| סמרטוט אדום / טור שבועי | |||||
| גדעון ספירו (יום שני, 27/01/2003 שעה 0:52) | |||||
|
|||||
| http://www.faz.co.il/thread?rep=24342 | |
| מר ספירו,מתוך סקרנות:באיזו מפלגה(אם בכלל) אתה בוחר | |
| אדם (יום שני, 27/01/2003 שעה 1:14) | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=24409 | |
| אדם, הרשה נא לי לנחש, אחת מהמפלגות הערביות ולבטח | |
| ראובן גרפיט (יום שני, 27/01/2003 שעה 23:05) בתשובה לאדם | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=24450 | |
| בעד איזו מפלגה אני בוחר? שואל אחד סקרן | |
| גדעון ספירו (יום שלישי, 28/01/2003 שעה 11:03) בתשובה לאדם | |
הסקרן שכל כך מעונין לדעת בעד איזו מפלגה אבחר, לא יוכל לבוא על סיפוקו המלא. אני יכול לומר בודאות כי אבחר באחת המפלגות הניצבות שמאלה מהעבודה. איזו מהן בדיוק, טרם החלטתי ורק בקלפי אקבל את ההחלטה הסופית. הערתו של גרפיט כי אצביע בעד ''אחת המפלגות הערביות'' היא אופיינית לגזען אופייני. אני מתרשם כי גרפיט, שעל פי עדותו הוא יליד אוסטריה, ממשיך את המורשת השלילית והגזענית של מולדתו, שמתשלבת כה היטב במציאות הישראלית דהיום. דומני כי אפילו היידר לא היה מעז לומר על יריב פוליטי כי הוא ''יצביע בעד מפלגה יהודית''. גרפיט חוזר לשלהי רפובליקת וימאר, שבה הנאצים כבר נתנו את הטון והפעילו טרור על מצביעים. הערתו מתאימה לימים ההם בהם גינו הנאצים יריבים פוליטיים כמי ''שמצביעים בעד מפלגות יהודיות''. אז כן, אילו הייתי גרמני שמאלי בגרמניה דאז, הייתי מצביע בעד מפלגה יהודית כמחאה על הגזענות המשתוללת נגדם. היום, כאשר בישראל משתוללת הגזענות נגד ערבים, והשלטון מפעיל מדיניות אפפרטהייד נגדם, האופציה של כל בן תרבות שאינו שותף למחול החרבות הישראלי, היא גם הצבעה בעד מפלגה ערבית, ובכך לבטא את מורת הרוח מגרפיט ושותפיו הגזענים. ברקה, מחול או בשארה עדיפים בעיניי עשרת מונים ממרבית המנהיגים היהודים, כמו שרון או לפיד או ליברמן או בן אליעזר או פיין (איתם). | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=24491 | |
| אתה יכול לספק את סקרנותי עכשיו.... | |
| אדם (יום רביעי, 29/01/2003 שעה 9:39) בתשובה לגדעון ספירו | |
הבחירות חשאיות כמובן, וזכותך המלאה וכו', אבל אם לא איכפת לך לאמר זה סתם מסקרן באיזו מפלגה מצאו את ביטויין הדעות שאתה מביע. | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=24545 | |
| דגעון, היכן יש מדיניות אפפרטהייד נגדם? | |
| אברהמי (יום רביעי, 29/01/2003 שעה 19:11) בתשובה לגדעון ספירו | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=24347 | |
| קרן אור באפלה הנו קצין המודיעין האמיץ ובר הלבב | |
| מי שזוכר (יום שני, 27/01/2003 שעה 8:32) | |
שסירב לסייע בפעולות של חיל האויר בשטחים הכבושים. (ידיעה במעריב מהיום) ככל שירבו אנשים כמותו בישראל כן נמהר להבין כי אין תוחלת לכיבוש ולשפיכות הדמים. | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=24348 | |
| עד סוף שנות ה-60-לא גייסו לצבא נערים מקיבוצי | |
| רורי (יום שני, 27/01/2003 שעה 8:56) בתשובה למי שזוכר | |
''סטאלין'',ובימינו רצוי לא לגייס את אלא שהיו בנוער מרצ ואו בשלום עכשיו,זה לא פוליטיקה,{הברקוביצית כמשל}פה מדובר בחיי אדם בעיקר חיי יהודים, | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=24360 | |
| רורי לא יגייס מהשמאל מי שילחמו יהיו משס ופאגי | |
| קלייר (יום שני, 27/01/2003 שעה 15:19) בתשובה לרורי | |
אז רורי מציע לא לגייס לצבא כאלה מהשמאל.הוא בטח מאמין שבמקום מי שלא יגוייס מנוער של מרצ יצליחו לגייס אחד משס או מהמשתמטים בשם האלוהים.מי הוא חושב יגן על המשונים בתנחלויות אלה מהשס או הליטאים ובכלל איזה מענק יתנו לזה שלא יגייסו? מה שרורי כותב זה חלק מההסתה הקשה שהורסת מדינת ישראל ולא משאירה שום דבר לשכל.אולי בכלל צריך לבטל המדינה או לפתוח מחנות למי שלא נראים יפה בעיני רורי?אז בסוף נגייס גם קאפו'ס ונמנה גאסטפו'ס יהודים שידעו מה לעשות עם הנוער השמאלני.המדינה כמו שרורי מראה לנו -זה מקום מפחיד. | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=24364 | |
| מעציב אותי מאוד מה שכתבת קלייר יקירתי. | |
| רורי (יום שני, 27/01/2003 שעה 15:42) בתשובה לקלייר | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=24367 | |
| פחות מעציב מדעותיך | |
| שקד (יום שני, 27/01/2003 שעה 17:38) בתשובה לרורי | |
שמובילות בדיוק לקו המחשבה הזה. בני הקיבוצים הסטליניסטים (?) ובני נוער התומכים במר''צ, היו ועודם החזית הצבאית של מדינת ישראל. מה שמאוד מעציב, רורי, זה שבעוד אתה ושכמותך בטוחים שאהבת הארץ ניתנה רק לימנים, ושכל מי שמעיז לחשוב אחרת הוא איום למדינה, לצרכי הגנה על גחמותיכם הלוחמניות אתם נזקקים ללוחמים שמאלנים. את את המחיר, בסופו של יום, כולנו משלמים. | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=24369 | |
| יש אצלנו{?}דפוס מחשבתי קבוע,שמאל זה מסוכן, | |
| רורי (יום שני, 27/01/2003 שעה 17:49) בתשובה לשקד | |
ימין זה התלהמות,או הפוך,ומי שלא שמאל ובטח לא ימין כמוני למשל,אין לא זכות ביטוי במדינה, ושיהיו לי בריאים כל מדביקי התויות, וחבל שאין לנו איזה איסר הראל בין זמננו. | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=24372 | |
| פיצול אישיות, רורי? | |
| שקד (יום שני, 27/01/2003 שעה 18:23) בתשובה לרורי | |
את התווית על נוער מרצ ושלום עכשיו, ואת הסיכון שבגיוסם לצבא, הדבקת אתה. או שמא היה זה ''רורי של צהרים'', ועכשיו התעורר לו ''רורי של ערב''... | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=24374 | |
| את חייבת לנסות פעם את רורי של הלילה, משהו משהו. | |
| רורי (יום שני, 27/01/2003 שעה 18:50) בתשובה לשקד | |
ובנוער מרצ ושלום עכשיו שממלאים את רחובות ניויורק ננוחם, אה שכחתי,גם בסרבנים,וכמובן גם במוסקי הזיתים, | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=24394 | |
| לא התרשמתי עד הלום מרורי בשום שלב של היום | |
| שקד (יום שני, 27/01/2003 שעה 20:41) בתשובה לרורי | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=24365 | |
| רירי ההבל של רורי | |
| גדעון ספירו (יום שני, 27/01/2003 שעה 15:56) בתשובה לרורי | |
מאין שאב רורי את דבר השטות וההבל ש''נערים מקיבוצי סטלין'' לא גוייסו לצבא עד סוף שנות ה-60? הלוואי וזה היה כך, אז אני לא הייתי מגוייס וחבריי לא היו מגוייסים, וכמה מחבריי הטובים היו עדיין בחיים. כמובן שאין לדבר קשר למציאות. בוגרי בתי הספר בקיבוצי השומר הצעיר גוייסו כמו כל אחד אחר מאז שהוחק החוק בדבר גיוס חובה (דומני 1949 או 1950), והם היו חלק מבשר התותחים שנישלח למלחמות מיותרות ולפעולות צבאיות הרפתקניות בשנות ה- 50. חלקם (כמוני) נישלחו לקורס קצינים (לשמחתי - שהיא כמובן בדיעבד- נאלצתי לעזוב כעבור זמן קצר בגלל פציעה קודמת שלא איפשרה לי להמשיך). דבריו של רורי הם דוגמא לבורות שהיא מנת חלקו, וכך גם צריך להתייחס לתוכן הודעותיו. | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=24371 | |
| מר ספירו,בתיקונים קלים בהודעתי שלמעלה,אכן זה היה | |
| רורי (יום שני, 27/01/2003 שעה 17:58) בתשובה לגדעון ספירו | |
המצב,יוצאים מהכלל היו ילדי חברת הנוער שהיו ענף כלכלי של הקיבוצים,כמו שהעולים מאתיופיה נקראים עד היום, ''ענף האתיופים''. | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=24381 | |
| לא מובן לי למה אתה מתעקש להצהיר על בורותך | |
| דוד סיון (יום שני, 27/01/2003 שעה 19:48) בתשובה לרורי | |
היו אולי אנשים שחשבו בראשית המדינה בצורה גזענית כמוך אבל לא העיזו לבטא זאת כלפי חוץ. אני זוכר כמה מאמיני שמאל ששרתו איתי בצבא כמו הרבה אחרים. | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=24391 | |
| ''אני זוכר כמה מאמיני שמאל ששרתו איתי בצבא'' | |
| רורי (יום שני, 27/01/2003 שעה 20:37) בתשובה לדוד סיון | |
על זה אתה מסתמך?עדות מפוקפקת מאוד,רדיפת הסטלניסטים ע''י בן גוריון ואיסר הראל נמחקה מתולדות ישראל, בני אותם קיבוצי סטאלין שכן התגיסו נשמרו בשבע עיניים ע''י השב''כ של אז. | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=24401 | |
| הרי אמרתי שהיו אנשים שחשבו על כך בחדרי חדרים | |
| דוד סיון (יום שני, 27/01/2003 שעה 21:05) בתשובה לרורי | |
(קרא שוב את תגובתי הקודמת). אבל לא היתה הכללה של כמו קיבוצים סטליניסטים שאת בניהם לא גייסו. | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=24459 | |
| איזה ''קיבוצים סטאליניסטים'' בניהם לא גוייסו? | |
| ניר שטרן (יום שלישי, 28/01/2003 שעה 14:38) בתשובה לרורי | |
אני אמנם לא הייתי מעולם קיבוצניק, אך רוב משפחתי הייתה בקיבוצים של השומר הצעיר. כולם, בלי יוצא מהכלל, היו לוחמים, חלקם אף קיפחו חייהם במלחמות (צודקות יותר או פחות). על איזה קיבוצים בדיוק את מדברת? | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=24434 | |
| כמו שנאמר ''למלשנים אין תקווה'' וגם לסרבנים... | |
| סוריא (יום שלישי, 28/01/2003 שעה 2:13) בתשובה למי שזוכר | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=24352 | |
| הדלפות ואשליות | |
| רועי בלום (יום שני, 27/01/2003 שעה 11:10) | |
איפה חיי ספירו מה היא המציאות שרואה לנגד עיניו, היום הפכו גם ההדלפות לחלק חשוב ביותר בחופש העיתונות, זאת אומרת שפגיעה בחקירה אינה דבר חשוב , זכות הציבור לדעת לאחר שכבר ברור הכל אינו הדבר החשוב, הפרעה לחוקרים , כלל אינה דבר חשוב, העלמות ראיות אינה דבר חשוב, מה שחשוב הוא כי הציבור ידע כי יש חשדות (בעיקר כאשר הן כלפי ימין) שאינן מבוססות עדיין אולם יש חשדות כי קרה משהו. והעיתוני המשועמם החיי על הדלפות יוציא למחרת סיפור קורע לב על הדבר הבא שאולי קרה ואולי לא, ותמיד יוכל לומר המדליף הטעה אותי. כמובן שלא רק בפרקליטות צריך שיהיו הדלפות, רצוי שגם ביחידות הסודיות של הצבא יהיו כאילו שיספרו לעיתוניים איפה הולך להיות המיבצע של מחר ומה הולכים לעשות עוד שבוע, וגם במשטרה שיהיו כאילו על מנת שסוחרי הסמים יוכלו בזמן להסתיר כל ראיה, ורצוי גם במס הכנסה כדי שהמעלימים יוכלו להעלים מהר יותר. צודק ספירו ההדלפה היא לחמה של מדינה דמוקרטית אם עיתונות חוקרת וטובה. צודק כאשר העיתונות כפי שהוא יודע אינה מעוניינת בשני הצדדים אלא בסיפור ובסקוף, צודק כפי שיודע כי כאשר העיתונות מפרסמת היא עושה זאת בעמוד הראשון אם תמונות על חצי עמוד אולם כאשר מתברר כי הטעתה את הציבור אז רק אם בית המשפט יחייב אותה תוסיף התנצלות קטנה לקראת הסוף רצוי במודעות האבל. ספירו דעותיך יכולות בקלות למלא ספר פנטזיה טוב שהו יש דרקונים ונסיכות,. האם מוכר לך השיר אשליות של צביקה פיק? | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=24424 | |
| ספירו | |
| רועי בלום (יום שלישי, 28/01/2003 שעה 0:25) בתשובה לרועי בלום | |
האם יש סיבה מיוחדת מדוע אינך עונה לי ישירות למרות שניראה לי כי אתה קורא את תגובותי? האם כי אין לך מילים האם בגלל הסיגנון? או משהו אחר? | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=24432 | |
| לרועי | |
| גדעון ספירו (יום שלישי, 28/01/2003 שעה 1:45) בתשובה לרועי בלום | |
אינני מגיב על כל מלה של כל קורא. אחרת אצטרך לבלות מול המסך 24 שעות. דומני כי כן התייחסתי לדבריך כאשר הדבר נראה משתלב לצורך טעוניי. המחלוקת בינינו ברורה וראוי לתת גם לקוראים לגבש את דעתם. | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=24457 | |
| נירגעתי | |
| רועי בלום (יום שלישי, 28/01/2003 שעה 14:05) בתשובה לגדעון ספירו | |
לפחות אתה לא מחרים אותי או כועס עלי 8-) | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=24354 | |
| להלן פנייתי כפי שמופיע ברשומות | |
| איתמר שווארצפלד (יום שני, 27/01/2003 שעה 12:57) | |
אל גדעון ספירו מאחר שמדינת ישראל היא מדינת טרור, ע''פ הגדרתך,אין היא מחוייבת כלל לחוקים בינ''ל. מכאן שזכותה להעמידו לדין, או אפילו להתנקש בחייו בפיגוע מיקוח, מתנדב-מתפוצץ או כל דרך אחרת שהגופים החוקיים במדינה ימצאו לנכון. בזה אני דוחה בקשתך לשחרר את לוחם החופש חף המצפון האדון מרואן ברגותי, שהביא רק שלום על מקומותינו מאז קדמה דנא. בברכה השופט א''ש | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=24357 | |
| ברור שהשמאל הרדיקלי מהווה איום אסטרטגי לקיומנו | |
| ישראלי פזיז (יום שני, 27/01/2003 שעה 14:55) | |
כמדינת היהודים. הדברים באים לידי ביטוי ממשי בימים אלה לא בדיבורים בעלמא ובכתובים של ספירו ושמאלנים סהרוריים אחרים. אלא האיום הופך למוחשי גם על ידי מעשיה של אותה הגברת מהפרקליטות וגם פועלו של אותו קצין מודיעין אשר מעל בתפקידו בתקופת מ-ל-ח-מ-ה בה ישנם איומים קונקרטיים לפיגועי אימים נגד המדינה (כנראה בסדר גודל שלא היה מבייש את הגרמנים בתקופה הנאצית), וכן אותם שופטי בג''ץ ועיתונאים המפרגנים לניא-נאצים המוסלמיים מצד אחד ומשמיצים ופוסלים את נאמני ארץ ישראל ותורת ישראל. מה ניתן לעשות כדי לתקן את המצב במסגרת הדמוקרטית הקיימת? כרגע נראה לי שכלום לא ניתן לעשות (כל נסיון יהיה בגדר מעט מידי ומאוחר מידי). | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=24359 | |
| בלהבלהלבה בלה בלהבלה בלהלבלהבלה בלה בלה בלה | |
| מי שזוכר (יום שני, 27/01/2003 שעה 15:15) בתשובה לישראלי פזיז | |
בייחוד אנחנו אוהבים לרמוס את תורת ישראל, נאמני ארצישראל אצלנו זה רק במקום שני | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=24436 | |
| מי שזוכר מה מקום ראשון? | |
| סוריא (יום שלישי, 28/01/2003 שעה 2:17) בתשובה למי שזוכר | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=24361 | |
| לפזיז בוא נבטל דמוקרטיה ונבחר [*] | |
| קלייר (יום שני, 27/01/2003 שעה 15:26) בתשובה לישראלי פזיז | |
פיהרר טוב.???? [*] הוסרו בטוים לא ראויים [המערכת] הפזיז לא מרוצה משום דבר גם בית משפט עליון ובגצ לא טוב ובכלל כדאי לבטל את הדימוקרטיה ולבחר מישהוא שיהיה הפיהרר החדש אפילו בלי שפם קטן.אני חושבת שהפזיז הזה ישן במיטה עם מגפיים מעור שחור. מי צריך דמוקארטיה? -כמובן שרק השמאל. הימין יהיה מרוצה עם דיקטטור יהודי עם פיאות ומוח כמו ביצה של ציפור.אולי תתחיל לשיר במקום השטויות הרגילות שלכם -עם ישראל חי? | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=24515 | |
| צודקת! ''דמוקארטיה'' צריך רק השמאל | |
| ישראלי פזיז (יום רביעי, 29/01/2003 שעה 13:25) בתשובה לקלייר | |
ככל הנראה בגלל סגידתכם למותגים (שעוני ''קארטיה''). להזכירך עוד לא היה דיקטטור במאה העשרים שהשמאל לא סגד לו (סטאלין, מאו, קסטרו, ועוד). לידיעתך רק ביקורתיות כלפי מערכות שלטוניות איננה תמיכה בטוטליטריות אלא ההפך הגמור מכך. | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=24368 | |
| פזיז, אני ממש מופתעת... | |
| שקד (יום שני, 27/01/2003 שעה 17:43) בתשובה לישראלי פזיז | |
מהי הפסימיות שנפלה עליך? תפילותיך לא נענו? | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=24516 | |
| יקירתי, צאי מההלם, התעוררי והריחי נא את הקפה... | |
| ישראלי פזיז (יום רביעי, 29/01/2003 שעה 13:29) בתשובה לשקד | |
תפילותי וגם תפילותייך (הכנות שבהן) מתחילות להתגשם. | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=24525 | |
| מישהו התעורר עליז ופזיז הבוקר | |
| שקד (יום רביעי, 29/01/2003 שעה 14:25) בתשובה לישראלי פזיז | |
שכחת לרגע ששמאלנים לא יודעים להתפלל, ועל אחת כמה וכמה שמאלנית שאין לה אלוהים? | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=24576 | |
| איפה יש ארטהייד שואל בחור תמים? | |
| גדעון ספירו (יום רביעי, 29/01/2003 שעה 22:19) בתשובה לישראלי פזיז | |
לפזיזא תמימא: פתח עיניך אדון ושזוף אותם במשטר שאתה כה סוגד לו: אפרטהייד יש בשטחים הכבושים כאשר חוק אחד, צבאי, מדכא ועריץ של שלטון כיבוש צבאי מופעל על הפלסטינים ואילו יהודי השטחים הגבושים, אותם פולשים פושעים, נהנים מזכויות יתר על פי חוקי ישראל שבתחומי הקו הירוק. אפרטהייד יותר ''לייט'' שורר בתחומי הקו הירוק מעצם הגדרת המדינה כיהודית אשר החוק מקנה ליהודים זכויות שאין לאזרחים הערבים. למשל, לערבים איו זכות לרכוש קרקע לבניית בית במצפים השונים בגליל, לאזרח ערבי החוזר לישראל לאחר שנות שהות ארוכות בחו''ל אין אותן זכויות שיש ליהודי החוזר לאחר שנים וכך הלאה וכל הלאה. תוריד את מסכת התמימות, פזיזא, היא כבר לא עובדת. | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=24593 | |
| גדעון, צר לי שאתה מנסה להתעלם מהצרכים של | |
| דוד סיון (יום חמישי, 30/01/2003 שעה 8:41) בתשובה לגדעון ספירו | |
היהודים. כנראה שהבסיס שזו ארצם של היהודים לא ממש מקובל עליך. הוא בכלל לא מקובל על רוב הערבים בעולם. הרעיון של מדינת כל אזרחיה הוא מאד יפה ורצוי. איך אתה מגשים אותו מבלי לפגוע באחר? כמו שזה עומד היום זוהי אמירה שליהודים אין כאן שום מעמד לאומי. זוהי הנקודה הכי חשובה שצריך לזכור בכל רגע כאשר אתה דואג לזכויות וצרכים של הפלשתינאים. שמירת החיים הוא ערך חשוב יותר מהערך של איכות חיים ולכן אני לפעמים מסכים לוותר על איכות בשביל שרידות. במקרה הזה זה פגיעה מסויימת בזכויות אויבי. | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=24710 | |
| דוד סיוון: אתה צודק ב100 אחוז, אל תתנצל כל הזמן! | |
| רפי אשכנזי (שבת, 01/02/2003 שעה 0:30) בתשובה לדוד סיון | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=24610 | |
| תרשה לי לראות אם הבנתיך נכון | |
| ישראלי פזיז (יום חמישי, 30/01/2003 שעה 11:36) בתשובה לגדעון ספירו | |
אתה מסכים עם מה שאמרתי שהשמאל מעונין להרוס את המדינה במתכונתה הנוכחית, ומה שאמרת זה בעצם למה הדבר מוצדק ונכון על פי עקרונותיך המוסריים (קרי יש להרוס את האפרטהייד הישראלי, להשגתך). | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=24665 | |
| פזיז, | |
| גדעון ספירו (יום שישי, 31/01/2003 שעה 0:54) בתשובה לישראלי פזיז | |
אתה מדבר על השמאל כאילו מדובר באיזו ישות קולקטיבית אחידה. יש הרבה דגים בים השמאלי. אני רק אחד מני רבים. לכן אני רק יכול לדבר בשמי. אשר לי: מדינת ישראל, מבחינת הרכב האוכלוסיה, היא כבר היום מדינה רב לאומית, רב דתית, רב גזעית ורב תרבותית, אלא שהמרכיב הלא יהודי שבה סובל מאפלייה, רדיפה ונגישות. אני מאד מעוניין להרוס את ישראל כפי שהיא היום, מדינה גזענית, מדינת אפרטהייד, מדינת פשעי מלחמה ולהקים תחתיה מדינה דמוקרטית, שוויונית, מכבדת זכויות אדם לכל הברואים בצלם, מדינת כל אזרחיה. ישראל צריכה לעבור טרנספורמציה דומה לזו שעברה גרמניה. ממדינה עריצה, כובשת ורוצחת, למדינה דמוקרטית,(שיש בה כמובן עוד הרבה מקום לשיפורים), בעלת חוקה מאד מתקדמת. ישראל טרם הגיע לתחתיות התהום של גרמניה הנאצית, אבל היא בדרך. ככל שנקדים להרוס את תשתיתה הרודנית, כך נצליח לעצור את תהליך הנאציפיקציה שלה על כל הזוועות הנילוות אליו. | |
| http://www.faz.co.il/thread?rep=24724 | |
| ושוב, יישר כח ספירו - מילים כדרבנות | |
| משתתף פאסיבי (שבת, 01/02/2003 שעה 15:55) בתשובה לגדעון ספירו | |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |