| ממשלת שרון מתנדנדת | |||||
| אליצור סגל (יום שלישי, 01/07/2003 שעה 22:38) | |||||
|
|||||
| http://www.faz.co.il/thread?rep=32239 | |
| מה בין רישא וסיפא? | |
| ערן בילינסקי (יום רביעי, 02/07/2003 שעה 0:50) | |
מקריאת הדברים הבנתי שממשלת שרון אעפס לא ממש מוצאת חן בעיניך, אבל כיצד אתה מסיק את המסקנה, על פי מה שפירטת, כי הגיעה לסוף דרכה? לפי מה שאני קראתי, לא פירטת אף סימן להתפוררות הממשלה או הקואליציה, אלא פרשת רשימה של טרוניות. | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=32241 | |
| מספר הערות | |
| דוד סיון (יום רביעי, 02/07/2003 שעה 6:57) | |
. 1. תיארת מצב מסויים אבל לא הסברת איך זה מביא לקץ ממשלת שרון. 2. כאחד המטיפים ליזמה פרטית והוצאת הממשלה מחיינו אתה גם מתלונן על קיצוץ בתקציבים לסקטורים מסויימים. 3. הנה באה ממשלה, לא לטעמי, ומקצצת בתקציב ההוצאה הציבורית (לטובת היזמה הפרטית) בכדי להקטין את החוב, ואתה מתלונן כאינטרסנט. זה גם לא מסתדר לי מול הדיונים הקודמים שאמרנו שההתנחלות-התיישבות לא צריכה להיות תלויה בחישובים תקציביים. בצורה מסויימת אתה, בעצם, משתף פעולה עם אלו שמדגישים את העלות התקציבית של ההתיישבות ביש''ע בכדי לשכנע את הציבור לא לתמוך. באותו הקשר למה בכלל הממשלה צריכה לממן את המתנחלים או כל ציבור אחר | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=32246 | |
| מספר הערות | |
| אליצור סגל (יום רביעי, 02/07/2003 שעה 9:58) בתשובה לדוד סיון | |
לק''י דוד, כמו בהרבה מקרים אחרים אתה צודק. לא הבעתי כאן דעה אישית על הקיצוצים שרובם באמת הכרחיים. ואתה יכול לקרוא על כך גם במדורו של הרב אליעזר מלמד רב הישוב הר ברכה בעיתון בשבע. שכתב מספר פעמים שהתוכנית הזו הכרחית. כך שדבריך נכונים וצודקים. הנקודה היא אחרת - להערכתי האישית הפגיעה באוכלוסיות שהן בסיס הכוח האלקטוראלי של הימין היא כה עמוקה שזה מערער את בסיס בכוח של הממשלה. זו גם התשובה לערן בליניסקי - נכון אתה צודק מאוד שמדובר ברשימת טרוניות - אבל אני מעריך שהטרוניות האלו יתפתחו ללחץ פוליטי. ולמה אני מעריך כך? כי נדמה לי שאני חי את השטח. ואולי אני טועה? אם כך אני לא יותר ולא פחות מכל פרשן פוליטי אחר. שגם הם מרבים לטעות. ואינני יודע האם זה טוב או רע. נו, בעוד חודש או אפילו מחר בבוקר מישהו יזכור בכלל מה כתבתי? מקסימום אני אגיד שדברי הוצאו מהקשרם. אליצור | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=32250 | |
| בילינסקי, סגל. בילינסקי | |
| ערן בילינסקי (יום רביעי, 02/07/2003 שעה 11:06) בתשובה לאליצור סגל | |
לא סתם ציינתי שמדובר ברשימת טרוניות ולא במשנה סדורה. אני בהחלט מוצא טעם לפגם בחוסר הקשר (לשיטתי) בין הרישא לסיפא, וחושד שאתה מערבב בין המצוי לרצוי (לשיטתך). בתגובה זו אתה טוען כי מדובר בהערכה שלך, ותולה זאת בכך שאתה ''חי את השטח''. אבל גם זה סוג של התחמקות. כשמישהו מציג תזה אני מצפה ממנו להציע שרשרת סיבתית בין הסיבה לתוצאה, וזו בהחלט חסרה כאן. אם תוכל, אודה לך אם תפרט ל''איטיים'' שכמוני, את השרשרת הסיבתית והאופן בו תתפרק ממשלת שרון. הנה לפחות נקודה אחת להתייחסות: למרות כל צעדיו של שרון, אף מפלגה לא הודיעה, עדיין, על פרישתה מהקואליציה. | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=32255 | |
| בילינסקי, סגל. בילינסקי | |
| אליצור סגל (יום רביעי, 02/07/2003 שעה 13:19) בתשובה לערן בילינסקי | |
לק''י כבר הערת לי פעם אני מצטער שחזרתי על אותה טעות - להבא אשתדל להיות יותר דייקן. באשר לעצם הענין אינך איטי כלל. כאשר האיחוד הלאומי או המפד''ל יפרשו או תתחיל אנרכיה בליכוד כבר לא תצטרך אותי כדי לדעת שהממשלה מתנדנדת. אני חושב שמתחיל להצטבר לחץ שבסופו של דבר יתפרץ כלפי מעלה. אליצור | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=32262 | |
| לחץ, תנו לו לצאת | |
| ערן בילינסקי (יום רביעי, 02/07/2003 שעה 14:25) בתשובה לאליצור סגל | |
ה''איטיות'' הייתה רמיזה מצדי כאילו בי האשם, שאיני מבין משהו שהסברת. מעין דרך מנומסת לבקש הסבר :) לענייננו, שר התיירות יו''ר סיעת מולדת הרב בני אילון (כותבים אילון או אלון? לא הצלחתי לקבוע עד עכשיו) התראיין לפני כשעתיים בגל''צ בנוגע לישיבת הממשלה הבוקר. המראיינים - יעל דן ואיתי סגל, לחצו כל הזמן בשאלה האם תפרוש הסיעה מהקואליציה, ואילון ענה בטיעון מבריק - אם הוא יפרוש מהקואליציה, אז במקומו תיכנס לשם מפלגת העבודה, אז לא כדאי לא לפרוש. כלומר, אילון נתן טיעון שלא ניתן להפריכו מבחינה אידאולוגית, ומענה לכל הדורשים ממנו לפרוש מהממשלה. לכן, אני שב וטוען שהממשלה דווקא יציבה, לדעתי, והיא אינה קרובה לפירוק. אתה כמובן עדיין מוזמן להסביר באיזה אופן, לדעתך, יתפרץ הלחץ כלפי מעלה שיוביל, לשיטתך, לפירוק הממשלה. | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=32254 | |
| על בסיס כוח אלקטוראלי | |
| דוד סיון (יום רביעי, 02/07/2003 שעה 12:01) בתשובה לאליצור סגל | |
. אם אכן אתה צודק ובסיס הכוח של הימין תלוי בתיקצוב, כמו שהיה במרכז הליכוד, אז אנחנו כולנו בסכנה גדולה. הסכנה נובעת מכך שלא האידיאלים מכוונים את דרכה של המדינה על ידי ממשלת הימין. ממשלה שמובלת על ידי אינטרסים כספיים, אפילו היא בשליטת הימין, היא מאד מאד מסוכנת. לצערי זה, כך נראה, הכיוון הכללי של כל המפלגות הגדולות. | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=32256 | |
| על בסיס כוח אלקטוראלי | |
| אליצור סגל (יום רביעי, 02/07/2003 שעה 13:23) בתשובה לדוד סיון | |
לק''י זה לא רק ענין תקציבי - החרדים היו אולי מקבלים קיצוץ ביתר קלות אילו הדבר לא היה מעורב גם בהתנהגות של פריצקי. כך גם בציבור הדתי לאומי שנפגע קשות. המתנחלים היו מקבלים קיצוץ ביתר קלות אילו בד בד היו מאפשרים הקמת ישובים חדשים אבל לא פגיעה כפולה או משולשת שהרי רבים דתיים. כידוע העיצה היא הרוג טורקי ותנוח הנסיון להרוג הרבה טורקים עלול להביא לנפילת הממשלה. כאמור נראה לי שמצטבר לחץ בכיון לא שזה יקרה מחר. ואם אני טועה לא נורא הרבה פרשנים טועים. אליצור | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=32251 | |
| אני מקוה שזה יאיץ את תהליך | |
| ישראלי פזיז (יום רביעי, 02/07/2003 שעה 11:28) | |
ההשתלבות של החרדים בזרם המרכזי, וכך הם יכירו במדינת ישראל כאתחלתא דגאולה בעל כורחם כי רק כך הם יהיו זכאים לטעון שהם שומרים על אופיה היהודי של המדינה ומכיון שכך זכאים להעדפה מתקנת. שומעים הרבה על הקיצוצים בהתנחלויות שביש''ע אבל לא נאמר דבר על הקיצוצים בתקציבים של מתנחלי 1948 קרי הקיבוצים והמושבים, האם חרב הקיצוצים פסחה עליהם? אני לא בטוח ששרון יאבד את השלטון כל כך מהר, שליט ''שקרן'', ''רוצח'', ו''מושחת'' (כל הזכויות שמורות למארגני הפגנות השמאל, במידה ויזדהו יקבלו את הקרדיט) מסוגו יש נטיה לשרוד לאורך זמן. | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=32264 | |
| אני מקוה שזה יאיץ את תהליך | |
| אליצור סגל (יום רביעי, 02/07/2003 שעה 14:49) בתשובה לישראלי פזיז | |
לק''י אינני חושב ששרון שקרן רוצח ומושחת - אני כן חושב שהוא עלה על דרך שמוכרחה להכשל. באשר לחרדים גם אני מקוה שהם מעצמם יגיעו למצב שהם נושאים בעול עם כולנו. תראה, נראה שהקיצוצים נתפרו בצורה שיפגעו דוקא בשכבות התומכות בימין - אולי מפני שחשבו שכך הם יעברו יותר בקלות. אבל יכול להיות שלא. דוקא דוד סיון יוכל לעזור למרות שהוא הסביר כאן כבר את הקשיים בהשגת נתונים פרטניים ברמה הזו. אליצור | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=32269 | |
| לא סוף ולא נעלים רק כסאות | |
| אשר דהישי (יום רביעי, 02/07/2003 שעה 16:38) | |
ודרשות על מוסריות וערכיות ובלבולי מוח עסקן צבור,פוליטקאי,או כל אידיאולוג אחר לא יעזוב את כסאו גם עבור ארץ ישראל. | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=32271 | |
| ממש | |
| סתם אחד (יום רביעי, 02/07/2003 שעה 16:59) בתשובה לאשר דהישי | |
ובני בגין התפטר כי המשענת לא הייתה נוחה לו? | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=32276 | |
| הוא עוד ישוב | |
| אשר דהישי (יום רביעי, 02/07/2003 שעה 18:11) בתשובה לסתם אחד | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=32308 | |
| עזוב פוליטיקה אליצור, מזה הדם ברית הזה | |
| מי שזוכר (יום חמישי, 03/07/2003 שעה 11:48) | |
שכתבת? | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=32345 | |
| עזוב פוליטיקה אליצור, מזה הדם ברית הזה | |
| אליצור סגל (יום חמישי, 03/07/2003 שעה 21:40) בתשובה למי שזוכר | |
לק''י כחלק מתהליך הגיור גר צריך למול. אם הוא נימול כבר מבצעים הטפת דם ברית. הטפת דם זו היא שריטה קלה בעטרה וכן שריטה קלה במקום שבו צמחה העורלה. ניתן לעשותה ללא שום כאב כמעט - וכדי לודא זאת עשיתי בעצמי הטפת דם ברית לעצמי. הגר הנזכר נימול כבר בזמנו לכן עשיתי לו בשליחות בית הדין הטפת דם ברית. ונראה לי שכמו שלעצמי עשיתי בלי שום כאב כך הצלחתי לעשות לו. אליצור | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=32353 | |
| לאט לך אליצור... | |
| רפי אשכנזי (יום חמישי, 03/07/2003 שעה 23:01) | |
לאליצור הדואג והחרד, לאט לך, אין מה לדאוג, הממשלה יציבה אפילו מאד. הקואליציה הנוכחית בגלל האיזון שבה בין ''ימניים'' ל'' שמאליים'', כשבתווך הליכוד שהוא בהרבה תחומים פרווה מוחלט, אין סיכוי שתפול ותתפרק ללא שטות מיוחדת. שטות זאת יכולה לבוא למיטב הכרתי מצד המפד''ל שמומחית ביציאות ממשלות שלא בזמן, ומצד החבר'ה של ליברמן מהאיחוד הלומי, שישבנם ממש קופץ מעל כיסאותיהם בכדי לעזוב כל ממשלה ולא חשובה הסיבה. כי זאת לדעת, הם בעלי תכונה מולדת של עזיבת ממשלות והפלתן . שן בשקט אליצור, אתה יכול רק לקוות שהערבים יעשו לך את המלאכה, רק קצת סבלנות... שבת שלום לך ולתושבי עופרה. | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=32378 | |
| לאט לך אליצור... | |
| אליצור סגל (יום שישי, 04/07/2003 שעה 15:18) בתשובה לרפי אשכנזי | |
לק''י אני לא יודע לגבי האיחוד הלאומי בכללו. אולי אריה יספק אינפורמציה. אבל לגבי הרב בני אילון האו מתנגד לפרישה בכל התקיפות כפי שכבר נכתב כאן בפתיל. הוא גם התנגד לפרישה ממשלת נתניהו בזמנו וגם ממשלת שרון הראשונה. הוא כנראה חושב כמוך. אליצור | |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |