תרומתו של מר דוד קליין | |||||
עגל הזהב / דוד סיון (יום חמישי, 02/01/2003 שעה 2:25) | |||||
|
|||||
http://www.faz.co.il/thread?rep=21605 | |
עדכון, ראש הממשלה שרון מצא לנחוץ | |
דוד סיון (יום חמישי, 02/01/2003 שעה 7:13) | |
להעיר לסטטיסטיקן הממשלתי על נוסח הפירסום של הנתונים (ראה קישור מצ''ב) קישורים: להרוג את השליח: http://www.globes.co.il/serve/globes/DocView.asp?did... | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=21685 | |
לפני יום או יומיים הילכו החדשות אווירת אימים כבדה | |
מיכאל מ. שרון (יום שישי, 03/01/2003 שעה 20:15) בתשובה לדוד סיון | |
החיזבאללה *עומדים* להשיג מאות טילים קצרי טווח ורקטות; עומדים להיות מוקמים עשרות תאי אל-קאידה בעזה, ומה לא. בתחנת הדלק באותו יום, אשר יגורתי בא לי: מחיר ליטר דלק הועלה בקפיצה נחשונית ב- 36 אגורות (ב- 10% ולא בחצי אחוז או אחוז). בארצות הברית היתה קמה בעניין צעקת חמס אדירה. אך אנו המומי חדשות, מוציאים הארנק ומשלמים בלאות ובהיסח דעת, על מנת להספיק להגיע הביתה לחדשות הלילה. צפייה מהנה! קישורים: כאשר בתקשורת מתלהמים, בדוק מייד את כיסיך: http://www.faz.co.il/thread?rep=6617&Page=1 | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=21650 | |
הסיבה לכשלונו של הנגיד | |
רפי גטניו (יום חמישי, 02/01/2003 שעה 23:07) | |
דוד שלום הסיבה העיקרית לכשלונו היא חוסר המנהיגות שהוא גילה בדצמבר 2001 כמו שהזכרת כאשר התכופף בפני שרון ושלום, גם כשהיה ברור שהם לא יקיימו את חלקם בעיסקה שהם טוו. האדונים הנכבדים לא היו מסוגלים ואינם מסוגלים גם כיום לעמוד בבהתחייבויות של קיצץ משמועתי ובמקומות הנכונים והעברת כספים לצמיחה, שכן הן מחויבים קודם כל לאג'נדה הפוליטית שלהם שהיא התנחלויות והמשך הכיבוש, וזה עולה כסף... הרבה כסף. אז או שהוא היה תמים, וחשב שהם יסורו מדרכם הרעה, או שהוא עשה צעדים מתוך רצון לשמור על שרידותו האישית ועל תפקידו. בכך הוא נכשל. היה עליו בשלהי 2001 לשם את המפתחות על השולחן, כאשר עוד הייתה לו יוקרה, ולצעד זה היתה משמעות, יתכן וזה היה מרתיע את האדונים הנכבדים ראש הממשלה ושר האוצר, וגורם להם לחשוב שיש עוד חזית אחת שצריך להתייחס אליה מלמד אלה המתדפקים על דלתותיהם לקבלת המעשר שהוא כבר מזמן הרבה יותר מעשרה אחוז. כיום, זה כבר אבוד. אם הוא יזרוק את המפתחות, הם יתפסו אותם באויר, והוא גם אכל את הדגים המסריחים, גם קיבל מכות, וגם יגורש מהעיר. פעם נוספת שהוא הראה חוסר מנהיגות, היתה כאשר קרס הבנק למסחר כתוצאה מהמעילה. במקום לתפוס פיקוד ואחריות, לבדוק מה אצלנו במערכת לא בסדר, למלשל אצל המפקח על הבנקים, הוא מצא לנכון לצאת לציבור ב''הצעה'' ''שלא כדאי להחזיק את כל הביצים בסל אחד'', וזאת במקום להרגיע את הציבור שכספו מובטח, והכי חשוב גם לדאוג לזה. כך לא פועלת מנהיגות. וכאשר ליד ההגה אין קברניטים, אלא לבלרים, כך גם הספינה שטה, וכל סמל תורן ששולח ידו להגה מצליח להסיט את הספינה לכוון שהוא רוצה. בסופו של דבר אם כך זה יימשך, הספינה תיטרף על הסלעים. בברכה רפי | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=21655 | |
בעצם אתה מעלה, מה שלא ממש העזתי לעשות, | |
דוד סיון (יום שישי, 03/01/2003 שעה 1:48) בתשובה לרפי גטניו | |
את העובדה שהספינה שטה בלי כיוון וללא שליטה כי הקברניט לא עושה את העבודה. לכן לפני הכל יש להחליף את הקברניט. לפני זה, יותר חשוב שהקברניט יעביר את שר האוצר מתפקידו מאחר והאג'נדה הפוליטית שלו גורמת לו להזניח את צרכי המשק כבר זמן רב. השגיאות של קליין מתגמדות מול ההחמצות של שר האוצר והקברניט ולכן יש לאפשר לו להמשיך במהלך התיקון שכבר החל. הרי יש סיכוי טוב שהוא למד את הלקח ושלא יפול שוב למלכודת. צריך להודות שמבחינת המדיניות הכלכלית הוא אי של שפיות מקצועית. תאר לך את שני האדונים שר האוצר וראש הממשלה ממנים מישהו שאג'נדה המקצועית של בנק ישראל לא מעניינת אותו. כפי שאני מבין זה מה שיקרה אם הם ירגישו ש''ניצחו'' את הנגיד. לא סתם אנחנו קוראים על שמועות שהתפקיד כבר הוצע לעו''ד נאמן - איש שלא ברור אם האג'נדה שלו היא מקצועית או פוליטית. במציאות הזו אם ישחררו את קליין מתפקידו, לפני טיפול בהחמצות של שר האוצר, הסיכון למערכת הכלכלית וקצב התדרדרותה רק יתגברו. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=21684 | |
''חשבתי הרבה והבנתי כמה דברים''. משפט זה שמעתי | |
מיכאל מ. שרון (יום שישי, 03/01/2003 שעה 19:24) | |
כרגע בטלוויזיה בקיוסק סמוך לביתי אליו סרתי - מתוך איזו טלהנובלה ישראלית בערוץ 2 שגיוונה מעט עבור המוכר את השממון היחסי ברחוב הגשום והשומם בשעה זו מאדם ולקוחות. ''חשבתי הרבה והבנתי כמה דברים'' אמר שם בקול נוגה ומהורהר גבר הדור אך לא מאושר לאשה הדורה, מצליחנית אך נוגה באהבתה. כאן החלה הקנאה להלום בי: מדוע הוא כן מבין ואני לא מבין? אמרתי למוכר: ''תראה, בטלויזיה אם חושבים הרבה, אז לפחות מבינים כמה דברים. אבל אני, חושב וחושב ולא מצליח להבין כלום על מה שהולך במדינה הזו''. אולי כשסוקרטס אמר שכמה שהוא חושב ויודע יותר, הוא רואה שאינו יודע כלום, הוא התכוון למדינה ים-תיכונית מסויימת? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=21687 | |
''נתוני צמיחה גרועים'': נו, היתה גם איזו ''מלחמונת''. | |
מיכאל מ. שרון (יום שישי, 03/01/2003 שעה 20:44) | |
אפילו ארה''ב מצהירה שהמערכה כנגד סאדאם עשוייה לפגוע בכלכלתה (אך אין היא אומרת: ''אם כך, אנו מתקפלים, היה שלום סאדאם חביב''). הבעיה שצרכן החדשות הטרוד בצוק העיתים (למשל: מחיר החשמל עלה ב-20% בשנה האחרונה, והרי חומרי גלם לא התייקרו, למה זה מגיע לנו?) הבעיה שהוא נזעק לנושא אחד (התכווצות כלכלית) ואינו משלבו עם נושא אחר הכרוך בו (מלחמה שהכריזו עלינו הפלשתינאים, ללא תלות לגישתנו, תוך טרור כנגד אזרחים). | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=21689 | |
מיכאל אני חושב שיש צדק בדבריך אבל דוקא בגלל | |
דוד סיון (יום שישי, 03/01/2003 שעה 21:07) בתשובה למיכאל מ. שרון | |
המלחמה היה על הממשלה שלנו להפנות תשומת לב למצב הכלכלי. אף אחד (בכל אופן מהחומר שאני קורא) לא טוען שהמלחמה לא פוגעת במשק. מצד שני ממשלה שמנצלת את משאביה בחוכמה היתה יכולה למנוע חלק ניכר מן המכה, אם לא להגיע לצמיחה. אני חוזר על מה שאני כבר אומר הרבה זמן. אם שר האוצר היה באמת חושב על טובת המדינה הצמיחה היתה יכולה להימשך. אולי מוגבלת בגלל המלחמה, אבל צמיחה במקום ירידה בתוצר שיש לנו כעת. בעלי מקצוע רבים טוענים זאת כבר זמן מה (לשם כך כדאי לקרוא את המאמר של מומי דהן - הקישור מצ''ב). קישורים: מדיניות המיסוי של סילבן שלום: http://www.aonline.co.il/site/news/showReport.jhtml?... | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=21691 | |
אני מסכים לדבריך וגם כתבתי כמה רשימות בנושא הצמיחה | |
מיכאל מ. שרון (יום שישי, 03/01/2003 שעה 22:09) בתשובה לדוד סיון | |
אך התהליך לוקח זמן, שכן יש להערך למציאות חדשה שנכפתה עלינו, והיוצרת - ובמכוון, הרי הפלשתינאים מכוונים בדיוק לכך - יוצרת אווירת נכאים משקית ותחושה פסיכולוגית של ירידה בכמות הערכים הזמינים. קישורים: כלכלה ופסיכולוגיה של פיחות מיצרפי בערכים: http://www.faz.co.il/thread?rep=4627&Page=1 | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=21704 | |
תוצאות התרבות הבולשביסטית | |
אורי מילשטיין (שבת, 04/01/2003 שעה 8:53) | |
מאז ימי העליה השנייה, בתחילת המאה העשרים, מנוהלים היישוב היהודי ומדינת ישראל על פי תרבות בולשביקית: המפלגה מעל לכל והאינטרסים של המדינה כפופים ומשרתים את האינטרסים של המפלגה, או חבורת השררה. לאחר המהפך הראשון ב- 1977 ועליית מנחם בגין לשלטון, לא ניסו תלמידי ז'בוטינסקי לחסל את הבולשביזם הישראלי אלא הסתפחו אליו. גם הפרופסורים לכלכלה כאמיר ברנע, שהוזכר במאמר הפותח, אימץ תרבות זאת במערכות שאותן הוא מנהל. כך נוהגים בכל החוגים לכלכלה בכל האוניברסיטאות. בתרבות בולשביקית שום מערכת אינה יכולה להצליח, לא כלכלת ישראל, לא בנק ישראל, לא משרד האוצר ולא החוגים לכלכלה באוניברסיטאות ואף לא הבנק לפיתוח התעשייה. לכל המרובה, העומדים בראשן יכולים לשפר את מצב חשבון הבנק האישי שלהם. לכן מה שלא יהיה בתחום הכלכלי בישראל, דוד קליין, סילבן שלום ואמיר ברנע ימשיכו לחיות חיים נעימים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=21731 | |
אורי, היכן בעולם אין בולשביזם ולמה | |
דוד סיון (שבת, 04/01/2003 שעה 14:20) בתשובה לאורי מילשטיין | |
למרות הבולשביזם קמה מערכת כלכלית שמפרנסת את האזרחים במרבית שנותיה (50 שנים אחרונות)? מבלי להיות בטוח איך אתה מגדיר בולשביזם אני חושב כמוך שהוא שורש הבעיה. יחד עם זאת שינוי הדרגתי לטובה הוא תהליך אפשרי ומאד רצוי. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=21737 | |
דוד, גם ברוסיה הבולשביקית התפרנסו אנשים רבים, | |
אורי מילשטיין (שבת, 04/01/2003 שעה 14:38) בתשובה לדוד סיון | |
יותר מאשר בישראל ואולי גם יותר מאשר ברוסיה היום. אבל המשק ברוסיה הבולשביקית היה עלוב, דהיינו - בפעל בתת אופטימום, וכך גם המשק שלנו. הכל יחסי כמובן. יש במדינת היהודים גורמים מאזנים. אבל שורש הרע לדעתי הוא הבולשביזם הציוני. המנוע החיובי הוא מסורת האינטלקטואליזם והביקורת של עם ישראל שאינם מניחים לבולשביזם לעולל מה שהוא עולל בברית המועצות, ברומניה ובשאר ארצות הגוש המזרחי. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=21745 | |
מה שאתה אומר שיש דרך להוציא | |
דוד סיון (שבת, 04/01/2003 שעה 14:59) בתשובה לאורי מילשטיין | |
את העגלה מן הבוץ הבולשביסטי. בעצם יש כוחות במשק=חברה שלנו שיכולים להניע שינוי/החלפה הדרגתית של הבולשביזם. לרגע חשבתי שאתה רומז שאין מוצא ללא מפולת חמורה מאד. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=21752 | |
יש דרך להוציא את העגלה מן הבוץ, אך המאיץ יהיה | |
אורי מילשטיין (שבת, 04/01/2003 שעה 15:14) בתשובה לדוד סיון | |
קריסה חמורה אם גם לא בהכרח סופנית. המערכת הנה שמרנית והיא לוחמת בכל נסיון להוציאה מן הבוץ. ראה לענין זה את הטור האישי שלי, לעיל. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=21753 | |
מערכת שמפרנסת את מרבית אזרחיה?! | |
יעקב (שבת, 04/01/2003 שעה 15:23) בתשובה לדוד סיון | |
מחלקת את כספי החלוקה של יהדות העולם וסיוע ארגונים בין לאומים תוך כדי יצירת אשליה אופטית של פרנסה ובהגיון בולשביקי טוענת שהיא מפרנסת את עצמה אנא בדוק בבקשה כיצד יתכן שמדינה שמיום היווסדה בכל שנה הוציא יותר ממה שהיא מיצרת ויחד עם זאת קימת בה רמת חיים של העולם המערבי | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=21786 | |
להשיג תמיכה היא פרנסה יהודית מסורתית, | |
אורי מילשטיין (שבת, 04/01/2003 שעה 20:47) בתשובה ליעקב | |
כך שרד העם יהודי אלפיים שנה בגלות וכך הוקמה מדינת ישראל. כל המפעל המפואר שנקרא התנועה הקיבוצית היה מבוסס על כספי תמיכה וחלוקה. חבל שאני אינני זוכה לתמיכה אישית. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=21862 | |
אורי: בנקודה זו אני מסכים עימך. שתדלנות ועבודת | |
אלכסנדר מאן (יום ראשון, 05/01/2003 שעה 19:24) בתשובה לאורי מילשטיין | |
לובי הוו באמת עמוד חשוב בחברה היהודית בגולה לצורך ניטרול איומים חיצוניים נגד יהודים, כמו גם לצרכים פנימיים במסגרת עבודות ''הסברה'' בקרב קהילות יהודיות אחרות לצרכי תמיכה, הענקת עזרה, והעברת כספים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=21863 | |
יעקב, אמת דיברת | |
דוד סיון (יום ראשון, 05/01/2003 שעה 19:29) בתשובה ליעקב | |
אנחנו כבר הרבה שנים מוצאים יותר ממה שאנחנו מייצרים. אבל בגדול בעשורים האחרונים גודלם היחסי (לתוצר הלאומי) של הפרשים אלו ירד בהרבה מאד - ההון העצמי צמח. עד לפני מספר שנים שיעור החוב ירד עד לכדי 90% מתוצר הלאומי. בשנים האחרונות התהפך הגלגל והיום החוב הוא הוא גבוהה יותר מהתל''ג. בכל עסק או משק בית כשזה קורה בסופו של דבר הבנקאי עוצר את ההלוואות. במקרה שלנו מרבית החוב של ממשלת ישראל הוא חוב מקומי (הצטברות הצריכה העודפת שלנו בעיקר של ממשלתנו לאורך השנים) מומן על ידי מתנות מחו''ל ובעיקר על ידי העם. מאחר וזה המצב, חלק ניכר מתקציב המדינה משמש להחזר חוב ולכן התקציב לא גמיש בכדי לטפל בבעיות כמו מיתון ועוני. כל זה נאמר מעבר לנזקי הפוליטיקאים כמו סילבן שלום. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=22145 | |
''תראו מה עושה הרפורמה במס לחלשים'' | |
רורי (יום שלישי, 07/01/2003 שעה 13:31) | |
תראו מה עושה הרפורמה במס לחלשים אני מבקש להביא לידיעת הציבור את השערוריה הקיימת במס הכנסה בנוגע למתן פטור חלקי ממס על הריבית, בהתאם לרפורמה במס. אני ואשתי זוג מובטלים אשר מתקיימים מהריבית על כספים שלנו בלבד. אחרי שעיינתי בכל הפירסומים ובדו''ח של ועדת רבינוביץ', פניתי מספר פעמים טלפונית לפקיד השומה בת''א ובירושלים, כדי לברר אם אנו זכאים לפטור חלקי מתשלום המס. מיד נענינו כי אכן אנו זכאים לכך, בהתאם לקביעת הוועדה המכובדת, אך עלי למלא טפסים ולפנות רק בתחילת ינואר 2003. מאחר ואני מקבל למחייתי הכנסה שוטפת בכל חודש על הפיקדון שלי בבנק, פניתי כבר בתחילת החודש על מנת לקבל את הפטור. הפקידה מסרה לי טפסים וביקשה למלא אותם ולצרפם למסמכים מהבנק, ואכן כך עשיתי. למחרת פניתי שוב למס הכנסה על מנת לקבל את הפטור. הפקידה ממשרדי השומה 5 בת''א הפנתה אותי לאחראית, שהפנתה אותי לעוד אחראית - וזאת מצאה את הפתרון המיוחל. להלן תשובתה: ''אתה כבר קיבלת את ההחזר''. שאלתי אותה מתי, והיא ענתה: ''כאשר פיטרו אותך מהעבודה ביצעו לך פריסת מס על הפיצויים, ועל כן זה נחשב למענק, ולכן לא מגיע לך שום החזר''. כלומר, תנסה בעוד 6 שנים. על פי ה ידוע לי קיימים אלפי מובטלים שמקור פרנסתם היחיד הוא הריבית, ואותם מאות שקלים שייגזלו מאיתנו בכל חודש בגין תכנית הרפורמה, יעברו לחשבון השכירים המשתכרים 30-20 אלף ש''ח בחודש. היכן הצדק? ועל זה מתפאר היום שר האוצר, שלא מפסיק לחייך, כי ''סוף סוף נעשה צדק'' ורק הוא הצליח להעביר את הרפורמה. עוד נאמר על ידי שר האוצר כי ''השכבות החלשות הן תמיד בראש מעייני''. ואכן כך: רק מהן אפשר לגזול כספים. אשמח אם מידע זה יועבר לידיעת כל המובטלים, כדי שלא ייצטרכו להטריח עצמם בבירוקרטיות מיותרות, וכן לידיעת שר האוצר ''הטוב והמיטיב''. בידה ז'אק, תל-אביב | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=22147 | |
מעניין אם זו תשובה אחרונה ומוסמכת. יש מקום לפניה | |
אחד העם (יום שלישי, 07/01/2003 שעה 13:32) בתשובה לרורי | |
נוספת למקור בכיר במס הכנסה, או לחילופין ליועץ מס. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=22148 | |
אני מאמין שמר בידה ז'אק שכתב את המכתב, | |
רורי (יום שלישי, 07/01/2003 שעה 13:34) בתשובה לאחד העם | |
{הוא לא מוכר לי אישית}בדק את כל האפשרויות לפני כתיבת מכתבו זה. | |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |