שאלון שייכות לליכוד | |||||
אליצור סגל (יום ראשון, 29/06/2003 שעה 8:02) | |||||
|
|||||
http://www.faz.co.il/thread?rep=32059 | |
הביטוי ''ימיני הבוגדת'' | |
דוד סיון (יום ראשון, 29/06/2003 שעה 8:17) | |
הוא ביטוי מסוכן וכלל לא נחוץ במיוחד כאשר אתה משתמש בו. תאר לך איך תגיב אם אומר זאת עליך או על חבריך לדרך. הביטוי הזה ''בגידה'' אסור שיופיע בשפה הפוליטית שלנו. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=32063 | |
הביטוי ''ימיני הבוגדת'' | |
ישראל בר-ניר (יום ראשון, 29/06/2003 שעה 10:35) בתשובה לדוד סיון | |
אז איך צריך להיתייחס לרבין המנוח, שהגדיר כ''בגידה'' את עצם הרעיון של וויתור על הגולן? אתה אולי כבר שכחת, אבל השימוש במילה ''בגידה'' היתה תרומתו של רבין ללכסיקון הפוליטי בישראל, במערכת הבחירות של 1992. זה היה חידוש שלו שכל המתיימרים לדבר בשם ''מורשת רבין'' אוהבים להצניע. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=32066 | |
מי המציא/הכניס ביטוי הוא לא הנושא | |
דוד סיון (יום ראשון, 29/06/2003 שעה 11:17) בתשובה לישראל בר-ניר | |
זה מעניין שאתה מזכיר לנו מי הכניס את המושג ללכסיקון הפוליטי אבל זה לא משנה את דעתי. לדעתי אסור שביטוי זה יככב במחלוקות פוליטיות במיוחד ברמה האישית (במקרה הנדון מדובר באריאל שרון). | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=32153 | |
לא ''בגידה'' אמר רבין | |
אריה פרלמן (יום שני, 30/06/2003 שעה 13:08) בתשובה לישראל בר-ניר | |
כי אם ''יפקיר, יפקיר את ביטחון ישראל''. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=32159 | |
לא ''בגידה'' אמר רבין | |
אליצור סגל (יום שני, 30/06/2003 שעה 14:51) בתשובה לאריה פרלמן | |
לק''י רבין אמר - מי שיעלה על הדעת לסגת מרמת הגולן יפקיר, יפקיר את בטחון מדינת ישראל! אמור מעתה - רבין העלה על הדעת לסגת מרמת הגולן לכן רבין הפקיר, הפקיר את בטחון מדינת ישראל! כמדומני שזה בערך היה תשדיר השרות של ועד ישובי הגולן. ואני באמת רואים את התקימותו בהלויות ובדם הנשפך יום יום. אליצור | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=32062 | |
אליצור, מצא חן בעיני הרעיון להציג קטע מחוקת הליכוד | |
אניקה (יום ראשון, 29/06/2003 שעה 10:14) | |
ולעמת את חברי המרכז מולו. האם לדעתך יש קטעים נוספים בחוקה שאינם תואמים את דעת/התנהגות חברי המרכז? חוץ מזה, אולי תגלה את התשובות, כדי לספק את סקרנותם של אלה שאינם מכירים את מורשת המפלגה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=32095 | |
כמה תשובות לאניקה דוד סיון וטררה. | |
אליצור סגל (יום ראשון, 29/06/2003 שעה 21:30) בתשובה לאניקה | |
לק''י א - הבית מהשיר הראשון הוא מתוך השיר ''בימים אדומים'' של אברהם שטרן ''יאיר''. השיר היה המנון הלח''י אם כי חבריו העדיפו לשיר ''ועליו מלחמה וכיבוש'' במקום הגנה וכיבוש בגלל התנגדותם להגנה. בית נוסף של השיר שבו מוזכרת המילה כיבוש - ואם אנחנו ניפול ברחובות בבתים יקברונו בלילה בלאט במקומינו יבואו אלפי אחרים ללחום ולכבוש עדי עד את הקשר בין השיר לבין המציאות שלנו היום אני משאיר למר אריאל שרון מנהיג תנועת שלומציון למצוא בעצמו. ב - השיר השני הוא בית מתוך השיר שתי גדות לירדן שאותו כתב זאב זבוטינסקי. הוא כתב את השיר בעקבות החלטת בריטניה לקורע את עבר הירדן המזרחי משטחי הבית הלאומי. וכתגובה להחלטת ההסתדרות הציונית שלא להלחם בהחלטה זו. השיר הזה הוא המנונה של תנועת החרות. אם כי כפי שהוכח במרכז הליכוד האחרון שרון אינו יודע לשיר אותו. לפיכך גם טענתו של דוד סיון אינה רלונטית - לא אני כתבתי את השיר ולא אני השתמשתי בו - זהו המנון התנועה. בית נוסף מופיע בדברי טררה שם ירוה לו משפע ואושר בן ערב בן נצרת ובני. ועכשיו תשובה לשאלתו -אין שום ספק קל שבקלים שזבוטנסקי היה מצטרף למנהיגות יהודית - ההצעה שלנו היא שלערבים תהיה זכות ביטוי פוליטית מלאה בעבר הירדן המזרחי ואילו בעבר הירדן המערבי תהיה להם זכויות אדם בלבד. לעומת זאת ליהודים שיגורו בעבר הירדן המזרחי תהינה זכויות פוליטיות בעבר הירדן המערבי וזכויות אדם בעבר הירדן המזרחי זהו הזבוטינקאיות במיטבה. ברור? מובן? אנחנו ממשיכ תנועת זבוטינסקי בטהרתה. צריך להוסיף שאחד העיקרים מתוך עקרי התחיה של יאיר הוא פתרון בעית הזרים בדרך של חילופי אולוכסין. לכן הטרנספר הוא כשר בליכוד בהכשר למהדרין למרות שאין זו דעתו של זבוטינסקי. אבל זו היתה דעתו של יאיר ודי בכך כדי להכשיר דעה זו בליכוד. ג - תנו לחיות בארץ הזאת! זו היתה סיסמת המפלגה הליברלית. היא היתה מכוונת לחופש כלכלי. אבל בימינו יש לה משמעות נוספת. לקיחת שוחד היא כמובן מאשיות מפלגת העבודה לגילגוליה השונים וכך זה צריך להשאר. אליצור | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=32115 | |
אליצור, יפה שאתה מנסה לנחש את כוונותיי הנסתרות ועונה להן | |
אניקה (יום שני, 30/06/2003 שעה 0:29) בתשובה לאליצור סגל | |
בכ''ז, אני חוזרת ומבקשת תשובה עניינית ולא מתחמקת. האם לדעתך יש קטעים נוספים בחוקה שאינם תואמים את דעת/התנהגות חברי המרכז? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=32156 | |
אליצור, יפה שאתה מנסה לנחש את כוונותיי הנסתרות ועונה להן | |
אליצור סגל (יום שני, 30/06/2003 שעה 14:41) בתשובה לאניקה | |
לק''י חשבתי שלזה התכונת - לא ניסיתי להתחמק. אם זה חשוב לך אעלה את חוקת הליכוד לפורום - לפחות החלקים המדיניים הרלונטים בלי החלקים הטכניים. אליצור | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=32157 | |
תעלה הכל | |
אניקה (יום שני, 30/06/2003 שעה 14:45) בתשובה לאליצור סגל | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=32128 | |
לא רק שוחד. זכור אשר ידלין מנכ''ל קופ''ח הכללית | |
באבלה (יום שני, 30/06/2003 שעה 1:52) בתשובה לאליצור סגל | |
שנימצא משחק ברולטה במרכזי הימורים גדולים באירופה תוך הפסד של מיליוני לירות, מכספי המבוטחים כמובן...והועמד לדין בשנת 74 כמדומני. היתה גם איזו עיסקת טעון, אם איני טועה. אשר ידלין תרם מהגיגיו אז בראיון לאחד היומונים באומרו שלכל אדם יש חולשות, והוא עצמו אוהב את החיים הטובים, מה לעשות (ככל שזיכרוני מגיע, מאותם ימי ידלין העליזים). | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=32154 | |
ודייק | |
אריה פרלמן (יום שני, 30/06/2003 שעה 13:10) בתשובה לאליצור סגל | |
''תנו לחיות בארץ הזאת'' היתה סיסמת הציונים הכלליים, בעבר מפלגה גדולה למדי, בת 20 מנדטים - שאכן היתה הורתה של המפלגה הליברלית. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=32155 | |
שאלה לאריה על הליברלים? | |
דוד סיון (יום שני, 30/06/2003 שעה 13:54) בתשובה לאריה פרלמן | |
אם אני מבין נכון הציונים הכלליים שהקימו את הליברלים באו מתוך האיכרים, היזמים הפרטיים וכו'. אתה יודע או יכול להעריך למה המפלגה הליברלית הצטמקה ונבלעה בתוך הליכוד? האם הרעיון של היזמה הפרטית דעך בציבור שלנו בערך במקביל לתהליך ההצטמקות? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=32158 | |
שאלה לאריה על הליברלים? | |
אליצור סגל (יום שני, 30/06/2003 שעה 14:49) בתשובה לדוד סיון | |
לק''י לא חושב שהמפלגה הלברלית הצטמקה - מה שקרה הוא שבגוש המאוחד בתחום הכלכלי נתקבלה פחות או יותר במלואה במלואה משנתם של הליברלים ובתחום המדיני בטחוני ויחסי דת ומדינה חרות השפיעה יותר. אין פה שום הצטמקות אלא החלת הערכים הכלכליים בגוש רחב יותר. אליצור | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=32178 | |
הרעיון של היוזמה הפרטית לא ''דעך'' | |
אריה פרלמן (יום שלישי, 01/07/2003 שעה 7:57) בתשובה לדוד סיון | |
החל מהעליה השניה - הוא הפך למוקצה מחמת מיאוס - וככל שהתקדמנו בשנים - כך יותר ויותר. לא חקרתי את תולדותיה של תנועת הציונים הכלליים - אבל אני בטוח שלהצטמקותה והשתלבותה בגוש עם חירות - היו סיבות נוספות. בל נשכח - שהיו זמנים שבהם מפלגת הציונים הכלליים היתה גדולה פי שלוש(!) ממפלגת חירות - ובנוסף לכך גם מחוברת לעטיני השלטון. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=32168 | |
דווקא יש ספק. | |
סתם אחד (יום שני, 30/06/2003 שעה 17:20) בתשובה לאליצור סגל | |
אין ספק שז'בטינסקי *לא* היה מצטרף לתנועת מנהיגות יהודית, דרכו של פייגלין שונה לחלוטין מדרכו של ז'בוטינסקי כמו גם מדרכו של בגין האב שהיה הראשון לבקש את הפסקת המשטר הצבאי ונתינת זכויות אזרח לערבים, ומדרבו של הרצל. אין ספק גם ששני אישים אלא היו חשובים בהרבה מאשר יאיר ואחימאיר בעיצוב תפיסת עולמו והקמתו של המפלגה שמכונה היום ליכוד. אתם רוצים להצטייר כממשיכי תנועת ז'בוטינסקי, אבל למעשה אין קשר בין תנועתכם לבין התנועות הציוניות, ואתם מהווים היום את תנועה אנטי ציונית שממשיכה בדרכי מתנגדי הציונות החרדים. תנועה שמנסה להפוך את המדינה שהוקמה על סמך חזונו של הרצל, כמדינת לאום, מדינת היהודים, למדינת דת, מדינה יהודית. ראה דבריו של פייגלין עצמו http://www.a7.org/article.php3?id=1562 | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=32172 | |
דווקא יש ספק. | |
אליצור סגל (יום שני, 30/06/2003 שעה 22:03) בתשובה לסתם אחד | |
לק''י זבוטינסקי היה איש פוליטי. דרכו נבחנת על פי ההמשכיות הפלויטית לא על פי היהדעות הספרותיות שלו בפולנית - למרות שכמובן הן קובעות ברכה לעצמן. ההמשכיות הפוליטת היחידה של זבוטינסקי היא במנהיגות יהודית. כמובן שמאז מותו עברו שבעים שנה והנתוניעם השתנו מבחינות שונות - הן מבחינת תפרוסת העם היהודי והן מבחינת המצב הבין לאומי וההמשכיות הפוליטית היחידה שלו זה אך ורק במנהיגות יהודית ולא בשום מקום אחר. אליצור | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=32259 | |
דווקא יש ספק. | |
סתם אחד (יום רביעי, 02/07/2003 שעה 14:12) בתשובה לאליצור סגל | |
שוב, אתה ממשיך להתעקש ולכתוב את אותו הדבר ללא שום נימוק. אין קשר המשכי בין ז'בוטינסקי, הציוני החילוני, לבין מנהיגות יהודית, האנטי ציונים הדתיים. הסברתי את זה למעלה, חבל שבמקום לקרוא ולהתיחס לעניין, החלטת לחזור שנית על עמדתך ללא שום נימוק ענייני. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=32174 | |
הלאום היהודי אינו הדת היהודית | |
מיכאל מ. שרון (יום שני, 30/06/2003 שעה 23:14) בתשובה לסתם אחד | |
למרות שיש הגורסים בדיוק את זה, בפרט עראפת ושליט סוריה המנוח אסאד - שחזר והידגיש עניין זה, תוך הצגת התפיסה שבני הדת היהודית יכולים לחיות בפלשתין בחסות האיסלאם. אך לגישתו, מכיוון שהיהדות אינה לאום, אין מקום לדרישה לריבונות לאומית. יש אמנם לשים לב לכך כי המפגש היחיד בעולם בין דת וריבונות הוא בשטח הקטן של קריית הוותיקן, בה לדת הקטוליות ולאפיפיור העומד בראשה יש ריבונות. מתוך מאמר ב''אייל'' אודות נאומו הפרוגרמטי של עראפת מה-11דצמבר 2001 (מלון קזבלאנקה ברמאללה ) פרשנות הכותב, המפליגה מעט.. ''היהודים השומרונים חיים כפלסטינים לצדנו, וגם בניו-יורק חיים יהודים כמו נטורי קרתא'' (אומר עראפת). וכותב בעל המאמר: הנימה הברורה של הדברים מנסה להחזיר את הסכסוך לקווים פוליטיים, אולי לאומיים, אבל בהחלט לא דתיים - מעין ''הרי ללא הציונות אנחנו דווקא מסתדרים כמו בני-אדם נורמליים''. האם ערפאת מבקש להפוך את היהודים בישראל למיעוט כמו השומרונים ונטורי קרתא? אולי ערפאת מצפה שישראל תקלוט כמיעוט חלק מפליטי 48' שישובו אליה? את הדברים ניתן לפרש הן לכאן והן לכאן. על כל פנים, שתי הדוגמאות הן של חיים בשלום, ללא אובדן זהות של מי מהצדדים וללא איום על התרבות השלטת. המאמר הכולל מובאות מנאומו הפרוגרמטי של עראפת: לאום יהודי וריבונותו הציונות על גווניה הינה אכן תנועת הלאום היהודי לריבונות טריטוריאלית משלו במולדת ההיסטורית. הנאצים למשל לא ביצעו כל הפרדה בין בן הלאום היהודי שהינו יהודי חרדי, ובין חילוני, או אף נוצרי. סביבת לאום: הדת היהודית כאינדיקציה ללאום יהודי ולא כמגדירה אותו | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=32258 | |
על תכניס לי מילים לפה | |
סתם אחד (יום רביעי, 02/07/2003 שעה 14:09) בתשובה למיכאל מ. שרון | |
זה לא מה שאמרתי. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=32175 | |
ספק סביר. השאלה מהו בעצם מרחב אפשרות הפעולה | |
סתם אחד (יום שלישי, 01/07/2003 שעה 0:27) בתשובה לסתם אחד | |
של תנועת הליכוד ואנשי חירות המסורתית לנפנף את הסוס הטרויאני הממומן בנדיבות על ידי גורמים ב''עבודה'' (כפי שסוברים כמה מוותיקי התנועה) במסגרת מהלך מסועף לכיבוש השילטון? ידוע זה מכבר שנהגו לשכור אנשים בעלי מראה דוחה במיוחד להתבלט מול מצלמות הטלויזיות בהפגנות הימין. מראה הטיפוסים המשונים שמצלמות הטלויזיה התמקדו בהם ארוכות בעת נאום ראש הממשלה בוועידת הליכוד היפחיד מאד רבים ממצביעי הליכוד. מסע ההכפשה כנגד ראש הממשלה הנבחר נמשך גם הוא, הפעם גם בהשתתפות ה''סוס הטרויאני שלנו'', וכן מהלכים נוספים לכיבוש השילטון. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=32176 | |
ספק סביר. השאלה מהו בעצם מרחב אפשרות הפעולה | |
ערן בילינסקי (יום שלישי, 01/07/2003 שעה 0:29) בתשובה לסתם אחד | |
למי ידוע ''שנהגו לשכור אנשים בעלי מראה דוחה במיוחד להתבלט מול מצלמות הטלויזיות בהפגנות הימין''? לי זה לא ידוע. איפה זה כתוב (חוץ מבתגובה שמעלי)? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=32260 | |
ספק סביר. השאלה מהו בעצם מרחב אפשרות הפעולה | |
סתם אחד (יום רביעי, 02/07/2003 שעה 14:14) בתשובה לסתם אחד | |
אין קשר בין תגובתי לתגובתך. מעבר לכך תגובתך לא מכילה שום פרט ענייני מעבר לפארנויה האופיינית וחסרת הביסוס במציאות שמאפיינת כותבים רבים בפורום הזה בפרט ותרבות הפוליטית הימנית בישראל בכלל. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=32293 | |
האם אינך מכנה פרנוייה גם ''חשש מבוסס היטב''? | |
מיכאל מ. שרון (יום רביעי, 02/07/2003 שעה 23:11) בתשובה לסתם אחד | |
ואם כך, שימושך במושג אינו השימוש התקין. האם שמאלנים רבים סובלים מנוורוזה היסטרית ושנאה שעברה היפוך נוורוטי - כלומר מופנית כלפי המחזקים אותם, כלפי בסיסי קיומם, כלפי הלאום שלהם ומשאביו, במקום כלפי הפוגעים בהם? שהרי שנאה הוא רגש המופעל באורח תקין נוכח מישהו הפוגע בקיומך. גם אהבת הפוגע בקיומך היא רגש שעבר היפוך נוורוטי. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=32303 | |
לא, | |
סתם אחד (יום חמישי, 03/07/2003 שעה 9:24) בתשובה למיכאל מ. שרון | |
לא כאשר החשש ''מבוסס'' על עובדות, מה שכלל לא נכון בתגובה http://www.faz.co.il/thread.php3?rep=32175 | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=32339 | |
לא, vjaa עלובג.מה שכללבתגובה http://www.faz.co | |
מיכאל מ. שרון (יום חמישי, 03/07/2003 שעה 19:41) בתשובה לסתם אחד | |
כאילו תגובה ''ענינית''. אבל תופעת ההיטפלות העלוקתית החלה בנובמבר 2002 התמדת התופעה, ההיצמדות הטפילית, הסגנון האטום והכבד או סלט המילים - עשויים להעיד על שכר פר היצמדות הניתן לחלאות אנוש. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=32448 | |
תגיד אתה בסדר? | |
סתם אחד (שבת, 05/07/2003 שעה 22:19) בתשובה למיכאל מ. שרון | |
על מה אתה מדבר? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=32510 | |
כסף, כסף, תמורת הצקות | |
מיכאל מ. שרון (יום שני, 07/07/2003 שעה 4:10) בתשובה לסתם אחד | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=32511 | |
מאידך, כשיש הסתת כזבים כנגד מאן דהוא | |
מיכאל מ. שרון (יום שני, 07/07/2003 שעה 4:42) בתשובה למיכאל מ. שרון | |
הרי שמצד אחד, עלותה נמוכה יחסית, תלוי. ומאידך היא מאפשרת להוריד את כמות השכר המשולם למציקים - חלק, גבוה יותר בהיררכיה - מקבלים, וחלק, עושים זאת בהתנדבות (''העניין עלינו'' ושאר אמירות שוטים הנישמעים מפוקחים ומגוייסים לעניין כוזב). אבל, בראשית הדבר - יש הכסף, והציפייה לתמורות בעד ה''השקעה''. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=32523 | |
מאידך, כשיש הסתת כזבים כנגד מאן דהוא | |
סתם אחד (יום שני, 07/07/2003 שעה 12:16) בתשובה למיכאל מ. שרון | |
יש לך הוכחות להאשמות המגוכחות שלך, או שזה רק תסביך הרדיפה שלך מדבר? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=32526 | |
אהה, שכחתי להעביר לך את התשלום... | |
השלם הסמולני (יום שני, 07/07/2003 שעה 13:59) בתשובה לסתם אחד | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=32630 | |
כסף, כסף, תמורת הצקות | |
סתום אחד (יום רביעי, 09/07/2003 שעה 17:46) בתשובה למיכאל מ. שרון | |
את אדוני מי ממן | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=32632 | |
כסף, כסף, תמורת הצקות | |
סתום אחר (יום רביעי, 09/07/2003 שעה 17:55) בתשובה לסתום אחד | |
באמת מעניין. על פי דף היוצר של מר שרון: http://www26.brinkster.com/yovalr/authors/msharon לא נראה שהוא מועסק במקום עבודה כלשהו מאז שנת 1991. אולי הוא מקבל כסף ממעצמה זרה עבור השחתת זמננו לריק או לחילופין, תמלוגים משירי הלל לאורי מילשטיין http://www.literatura.co.il/show_creations.asp?id=61... (הקישור נערך לאחרונה. עד אתמול הופיעה שם הקדשה לאורי מילשטיין)? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=32662 | |
כסף, כסף, תמורת הצקות | |
סתם אחד (יום חמישי, 10/07/2003 שעה 12:31) בתשובה לסתום אחר | |
שכחת את הרווחים ממכירת רב המכר שהוא כתב. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=32064 | |
שכחת להוסיף מספר השאלות | |
סתם אחד (יום ראשון, 29/06/2003 שעה 10:35) | |
למשל, לפניך קטע משיר: ''שם ירווה לו משפע ואושר בן ערב, בן נצרת ובני כי דגלי גדל טוהר ויושר'' שאלות לחבר משה פייגלין: 1. מי כתב את השיר? 2. האם בעיני מחבר השיר אפלית לא יהודים היא דבר טוב או רע? שאלות לחבר אריאל שרון: 1. האם קבלת שוחד מתיישבת עם ערכי המשורר? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=32261 | |
ועוד אחת | |
סתם אחד (יום רביעי, 02/07/2003 שעה 14:24) בתשובה לסתם אחד | |
במיוחד לחבר המרכז פייגלין. מי כתב את הטקסט הבא: ''אני גאה על השתייכותי לאותה קבוצה, שניסחה את ''תכנית הלסינגפורם'' נסחנוה לא בשביל היהודים בלבד, אלא בשביל כל העמים; ויסודה הוא שיווי- זכויות לעמים. ככל היהודים מוכן אני להישבע בשמנו ובשם צאצאינו, שלעולם לא נפר שיווי- זכויות זה ולא נעשה נסיון לגירוש או לדיכוי.'' | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=32091 | |
מה שקורה זה שאת ההיסטוריה | |
טרהטרה (יום ראשון, 29/06/2003 שעה 19:26) | |
אי אפשר להחיות על חשבון עם אחר. אגב לא ברור לי מה עשו מהשריפה בבנין מרכזים..מפעל חיים. גם הקיבוץ הוא מפעל חיים- ואת ההיסטוריה שלו לא מצליחים להחיות. כך גם את ההתיישבות על חשבון עם אחר. ועוד משהו- אם הגאים הם רק 10 אחוז- אז למה הם עושים רעש של 100.? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=32093 | |
איזה כיף! | |
נמרוד ברנע (יום ראשון, 29/06/2003 שעה 19:35) | |
לא חשבתי שאזכה להגיע ליום שבו הימנים יריבו עם הימנים בכזה קצב ולהט... המשיכו ידידי הימנים, המשיכו - אולי כמו מפלגת העבודה, תהיו עסוקים בלאכול אחד את השני. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=32101 | |
והחוט המשולש... | |
באבלה (יום ראשון, 29/06/2003 שעה 22:16) | |
יש אצלנו אחד מה קוראים לו ''זו גם כן'' - מה זה שפוך על יאיר. אני - תביאו רק ז'בוטינסקי. ואלתרמן, וואי וואי וואי גדול אני אומר לכם, מה כתב גם ''על אלה''. ובגין - לא אמר ''יבוטל הממשל הצבאי''? ואמר לאלו, מה גרשו מאיקרית ובירעם, ''דבריכם יפים ונכוחים, אך שומע אין לכם''? מה כן, פעם ראיתי איזה ספר מה כתב זה, אחד ניראה פרצוף אמיר פרץ, נו, איזה ברל-שמרל מזכיר בראלה צא החוצה, הופס, ברל כצנלסון, שיעמום עלאק, מה הבן אדם כתב איזה 30 ספרים - היה נישפך לו העט לזה וכותב כותב מה זה מקשקש... היה חבר של זלמן שזר, איך היה משכיב אותי מרוב צחוק זה, אמר פעם בדרבי מה היה שם במגרש ליד רידינג בירקון - אני מברך אתכם הפועל, תאמצנה הידיים... | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=32177 | |
אכן | |
יוסי גורביץ (יום שלישי, 01/07/2003 שעה 6:43) | |
הקטעים האלה, כמו כל תורת ארץ ישראל השלמה, איבדו מזמן את הרלוונטיות שלהם. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=32182 | |
האם יש תקווה שהחרדים יתמכו במנהיגות יהודית באופן יותר אקטיבי? | |
ישראלי פזיז (יום שלישי, 01/07/2003 שעה 9:51) | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=32203 | |
האם יש תקווה שהחרדים יתמכו במנהיגות יהודית באופן יותר אקטיבי? | |
אליצור סגל (יום שלישי, 01/07/2003 שעה 13:48) בתשובה לישראלי פזיז | |
לק''י כרגע לא. וראינו זאת בירושלים ובבני ברק. אבל פוליטיקה היא דבר נזיל מאוד. אולי ישנו את דעתם ואולי לא. היום מנהיגות יהודית היא חלק מגוש גדול יותר שבבסיסו חוג המיסדים של ותיקי תנועת החרות ויוצאי האצ''ל הלח''י המפלגה הליברלית ווהרביזיוניסטים. ועל ידיהם הוא מונהג. אולי בעתיד גם הגוש החרדי המונה מאה וחמישדים צירים יצטרף ואולי לא. בכל אופן אנו ממשיכים לחפש בעלי ברית נוספים בקרב הליכוד. אליצור | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=32214 | |
אז יאיר היה חרדי למהדרין ויצחק שמיר - ירא שמים | |
סתם אחד (יום שלישי, 01/07/2003 שעה 19:05) בתשובה לאליצור סגל | |
שמעולם לא נגע ב''דבר אחר''. ז'בוטינסקי - יצק מים על ידיו של האדמו''ר משפולא, והליברליזם האירופי החילוני בו דגל - כסות לעבודת השם של צדיק בסתר. ואבא אחימאייר - הסתובב ברחובות הקרת מעוטף בטלית גם בימי חול. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=32220 | |
אז יאיר היה חרדי למהדרין ויצחק שמיר - ירא שמים | |
אליצור סגל (יום שלישי, 01/07/2003 שעה 21:27) בתשובה לסתם אחד | |
לק''י הליכוד אינו רק זבוטינסקי - הוא מגרת רחבה הרבה יותר. הליכוד הוא גם יאיר - שאחד מעיקרי התחיה שלו קובע הקמת בית המקדש. עיקר נוסף קובע הקמת מלכות ישראל מנילוס ועד הפרת. עיקר נוסף קובע פתרון בעית הזרים בכל הארץ בדרך של טרנספר ולא מרצון ודוקא לא מהסכמה. הליכוד הוא גם דוד רזיאל מפקד האצ''ל תלמיד ישיבת מרכז הרב שעל שמו יש חדר בנימית ישיבת מרכז הרב בקומה השלישית - אתה מוזמן לודא את נכונות דברי בביקור במקום. החדר הזה נתרם על ידי תנועת החרות. וראש ישיבת מרכז הרב הרב צבי יהודה הכהן קוק גם ספד לו וההספד נמצא בספרו לנתיבות ישראל. הליכוד הוא גם ר' משה סגל התוקע הראשון ליד הכותל לאחר שועדת החיקרה הבריטית החליטה לאסור את התיקיע בשופר ליד הכותל. הוא היה מאמן שני ביתרים כל שנה כדי לתקוע בשופר. והיה מפקד ברית חשמונאים אירגון מחתרת דתי שפעל לצידו של הלח''י. ר' משה סגל הוא קרוב משפחתי וגם חותנו של הרב יצחק גינצבורג. ואגב ר' משה סגל כותב בזכרונותיו שאת היעקרים האלה הכנסי יאיר ליעקרי התחיה לאחר ששניהם למדו יחד בבית הכלא. הליכוד הוא גם הרב כהנא שהיה פעיל מרכזי מאוד בביתר ארה''ב וגם התמודד על תפקיד נציב ביתר בארה''ב מול משה ארנס והפסיד בהפרש של ארבעה קולות בלבד. אבל, למעשה אין שום סתירה בין השיר שתי גדות לירדן לבין עיקר התחיה של יאיר. השיר שתי גדות לירדן נכתב בשנות הפ' כלומר שנות העשרים של המאה הקודמת למנין הנוצרים כאשר בארופה המזרחית ישבו עדיין שמונה מליון יהודים שלהם היה הריבוי הטבעי הגבוה ביותר בעולם באותם ימים. עיקרי התחיה נכתבו עשרים שנה מאוחר יותר על רקע השואה המתקרבת. כאשר המופתי חג' אמין אל חוסיני יושב בברלין ומסיע להשמדת היהודים ולכן הם כללו טרנספר לערבים ולא מרצון ולא מהסכמה. מה שאתה מנסה לעשות הוא לנצל נושא צדדי של איך מסתדרים עם הערבים כדי לרסק את לוז הזהות הליכודית. ההצעה של מניהגות יהודית היא שלכל הערבים שבארץ ישראל יהיה בטוי פוליטי בעבר הירדן המזרחי וזכויות אנשויות בכל רחבי ארץ ישראל וליהודים יהיה בטוי פולטי בעבר הירדן המערבי וזכויות מגורים בכל ארץ ישראל. יתכן וניתן להציע פתרון אחר שאנחנו לא חשובים עליו היום אבל על העיקרון יש הסכמה מוחלטת בין זבוטינסקי לבין יאיר לביננו. הכתיבה שלך כאן גם עוררה בי הרהורים בנוגע לבקשתה של אניקה להעלות את חוקת להיכוד לפורום - אנשים כמוך מנסים לנצל את הסעיפים הטכניים כדי למוטט ולהרוס את סעיפי הלב והמהות. כדאי להבהיר ענין זה מראש. אליצור | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=32263 | |
הו כמה שאתה אומלל | |
רמי נוי (יום רביעי, 02/07/2003 שעה 14:37) בתשובה לאליצור סגל | |
אין שום קשר בין יאיר שהיה לאומן קיצוני , פאשיסט במלו מובן המילה שרצה להתחבר לנאצים, לבין תנועת הליכוד. לא ארץ ישראל מהפרת ועד הניךוס, לא טרנספר ולא הקמת בית המקדש חרותים על דגלו של הליכוד. ונסיונם הנואל של הפייגלינים והסגלים להשתלט על התנועה הזו נידון מראש לכשלון | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=32266 | |
הו כמה שאתה אומלל | |
אליצור סגל (יום רביעי, 02/07/2003 שעה 14:57) בתשובה לרמי נוי | |
לק''י לא לחינם אינך חבר ליכוד - יאיר ומורשתו הינם חלק אינטגראלי מתנועה זו. נכון שאינם החלק היחיד - הם רק גורם אחד מתוך עוד רבים שהתמזגו ביחד, אבל הם חלק - לא גדול אומנם. אבל, בנושא המסויים הממוקד של ריבונות יהודית על ארץ ישראל זו פשוט חוקת הליכוד - כלומר זו ההסכמה המשותפת שאליה הגיעו כל הגורמים שחברו לתוך הליכוד. ושאותה הם ניסחו בכתב בתור החישוק המאחד אותם. בנקודה המסויימת הממוקדת הזו מנהיגות יהודית שהיא חלק מקבוצה רחבה יותר שבסיסה ''חוג המיסדים'' מיצגת את המכנה המשותף של כל הליכוד כולו. אליצור | |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |