 | |
יש סיבה שסוחר נדל''ן מגן על עפרה? | |
שני (יום שני, 20/10/2003 שעה 19:24) בתשובה לסוחר נדל''ן | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=35395 | |
יש סיבה שסוחר נדל''ן מגן על עפרה? | |
אליצור סגל (יום שני, 20/10/2003 שעה 21:26) בתשובה לשני | |
לק''י בטח, ערך הנדל''ן כאן עולה מיום ליום. מי שלא יזדרז יצטרך לשלם בקרוב מליון דולר למ''ר. אליצור | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=35400 | |
טוב זה ברור - in god we trust בתנאי שהוא ירוק | |
שני (יום שני, 20/10/2003 שעה 21:59) בתשובה לאליצור סגל | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=35402 | |
כן. היא בחורה נחמדה והגונה | |
סוחר נדל''ן (יום שלישי, 21/10/2003 שעה 0:57) בתשובה לשני | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=35407 | |
בודאי. עפרה בחורה על הכיפכיפק | |
סוחר נדל''ן (יום שלישי, 21/10/2003 שעה 12:30) בתשובה לשני | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=35448 | |
סריקות ומעצרים - עידכון | |
אליצור סגל (יום רביעי, 22/10/2003 שעה 13:46) | |
לק''י בסריקות שנערכו במהלך הלילה בכפר המרצחים עין יברוד שממול עפרה נתפסו מספר ערבים מבוקשים. אחד מהם כבר הודה שהשתתף ברצח כמה יהודים. על האחרים עדיין עובדים אחד מהם כנראה רוצח בכיר. הביאו אותם למרכז הקליטה בעפרה שהפך למחנה מעצר זמני. העולים מצרפת שנשמתם עדיין לא הושחתה על ידי התקשורת הישראלית קיבלו אותם במטר של קללות בצרפתית. החילים נתנו למחבלים ארוחת בוקר והעולים יעצו להם לגמור אותם במקום או לפחות להרעיב אותם עד שתצא נשמתם. אפשרות אחרת לשלוח אותם לצרפת כדי שהצרפתים יהנו מהם. כנראה שכמה חוקרי שב''כ בכירים בדרך לעפרה כדי לסייע בטיפול בהם. עוד כמה מאות אלפי עולים בעלי נשמה בריאה יפתרו את רוב הבעיות של מדינת ישראל. אליצור | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=35449 | |
הכי אחי | |
שלמה גזר (יום רביעי, 22/10/2003 שעה 13:47) בתשובה לאליצור סגל | |
אני מציע לשלוח אותם היום בערב.לסיורי לילה בעין עיברי-עד. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=35470 | |
הכי אחי | |
אליצור סגל (יום חמישי, 23/10/2003 שעה 9:53) בתשובה לשלמה גזר | |
לק''י באמת רעיון טוב. כבר הפעלנו אותו. ובסך הכול זה מועיל מאוד. אליצור | |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |