| 
| צבי גיל (יום חמישי, 01/09/2005 שעה 19:00) | |||||
  | 
|||||
הצגת המאמר בלבד  | 
		
  | 
|||
אתה כותב: ''צר מאוד שהמשפחות נותנות לכך יד על אף הסמליות שבהעברת המת למנוחה נכונה במקום אחר'' לא ברורה לי הנקודה הזו בדת היהודית. אני יכול להבין ששורשיה נמצאים בחזון ''העצמות היבשות'' של הנביא יחזקאל. האם באמת, אדם בר דעת, יכול להעלות בדעתו כי כל היהודים שחיו מאז ומעולם יקומו לתחיה ''בתחיית המתים'' ? האם באמת מישהו מאמין כי המת יכול להרגיש מה נעשה בגופו המת ? (''מנוחה נכונה'') אני יכול להבין את החפצים בכבוד המת. אבל לסגוד לגופה ?  | |||
		
  | 
|||
כבר כמה שנים טובות שפוליטיק'אים מדירים רגלם מלויות של קורבנות הטירור. עוד עדות על אומץ ליבם של מנהיגינו. ככלל אני חושב שהצניעות יפה ויאה יותר.  | |||
		
  | 
|||
אם קרבנות הטרור הם ערבים, כפי שקרה לא מעט פעמים, איש ממנהיגי המדינה לא היה נוכח בהלוויתם. זה לא מביא קולות  | |||
		
  | 
|||
ה''מנהיגים'' למפלגותיהם נוהגים שווה בשווה.  | |||
		
  | 
|||
גם בהרבה לוויות של קורבנות טירור יהודיים לא היתה נציגות ממלכתית. בד''כ ביקרו בשבעה.  | |||
		
  | 
|||
השתתפות בהלוויות איננה ''פולחם המוות'' כי אם ''פולחן האבלות''. ''פולחן המוות'' היא האדרתו של המוות של בדרך הטבע שראוי וכנכון לחתור אליו, משהו כמו תרבות השאהיד באסלאם המוני. גם ''פולחן האבלות'' אינו מחובר לערכים יהודיים והיא תופעה יחסית חדשה אצלנו שהחלה בעיקר בשנות ה-80 ונוצלה גם פוליטית לכאן ולשם (בעיקר על רקע מלחמת לבנון, הרצת מספרים בשלטים, שימוש בהרוגים לקידום מטרה פוליטית או חברתית) וההנהגה המדינית נגררה אחרי האופנה. דווקא בזמנו של שרון זה דעך. יש לראות גם את התנהגות השמאל בעניין ''פולחן האבלות'' של רבין ז''ל כמשקף מצב שאתה מתייחס אליו. ראה כמה רחובות נקראים על שמו, עיר מוקמת על שמו, בתי חולים ומוסדות חינוך משנים שמם לפעמים בניגוד לרצון האנשים, מוזיאונים, מרכז הנצחה, חוק מדינה, משמרות נוער, הדלקת לפידים, יום זכרון בתאריך עברי יום זכרון בתאריך לועזי ומה שבינהם ועוד מאפייני פולחן מוגזמים.  | |||
		
  | 
|||
מן הראוי שיונצח כיאות. ע''ש סימון בוליבר ניקראות מדינות. ויש דוגמאות לאין סוף.  | |||
		
  | 
|||
את השקפתך על מהות החיים והמוות.  | |||
		
  | 
|||
לא הבנתי את תשובתך.  | |||
		
  | 
|||
בכל עיר וכיכר אובליסקים שעומדים זקופים וחורצים את השמים. אחלה מקומות פולחן.  | |||
		
  | 
|||
בס''ד. משהו שנכתב לפני שלוש שנים כמעט בדיוק: תגובה 10319  | |||
		
  | 
|||
ההשתתפות בהלויה היא מצווה, ואפילו אם נקרית בדרכך הלויה של יהודי שאינך מכירו עליך ללוותה כברת דרך מסוימת על מנת לקיים את המצוה. ניחום אבלים וסיוע לאבלים במשך שבעת ימי האבל היא מצווה, כי על האבל נאסר לבצע כל מלאכה ולקום ממקום מושבו. בנושא התקשורת לא הייתי פוסל סיקור הלוויות על הסף, בתנאי שהמשפחה מסכימה והסיקור עניני ומכובד. מכיוון שקרבנות הטרור הם חלק עיקרי של החדשות.  | |||
		
  | 
|||
אינו ''פולחן המוות'', אלה כיבוד החיים. תגובה 65175  | |||
		
  | 
|||
נוכחות הטלוויזיה בהלוויות היא מאוד מורכבת ובעייתית,שכן המדיום החזותי מחפש תמיד את החריג,ולאו דווקא את הענייני והמכובד,הצנוע והמאופק.הטלוויזה בהלוויות היא אנטיתיזה לכל גילוי שמסמל מעמד עצוב וקשה על דאבדין ולא משתכחין.  | |||
		
  | 
|||
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.  |